České dráhy zdražily síťovou jízdenku na léto, skupinová i pro všední dny začne platit od středy
Cestující v Židlochovicích. Foto: České dráhy
Dopravce vrací na léto noční vlak k Baltu, prodlužuje otvírací dobu v ČD Muzeu v Lužné.
Přepokládám že to platí jen v krajích, které nemají brutto smlouvu … Tudíž jihomoravský a zlínský opět utře … Toto co s tou dopravou udělali je naprostá katastrofa … Člověk musí přemýšlet, kterými kraji projíždí a co kde vlastně platí a neplatí …
Čemu přesně nerozumíte v sousloví „volné cestování spoji Českých drah bez omezení počtu spojů nebo ujetých kilometrů“?
U nás den za 700 u sousedů měsíc za dvoje cigára.. tady už ten svět moc vpořádku není.
I jiný věci maj v Dojčlandu levnější než u nás, kdo nevěří at zajede nakoupit za hranice a uvidí 🙂
Vy budete asi levicový volič, že ano. V rozpočtu díra jak po letadlové lodi a my budeme dál rozdávat, jako by nic…
Naopak. V pořádku není – co do vztahu ceny k objemu/kvalitě poskytovaných služeb – u těch sousedů.
Mimochodem jste opomenul, že u těch sousedů ta jízdenka neplatí v dálkových vlacích.
Ještě bych se vás zeptal – jak podle vás je/není v pořádku v tomto ohledu svět v Polsku, na Slovensku, v Rakousku či Švýcarsku?
Tak se tam prestehujte
Máte pravdu: Není v pořádku, když hodnotu důkladné systémové služby němečtí politici devalvují na cenu dvou krabiček cigaret.
Děkuji, letos budu šotoušit v Německu.
Ušetřené peníze investuji v německých obchodech a restauracích.
Prej „investuji“. 🙂 Ty dvě eura co tam za celý den utratíš ekonomiku ČR nespasí.
Milan je patrně věštec…
Aby na vás v těch restauracích zbylo místo, pakliže vás takových šotoušících bude víc.
Mimochodem vy bydlíte těsně u státní hranice se SRN?
Pokud ne, tak se k té hranici dostanete jak a za jaké peníze?
Normálně, na včasnou jízdenku.
Jako vždy.
Aha. A spát budete kde?
V Ibisu.
O. K., ale pozor, aby tyto hotely, umístěné bezprostředně blízko od nádraží, vůbec měly volné místo, protože zájemců z různých států ohledně laciného cestování po Německu bude asi více.
Mimochodem, ty peníze v německých obchodech a restauracích neinvestujete, ale utratíte.
A i tak zřejmě bude platit, že rozpočtový výpadek vzniklý tím tříměsíčním téměř bezplatným jízdným bude v SRN výrazně vyšší než nějaké dodatečně odvedené daně od obchodů/restaurací za zvýšené tržby od lidí, kteří cestovali po Německu kvůli té 9eurové jízdence.
Samozřejmě, ale ten vtip je v tom, že je utratím v Německu.
To je celé. I kdyby to byla jen ta 2 €, jak píše Milan. Utratím je v Německu.
O. K.
Mimochodem, do loňska jste tedy své peníze utrácel v českých restauracích/obchodech při vašich cestách na Jízdenku na léto?
Vy to pořád nechápete. Ty peníze, které tam „ušetříme“, tak jim necháme v hospodě, hotelu atd. Tedy německá ekonomika nepřijde zkrátka.
Už si rozumíme?
Jistě že přijde zkrátka – viz státní peníze na pokrytí výpadků tržeb spojených s těmi 9eurovými jízdenkami, v úhrnu převyšující tyto dodatečné tržby (pokud takový hotel u nádraží nebývá v létě vyprodán tak jako tak).
Nicméně bych prosil o odpověď na moji předchozí otázku, děkuji.
Nechtějte po lidech tohoto typu aby chápali význam a jemné nuance. Koupi levněji – ušetří .. ale on vlastně jen méně utratí . Utratí – investuje – sice mu to nepřinese kromě plného bříška nic v budoucnosti ale jest to pro nej investice .
Víš co? Šotuj v Německu. Tady jako socka nemáš na lupen a v Rajchu budeš mít na hotely. 😀
Nepochopil, nevadí.
Jízdenka bohužel nenabízí místenku zdarma (nebo třeba za symbolických 10 Kč), takže pro rodinu je v praxi nepoužitelná. U výletu chceme mít jistotu místa, ideálně vedle sebe… Jinak je to v narvaných prázdninových vlacích dost loterie.
Kdyby aspoň v těch vlacích fungovalo to co má….
A kapacita jednotek? Tak to je škoda komentovat
Máte naprostou pravdu. Dnes jsem jel po R26, MD objednává 160 míst k sezení a dopravce to už 3. rokem není schopen dodržet…
Diskuze je o ČD, pohovořte třeba o vakuovém WC, funkční klimě, na lokálkách ve Středočeském kraji…ale jinak blbost, nic takového MD na R26 neobjednává.
Skupinová jízdenka má místenku zdarma.
V jakýchkoliv Os/Sp vlacích se stejně nemístenkuje vůbec.
A u R/Ex atd. si můžete místenky pořídit tak jako tak.
P. S. U místenky zase máte neradostnou „jistotu vázání na konkrétní spoj“ bez ohledu např. na to, že svůj výletní program jste dle probíhajícího vývoje chtěli prodloužit či zkrátit.
vona kdyz se naklika na webu tak mistenku zdarma neda?
A Svinoústí zařízli a letos nebude?
Vlak jede, ale nevyjíždí letos z Bohumína, ale z Bielsko-Bialej
Vážení, má někdo informaci, od jakého data se na R/TLK Wydmy začnou prodávat cestovní doklady?
Dnes koupeno
Takže Hel (s Łebou?) a Kołobrzeg pokračují, ale TLK Wolin do Svinoústí už nebude?
Do muzea ČD Lužná u Rakovníka se jezdím již několik let uspokojovat..
No fuj…
Jen ta síťová platnost se pořád zmenšuje s nástupem jiných dopravců.
85%+ trhu je stále až až…
Minus celý Jihomoravský a Plzeňský kraj
Sice nemůžete koupit krajskou verzi jízdenky pro tyto kraje, ale celostátní síťovka tam platí.
Přičemž krajská jednodenní celosíťová stojí 86 Kč.
https://content.idsjmk.cz/cenik/Cenik.pdf
A světe div se, platí i „za čárou“, čili nemusíte kupovat jízdenku ČD Znojmo-Retz za 200 Kč jedním směrem.
V ceníku jsem cenu 86 Kč našel jen u jízdenky pro všechny zóny s platností 180 minut…
Za 86 Kč je tříhodinová jízdenka. Celodenní stojí 190 Kč.
nebo 100 nebo 150
V Plzeňském kraji existuje alternativa Jednodenní přestupní jízdenka Turista Plzeňskem od 130 Kč. https://www.idpk.cz/cz/turista-v-plzenskem-kraji/
V Jihomoravském a plzeňském kraji už vůbec nejezdí ČD?
Jezdí, ale spíš si koupíš krajskou variantu celodenní jízdenky…
Jezdí, ale mají brutto smlouvy, a tak platí jen jízdné IDS JMK …
Pokud člověk nespěchá tak se mnohdy dají využít různé alternativní cesty.
Na Liberecko se alternativy docela omezují.
Liberecko je opravdu problém, tam je to dost těžko. Občas se alternativní trasy dají najít ale je třeba velkých objížděk.
Na Liberecko se především jezdí autobusem po D10 a ne vlakem který je alternativní objížďkou úppně vždycky.
Tak jako existuje rada lidi, ktery napriklad bavi vrtat se v aute, hrat fotbal, hledat zkameneliny nebo fotit panelaky, tak – svete div se – existuji i lide, ktery bavi jezdit vlakem, coz jsou asi ti, co si pisou v tomhle vlaknu. Pro kazdeho neni cesta jen premistovanim. Tak si tyhle poznamky nechte od cesty 😉
Tak jo, nevyužijí komerční nabídky jednoho z dopraců na trhu, ale světe div se, pojedou s konkurencí. Takže tyhle ubrečený kecy, že ve vlaku konkurence neplatí akční nabídka ČD si nechte od cesty.
No tak to vam prece nikdo nebere, tak proc to tady resite?
Reagoval jsem na diskutujícího, který si stěžoval, že do Liberce dojede na komerční nabídku ČD vlakem jen s velkou objížďkou a upozornil ho, že do Liberce se jezdí autobusem ev. spoustou rychlejších vlaků jiných dopravců.
Tak ať si koupí jízdenku a jedou.
Na Spartě taky neplatí Slávistická permanentka, když už jste načal ten fotbal.
No a co? CD zatim jako jediny dopravce nabizi sitovou jizdenku (samozrejme hlavne proto, ze jako jediny zatim tvori sit), tak jakou jizdenku si ma koupit nekdo, kdo chce jet nekam krizem krazem? To prece neni nic proti ostatnim dopravcum, tak nebudte hned paranoidni.
Síťová jízdenka je v nabídce (a to s širší platností co do počtu spojů) i od One-Ticketu.
Tak to je samozrejme fajn.
Chtělo by to jízdenku na léto v systému One ticket.
A také skupinovou víkendovou v oneticketu. Nebo aspoň jednodenní síťovku.
Chtělo by to, aby z jízdenek One ticket příslušní dopravci měli trochu odpovídající výnos – tedy extrémně levné nabídky tam nevytvářet.
Tam by to chtělo hlavně HalbTax, platnost v MHD a doprovázené děti zdarma až do 15 let. 2x SJT-100 by pak najednou bylo docela přijatelné řešení celorodinné mobility pro mnohé.