České dráhy sníží kvalitu vozů na rychlících Praha – Děčín, lepší nasadí do Chebu

Lokomotiva řady 162 v čele rychlíku z Děčína po příjezdu na pražské hlavní nádraží. Foto: Jan SůraLokomotiva řady 162 v čele rychlíku z Děčína po příjezdu na pražské hlavní nádraží. Foto: Jan Sůra

Cestující v rychlících Labe mezi Prahou a Děčínem čeká od prosince, pokud jde o kvalitu cestování, návrat do minulosti. České

228 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Šotouš

ČD by už ty starý A, B a BDs vyřadit a kupovat rakouská Bmz.

Sláva RegioJetu, protože bychom jinak pořád jezdili všude „béčky“. Díky Jančurovi se B alespoň někde doplňují vozy Bbdgmee a někde nahrazují Bmz ky.

Šotouš

Šotouš

Snad Bbdgmee, ne?!

Leinad

V pracovní dny jsou vagony potřeba na trať s konkurencí (výběrko i přímo možnost cestujícího) to se dá pochopit.
Ale proč ne Elefant o víkendu?

Akcie na doručitele

Uvidíme. Podle toho, který typ vozu Aee tam hošani nasadí. Současný kočár ABmz není žádná výhra, na černé zpravidla zasviněné kožence se potí p®del i přes klimatizaci a hlavně čtyři kupé jedničky na celý vlak je opravdu bomba. Také poslouchat idiotské hlášení z mikrofonu, který nelze ztlumit…pokud tam přijde Aee s devíti kupéčky, klimoškou a možností omezit kecafon, rozhodně si nebudu stěžovat. Wifina mě nezajímá, ve vlaku chci hlavně klid. Zatím tedy zůstávám otevřený; jistěže poněkud jinak, než si představují Šťáhlavský s Joklíkem. 😁

Skinheads & Punks united

V ABmz je koženka? Zajímavé.

Akcie na doručitele

Connolly ani Black Nappa to není.

Kamila

Tak jsem byla ráda s jakou slávou vylepšili vlaky a zase jsme na okraji společnosti!!!! Je to čím dál opět lepší. Sakra 20 tisíc za roční jízdenku a servis téměř nula. Jak je možný že tohle má stejnou hodnotu jak kamkoli jinam. Kde mají i wifi, i když bez ní to jde taky tak. Bez bufetu a nemluvě o častých poruchách dveří a klimatizace.

Jiří Šrámek

Kamkoli jinam? Jezděte k nám, jste zvána.

Anonym

Taky se dočkáte, obnova vozového parku trvá neustále 🙂

Vladimir

Jestliže jedete z Prahy tak do Ec nemáte šanci nastoupit.Němci to obsadí. Směrem na Cheb to bývá taky dost často narvané. Jedině na Děčín to bývá volnější a teď krok zpátky. Dokonce „bulharské vagony koženkové se vrací jak jsem si dnes při poużití rychlíku dnes všiml. Prostě sever nikoho nezajímá.

Jan Soukup

Ale no tak, vždyť píšete v každé větě nesmysl 🙂 A navíc, když pominu jiné pravopisné chyby, neukončil jste uvozovky 🙂 Avšak musím uznat, že „nemáte šanci nastoupit“, když ty vlaky relativně často používám, pobavilo asi nejvíce 😀

Jiří

Ano, píše nesmysly – nastoupit se totiž do EC dá. Ale nedá si sednout, protože celý vlak je většinou vymístenkovaný a bez místenky stojíte 😉

Jiří Šrámek

„Sever nikoho nezajímá“??? Vítejte ve světě lidí z Liberce. Jo a lístek nás stojí úplně stejně.

BoH

„Sever nikoho nezajímá“. No já nevím, ale právě tam co 2 hodiny jezdí hodně kvalitní EC (místenku si můžete koupit i Vy), co dvě hodiny relativně kvalitní rychlík (opět si můžete koupit místenku) a pak co dvě hodiny méně kvalitní rychlík, který je pro cestující z okolí Prahy. Pokud je na tom někdo skutečně špatně (alespoň, co se týče železniční dopravy), tak například ten Liberec.

Jirka

Místenky jsou při nákupu s jízdenkou z e-shopu navíc zpravidla zdarma…

zesp

První vlaštovka důsledku zrušit další soutěže na rychlíky… Režista plesá, cestující tvrdě platící přemrštěnou cenu dle TR10 pláče… A bude hůř, protože teď už nic ty byrokraty z ČD nedonutí, aby cokoliv zlepšovali… Je to vidět i na Slováckých expresech. Když se soutěžilo, byly jako ze škatulky, Souprava na 160 km/h, vozy čisté, vše funčkční. A teď? Už sem tam je stále častěji k zhlédnutí Béčko, při mmé nedávné cestě z Luhačovic fungovalo vždy jen jedno WC v každém voze, IS vypnutý (či nefunkčí), uprostřed jízdy přestaly fungovat posuvné dveře z velkoprostoru na představky a průvodčí je musel vyřadit nouzově…… Číst vice »

R18

Také jezdím Slováckým expresem. Tato linka by potřebovala změnu. Škoda, že už do Starého města nejezdí oproti ČD luxusnímu RJ!

MartinLT

Jelikož se opět nepodařilo prosadit aby ty Chebáky na které budou Bmzty přesnuty stavěli alespoň v Lovosicích, tak bude většina dojíždějících z Litoměřicka, Lovosicka a Roudnicka nadála dávat přednost dálnici. Autobus Litomerice-Praha cca 40min 59km, vlak Litomerice-Praha s prestupem v Lovosicich cca 1h, 30min, přes 90km. K tomu návrat postarších vagonů. To je poslední kapka. Osobně si myslim že to prosadil nejaky šotouš-papaláš z GŘ, ktery dojíždí třeba z Teplic do Prahy. Tomu můžou být dojíždějící z Roudnice a Hněvic ukradení.

Jiří Šrámek

Tím busem jste opravdu za 40 minut z Litoměřic v centru Prahy? Jak?

Akademik

Není, nejrychlejší autobus je v Praze za 60 minut a končí v Holešovicích u nádraží a stojí 90 korun.

Franta

Do Prahy z Litomeric na 98% dam prednost autobusu. Z Prahy podle situace.

Třicátáprvní béé

To dá rozum😉

Moza14

Budou-li stahovací okna, je to jedině změna k lepšímu; stejně tak záclonky v kupé. To mi k cestování bohatě stačí. S novými klimatizovanými vozy nemám dobrou zkušenost, většinou je tam vedro jako v pekle, že bych tam mohl jezdit v trenkách. Otevřené okno a trocha soukromí mi bohatě stačí…

Panda

Ve 140 km/h, opravdu? Vedro při fungující klimatizaci? Bohužel Váš názor je mezi nešotouškými cestujícími velmi menšinový… Ti zpravidla preferují klimatizaci, vakuové WC, čistotu, WiFi a rozhlas… A na krátké vzdálenosti asi i velkoprostor….

Tronda

Ale platí v tom režijka, tak je všechno ostatní vedlejší…

a8n

>Vedro při fungující klimatizaci?
Taky záleží na výkonu té klimatizace. Vedro při fungující klimatizaci jsem zažil naposledy v sobotu.

Kubin

Bohužel minimálně Bee 272 mají vyklápěcí okna. Tedy bezpodmínečně nejhorší pro cesty v létě, už i honecker je lepší. Mmch jak čtu ty vozy, děsím se, co nacpou na R9. Případně s jakou linkou bude propojena, když R8 od prosince jezdí RJ

aldik

že by inspirace kam pustit konkurenci? Teda pak je otázkou co si ministerstvo objedná a hlavně zaplatí za nové vozy, tipuju to na nějakou Jančurovinu 😀

Panda

Nemusí být nové, když nechceme dotovat víc, resp. platit vyšší jízdné… Bohatě stačí ojeté Bmz místo Béček…

Kylchap

Když se Žlutý Spasitel holedbal, že bude vozit vlaky Praha – Hamburg, tak MD dalo do frcu Praha – UnL – Cheb, Praha – Děčín a ÚnL – Kolín. Vrabci si cvrkali na střeše, že kvůli Jančurovi. Když si pánové z DB na Žlutého Spasitele vzali podrobné reference, rozvázali s ním spolupráci.
MD potom oznámilo, že tyto linky se privatizovat nebudou, protože do Německa budou jezdit ČD.

David

Málokdo u náš spolupracuje s DB tolik jako RJ.

Jiří Šrámek

Ano. Třeba turnovský Kamax jim také nedodává ani šroubek. Fakt si stojíte za tím, co jste napsal?

Jiřík

Jakože pro Němce jezdí svými busy v barvách DB ?

Tronda

A proto spolu provozují autobusy, už ten Obzor nehulte, leze to na mozek.

HG1982

Že přítel Jančura Deutsche Bahn fakt vypekl je neopomenutelný fakt. Párkrát podrazil nabídku ČD cenou, až se ČD stáhlo…a pak jaký div…Jančura řekl, že nemá s čím vyjet. Že mu nějaký dobrák z DB nosil informace o tom, o kolik ČD zase snížilo cenu, už ani nemluvě. No, ve výsledku, ČD pak zkusili nabídnout, že to s nimi orik dva prodlouží, ČD jim řekl více let jako minimum, Němci si vymysleli, co tam má jezdit a byl by to už šťastný konec nebýt vozů opravovaných v Šumperku, který byly vybaveny palubním mechanikem po úvodních nepodařených pokusech dojet bez průšvihu až… Číst vice »

petr

Že redakce neřeší s čím bude jezdit žlutý kecal na lince Brno Bohumín.Za necelého půl roku a nemá nic.Lidi,vozy,mašiny.

Skinheads & Punks united

Tak asi bych se nebál, že se to nestane tématem, až budou nějaké další informace, nebo začne provoz.

Jakub

Minimálně se mu tu momentálně válí hromada vozů z Belgie…

petr

Jo třeba v Kutné Hoře.Jenže ty chtějí generálku.

petr

A kde?Že jsem nic neviděl.Jedině,že zruší komerční vlaky.

Skinheads & Punks united

Správně, milý Honzo. – 54 míst v první třídě (Ampz má 48 míst, navíc 32 jich kvůli slevám deklaruje jako dvojku..) – zásuvky v 1. i 2. třídě (Takže nesplňují B exSBB) – vakuové WC (Takže nesplňují B exSBB) – mít IS (kromě Aster nesplňuje nic) – 2 místa na kola na každých 50 míst (takže kmenová souprava musí mít minimálně 12 míst na kola) – háky má aktuálně jen B ex SBB a to nesplňuje dva body výše – jeden kočárek na 50 míst (takže 6 míst na kmenovou soupravu) – 2 místa pro vozíčkáře v každé soupravě včetně… Číst vice »

Skinheads & Punks united

„Jedině,že zruší komerční vlaky.“ s odpovědí „A to je vaše starost? Vaše starost jako daňového poplatníka je, aby dodržel smlouvu s MD.“ Rušením svých vlaků stejně nesplní smlouvu s MD, tedy mou starost daňového poplatníka. Pokud se teď nezačne čarovat, tak asi už těžko splaší nějaký vůz klasické stavby s WC pro vozíčkáře, když ty své belgičany má na tuto úroveň modernizovat v horizontu dvou let..

Jarek

Že to ty modrogumy furt baví omílat dokola… Jančura, který byl schopen s nedotovanými IC vyfouknout ZSSK hlavní trať na Slovensku, si zcela jistě vyláme zuby na nějakých regionálních rychlících…

Dominik

Myslíte IC do Košic, kde po návratů IC ZSSK začal brečet, že pokud je ZSSK nezruší tak z linky odejde?

Jarek

Opět selektivní paměť OSŽ?

https://www.echo24.cz/a/wVnAT/jancura-vytlacil-slovenske-vlaky-intercity-z-trati-bratislavakosice

Protiúder kapitána Danka bylo jízdné zdarma poskytované jen Jednej Správnej Dráhe a až po tom to Jančura zabalil.

Tronda

Nastudujte si fakta plácáte nesmysly. ŽSSK se s IC vrátili, když už tam Jančura nejezdil, protože proti Jančurovi neměli šanci a jen jízdné zdarma do rychlíků jim pomohlo, trochu drahá sranda pro slovenské daňvé poplatníky.

Skinheads & Punks united

Vyfoukl ZSSK hlavní trať, aby odtud za chvíli odešel s brekem a konspirací, že si na něj někdo (asi teda někdo ze ZSSK ) objednal vraždu, aby oznamoval vstup na Slovácko, ke kterému tehdy neměl kde brát vozy odjinud, než ze své linky ze Slovenska, že to ty žlutý gumy pořád baví..

HG1982

To Slovensko ho stálo nějaký ten stamilionek ztráty. Obdobně jako TickTack.

Petr Novotný

Jen aby jste se nedivil… nové vedení ČD bude zajisté vyprodukované Agrofertem a ANO, včetně vrátného. Hodně lidí má radost z faktu že Brno – Bohumín převzal žluťák. Rád bych se mýlil, ale taky se může a to dost reálně stát malá drobnost… jednoho krásného dne v prosinci dojedou vlaky ČD do Brna a Bohumína a druhý den v novém GVD vyjedou ty samé vozy a lokomotivy s nálepkou RJ a nebo alespoň pronajaté RJ. Všichni tleskači soukromníkům budou navýsost spokojení a vůbec jim nebude vadit fakt, že je do prdele tlačí ta samá pružina z prosedělé sedačky ve které… Číst vice »

Jarek

Já mám dneska pocit, že v Bohnicích zapoměli zamknout…

Mohl byste nám ještě objasnit, k čemu by Jančurovi byly Beery, Bee272 a béčka, které tam dnes jezdí?

HG1982

Tohle je reálné riziko. O tom, že si vypůjčí 362/363 od Carga se mluvilo/mluví. Nejen mezi šotouši či na drážních odborech.

Jiří Šrámek

Promiňte. Nebylo by lepší napsat něco k tématu?

HG1982

Ale na trati Praha-Ostrava taky vyjel snad o dva roky později než tvrdil. Tak aby to nezkusil na tom Bohumínu.

Tronda

A rychlíky Praha – Podmokly to splňovat budou? Když už je o nich ten článek….

Jiří Šrámek

Pane Sůro. Moje starost, jakožto daňového poplatníka, je řádně platit daně. Nic víc, nic míň. Proč bych měl, proboha, zkoumat nějakou smlouvu jakéhokoli dopravce s MD???

Jiří Šrámek

Velmi pečlivě sleduji, co je i z mých daní placeno a často je mi z toho smutno.

Lektor

Tak úplně stejně lze napsat, že není vaše starost s čím jezdí ČD do Děčína a stačí když dodrží smlouvu s MD

aldik

Aby nakonec ještě další rok po naplánovaném vyjetí Regiojetu na rychlíky Bohumín-Brno to tam nezachraňovaly ČD 😀 Bud samy, nebo jen jejich vozy

kominek

Vážený, nejprve si zjistěte fakta u dopravce. Pokud je tam za měsíc X střetů na přejezdech, pak logicky to generuje deficit HV, podobně jako nedávno u ř 754. Děláte z toho portálu větší bulvár než samotní šotouši !

HG1982

Pane Sůro, kolik má náhradních vozidel který dopravce. ČD, ač jsou občas opravdu na tečku, mají alespoň něco. Když by Jančura ťuknul jeden Lint na přejezdu (až a jestli je bude mít), pak žádný další asi nesmí do opravy, že? Jinak by se rušily vlaky nebo se taky nasazovalo nevyhovující vozidlo (řada 628?). Komerční akce pánu J. a N. jsou mnohdy ještě vtipnější – 5 flirtů, kde se při poruše ruší vlaky, peršing nahrazený téměř muzeální bobinou, respektive zavěšení dvou vlaků za jeden peršing v případě poruchy. Za mne je vždy lepší, že se odjede něčím jiným než když se… Číst vice »

Alex

Pane Sůro, říká Vám něco novinářský kodex? Měl byste si jej přečíst a chovat se dle něj. Vaše názory nikoho nezajímají. Cpěte je své paní a dětem. Pište zcela objektivně a ne to, co pořád předvádíte.

Jarek

A co tak neobjektivního JS napsal? Že odmítl neustálé bláboly a spekulace, že Arriva / Regiojet / LE nemají lidi a vozy a bude to muset zachránit kupcovo šrotiště?
Poukázat na to, že kupcovo šrotiště má i bez těch pár ztracených výkonů co dělat samo se sebou, je v těchto případech zcela na místě.
Jestli si chcete udělat mimořádný sjezd OSŽ a tam si vzájemně říkat, co všechno je špatně na Regiojetu, tak si to udělejte a obohacujte se vzájemně, ale přestaňte už s tím vysmrádat tady, nemá to žádnou informační hodnotu…

HG1982

Na RJ je špatně to, že se nacpe někam, kde na to v okamžiku podání nabídky nemá ani prachy ani materiální zdroje a že 6 měsíců před vyjetím ty prachy ani stroje furt nemá. A to není paranoidní teorie. Počkejte si, co ze spasitele bude brzy padat za novinky.

Arriva a LE mi vadí výrazně méně, LE má nasmlouvané alespoň motoráky a Arriva taky. Myslím, že se už i upravují.

Jiří Šrámek

Takže když ve Stráži nN, ve Vratislavicích nN a nebo jinde idiot na přejezdu sestřelí vlak, který pak musí do opravy a dopravce nasadí náhradu, která je horší, jde o něco úplně jiného, než u RJ na jihu Slovenska?

Skinheads & Punks united

RJ hlavně nehodami snižoval kapacitu několika posílených souprav. Komárno-Blava bude snad ta nejnepovedenější příměstská trať ve střední Evropě, co se té současné Indie týče, až někdy někoho nechají ČD na nástupišti a posílení se potáhne několik let, nebojte, též si kopnu.

Jarek

A jaká je povedená? Podělte se… Beroun přes Rudnou?

Skinheads & Punks united

Rudná není takový extrém a posílení tam nebude trvat 5 let..

Jarek

Nedávno se hledal regiošuk několik měsíců po čertech ďáblech, aby se dal spojit špičkový vlak.
Vozit pražské příměsto v takových popelnicích je smutný a ještě smutnější je, že jiné vlaky se tam dostanou až se změnou dopravce…

KarelF

Pane Sůro vzpomeňte si prosím na to co pan Jančura sliboval čím bude jezdit a čím jezdí. Víc není potřeba komentovat.

malý bobeš

Jako cestující si nechci zjišťovat fakta u dopravce – chci přijít a jet…
Jsem ochoten akceptovat náhradní vozidla – pokud ale budou s takovými parametry a v takovém technickém stavu, že alespoň dokáží dodržet jízdní doby.
Pochopím, že dopravce neovlivní střetnutí na přejezdu – ale každodenní rozvrat dopravy tolerovat nechci

David

Bobeši, tak přijď a jeď. V čem je problém? Kde je každodenní rozvrat dopravy?

zesp

Ale takový supernárodní dopravce, který je jediný správný a chtěl by jezdit všude, má přeci dost záloh, aby všemu dostál v té nejlepší klalitě, ne? A ne jak nějaký usmolený fuj soukromník, který ani neuznává režijku…

zesp

Ty vyžitá Béčka. No to doufám ne….

Panda

Nebojte, je téměř jistota, že to nebude horší než do Děčína (a Šumperka, Třebíče, Benešova…). Navíc vždycky může Jančura zkrouhnout lidi/vozy/mašiny z komerčních linek… Nebude to ideální, ale jeho plán B to prostě může být…

Tronda

A jak to souvisí s tématem?

zesp

Ještěže toho kecala máme. To by jinak ty vaše slavné ČéDé vozily v Béčkách lidi všude dosud. Hlavně, že by platila režijka… Držím mu palce, ať to zvládna a dá modrým trochu „pokouřit“. Už tady toto opatření je důsledek zrušení soutěží na rychlíkové linky.Teď už zase mohou vozit substrát čím chtějí…

KarelF

to zesp: lepší čd béčka a pershing čd carga na čumáku než čekání na loko kteréhokoliv dopravce kolik je na youtube vlaků „žlutých“ s loko AWT, Metrans atd. Jinak proti panu Jančurovi osobně nic nemám také dělám low cost obchod a upřímně v jeho velikosti mu to ani trochu nezávidím.

Anonym

Já se těším, až to opravdu bude jezdit a lidi zjistí, že to je ještě horší.

Skinheads & Punks united

Moc nechápu tolik nářků na ty Elefanty, jediná výhoda může být klimatizace a pro někoho nízkopodlažnost, klasický cestující ocení spíš dálkové pohodlné sedačky a možnost volby kupé/velkoprostor.

Jakub

„Dálkové pohodlné sedačky“… tím myslíte které? Vozy Bmz beru, dobře, nicméně ty tu jezdit přestanou a např. ve vozech řady Bdpee jsou sedačky stejné jako v Elefantech.

Skinheads & Punks united

Myslím Bee, které se zde vyskytnou.

Panda

Pro většinu lidí (nešotoušů) z mého okolí Elefant rovná se moderní vozidlo a Béčko rovná se plíva, předrevoluční relikt… Navíc se bavíme o relacích typu Praha-Roudnice, to fakt není moc dálkovka, kde by sedadla v Elefantu tolik vadila… Nechápu MD, že na ČD víc netlačí, tohle je prostě ostuda -být MD, tak bych svého času volil místo Interpanterů na 2 linkách (s extrémními výpadky) ojeté Bmz na všech linkách, kde jsou teď Béčka a právě IP…

Skinheads & Punks united

Bavíme se i dojíždějících do Prahy z Ústí nebo Děčína, tam už klasický elefant bude v komfortu váznout.

Panda

Oproti vozům na EC a Krušnohorům do Ústí a Děčína bude Elefant váznout, ale tam je právě rychlejší a pohodlnější alternativa… Naopak oproti plánovaných Béčkům do Roudnice je i Elefant fajn.

Skinheads & Punks united

Nebude, Bee 272 je sedačkami někde úplně jinde, než Elefant, možná tak 471 001 a 471 002 by se dalo bavit, ale ty novější..

KarelF

Proti elefantu bych nic nenamítal s ohledem na fakt, že byl nasazován i na relaci SuperCity za Pendolíno a dodržel i jízdní dobu.

Alex

Mohu poprosit o info kdy tomu tak bylo? Děkuji

Michal

Cityelefant za pendolino??

HonzaEM

No konečně, ale těch Elefantů je škoda.

Skinheads & Punks united

Aee a Bee by se spíš hodily na Budějovice nebo Hradec.

Skinheads & Punks united

Co takhle místo mínusů argumenty.. Vlaky na Budějovice a nejspíš i Hradec snad dávají větší kilometrické proběhy na delší vzdálenosti bez tak dobré jiné železniční alternativy, jako tady.

watslaw

Ještě pochopím, že vozy Bmz apod. jsou potřeba na Cheb. Ale jaký důvod má to odstranění městoslonů?

os.ka.rek

Je možné, že se zvýšila víkendová poptávka v okolí Prahy – právě kvůli uvolnění Elefantů na víkendy z PID mohly do Děčína. Ještě mě napadá plánovaná modernizace a s ní související výpadek vozů. Nebo snad chtějí více času na údržbu a pokrýt lépe výpadky? Nevím

Samuel Novák

Prosím, prosím, smutně koukám. Chci článek o tom jak klesne kvalita na Tanvald až tam liberalizovaný dopravce nasadí to svoje šrotiště. Zvláště pak prosím o zdůraznění, že je možná komplikace v dopravě a manipulaci s velocipedy, která je na této trase v letních měsících enormní. Děkuji!

Jenda

Liberecký kraj v souvislosti se snižováním kvality teď raději prosím nepřipomínejte. České dráhy si momentálně na totálním zhroucení spolehlivosti Jizeroskohorské železnice (byť zejména druhé strany Jizerek) postačí bohatě bez pomoci jiného dopravce.

Panda

O Arrive bylo článku dost. Kvalita mírně vzroste (hlavně oproti špičkovým Béčkům a Bdmtee), byť asi s dílčími nevýhodami (kola, Harrachov…).

Jarek

Jó, Harrachov, to byl šlágr. Jedno voko nezůstane suchý…

khunas

Osobně si myslím že vozy Bee jsou na rychlících celkem obstojné kvality. Hlavně pokud jde o tyto krátké linky.

Václav Tomášek

Tak by měli ale také zlevnit. Je to zralé na podání návrhu žaloby, proč mám za horší kvalitu platit stejné peníze?

Anonym

Protože cena jízdenky je čistě přeprava z bodu A do bodu B, vše ostatní jsou bonusové služby. Navíc nechápu, jak byste si takové zlevnění prakticky představoval, dávat slevu za jízdu přesně vyjmenovanými typy vozů podle místenek, když je tarif ČD na místo nevázaný? Trochu používat mozek, než něco napíšu…

Jan1203

Ano, to platí pro „flexi“ jízdenky. Na druhé straně, „vázané“ jízdenky pro relace Praha-Ústí či Praha-Děčín za použití těchto R vlaků klidně levnější být mohou…

Jiří Šrámek

Ok. Tak proč mám já platit stejnou cenu jízdného za velmi výrazně horší službu? Nebo mi chcete namluvit, že vlaky na trase Liberec – Česká Lípa nebo Mladá Boleslav – Rumburk či MB – Turnov – Liberec (ke jezdím nejčastěji), jsou stejně kvalitní a rychlé, jako na trasách třeba Pha – Plzeň, Pha – Ústí n/L či ve směru na Pardubice a dál na východ???

Petr plouhar

Jiří Šrámek, Václav Tomášek: Služba, kterou si vy platíte je PŘEPRAVA. Všechno ostatní je nad rámec přepravy, tzv. bonusové nebo doplňkové služby. Smluvní podmínky Českých drah a předpokládám, že i jiných dopravců nejsou postaveny na tom, v jakém voze a na jakém místě sedíte. Z technického hlediska toto provedení ani není možné. Ani u flexi, ani u vázaných jízdenek. Vázaná jízdenka je na konkrétní spoj, který má mít zařazený vůz „lepší“ kvality, ovšem z důvodu mimořádné události, poruchy, atd. není řazen. Co potom? Nárokovat po průvodčí navrácení peněz? Zvlášť u národního dopravce, který za den vypraví několik tisíc vlaků, disponuje… Číst vice »

Jiří Šrámek

Dle Vašeho vyjádření netušíte, jaký hw tady u nás na severu jezdí. Jinak byste nemohl něco takového napsat.

Pavel

Jiří Šrámek, vy myslíte ty expresy z Pha – Plzeň, kde jsou vozy Alex ? Tam jste rád, že to má 4 vozy, výjimečně tedy 3 vozy. Jeden vůz je klidně B, do kterého na jedné straně fouká a netopí a na druhé straně naopak, většinou zpožděné.

Zelenay

Cheb, aby tu ostudu neviděli zahraniční cestující, tak odepsali Děčín, asi je to o level níže.. Je vidět, že je třeba dál vypisovat, ČD má šrotu na rozdávání dosti a dosti.

David

Tak určitě! Hlavním zájmem zahraničních cestujících je vidět naši ostudu. Typickej pohled šotouše. Smiřte se s tím, že 80-ti milionům Němců jsou naše vnitrostátní vlaky naprosto ukradený.

železničář v důchodu

Jistě – ovšem kromě těch, kteří jedou do západočeských lázní …

David

Víte jak se na nás Němci dívají? Vesměs velice shovívavě. Oni nečekají, že z Chebu do Varů pojedou jednotkou ICE. Ten, kdo se rozhodne cestovat po ČR vlakem, tak už má 30 let zkušenost, jak to u nás chodí. A kdo ji nemá, tak určitě nečeká, že to tu vypadá jak v Německu. Naopak, jsou spíš mile překvapeni, když tu něco funguje líp než očekávali. Mluvím o střední a starši generaci, tu jste měl asi na mysli v souvislosti s lázněmi. Takže bych spíš řešil naše lidi a teprve pak to, co na to řekne někdo ze zahraničí.

Zelenay

Já a šotouš, :-D. Mě jsou pomalé šroty regionálních tratí ČD ukradené, od mnoha tratí na festech jezdí pouťová atrakce rychleji… Ale aspoň neuvidím tu hrůzu Krušnohor stát v Chebu, když jedu na návštěvu do ČR.

Jan Soukup

Pane, vy neznáte mapu, když Vám nedošlo, že Cheb je na hranicích s Německem úplně stejně, jako Děčín. Takže je úplně jedno, kde tu „ostudu“ ti Vaši Němci uvidí. Poroučím se.

HG1982

Vůz stojí min. 30 mio, spíš ale 50 mio. Nová loko 100 mio. Souprava loko + 5 vozů = 250-350 mio. Jedna cesta P-D je 1:40 času, tedy s obratem přinejlepším 2hod na jednu cestu. Jede tuším 12 párů, mezi 6:51 z Prahy 23:22 z Prahy. Vzhledem k nepravidelnému grafikonu (hustší odjezdy z Děčína ráno a z Prahy odpoledne), tak to v současném grafikonu, pokud by jely tyto soupravy jen na této lince a neprohazovaly by se s jinou v jiné poloze, tak je to min. 5 vlaků. 5×250-350=1250-1750 mio Kč jen na této lince.

Panda

Nemusíte kupovat nové, stačily by ojeté… A pro začátek by stačilo o víkendu ponechat Slony…

HG1982

Stačily by ojeté. Kdyby byly.

V ČR schválené loko na 160 na 3kV SS se jeté asi moc neseženou za hezké prachy.
A vozy? Kdyby OeBB dál prodávali ty Bmz, tak super. Jenže jednak možná došly, druhá Jančurák naštval Rakušany tím, že jim s tímhle začal lézt do zelí na jejich vlastním dvorečku a tak přestaly prodávat.
A kousky z Belgie ze sedmdesátých let či lehátka z osmdesátých na úpravu a jiné kousky, co sem vozí Jančura, to asi nemá víc smyslu než nějak humanizovat ty Bee, Bdmtee apod.

Martin z Moravy

Tak snad něco lepšího dají i na Brno – Plzeň.

HG1982

Tak tahle linka, s hezkým časem snad sedm či kolik hodin, tam by měla jezdit parní loko a vozy řady Ce, vyšlo by to nastejno, neboť tohle je minimálně v úseku ČB-Jihlava opravdu retro zážiteček….

AAA

Ano, moderní vozy můžeme potkat na všech rychlících Českých drah …. výstavka je putovní 🙂

Alex

Aha. To nemáte moc velký přehled. Třeba například R16. B jezdí pouze jako záloha.

David

Tím akorát potvrzujete slova AAA.

HG1982

Koupíme vozy za 30-50 mio / ks, aby byly v záloze a čekaly? Na to máme?

Jiří

Takže cyklisti mezi prahou a děčínem budou muset využívat vlaků EC nebo jak se tam teda mají dostat?

Matěj

Kola lze přece přepravit i v BDs, nevím, proč to článek opomíjí.

Odpovídající

Ty vole, to nechápu, proč brát kolo do vlaku. Když mám přeci kolo tak na něm jedu a vlak nepotřebuji.

Jiří

No nemálo cyklistů to dělá tak, že někam vyjedou vlakem a zpátky pak jedou domů na kole. A cykostezka podél Labe k tomu přímo vybízí.

Zapa

Máme nohy, choďme pěšky. Cílem cesty s kolem většinou nebývá přeprava kola, ale dostat se s tím kolem někam a tam pak jezdit. Další možností je to kolo nacpat do auta, jen z toho dráha nic mít nebude.

železničář v důchodu

A nebude z toho mít extra velký prospěch ani ten cyklista, protože se k tomu autu bude muset vrátit, byť třeba nějakým okruhem …

Riki

Odpovídající má velkou pravdu :-). Mám kolo tak jedu. Znám spoustu cyklistů co po víkendu hlásá byl jsem si zajezdit a pak z nich většinou vyleze, že než si zajezdili tak museli někam a někdy i hodně daleko dojet vlakem, autem a tam si udělali „kolečko“ s pár kilometry a zase jeli dloouho domů vlakem a autem.
A ze svých “ dveří“ opravdu vyjede málokdo. Takže klidně si tu mínusujte, ale ten kluk má pravdu.

Kylchap

Vo co gou? Vlakem jedu do Holešovic, do UnL na kole a domů zase vlakem.

Marek Turnovec

No tak to jsou asi takoví pseudocyklisté. 🙂 Já si zase docela rád občas dám těch asi 160 km z Děčína do Prahy. Ale do toho Děčína se právě z Prahy nejdřív dovezu vlakem. Dost toho ale najezdím i po Praze a kolem Prahy, bez využití nějaké jiné dopravy…

Majkl

Tak to byla neinteligentní poznámka teda.

Štěpán

Jakože když jsem z Prahy a chci jet s kolem do Děčína a tam na něm jezdit, tak tam mám z Prahy na tom kole dojet? A pak zase zpátky? Asi pěkná blbost, že?

Marek Turnovec

No já se zrovna do Děčína vozím s kolem celkem rád – a zpátky do Prahy pak jedu po vlastní ose. A je to pěkná trasa. Ale obávám se, že dojet v jeden den z Prahy do Děčína na kole a ten samý den i zpátky, bych asi časově už nezvládal…

Nebo další možnost – dovézt se do Děčína a pak po vlastní ose dojet do Drážďan a pak zase zpátky do Děčína a z něj zase vlakem zpátky do Prahy.

zaosai

A kam se do EC vejdou?Tam pro ně není místo.

Jiří

no právě !

Pavel Horák

Je to pořád stejná nekoncepční písnička. Místo aby se využily parametry tratě, tak se nasadí šroty bez klimatizace, s pidiokénky, kde je v létě 40 stupňů. Kde se pro kravál nedá při 140 větrat a cestovat. Je to ostuda ČD. Jedná z mála tratí, kde se dá jezdit 160 a na horní rychlostníky. A ČD to tam takhle zazdí a na Hradec jezdí vozy na 160.
Jenže co chtít, když vedoucí papaláš je z Hradce a obchodníce na GŘ neví ani která bije.
Aspoň ty elefanty mohly zůstat. Tohle je neskutečná fraška.

BoH

ČD stejně nemají lokomotivy, které by touto rychlostí na těchto vlacích jezdily. Dokonce ani Krušnohory nemají lokomotivy, které by dokázaly využít jejich potenciál. Takže toto není úplně relevantní argument. A pokud namítnete, že si tedy ČD mají tyto lokomotivy pořídit, tak bohužel se nejedná o tak levnou záležitost, aby se vyplatilo investovat do lokomotivy, která pojede o 20 km rychleji. Samozřejmě to nemění nic na faktu, že postupem času bude docházet k jejich obměně za novější a rychlejší, tak třeba časem alespoň na ty Krušnohory dorazí 151 (i když osobně se mi bude po nich stýskat na trase do Ostravy,… Číst vice »

Jiří

Na Krušnohorech jezdí mezi prahou a ústím nad labem vectrony, předtím jezdily 151 a předtím bastardi…

BoH

Omlouvám se, zjevně jsem si na řazení vlaků nevšiml, že ta 362 jezdí až z Ústí. Pak beru svůj argument zpět. Přesto – dokud nenakoupí ČD nějaké nové lokomotivy pro linku do Ostravy, na Děčíňáky nemají co nasadit.

Tomáš

Můžu se jen zeptat, na Ostravu jezdí 160 km/h kromě pendolina ve kterých vlacích, prosím? EC Ostravan jezdí max. 140, rád se vzdělám, děkuji.

BoH

Proč by měl jezdit Ostravan max. 140? Tedy kromě vytížených dnů, kdy jezdí, co kola má…

Tomáš

Já to nemyslím špatně, jen jsem si několikrát na mobilu tu rychlost schválně měřil a nikdy jsem nenaměřil více než 140… stejně tak u RJ… Tak mně to přišlo zvláštní, když by se 160 zvládli trasu zajet rychleji (asi jezdím jen ve vytížené dny).

Vbb

160 km/h mají třeba všechny Ex 11x, 14x a 44x, Ex 511 – 13 – 14, 544 – 45 – 47 atd.

Skinheads & Punks united

Mají možnost jet 160, kterou téměř denně využívají, ale teoreticky se to dá zajet i s V max 140, souprava s jedném Béčkem už to několikrát ukázala. Jen to lidé mají většinou tendenci srovnávat se zpožděním v silné dny, kde jsou ale jiné silnější faktory, jako delší prostoje větší frekvencí, větší váha, případně čekání na volno.

Ondra

Lokomotivy řady 151 s rychlíky do Děčína/Chebu už běžně jezdí. Na Moravu jezdí vesměs 362/363/371 a Vectrony Praha-Brlin.

BoH

Děkuji za opravu.

Skinheads & Punks united

Jediná 363 točí osobáky Beroun-Plzeň.

Franta

Na R do Decina jezdi 162 s doplnenim 151 nebo 150.2. Na R do UL/Chebu 151 nebo 193. 362 na Moravu jen smer Brno, 371 na Slovackych expresech. Na EC smer Bohumin/PL/Zilina 151, na Valasskych Ex vesmes 361/361/350 ZSSK.

HG1982

Nejkrásnější je laminátka řady 340, to z elektrik.

klackyhore

Zrovna tady to ale ničemu nevadí – vozy zůstanou v úseku Praha – Ústí a dotkne se to tedy jen Děčína, cestující si ale stejně mohou vybrat pro jízdu vlaky EC. Už to je pro město této úrovně dost komfortní.

PetrM

No nevím, Kralupy, Hnevice, Roudnice,Bohusovice nad Ohří, Lovosice nemají nárok na lepší vozy? Ty vám totiž ty Chleby ani EC neobslouzi.

Iva D.

Naprostý nesmysl. Děčinský R mají přestupní vazby. Takže tohle odneseou krom všech na trati i všichni přestupující. Navíc v EC neplatí DÚK a Elbe.

Apollo17

A jak dobu stráví cestující s jízdenkou DÚK v tom rychlíku?Taktéž cestující ze zastávek mezi Ústím a Prahou jedou méně než hodinu.Lepší vozy jsou potřeba na delší trasy.

PetrK

To myslíte vážně? Ono sedět ve voze, kde je v létě při zavřených oknech 50 st. A když je zase otevřete, tak neslyšíte vlastního slova. Je to obtěžující, i když jedete jen 40 min. Takže váš argument, že lepší vozy na dlouhé vzdálenosti je trochu mimo mísu.

Apollo17

Je to obtěžující,ale když nejsou vozy s kimatizací na všechny R v republice,je pochopitelné že na linku dlouhou130 km,kde celou trasu jede jen zlomek cestujících se nasadí horší vozy.Na trati Praha-Ústí-Cheb přibudou další R(ráno Teplice-Praha,Prunéřov-Praha bude mít klimatizovanou soupravu místo B,pojede nový R Ústí -Cheb atd..)

Zapa

Mezi Děčínem a Ústím jezdí většinou panteři, takže se zhorší jen ty R jedoucí po dvouhodině, ve špičce po hodině. Tím bych fakt neargumentoval.

Zbyněk

Viděli jste ten návrh jízdního řádu na příští rok? O víkendu se první ranní rychlík. Z Děčína se už na půl šestou ráno do Lovosic s jízdenlou DÚK nedostanu!

Praha

Jsi blbec…

Praha

Proč urážíš město, které jak je vidět vůbec neznáš????

Koubes

Njn, dokud nebude na relaci Praha – Děčín jiný dopravce než ČD, lepší to nebude. Jen co by začal jezdit tuto relaci i RegioJet nebo Leo expres, lepší vozy by se u ČD ,,zázračně,, našly. 😉

Manny

Ono jde u ČD ještě více snížit kvalita? 😂😂😂 Už teď mi připomínají kvalitou dopravu v Indii 😂

Jiří

Mohu potvrdit, mezi PHA a UL mám kolikrát pocit, že lidi cestují i na střeše. Na záchod se nedá dostat, protože nejde projít uličkou, občerstvení je úplně mimo a ještě když je pokažená klimatizace, tak to je teprve zážitek s okny, která nejdou otevřít – samozřejmě bez odškodnění, protože vagonem průvodčí rději ani neprojde, natož aby kontroloval jízdenky.

železničář v důchodu

A kdy konkrétně jste takovou zkušenost udělal?
Je pravda, že v neděli večer občas stěží stačí na „plívovém“ děčínském rychlíku do Prahy „ešus dvojmo“, EC vlaky bývají v neděli večer také hodně plné, a v pracovní dny odpoledne z Prahy do Kralup nad Vltavou je vždy rovněž hodně plno, ale tak drastické, jak to popisujete, to rozhodně nebývá – možná až na tu občas nefungující klimatizaci, která je ale problémem všude.

Zapa

Můžu vědět, kterým takovým vlakem jste naposledy jel, který by byl z Ústí na stojáka?

Jiří

Naposledy do bylo v neděli 2.6. a předtím 19.5. a předtím 2.5. a předtím 21.4. a předtím 7.4. atd atd… a je to pokaždé stejné, akorát že v dubnu když bylo venku 6 stupňu tak pokažená klimatizace tolik nevadila! Já si do toho vlaku kupuju místenku, takže sedím, ale vždy tam bylo plno a vždy plno lidí stojí…

železničář v důchodu

A které vlaky to byly?

Jiří

EC175

Franta

Napr. prvni ranni EC, tusim je to 259, v 8:15 jezdi pravidelne plne.

Josef22

No jo, EC 259… Tam je to na stojáka celkem pravidelně, to mohu potvrdit. Ale od prosince se to snad krapet zlepší. Leipzig se od novýho GVD ruší a pojede to jen do/z Děčína.

Anonym

Jó, kritizovat jde snadno.

Bart

Vůz Bdgmee neznám. Nějak vám uteklo jedno písmenko. 🙂

Arnošt

Ono s tím snižováním kvality to zase není tak horké, jak se z článku zdá. Pokud to chápu dobře, tak na všechny spoje přejdou vozy Bee z linky Bohumín – Brno. Nové soupravy na rychlících do Děčína jezdí na části spojů, na druhé části jezdí staré soupravy z vozů B. Takže ano, u části souprav se kvalita o něco zhorší, ale zase u druhé části zlepší.

Iva D.

Nezlepší, nevětratelné vozy jsou zhoršením.

Arnošt

Každému vyhovuje něco jiného. Ale vozy Bee jsou kvalitnější vozy než vozy B.

Iva D.

Jezdím vlakem hodně, ale neslyšela jsem nikdy nikoho, že by mu vyhovovalo otevřené okno ve 140 km/h, což je zde půlka trasy.

nototo

Otevřu okno, dám si sluchátka, pohoda jazz
Obecně preferuji vozy, kde se otevřít okno dá, obzvlášť v letních měsících.

John

Nemusí být otevřené na 100%.
A jestli jste ještě neslyšela, tak to napravíme – mně vyhovuje 😄

Jarek

Záleží na tom co za Bee to je. Některá Bee jsou rekonstrukce, jiná vypadají jako normální béčko, jen v kupé je šest namísto osmi míst.

Leinad

K čemu BDs, když má zmizet možnost přepravy kol?

Jiří Šrámek

Navrhuji přesunout vozy, které nyní jezdí z Prahy do Tanvaldu na trasu Pha – Cheb. To byste teprve koukali, jaké šroty se tváří jako „rychlík“ a nefňukali.

Poudy

Kde je ten strejda co předevčírem nadával, jak jde všechno do Čech a na Moravu se se..?

BoH

A jak prosím konkrétně souvisí to, že do Děčína bude jezdit „šrot“ (i když zrovna Bee272 mám poměrně rád) a do Chebu budou jezdit vozy Bmz, s Moravou? I za tento „šrot“ bych byl na R12 celkem rád…

železničář v důchodu

Bmz (resp. „kombinačky“) na „Chebech“ už jezdí, jen jich tam bude víc – asi se jen někdo „předpo….“ z Karlovarského kraje a nějakého jeho požadavku na „zvýšení kvality“ dopravy lázeňských hostů. Pokud ovšem současně s tím z těch chebských souprav zcela zmizí velkoprostorové vozy, bude to docela velký krok zpět v nemožnosti volby typu vozu: ty vlaky jezdí stejně v podstatě jen v denní době, kdy je pro dost lidí „velkoprostor“ příjemnější.

BoH

Osobně také mám raději velkoprostor, protože kupé považuji za „příliš intimní“ :)). Na druhou stranu, raději bych se vezl v Bmz než v Bdtee 🙂

LKB

Kdyby aspon v tech starych vozech bylo wi-fi. Pak by clovek privrel obe oci.

Ondra

WiFi je naopak vzhledem k primárnímu účelu – přeprava cestujících, irelevantní. Zato klimatizace, slušné podvozky s kotoučovými brzdami jsou pro komfort jízdy řádově důležitější. Kromě toho po celé trase je dobré pokrytí signálem LTE. Jediný smysluplný benefit mimo vlastní dopravu a jízdní komfort jsou zásuvky 230V.

Jackub

To vysvětlení je opravdu třeskutě logické! 😁

vydra

To stažení Bmz je už podruhé. Poprvé ve prospěch Západních expresů. Nekonečný příběh.

Honza 64

Projeďte se rychlíkem přes Vysočinu. Horší soupravy snad nikde nejezdí.

LKB

Honza64: Souhlasim, Vysocima ma u nekterych spoju bohuzel charakter skanzenu. Aneb zpatky do minulosti, at uz rychlosti jizdy, vagony, poctem koleji, cetnosti zastavovani rychliku Plzen – Brno, charakterem nekterych nadrazi, sluzbami ve vlaku atd. Neco z toho zpusobuje SZDC svoji cinnosti, ale CD bohuzel svoji cinnosti k prevenci tohoto pocitu neprispivaji.

klackyhore

Vysočina má charakter skanzenu totiž i mimo železnici

Apollo17

Vysočina bude mít zase procentuálně nejmodernější vozidla v regionální dopravě ze všech krajů.K zánovním motorákům Stadler přibude 6 nových Panterů a 10 nových motorových souprav.

Aleš Vybíral

A od prosince to bude ještě o trochu horší, protože podle piktogramů z návrhu JŘ už nebude jezdit ani to Bbdgmee, které jako jediné plnilo funkci moderního rychlikoveho vozu.

Petr

A kam zmizí Bdgmee z linky Brno Bohumín?

Martin

Na Slovácké expresy

...

a kdy? v tom prosinci?

jan

Ty ale moc kvalitní nejsou..

...

ale nejsou až tak hrozné…. jen je nejhorší když tam dají B 249 jako náhradu a že se to teď stává hodně často

Aleš Vybíral

Tak do Brna jezdím každý den, ale zatím se mi nestalo, aby nejelo Bbdgmee. Výjimku tvoří pouze dva páry „posilovych“ rychlíku v sedle, kde jsou plánované vozy Bds. Ale určitě ne B.

noerf

Myslím, že pokud dojde k provozu LE na trati Praha – Děčín, tak se vozy Bmz vrátí na tuto linku a plánované vozy se rychle přesunou na linku, kde nejezdí konkurence.

Arnošt

Leo express, pokud vyjede, čemuž nevěřím, tak bude konkurovat vlakům EC popřípadě rychlíkům Praha – Ústí nad Labem – Cheb.

Massimo

Počítám ale, že cenu jízdného nesníží…

Dominik

A proč by měli snižovat? Na jízdence máte vždy trasu a ne vůz, kterým jedete.

Arnošt

V celé trase vlaku platí jízdenky PID popřípadě DÚK, takže si cenu můžete bez problémů snížit sám.

Leinad

A jak by to měl PID udělat?

Arnošt

Jednoduše. Jízdenka ČD Lovosice – Praha hl.n. 128 Kč. Kombinace DÚK (Lovosice – Roudnice) 27 Kč a PID (Roudnice – Praha hl.n.) 54 Kč. Takže snížení ceny ze 128 Kč na 77 Kč a ještě k tomu máte vlastně zdarma skoro dvě hodiny ježdění MHD v Praze za co by jste zaplatil 32 Kč (90 minut jízdenka). Takže 77 – 32 = 41 Kč. Takže vás v reálu vyjde jízda Lovosice – Praha hl.n. na 41 Kč oproti 128 Kč. To je dost zásadní zlevnění, kterého můžete dosáhnout sám bez větších potíží a nutnosti vlastnit jakoukoliv kartu.

Arnošt

EDIT: Omlouvám se, cena bez předplatného pro Prahu je za PID o 30 Kč víc. Každopádně i tak platí, že ušetříte nemalé peníze.

Ondra

Takže rozdíl ČD vs. PID+DÚK je 17Kč:) Navíc komplikace s nákupem jízdenky DÚK, kterou nelze koupit přes e-shop. Při cestě Lovosice-Praha ještě OK, jízdenku DÚK koupím v pokladně ČD, ovšem při cestě z Prahy by cestující musel vystoupit v Roudnici, koupit jízdenku DÚK v pokladně a poté pokračovat dalším vlakem do Lovosic. Nebo spíš koupit v eshopu ČD jízdenku Roudnice-Lovosice za 36Kč. Výhoda tarifu PID je hlavně pro pravidelně dojíždějící a držitele roční PID Lítačky.

Arnošt

Rozdíl je 21 Kč, ale to není zase tak podstatné, navíc v ceně jízdné na dvě hodiny po Praze. Příspěvek byl o snížení ceny. Jen touto kombinací snížíte cenu. Samozřejmě kombinací je mnoho, každý si musí najít, co mu vyhovuje. Jinak tarif PID se o hodně vyplatí i pro občasné dojíždějící.

Ondra

Lovosice-Roudnice: 30Kč DÚK
Roudnice-Praha hl.n: 84Kč PID
Lovosice-Praha hl.n: 128Kč ČD
Podle toho je rozdíl 14Kč
Možnost „doježdění“ jízdenky PID po Praze nerozporuji, ale tarif DÚK extra výhodný není, konkrétně v ukázkovém případě je levnější o 6Kč s tím, že nákup nelze zajistit online.

Arnošt

A on DÚK nelze koupit ráno na pokladně i na odpoledne na cestu zpět? Nevím, ptám se. Zase nějaký velký znalec DÚK nejsem. Jinak i kombinace ČD + PID se ušetří.

železničář v důchodu

Pokud cesta „tam“ nezačíná v oblasti, kde lze jízdenku dle tarifu DÚK zakoupit, tak Vám ta Vaše teorie mnoho platná stejně nebude: typickým příkladem může být třeba výlet z Kralup nad Vltavou na Lovoš, Milešovku nebo Sedlo …

Arnošt

To je mi jasné, mě spíš šlo o ten případ, kdy jedete ráno z ÚK do Prahy a vracíte se třeba odpoledne zpět. Takových bude naprostá většina.

železničář v důchodu

On tam může být ještě problém i s platností té jízdenky dle tarifu DÚK, protože ta, pokud vím platí jen do poslední stanice, kde příslušný vlak v kraji zastavuje (a tedy logicky i opačně z první takové stanice) – a není-li tam přesah platnosti tarifu PID (na železnici), tak je to vlastně na části trasy tarifně „černá jízda“ – ale já ty tarify neznám tak, abych je uměl správně vyložit, to musí udělat nějaký problematiky znalá osoba.

babilon

Zrovna tady problém není – PID sahá až do Roudnice.

babilon

Obávám se, že jízdenku DÚK v předprodeji nekoupíte.

Ondra

To je bohužel obecný problém regionálních IDS, že je třeba z vlaku vystoupit a koupit jízdenku v pokladně nebo automatu a označit. Případně je třeba vlastnit místní čipovou kartu a nebo předem nabít kredit. PID Lítačka je v tomto unikátní, že umožňuje nakupovat jednotlivé jízdenky bez takových podmínek a zároveň online i virtuálně „označit“ začátek platnosti. Není mi známo, že by jiný IDS toto umožňoval.

babilon

Lovosice-Praha = 85-99 Kč ČD, když si jízdenku koupím z/do Ústí. U některých spojů je ale pro získání této ceny nutný předprodej.

Jiří

Přesně, taky se z ostravy kolikrát oplatí koupit jízdenku až do prahy, ikdyž cestuju jen do kolína – vyjde to i o více než stovku levněji, ale teď jak začali s těma vázanýma jízdenkama, tak je potřeba pohlídat povinný vlak, jestli tam zastavuje, protože z pardubic do kolína pak v jiném vlaku ta jízdenka neplatí…