České dráhy začaly prodávat jízdenky na autobusy k moři. Z hlavního nádraží na Florenc radí lidem jít pěšky
Autobus Setra společnosti Vega Tour. Foto: Vega Tour
České dráhy se poprvé spojily s autobusovým dopravcem pro komerční spoje k moři.
Radi lidem jit pesky… Dobra rada se 3 tezkymi taskami
Vetsina lidi vi, ze se tam necha dojet jednu stanici metrem. Ale mozna je to z duvodu, ze na metro koupena jizdenka neplati, tak aby si lide nemysleli, ze maji takovy presun uz v cene….
To je ale nesmysl, proč nezavedou vlak třeba tenhle do Řecka.
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=TRAINOSE&cislo=256&id=183898&rok=scifi
Ať mme kdyžtak znalejší doplní, ale takové spojení existovalo. Pamatuji snad i z nějakého řazení na ŽelPage, že byly přímé vozy i do Turecka.
Neprůjezdné Srbsko, Covid administrace mimo EU…..
Proč je Srbsko neprujezdne? Vlak by samozřejmě musel jezdit až po kovidu, i Řecko zrušilo všechny mezinárodní vlaky.
Ptáte se špatně. Proč by ho měl někdo zavádět? Když budu chtít jet z Prahy do Soluně, tak sednu na noční flixbus do Vídně a odtamtud Ryanair. Reálná cena je cca 1600 při nákupu teď a při odjezdu v neděli o půlnoci. 13 hodin cesty. Jak tomu má ten vlak konkurovat?
Když nechci letadlem?
To budete muset budto autem, nebo se zajezdem autobusem, nebo normalnima bus/vlak linkama s prestupem. Kvuli vam a trem dalsim lidem prece nikdo nebude vypravovat celej vlak.
A co kdyby se tech lidi, kteri by radsi nocnim vlakem, naslo dost? Treba aspon na spojeni jednou tydne v sezone, nemusi to byt hned kazdy den celorocne…
Jenže to je právě ten problém, že se takových nenajde dost. Vyzkoušeno.
To se zdalo u rady nocnich vlaku, ktere dnes jezdi a maji uspech, nebo se chysta jejich obnova.. Cestovni navyky lidi se meni a vyviji, treba se casem dockame toho, ze to nekdo zkusi a bude to fungovat.
Ale jo, třeba za 50 let, až bude celej Balkán v Schengenu a trať v nějakém smysluplném stavu, aby to byl opravdu noční vlak a ne dvoudenní vlak. Proč ne…
Jo, je fakt, že při současném stavu některých železnic po cestě by to asi bylo celkem dobrodružství (i na to někteří cestující slyší, ale jiné to samozřejmě odradí). Což se ovšem může změnit, uvidíme, jak to dopadne.
Kdo by proboha jel 2 dny tam a 2 dny zpět do Řecka vlakem? Absolutně nereálné a mimo
Protože normálně litá letadlo. Jak jednoduché!
Přečtete si diskusi
Doba chůze 50 minut? Kudy tam chudáka cestujícího posílají?
Je třeba cestou dostat žízeň a zajít na jedno, pak to těch 50 minut bude….
Z hlavního nádraží na Florenc pěšky, „výborně“… Co takhle zmínit metro?
K čemu ho tedy vůbec máme, asi jenom proto, aby při povodních mělo kam zatékat.
Je v téhle republice někdo, kdo neví, že v Praze je metro? Zas tak bych lidí nepodceňoval🙃
To je právě ta chyba.
Takže kdyby někde u té nabídky byla poznámka:“na přesun můžete využít také MHD“ tak už by to bylo celé v pořádku?
Ano, a až v „Sherwoodu“ budou jezdit opět tramvaje, tak tou tramvají ten člověk pojede přes Senovážné náměstí a ulici Na Poříčí dojede právě na Florenc…
Ano, naprosto v pořádku.
A teď si představte, že dokud neexistovala taková nabídka vůbec, tak lidí přijeli vlakem na hlavak a pak se nějak sami museli dostat na Florenc když dále pokračovali busem. To muselo po Praze bloudit spousta bezradných lidí 😁
A jak to souvisí s tím, co jsem napsal? Plete jablka s hruškami, zřejmě jste byl v hospodě a ztrácel pojem o tom, co píšete.
Autobusem dýl než 3-4 hodiny to je hnus.
A zase ta 100x opakovaná lež.
Jaká lež, co je to za reakci? Pokud mám já někam jet, vyberu si auto anebo vlak, podle toho kam, bus je pro mě vždy poslední možnost, ale druhým to neberu.
Kdybys to nikomu nebral, tak to sem vůbec nepíšeš. Pro mě je zase utrpení víc jak dvě hodiny v jakémkoli vlaku
Prostě mě ta cesta nebaví a neutíká mi. Pokud tedy nejedu na nějaký výlet s přestupy, tam se mi čas počítá vždy od začátku.
Tak proč to sem vůbec píšeš?
Jel jsem zájezdovým autobusem (ještě na škole) do Anglie, a nikdy víc.
Já jsem byl vlakem bez přestupu nejdál z ČB do Brna a pak už mi pár dní vadily i VŠ koleje, kde jsem bydlel. 🙂 Autobusem jsem zvládl několikrát Itálii i Francouzskou Riviéru, měl jsem toho taky tak akorát, ale další den jsem do té staré Karosy zase ochotně vlezl.
Že jo. Do Vídně je to taky příhodnější jet railjetem…za 4 hodiny…
No není to úplně ideální, ale pamatuju, že jsem několikrát do Chorvatska autobusem v minulosti jel a přežít se to dalo a to se ještě jezdilo starou cestou přes Plitvice. Už u Mikulova průvodkyně rozlévala první panáky fernetu, takhle ten autobus do setmění obešla několikrát, takže se všem vlastně dobře spalo. Nad Splitem se podávala snídaně, ohřátý párek na tácku s hořčicí a chlebem. A kolem v 6 ráno už jsme seděli ve Splitu v přístavu na kávě.
Jestli to není částečně tím, že se celý vestibul smremr k autobusáku na Florenci bude zavírat kvůli rekonstrukci stropů.
… ale samozřejmě od druhého východu to bude pořád blíže než z hl. n.
Nevim, co se deje, ale mne uz tejden predhazujou naprosto nesmyslny spojeni jak PID litacka, tak dpp.cz. Napriklad Prosek – Palmovka misto deset minut 140kou tak 45 metrem pres Holesovice, Florenc a tramvaji, z Tynce nad Sazavou do Kamenice uplny mnohahodinovy zverstvo pres Benesov, Ricany a Velky Popovice apod. Jestli to nekdo nehacknul…
A nemáte tam někde něco blbě nastavenýho?
Že jo…zapomněl vyškrtnout metro…
Nevíte někdo, jestli se přes ČD nedá výhodně koupit benzín a rakouská a chorvatská dálniční známka? Tato služba ještě v jejich nabídce chybí…
No ona hlavně chybí ta chorvatská dálniční známka, Vy už jste někdy nějakou viděl?
A není tam ten pěší přesun na Florenc, narozdíl od různých konspiračních teorií tady, uveden jenom proto, že na to prostě nikdo nepomyslel a do systému se to dostalo automaticky?
Mno tak to aby si člověk našel spoj přes Libeň/Holešovice a z Libně/Holešovic dojel na Masaryčku eSkem.
Nechápu proč nenabízejí jízdenku i přes Masaryčku…
No on jim VegaTour nemohl zastavit u nádraží a pacoše pobrat…
Pacoše? Tak se sanitním vozem může klidně až na peron. 🙂
Nejspíš nemá povolení. Otázkou je, zda o něj firma požádala a kdy.
Stejně byste musel nemalou vzdálenost dojít z Masaryčky pěšky. Jediná rozumná varianta (pokud se vůbec kdo pro nabídku ČD+Vega Tour rozhodne) je z hl.n. jet jednu stanici metrem.
Mno 600 m vs 1400 m. Ušetřím si dobře 3/4 kilometru.
Ovšem navíc i vlakový přestup a hlavně čekání na tento přípoj – „normální“ cestující takto nikdy nepojede.
České dráhy se nestydí nabízet autobusy místo vlaku k moři?
Evidentně nestydí. Patrně nepochopili význam přímých vozů.
Je zjevné, že nabídka je na eshopu jen pro umlčení kritiky, že ČD nemá spojení k moři, a nepředpokládá se, že by oslovila významné procento cestujících. Proto ani není marketingově využita.
nazdar máco tebe ještě nezavřeli?
Vzdálenost překonaná chůzí budiž rovněž řádně zpopletnana pomocí legendárního tarifu TR 10 😛
Podle mezinárodního tarifu. Meziplanetrání bohužel neexistuje. Co to je za svět, kde neplatí FIPky!
Pánové, nechte se vyšetřit. Možná vám to prospěje víc než psaní hovadin do diskuzí.
Z Hlavního na Florenc se to dá pohodovou chůzí dát do 20 minut. I se zavazadly. Ono se s nimi tahat do haly, odtud po schodech dolů a na Florenci zase nahoru, není o moc pohodlnější ani rychlejší. Nemluvě o tom, že ne každý snad přijede do Práglu na hlavas, jsou i jiná nádraží, pokud vím, odkud už má použití MHD větší logiku. Ať už je to Masarykovo, nebo třeba Smíchov.
byl jste tam někdy?? Masarykovo je cca v půlce cesty mezi hl.n. a Florencem, přičemž jdete okolo Masaryčky, ze Smíchova zase drtivá většina vlaků jede na hl.n., takže ne každý přijede na hl.n., ale těch bude násobně méně, v podstatě se jedná jen o Masaryčku, kde jezdí jen Os + R od Rakovníka
Na Masaryčku jezdí i osobní vlaky např. z Kolína.
Zatím ano. Až budou jezdit na hlavní nádraží k 1.nástupišti vlevo…
Příměstské spoje do Rakovníka i rychlíky do Chomutova budou totiž rovněž z odjíždět ze zvláštního podzemního nástupiště hl.nádraží.
však to tam píšu, jezdí tam Os, což je označení pro osobní vlak, ale R (= rychlík) tam jezdí jen od Rakovníka
Ano, a od Českého Brodu nebo Kralup tam nejde nic, že?
Pěšky z Hlavního nádraží na Florenc bych šel zadem na Seifertku a Prvního pluku. Je to zhruba stejně daleko, ale pocitově mi ta cesta přijde jednodušší. Navíc odpadá Sherwood.
A Masarykovo nádraží jsem zmiňoval z toho důvodu, že se odtud dá jet na Florenc povrchově.
Legální cesta z hl. n na Seifertovou je ale dvěma výtahy ze 7. nástupiště, kromě toho úsek Trocnovská-Prvního pluku je taky poněkud rizikovější po stránce zdraví a bezpečnosti;)
ne od Českého Brodu a Kralup žádný R (=rychlík) na Masaryčku nejezdí
Os + R od Rakovníka jsem pojal jako jednu trať. Fakt nevidím do tvé hlavy, co tím spojením myslíš.
tak snad tu diskutujeme o železnici a vycházíme z předpokladu, že o ní něco víme, tím jsem chtěl naznačit, že pro návoz lidí k tomu busu je důležitější hl.n., kam jezdí vlaky z celé ČR (pomineme kvantitativní nepoměr, tj. že navážíme vlakama s kapacitou tisíce míst na autobus s kapacitou pod 100 míst), zatímco na tu Masaryčku jezdí jen Os ze směrů Kolín, Kralupy, Kladno a Lysá, R jen od Rakovníka
Nežijeme, naštěstí, už v době socialismu, jak na Hlavním nádraží, tak na Florenci jsou výtahy a až na opravdu vzácné výjimky funkční – tak proč tahat po schodech?!
Vycházím z toho, co na obou stanicích pravidelně vídám.
Na Florenci funkční výtahy? Vždyť tam co chvíli svítí „výtah mimo provoz“.
lež jako věž
Ta existence jiných nádraží se napraví nejpozději 1.1.2042:
1. nemožností situace o které tento článek pojednává
2. se změnami linkového vedení (především současné R24)
3. se změnami v koncepci (R zastavující pouze v přestupních uzlech)
Zajímavé, jak je to v centru Prahy spletité. Jedna Zastávka metra a taková štreka pěšky.
Bohužel zrovna tady překáží v cestě docela velký nádraží. Metro ho podjede, ale pěší musej kolem. Snad se tam povede to zastřešení kolejí, který by přechod přes Masaryčku dost zkrátilo a urychlilo.
No…ale pak to bude úplně jedno, protože veškerá doprava bude na hlavním nádraží (vlaky) nebo před ním (tramvaje).
A dnešní Masarykovo nádraží existovat nebude, neboť bude proměněno v DHV Praha-střed, kam přejdou historická vozidla motorové a elektrické trakce, přípojné vozy, a čtyřnápravové osobní vozy (B, Bee, Btax, ale nikoliv Be/Ce)
Ne
Lehátka už Radim víceméně vyprodal, nikdo jiný lůžka nebo lehátka v takové formě s návaznými autobusy nenabízí a poptávka po cestách do Chorvatska je obrovská.
Ehm, ve Smartwings do Splitu volná místa jsou… Cena je do čtyř tisíc a ušetřte deset hodin…
ÖBB má všechny kapacity už využité?
Nápad jistě dobrý, výsledky nebyly dobré…
Snad jen tu logiku to má, že osm set metrů za 30 Kč na osobu + 20 Kč za každé větší zavazadlo bych také nedoporučoval, to jestli by skoro nebyl levnější taxík, kdyby byl dosažitelný, jakože moc není.
Podle mě je hlavní důvod nesmyslného doporučení pěšího přesunu, že ČD nemají smlouvu na prodej jízdenek DPP, resp. uznávání jízdenek z eshopu ČD.
Pokud vám v ceně zahraniční dovolený stojí za to ušetřit 50 Kč na osobu za to, že potáhnete zavazadla kilák a půl nic moc ulicema, tak prosím, beze všeho.
50 Kč za jedinou osobu s jediným kufrem … zejména, pokud bychom měli bágly nebo kufry a kolečkama, tak už kvůli nemravně vysoké ceně pražské MHD asi ze zásady ano, pokud by čas dovolil, a aspoň bychom mohli říci, že jsme byli v Praze, koneckonců i jiné přesuny během cesty a na začátku a na konci bývají různé, nicméně především jsem hledal nějakou logiku v doporučení Českých drah.
Jinak osobně na zahraniční dovolenou už léta zásadně jen pěšky, mám to jen asi 23 km …. .
30 Kč, tj. 1,20 EUR nebo 1 GBP (do 31. 7. jen 24 Kč) Vám přijdou jako nemravně vysoká cena pražské MHD? Tak v kterém evropském městě s počtem obyvatel 1-2 miliony se svezete levněji?
Kiev? 😛
Zapomněl jsem napsat ve srovnatelné kvalitě 😉
Jste v Kyjevě nebyl, co?
Volgograd – lístek na metrotramvaj 7,31 Kč 😀
koruny tam neberou ale dá se tam platit v cigaretách
Bukurešť, ale to má teda 3 miliony obyvatel. 🙂
Nemravně vysoká cena za jízdné? Řekněte to chudákům údržbářům z dílen, kteří by také chtěli férovou výplatu…jako Vy.
Ach jo… To je na hlavu. Lepší by bylo, kdyby ČD uměly poradit, jak cestovat vlakem v zahraničí a vybavit si vnitrostátní jízdenky u tamních dopravců. Aby existoval nějaký český web jako The Man in Seat 61. Tím by udělaly daleko větší službu.
Pokud správně chápu, stránky The Man in Seat 61 provozuje nějaký nadšenec z Anglie. Pokud vám něco takového chybí, můžete si to vytvořit v češtině, ale já nevidím žádný důvod, proč by to měly dělat České dráhy.
Samozřejmě, že si takový web můžu udělat sám. Ale propagace cestování vlakem za hranice je to pěkná, a i ČD by mohly mít z toho prospěch.
Pochopte, že oni tady nejsou kvůli nějaké propagaci vlaku, oni prostě odjezdí, co si u nich objednatel objedná.
Z prodeje mezinárdnich jizdenek maji provizi. Z jizdenek ktere di cestujici koupi v Sasku nebo Bavorsku nemaji ani cent. Tak proč by to ČD délaly.
Tak trochu máme českou alternativu k Seat 61. Jedeme vlakem a Cesta vlakem jsou dvě české stránky o cestování vlakem nejen po ČR. Potíž je v tom, že obojí jsou stránky tvořené ve volném čase na nekomeční bázi. A věnujte se něčemu aktivně, když Vám to nezajistí příjem.
A Českým drahám by to příjem zajistilo?
ano, pro ČD by to mohlo být něco jako reklama a tudíž generovat zisk, stejně jako reklama v televizi, ale cílenější a přínosnější
Jak konkrétně zajistí příjem pro ČD informace o tom „jak cestovat vlakem v zahraničí a vybavit si vnitrostátní jízdenky u tamních dopravců“?
Tak ten „klasickej“ mezinárodní tarif je něco tak šílenýho a předpotopního, že ho zcela jistě využije málokdo. Takže v tomto směru žádný ztráty (spíš je ostuda a odrazující, že se to stále ve vyhledávačích plete). A přitáhnout lidi k cestování vlakem by pro ČD výhodné být mohlo, i když přímo u nich pak koupěj třeba jen ten úsek po ČR.
Mezinarodni jízdenka je jedna přepravní smlouva na celou trasu a ta cestujícímu garantuje určitá prava při ztrátě přípoje a pod.. Rodélenim na vice jizdenek o tato práva cestující přichází.
zkuste se zamyslet, proč Jančura nabízí na jadranu návazné busy? nebo proč prodává Jančura letenky, když žádné lety neprovozuje?? nebo proč prodává jízdenky na vlaky DB? (alespoň dříve prodával, nevím jak teď) dobročinnost to opravdu není, stejnými způsoby mohou profitovat i ČD pokud potřebuji jet někam do zahraničí, třeba Dortmund, najdu bus, letadlo a o vlaku se nic nedozvím, nebo maximálně cenu NRT, tak vlakem pojede max FIPkař a ČD mají tržbu nula, ale pokud mám k dispozici informace (ve svém jazyce): „hele timhle vlakem pojedete do Berlína, tam přesednete na tenhle vlak, my Vám prodáme jízdenku za přijatelnou cenu… Číst vice »
V Praze hl. Vám ČD jizdenku za DB tarif prodaji taky.
Seat 61 taky začalo jako koníček a pořád to mám dojem není pro autora zdaleka hlavní zdroj příjmů, kterým by se mohl živit, spíš to vydělá na provoz stránek a možná přispěje na cestování.
Potíž s těma alternativama v češtině je spíš ta, že jsou pro o několik řádů menší publikum…
Započtěte i Slováky a hned máte čísla trochu lepší.
Kouzlo je v tom „trochu“. 65M (jen populace GB) + XYZ M lidí, co se tím domluví vs 15M obyvatel (ČR & SK). A ani těch 65M negeneruje autorovi tolik, aby se tím mohl živit. Tak 15M pokryje kolik? Sotva provoz webu?
Proč bychom měli započítávat Slováky?
Že stejného důvodu,proč Otakar připočítává XYZ M lidí, kteří rozumí aspoň trochu angličtině 🤑
Nechápu proč autobus nestaví normálně na hlaváku, jako to dělá u některých linek Flixbus nebo DB. Odpadl by tento nechtěný přesun.
Nejspíš proto, že Vega Tour nemá u nádraží nástupní místo a náklady na přidání dalšího nástupního místa nechtějí ČD hradit.
Zbytečné zdržení. Navíc na dovolenou se jede s kufry, takže ideální je naskládat na Florenci do „podpalubí“ tak, aby se cestou v Chorvatsku vykládaly postupně.
Moc práce.
Tak ČD ani prodávat pořádně jízdenky neumí :).
Ten pěší přesun tam ČD daly podle hesla „negativní publicita, taky publicita“; jinak než snahou upoutat si to neumím vysvětlit.
Souhlas. Ano, jinak by se zpráva mezi články do médií nedostala.
ČD o tomto vůbec dosud neinformovaly.
To je tedy železniční nabídka. Z Břeclavi k Jadranu přes Prahu a největší část cesty autobusem.
Sluzba jak z doby pred dvaceti lety
Třeba marketingově přidají u retro nabídku:
– kůň (1. třída)
– mezek (2. třída)
😁
vůl = 3 třída
To víte…za 20 let to bude veřejná doprava v celé republice, zajišťovaná Os, Sp, R, i Ex.
Ty se budou pavoukovitě rozbíhat z Prahy a z Olomouce.
Pouze některé rychlíky by byly spojeny (Brno – Olomouc – Krnov – Opava, Břeclav – Olomouc – Jeseník) nebo jely úplně jinudy (Č. Budějovice – Brno, Břeclav – Brno – Přerov – Bohumín – Návsí)… 😀
Jj, a největší slabinu dopravní sítě ČR, tangenciální spojení, pro jistotu ještě zakonzervujeme.
Mimochodem, centrální stanicí pro Moravu by byl nejspíš tak Přerov. Rozhodně ne Olomouc.
U všech čertů, copak v Přerově je univerzita, krajský soud, katedrála?…
Pokud bydlíte přímo v Přerově, tak se vás týkají ty rychlíky Břeclav – Návsí. Ale zároveň jedna z olomouckých příměstských linek.
A takový podstatný detail:
V Přerově jsou tratě 3 (270, 300, 330), kdežto v Olomouci jich je 5 (270, 275, 292, 301, 310)…
Pěšky. S bágly a dětmi. Ve vedru. A pak autobus místo lůžkových vozů. Chápu snahu ČD o komerci ale ČD by měly více chápat cestující. Aspoň to metro mohli napsat.
Bez zavazadel pro mne v pohodě, ale nedovedu si představit rodinu s kufry a s dětmi.
Tak ať si ta rodina jede autem nebo zvolí jiný způsob. Nikdo je k této DOPLŇKOVÉ nabídce od ČD nenutí. Linka Vega Tour je především pro cestovní kanceláře na sever Itálie (hlavně pro Nev-Dama atd.; týdenní dovolené s ubytováním…), takže ani nejde o standardní linku. To je i důvod, proč odjíždí z Florence (asi levnější poplatky za stání?).
Uf. Nechcete posílit marketingové oddělení ČD? Pokud něco takového tedy existuje.
Jojo, Florenc je pro mezinárodní linku určitě levnější jak zastávka na Hlavním nádraží.
tak holt pojedou autem
Sláva, konečně po dlouhé době někdo, kdo ví, jak se správně píše slovo holt! Díky 🙂
Hezky jste mu vzdal hold! 🙂