České dráhy začaly prodávat zvýhodněné jízdenky na vídeňské letiště

Lokomotivy 1216 Taurus rakouských ÖBB, Brno hl.n., zdroj: České dráhyLokomotivy 1216 Taurus rakouských ÖBB, Brno hl.n., zdroj: České dráhy

Všechny spoje jsou s přestupem na vídeňském nádraží.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PetrN

RJ za 279 primy vlak, CD bez servisu a s prestupem 605…Kdo by s tim proboha jel, kdyz muze daleko levneji a se srovnatelnym, nebo lepsim servisem? Krome rezijkaru, kteri stejne neplati me nikdo soudny nenapada(krome lidi, co potrebuji byt presne na cas..)

Petr

Těch 605 je za zpáteční, ty hlavo.

Tomáš Gottschalk

No dobrý, ale pořád je RJ o 4 pětky levnější plus servis.

Petr

Ne, kdyz uz, tak „cena od“ je o 47 korun levnejsi za zpatecni, coz vubec nic neznamena. Jizdenky se kupujou za cenu jaka je, ne za „cenu od“.

PetrN

No to nevim, zatim jsem za tu cenu nasel pouze jednosmernou…
A i kdyby, porad je to drazsi, nez primy vlak RJ, a to CD nenabizi zadnou pridanou hodnotu.

Petr

Naopak. CD nabizi tu nejdulezitejsi pridanou hodnotu – zpatecni cesta je flexibilni (neni vazana na konkretni spoj).

Domis

Zrovna na letiště člověk obvykle chce dojet na čas… a to je u RegioJetu tento rok prakticky vyloučené. Když zadáte v exchopu ČD i cestu zpět (od dalšího dne), nabídne vám to tu cenu 605 Kč. Výhoda proti RegioJetu je i ta, že cesta zpět není vázána na konkrétní vlak, jen den. To je myslím první taková akční jízdenka ze zahraničí.

Jiří Kocurek

A to jedou po těch samých kolejích…

BDT

Vy jste hodně dlouho nebyl ve Vídni vlakem, pravidelné zpoždění je u obou dopravců. U ČD cca 15-20 minut, u RJ cca 30. Platí oběma směry a většinou je z území ČR

BDT

Další výhodou ČD, je možnost, že si v Railjetu do Brna nebudete mít kam sednout a budete stát do Brna v uličce nebo sedět na schodech. O tom ze jizdenky nefixované na konkrétní spoj jsou o dost dražší radši pomlčím.

M@trixX

kazdy, komu casovo nevyhovuju tie dva priame vlaky regiojetu?

Ibragim z Bastru

Cywe, k letence za tisíce si kupuji lupen na vlak tak, aby sedel časovém a nikoliv aby byl o pár pětek levnější. …

Jiří Kocurek

Ony jsou i levné letenky, které vyjdou na pár stovek. A baťůžkáři si na letišti klidně počkají dvě hodiny navíc.

Ibragim z Bastru

Vím. Taky jsem byl mladej. A i dnes se synem občas vyrazím na punkový víkend s FR nebo W6 😆

veli.k

Ano, jak zde již bylo řečeno v diskuzi, ten titulek je lehce nepřesný. Jízdenky na vídeňské letiště už ČD prodávají dlouho, dokonce i akční jízdenky (Včasná jízdenka Evropa), stejně jako do drtivé většiny jiných stanic v Rakousku. Takže správně by měl titulek asi znít spíše „České dráhy začaly prodávat nové akční jízdenky na vídeňské letiště“.

Samozřejmě, tyto jízdenky byly vázané na povinné vlaky, takže pro zpáteční cestu a pro případ zpoždění letu opravdu lehce nevhodné. Toto je lepší nabídka a díky za ní 🙂

jerry

No vidíte. A pak že se nedá z Wilsoňáku dojet vlakem na letiště.

Daniel Jablonecký

Dá. Dokonce přímým. Jednou za rok do Mošnova na dny NATO. 😁

Jiří Kocurek

A není to zásluha Správy železnic.

Michal

ta jizdeka uz sla koupit dlouho. akorat bylo potreba zadat Flughafen Wien a ne Wien, Flughafen. To druhe to neumelo najit. jizdenka kupovana 21.5. na 22.5 stala 475 kč.

Radek Janata

Ano, Včasná jízdenka jde koupit do kterékoliv významnější rakouské stanice, tedy i na letiště, už mnoho let.

Jenže je to neflexibilní jízdenka, což se především při cestě zpět vůbec nehodí. Tato nová jízdenka má flexibilní návrat.

Aleš K.

U ČD šla jízdenka až na letiště ve Vídni kdekoliv z Česka koupit už dřív. Akorát stála vždy když sem potřeboval nesmysl. Daleko levnější bylo koupit jízdenku do Vídně HBF a z tama zvlášť lístek na letiště.

Jirka

Presne tak. Jen asi par eur. 🙂

ČD4ever

Podmínka cesty zpět až den po cestě tam vylučuje např. ty, co jen pomáhají se zavazadly rodičům. Moc nechápu důvod. Nějaká dotace?

Ondřej

V poho, chartery lítají stejnak uprostřed noci a tím se to vyřeší 🐱‍👤

Jan

Ve Vídni uprostřed noci nelítá nic.

Radek Janata

Silné pochybuju, že by toto někdo dělal. Jezdit pro někoho vlakem na letiště takto daleko.

Důvod může být například ten, aby se to „nezneužívalo“ na jednodenní cesty do Vidně.

Bohouš

Kolik zavazadel asi ti rodiče v letadle budou mít?

jouda

Tato nabídka samozřejmě s nabídkou Regiojetu nijak nesouvisí. Pracovalo se na tom měsíce až roky! 🙂

Erik85

Budete se možná divit, ale u RJ i ČD jde o aktivitu města Brna, které to dojednávalo také s OBB. To že jeden dopravce to začal komunikovat o pár dní dřív neznamená, že město už dříve nejednalo se všemi. 😉

***** Petr

A proč to tedy zvláště pro své voliče město Brno nekomunikuje samo ? Pokud by to byla pravda tak by to zajisté byli pozitivní body

Bohouš

Protože se to vedení Brna právě dozvědělo. Do voleb to odkomunikuje ještě mockrát.

M@trixX

Aj tie nove vlaky, ktore od decembra pojdu dva po sebe skoro nadranom a potom tri hodiny nic, je vysledok aktivity mesta Brna?

noerf

Akorát zavést akční jízdné poté co konkurence zavede přímé spojení je poněkud zvláštní přístup, který částečně ukazuje i to, že ČD dlouhodobě netuší, kdo jsou jeho zákazníci (mimo objednatelů) a jaké mají potřeby.

Erik85

Však RJ také nabízí většinu spojení s přestupem. Ty dva přímé vlaky navíc jedou v ne zcela vhodnou dobu…

noerf

Regiojet nabízí dva přímé páry vlaků na letiště a dva vlaky s přestupem. Mimoto obsluhuje vídeňské letiště několika páry autobusů denně (z Prahy šest párů spojů, z Brna sedm párů spojů).

marty-t2

„kolikrát Vám mám opakovat, že obě poloviny jsou v matematice stejné ? Stejně to z vás ta větší polovina nepochopí…“

RJ vypravuje do Vídně 4 vlakové spoje denně…

Samo

Pozrite si návrh GVD 2023, ČD tam tiež majú jeden pár vlakov na letisko. Čiže očividne sa na tomto pracovalo už dlhšie.