České dráhy začínají řešit náhradu brejlovců, zvažují pořízení až 30 lokomotiv
Součástí nabídkového řízení budou i osobní vlaky z Klatov do Železné Rudy. Na snímku vlaky s lokomotivami 754 v čele. Foto: České dráhy
Dopravce řeší pořízení nových i použitých lokomotiv.
Kolik tady zůstane po roce 2030 neelektrifikovaných Brejlovcových tratí?
Pokud to Putin přežene ještě víc, tak třeba i všechny koridory.
Tak to je matematika. 30 nových diesellokomotiv náhradou za 400 vyrobených? I když už jich množství nemusí existovat, je to jakýsi nepoměr. Chápal bych to tak, že nově zrekonstruované s dostačujícím výkonem by se používaly nadále, a tu náhradu spist jako nové, protože kromě dvou Ludmila T679.2 z Luhansku a už dávno prodaných ČSD a ČD nikdy neměly diesellokomotiv s výkonem nad 1470 kW a rychlostí nad 100km za hodinu, protože Kyklop T499 byl jen 2ks prototypu a to dost poruchových. Ale je pravda, že ČD namísto toho potřebují za prvé investovat do kvalitních vozů pro cestující, jestli nechtějí nadale… Číst vice »
No a pak mínus obrovský pokles výkonů hlavně v ND (olus převod většiny osobky z T do M) na neelektrizovaných tratích a také mínus výkony na tratích již od výroby brejlovců elektrizovaných a popř. ještě s elektrizací na „brzkou dobu“ chystanou.
V podstatě zbyde těch pár rychlíkových ramen + zálohy na napěťovky.
Tak do těch počtů… jednak jsme se rozdělili, takže ČD už obsluhuje menší území, dále přecejen trochu pokračuje elektrifikace, a pak taky máme oddělené Cargo (ta část která by na rozdíl od ČD neměla krachnout) + dost soukromníků na nákladech…
Takže, osobní ČD už nikdy nebude potřebovat 400 velkých diesel lokomotiv… ani kdyby jim Santa poslal nekonečně peněz, byla by blbost jich koupit víc než nějakých 50… no a protože Santa není, tak uvažují v řádu 30.
Podle mě potřebují kupovat uplně jiné věci než diselové loko.
Třeba toaletní papír, že?
A proč ten brejlovec nejezdí dál? Disel unii smrdí. ETCS? Proč.
Na náhradní tahání stačí brejlovec v pohodě.
Třeba protože je unavený (materiál rámu atd.). A také protože je pomalý a má slabý motor.
45 let stáří hnedle? nic? Pro zajímavost, kolikpak se tak dožívaly (v provozu, ne na retrojízdách) takové páry?
On totiž vývoj nestojí, a obvykle zjistíte že o půl století novější loko líp táhne, rychleji a levněji jezdí, nehlučí nečmudí atd… ale já vím, má takové tu příšerné čudlíky a skríny, a to fuj, to všechno jenom kazí…
Jo a všiml jste si že za ně chcou koupit zase diesel, jo? Že to žvatlání o zlé unii je v tomto úplně mimo… za starý diesel nový, v tom nehledejte greendealy a kdovícoještě.
Třeba to vyhraje CZ LOKO
A s jakou lokomotivou? CZ Loko žádnou lokomotivu (krom reko 750.7) pro osobku nedělá, a už vůbec ne s těmito parametry.
Ledaže by jako stát zadotoval „vývoj“, a pak by se toho tak 15 kousků prodalo ČD a se štěstím dva na Slovensko…?
Do brejlovce dali nový motor nedávno ne.
Brejlovci mají Vmax 100km/h, což věřím, že je taky jeden z důvodů vyhledávání náhrady.
Na které neelektrifikované trati je traťová rychlost více než 100 ?
Více jak 100 km/h se využije v případech napěťové výluky.
Na zálohy nemá cenu kupovat nový stroj. Pokud to stát nějak bohatě nezaplatí. O tom pochybuju.
Pro tyhle mimořádné případy postačí vytáhnout z kopřiv DOSTATEČNÉ množství stále ještě funkčních strojů… Málokdo si bude kupovat flotilu nových mašin pro příležitostné použití…
Jaký příležitostný použití, oni pomaleji jezdit nesmí? Jako že když budou ve službě jezdit 90 a při záskoku 120-140 tak to bude nějak spešl zdaněno nebo tak něco? Auto si taky pečlivě vybíráte s maximálkou 140kmh (protože víc než 130 se u nás stejně nesmí)?
Takovej šotouš a nevíte to???
To jste mě teda překvapil.
Že by se koupily lokomotivy, které jsou klonem M62?
….nějak mi nesedí ta zmínka o Effi..1000. Něco mi uniká nebo pan mluvčí počítá pro osobku mašiny od dcerky???
Macecha má objednáno 14 přestaveb na Effi 1000 M.
Pesa/Newag
Nevím, ty nafty se jim nějak nedaří, nejdříve to byla Gamma, teď tu máme další kolo…
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/najnowsza-lokomotywa-pkp-intercity-nie-pojezdzila-nawet-miesiaca-106795.html
Kdyby byli kdysi prozíraví, mohly tu místo 380 jezdit Taurusy a Herkulesy. Neee, to se šlo cestou podpory domácího průmyslu. A teď se oboje bude skupovat jako ojeté.
že se podpoří domácí průmysl je naprosto správné. Výrobce dostane šanci se předvést, případně posunout a má to určitě dalších x výhod i pro zaměstnance. Zrovna tak budu raději když budou státní složky používat škodovky než audiny, mercedesy nebo baworáky, nebo hasiči pojedou tatrovkama než Manama a Scaniema
Liberalizace = nepodpora domácího průmyslu.
Liberalizace v tomto případě znamená soutěžení.
Pokud by bylo víc domácích nabídek, je možné neuvažovat „cizí.“ (A stejně pokud je cizí výrazně výhodnější, tak se ji nebránit)
tak domácí průmysl se vskutku předvedl.
380 stala jak dva taurusy a je na prd, protože drahé ETCS, pokud vubec půjde namontovat
a akce 750.7 je taky zajímavá. jak mám brejle moc rád, za dost podobně prachy mohl být fungl hercules
Zase jeden s krátkou pamětí.
380 stály srovnatelně, že si ČD vlastní blbostí přivodily platbu penále fakt není problém té mašiny.
ETCS samozřejmě namontovat jde, ale jako záminka ke zbavení se mašin se to samozřejmě použít dá.
Za prachy na reko brejlovce samozřejmě herkules být nemohl.
No. Pokud chtějí soudruzi za panter 20M.. Tak se taky vytáhli.
Je to problém zejména výrobce. V soukromém sektoru, i když mám ve smlouvě penále na kdeco, tak je prakticky slušným zákazníkům většinou nedávám (a ani auditoři moc nenamýtají).
Místo na ETCS tam teoreticky je, prakticky kolik by to stálo? Asi jako rozdíl mezi Vectronem s a bez ETCS?
Právě ten „výkon“ výrobce se postaral o odstrašující příklad a pak už by si to koupil jen kamikaze… takže si zařízli budoucnost typu už v zárodku. Už mají úspěšně uzavřenou tu dodávku němcům? Anebo si tam taky posílají právníci navzájem liebesbrífy?
Zase jeden vymýšleč důvodů. ČD si samy sebe schválně poškodily, a velkosériovou výrobu taky samozřejmě nějak záhadně sabotovaly, jinak se mohla 380 pobíhat po celé Evropě a pak by montáž ETCS byla za hubičku a ne za dlouhý prachy protože prototyp+ověřovací série…
To je jako nějaká novinka že na malosérii je všechno drahý? Nebo jsme snad počítali s tím že navždy zůstaneme zaostalí a budeme si to všechno šudlit „za pár“ doma na koleně???
ČD samy sebe poškodily, samozřejmě. Jednak blbou smlouvou a pak ještě blbějším zadržováním plateb. To by jim i absolvent plzeňských práv poradil, že zadržováním plateb dávají protistraně skvělou záminku k protiakci. A protože management Škodovky je primárně odpovědný akcionářům a ne „pracujícímu lidu této země“, tak tu pokutu prostě vytáhnout musel, jinak by ho akcionáři zažalovali za poškozování jejich zájmů a s velkou pravděpodobností by to vyhráli.
Se stokusovou sériovou výrobou nemají ČD nic společného, ale ŠT po tahanicích už sama přestala mašiny nabízet. A když je nenabízíte, tak je samozřejmě nikdo nepoptává.
Však právě, přestali je nabízet proto že se všeobecně rozšířila povědomost o tom že jsou naprd (prakticky, to znamená co a jak smějí a dokážou tahat) a ještě dodavatel čeká za bukem aby z vás stáhl kůži…
Podle toho, co zde píšete víte o těch strojích úplný kulový. Vůbec netušíte, co je konkrétně na nich „naprd“, ale kopnout si musíte za každou cenu.
Co si představujete pod pojmem tunelování? Zadat to „spřátelené, národní“ firmě za dvojnásobek ceny na trhu?
takhle samozrejme muzete osobne fungovat vy doma, normalni lidi si vybiraji veci s nejvyssi hodnotou.
Podpora domácího průmyslu je hezká věc, ale po takovém podporovateli by se pak nemělo chtít, aby byl v černých číslech.
Hmm. Domácí výrobce se předvedl. Jste spokojený?
NENÍ to správné naprosto, ale jen když se to správně udělá. Když se to nepovede, jsou to prachy vyhozené do luftu. Z poslední doby jsou 380 a L159 typické příklady jak se to nepovedlo… Taky jsou opatrnější postupy než domácí vývoj, existuje například licenční výroba, která pořád ještě podporuje domácí průmysl a zaměstnanost, jen moc ne ten vývoj. Ale ten se u 380 právě nevyvedl, může někdo básnit jak je to kdovíco ale už teď májí nakročeno do Turecka a kromě toho do propadliště dějin… Škoda auto je zrovna typický příklad, díky koncernu je to vlastně česká odrůda Volswagenu, a… Číst vice »
Kdyby byli kdysi prozíraví (1992/1993) tak se koupilo 9 lok 163 o které neměly tehdejší ŽSR zájem a nechalo „zmodřit“ na lok 362. Podobně místo 7 RailJetů nakoupit takových 200 – 400 rakouských ojetin a opci na RJ přenechat dopravci RJ ….
KDYBY … tak by se nekupovalo 7 Potěmkinů, které po třech letech provozu odmítly ÖBB a do Německa se nepodívaly vůbec – pro nízkou úroveň komfortu …
Je vidět, že o tom proč se koupilo 7 Pendolin toho moc nevíte, netož, proč se nepodívaly do Německa…
A proč jste teda nerozbil prasátko a nekoupil to těm ČD sám, když to tak bylo potřeba?
Hindsight is 20/20… znáte to pořekadlo?
No s těmi ojetinami to budou mít těžké. Západní ojetiny totiž topí převážně soustavou 1000 V 16/7 (22) Hz. ČD by potřebovaly mašiny topící soustavou 3000 V DC.
Dobrá připomínka 👍
Nejsem elektrikář v úrovni tohoto webu, zvláště ne silový, ale k případně nakoupené již použité dieselloko, asi z německého „světa“, nešlo by k topnému alternátoru dát vhodný frekvenční měnič, aby se zvládalo el. vytápění našich vagónů?
Nejspíš by šlo převinout nebo i vyměnit ten alternátor, otázka bude co je levnější… je fakt že silová elektronika prozívá těž dost rozvoj a měnič z téměř čehokoliv na téměř cokoliv je dneska celkem malá krabička…
O frekvenci nejde, usměrňovač je to nejjednodušší, to napětí už je trošku větší challenge…
Záleží na tom, jaké napětí má meziobvod. Pokud by měl aspoň 1000 V, tak bychom se téměř vešli do tolerance 1500 V mínus 30%.
Jinak existují i zvyšovací měniče (a dokonce i měniče s proměnným regulačním poměrem od hodně menšího než 1 po hodně větší než 1).
Jak jste na to přišel? Ony mají plecháče, laminátky, gorily, esa a princezny za topnou odbočkou usměrňovač?
Přesně tak na jihu naší sítě kde je 25kV topi vozy na 1000V.
Nikoliv, tam topí 1500 V 50 Hz.
A proč 1500? No protože ve Francii mají 1500 V ss a 25 kV st 🙂
A proč nemají usměrňovač? No protože přesycování stykových tlumivek.
Vozy vetsinou umi všechna napětí a frekvence používaná v Evropě.
Platí jen pro RICové vozy. Domácí to mají ořezané na1500 a 3000 ss/st, některé starší dokonce jen 3000 ss/st.
Utopie. Nereálné. Kromě zbytku světa, v této části “ čisté a zelené “ Evropy nesplnitelné. Takhle, nyní už nesplnitelné. Normy, bezpečnost, ekologie, vše již nastavení tak, že je nevyrobitelno. Nebo za takové peníze, že to nikdo nedá. Co si Evropa zasadila, to teď sklízí. A bude hůř…. Radní Borecký to zde o víkendu popsal naprosto trefně a i laikům pochopitelné. Bylo to sice k lokálkám, ale v podstatě to samé.
No já bych řek, že ČD netrvají na něčem novém,aby se tu řešilo, jestli,a zda vůbec se to dá vyrobit. Jde o to, že shánějí lokomotivy na magistrály, použitelné i na vedlejších tratích, přičemž hlavním kritériem, kromě těch.specifikací,budu to onohle Value for Money.😜
Pan Borecký si hlavně plete pojmy. Ani neví, jak je starý vozový park a tvrdí, že žralok stojí 120 milionů, když realita je cca 85 milionů, což je na pováženou u člověka co řeší dopravu.
Pokud řeší ekonomiku dopravy, tak ceny jsou základ.
Myslím že pan Borecký těch 120 milionů zmiňoval v souvislosti s vývojem a výrobou ekvivalentu 81x
Máte pravdu
Jaky smysl by melo kupovat mensi motorak, ktery by stal vic nez ten vetsi nebo dokonce elektricka nebo bateriova jednotka?
Maximálně ten že by jezdil tam kde se pobere tak tucet cestujících na spoj, a tím by SNAD za jistých okolností měl o trochu levnější provoz ne Shark. Ale to jsou bláhová přání, ve všech oborech vidíme pravidelně od menších k větším kvůli lepší ekonomice, a kde je cestujících jak do marijáše (i když přiberou štíplístka, a někdy i fíru) tak tam holt nebudou navěky koleje… anebo si dají pauzu a budou doufat v drát nebo baterky, brzo.
Co se týče výrobě dieselových lokomotiv tak žádna sleva spíš bych šel formou reko ze živosti aspoň 15 let než lokomotivy na vodík budou dostatečně výkonné a spolehlivé protože baterie jsou nesmysl jak výkonoste tak životnosti tak ekologie atd
Zajímavé je že Amtrak si to o bateriích nemyslí a, pokud se pamatuji, k některým novým lokomotivám má být bateriový tendr. Vzhledem k tomu že je to oboje od Siemense, tak by možná bylo možné aby tu technologii začal nabízet i v Evropě a to i s konverzním kitem pro elektrické lokomotivy.
Vlak na baterie je nemyslel už je fyzikálních vlastností baterie které nejsou na takové úrovní aby to zladnulo klasické výkony jako konvenční pohon
Jedná zima uvidíš jak budou na trati staré osvědčené lokomotivy z disel pod kapotou
Velim rychle se toho budou zbavovat protože jistí že je to nemysl
Když před 100 lety začínaly traťové motorové lokomotivy, tak jejich odpůrci měly úplně stejné argumenty.
Ale že nám tu ta pára pořád jezdí a motorové lokomotivy skočily jako slepá ulička vývoje, že???
já nejsem odpůrce ničeho jen pokazují
oprava dieselového motoru přijde na 300 ticích relativně malém množství odpadu plus to mužů opakované opravovat
oproti barterovými pohonu vzniká par tun odpadu katre mu sis likvidovat jako nebezpečnému výměna barteri přijde na par par milionu plus musíš připočíst cenu likvidace která se bude pohybovat k milnou
Moderní články mají celkem dobrý rozsah a poměrně velkou energetickou hustotu, dnes bezpečně v rozmezí 100-200 Wh/kg. Vagon se čtyřmi nápravami tak může mít kapacitu cca 8 MWh, šestinápravový kolem 10-11 MWh.
Von určitě myslí 2000tun nákladu, a píše to pod článek o osobce… neboli „já o voze a ty o koze“…
je jedno jaké dopravě to bude pokaždé ti bude vycházet to samé vetší hmotnost vetší spotřeba energie menšíš dojezd to se bavíme za normáliích podmínek když tomu přípočtem další proměně tak ti vyjde tak miziví výkon že si rad že ti to bude stačit na posun depu vlečce atd
Pokud budou baterie o jednom prvku a druhy získá ze vzduchu,tak jsme získali ve stejném objemu větší kapacitu.Pokud baterky dovolí při 10tis cyklech ztratit 1% ze své kapacity,můžeme se zde bavit o bateriich.Do doby než se takova baterka objeví v sériové výrobě,musíme vše na Aku brát jako možné doplnění pohonoveho mixu,ne jako modlu a spasu
Baterie ktera ma vydrzet 100 let? Neni to trochu prehnane?
Aktualne umime 4000 cyklu – cca 15% dolu.
Ale to mluvíte o primárních článcích, nikoliv a akumulátorech. Jediný který by tomu odpovídal je palivový článek s možností reverzního chodu. Kouzlo akumulátorů je právě v tom že z vnějšího pohledu jsou uzavřeným systémem o který není třeba se starat a veškeré děje jsou hermeticky zapouzdřené, nemá žádné pohyblivé části, nepotřebuje kompresory, čerpadla a podobně.
U primárních článků se určuje počet nabíjecích cyklů?
Vsadíme se o budoucnost vodíku? Ukažte jak opravdu věříte tomu co říkáte…
Vodík je daleká budoucnost, a snadno se může stát že ho nahradí něco ještě jiného. Baterky jsou teď a tady… no a na kolejích už vůbec, kde váha hraje mnohem menší roli než jinde.
když přijde jiny pohon než vodík který bude dávat smysl nemam stým problém zatím dává smyl vodík baterie není na takové úrovni aby to dokázalo nahradit výkonost a životnost atd
váha je důležitá vetší váha vetší opotřebovaní tratě vetší náklady na opraví výluky zpožděni atd
jinak existuje něco jako Traťová třída norma ČSN EN 15528
A co takhle 810 s proudovým motorem? Nebo ještě lépe s raketovým pohonem?
Nejmladší syn řekl, že jedině pokud bude mít přídavné spalování. 😃
Zlatá 810. S ní problémy nejsou.
Ta nahradí spolehlivě i DB646, které se s*rou.
Jenomže se hledí na WiFi a klimatizaci a ne na to, jestli to dojede či ne.
Jakoby do*raná 810 byla nějaká vyjímka 🙂
Což ale neznamená, že jich taková potřeba bude i do budoucna… Elektrizace, jednotky, ztráty výkonů…
By mne zajímalo, jak v současné technologické krizi budou nahraditelné diesely například na trati Zábřeh n.M. – Ramzová – Jeseník, např. kombinací diesel-baterka, aby se to tam vyškráblo a současně baterka nevyčpěla energii mrazem… V kombinaci s diesel-nepřátelskými předpisy jim tedy tu budoucí soutěž nezávidím.
Ten konec dieselu nebude tak žhavý: armáda, IZS, stavební a zemědělské stroje, a dost možná i železnice a vlečková doprava, tam všude ten odchod od dieslu z různých důvodů nebude možný v rámci řekněme jedné dekády, pokud vůbec.
Jak jste si určitě všimnul, v tomto tažení nejde o to, co je možné, ale o svatou válku.
Bohužel, je to tak. Topení dřevem je prý z doby kamenné, musí se zakázat. Jedině peletky!
Což znamená odvézt dřevo 50 km daleko, tam ho zpracovat, aby 1/4 objemu padla při zpracování a pak ho zase přivézt 50 km zpátky. Ale je to moderní bezemisní technologie!
A to čím se to vezlo asi nebylo zrovna na dřevoplyn, že? 😀
Polínka si klidně přihazujte no problem, ale když většina lidí už chce automatické podávání (třeba aby jim to topilo i ve dny kdy „tam“ nejsou, například) tak se nedivte že se moc nových kotlů čistě na polena nevyrábí… ale ten co máte si klidně nechte, a takové věci jako regulaci spalování (pro větší efektivnost a čistší vzduch) už máte určitě „v oku“ a chodíte to regulovat několikrát za hodinu… A taky se jedná o zpracování spousty dřevních odpadů, štěpek a tak… reformovat to na polínka je zbytečně náročné. A mezi náma – na celém světě dohromady neroste tolik dřeva aby… Číst vice »
No, a u odpůrců obvykle taky 🙂
Nakonec vystřízliví a bude něco nafta + elektrika. Vectron DM je objednán už ve 200 kusech + 😉
Jenže toto provedení je vhodnější pro první/poslední míli. Zkuste si srovnat výkon jeho spalovacího motoru a požadovaný.
Vectron DM zadání ČD splňuje.
Nesplňuje. Dráhy požadují maximální nápravovou hmotnost 20 tun. Vectron DM má 22,5 tuny.
Vectron DM 2400kW, 2MW na obvodu kol, 250kN, 160km/h. Kde vidíte problém?
Zrovna na tomto vozebním rameni je iritující, jak zde jezdí brejlovec (výjimečně bardotka) na pseudorychlících se dvěma vozy (už jsem zažil i jen jediný vůz). Nebýt dělení brněnského rychlíku v Zábřehu (jde o přímé vozy), tak by tenhle výkon zvládl motor 842 s přívěsem a souprava by vážila o 60 tun méně (a tomu odpovídá i úbytek emisí CO2).
842 s vozem by se tam trápila.
A proč toto cpete bez dalšího do diskuze o náhradě dieselu dieselem???
Kam plánují ty nové loko nasadit? Na kterých neelektrifikovaných tratích jsou rychlostníky na 140 km/h?
a co si ten článek přečíst ještě jednou a pořádně, protože se tam píše, že budou používány i při přetazích na koridorech při mimořádnostech
To je využití na kolik dní v roce pro 30 lokomotiv?
Hlavně než tam ta lokomotiva dojede přes půl republiky tak je trolej opravená a mezitím zo stejně bude tahat 742 od ČDC.
Tak příště, až někde klekne TV na koridoru, tak si tu přečtěte kolik tu bude nářků jak chybí diesely na přetahy a vlaky musí stát desítky hodin někde na mezi.
Až klekne TV na koridoru, tak především bude to spadlé vedení zasahovat do průjezdného průřezu nebo tam budou vegetit dráteníci s MVTV, takže dříve než se TO opraví tam stejně nic nepojede ….
A objízdná trasa?
Takže vlastně žádné silné diesely nepotřebujeme. Řekněte jim to, prosím. Ať zbytečně neutrácejí.
A to nějak stát zaplatí?
To je hezká idea, ale z hlediska dislokace je to stejné, jako dát slonovi jahodu a prohlásit, že je nakrmen ….
U nedávného maléru u Lanžhota musela jet lok Lv z Brna …
Pro trať 330 je k mání depo v Olomouci, pro Přerov – Bohumín zase buď Olomouc nebo Bohumín …
Kolem Prahy jsou to Vršovice – až do Děčína / Českých Budějovic … Na 010 / 270 zase Vršovice nebo Česká Třebová …
A hlavně, mít na fírcimře někoho, kdo s tím umí jezdit ….
Tak třeba na 140 jsou již dávno rozmístěná návěstidla mezi Přerovem a Kojetínem. Jen zabezpečit přejezdy…
I když pardon, zde je též drát. Tak holt při výpadku trakce.
Co..co mají návěstidla s 140 kou?
Návěstidla neproměnná?
Návěstidla omezující rychlost
Ž08-1 Rychlostník.jpg
Rychlostník je bílá tabule, na které je černými číslicemi vyznačena traťová rychlost v km·h−1
Jinými slovy brejlovce za těžké prachy z daní přelakujeme do najbrta, necháme kámoše z lakoven vydělat a následně je sešrotujeme. Takhle hospodaří státní akciovka, ale modrý gumy tu budou kvičet, že se jim ty prachy na rozhazování nasypat musej, protože to je složka státu a rohazovat prachy je jejich poslání.
kde se v clanku pise o srotovani?
A co se podle vás s těmi nahrazenými lokomotivami plánuje, když ne šrotace?
Spíš budou postupně dojíždět a odpadávat, že že by se houfně vyřadil balík provozuschopných strojů.
Však to ČD umí velice dobře taky.
Ne ČD, jen vedení ČD. Zbytek oněch 14000 zaměstnanců ČD na to trpí a odskáčí to.
Tak to je holt v každé velké firmě.
Už jsou v depech nové lokomotivy? já si jich nevšiml. 754 POTŘEBUJÍ DÍLNY a s tím se většinou dělá lak , ty lokomotivy mají 40 let . Zatím pokud vím jsou sešrotované dvě jedna po těžké nehodě na Slovensku a druhá po pořáru..Take první si zjistím fakta..
Jemu nejde o fakta, jen potřebuje čpet sírou…
Pán asi nepochopil, že ty „přelakované“ stroje jsou po kompletní modernizaci jako 750.7…
Článek je o 754 z nich opravdu žádné 750.7 nejsou.
750.7 z nich nejsou, to je pravda, ale 754 jsou už ale taky reko, probíhalo to někdy v letech 2000-2008, nebo tak někdy. Mají nový diesel a ŘS…
Maji jen opravené ČKD motory.750.7 mají nové catry.
Tak diesel beru zpět, díky za opravu.
Ale kdyby se ti brejlovci místo do najbrta namalovali do různých bizarních barevných kreací s blesky, to by bylo v pořádku že?
opět stejná písnička.všeho dobrého a osvědčeného se zbavujem
na úkor předraženého,nevyhovujícího šuntu a krámu.
provize pánů nahoře v tom hrají hlavní roli.
hamba.
a z jakeho blazince sem pisete?
tipoval bych nějakou odborovou centrálu, tam to mají soudruzi dobře zjištěné, kdo kde krade víc než oni
V zásadě jsou dvě možnosti: ústředí KSČ nebo SPD (případně jejich derivátů)
Přesně. Já bych na EuroCity nasadil Albatrosy. Žádné moderní elektrické lokomotivy
Zešílel jste? Vždyť mají to drahé, paličské a nespolehlivé automatické přikládání, co ani nedokáže poznat, kdy to tam šoupnout a kdy ne. To zas muselo být úplatků! A poctivej topič nebude mít co žrát.
Ale to není nic nového … dne 21.8.1995 byl vlak EC Jan Perner veden v úseku Česká Třebová – Praha lok 498.106 ….
Nepamatujete ?
Hanební parchanti byl ten film a ne hamební …
A ještě to byli pancharti.
Tomu osvědčenému do deseti let, spíš dřív, nikdo nedodá pražádné náhradní díly. Takže je zcela namístě už dnes hledat náhradu.
Když se to stejně potáhne kolik let… začíná se tržní konzultací, výběrko bude teprve až kdovíkdy… ale někteří už vědí dneska že nelze, nebude…
Tos čekal co? Že vylezeš ze školy a už se v životě nikdy nebudeš muset nic učit?
Snad se povede taky něco dvouzdrojového, třeba na expresy do Mnichova / vlaky na Šumavu / náklady do terminálu v Nýřanech by to byla ideální volba, žádné přepřahy, vyšší rychlost…
Nýřany budou v dohledné době elektrizované.
a navic si nejsem jisty, ze se ceske drahy zajimaji o kontejnerova prekladiste 🙂 ale skvele sotonapady…
Tak mají dceru která vozí nákladní vlaky, třeba nějaké stroje můžou koupit společně…
a posledni odstavec clanku jste cetl?
Ano, pane topic-nazi, a četl jste zde můj úvodní příspěvek?
Nebo jste si slova „snad se povede taky“ změnil na snad se změní zadání současného výběrka i cíl a nasazení takových loko, a po právu se ozýváte?
Zpátky na zem – na kombinované loko ČD vypsaly taky tržní konzultace nebo co, slovy „snad se taky povede“ vyjadřuji podporu té větvi vývoje a pořizování nových vozidel.
Máme ještě nějaký další komunikační šum?
No ale vlečka asi ne?
Pravděpodobně ne, ale tam po rozšíření provozu bude řádit akumulátorová Metransí Bangle 🙂
Ale fuj, takový pekelný stroj, to je rouhání, znesvětí koleje 🙂
Jeseník, Ruda i Svoboda mají nejrozumnější řešení v elektrizaci, stejně jako Třebíč.
Dvouzdrojovky bych viděl spíš do budoucna na Liberec nebo Harrachov, až budou dráty někam po Boleslav (Turnov?) a díky lepší obsluze MB už na ten směr nebude stačit motorákové spřežení.
Pořízení nových lokomotiv? A dieselových? Nebylo by spíše lepší vy inteligenti, pořídit nějaké parní? Protože – diesely EU nevoní a za chvíli určitě zakáže, nebo znepříjemní tak, že to prostě nepůjde provozovat. Elektrika bude pro změnu tak drahá, že provozování elektrických lokomotiv bude nemyslitelné. Takže budeme rádi, když někde z potoka nakýblujou musejní 556ku a topič s motorovkou si v libovolném lese natěží dřevo. Další varianta je, že by si Drábová na prahu důchodu střihla projekt atomový lokomotivy, ale ikdyby se jí to náhodou podařilo, tak zase víme jak to v evropě inteligenti s atomovkama mají.
A neni prave o to vic duvod poridit jich jeste par pred zakazem, aby zas s nejakymi modernizacemi a opravami vydrzely 40+ let, uz protoze si nedovedu predstavit dalsi modernizaci brejlovcu aby to daly dalsich 20-30 let…
Ne, není, protože nepůjde o zákaz prodeje, ale nevůli objednatelů dieselový provoz platit.
hele nechtel byste si radsi povidat se sobe podobnyma magorama nez to blejt sem? nema to zadnou pridanou hodnotu…
Vy máte dost…
Jo a ty parní lokomotivy, ve Švýcarsku mají Němku předělanou na topný olej a pokud si pamatuji fotky tak i s počítačem.
Jediný problém je že v EU se jede několik ekologizačních trendů, které se navzájem požírají.
Můžou zkusit sestrojit rozpadový článek vkládací do topeniště páry… 🙂
Buďme důslední. Parní pila na dřevo z lesa.
V kategorii mainline diesel je v Evropě zhruba 10 relevantních výrobců, takže snad se někdo chytne. Do té doby jsou všechny spekulace zbytečné.
Ale jsou ty spekulace nakažlivé. 😀 Kdyby to bylo bylo na mně, asi bych koukal po něčem jako jsou Stadler EuroDual nebo Siemens Vectron DM. Jenže v reálu to budou spíš nějaké ojetiny.
Řekl bych, že výroba typu Vectron DM stejně jako třeba ES64U4 nebo ER20 byla již dávno ukončena.
Vectron DM běží, jen DB Cargo má zasmluvněno 150 strojl plus opci.
OK, oprava: myšlen byl Vectron DE, tj. čistě diesel.
Pro osobní evropskou lokomotivu je relevantních 5: Stadler Valencia, Siemens, Alstom-Traxx, CZLoko, Pesa.
Opravdu nepoučitelní – v roce 2022 chtít kupovat diesely. Za pár let dopadnou jako papoušci nebo jak dnes dopadají rakve, nejen kvůli ústupu od spalovacích motorů, ale hlavně díky tomu, že na půlce z uvažovaných výkonů je v plánu elektrizace a na té druhé dojde ke zlomení ramene, protože přepřah je pomalý a drahý.
Jó, kdyby to byly elektriky s last mile dieselem nebo lépe baterkou, tak by to byla jiná věc. Ale ČD se očividně opět vydaly cestou popírání pokroku, viz třeba dříve „nemožnost“ provozování řídicích vozů.
InterJet je to samé, vysokopodlažní nerozdělitelné vagony bez řídícího vozu se starou lokomotivou, která bude muset být časem stejně nová. A to vše na „dálkové“ lince do Chebu. To si říkám, zda by nějaká elektrická jednotka neudělala větší parádu a za méně peněz.
Si představ že včera už na IJ z Ústí Vectron, ty „stará lokomotivo“
Jenže kolik stojí ta souprava a k tomu ten tvůj Vectron. A v Plzni? Samá Esa, kdepak máš Vectrony v Plzni? Ty modrá gumo od Carga.
No jo, zato zdvojenej InterPanter je zadarmo.
Ty budeš dobrý mimoň, vysokopodlažní…
Na dálkovky je fakt potřeba z důvodu rychlé a časté výměny frekvence nízkopodlažnost..
Tak hlavně že víš že jsem od Carga..
Pokud to budou ojeté mašiny, můžou se využít do konce životnosti ještě dost, přece jen ty zmiňované tratě nebudou elektrifikovány zítra. Navíc někde to pomůže zkrátit jízdní doby, nadbytečné 754 se případně dají ještě prodat nebo pronajmout. Zlomení ramene snad hrozí akorát v Hradci (ale vzhledem k uzavřené smlouvě na R10 to ještě také asi počká), jinak mají ČD pořád i dost výkonů v regionální dopravě, kde se velká mašina hodí. Elektrika s last mile dieselem je pro traťovou službu úplně k ničemu a s těmi baterkami to také moc smysl nedává. Proti pořízení baterek, které se většinou budou vozit… Číst vice »
nemluve o tom, ze 754 solo jsou ponekud slabe i pro osobni dopravu… nejaky dual na 2mwv dieselu by byl fajn, klidne v kombinaci jen se stridavinou…
Slabé? Brno-Česká Třebová tahaly i 18 vozů bez topení a 13 s topením.
To musel být kalup. Tím bych se neřídil . Ostatně na takhle těžkých vlacích se tam jezdilo i dvojmo.
Taky tam není žádný kopec. A těch 91 km to zvládalo za 1:41, tedy asi 60-65 km/h v průměru.
Dneska to R Svitava jede za 1:16, teda nejede, to je čas před výlukou.
Ovšem z toho 10 minut se krátí mezi Brnem a Blanskem, protože odpadly dlouhé úseky s rychlostí 20 km/h kvůli opravě tunelů.
Hezké bylo, že mašinky měly v papírech psán výkon 1999 koní. Víc to mít nesmělo, protože silnější stroje se mohly v rámci RVHP vyrábět pouze v Sovětském svazu (toto není vtip).
Hezké pohádky – mašiny mají v papírech 1460 kW (na dieselu), což je 1985 koní.
Bývalí konstruktéři a strojvedoucí povídají pohádky.
To sice není vtip, ale tzv. urban legend. Před několika lety po tom pátrali drážní historici (byl o tom článek tuším v Dráze) a zjistili, že žádná taková dohoda nikdy podepsána nebyla (a provedli důkaz sporem tím, že tam uvedli dohody skutečně uzavřené).
Ale možná to „bývalí konstruktéři“ viděli někde vlevo dole na vlastní oči 🙂 .
Ve dvojici a na tu stovku to sotva stačilo.
Ve dvojici se jezdilo jen v zimě, v létě to mělo normu i 750 tun pro jednu lokomotivu.
Že to mělo normu nějakou je sice pěkný, ale líný to bylo a dynamika takové soupravy nic moc.
A dneska to už samozřejmě nejde, vozy mají CZE a odebírají výkon i v létě hlavně na klimošku.
Obecně proti brejlovcům nic nemám, ale maximum na jednoho je tak 300 t, aby se pak následně vlak dal nazvat rychlíkem.
Tak nevím, jestli jsou dneska nějaké skvrny na slunci nebo co,ale nejste první,co není schopen pochopit psaný text,a blábolí nesmysly. Takže ještě jednou. ČD poptávají 20 nových nebo OJETÝCH dieselových lokomotiv pro případy,kdy dojde k poruchám trakčního vedení,popř.jako náhradu ř. 750/4.
Blábolení o Šikanzenech nebo o ústupu od spalovacích motorů je v dané věci mimo mísu. Tady nejde o GreenDeal,ale řešení krizových situací v následujících cca 10 letech.
Takže za mě Class 66,nebo Ludmily.
Class66 nemá elektrické vytápění souprav, v požadavcích to nevidím, ale tak nějak předpokládám, že se bude chtít. Když už na to jdeme s takto těžkým kalibrem, tak co třeba Eurodual?
Class 66 jezdí podle kulatých?
Nejezdí podle ničeho, Class 66 tu nebyla schválena. Jen se párkrát vyskytla v Královci s vlakem z Polska s uhelnými kaly. A pokud by tu byla schválena, tak by jezdila asi v tom samém režimu, jako Maxima.
V křídovým papíru tvrdili, že můžou jezdit plnou rychlostí i po křivých tratích – a vzhledem k tomu, že mateřské typy musí umět slušně projíždět oblouky o R = 117 m (tedy přesněji 15 degrees of curvature, konkrétně v Byers Canyonu), tak mi to přijde celkem uvěřitelný.
Nebyl bych si jist. Proč tak soudís?Maxima CC jezdí podle hranatých, jelikož má lehké podvozky bez trakčáků.
Maxima jezdí podle kulatých, protože má příčnou přechodnost 2 ne kvůli lehkým podvozkům, ale kvůli příčně posuvné střední nápravě v podvozku.
Maxima jezdí Franto na hranaté (jsou platné pro skupiny přechodnosti 1 a 2). Kulaté jsou pouze pro skupinu přechodnosti 3.
Tady je popsaná historie oněch HTCR podvozků: https://cs.trains.com/trn/f/741/t/281717.aspx (včetně archivních fotek!).
Class 66 nebo Ludmily? Díval jsem se na ně a vypadá to spíš, jako z deště pod okap. Nebudou spíš k dispozici nějaký olítaný Siemensy ER?
Ludmilla jezdí podle kulatých?
V ČR ano.
Tak to pak jo, až na to, že jde v nejlepším případě o modernizované stroje.
Na řešení krizových situací v následujících 10 letech jsou tu pořád ty 754, které nedávno prošly dílnami.
Pro výpadky elektrické trakce (přírodní kalamity apod.) je vhodné mít k dispozici vozidla, která lze v takovém případě použít. To je jeden z důvodů proč krizový štáb požaduje od jednotlivých DP část vozů v dieselovém provedení. Umím si proto představit nákup části lokomotiv s baterií a části s plnohodnotným dieslem.
Trolejbusy s agregátem, nebo baterií se pořizují primárně kvůli výlukám. Výpadek proudu je v MHD spíše krátkodobá minutová záležitost.
To už nejméně 15 let neplatí. Pořizují se primárně kvůli odstranění souběhů autobusů s trolejbusy a obsluze nezatrolejovaných míst. Dřív s dieselovými agregáty, dnes trakční baterií. Při výpadku proudu sice můžou pokračovat, ale buď dojedou do místa pod napětím, nebo tam, kam jim vystačí baterie. Jako hotovost vyjíždí dieselové autobusy.
Last mile diesel či akumulátor je obojí last mile, nikoliv vhodný druh pohonu pro uvažované nasazení, které charakteru last mile rozhodně není!!! Jedná se o hlavně o náhradní stroje pro výpadky napájení, kde je výkon 400 kW, který je běžný u last mile pohonů, zcela nedostatečný. Tady je nutný zdroj o výkonu alespoň 1500 kW, spíš ale raději těch 2000 kW. Navíc rameno Plzeň – Domažlice – Česká Kubice bude kompletně elektrizována až v roce 2030, dříve asi těžko. A životnost brejlovců (i rekonstruovaných) není nekonečná, takže asi tak.
Já tam teda jako první čtu: „České dráhy plánují nové lokomotivy nasadit na výkony nezávislé trakce v dálkové dopravě na neelektrifikovaných tratích.“
A s pokroky v oblasti baterek se to, co se dá považovat za last mile dost prodlužuje, Siemens už umí s BEMU jet bez drátu až 80 km, takže úseky jako Staré Město – Luhačovice nebo Zastávka – Jihlava by se daly ujet na baterku a byla by to určitě perspektivnější cesta než přepřah na diesel.
Zastávka – Jihlava je možná méně než 80 km, zato je tam ale nepěkný kopec.
Kdyby sždc zadrátovala tratě z Ostravy do valmezu , Plzen -Domažlice, Jihlava -Brno a dalši tak žádné diesly nepotřebujeme .
Řídící vozy se používají uz více než 20 let.kdyz správa železnic není schopna zadratovat důležité tahy Brno- Jihlava a další
Tak, „aspoň“ kdyby to mělo pantograf, když už elektromotory by tam (preferenčně) měly být stejně…
A to jako myslíte, že od pantáty vedou dráty do žárovky nade vraty?
Té bižuterie mezi sběračem a motorem je docela dost a docela zásadní.
Líbí se mi, že zo s tou obnovou myslí vážně
Osobně si myslím, že to skončí u Siemens Vectron DE (Diesel)+Popřípadě pár kusů Vectron DM (Diesel + Elektrika AC25kV).
Herculesů je na trhu celkem málo.
Překvapit by mohlo CZ Loko.
Eventuelně Stadler Valencia. Ale ti budou asi o něco dražší.
Co Herculesy od Alexu?
Podle mínusů se toho tady všichni bojí 😀
Traxx ME je také stále ve hře 😉
Nejrozumnějším řešením je ale cokoliv dvouzdrojového. Ideálně již ve 200 kusech objednaný Vectron DM. V čistě fosilním provedení bude jistě nižší ochota na to dát peníze.
Časem uvidíme ještě u zmíněného Stadlera. Eurodual je pro náhradu 1,5MW brejle zbytečně překoňovaný a krátká 4 osá verze je na kolejích moc čerstvá a zatím jen ve 4 kusech.
Fandím CZ Loko a nějakému dvouzdroji, žel se obávám, že nestihnou včas…
Nezapomínejte na přechodnost.
Ano. V Rakousku má eurodual docela problémy se schválením právě kvůli limitním vodícím silám. Jediná trať, kde má svolen zkušební provoz bez omezení je Koralmbahn. Ale všichni víme, jak Rakousko a schvalování strany infra… Viz 185 či podmínky prvních Taurusů. 🤷
Jak je to v Rakousku se schvalováním? Nějaké ochranářství?
Ty vectrony DM by spolu s řídícím vozem byly super na trasu Brno – Jihlava – Budějovice.
Snad začnou u ČD uvažovat pokrokově a nad ničem jiným, než „bi“ lokomotivy disel+trolej nebudou uvažovat. Přeci jen čistý diesel je škoda. Tohle se dá nasazovat i při mimořádnostech napříč Českem. Pár kusů by u nás jistě nezahálelo. Ale myslím, ze by měli jít ještě kousek dál. Projevit i zájem o „bi“ jednotky. Ty bych si mezi ČB-Brno a pod. tratě dovedl představit raději. Přeci jen honit tak těžkou lokomotivu a pár poloprázdných vagonů. Ty jednotky by mohly být snad i o něco lehčí. A svoje místo by našly taky. Rozhodně ale moc neváhat brát. Než nějakej zelenej bezmozek zakáže… Číst vice »
Kolik je u nás dálkovky v nezávislé trakci, kde se uplatní velká lokomotiva? Napadá mě akorát Brno – Jihlava, Trutnov (tam prý ale má dojít do budoucna k roztržení v Hradci) a Železná Ruda. Zbytek bude buď v dohledné době elektrizován nebo je řešen jednotkami.
Ještě Jeseník by mohl žít delší dobu. Což tak nějak odpovídá těm 15 loko. A co zbyde, může být pronajato k PKP IC, ty stále vymýšlejí nové rychlíky v nezávislé trakci, křižující Polskem:-)
Jenomže ještě tu máme 20 ks 750.7, takže budoucí potřeba by se pokryla i bez nového nákupu.
Zrovna Jeseník by byl v jednotkách svižnější. To šibování v Zábřehu je na dlouho. Na Brno-Šumperk by byl vhodnější interpanter. Především kvůli rychlosti výměny cestujících.
Luhačovice, potom lze také počítat i Jeseník a nějaká čas budou potřeba ještě do Frenštátu.
Luhačovice? Na přetahy ze Staráku netřeba diesel 2000KW a na 140 km/h. Zbytek trasy do Prahy vozí Větroň pod trolejí.
Ještě Staré Město u UH – Luhačovice, Sp Brno – Veselí – Bojkovice/SMuUH, rychlíky z Veselí nad Lužnicí do Českých Velenic, doplňkové Os Plzeň – Domažlice, taky se může stát že i na EC do Mnichova přijde náhrada za herkuly,.. Jasně, jsou to právě tratě čekající na elektrizaci, ale když je na tom SŽ finančně tak jak je, tak se obávám, že se ty elektrizace minimálně dost zpozdí. Čili ČD docela chytře reagují, protože brejlím prostě už zvoní hrana. 🤷🏼♂️
Chápal bych snahu pořízení loko při současném odstavení či masivním omezení čtyřek. Jenže naopak na čtyřkách se právě dost intenzivně dělají dílny a mají mít i ETCS…
Takže taky nechápu, kde uživit tolik lokomotiv.
Ony mají max 140 km/h a 2000KW? To měl Kyklop.
Kyklop neměl 2000kW…
Nojo, už na to koukám. Máte pravdu, něco přes 1700.
Podle toho, jakejch kW. Těch pro trakci má 1600, takže na klice nejmíň 1800.
Co třeba záloha pro vichřice a tornáda?
Na to stačí bohatě 754 s ETCS…a v běžném provozu bude něco dynamičtějšího a úspornějšího.
Dneska jsem sledoval Japonskou televizi fuji tv kde rikali,ze ceske drahy koupi misto ‚brejlovcu,,dvacet nejmodernejsich jednotek Shinkansen N700S Series s maximalni rychlosti 400km/h,ktere budou spojovat ceska mesta.Pristi tyden ma do Ceske republiky priletet z Japonska reditel koncernu Nippon shario, Tsutomu Morimura ktery tyto jednotky vyrabi a podepise smlouvu s reditelem Ceskych drah Ivanem Bednarikem na dodavku techto zeleznicnich jednotek behem nasledujicich dvou let.Podle vyjadreni tiskoveho oddeleni ceskych drah Vandy Rajnochove,Ceske drahy pevne veri,ze nakupem techto nejmodernejsich vlakovych souprav na svete,ze se Ceske drahy stanou nejrychlejsim,nejmodernejsim a nejpohodlnejsim dopravcem na evropskem kontinentu!
a co jste nám tím chtěl sdělit? 😀
Pri vsi ucte nebo spis neucte k Ceskym draham Petre,to se driv doziju druheho navratu Jezise krista z nebes na zem i se svatymi andeli,nez uvidim svistet nejmodernejsi Japonske sinkanzeny na Ceskych kolejich…😂🤣😂🤣
Hele, dobrý, vtipný. 🙂
A bohužel i výstižný. 🙂
A na které trase by České Dráhy ty Japonské sinkanzeny na Českých kolejích nasadily ?
Nejdřív musí stát nějakou trať na maximální rychlost 400 km/h postavit.Když se nedaří elektrifikovat ani trať Ostrava – Frenštát, poptávají ČD to, co reálně využijí.
Na zadnou trasu ty sinkanzeny ceske drahy nenasadi,na ty ceske koleje bohate staci parni Lokomotiva 498.1 albatros.ale s tim Jezisem bych se chtel opravdu setkat….😎
Všechny ty mínusy pod tvými posty jenom dokazují, že zdejší obecenstvo ztrácí schopnost rozeznat nadsázku a ironii…
Nadsázka a ironie ale musí být vtipná.
Na tu „vtipnost“ není objektivní měřítko.
Poměr těch, co jim to vtipné přišlo a nepřišlo, objektivně vyjadřují ty palce 🙂
Zdejší bublina díkybohu není repre vzorek průměrné populace.
jojo, tohle je snad jeste blbejsi nez simek + krampol…
A nebo taky to, že u té nadsázky a ironie vyžaduje určitou kvalitu. A k té kvalitě patří i pravopis…
Ano,mate pravdu,muj cestin je hodne spatny,ja jsem chodil jen tri roky na mestanku potom jsem musel makat u sedlaka na poli.To vite po prvni svetove valce byla byla bida a velka nezamestnanost a ja jsem musel misto studia pomahat zivit me matce mych sestnact mladsich sourozencu…
Nekoupíme moderní jednotky protože nemají kde jezdit a nepostavíme moderní tratě protože po nich nemá co jezdit…a tak pořád dokola zůstává česká železnice v 19. století (možná na začátku 20.) a kdo může jezdí po silnici.
Tak shinkansem je extrém, ale něco co by umělo jet po vysokorychlostce a nebylo by plýtvání jet tom po „obyčejném korydoru“ by šlo.
Víc Premiéru, nejlépe v počátcích provozu skutečně do Berlína a dnes místo šaškování s Ostravou něco kde se využije klopení. RailJety taky jako by modrogumy uměly počítat jenom do 7.
Do 7? Kupuje se jich 20. A že těch předchozích je jen 7 zařízl ministr, ČD je koupit chtěly – nebo se tak aspoň tvářily.
Ty anděly dost možná uvidíte, narozdíl od těch šinkansenů. Ty se totiž ani náhodou nevejdou do našeho profilu.
Tak a konečně se sjede „Starkoč X:30“ na 032 i přestanou šnečí dostihy v Rapoticích (a celkově na 240ce vivat horní rychlostníky). Buďme optimisté. 😉
Předpokládám, že Železnou Rudu a možná i Jeseník asi ty brejlovce s ohledem na nízkou rychlost nějak dojezdí, tak si říkám, proč tolik kusů. Nějaké naděje či výhledy na návrat R21 apod pod ČD? Nebo že by se Herkulesy apod. měly podívat i tam…?
Já tam čtu, že jde taky o přetahy „těžkých“ vlaků přes různé výluky elektrické trakce. Z „ojetin“ tam vidím hlavně Herkulesy od Siemensu, ÖBB jich má 100 a i jinde se najdou. Problémem v osobní variantě je malá nádrž (2500 litrů) a vlakové topení 1000 V 22 nebo 50 Hz… Jinak jsou tyto lokomotivy vhodné, nemají problém ani s vozbou desetivozových rychlíků, osobně realizováno. V novotinách bych já osobně preferoval Duál trony, jenže tam je zase problém s hmotností (90 tun) a s elektrickou trakcí pouze pod střídavinou. A pokud by to byla novostavba (třeba CZ Loko by mohlo mile… Číst vice »
Jak moc je technicky reálné přestavět ER20 tak, aby zvládl to naše 3kV topení? Co jsem pochopil, výkon pro topení se odebírá ze stejnosměrného meziobvodu – takže se nabízí vyměnit měnič napájející topení. Nebo tento napájí i něco jiného a musí zůstat na původních parametrech? Je mi jasné, že je to jen šotoúvaha a nejspíš do toho nikdo nepůjde, ale zajímá mě to 🙂
Se současnými normami to možné není. Každý takový zásah by znamenal schvalovat stroj jako novostavbu. Což při pevnosti kabin ER20 není realizovatelné.
Byla by to zcela normální rekonstrukce, což je možné. Asi těžko budete vyhazovat lokomotivu na pevnost kabin, když vám třeba přestanou vyrábět trakční motor a musíte tam nasadit jiný…
Znamenalo by to zkonstruovat měnič vlakového topení jako zvyšovací a ještě do něj nacpat usměrňovač pro 3000 V =. Ale nepřipadá mi to jako nemožné…
A ono by nestačilo „jen“ změnit napětí na 1500 V (50 Hz)?
Nevím. Já to nekonstruoval.