České dráhy začaly posílat Vectron do Polska, převzaly vlak Báthory do Varšavy a Terespolu

Lokomotiva Siemens Vectron v barvách ČD. Pramen: České dráhyLokomotiva Siemens Vectron v barvách ČD. Pramen: České dráhy

Postupně se počet lokomotiv Vectron u ČD zvýší na 60.

45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
VTT

Ten Vectron je z jakého depa?

Kalkulačka

Super. Od gvd tedy konečně zmizí prostoje těchto vlaků EC v Bohumíně a pojede se hned dál?

jal

Prostoje u mnoha mezinárodních vlaků jsou způsobeny nejen přepřahem, ale hlavně přehazování přímých vozů mezi nimi. Takže nezmizí ani po nepřepřahu.

Kalkulačka

To je ale špatně. Prostoje u vlaků kategorie EC mají být maximálně 10 minut pro přepřah HV (případná pasová kontrola má probíhat za jízdy vlaku), to je platný předpis UIC už od 80. let.

Twix

Obávám se že takový předpis z 80. let právě už vůbec závazný není 🙂 Ještě po roce 2000 měly všechny naše EC restaurační vůz, funkční vlakový rozhlas, nepřevážely se na nich lůžkové vozy… dneska už může být EC kdeco 🙂

jal

Chtěl bych vidět, jak za 10 minut rozposunujete a vyměníte vozy mezi vlaky. K tomu nějaká ta vata na případné zpoždění na sebe navazujících vlaků..

Leinad

Ve stanici A se rozdělí jednotky(zdržení cca vycvsknutí automatického spřáhla a probuzení řízení v zadní jednotce). Jedou za sebou na blok do stanice B, tam každá přijede na jinou kolej.
Druhý vlak se stejně rozdělil ve stanici C, do B přijíždí na obsazenou kolej, provede se kuplování najetím na automatické spřáhlo.

mirek

No řekl bych že těch pár minut navíc nikomu nevadí, může si jít při dlouhé cestě projít kolem vlaku nebo se podívat před nádraží, přitom si koupit něco na zub nebo k pití a kuřáíci si určitě rádi dají jednu cigaretu. V tomhle bych vůbec neviděl problém i když to někteří jako problém vidí. Je totiž úplně jedno jestli jedu někam 6h nebo 6h a 10 minut. Ale to je jen můj názor, většina lidí asi chce všude být o 5 minut dřív i kdyby se kvůli tomu měli zabít, jak je vidět na silnicích.

Kalkulačka

Skoro hodina není pár minut a navíc v Bohumíně🤡

Martin

U Taurusu chybí ještě Praha. Jen tak pro pořádek.

Twix

To je pravda, 1216 ČD tam jezdí. Ale polský Taurus/Husarz, natož EP09, teď do Prahy na ničem nejezdí, je to tak?

MirekP

Nemyslím, že by do Prahy jezdil Taurus ČD. Pokud vím, tak jen ty z Vídně s Rj a ty jsou všechny ÖBB bez ohledu na nátěr ČD.

Martin

442/115; 112/113; 114/443…. pokud není některý na údržbě.

Shrek

Taurus 1216 jezdí většinou na EC Cracovia, v úseku Praha-Bohumín

Anonymní alkoholik

Second hand taurusy ČD jezdí do Prahy na EC 112, 113, 116, 117, 144 a 145. 😄

Twix

Ano, byl jste rychlejší, ještě doplním odkaz na Vagonweb. Jezdí na obou Silesiích a na Ostravanovi.
https://www.vagonweb.cz/razeni/razeni.php?rok=2023&jmeno=&vuz=%C4%8CD+1216&cislo_vozu=&relace=&najit=Hledat

Martin

Starý oběh,ten už neplatí…..

Practicus

u taurusu je největší problém ten, že nejbližší depo, které se zabývá jejich údržbou, je v Grazu, takže, když nějakej zdechne, musí to jet až tam

tonda

lol Vrsovicke depo a Vectron ..depo jak z dobr krale klacka

Richard

Nějak nechápu, proč to nejezdí v celé trase, hlavně v ČR

Rejpal

V Bohumíně je úvrať, protože se jede přes Chalupki a ne přímo přes Petrovice.

Kalkulačka

Báthory ma v Bohumíně pobyt 39 minut, to byste tu soupravu objel i šlapací drezínou nebo koňským spřežením 3x.

Practicus

minimální doba na objetí soupravy ve stanici, jako je bohumín, je 20 min.- pokud to dokážete rychleji, aniž byste odrbal technologické úkony, či nepřekračoval rychlost při posunu, prosím předveďte

Mates

Pretože je v rámci vyrovnávky na tento vlak posielaná mašina ZSSK.

Rejpal

Škoda, že Vectron ČD nejezdí s EN do Basileje.

Rejpal

To by nesměla být v Leipzig Hbf. úvrať.

Richard Fiala

Není v Lipsku Hbf úvrať pro všechny průjezdní rychlíky protože je tam koncové nádraží ála Masaryčka jen asi 10x větší?

Nokkonen

Co z toho ČD mají, že je tam posílají? To jim dopravci platí za pronájem, nebo?!

Kubrt

Myslíte, že poskytnutí trakce je nějaká bezplatná dobrovolnická aktivita?

Nokkonen

No, například se Slovenskem to bylo vždy recipročně. Ujeté km na Slovensku odjezdili Slováci na území ČR.

noerf

Buď se s tamními dopravci střídají recipročně, nebo to jezdí jako subdodávku. A mají z toho nějaké výnosy. Jiná otázka je, jaké jsou k tomu náklady a jaký to generuje zisk?

Nokkonen

Ano a na to se ptám. 🙂 která z variant to je.

Tomariero

U 380 do Linze je to tak že ČD nasazují své soupravy + lokomotivy na Ex7 a OeBB pak nasazují své soupravy na Sp mezi Linzem a ČB.
U linky do Grazu je to pak tak že ČD nasazují 7 souprav a Oebb pak 3 soupravy + 10 Lokomotiv.

bakiy

U linky do Graze (když už píšeš „Linze“, měl bys psát i „Graze“) je (bývalo?) ještě nějaké finanční vyrovnání od ČD k OeBB. Ale byly to „drobné“. Jak je to u Lince přesně nevím, nicméně vyrovnávat pětivozovou EC soupravu třívozovou regionální soupravou je trochu nepoměr.

Desura

třívozové regionální soupravy jezdí častěji

bakiy

Čtyři páry „šuflat“ a čtyři páry EC…

Richard Fiala

Mně spíš vadí masivní zamořovàní ČR angličtinou než uvádění pár zahr. měst v originále. U Lince Vídně Berlína Paříže aj. je č. verze vžitá ale co takhle Štýrský Hradec nebo dokonce Svinibrod?

Laborec425

Tak s tou angličtinou asi nic už moc neuděláme. Sleduju a slyším to dost často ve veřejné dopravě a bohužel i relativně chytrý gympláci nebo vysokoškoláci už mluví (snad jen mezi sebou) tak, že každé třetí slovo je anglicky nebo několikrát do minuty slovo Kámo (i mezi slečnami) 😀

Rejpal

Prachy, zadarmo by to nedělaly.

Radim

Na Valašských expresech? Tam jezdí možná jeden. Zbytek jsou ty „skvělé“ slovenské 361.1 co zvládnou 160 jenom s větrem v zádech… Ale třeba se to bude zlepšovat 🙂

Vojtech

Z MuN dolu do Usti to dokážou….🫶🏻

Petr

Hmm, tak to asi s nimi neumíte jezdit. 9 vozů a z Chocně do Zámrska. Už ve Srubech to má 155. A to je do kopce

Garfield

Choceň – Zámrsk není do kopce, ale naopak docela padák dolů.

mirek

Ale bebínko? Těch pár vteřin určitě někoho zruinuje. Ono stačí bohatě i 140, rozdíl je tam minimální a spotřeba energie o dost nižší. Koneckonců teď co na Slováckých Ex jezdí občas náhrady béčka, tak to i tak stíhá jízdní doby, takže no problem.

Radim

Na Valašských jezdí honeckery, takže se může 160. A krátí to zpoždění a docela dost. Když se projede v pohodě Brandýs nad Orlicí, tak se dá klidně z Olmiku do Pardubic ukrátit 10 minut, i víc.