České dráhy zkrátí Valašské expresy, většina začne a skončí v Olomouci
Lokomotiva řady 151 v čele expresu Českých drah u České Třebové. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra
Na Slovensko budou od čtvrtka pokračovat jen tři páry vlaků.
ČD soupravy mají už ted 3-4 vozy a jezdí prázdné na rozdíl od RJ,kde soupavy mají 8-10 vozů a obsazené a vesele jezdí i za hranice CZ a vydělávají bez dotací na rozdíl od ČD,kde asi bude chyba?To není o Ostavsku,ale managmentu a neschopnosti ČD.
Tak když bude jezdit méně vlaků, může Správa železnic víc opravovat nebo přidat na 1. koridoru alespoň 1 kolej navíc.
už jsem to tu psal, naše společnost se zabije sama dřív než těch pár staříků zemře s koronou
Ten nadpis evokuje, že pojede z Olomouc hl.n. – 1 nástupiště na 3.nástupiště.
Kdysi jezdily rychlíky na valachy tak, že byly navěšené za expresem do Veselí/Zlína/Luhačovic. Tak se to mohlo udělat podobně. Jel by R18+Ex2 (zastavovalo by se klidně „všude“) a v Přerově by předek odjel na Vsetín/Lideč/Púchov a zadek do Luhačovic/Zlína/Veselí.
spíš opačně – předek by mohl pokračovat směr Hulín – Otrokovice a dál, a zadní část by v opačném směru odjěla směr Lipník – Hranice n.M. – Vsetín.
co je to kdysi dávno? stačí mi rámcově nepotřebuji přesně rok, děkuji
Tak pozdní středověk, možná začátek novověku :-).
V 80. letech se jezdilo samostatně a většinou až do Košic (či Zvolena)
A pamatuješ si kolik měly soupravy průměrně vozů?Já jo,vozil jsem jako fíra třeba rychlík 603 nebo Hron a Hornád či Laborec odjezd Praha-Košice -Mezilaborce a souprava neměla pod 13 vozů,dnes má expres 3-4 vozy a jsou prázdné.Lokomotivy Banán a Peršing jsou vzhledem ke svému výkonu zcela zbytečné,víc sežerou elektiky než vydělají,což se u Regio Jet nedá říct,sopravy o 10 vozech a vydělávají,a Pendolína?Kbyby je nekoupilo ČD tak je italové sešrotovali.
Vyzobavat kolecka ze soukoli je hovadina. Jeste pred honenim minut jezdil z moravy jeden vlak za hodinu a stavel v kazde vetsi stanici.
Tak co se k te tradici vratit aspon na dobu korony?
Stejne ty vlaky jezdi poloprazdny tak je jedno jestli poloprazdny profici moravou nebo zastavi a drzi se cele dve minuty.
Staci vyhrabat stary jizdni rad z roku 1997.
A stále se to bude jmenovat Valašský expres ?? To vlaky do Košic, pojedou jen do Pardubic a potom pěšky líná bando. .
Však chůze nikomu neuškodí, tak hezky po svých 👍🏼
Neni na case začít uvažovat nad usporou ve mzdových nákladech? Snižovat mzdy nebo propouštět? Když tolik nejezdí…
A až se začne jezdit tak znovu nabírat?Proškolení a zacvičení dopravních zaměstnanců stojí poměrně velké peníze.
To jako zaměstnanci ČD nemají covid či ošetrovačku?
Soudruhu, vy jste se narodil v blbé době…..
První úspora, která je nejednodušší, je ořezat přesčasy na max 10 hodin měsíčně. Druhá úspora, která se nabízí, tak jsou pronajatí strojvedoucí. Třetí pak zaměstnaci, kteří již dosáhli důchodového věku, ale stále pracují. Čtvrtá možnost je probrat barák na nábřeží. Já vím, že to neprojde, ti jsou doslova prisátí na židlích, jejich židle zakořeněné a jejich kanceláře brání obří arachnid.
A když ořežete přesčasy, tak co se pak bude dít, přestanou jezdit vlaky? Jelikož fírové už budou mít vyčerpané i přesčasy?
No vždyť provoz se omezuje
Myslíte ten barák na nábřeží, který patří MD?
Myslíte jako se před 2. sv prodával Karlštejn. Neboť ČD jsou na nábřeží v nájmu neb barák vlastní MD. Jinak jsem slyšel je část úředníků u ž doma z důvodu překážky v práci, ale většinou stejně pracují z domova.
EX2 jezdí v závazku, tak asi zkrácení po Olc. konzultovali s MD. Asi? Nevíme? ČD by ještě mohli zrušit EX1, jezdí na komerční riziko, proč si socializovat ztráty?
Na Ex1 už škrty proběhly. Opavany, vybraná pendolina….
Nepochopil jste
Ale už. Tak nechte Slovácké expresy zastavovat alespoň v Zábřehu. Fakt jak na jaře. Něco poškrtáme … A to že to bude mít „dominový efekt“ typu Praha-Zabreh-(Jeseník) apod to už nikoho nezajímá
Jo a ještě Praha-Zabreh-Sumperk
Jo ten sumperk dodrbali celkem slusne. Pripoje maji akorat rychliky v dvouhodinovym taktu.
Vlaky z prahy prijizdi xx:22 a osobak na sumperk odjezd xx:09.
Vlaky ze sumperka prijezd xx:47 a rychliky na prahu odjezd xx:42.
Hlavně ten poslední spoj je na mašli. Pokud ten ex 120 nemá víc jak pět minut zpoždění tak se člověk do Prahy už nedostane 😡
Jeste za komunistu tata rikal ze ten strom chteji papalasi zrusit ale at delaj co delaj ty lidi tim furt jezdi. Osobaky z bludova do hanusovic jim obzvlast pijou krev protoze sumperk-hanusky a sumperk-ruda primy autobusy, zabreh-(ruda)-hanusky spesnaky, realny pripoje zadny (s vyjimkou rannich vlaku) a FURT JIM TAM LEZOU LIDI! Zrusit to navic nejde protoze ta trat je potreba pro rychliky na olomouc (tehdy jeste na nakladku jeseniky). Vetev do koutu se jim zrusit dokonce podarilo (kdyz to smetla povoden) ale ty lidi si tam tu trat postavili znovu. Vylozene obcanska neposlusnost za komara by sli sedet (ale ne… Číst vice »
A tu obnovenou trať by ji měli sebrat. A auta taky, aby na ten vlak museli. Za trest, že tam tu trať smetli povodní.
Znáte Káju Maříka? Tak do mraveniště se nestoupá, mraveniště se nastražuje.
Oni jim tu trat sebrali! Kdyz ji ’97 smetla povoden tak stat vyuzil toho a ze uz se obnovovat nebude. Starostove obci podel te trati zalozili sdruzeni Svazek obci udoli desne (podrobnosti vid google) a na statu si vydupali ze jim tu trat proda. To sdruzeni pak obnovilo trat v plnem rozsahu.
Pokud vas to zajima tak se ted planuje jeji prodlouzeni az ke sjezdovkam v koutech.
BTW. jezdi tam ted v cca hodinovym taktu (ve spickach vice sedla mene) na stridacku dvouvozovy klasicky soupravy s panterama.
Tohle neni praha a lidi tu vazne nejezdi vlakem z donuceni.
Také zrušeno Opava – Praha.
Mam takovy dojem ze Opava Praha nikdy od jara nejezdila… A jestli myslite tu odpoledni ? Tak ta asi nikoho netrapi ze nepojedou becka. Vim jak se ukazovalo ze zlutemu vadilo proc do modreho lezlo 100 lidj a do zluteho 30 ono totiz ta spousta lidi jela v ramci IDS do Ostravy
Jak naštvat další lidi. Co nějaká základní obslužnost a co přípoje?
Lidi jsou dneska všem u prdele.
Lidi jsou problem. Nejsou lidi neni problem.
Ale prečo to tak je?
Ako pracovná sila sú potrebný, ako človek nie.
Na základní obslužnost nemá omezení Valašských expresů vliv. Veřejná doprava zastavena nebyla, naopak nabídka stále významně převyšuje poptávku.
Valassky expresy spolecne se slovackyma expresama funguji spolecne tak ze jeden sbira moravu (mohelnice, zabreh) a pak profici cechy a druhy profici moravou a pak to rozvazi po cechach (prelouc, usti a chocen) – na zpatecni ceste obracene.
Pokud z teto rovnice jeden vlak vyhodite tak odstrihnete nektery stanice uplne od spojeni s prahou/moravou.
Vůbec to nechápu. Ideální by bylo omezit některé páry rychlíků Slovácký expresů v celém úseku. Na těchto rychlících jezdí opravdu málo lidí. V úseku Praha – Česká Třebová jezdí Ostatní Ex, IC, EC a k tomu R19 Svitávka, v úseku ČT – Olomouc R18 profičí, takže tam by to nevadilo a v úseku Olomouc-SMH jezdí osobáky přes Přerov a R13 Moravan co dvě hodiny plus Ex4, které omezení nemají, dále je tu přestup v SMH na R56 směr Veselí a Arrivu na U.Brod a dále. Na Valašsko jezdí jen Ex3 a sem tam osobák a na Prahu obslouží i zastávky… Číst vice »
„v úseku ČT – Olomouc R18 NEprofičí“
FYP
Stavi v zabreze, mohelnici a (nektery) v cervence. Takze pokud potrebujete z CELYCH JESENIKU plus mohelnice a litovelske pomoravi do usti, chocne, prelouc (a navazujici cele oblasti) tak sednete v zabreze na valasky expres do ceske trebove, tam si prestoupite na slovacky expres a vystupite si kde potrebujete.
Stejne tak obracene preloucsko, chocen a usti (navazne letohrad a pulka vychodni casti pardubickyho kraje) potrebuje do jeseniku tak sedne na slovacky expres, v ceske trebove prestoupi na valassky expres a vystoupi zabreh nebo mohelnice pripadne cervenka.
OPRAVA TECH DVOU KOMENTU DOLE: spatne jsem pochopil vas komentar a myslel ze ty lidi chcete nahnat do valasskych expresu. V tom co jste napsal mate pravdu kdyz uz neco tak meli zrusit valachy. Ale tam je asi problem ze slovak odjizdi z olomouce driv nez valach takze na nej nejde prestoupit. Ty problemy by asi vznikly tak jako tak jedina moznot je ze by proste jeden vlak vymetal vsechny zastavky kde ty dva vlaky stavely na stridacku. Stejne byl hlavni argument „nestavime s valachem/slovakem v … protoze tam stavi slovak/valach“. Tak ted jezdi jeden tak by mohl jezdit jako… Číst vice »
Omyl o základní obslužnosti nemáte páru ani vy. Právě že dost lidí jezdi jen v úseku třeba Vsetín Olomouc protože dojíždějí. Z Prahy na Valachy rozhodně není takový počet lidi jako Olomouc – Valachy nebo Pardubice – Valachy
Samozřejmě i z hlavním městem musí být nějaká obslužnost
HLavně vy jste takový teoretik jízdního řádu. Slovácký expres byl narvaný i v úterý večer, když jsme sním ještě jezdili. Naposled konec 2019. Po covidu zase bude.
Oprava***
R19 Svitava a místo Ex3 – na Ex2. Oprava písma je občas na nervy.
Svitava je o hodinu posunuta takze takto lze takto prestupovat na EX1 (a obracene z ex1 na svitavu). Ta nema v zabreze pripoje na sumper/jesenik a nestavi v mohelnici ani cervence. Tam je totiz (jako jinde po republice) zelezna stena a je velmi tezke prekonat hranici mezi pardubickym a olomouckym krajem. Cely ten problem vznikl kdyz v zabreze prestaly stavet slovacky expresy ktery ve smeru na prahu projizdi zabrehem par minut po prijezdu vlaku od sumperka a v opacnem smeru projizdi par minut pred odjezdem vlaku smer sumperk (z nej je pak navazujici rozjezd osobaku na jesenik, kouty i unicovsko… Číst vice »
není jen základní obslužnost, lidé také mají nárok jezdit do svého hlavního města, kde jsou celostátní instituce, které jinde nejsou. U autobusů v době před covidem, každá malá díra v Česku (co není ani na mapě- třeba Milevsko) měla spojení s Prahou.
Tuhle jeden fíra který protože se fírové co jezdi na valachy nakazili že např. Ze Vsetína měl ráno 7 vozů a lidí jak nasráno.
Pokud jde o naštvání lidí, je tohle z dnešního pohledu celkem marginálie.
Na co? Není potřeba, hezky po svých.
Na obrázku zdaleka nejkrásnější mašina co jezdí, kdo souhlasí plusujte, kdo ne, minusujte.
Hurá, Banán, Gorila, Krysa v plusu, tak sypte návrhy na nejhezčí lokomotivy na českých kolejích.
Pokud se bavíme o českých lokomotivách (a čistě o jejich vzhledu), tak Esa/Bastardi, případně Brejlovci. Kdo souhlasí plusujte, kdo ne, minusujte.
U mě Bardotka.
Laminátka, nejlépe šestikolák.
Jsou i hezčí – mimo ČR.
Valassky expres, ktery nejede pres Valassko 🙂
Mně to z toho není jasné. Třeba budou jezdit jen Horní Lideč – Olomouc 🙂
Jojo… 🙃
😀
Po přečtení celého článku je to jasnější. Z Valach do Holomóca a ogare/cérko přestupuj. Ešče to može jezdit Tornádo, nech má derniéru na expresu.
Bych se nedivil 😀
Bude to holt Hanácký expres.
*Hanácké ekspres
Já to severomoravské i jihomoravské nářečí miluju. Závidím těm, co tak běžně mluví. Asi se jednou odstěhuji do Olomouce či Brna… 😀
Tak hlavne existence techto expresu neni nic jineho nez ulitba pro CD, jak dostat nejak dotace na jinak volne konkurencni lince Praha-Ostrava.
Aha, takže lidi na Valašsku nemají nárok na to ,jed v celé trase vlakem vyšší kategorie? Nicméně ať se to někomu líbí nebo ne, tak trasa na Valachy je důležité spojení se Slovenskem.
Vy chcete nárok na „jed“ pro lidi na Valašsku? Co Vám udělali? 🙂 A ještě po celé trase…
Možná „jed“ jako že neměli co do úst? Obojí nic moc, vskutku lidumil!
Mám dojem, že tento nárok byl splněn. Stačilo zajít s kyblíkem k řece.
Tak jo, ale aby z toho byla důležitá trasa, tak se tam na obou stranách ČR/SR budu hodně mos stavět. Mezinárodní smlouva je podepsaná, ale to je tak všechno. Rozhodně tomu fandím.
A co lidi na Liberecku, Karlovarsku, ve Všenorech,…
Zdo je do blízkého většího města nebo na hlavní trasu + MHD jako konkurence poskakování v kolonách.
Vlaky budou jezdit z Olomouce do Horní Lidče a opačně, jak tedy můžou přes Valašsko nejet?
Který ze jmenovaných Valašských expresů nepojede přes Valašsko?
Valašsko je od Rožnova pod Radhoštěm až po Zlín
Na jihu se to ale už trochu míchá ze Slováckem, nemá to přesnou hranici.
Valašsko je Zákopčí a Bacov – jen tam jsou praví Valaší – Rožnov: samá náplava z Prahy.
Ve Zlíně bych chtěl vidět nějakého valacha…
Tak Vizovice a šlus.
Dojeďte do Mezříče nebo na Vsetín a řekněte jim, že nejsou Valašsko. A až vám za týden trochu splaskne huba, tak dejte vědět, jestli si to ještě pořád myslíte.
Proč hned facky? Támhle Bublík má pálenicu… Do smrti nezapomene, že pil na Valašsku.
Nedává to smysl. Ex2 se dá nahradit v úseku Ph – Oc vlaky Ex1, Ex3, R19. V úseku OC – H. Lideč nikoli. Linku Ex2 měli nechat tak jak je. Naopak R18 by měli omezit a zrušit některé páry. Tak aby zůstali výhradně spoje, které se točí v cílové stanici večer na první spoj v tentýž stanici brzo ráno. V úseku Ph – Č.Třebová se dá nahradit Ex1, Ex3 a výhradně R19 Svitava , který zastavuje úplně stejně. Úsek ČT – Oc jede normálně bez zastavení. V úseku Oc – SMH se dá nahradit R13 Moravan, který zastavuje úplně stejně.… Číst vice »
No ono nově bude Valašsko v Olomouci (převezou i nebezpečné medvědy – to budou čumět.
Spoj mezi Olomoucí a H. Lidčí NEJEDE přes Valaško? Přes co teda jede? Chodsko? Písecko? Krátkovessko?
Tak stejně do pár dní bych to viděl na celostátní karanténu…takže….je to jedno a nedivím se.
Po tom extemporé blb… na Staromáku se z toho do jara už nevyhrabeme, stejně jako bude nutné další drastické přitvrzení.