České dráhy začaly prodávat zvýhodněné jízdenky na vídeňské letiště
Lokomotivy 1216 Taurus rakouských ÖBB, Brno hl.n., zdroj: České dráhy
Všechny spoje jsou s přestupem na vídeňském nádraží.
Všechny spoje jsou s přestupem na vídeňském nádraží.
RJ za 279 primy vlak, CD bez servisu a s prestupem 605…Kdo by s tim proboha jel, kdyz muze daleko levneji a se srovnatelnym, nebo lepsim servisem? Krome rezijkaru, kteri stejne neplati me nikdo soudny nenapada(krome lidi, co potrebuji byt presne na cas..)
Těch 605 je za zpáteční, ty hlavo.
No dobrý, ale pořád je RJ o 4 pětky levnější plus servis.
Ne, kdyz uz, tak „cena od“ je o 47 korun levnejsi za zpatecni, coz vubec nic neznamena. Jizdenky se kupujou za cenu jaka je, ne za „cenu od“.
No to nevim, zatim jsem za tu cenu nasel pouze jednosmernou…
A i kdyby, porad je to drazsi, nez primy vlak RJ, a to CD nenabizi zadnou pridanou hodnotu.
Naopak. CD nabizi tu nejdulezitejsi pridanou hodnotu – zpatecni cesta je flexibilni (neni vazana na konkretni spoj).
Zrovna na letiště člověk obvykle chce dojet na čas… a to je u RegioJetu tento rok prakticky vyloučené. Když zadáte v exchopu ČD i cestu zpět (od dalšího dne), nabídne vám to tu cenu 605 Kč. Výhoda proti RegioJetu je i ta, že cesta zpět není vázána na konkrétní vlak, jen den. To je myslím první taková akční jízdenka ze zahraničí.
A to jedou po těch samých kolejích…
Vy jste hodně dlouho nebyl ve Vídni vlakem, pravidelné zpoždění je u obou dopravců. U ČD cca 15-20 minut, u RJ cca 30. Platí oběma směry a většinou je z území ČR
Další výhodou ČD, je možnost, že si v Railjetu do Brna nebudete mít kam sednout a budete stát do Brna v uličce nebo sedět na schodech. O tom ze jizdenky nefixované na konkrétní spoj jsou o dost dražší radši pomlčím.
kazdy, komu casovo nevyhovuju tie dva priame vlaky regiojetu?
Cywe, k letence za tisíce si kupuji lupen na vlak tak, aby sedel časovém a nikoliv aby byl o pár pětek levnější. …
Ony jsou i levné letenky, které vyjdou na pár stovek. A baťůžkáři si na letišti klidně počkají dvě hodiny navíc.
Vím. Taky jsem byl mladej. A i dnes se synem občas vyrazím na punkový víkend s FR nebo W6 😆
Ano, jak zde již bylo řečeno v diskuzi, ten titulek je lehce nepřesný. Jízdenky na vídeňské letiště už ČD prodávají dlouho, dokonce i akční jízdenky (Včasná jízdenka Evropa), stejně jako do drtivé většiny jiných stanic v Rakousku. Takže správně by měl titulek asi znít spíše „České dráhy začaly prodávat nové akční jízdenky na vídeňské letiště“.
Samozřejmě, tyto jízdenky byly vázané na povinné vlaky, takže pro zpáteční cestu a pro případ zpoždění letu opravdu lehce nevhodné. Toto je lepší nabídka a díky za ní 🙂
No vidíte. A pak že se nedá z Wilsoňáku dojet vlakem na letiště.
Dá. Dokonce přímým. Jednou za rok do Mošnova na dny NATO. 😁
A není to zásluha Správy železnic.
ta jizdeka uz sla koupit dlouho. akorat bylo potreba zadat Flughafen Wien a ne Wien, Flughafen. To druhe to neumelo najit. jizdenka kupovana 21.5. na 22.5 stala 475 kč.
Ano, Včasná jízdenka jde koupit do kterékoliv významnější rakouské stanice, tedy i na letiště, už mnoho let.
Jenže je to neflexibilní jízdenka, což se především při cestě zpět vůbec nehodí. Tato nová jízdenka má flexibilní návrat.
U ČD šla jízdenka až na letiště ve Vídni kdekoliv z Česka koupit už dřív. Akorát stála vždy když sem potřeboval nesmysl. Daleko levnější bylo koupit jízdenku do Vídně HBF a z tama zvlášť lístek na letiště.
Presne tak. Jen asi par eur. 🙂
Podmínka cesty zpět až den po cestě tam vylučuje např. ty, co jen pomáhají se zavazadly rodičům. Moc nechápu důvod. Nějaká dotace?
V poho, chartery lítají stejnak uprostřed noci a tím se to vyřeší 🐱👤
Ve Vídni uprostřed noci nelítá nic.
Silné pochybuju, že by toto někdo dělal. Jezdit pro někoho vlakem na letiště takto daleko.
Důvod může být například ten, aby se to „nezneužívalo“ na jednodenní cesty do Vidně.
Tato nabídka samozřejmě s nabídkou Regiojetu nijak nesouvisí. Pracovalo se na tom měsíce až roky! 🙂
Budete se možná divit, ale u RJ i ČD jde o aktivitu města Brna, které to dojednávalo také s OBB. To že jeden dopravce to začal komunikovat o pár dní dřív neznamená, že město už dříve nejednalo se všemi. 😉
A proč to tedy zvláště pro své voliče město Brno nekomunikuje samo ? Pokud by to byla pravda tak by to zajisté byli pozitivní body
Aj tie nove vlaky, ktore od decembra pojdu dva po sebe skoro nadranom a potom tri hodiny nic, je vysledok aktivity mesta Brna?
Akorát zavést akční jízdné poté co konkurence zavede přímé spojení je poněkud zvláštní přístup, který částečně ukazuje i to, že ČD dlouhodobě netuší, kdo jsou jeho zákazníci (mimo objednatelů) a jaké mají potřeby.
Však RJ také nabízí většinu spojení s přestupem. Ty dva přímé vlaky navíc jedou v ne zcela vhodnou dobu…
Regiojet nabízí dva přímé páry vlaků na letiště a dva vlaky s přestupem. Mimoto obsluhuje vídeňské letiště několika páry autobusů denně (z Prahy šest párů spojů, z Brna sedm párů spojů).
„kolikrát Vám mám opakovat, že obě poloviny jsou v matematice stejné ? Stejně to z vás ta větší polovina nepochopí…“
RJ vypravuje do Vídně 4 vlakové spoje denně…
Pozrite si návrh GVD 2023, ČD tam tiež majú jeden pár vlakov na letisko. Čiže očividne sa na tomto pracovalo už dlhšie.