České dráhy začaly posílat Vectron do Polska, převzaly vlak Báthory do Varšavy a Terespolu
Lokomotiva Siemens Vectron v barvách ČD. Pramen: České dráhy
Postupně se počet lokomotiv Vectron u ČD zvýší na 60.
Postupně se počet lokomotiv Vectron u ČD zvýší na 60.
Ten Vectron je z jakého depa?
Super. Od gvd tedy konečně zmizí prostoje těchto vlaků EC v Bohumíně a pojede se hned dál?
Prostoje u mnoha mezinárodních vlaků jsou způsobeny nejen přepřahem, ale hlavně přehazování přímých vozů mezi nimi. Takže nezmizí ani po nepřepřahu.
To je ale špatně. Prostoje u vlaků kategorie EC mají být maximálně 10 minut pro přepřah HV (případná pasová kontrola má probíhat za jízdy vlaku), to je platný předpis UIC už od 80. let.
Obávám se že takový předpis z 80. let právě už vůbec závazný není 🙂 Ještě po roce 2000 měly všechny naše EC restaurační vůz, funkční vlakový rozhlas, nepřevážely se na nich lůžkové vozy… dneska už může být EC kdeco 🙂
Chtěl bych vidět, jak za 10 minut rozposunujete a vyměníte vozy mezi vlaky. K tomu nějaká ta vata na případné zpoždění na sebe navazujících vlaků..
Ve stanici A se rozdělí jednotky(zdržení cca vycvsknutí automatického spřáhla a probuzení řízení v zadní jednotce). Jedou za sebou na blok do stanice B, tam každá přijede na jinou kolej.
Druhý vlak se stejně rozdělil ve stanici C, do B přijíždí na obsazenou kolej, provede se kuplování najetím na automatické spřáhlo.
No řekl bych že těch pár minut navíc nikomu nevadí, může si jít při dlouhé cestě projít kolem vlaku nebo se podívat před nádraží, přitom si koupit něco na zub nebo k pití a kuřáíci si určitě rádi dají jednu cigaretu. V tomhle bych vůbec neviděl problém i když to někteří jako problém vidí. Je totiž úplně jedno jestli jedu někam 6h nebo 6h a 10 minut. Ale to je jen můj názor, většina lidí asi chce všude být o 5 minut dřív i kdyby se kvůli tomu měli zabít, jak je vidět na silnicích.
Skoro hodina není pár minut a navíc v Bohumíně🤡
U Taurusu chybí ještě Praha. Jen tak pro pořádek.
To je pravda, 1216 ČD tam jezdí. Ale polský Taurus/Husarz, natož EP09, teď do Prahy na ničem nejezdí, je to tak?
Nemyslím, že by do Prahy jezdil Taurus ČD. Pokud vím, tak jen ty z Vídně s Rj a ty jsou všechny ÖBB bez ohledu na nátěr ČD.
442/115; 112/113; 114/443…. pokud není některý na údržbě.
Taurus 1216 jezdí většinou na EC Cracovia, v úseku Praha-Bohumín
Second hand taurusy ČD jezdí do Prahy na EC 112, 113, 116, 117, 144 a 145. 😄
Ano, byl jste rychlejší, ještě doplním odkaz na Vagonweb. Jezdí na obou Silesiích a na Ostravanovi.
https://www.vagonweb.cz/razeni/razeni.php?rok=2023&jmeno=&vuz=%C4%8CD+1216&cislo_vozu=&relace=&najit=Hledat
Starý oběh,ten už neplatí…..
u taurusu je největší problém ten, že nejbližší depo, které se zabývá jejich údržbou, je v Grazu, takže, když nějakej zdechne, musí to jet až tam
lol Vrsovicke depo a Vectron ..depo jak z dobr krale klacka
Nějak nechápu, proč to nejezdí v celé trase, hlavně v ČR
V Bohumíně je úvrať, protože se jede přes Chalupki a ne přímo přes Petrovice.
Báthory ma v Bohumíně pobyt 39 minut, to byste tu soupravu objel i šlapací drezínou nebo koňským spřežením 3x.
minimální doba na objetí soupravy ve stanici, jako je bohumín, je 20 min.- pokud to dokážete rychleji, aniž byste odrbal technologické úkony, či nepřekračoval rychlost při posunu, prosím předveďte
Pretože je v rámci vyrovnávky na tento vlak posielaná mašina ZSSK.
Škoda, že Vectron ČD nejezdí s EN do Basileje.
To by nesměla být v Leipzig Hbf. úvrať.
Není v Lipsku Hbf úvrať pro všechny průjezdní rychlíky protože je tam koncové nádraží ála Masaryčka jen asi 10x větší?
Co z toho ČD mají, že je tam posílají? To jim dopravci platí za pronájem, nebo?!
Myslíte, že poskytnutí trakce je nějaká bezplatná dobrovolnická aktivita?
No, například se Slovenskem to bylo vždy recipročně. Ujeté km na Slovensku odjezdili Slováci na území ČR.
Buď se s tamními dopravci střídají recipročně, nebo to jezdí jako subdodávku. A mají z toho nějaké výnosy. Jiná otázka je, jaké jsou k tomu náklady a jaký to generuje zisk?
Ano a na to se ptám. 🙂 která z variant to je.
U 380 do Linze je to tak že ČD nasazují své soupravy + lokomotivy na Ex7 a OeBB pak nasazují své soupravy na Sp mezi Linzem a ČB.
U linky do Grazu je to pak tak že ČD nasazují 7 souprav a Oebb pak 3 soupravy + 10 Lokomotiv.
U linky do Graze (když už píšeš „Linze“, měl bys psát i „Graze“) je (bývalo?) ještě nějaké finanční vyrovnání od ČD k OeBB. Ale byly to „drobné“. Jak je to u Lince přesně nevím, nicméně vyrovnávat pětivozovou EC soupravu třívozovou regionální soupravou je trochu nepoměr.
třívozové regionální soupravy jezdí častěji
Čtyři páry „šuflat“ a čtyři páry EC…
Mně spíš vadí masivní zamořovàní ČR angličtinou než uvádění pár zahr. měst v originále. U Lince Vídně Berlína Paříže aj. je č. verze vžitá ale co takhle Štýrský Hradec nebo dokonce Svinibrod?
Tak s tou angličtinou asi nic už moc neuděláme. Sleduju a slyším to dost často ve veřejné dopravě a bohužel i relativně chytrý gympláci nebo vysokoškoláci už mluví (snad jen mezi sebou) tak, že každé třetí slovo je anglicky nebo několikrát do minuty slovo Kámo (i mezi slečnami) 😀
Prachy, zadarmo by to nedělaly.
Na Valašských expresech? Tam jezdí možná jeden. Zbytek jsou ty „skvělé“ slovenské 361.1 co zvládnou 160 jenom s větrem v zádech… Ale třeba se to bude zlepšovat 🙂
Z MuN dolu do Usti to dokážou….🫶🏻
Hmm, tak to asi s nimi neumíte jezdit. 9 vozů a z Chocně do Zámrska. Už ve Srubech to má 155. A to je do kopce
Choceň – Zámrsk není do kopce, ale naopak docela padák dolů.
Ale bebínko? Těch pár vteřin určitě někoho zruinuje. Ono stačí bohatě i 140, rozdíl je tam minimální a spotřeba energie o dost nižší. Koneckonců teď co na Slováckých Ex jezdí občas náhrady béčka, tak to i tak stíhá jízdní doby, takže no problem.
Na Valašských jezdí honeckery, takže se může 160. A krátí to zpoždění a docela dost. Když se projede v pohodě Brandýs nad Orlicí, tak se dá klidně z Olmiku do Pardubic ukrátit 10 minut, i víc.