České dráhy zahájily prodej síťové Jízdenky na léto. Cena výrazně vzrostla
Cestující ve vlaku Českých drah, ilustrační foto. Pramen: České dráhy
Cestující mohou Jízdenku na léto využívat pro prázdninové cesty mezi 1. červencem a 31. srpnem.
Zdravím, platí jízdenka i do vlaků Arriva, GW Train. Länderbahn a podobně? Vím, že na Leo Express nebo Regio Jet ne, aly co tady ti menší dopravci? Hlavně ta Arriva?
Ne, je to jízdenka ČD, ne státní.
Nebojte v dohledné době zveřejníme jak za polovinu této sumy dojet třeba do Švýcarska nebo Itálie
DB – Super Sparpreis – unser günstiges Bahnticket – ab 9,9 EUR
https://www.bahn.de/angebot/sparpreis-flexpreis/super-sparpreis?dbkanal_003=L01_S01_D001_KAF0001_-_SUPER-SPARPREIS-AKTION-395147_LZ01&awc=14964_1686993285_e86feb93f27cecdbd8c90f812e06896c&et_uk=353430930420463d9492000086c4214b
Nebo jak se mladez dostane „zadarmo“ z Nemecka do Francie letos :))
Pokud se cestující rozhodne pro nějaký paušál, znamená to, že nechce řešit detaily a připlatí si za jistou bezstarostnost a universalitu služby.
Pokud ovšem cestující musí zkoumat, zda nějaký vlak ČD jede zrovna tam, kam se chci v době 7 dní jet podívat, je tento efekt pohodlí z bezstarostnosti částečně znehodnocen.
Neinformovaný zákazník (typu zdejšího pana Krále), si možná ani nedovede představit, kde všude vlaky ČD už nejezdí.
Detaily pregnantně uvedl níže ve svých příspěvcích pan „Filip“.
Neinformovaný zákazník ve svatém nadšení na letní zázračnou nabídku ČD možná naletí a po nárazu s realitou může být velmi nepříjemně překvapen.
Meziroční zdražení o cca 55% je mazec. Ať si ten skvost ČD nechají. Pojedeme poznávat Francii.
X let byla cena i přes inflaci stejná, takže je logické že při současné inflaci se to za ty roky naakumulovalo.
Za 49 € mám měsíční jízdenku úplně na všechno.
Takže ne, děkuji.
Jj super věc, zas je poznat, jaký jsme skanzen uprostřed Evropy
Maly detail. V ICE vas s tim vyhodi :))
Ale jinak letos usetrim diky interrail passu pro Francii. #Freundschafstpass
Tohle oddělení cenotvorby nezvládlo. Upřímně, raději celosíťovou oneticket na tejden za necelou dvojku, v první třídě za 2 300 a mám možnost jezdit úplně všude bez vyjímky.
Proc stat nemotivuje v ramci ekologie jizdu hromadnou dopravou? Je to neskutecne drahe, a od tri osob se vyplaci jezdit autem 🙁
Nevím. Platí to v celé síti nebo jen na ČD? Když se počet tratí, kde ČD jezdí, snižuje, neměla by se snížit i cena této jízdenky? Nebo se nějak dopravci domluvili? Jistě se proto snižují i ceny režijních jízdenek, když mají i tyto omezené využití.
Jízdenka na léto je produkt dopravce na konerční riziko. Platnost jízdenky vyplývá tedy z podstaty.
Režijky už konečně zrušit. Jsou reliktem doby, kdy se rozdávalo deputátní uhlí. Raději ohodnotit zaměstnance lépe a ať sám zaměstnanec se rozhodne, jestli peníze projede na dráze nebo v autě.
Režijky mají, pokud mohu ve vlaku sledovat, i děti a důchodci. U dětí je to jasné, ale jak u důchodců ČSD/ČD?
Zkuste to říct u SNCF !
ČD by si hlavně mohly dát do pořádku jejich slavnou aplikaci Můj vlak a pokud při online nákupu jízdenky aplikace ověří platnost slevy IN25 a umožňuje koupit si jízdenku s touto slevou tak už znovu nevyžadovat ověření platnosti IN25 průvodčím…. Pak se stane to, co např. dnes, kdy se na mě při ukazování QR kódu jízdenky průvodčí obořil a začal hulákat na celý vlak „a IN karta je jako kde?!“….tak jsem to zase musel přepínat na kód IN karty… Člověk postupuje podle té jejich pitomé aplikace a nakonec aby se ještě hádal s průvodčím.
Stačí ukazat inkartu, pokud jste kupoval jízdenku přes můj vlak a svým účtem, je na ní uložena
Tak ty jízdenky jsou na jméno, jestli by třeba nestacil jakýkoliv doklad totožnosti… Jo já vím, nikdy se to tak nedělalo.
Tam se vždycky uloží měsíční…jakoby do aplikací v IN kartě, je tam pak ten měnící se QR pro IN25 a pro měsíční traťovou. Jenže jednotlivé, jednorázové jízdenky skočí do jízdenek i s příslušným QR kódem..ten jsem také vždy ukazoval a nikdy nebyl problém…až dnes mě seřval, že tam není ta sleva. V kódu in karty pokud vyprší ta traťová jízdenka je pak pouze IN25…to řekl zase jiný průvodčí.
To třeba já dělám, ale pokud cestuju v sobotu i v neděli, je těch jízdenek už moc a průvodčí na mě zas řve, kde je jako jízdenka 🙂
Přesně…jeden průvodčí mi řekne, že mám ukazovat samostatné jízdenky, druhý se kvůli tomu pak vzteká….to ani nemluvím o tom, že načíst ten pohyblivý QR kód umí napoprvé možná tak 60 procent průvodčích a jejich strojků… Jinak je to s vsemožným šachováním s telefonem, nakláněním, pípáním a restartem strojku. Přitom s nepohyblivým kódem problém není nikdy. Celé je to prostě neskutečný PASKVIL.
Noo, to si dovolujete docela dost. ::-)
Aplikace ČD „Můj vlak“ letos v Londýně na světové konferenci Transport Ticketing Global získala hodnocení, jako nejlepší aplikace v kategorii Digital Champion…
Hodnotitelé se zřejně nezabývali detaily vyplývajícími z praktického používání aplikace.
https://www.busportal.cz/clanek/transport-ticketing-global-ukazal-nejnovejsi-vyvoj-ve-smart-ticketingu-19020
ta aplikace pomerne pitoma je a za deset let jeji existence udelali prd pro jeji dalsi rozvoj.
A proto má průměrné hodnocení 4.8 z 5. Který jiný dopravce má tak vysoké hodnocení?
Díky za mínus, upřímně, je mi úplně jedno jaké to má hodnocení… průvodčímu jsem ukázal QR kód, který na mě vyskočil po zakoupení jízdenky a on se začal vztekat, že tam nevidí slevu IN25. To je vše…ať si v tom ČD udělají pořádek…za mě ta aplikace je nepřehledná a docela i paskvil… normální cestující chce v klidu cestovat a nematurovat nad tím jaký vlastně má ukázat QR kód aby byl průvodčí spokojen – tím spíš, když ten správný QR kód je nakonec úplně jiný, než ten, který vyskočí po online platbě a zakoupení jízdenky 🙈😂.. Jaké hodnocení mají aplikace jiných… Číst vice »
InKarta je na pohyblivém QR kódu v aplikaci. Používáno x let v aplikaci bez jediného zaváhání.
No však ano, vždyť to sám píšu. Ale když si koupíte jednorázovou jízdenku, tak ta má samostatný QR kód. V části „jízdenky“..
Ano má, protože si můžete koupit i jízdenky nenavázané na inKartu. Když jí máte na inKartě, ukažte QR pro inKartu, když jí máte mimo inKartu ukažte QR jízdenky. Opravdu rocket science:))
Sorry Davide, ale tady to není o žádném raketovém inženýrství, ale o obyčejné lidské slušnosti a o tom, že spousta průvodčích jsou hulváti.
Navíc, pro vývojáře ČD je asi „rocker science“ aplikaci udělat tak, aby když už při nákupu ověřujete platnost IN25 se tato informace promítla do příslušného jednoho QR…a né, že aplikace napíše hlášku “ tento kód ukažte průvodčímu“ a přitom ve skutečnosti musíte ukázat jiný.
Nojo, statni podnik. Cim dal mene pokrytych trati = tim extremneji drazsi sitova jizdenka 😀
Nemelo by to byt naopak? Cim mene trati, tim levnejsi nebo max stejna cena kvuli inflaci? Aletak razantni zdrazeni je mimo misu a uz z principu tenhle produkt nechci – coz je patrne zajem tohoto statniho molochu…
Když to nechcete tak není co řešit, ale že tomu věnujete takovou pozornost nás dojímá…
V Německu měsíční všichni dopravci včetně MHD 49,- € (cca 1170,- Kč) u nás týdenní a jen ČD 1390,-, resp. 14 dní 1990,- tedy měsíc 3980,- což je skoro 4x víc než sousední NSR a bez MHD a dalších dopravců. Co dodat?
Zbývá dodat fakta… Porovnáváte německým státem dotovanou jízdenku s komerční nabídkou dopravce České dráhy. Hodinky nebo holinky, obojí se natahuje 🙂
Jeste je potreba vzit v potaz kupni silu a trojnasobnou nemeckou vyplatu.
a jaky vliv ma „trojnasobna nemecka vyplata“ na cenotvorbu jizdenky na leto?
Nove jsme dostali nabidku od nemecke vlady interrailovat po Francii… Rozdalo se 60 tisic interrail passu. Radeji tam nez si koupit tuhle jizdenku popravde.. aspon nekde mysli na mlady.
Musíte do Kosteleckých uzenin, tam vám dají slevu 75% na párek s 10% masa!
Dekuji, ale radeji k Azurovemu pobrezi, jak jsem psal vyse. Bon voyage
Víte kolik poslala Škoda auto domino dividendach? Kolik RWE kolik Bosch z Jihlavy a další firmy ? To se jim to rozdává .
Já, samozřejmě, se nechci montovat druhým do života, ale doba, kdy ČasuDost jezdilo všude, krom Vrbna pod Pradědem, Svobody nad Úpou a Klingenthalu (plus, teda, „zesnulý“ alternativní dopravce na alternativních tratích JHMD), je pryč. Má to své výhody, má to své nevýhody – jako všecko, nicméně dojet s ČD racionálně např. do Liberce moc nejde. Nebo z Moravské Ostravy / Svinova do Brna. Samozřejmě, můžete jet do Olomouce, a pak přes Vrbátky, no a nebo do České Třebové, a pak přes Adamov, ale to asi průměrní „koupáci“, nebo jiní turisté, nebudou chtít absolvovat. Tak se čistě (řečnicky) ptám: tak tratí,… Číst vice »
a co myslite, jsou vami vyjmenovane trate tezistem osobokilometru? no nejsou.
ja na to kdysi dojizdel na chalupu (jedna jizda ~100 kc) plus jsem na to v dobe platnosti otocil slovensko (300 kc jedna jizda po cesku).
pri soucasne cenove urovni to ale uz smysl nedava.
O exaktních věcech si nikdy nic nemyslím, já jsem člověk bytostně nevěřící, takže buďto vím, nebo nevím. Tady: nevím. 🤷♀️ A nepotřebuju to vědět. Logika business planu stojí na něčem poněkud jiném, než jestli jsou – ty nebo ony – tratě „těžištěm osobokometrů“. Logika stojí na tom, že když provozuju vlaky na 99.9% železniční sítě, na které je osobní železniční doprava provozována (bez ohledu na to, že – třeba – na některých tratích jezdí také LE či RJ), tak si, relativně, mohu diktovat cenu, protože mohu udělat komerční sdělení, že se mnou ten zákazník dojede prakticky kamkoli. A je to… Číst vice »
Děkuji, radši prozkoumám Francii. Děkuji německé vládě za interrail pass.
Mírně odbočím – fascinuje mně současná kampaň proti? spíš o sprejerech. Úplně vidím, jak otrlý sprejer pod jejím vlivem jihne, proklíná a odhazuje spreje a už to nikdy neudělá. Vyhozené peníze…
Vyhozené peníze by mohl být slogan kde čeho na dráze
To jste tu kampaň evidentně nepochopil. To není o tom aby někoho odradili, ale normální cestující měli potuchy co to obnáší. Mimochodem kampaň inicioval kraj.
Může to být „nátlak“ na voliče, tedy na politiky, aby zpřísnili tresty za sprejerství.
Já si ji jako každý rok na 14 dní koupím s IN25, ale cena už je hraniční, příští rok asi vynechám…
PS: Proč trvá tak dlouho schválit mé příspěvky?
jo, ale spocitat se to muselo i pred par lety. po integraci rychliku do pidu prestalo vychazet i to…
A to sečetli inflaci půlky Evropy? 😀
Přepočet na jeden den neomezeného cestování považuji za zavádějící.
Kdo by chtěl strávit každý den dovolené ve vlaku (v létě zpravidla ještě dost plném) a ještě navíc v sezóně, kdy i sám dopravce musel přiznat, že trpí akutním nedostatkem použitelných vozů a tedy jezdí, s čím se dá.
Pro rodinu se dvěma dětmi to je ca. 4.000 Kč/ týden. Pokud mají auto, tak za tuto cenu ujedou ca. 1.500 km.
Pokud by ta jízdenka byla konstruována na 7/ 14 dní dle vlastního, předem zadaného výběru dnů (tedy s pausami), myslím, že by si zájemce našla spíše, než toto.
To nejde, lidi by to zneužili. A pak těch 150 výjímek v tarifu by doplnilo ještě dalších 20, protože by to nešlo použít v liché úterý při úplňku v kombinace s integrovanou jízdenkou 🤣
No právě, z tohoto důvodu jsme jízdenku v rodině využili snad jen jednou tu týdenní verzi, ale stejně na pár dní. O víkendech bych jezdil a dovolenou využívám hlavně k cestám do zahraničí nebo výletu do určitého místa na několik dní než na každodenní ježdění. To bylo zajímavé snad naposledy za covidu při omezeném cestování z ČR.
4000 Kč je autem zhruba 700 km. Víc ne, po sečtení všech nákladů na provoz automobilu.
Nevím, jakou má to vaše spotřebu.
Pokud má někdo auto, tak náklady na pojištění ap. běží tak, jako tak, takže jsem počítal jen spotřebu PHM.
Některé další náklady jsou kilometrové. Gumy, destičky, spojka , olej , tskze ty 3-4 koruny na km bych počítal .
Cestování vlakem je, bohužel, dražší, než autem, a to dosti výrazně.
Když jedete sám tak nikoliv. Ale jako rodina, to už na plné čáře vyhrává automobil.
uaaa jo, ale zase uz nejsme takovy socky, aby se vsechno prepocitavalo na korunky. tim vlakem si koupite cas, ktery muzete venovat odpocinku nebo detem.
Na většinu cest po republice si koupíte čas bohužel spíš tím autem než vlakem.
Ano,
např. když z Blatné pojedete vlakem na dovolenou do Rožnova/ R. 🙂
takovych lidi je jiste mnoho. a podivejte se kde se odehrava vetsina osobokilometru, o techto relacich ma smysl se bavit.
Cena již dosti vysoká, na druhou stranu možnosti užití spíš omezenější, protože řadu lokálních tratí převzala konkurence a často se musí dokupovat další jízdné. Navíc jen skalní jezdí každý den, takže ten marketingový tahák o denních nákladech 199/142 Kč není reálný. Normánímu cestujícímu typu „použijete, kdy budete potřebovat“ se to již nevyplatí.
Klasická 24hodinová železniční rallye po 34 letech skončila. Ani účastníci soutěže už nejsou ochotni platit nové ceny.
Asi neumíš číst ale rallye zatím zrušena nebyla. A 24 hodin ve vlaku zas tak draho nevyjde ..kombinace několika jízdenek..
Píšu o 24hodinovce, ta skončila. Jednodenní akce (od rána do večera) zůstávají.
Existuje přece OneTicket, tak není co řešit. Nikdo nemusí kupovat drahou jízdenku jen na ČD.
Jo ale pak vám u zlutyho řeknou že mají plno a smůla.
Tak Railtour stále běží a je oní pokaždé větší a větší zájem.
no tak vzhledem k vasemu jmenu si dovolim tvrdit, ze pokud budete kontaktovat marketing ceskych drah nebo one ticketu, tak vam ty dve denni sitovky nechaji za symbolickou cenu…
Za tu cenu to může koupit jen blázen nebo šotouš. V Německu 49EUR na měsíc a jejich RE jsou jako naše R. Navíc, když už se mnohdy ani CD vlakem nikam nedostanete
Takže abych ušetřil, budu cestovat úplně jinam? Jinými slovy, jdu si na oslavu nakoupit rum a pivo, ale protože mají v akci mléko, tak si udělám mléčnou párty, i když mám na laktózu alergii?
Vždycky máš možnost si koupit mouku v akci…
Ale jen s aplikací!
Asi si nepochopil, že srovnávám dvě nabídky.
Chápu ČD nabídka je komerční ale prostě zdražovat v době kdy podíl na trhu dost klesá je cesta ke zrušení jako to potkalo KM banku.
Zase taková katastrofa to není. ČD spoustu výkonu obhájili jenom se o tom moc nepíše.
Podíl na trhu klesá v závazkové dopravě, kde je čím dál víc brutto kontraktů a tedy tržby dopravce vůbec nezajímají, klidně může jezdit s jedním cestujícím tam a zpět, když si to zákazník (kraj) přeje.
Na trhu komerčních vlaků ČD už nějakou dobu zase podíl roste, takže tak špatně na tom nejsou.
Tak pokud budou naše vlaky ochuzeny o některé ty jó šoto-cestujícící, protože na truc pojedou do Německa a jejich jediná útrata tady byla ta jízdenka (pokud možno ještě za Burešovo jízdné), tak to ve finále žádná škoda nebude.
zvlast kdyz vezmete v potaz, ze vetsinou tyhle vyhruzky o odchodu jsou jen plane kecy…
Deutschlandticket je dotovaný z německého rozpočtu, pokud se nemýlím. Zatímco Jízdenka na léto je čistě komerční produkt. To je jako porovnávat jablka a hrušky.
Počkejte až Vám řeknu, že se ve Francii a v Německu rozdalo 60 tisíc interrail passů pro mladý lidi k procestování Francie nebo Německa :))