České dráhy začínají řešit náhradu brejlovců, zvažují pořízení až 30 lokomotiv

Součástí nabídkového řízení budou i osobní vlaky z Klatov do Železné Rudy. Na snímku vlaky s lokomotivami 754 v čele. Foto: České dráhySoučástí nabídkového řízení budou i osobní vlaky z Klatov do Železné Rudy. Na snímku vlaky s lokomotivami 754 v čele. Foto: České dráhy

Dopravce řeší pořízení nových i použitých lokomotiv.

České dráhy chystají soutěž na nákup nových motorových lokomotiv. Vypsaly zatím předběžné tržní konzultace, které mají pomoci dopravci stanovit podmínky pro samotnou soutěž na nákup nových hnacích vozidel.

Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského souvisejí konzultace s pořízením náhrady za lokomotivy řady 754 dodávané v letech 1979 a 1980. „Nové lokomotivy doplní park našich strojů v nezávislé trakci, tedy řady 750.7 a EffiShunter 1000,“ uvedl Šťáhlavský.

Podle materiálu počítají dráhy s pořízením patnácti kusů lokomotiv s opcí na dalších patnáct. Možností je nákup nebo dlouhodobý pronájem na nejméně 10 let. Proto dopravce poslal nabídku k účasti v konzultacích nejen výrobcům, ale i leasingovým firmám a půjčovnám lokomotiv.

České dráhy v konzultacích uvádí jako podmínky minimální rychlost lokomotivy 140 km/h a výkony 2000 kW a ideálně dieselelektrický přenos výkonu. Řeší možnost jak pořízení nových, tak použitých lokomotiv.

České dráhy plánují nové lokomotivy nasadit na výkony nezávislé trakce v dálkové dopravě na neelektrifikovaných tratích. Chtějí je také použít při řešení mimořádných a kalamitních situací při vyloučení závislé trakce, jak tomu bylo nedávno několik měsíců u koridorového úseku Břeclav – Hodonín po následcích tornáda. Termín vypsání soutěže na dodávku nebyl ještě stanoven.

Tagy 754 České dráhy motorové lokomotivy
256 komentářů