České dráhy zavádí přímé spojení do Běloruska, ve vlaku nabídnou i lůžka až do Moskvy
Lokomotiva 151 u Hoštejna. Dosud na trati 270, od prosince na trati 019, případně 001. Foto: České dráhy
České dráhy od 15. prosince umožní přímé spojení Prahy a běloruského Brestu. I když podle původních plánů měl z Česka
Super. A budou tam platit režijky? 😀
No, vzhledem k tomu, že při vstupu do Běloruska přes letiště Minsk nejsou potřeba víza, zatímco tady je třeba zaplatit asi dva a půl tisíce, se davy z EU nejspíš nepohrnou, cílová skupina je asi jinde…
Do Brestu a okolí lze jet i bez víza. Podmínkou je koupit si služby (hotel, jídlo, výlet, apod) u místní CK.
https://grodnovisafree.by/en/
Žádný koupit výlet, zaplatit 12 euro na osobu, to je oč tu běží…
Co na to železniční odbory?
Z Prahy do Tetespolu jede jen jeden vůz, dva jedou až do Brestu. https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CD&kategorie=EC&cislo=%C4%8CD:115:Cracovia|PKPIC:115/43004/43005:Cracovia&nazev=&rok=2020
Když jsem si dal například vyhledávání v systému ČD a chtěl 17. prosince, nabídlo mi to místenku do tří různých vozů. Nabízí je to i v lednu po svátcích. Brest mi e-shop ČD neumožní koupit ani nalézt jako přímé spojení.
Třeba to bude stejný it problém na straně PKP IC, jako nemožnost jet jen na el. jízdenku z e-shopu, nebo nemožnost i nadále vybírat místo z plánku vozu u vlaků ve směru od nich.
Už byla vyřešena schizofrenní situace na bělorusko-ruských hranicích, kdy mohou občany třetích zemí i vykázat z vlaku?
https://www.mzv.cz/jnp/cz/cestujeme/aktualni_doporuceni_a_varovani/belorusko_situace_na_belorusko_ruske.html
No, to je velice vážné. Proč?
Těžko říct. Vím i o cestovatelích, kteří tuto hranici projeli bez problémů, rovněž údajně i nějaký pracovník ruské ambasády se vyjádřil, že při jízdě vlakem je možné tuto hranici přejet. Zřejmě je problém v nejasném výkladu interních předpisů na ruské straně.
Tuto neviditelnou hranici jsem v ruském vlaku (Nis nebo Praha – Moskva) překonal již několikrát. Zatím bez potíží. Do Ruska má být bezvízový styk (už je do Kalingradské a Lenigradské obl.). Ale asi díky Hřibovi, Novotnému bude, avšak jen pro Němce, Francouze ap. Velmi mne štve to běloruské tranzitní vízum. Tolik peněz. Jinak cesta vlakem je perfektní. Za 4,5 dne vlakem jsem v mém oblíbeném sibiřském Tomsku. Zásadně nelétám.
Je i není vyřešená. (respektive se nikdy řešit nebude). Na hranici mezi Běloruskem a Ruskem se nevydávají na víza potvrzení o řádném vstupu, ty se vydávají na Polsko-Běloruské hranici, které jsou platné až do Rusko (za předpokladu, že máte správně doklady), tedy mezi Běloruskem a Ruskem smějí cestovat jen Rusové a Bělorusové, když se však jede až z Polska správné potvrzení vám možná dají. A navíc potřebujete tranzitní vízum pro Bělorusko..
Takže zhoršení vnitrostátní dopravy kvůli…
Z Prahy jezdil přímý vlak až do Moskvy. Platí to ještě? Jinak vlakem jsem jel jednou do Minsku s přestupem ve Varšavě a byl to zážitek, především na hranicích s Běloruskem 🙂
Platí: https://www.cd.cz/typy-jizdenek/vlakem-do-evropy/-27002/
Platí, opačně se ruské vozy vrací každé úterý na Ex 112, kde jsou vzadu obvykle čtyři. Minulý týden v úterý v Praze vystupovalo odhadem min. 100 lidí z těch ruských vagónů, takže obliba tam určitě je.
A jaký je tedy postup, kdybych si chtěl koupit jízdenku do Brestu?
Nikdy jsem si takovýto typ mezinárodní jízdenky nekupoval a asi to úplně nechápu. Na webu ČD vidím spoj jen do Terespolu a ještě bez možnosti online nákupu.
Na webu ÖBB pak najdu spojení celé, ale také jsem tam nikde neobjevil možnost to koupit komplet. A kdybych chtěl ubytovací vůz, musím přes ruské železnice?
V pokladně. Zemí, kam nelze koupit jízdenku v e-shopu ČD je stále dost. A to i méně exotických než Bělorusko: Francie, Itálie, Rumunsko, Srbsko ..
Tak tu Francii a Itálii bych asi kupoval na bahn.de nebo na oebb.at.
… koneckonců nejsou to sousední země a proč by tam ČD měly podporovat konkurenci. 🙂
Jakou konkurenci? DB a ÖBB jsou spíš spolupracující dopravci a když ČD prodávají jízdenky do Německa a Rakousk, neidím důvod, proč by nemohli prodávat minimálně ty stanice ve Francii a Itálii, kam jezdí DB a ÖBB.
Strasbourg, Venezia, Bolzano, Verona, to jsou destinace, kam to tím vlakem tak marné není a prodej by bylo snadné technicky zařídit a někdo by to i kupoval.
Čédé mohou prodávat, co chtějí. V Tescu taky nekoupíte zboží z Lídlu. 🙂
Vy asi nechápete, co jsem měl na mysli. Ne že bych něco požadoval, já si ty jízdenky z zahraničním e-sgop kupit umím, ale tvrdím, že JE V ZÁJMU ČD prodávat tyto mezinárodní jízdenky. Protože to jsou to pro ně další cestující navíc, z mezinárodních jízdenek je vyšší marže (za prvé z nich ČD kápne více na km, než z vnitrostátních, za druhé z nich nemusí odvádět DPH).
Jakože v Tesco nemají chleba od Penamu a v Lídlu nejdete pro změnu rohlíky z Penamu?
vy jste troll, nebo idiot? zadna jina zeleznicni spolecnost neni pro CD konkurenci, ale partnerem. konkurenci jsou: auta, autobusy, letadla a tak. je to ostatne jednoduche, pokud bych mel v planu jet vlakem do Italie treba, tak pokud nekoupim lupen online, tak se budu rozhodovat mezi letadlem a autem. jenom šotoultras budou resit neco jako nakup mezinarodni jizdenky na nadrazi a jeste obetuji cas ke zcela zbytecne ceste tam a zpatky…
A to je tam ještě ten absurdní poplatek 50 Kč za zakoupení mezinárodní jízdenky na pokladně i přes to, že se v dané relaci ani jinak třeba koupit nedá. Prostě stupidita v podání ČD občas nezná mezí…😀
50 Kč poplatek se platí pouze k Včasným jizdenkám Evropa, k jízdenkám dle NRT ( IRT ) tarifu se neúčtuje
Ale no tak, dejte si do gůglu ‚smajlík a jeho použití‘. Samozřejmě, že ‚jina zeleznicni spolecnost neni pro CD konkurenci‘, to jenom v paralelních debatách nás někteří přesvědčují, že je dobře, když Čédé někde někoho vyšktnou, nebo když mě Můj vlak pošle ze Železňáku do Tanvaldu přes Liberec, argumentuje se právě Lidlem a konkurencí.
proavdu by mne zajímalo kolik lidí jezdí denně do Běloruska… Nedovedu si jeho vatíženost představit
Tak si představte, že ten vlak má po cestě i zastávky.. nebo si myslíte že vlakem Praha- Budapešť se jezdí jen do Prahy nebo Budapešti?
Z Polska se do Brestu docela jezdit může, je to kousek. Nezapomeňte, že do Brestu se dá jet i bez víza a nejspíš tam bude levno.
Do Brestu bez víz, ale jedině pak s najatou státní cestovkou…
Těch autorizovaných cestovek je několik desítek. Že by byly všechny státní?
Vysloveně jsem do žádné té CK nepsal, ale v jiných zemích, kde je pravidlo místní CK, to bývá tak, že se z tou cestovkou dá domluvit na fake službách. Prostě jim pošlete nějaké peníze, oni vám sice neposkytnou žádné služby, ale dají vám papír, že jo. Nebo je jedinou službou hotel, který byste si asi stejně koupil. Takto to fungovalo v Dubaji, než udělali zcela bezvízový styk.
Super zpráva! Ještě ten západ, prosím. 🙂
A jih… 🙂
Kdo jde stále na Západ, dojde na Východ…… a naopak 🙂
A když půjde opravdu velice rychle, tak uvidí vlastní záda.