Dopravci Železnice

České dráhy sníží kvalitu vozů na rychlících Praha – Děčín, lepší nasadí do Chebu

Lokomotiva řady 162 v čele rychlíku z Děčína po příjezdu na pražské hlavní nádraží. Foto: Jan Sůra
Lokomotiva řady 162 v čele rychlíku z Děčína po příjezdu na pražské hlavní nádraží. Foto: Jan Sůra

Cestující v rychlících Labe mezi Prahou a Děčínem čeká od prosince, pokud jde o kvalitu cestování, návrat do minulosti. České dráhy lepší vozy z této trasy nasadí na rychlíky Praha – Cheb, navíc o víkendech už na rychlíky nebudou posílat elektrické jednotky CityElefant.

Změna vyplývá z návrhu jízdního řádu, mluvčí Českých drah Radek Joklík ji potvrdil. Zmizí tak možnost přepravy vozíčkářů, jízdních kol, dobíjení elektroniky či bezdrátového připojení k internetu. Všechny tyto služby aktuálně na děčínských rychlících České dráhy nabízejí.

Rychlíky Praha – Děčín dlouhodobě patřily skladbou vozového parku k těm nejhorším na české železnici, v posledních dvou letech ale došlo ke zlepšení. Na trasu začaly České dráhy nasazovat například modernizované vozy řady Bmz koupené od rakouských železnic, kombinovaný vůz první a druhé třídy ABmz nebo multifunkční vůz Bdgmee. Nasazují je na většinu rychlíků, které na trase jezdí, doplňují je pak staršími vozy.

To vše ale bude minulostí. Od prosincové změny jízdního řádu budou České dráhy nasazovat starší vozy Aee, BDs, Bee a také B, ale jen jako posilu. Vozy BDs a B už jsou přečalouněné, nejde o vozy s koženkovým potahem. „Na rychlíkovou linku Praha – Ústí nad Labem – Cheb je objednán větší rozsah dopravy než dosud, tak vozy přesouváme na tuto trasu,“ vysvětlil mluvčí Českých drah Radek Joklík. Změny vozby se nedotknou vlaků EC do Německa a rychlíků R15 Praha – Ústí nad Labem – Cheb.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Šotouš
Host
Šotouš

ČD by už ty starý A, B a BDs vyřadit a kupovat rakouská Bmz.

Sláva RegioJetu, protože bychom jinak pořád jezdili všude „béčky“. Díky Jančurovi se B alespoň někde doplňují vozy Bbdgmee a někde nahrazují Bmz ky.

Šotouš

Šotouš
Host
Šotouš

Snad Bbdgmee, ne?!

Leinad
Host
Leinad

V pracovní dny jsou vagony potřeba na trať s konkurencí (výběrko i přímo možnost cestujícího) to se dá pochopit.
Ale proč ne Elefant o víkendu?

Akcie na doručitele
Host
Akcie na doručitele

Uvidíme. Podle toho, který typ vozu Aee tam hošani nasadí. Současný kočár ABmz není žádná výhra, na černé zpravidla zasviněné kožence se potí p®del i přes klimatizaci a hlavně čtyři kupé jedničky na celý vlak je opravdu bomba. Také poslouchat idiotské hlášení z mikrofonu, který nelze ztlumit…pokud tam přijde Aee s devíti kupéčky, klimoškou a možností omezit kecafon, rozhodně si nebudu stěžovat. Wifina mě nezajímá, ve vlaku chci hlavně klid. Zatím tedy zůstávám otevřený; jistěže poněkud jinak, než si představují Šťáhlavský s Joklíkem. 😁

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

V ABmz je koženka? Zajímavé.

Akcie na doručitele
Host
Akcie na doručitele

Connolly ani Black Nappa to není.

Kamila
Host
Kamila

Tak jsem byla ráda s jakou slávou vylepšili vlaky a zase jsme na okraji společnosti!!!! Je to čím dál opět lepší. Sakra 20 tisíc za roční jízdenku a servis téměř nula. Jak je možný že tohle má stejnou hodnotu jak kamkoli jinam. Kde mají i wifi, i když bez ní to jde taky tak. Bez bufetu a nemluvě o častých poruchách dveří a klimatizace.

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Kamkoli jinam? Jezděte k nám, jste zvána.

Anonym
Host
Anonym

Taky se dočkáte, obnova vozového parku trvá neustále 🙂

Vladimir
Host
Vladimir

Jestliže jedete z Prahy tak do Ec nemáte šanci nastoupit.Němci to obsadí. Směrem na Cheb to bývá taky dost často narvané. Jedině na Děčín to bývá volnější a teď krok zpátky. Dokonce „bulharské vagony koženkové se vrací jak jsem si dnes při poużití rychlíku dnes všiml. Prostě sever nikoho nezajímá.

Jan Soukup
Host
Jan Soukup

Ale no tak, vždyť píšete v každé větě nesmysl 🙂 A navíc, když pominu jiné pravopisné chyby, neukončil jste uvozovky 🙂 Avšak musím uznat, že „nemáte šanci nastoupit“, když ty vlaky relativně často používám, pobavilo asi nejvíce 😀

Jiří
Host
Jiří

Ano, píše nesmysly – nastoupit se totiž do EC dá. Ale nedá si sednout, protože celý vlak je většinou vymístenkovaný a bez místenky stojíte 😉

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

„Sever nikoho nezajímá“??? Vítejte ve světě lidí z Liberce. Jo a lístek nás stojí úplně stejně.

BoH
Host
BoH

„Sever nikoho nezajímá“. No já nevím, ale právě tam co 2 hodiny jezdí hodně kvalitní EC (místenku si můžete koupit i Vy), co dvě hodiny relativně kvalitní rychlík (opět si můžete koupit místenku) a pak co dvě hodiny méně kvalitní rychlík, který je pro cestující z okolí Prahy. Pokud je na tom někdo skutečně špatně (alespoň, co se týče železniční dopravy), tak například ten Liberec.

Jirka
Host
Jirka

Místenky jsou při nákupu s jízdenkou z e-shopu navíc zpravidla zdarma…

zesp
Host
zesp

První vlaštovka důsledku zrušit další soutěže na rychlíky… Režista plesá, cestující tvrdě platící přemrštěnou cenu dle TR10 pláče… A bude hůř, protože teď už nic ty byrokraty z ČD nedonutí, aby cokoliv zlepšovali… Je to vidět i na Slováckých expresech. Když se soutěžilo, byly jako ze škatulky, Souprava na 160 km/h, vozy čisté, vše funčkční. A teď? Už sem tam je stále častěji k zhlédnutí Béčko, při mmé nedávné cestě z Luhačovic fungovalo vždy jen jedno WC v každém voze, IS vypnutý (či nefunkčí), uprostřed jízdy přestaly fungovat posuvné dveře z velkoprostoru na představky a průvodčí je musel vyřadit nouzově…… Číst vice »

R18
Host
R18

Také jezdím Slováckým expresem. Tato linka by potřebovala změnu. Škoda, že už do Starého města nejezdí oproti ČD luxusnímu RJ!

MartinLT
Host
MartinLT

Jelikož se opět nepodařilo prosadit aby ty Chebáky na které budou Bmzty přesnuty stavěli alespoň v Lovosicích, tak bude většina dojíždějících z Litoměřicka, Lovosicka a Roudnicka nadála dávat přednost dálnici. Autobus Litomerice-Praha cca 40min 59km, vlak Litomerice-Praha s prestupem v Lovosicich cca 1h, 30min, přes 90km. K tomu návrat postarších vagonů. To je poslední kapka. Osobně si myslim že to prosadil nejaky šotouš-papaláš z GŘ, ktery dojíždí třeba z Teplic do Prahy. Tomu můžou být dojíždějící z Roudnice a Hněvic ukradení.

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Tím busem jste opravdu za 40 minut z Litoměřic v centru Prahy? Jak?

Akademik
Host
Akademik

Není, nejrychlejší autobus je v Praze za 60 minut a končí v Holešovicích u nádraží a stojí 90 korun.

Franta
Host
Franta

Do Prahy z Litomeric na 98% dam prednost autobusu. Z Prahy podle situace.

Třicátáprvní béé
Host
Třicátáprvní béé

To dá rozum😉

Moza14
Host
Moza14

Budou-li stahovací okna, je to jedině změna k lepšímu; stejně tak záclonky v kupé. To mi k cestování bohatě stačí. S novými klimatizovanými vozy nemám dobrou zkušenost, většinou je tam vedro jako v pekle, že bych tam mohl jezdit v trenkách. Otevřené okno a trocha soukromí mi bohatě stačí…

Panda
Host
Panda

Ve 140 km/h, opravdu? Vedro při fungující klimatizaci? Bohužel Váš názor je mezi nešotouškými cestujícími velmi menšinový… Ti zpravidla preferují klimatizaci, vakuové WC, čistotu, WiFi a rozhlas… A na krátké vzdálenosti asi i velkoprostor….

Tronda
Host
Tronda

Ale platí v tom režijka, tak je všechno ostatní vedlejší…

a8n
Host
a8n

>Vedro při fungující klimatizaci?
Taky záleží na výkonu té klimatizace. Vedro při fungující klimatizaci jsem zažil naposledy v sobotu.

Kubin
Host
Kubin

Bohužel minimálně Bee 272 mají vyklápěcí okna. Tedy bezpodmínečně nejhorší pro cesty v létě, už i honecker je lepší. Mmch jak čtu ty vozy, děsím se, co nacpou na R9. Případně s jakou linkou bude propojena, když R8 od prosince jezdí RJ

aldik
Host
aldik

že by inspirace kam pustit konkurenci? Teda pak je otázkou co si ministerstvo objedná a hlavně zaplatí za nové vozy, tipuju to na nějakou Jančurovinu 😀

Panda
Host
Panda

Nemusí být nové, když nechceme dotovat víc, resp. platit vyšší jízdné… Bohatě stačí ojeté Bmz místo Béček…

Kylchap
Host
Kylchap

Když se Žlutý Spasitel holedbal, že bude vozit vlaky Praha – Hamburg, tak MD dalo do frcu Praha – UnL – Cheb, Praha – Děčín a ÚnL – Kolín. Vrabci si cvrkali na střeše, že kvůli Jančurovi. Když si pánové z DB na Žlutého Spasitele vzali podrobné reference, rozvázali s ním spolupráci.
MD potom oznámilo, že tyto linky se privatizovat nebudou, protože do Německa budou jezdit ČD.

David
Host
David

Málokdo u náš spolupracuje s DB tolik jako RJ.

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Ano. Třeba turnovský Kamax jim také nedodává ani šroubek. Fakt si stojíte za tím, co jste napsal?

Jiřík
Host
Jiřík

Jakože pro Němce jezdí svými busy v barvách DB ?

Tronda
Host
Tronda

A proto spolu provozují autobusy, už ten Obzor nehulte, leze to na mozek.

HG1982
Host
HG1982

Že přítel Jančura Deutsche Bahn fakt vypekl je neopomenutelný fakt. Párkrát podrazil nabídku ČD cenou, až se ČD stáhlo…a pak jaký div…Jančura řekl, že nemá s čím vyjet. Že mu nějaký dobrák z DB nosil informace o tom, o kolik ČD zase snížilo cenu, už ani nemluvě. No, ve výsledku, ČD pak zkusili nabídnout, že to s nimi orik dva prodlouží, ČD jim řekl více let jako minimum, Němci si vymysleli, co tam má jezdit a byl by to už šťastný konec nebýt vozů opravovaných v Šumperku, který byly vybaveny palubním mechanikem po úvodních nepodařených pokusech dojet bez průšvihu až… Číst vice »

petr
Host
petr

Že redakce neřeší s čím bude jezdit žlutý kecal na lince Brno Bohumín.Za necelého půl roku a nemá nic.Lidi,vozy,mašiny.

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Tak asi bych se nebál, že se to nestane tématem, až budou nějaké další informace, nebo začne provoz.

Jakub
Host
Jakub

Minimálně se mu tu momentálně válí hromada vozů z Belgie…

petr
Host
petr

Jo třeba v Kutné Hoře.Jenže ty chtějí generálku.

aldik
Host
aldik

Aby nakonec ještě další rok po naplánovaném vyjetí Regiojetu na rychlíky Bohumín-Brno to tam nezachraňovaly ČD 😀 Bud samy, nebo jen jejich vozy

zesp
Host
zesp

Ty vyžitá Béčka. No to doufám ne….

Panda
Host
Panda

Nebojte, je téměř jistota, že to nebude horší než do Děčína (a Šumperka, Třebíče, Benešova…). Navíc vždycky může Jančura zkrouhnout lidi/vozy/mašiny z komerčních linek… Nebude to ideální, ale jeho plán B to prostě může být…

Tronda
Host
Tronda

A jak to souvisí s tématem?

zesp
Host
zesp

Ještěže toho kecala máme. To by jinak ty vaše slavné ČéDé vozily v Béčkách lidi všude dosud. Hlavně, že by platila režijka… Držím mu palce, ať to zvládna a dá modrým trochu „pokouřit“. Už tady toto opatření je důsledek zrušení soutěží na rychlíkové linky.Teď už zase mohou vozit substrát čím chtějí…

KarelF
Host
KarelF

to zesp: lepší čd béčka a pershing čd carga na čumáku než čekání na loko kteréhokoliv dopravce kolik je na youtube vlaků „žlutých“ s loko AWT, Metrans atd. Jinak proti panu Jančurovi osobně nic nemám také dělám low cost obchod a upřímně v jeho velikosti mu to ani trochu nezávidím.

Anonym
Host
Anonym

Já se těším, až to opravdu bude jezdit a lidi zjistí, že to je ještě horší.

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Moc nechápu tolik nářků na ty Elefanty, jediná výhoda může být klimatizace a pro někoho nízkopodlažnost, klasický cestující ocení spíš dálkové pohodlné sedačky a možnost volby kupé/velkoprostor.

Jakub
Host
Jakub

„Dálkové pohodlné sedačky“… tím myslíte které? Vozy Bmz beru, dobře, nicméně ty tu jezdit přestanou a např. ve vozech řady Bdpee jsou sedačky stejné jako v Elefantech.

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Myslím Bee, které se zde vyskytnou.

Panda
Host
Panda

Pro většinu lidí (nešotoušů) z mého okolí Elefant rovná se moderní vozidlo a Béčko rovná se plíva, předrevoluční relikt… Navíc se bavíme o relacích typu Praha-Roudnice, to fakt není moc dálkovka, kde by sedadla v Elefantu tolik vadila… Nechápu MD, že na ČD víc netlačí, tohle je prostě ostuda -být MD, tak bych svého času volil místo Interpanterů na 2 linkách (s extrémními výpadky) ojeté Bmz na všech linkách, kde jsou teď Béčka a právě IP…

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Bavíme se i dojíždějících do Prahy z Ústí nebo Děčína, tam už klasický elefant bude v komfortu váznout.

Panda
Host
Panda

Oproti vozům na EC a Krušnohorům do Ústí a Děčína bude Elefant váznout, ale tam je právě rychlejší a pohodlnější alternativa… Naopak oproti plánovaných Béčkům do Roudnice je i Elefant fajn.

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Nebude, Bee 272 je sedačkami někde úplně jinde, než Elefant, možná tak 471 001 a 471 002 by se dalo bavit, ale ty novější..

KarelF
Host
KarelF

Proti elefantu bych nic nenamítal s ohledem na fakt, že byl nasazován i na relaci SuperCity za Pendolíno a dodržel i jízdní dobu.

Alex
Host
Alex

Mohu poprosit o info kdy tomu tak bylo? Děkuji

Michal
Host
Michal

Cityelefant za pendolino??

HonzaEM
Host
HonzaEM

No konečně, ale těch Elefantů je škoda.

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Aee a Bee by se spíš hodily na Budějovice nebo Hradec.

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Co takhle místo mínusů argumenty.. Vlaky na Budějovice a nejspíš i Hradec snad dávají větší kilometrické proběhy na delší vzdálenosti bez tak dobré jiné železniční alternativy, jako tady.

watslaw
Host
watslaw

Ještě pochopím, že vozy Bmz apod. jsou potřeba na Cheb. Ale jaký důvod má to odstranění městoslonů?

os.ka.rek
Host
os.ka.rek

Je možné, že se zvýšila víkendová poptávka v okolí Prahy – právě kvůli uvolnění Elefantů na víkendy z PID mohly do Děčína. Ještě mě napadá plánovaná modernizace a s ní související výpadek vozů. Nebo snad chtějí více času na údržbu a pokrýt lépe výpadky? Nevím

Samuel Novák
Host
Samuel Novák

Prosím, prosím, smutně koukám. Chci článek o tom jak klesne kvalita na Tanvald až tam liberalizovaný dopravce nasadí to svoje šrotiště. Zvláště pak prosím o zdůraznění, že je možná komplikace v dopravě a manipulaci s velocipedy, která je na této trase v letních měsících enormní. Děkuji!

Jenda
Host
Jenda

Liberecký kraj v souvislosti se snižováním kvality teď raději prosím nepřipomínejte. České dráhy si momentálně na totálním zhroucení spolehlivosti Jizeroskohorské železnice (byť zejména druhé strany Jizerek) postačí bohatě bez pomoci jiného dopravce.

Panda
Host
Panda

O Arrive bylo článku dost. Kvalita mírně vzroste (hlavně oproti špičkovým Béčkům a Bdmtee), byť asi s dílčími nevýhodami (kola, Harrachov…).

Jarek
Host
Jarek

Jó, Harrachov, to byl šlágr. Jedno voko nezůstane suchý…

khunas
Host
khunas

Osobně si myslím že vozy Bee jsou na rychlících celkem obstojné kvality. Hlavně pokud jde o tyto krátké linky.

Václav Tomášek
Host
Václav Tomášek

Tak by měli ale také zlevnit. Je to zralé na podání návrhu žaloby, proč mám za horší kvalitu platit stejné peníze?

Anonym
Host
Anonym

Protože cena jízdenky je čistě přeprava z bodu A do bodu B, vše ostatní jsou bonusové služby. Navíc nechápu, jak byste si takové zlevnění prakticky představoval, dávat slevu za jízdu přesně vyjmenovanými typy vozů podle místenek, když je tarif ČD na místo nevázaný? Trochu používat mozek, než něco napíšu…

Jan1203
Host
Jan1203

Ano, to platí pro „flexi“ jízdenky. Na druhé straně, „vázané“ jízdenky pro relace Praha-Ústí či Praha-Děčín za použití těchto R vlaků klidně levnější být mohou…

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Ok. Tak proč mám já platit stejnou cenu jízdného za velmi výrazně horší službu? Nebo mi chcete namluvit, že vlaky na trase Liberec – Česká Lípa nebo Mladá Boleslav – Rumburk či MB – Turnov – Liberec (ke jezdím nejčastěji), jsou stejně kvalitní a rychlé, jako na trasách třeba Pha – Plzeň, Pha – Ústí n/L či ve směru na Pardubice a dál na východ???

Petr plouhar
Host
Petr plouhar

Jiří Šrámek, Václav Tomášek: Služba, kterou si vy platíte je PŘEPRAVA. Všechno ostatní je nad rámec přepravy, tzv. bonusové nebo doplňkové služby. Smluvní podmínky Českých drah a předpokládám, že i jiných dopravců nejsou postaveny na tom, v jakém voze a na jakém místě sedíte. Z technického hlediska toto provedení ani není možné. Ani u flexi, ani u vázaných jízdenek. Vázaná jízdenka je na konkrétní spoj, který má mít zařazený vůz „lepší“ kvality, ovšem z důvodu mimořádné události, poruchy, atd. není řazen. Co potom? Nárokovat po průvodčí navrácení peněz? Zvlášť u národního dopravce, který za den vypraví několik tisíc vlaků, disponuje… Číst vice »

Jiří Šrámek
Host
Jiří Šrámek

Dle Vašeho vyjádření netušíte, jaký hw tady u nás na severu jezdí. Jinak byste nemohl něco takového napsat.

Pavel
Host
Pavel

Jiří Šrámek, vy myslíte ty expresy z Pha – Plzeň, kde jsou vozy Alex ? Tam jste rád, že to má 4 vozy, výjimečně tedy 3 vozy. Jeden vůz je klidně B, do kterého na jedné straně fouká a netopí a na druhé straně naopak, většinou zpožděné.

Zelenay
Host
Zelenay

Cheb, aby tu ostudu neviděli zahraniční cestující, tak odepsali Děčín, asi je to o level níže.. Je vidět, že je třeba dál vypisovat, ČD má šrotu na rozdávání dosti a dosti.

David
Host
David

Tak určitě! Hlavním zájmem zahraničních cestujících je vidět naši ostudu. Typickej pohled šotouše. Smiřte se s tím, že 80-ti milionům Němců jsou naše vnitrostátní vlaky naprosto ukradený.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Jistě – ovšem kromě těch, kteří jedou do západočeských lázní …

David
Host
David

Víte jak se na nás Němci dívají? Vesměs velice shovívavě. Oni nečekají, že z Chebu do Varů pojedou jednotkou ICE. Ten, kdo se rozhodne cestovat po ČR vlakem, tak už má 30 let zkušenost, jak to u nás chodí. A kdo ji nemá, tak určitě nečeká, že to tu vypadá jak v Německu. Naopak, jsou spíš mile překvapeni, když tu něco funguje líp než očekávali. Mluvím o střední a starši generaci, tu jste měl asi na mysli v souvislosti s lázněmi. Takže bych spíš řešil naše lidi a teprve pak to, co na to řekne někdo ze zahraničí.

Zelenay
Host
Zelenay

Já a šotouš, :-D. Mě jsou pomalé šroty regionálních tratí ČD ukradené, od mnoha tratí na festech jezdí pouťová atrakce rychleji… Ale aspoň neuvidím tu hrůzu Krušnohor stát v Chebu, když jedu na návštěvu do ČR.

Jan Soukup
Host
Jan Soukup

Pane, vy neznáte mapu, když Vám nedošlo, že Cheb je na hranicích s Německem úplně stejně, jako Děčín. Takže je úplně jedno, kde tu „ostudu“ ti Vaši Němci uvidí. Poroučím se.

HG1982
Host
HG1982

Vůz stojí min. 30 mio, spíš ale 50 mio. Nová loko 100 mio. Souprava loko + 5 vozů = 250-350 mio. Jedna cesta P-D je 1:40 času, tedy s obratem přinejlepším 2hod na jednu cestu. Jede tuším 12 párů, mezi 6:51 z Prahy 23:22 z Prahy. Vzhledem k nepravidelnému grafikonu (hustší odjezdy z Děčína ráno a z Prahy odpoledne), tak to v současném grafikonu, pokud by jely tyto soupravy jen na této lince a neprohazovaly by se s jinou v jiné poloze, tak je to min. 5 vlaků. 5×250-350=1250-1750 mio Kč jen na této lince.

Panda
Host
Panda

Nemusíte kupovat nové, stačily by ojeté… A pro začátek by stačilo o víkendu ponechat Slony…

HG1982
Host
HG1982

Stačily by ojeté. Kdyby byly.

V ČR schválené loko na 160 na 3kV SS se jeté asi moc neseženou za hezké prachy.
A vozy? Kdyby OeBB dál prodávali ty Bmz, tak super. Jenže jednak možná došly, druhá Jančurák naštval Rakušany tím, že jim s tímhle začal lézt do zelí na jejich vlastním dvorečku a tak přestaly prodávat.
A kousky z Belgie ze sedmdesátých let či lehátka z osmdesátých na úpravu a jiné kousky, co sem vozí Jančura, to asi nemá víc smyslu než nějak humanizovat ty Bee, Bdmtee apod.

Martin z Moravy
Host
Martin z Moravy

Tak snad něco lepšího dají i na Brno – Plzeň.

HG1982
Host
HG1982

Tak tahle linka, s hezkým časem snad sedm či kolik hodin, tam by měla jezdit parní loko a vozy řady Ce, vyšlo by to nastejno, neboť tohle je minimálně v úseku ČB-Jihlava opravdu retro zážiteček….

AAA
Host
AAA

Ano, moderní vozy můžeme potkat na všech rychlících Českých drah …. výstavka je putovní 🙂

Alex
Host
Alex

Aha. To nemáte moc velký přehled. Třeba například R16. B jezdí pouze jako záloha.

David
Host
David

Tím akorát potvrzujete slova AAA.

HG1982
Host
HG1982

Koupíme vozy za 30-50 mio / ks, aby byly v záloze a čekaly? Na to máme?

Jiří
Host
Jiří

Takže cyklisti mezi prahou a děčínem budou muset využívat vlaků EC nebo jak se tam teda mají dostat?

Matěj
Host
Matěj

Kola lze přece přepravit i v BDs, nevím, proč to článek opomíjí.

Odpovídající
Host
Odpovídající

Ty vole, to nechápu, proč brát kolo do vlaku. Když mám přeci kolo tak na něm jedu a vlak nepotřebuji.

Jiří
Host
Jiří

No nemálo cyklistů to dělá tak, že někam vyjedou vlakem a zpátky pak jedou domů na kole. A cykostezka podél Labe k tomu přímo vybízí.

Zapa
Host
Zapa

Máme nohy, choďme pěšky. Cílem cesty s kolem většinou nebývá přeprava kola, ale dostat se s tím kolem někam a tam pak jezdit. Další možností je to kolo nacpat do auta, jen z toho dráha nic mít nebude.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

A nebude z toho mít extra velký prospěch ani ten cyklista, protože se k tomu autu bude muset vrátit, byť třeba nějakým okruhem …

Riki
Host
Riki

Odpovídající má velkou pravdu :-). Mám kolo tak jedu. Znám spoustu cyklistů co po víkendu hlásá byl jsem si zajezdit a pak z nich většinou vyleze, že než si zajezdili tak museli někam a někdy i hodně daleko dojet vlakem, autem a tam si udělali „kolečko“ s pár kilometry a zase jeli dloouho domů vlakem a autem.
A ze svých “ dveří“ opravdu vyjede málokdo. Takže klidně si tu mínusujte, ale ten kluk má pravdu.

Kylchap
Host
Kylchap

Vo co gou? Vlakem jedu do Holešovic, do UnL na kole a domů zase vlakem.

Marek Turnovec
Host
Marek Turnovec

No tak to jsou asi takoví pseudocyklisté. 🙂 Já si zase docela rád občas dám těch asi 160 km z Děčína do Prahy. Ale do toho Děčína se právě z Prahy nejdřív dovezu vlakem. Dost toho ale najezdím i po Praze a kolem Prahy, bez využití nějaké jiné dopravy…

Majkl
Host
Majkl

Tak to byla neinteligentní poznámka teda.

Štěpán
Host
Štěpán

Jakože když jsem z Prahy a chci jet s kolem do Děčína a tam na něm jezdit, tak tam mám z Prahy na tom kole dojet? A pak zase zpátky? Asi pěkná blbost, že?

Marek Turnovec
Host
Marek Turnovec

No já se zrovna do Děčína vozím s kolem celkem rád – a zpátky do Prahy pak jedu po vlastní ose. A je to pěkná trasa. Ale obávám se, že dojet v jeden den z Prahy do Děčína na kole a ten samý den i zpátky, bych asi časově už nezvládal…

Nebo další možnost – dovézt se do Děčína a pak po vlastní ose dojet do Drážďan a pak zase zpátky do Děčína a z něj zase vlakem zpátky do Prahy.

zaosai
Host
zaosai

A kam se do EC vejdou?Tam pro ně není místo.

Jiří
Host
Jiří

no právě !

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce

Nadcházející akce

  1. Křivoklátský expres

    14. prosince - 15. prosince