Kdyby tak lokomotiva vyjela vlastní silou, to by byla nádhera! Třeba místo 498.022. Mimochodem – je v plánu jeho zprovoznění?
Rosťa
4 let
Dobrý den,
smekám před umem našich předků a velice si vážím pracovitých lidí. Kolik z vás by šlo pracovat na záchranu naší nejrychlejší parní lokomotivy místo psaní příspěvků? Je tady samý odborník a ti se mohou hodit.
Celému kolektivu, který se bude podílet na opravě děkuji a budu držet palce.
Rosťa
No třeba se toho zadaří více, třeba by mohli udělat sbírku, aspoň na něco, bude to drahé, ale četa kolem Lízy jsou velcí srdcaři. Jenže spousta lidí jen kecá a chlup nepustí.
498.112
4 let
Dobrý den všem zde diskutujícím. Nestačím se divit, jaké bludy a nesmysly se zde prezentují okolo parní lokomotivy 498.112. Vyplývají z neznalosti a absolutně nesmyslných představ. Je mi z toho trochu na blinkání… Ale naštěstí máme vlastní mozkové ústrojí, vlastní plány, vlastní vizi. Nevěřte všemu, co se píše. Jsou tu nesmysly, v článku jsou také nesmysly. Jen tak mimochodem by mě zajímalo, jak lokomotiva 498.112 může být lounská? No nic. V dnešní době je nejdůležitější nenechat se otrávit. A my se nenecháme.
Je to sprostý komentář, je vidět, že o četě nic nevíte. Radši mlčte.
Vašek
4 let
Udivuje mne, v co se dokáže zvrhnout diskuse k článku o opravě lokomotivy.
Alex.D
4 let
aspoň neskončí ve šrotu a má možná naději, že se jednou najdou prostředky na její znovuzprovoznění…
macek
4 let
taková ostuda neopravit
leviathan
4 let
A proč ne provozní stav? Copak se nenajde dost šikovných rukou, kteří chybějící díly vyrobí podle disponibilních výkresů a dalších šikovných rukou, které to vše namontují tam, kam to patří? To již je ta tam hrdost na fukční díl našich předků?
padají z nebe na cyklostezky odnikud nikam, na nízkopodlažní vozidla, která obsluhují nádraží s peróny bez výtahů, na nákup lokomotiv na rychlost 230 km/h, které budou jezdit po tratích se 160kou, na desítky zbytečných rozhleden (některé v údolí), na tisíce zbytečných turistických stezek, nové corporate identity pražského dopravního podniku, projekty nádraží a dálnic za bambiliony, které se nikdy nezrealizují …. na přesun brněnského nádraží – které se nikdy nepřesune, na dotace jízdenek pro seniory a studenty, n astavbu trolejbusového vedení z Libně na Prosek, po kterém nejezdí trolejbusy … PADAJÍ A TISKNOU SE JAKO SBĚSILÉ … asdfg – omlouvám se,… Číst vice »
Vašek
4 let
Flotila našich rychlíkových krasavic je bohužel většinou jen na koukání.
Ta by zasloužila provozní stav. Objekt šotoušského zájmu je poněkud neúcta k výtvorům našich předků.
Laik
4 let
Ví někdo proč to neopraví v Lužný kde je zázemí, know-how atd…? Je depo v Lípě něčím výjimečné v tomto směru?
Jo zprovoznění 498.022, to by byla krása…….
Taky se divím, že už konečně neopraví i funkční 022. Zvlášt když byla mašina odstavena jako funkční kus, „jen“ propadl kotel. Připadá mi to ze strany ČD, jako absolutní neochota ji vůbec ještě někdy opravit. Zaměstnanci jistě zaslouží obdiv i za záchranu tohodle kusu. A ČD pohanět, že od roku 2011 nebyly schpný zajistit repas kotle. Jako shánět od r.2011 několik milionů, nesvědčí moc o schopnostech vrcholného vedení. Určitě by modrý, funkční Albatros udělal víc parády ve funkčním stavu, než jako kus mrtvého železa. A to nemluvě o reklamě. Pořádáme nostalgickou jízdu, přijeďte se s námi svést…Nechápu. Napadá mě, jestli… Číst vice »
Dílna v České Lípě ukončila provoz někdy 2006. To tam naženou lidi z Děčína, nebo dokonce z Lužné? Pokud to jsou nadšenci ve svém osobním volnu, tak by oprava do vystavovatelného stavu měla ještě své opodstatnění.
Ono,kdyby se ČD zbavily nevýhodných smluv, lidí na GŘ kteří dohazují kšefty svým znamým za předem určené peníze,tak by mohla být 112 klidně provozní,ale dokud bude stát opěrka na ruku křesla strojvůdce na ptg 471 18000kč! přes centrální sklad v ČT,tak se nedivte,že to vypadá jak to vypadá….
Aspoň víme, kde končí ty zisky ČD a proč je pro stát dražší objednat si výkony u vlastní firmy. Nejlepší by bylo historická vozidla převést do NTM a zbytek zprivatizovat, akorát se ušetří.
Pakliže by laik by byl laik seznámen z kolika dílů je lokomotiva složena jak některé díly byli složitě vyráběny (kované díly, odlitky ,specielní obráběcí karusely na obrábění soukolí a spousta ojedinělé technologie tehdejší doby) tak se nelze divit komplikacím u těchto oprav. V 70 letech šlo většinou vše do šrotu. NAstupovala generace diselových a elektrických lokomotiv.Proto klobouk dolů, když se dnes najde parta nadšenců, kteří problémy s rekonstrukcí mají pouze na svých bedrech.
Richard
4 let
A kde bude vystanen ten Albatros? Praha hl.n. – jestli by se tam nekde naslo misto,bylo by to fajn. Snad nebude nekde zamceny v Chomutove…?
Ono to vypadá celkem hezky když je to vystavené na nádraží. Co vím, tak to má jen Přerov a Budějovice. A na takovém nějakém zapadlém nádraží by se aji hodila taková výstavka
I nezmodernizovaná 810 s koženkovými sedačkami je podstatně pohodlnější, než regiosprinter. Dnes jsem v něm musel bohužel strávit 2 hodiny – zima, hluk, extrémně nepohodlné vysoké židle.
Že by modré chráněné dílny ? Radši dělat úplnou zbytečnost, ale s FIP a režijkou v kapse, jak přejít k Arrivě… Ale pozor, ještě rok a pak už bude v Lípě režijka úplně mimo…
Nepůjdu se na ní podívat.
Do šrotu se dát nedá, ale fakt nevidím smysl v tom, aby za peníze ČD v Lužné stála další vystavovatelná pára, když dvě další tohoto typu existují.
Nechat být, tak jak je. A jediné, co pro ní udělat, je dát jí pod střechu. Třeba někdo v budoucnu o její zprovoznění bude mít zájem, odkoupí jí a za své si jí zrenovuje.
Nerikam nerekonstruovat, říkám neopravovat z prostředků ČD, ty jim plynou na něco jineho. Třeba se ho ujme nějaký dárce a zafinancuje jeho opravu. A nebo nic, jako dosud.
Nedřiv bych ji jako řádný hospodář zkusil nabídnout muzejním spolkům ( nevím jestli takový pokus byl a nikdo se nepřihlásil). Už teď ČD muzejní provoz oproti jiným dopravcům dost zatěžuje.
Knížecí rada
4 let
Tak to je známý problém, že v ČR chybí nějaký komplexní program na udržení parních lokomotiv. To financování samozřejmě musí být oddělené od závazku veřejné služby. Že u nás není provozní Albatros ani Mikádo je velmi smutné. Ty stroje jsou kulturní dědictví.
Protože muzejníkovo dogma je „nechat toho původního co nejvíce, pokud možno ještě umazané a rezavé“. Že je to v rozporu s požadavky provozu, to ho nějak netrápí. Protože takhle uvažovat ani neumí.
Cargo
4 let
Už víme, proč ČD byly dražší, než Arriva. Aby byly peníze na parní mašinky. O cestující jde až ve třetí řadě…
Platy managementu v 20x vyšší než průměrná mzda a jejich zlaté padáky , korupce , nákupy za předražené ceny od vybraných dodavatelů , vydržování komunistických mršin důchodového věku a teploušů na administrativních postech. Naprostá neschopnost přizpůsobit svoji nabídku poptávce trhu….
Třeba to ČD budou financovat ze zisků na trasách, kde jezdí bez dotací. Teoreticky to možné je, akorát prakticky tyto tržní linky byli vždy pro ČD ekonomický průšvih (D1 express, nedotované vlaky na tratí Praha – Ostrava).
Ale no tak. Vlaky Praha – Ostrava jsou přece těžce ziskové, to jen Evropská komise si myslí něco jiného, spousta šotoušků z toho málem dostala psotník.
U společnosti s obratem takřka 40 mld. tento projekt pro udržení kulturního dědictví moc nevytrhne. Nezapomeňme, že nejde o uvedení do provozuschopného stavu.
Člověk, kterej si neváží dědictví minulosti, umu předků a přeneseně kulturního dědictví, je obyčejnej debil. Ne všechno se hochu přepočítává na peníze, víš?
To ne, ale od toho tu je ministerstvo kultury a to to má platit jako sbírkový předmět některé své organizace. Pak aspoň nebude nablito ve vedlejší diskuzi, jak se ČD ubližuje, protože jsou dražší.
Kdybychom nebyli v EU , tak si ariva ani neškrtne , vše je cíleno na likvidaci národního majetku náhradou unijního, Kolik máme okolo sebe ČESKÉHO technického majetku?!
Tomáš P
4 let
Je to chvályhodné, ale nechápu proč teda rozpojovali 498.022 a mašinu nechají hnít v Lužné..
Mohli nulku taky odvést do České Lípy kde by se celá vešla..
Také mohli dvacetdvojku zprovoznit namísto toho, aby cpali prachy do stroje, který je sice krásný, ale 022 je jediná zástupkyně své řady vůbec (pominu-li 014, která je nejspíše v Čelákovicích, ale asi v dosti rozloženém stavu, a navíc NTM).
Vozidla zajišťující běžný provoz jsou v perfektním stavu, lidi v dílně nemají do čeho píchnut, tak co. Ani není třeba znát náklady, prostě se to udělá.
Ráčej si všímnout, že ČD jsou ze 100% vlastněné státem. V důsledku není podstatné, do které kolonky se to zapíše – pořád se utratí peníze z veřejných rozpočtů, které jinde logicky budou chybět. Hrát si na mecenáše může subjekt, který sám má peněz nazbyt. A to není ani případ státu, ani případ ČD.
Já bych pochopil, kdyby si ČD držely nějakou historickou flotilu využitelnou k PR účelům, k „historickému odkazu“ společnosti atd. Ale třetí vystavovatelný albatros opravený z peněz od objednavatelů a zákazníků mi smysl nedává.
Jde o hodnotu – o hodnotu toho, co objednavatelé a cestující dostávají za své peníze. Hodnotu třetího vystavovatelného albatrosu, když existují další dva kompletní, nevidím.
Mělo by to smysl, pokud by muzeum mělo vlastní dílny na alespoň většinu oprav. Pokud by to bylo, jako v NTM, že se veškeré opravy dělají zdlouhavě přes výběrové řízení, tak je ekonomičtější, když to ČD udělají samy v rámci svých volných kapacit.
Kdyby tak lokomotiva vyjela vlastní silou, to by byla nádhera! Třeba místo 498.022. Mimochodem – je v plánu jeho zprovoznění?
Dobrý den,
smekám před umem našich předků a velice si vážím pracovitých lidí. Kolik z vás by šlo pracovat na záchranu naší nejrychlejší parní lokomotivy místo psaní příspěvků? Je tady samý odborník a ti se mohou hodit.
Celému kolektivu, který se bude podílet na opravě děkuji a budu držet palce.
Rosťa
No třeba se toho zadaří více, třeba by mohli udělat sbírku, aspoň na něco, bude to drahé, ale četa kolem Lízy jsou velcí srdcaři. Jenže spousta lidí jen kecá a chlup nepustí.
Dobrý den všem zde diskutujícím. Nestačím se divit, jaké bludy a nesmysly se zde prezentují okolo parní lokomotivy 498.112. Vyplývají z neznalosti a absolutně nesmyslných představ. Je mi z toho trochu na blinkání… Ale naštěstí máme vlastní mozkové ústrojí, vlastní plány, vlastní vizi. Nevěřte všemu, co se píše. Jsou tu nesmysly, v článku jsou také nesmysly. Jen tak mimochodem by mě zajímalo, jak lokomotiva 498.112 může být lounská? No nic. V dnešní době je nejdůležitější nenechat se otrávit. A my se nenecháme.
Otrávit? Všechno tu bylo v pohodě, než jste tu začal hystericky prudit.
Neprudím tu, jen komentuji zde psané nesmysly. Chápu, že ne každý zná pozadí celé akce.
Neskutečně krásná mašina ,zažil jsem páru .technické skvosty v dané době ,které už dnes umí udržet v provozní stavu pár lidí ,velká škoda
Též velice rád vzpomínám na 70tá léta kdy naše tratě zdobily parní skvosty.
např.475, 475, 477, 498, 556 a řada dalších.
Záchrana spočívá v natření černou barvou?
Nééé, modrou.
Albatros v Najbrtu 🙂
Je to sprostý komentář, je vidět, že o četě nic nevíte. Radši mlčte.
Udivuje mne, v co se dokáže zvrhnout diskuse k článku o opravě lokomotivy.
aspoň neskončí ve šrotu a má možná naději, že se jednou najdou prostředky na její znovuzprovoznění…
taková ostuda neopravit
A proč ne provozní stav? Copak se nenajde dost šikovných rukou, kteří chybějící díly vyrobí podle disponibilních výkresů a dalších šikovných rukou, které to vše namontují tam, kam to patří? To již je ta tam hrdost na fukční díl našich předků?
A peníze, tak odhadem 10-15 miliojnů spadne z nebe?
padají z nebe na cyklostezky odnikud nikam, na nízkopodlažní vozidla, která obsluhují nádraží s peróny bez výtahů, na nákup lokomotiv na rychlost 230 km/h, které budou jezdit po tratích se 160kou, na desítky zbytečných rozhleden (některé v údolí), na tisíce zbytečných turistických stezek, nové corporate identity pražského dopravního podniku, projekty nádraží a dálnic za bambiliony, které se nikdy nezrealizují …. na přesun brněnského nádraží – které se nikdy nepřesune, na dotace jízdenek pro seniory a studenty, n astavbu trolejbusového vedení z Libně na Prosek, po kterém nejezdí trolejbusy … PADAJÍ A TISKNOU SE JAKO SBĚSILÉ … asdfg – omlouvám se,… Číst vice »
Flotila našich rychlíkových krasavic je bohužel většinou jen na koukání.
Kde je Tlučná u Nýran?
U Nýřan.
Mezi Vejprnicemi a Nýřany.😉
Určitě si to ta 112 zaslouží, aby byla aspoň ve vystavovatelném stavu
Ta by zasloužila provozní stav. Objekt šotoušského zájmu je poněkud neúcta k výtvorům našich předků.
Ví někdo proč to neopraví v Lužný kde je zázemí, know-how atd…? Je depo v Lípě něčím výjimečné v tomto směru?
Jo zprovoznění 498.022, to by byla krása…….
Taky se divím, že už konečně neopraví i funkční 022. Zvlášt když byla mašina odstavena jako funkční kus, „jen“ propadl kotel. Připadá mi to ze strany ČD, jako absolutní neochota ji vůbec ještě někdy opravit. Zaměstnanci jistě zaslouží obdiv i za záchranu tohodle kusu. A ČD pohanět, že od roku 2011 nebyly schpný zajistit repas kotle. Jako shánět od r.2011 několik milionů, nesvědčí moc o schopnostech vrcholného vedení. Určitě by modrý, funkční Albatros udělal víc parády ve funkčním stavu, než jako kus mrtvého železa. A to nemluvě o reklamě. Pořádáme nostalgickou jízdu, přijeďte se s námi svést…Nechápu. Napadá mě, jestli… Číst vice »
To bude asi tím, že četa kolem Lízy v Č. Lípě to chce dělat, mají srdce na správném místě.
Nejkrásnější parní lokomotiva je 475.1 se zvláštním přihlédnutím ke 475.102
Souhlasím, jednu takovou, konkrétně 475.179 máme také u nás v Děčíně – Podmoklech.
Vrátila se z České Lípy?
Tak v Tetschen, nebo Bodenbach?
halb und halb.
Ano, Lízu krasavici. Ale vaše budoucí dlouhodobá činnost na 112 je velmi záslužná.
Za mne palec hore 🙂
V té České Lípě to udělají zaměstnanci ČD?
Ano.
Dílna v České Lípě ukončila provoz někdy 2006. To tam naženou lidi z Děčína, nebo dokonce z Lužné? Pokud to jsou nadšenci ve svém osobním volnu, tak by oprava do vystavovatelného stavu měla ještě své opodstatnění.
Ano,tak to je, dělají to nadšenci ve svém volnu zdarma, ČD to nezajímá či spíše sabotuje
Důvod k hrdosti a námět na změnu systému, když leccos, co má skutečnou hodnotu, je pouze na nadšencích.
A velcí srdcaři.
Ono,kdyby se ČD zbavily nevýhodných smluv, lidí na GŘ kteří dohazují kšefty svým znamým za předem určené peníze,tak by mohla být 112 klidně provozní,ale dokud bude stát opěrka na ruku křesla strojvůdce na ptg 471 18000kč! přes centrální sklad v ČT,tak se nedivte,že to vypadá jak to vypadá….
Aspoň víme, kde končí ty zisky ČD a proč je pro stát dražší objednat si výkony u vlastní firmy. Nejlepší by bylo historická vozidla převést do NTM a zbytek zprivatizovat, akorát se ušetří.
NTM = mrtvé mašiny, skoro všechny.
Ta cena mi přijde hustá, je to pravda? Co na to investigativní novináři?
Dobrá otázka co novináři. Jsou i podstatně dražší detaily.
Pakliže by laik by byl laik seznámen z kolika dílů je lokomotiva složena jak některé díly byli složitě vyráběny (kované díly, odlitky ,specielní obráběcí karusely na obrábění soukolí a spousta ojedinělé technologie tehdejší doby) tak se nelze divit komplikacím u těchto oprav. V 70 letech šlo většinou vše do šrotu. NAstupovala generace diselových a elektrických lokomotiv.Proto klobouk dolů, když se dnes najde parta nadšenců, kteří problémy s rekonstrukcí mají pouze na svých bedrech.
A kde bude vystanen ten Albatros? Praha hl.n. – jestli by se tam nekde naslo misto,bylo by to fajn. Snad nebude nekde zamceny v Chomutove…?
V Chomutově je pouze majetek NTM.
Ríšo, i kdyby, tak sedneš na vlak a vytáhneš pro jednou paty z Prahe. Jinak depozitář v Chomutově zamčený není, stačí se podívat na otvírací dobu NTM.
Protože Praha není pupek světa !!
Takže ČD budou utrácet za neprovozní parní stroj. To se potom nikdo nesmí divit, že nemají peníze na kvalitní motoráky 628.2 a RegioSprintery.
Proč by ČD kupovali vyřazené německé „osmdesátky“ 628.2, když pracují na výběrových řízeních pro nákup zbrusu nových souprav (DMU 120, BEMU 50)? Že?
Protože objednatelé
Na těch pracují celý léta a zatím se většina výběrek akorát zrušila..
Na těch pracují už od roku 2008, kdy měli vyjet zbrusu nové soupravy do Písku a Rakovníka. Na čem pracují v případě R17 je zahaleno tajemstvím.
v pripade r17 nepracuji naprosto na nicem, jermanove to stacilo a ministerstvo bylo rado, ze z tech jelit vylamalo soupravy na expresy…
Ono to vypadá celkem hezky když je to vystavené na nádraží. Co vím, tak to má jen Přerov a Budějovice. A na takovém nějakém zapadlém nádraží by se aji hodila taková výstavka
V Budějovicích už dlouho není, kafemlejnek je opraveny v Lužné.
Jako cestující doufám, že za Regiosprintery ČD vyhazovat peníze nebudou.
Správně. Ušetřené peníze se použijí na další modernizaci motorových vozů řady 810. To, že je někteří šotouši nemají rádi, je jejich problém.
I nezmodernizovaná 810 s koženkovými sedačkami je podstatně pohodlnější, než regiosprinter. Dnes jsem v něm musel bohužel strávit 2 hodiny – zima, hluk, extrémně nepohodlné vysoké židle.
Blbější komentář bych tady asi nenašel.
Že by modré chráněné dílny ? Radši dělat úplnou zbytečnost, ale s FIP a režijkou v kapse, jak přejít k Arrivě… Ale pozor, ještě rok a pak už bude v Lípě režijka úplně mimo…
Nezáviďte režijky. Bude se vám lépe žít.
Ale podívat se na něj po rekonstrukci půjdete že, zdejší kritici. Což pak taková lokomotiva, se má dát ještě dnes do šrotu????
Nepůjdu se na ní podívat.
Do šrotu se dát nedá, ale fakt nevidím smysl v tom, aby za peníze ČD v Lužné stála další vystavovatelná pára, když dvě další tohoto typu existují.
Dobře, akceptuji, ale když ne do šrotu a zároveň nerekostruovat, tak co s ní tedy?
Nechat být, tak jak je. A jediné, co pro ní udělat, je dát jí pod střechu. Třeba někdo v budoucnu o její zprovoznění bude mít zájem, odkoupí jí a za své si jí zrenovuje.
Nerikam nerekonstruovat, říkám neopravovat z prostředků ČD, ty jim plynou na něco jineho. Třeba se ho ujme nějaký dárce a zafinancuje jeho opravu. A nebo nic, jako dosud.
Já zase jsem proti sponzoringu čutálistů. Nechť žijí ze vstupného.
Přesné.
Nedřiv bych ji jako řádný hospodář zkusil nabídnout muzejním spolkům ( nevím jestli takový pokus byl a nikdo se nepřihlásil). Už teď ČD muzejní provoz oproti jiným dopravcům dost zatěžuje.
Tak to je známý problém, že v ČR chybí nějaký komplexní program na udržení parních lokomotiv. To financování samozřejmě musí být oddělené od závazku veřejné služby. Že u nás není provozní Albatros ani Mikádo je velmi smutné. Ty stroje jsou kulturní dědictví.
Tři písmenka… NTM
Necháme To Mrtvé ?
Protože muzejníkovo dogma je „nechat toho původního co nejvíce, pokud možno ještě umazané a rezavé“. Že je to v rozporu s požadavky provozu, to ho nějak netrápí. Protože takhle uvažovat ani neumí.
Už víme, proč ČD byly dražší, než Arriva. Aby byly peníze na parní mašinky. O cestující jde až ve třetí řadě…
Platy managementu v 20x vyšší než průměrná mzda a jejich zlaté padáky , korupce , nákupy za předražené ceny od vybraných dodavatelů , vydržování komunistických mršin důchodového věku a teploušů na administrativních postech. Naprostá neschopnost přizpůsobit svoji nabídku poptávce trhu….
Naprostý nezájem o kvalitu všeho, pouze o teplou židli. Ne všude a ne u všech, ale systém je takový.
Tak za 300 mega (tolik je rozdíl ceny) se dá postavit replika PRR T1 a ještě zbyde na 2 Regionovy. A že PRR T1 byla nějaká mašina!
Regionova začíná být konvertibilní přepočítací jednotkou. Jen tak dál !
Třeba to ČD budou financovat ze zisků na trasách, kde jezdí bez dotací. Teoreticky to možné je, akorát prakticky tyto tržní linky byli vždy pro ČD ekonomický průšvih (D1 express, nedotované vlaky na tratí Praha – Ostrava).
Ale no tak. Vlaky Praha – Ostrava jsou přece těžce ziskové, to jen Evropská komise si myslí něco jiného, spousta šotoušků z toho málem dostala psotník.
Ona si Evropská komise něco myslí?
Pravda, ale kdo dneska o ní stojí.
U společnosti s obratem takřka 40 mld. tento projekt pro udržení kulturního dědictví moc nevytrhne. Nezapomeňme, že nejde o uvedení do provozuschopného stavu.
Člověk, kterej si neváží dědictví minulosti, umu předků a přeneseně kulturního dědictví, je obyčejnej debil. Ne všechno se hochu přepočítává na peníze, víš?
To ne, ale od toho tu je ministerstvo kultury a to to má platit jako sbírkový předmět některé své organizace. Pak aspoň nebude nablito ve vedlejší diskuzi, jak se ČD ubližuje, protože jsou dražší.
Kdybychom nebyli v EU , tak si ariva ani neškrtne , vše je cíleno na likvidaci národního majetku náhradou unijního, Kolik máme okolo sebe ČESKÉHO technického majetku?!
Je to chvályhodné, ale nechápu proč teda rozpojovali 498.022 a mašinu nechají hnít v Lužné..
Mohli nulku taky odvést do České Lípy kde by se celá vešla..
Také mohli dvacetdvojku zprovoznit namísto toho, aby cpali prachy do stroje, který je sice krásný, ale 022 je jediná zástupkyně své řady vůbec (pominu-li 014, která je nejspíše v Čelákovicích, ale asi v dosti rozloženém stavu, a navíc NTM).
České dráhy mají peněz nazbyt!
Vozidla zajišťující běžný provoz jsou v perfektním stavu, lidi v dílně nemají do čeho píchnut, tak co. Ani není třeba znát náklady, prostě se to udělá.
Také jsem četl posledního Železničáře 👍
Je pravda, že muzeum by měl přímo vlastnit stát. Je nesmysl, aby náklady na provoz muzea tekly přes ČD.
Ráčej si všímnout, že ČD jsou ze 100% vlastněné státem. V důsledku není podstatné, do které kolonky se to zapíše – pořád se utratí peníze z veřejných rozpočtů, které jinde logicky budou chybět. Hrát si na mecenáše může subjekt, který sám má peněz nazbyt. A to není ani případ státu, ani případ ČD.
Já bych pochopil, kdyby si ČD držely nějakou historickou flotilu využitelnou k PR účelům, k „historickému odkazu“ společnosti atd. Ale třetí vystavovatelný albatros opravený z peněz od objednavatelů a zákazníků mi smysl nedává.
Holt nejde o hodnoty, ale o účetní položky. Jak typické…
Jde o hodnotu – o hodnotu toho, co objednavatelé a cestující dostávají za své peníze. Hodnotu třetího vystavovatelného albatrosu, když existují další dva kompletní, nevidím.
Mělo by to smysl, pokud by muzeum mělo vlastní dílny na alespoň většinu oprav. Pokud by to bylo, jako v NTM, že se veškeré opravy dělají zdlouhavě přes výběrové řízení, tak je ekonomičtější, když to ČD udělají samy v rámci svých volných kapacit.
ČD mají nějaké volné opravárenské kapacity? Měl bych pár tipů na jejich využití.
Jako v každé dílně. Někdy není do čeho píchnout a někdy se toho nahrne. Tak až nebude co dělat… Proto asi nestanovili termín.
Furt lepší, než aby dráhy zase zaplatily inzerci v MFD…