České dráhy začnou prodávat své nejlevnější jízdenky i na pokladnách
Cestující v railjetu. Foto: České dráhy
Cestující Českých drah, kteří neradi nakupují na internetu nebo přes mobilní aplikaci Můj vlak, budou mít brzy přístup k nejlevnějším
Hlavně doporučuji ty jízdenky i nadále každý rok přejmenovávat, aby se v tom nikdo normální nevyznal a aby tak lidem bylo možno vnutit tu nejdražší jízdenku.
Nesmysl. Jak aplikace Můj vlak, tak web ČD nabízí vždy tu nejlevnější jízdenku.
Těžko, nebo, že by nabízely PID?
Bingo!
PID nepatří Českým dráham, ale pražské integrované dopravě. Chcete-li jet PIDovou jízdenku tak si o ní můžete říct nebo si ji koupit u MHD a ne u českých drah
Tak si o ní říkám v aplikaci můj vlak, ale není tam. Je to podobné, jako když si objednáte v restauraci svatební hostinu a hostinský začne účtovat svatebčanům jídla dvakrát tak dráž než na kolik jste se dohodl a neřekne že je to placené, jen když se někdo zeptá tak to potvrdí. Doplňte si sám co ten hostinský je. Objednává to kraj a PID je jeho, takže to že tam platí i tarif ČD má být doplnění a ne základní tarif. Mimochodem autobusáci s tím problém nemají, ještě jsem nezažil, že by mi vnucovali jízdenku za tarif dopravce na lince… Číst vice »
Seš nesvéprávnej? Nainstaluj si aplikaci Lítačka.
O to co si kdo nainstaluje přeci nejde.Jde o záměrné zatajování jízdenky. Pamatujete dvě ceny, jedny pro cizince a druhé pro našince. ČD se chová naprosto stejně.
Buď ten tarif na svých spojích vyhlásily, a tedy je stejně jejich jako jakýkoliv další tarif, anebo ho nevyhlásily, a v tom případě by jim z pidového rozpočtu neměl přijít ani haléř.
To není úplně pravda, např. když jsem jel kdysi z Brna do Jeseníku, tak pokud jsem v ap. můj vlak jízdenky rozkouskoval na Brno-Olomouc a Olomouc-Jeseník vyšlo to o nějakých 30 Kč levněji než když jsem zadal přímou jízdenku Brno-Jeseník.
Se divím, že se ČD zabývá jízdným. Například při tři týdny trvající výluce a zavedení NAD místo 814 s automatem, se jezdilo z neobsazených zastávek zcela zdarma. Asi peníze nepotřebují.
Ona je otázka jestli by dodat průvodčího na linku kde není nebylo dražší než příjem z jízdného.
To se ale dostáváme k tomu, zda se vůbec vyplatí jízdné vybírat, nebo minimálně určité linky sanovat plně z dotací. Za to už jsem dostával vynadáno v 90. letech, když jsem to navrhoval, jako brzdu proti používání IAD. 🙂
Nejlevnější je samoobslužné odbavení s tím, že občas přijde revizor. Pak si většina lidí jízdenku dál kupuje, ale neplatíte průvodčího (jen zlomek času toho revizora).
To ano, ale pokud si tu jízdenku cestující nemá kde koupit? Samozřejmě se nabízí otázka, zda by nemohl prodávat nějaké jízdenky řidič NAD.
Prodávat nějaký omezený sortiment, to si ještě dokážu představit. Ale aby jednorázově najatý řidič NAD musel být vyškolen na celý superkomplikovaný systém jízdného ČD, to je dost nereálné.
Tento rok nestojí akční jízdenky za nic. První rok, co na webech vídám levnější RegioJet do Brna nebo Bratislavy (Standard vs 2. Třída).
Těch cca 12 tisíc za PID na rok do mého pásma se ale pořád vyplatí.
Ještě jsem neviděl levnější ČD jízdenku do Bratislavy či Vídně než u RJ
A další skvělá zpráva je, že se ruší zpáteční jízdenky.
A na tenhle nesmysl jste přišel kde?
On to, ale nesmysl není. Vyjma nabídky Vlak+ se ruší od GVD zpáteční jízdné.
Ano,nebudou zpatecni
Odkud máte tuto informaci? V PTV nic není.
Měli jsme to teď na říjnové škole. Zažil to není přesně definováno. Zruší se zpáteční sleva o zrušení zpatecniho jízdného se tam nemluví ale asi to k tomu směřuje.
Ruší se zpáteční sleva, ne zpáteční jízdenka.
Sleva, jízdenka. To je už slovíčkaření. Prostě pro řadu cestujících zdražení o 5%.
To je tak nepatrná sleva, že stejně neměla smysl. A zbytečně omezovala cestujícího, kterému se pro zpáteční cestu nečekaně vyskytla výhodnější varianta nebo se rozhodl v místě zdržet déle, jet někam jinam apod.
Právě proto tam byla sleva.ono jet tam a zpět 40km za 132Kč, už asi nikoho nenaláká.
Lákat si můžete v komerčních službách. U dotovaného zboží a služeb je vhodné spíše motivovat proti plýtvání a proti jejich neefektivnímu a zbytečnému používání.
Jsem pro, je potřeba snižovat nutnost mobility obyvatel. Ale zatím neexistuje, ani chuť, ani plán. To lákání jsem myslel v tom, že je tu pseudokonkurence. Jedním směrem ČD, druhým Arriva (ať vlak, či bus)
Pokud ovšem motivujete proti zbytečnému užívání veřejné dopravy, bude výsledkem více individuální náklady. Ušetříte za veřejnou dopravu a zaděláte si na zvýšené náklady jinde. Smyslem lákání do veřejné dopravy by mělo být to, že to vede k omezení individuální dopravy. Místo abyste jel do práce autem, pojedete vlakem či busem. Těžko bude někdo jezdit tam a zpět, jen proto, že je to levné. Pojede proto, že je to levnější a ideálně i rychlejší či podobně rychlé.
Proto je spíš potřeba motivovat, aby tam vůbec neměl potřebu jet. Bohužel podporuje se byť někdy nevědomky spíš opačný trend.
Pokud někde po vesnicích bloudí se spoustou závleků autobus, ve kterém jedou tak možná čtyři cestující, kteří ještě musejí přestupovat a cestováním stráví desetkrát víc času, než kdyby jeli autem, tak pak je účelné motivovat je k tomu, aby se přepravovali efektivněji, úsporněji a šetrněji, tedy individuální dopravou, je-li to možné. Pokud by ekonomické vztahy nebyly pokřivené, tak by leckde na venkově k místní obsluze nějaké formy sdíleného taxi byly daleko efektivnější než linkové autobusy.
Ale když ti čtyři cestující pojedou autem individuálně, pak výsledek je, že v cíli bude o čtyři auta navíc. Stačí sledovat obsazenost automobilů. A už dnes je mnohde nalezení parkovacího místa problém. Ve městě, u přestupů na vlak, autobus či MHD tak bude potřeba vybudovat další parkovací místa. A to je mnohdy nákladná záležitost. Takže ta úspora tak jednoznačná být nemusí. Ale ano, toto lze aplikovat tam kde je dost volných parkovacích míst.
Ruší se obojí, sleva i jízdenka.
Jízdenku pro zpáteční cestu si nepochybně budete moci koupit. Jen nebude vytištěna na stejném papírku jako jízdenka pro cestu tam.
A tarif PID u průvodčího? Stále nic?
Zatím není ani tarif PID v automatech u 814 a zřejmě platí i zákaz nenabízet PID tarif v pokladnách. Co budou nabízet dál, v pokladnách, když R pojede Arriva a osobáky mají automaty, to ví jen bůh. 🙁
Zákaz nenabízet, to se v podstatě rovná příkazu nabízet.
Co aplikace PID Lítačka?
Až si jí budu moct nabít, tedy bude s účtem, tak proč ne. Ale stejně jsem pořád spíš výjimka. Většina lidí, nemá zájem ještě si něco instalovat na mobil. Radši zaplatí u benzínky a bez nějakých aplikací.
Fakt nemám zájem zapráskat si telefon milionem aplikací pro různé služby.
Ano, používám. A ještě informuji spolucestující, jedoucí za tarif ČD, že se nechali sprostě okrást.
Jak to myslíte, že se nechali sprostě okrást? Za blbost se přece dříve či později platí vždycky a neznalost zákona neomlouvá, takže pouze zaplatili za svoji vlastní hloupost, protože si nepořídili předem jízdenku za tarif PID a ani si zjevně neověřili včas, za jakých podmínek ji mohou získat, aby tak mohli učinit.
Jen bych dal pozor na toto „nebo zamlčí podstatné skutečnosti“ z trestního zákoníku.
Aneb tonoucí se stébla chytá. Po 18 letech od zavedení zákaznického jízdného,zjišťuji že za to nikdo nechce a radši si koupí tarif ODS, bez nutnosti platit za kartu na slevu.
A tak v novém miléniu ČD objevili svět . A není to placka
Objevily pořád stejní zlotrilci viz/Břeclav-Wien CD akcni-318 Kč OBB-7eur 180 Kč ať jse jdou bodnout Praha-Dresden 700 Kč DB-20eur.
Odpověď se jmenuje kontingenty.
Nojo, sorry, ale každý není vlakofil, co zná všechny nabídky.
Ne úplně, eshop OeBB má i jiné podmínky storna a u nejlevnějších nabídek povinné všechny vlaky, nejen přeshraniční. Když člověk vidí, jaké vyjebávky na něj zkouší (zvlášť když jede na VIE), tak zlatý eshop ČD.
Lžete. Praha Drážďany 237 Kč, Břeclav Wien 178 Kč.
By mě zajímalo, kdy čd příjdou s akční jízdenkou do první třídy na delší vzdálenosti.. Mimo špičku..
Dobrá zpráva, “ že by v rámci reakce “ na jednání s KU? 🙂
Slibovali to už při té změně tarifu. Můžeme se jen dohadovat, co na tom trvalo tak dlouho.
Zjevně šlo o snahu o maximální možné rozšíření využívání nákupu jízdenek prostřednictvím e-shopu, proto byl (nesmyslně) upřednostňován. A reakce na přístup JMK v tom skutečně hrát roli může.
To si úplně nemyslím. Už když se zaváděly nové typy jízdenek, ČD oznámily plán, že i Vázaná bude na kase. Zda to nějak přístup JMK ovlivnilo nemohu posoudit.
Zlomyslnost někoho z GŘ ČD to samozřejmě byla, ale pochopitelná aspoň v tom smyslu, že se snažil nesnižovat zbytečně tržby vlastní firmy. Ale protože v případě JMK (a vlastně nejen jeho, ale jeho především) půjdou všechny tržby kraji, zřejmě už ten někdo asi naopak nevidí smysl v plnění krajské pokladny zbytečně vysokým podílem z tržeb získaných z jízdenek prodaných dle tarifu ČD.
Já tedy vázané jízdenky moc na regionální vlaky nevidím, většinou jde o dálkové trasy.
Já nemyslím jízdenky jen na regionální vlaky, ale právě na ty „dálkové“ relace z/ do JMK z jiných oblastí ČR v kombinaci s návaznými regionálními spoji – to snad přece už ČD nabízejí také (formou nejlevnější varianty), nebo ne?