České dráhy začaly posílat railjet do Německa, zatím bez cestujících
Railjet mezi Brnem a Adamovem u bílovických tunelů. Foto: České dráhy
České dráhy včera poprvé vypravily do Německa netrakční jednotku railjet společně s lokomotivou 1216 rakouských drah ÖBB. Důvodem je zahájení
To nemůžou jezdit čeští fírové až do Berlína ?
Když jim ty zahraniční diety budete platit, tak proč ne.
A jaký je rozdíl mezi českým strojvedoucím v Německu a bulharským v Česku? Jo ahááá, Bulhaři jezdí u Arrivy…
Platit diety českému strojvedoucímu vyjde stále o dost levněji, než zaměstnat Němce.
A nejde jen o mzdu, ale o efektivitu. Delší souvislá jízda znamená menší prostoje zaměstnance.
Za tím spíš bude snaha ochránit pracovní příležitosti v Německu.
No nevím, jestli diety plus ubytování v Berlíně vyjdou levněji. V těchto provozních věcech snad ČD ví, co dělají.
Německé strojvedoucí zaměstnávají DB a na jejich území je to jejich vlak.Jinak ten německý strojvedoucí ten vlak poveze už z Prahy a ráno nějaký německý strojvedoucí doveze Railjet do Drážďan a tam ho vystřídá do Prahy český strojvedoucí.Takže o prostoje a delší jízdu nemějte obavy.Strojvedoucí se sřídají na více vlacích tak,aby jejich pracovní doba byla využitá.
Jenže ČD ty Němce nezaměstnávají, víte?
Tak jestli příští rok zavřou trasu do Brna přes Trebovou, tak to moc dlouho jezdit nebude. Ledaže by našim německým sousedům chtěli ukázat krásy Vysočiny
Proč se na tom nezkouší lokomotiva 380? 🙂
Protože chtějí jezdit denně
380 má WTB-ČD, které Railjet nemá, a 380 naopak není schváleno s „holým“ WTB, které Railjet má (ale které neobsahuje bezpečnostní prvky, které má WTB-ČD), a WTB-ÖBB nemá 380 pokud vím vůbec.
Něco z toho by se tedy muselo upravit nebo přeschválit nebo obojí, a to by stálo čas a peníze.
A co kapacita, nebude to poněkud málo? Když se jezdilo skrz Prahu, tak obsazenost byla stabilně velká. A pro vnitrostátní dojížděče nic atraktivního.
On je to vlak navíc, který dnes nejezdí.
Tak to by mohlo být v pohodě.
No jestli má začít v květnu stavba Velim – Poříčany BC, tak to si cestující užijou 🙂
do toho Uzel Pardubice a pak uzel Česká Třebová, Choceň – Uhersko, BC atd …
Pokud budou Rakušáci trvat na „systémovém“ čase v Břeclavi a Němci budou chtít převzít vlak v „očekávaný“ čas v Bad Schandau, tak od poloviny roku stejně žádné přímé vlaky skrz ČR nepojedou – vše se bude muset roztrhnout v Praze s dvacetiminutovým „nepřípojem“…
No, na druhou stranu Rakušák dokáže zpozdit vlak jen proto, že se mu zdá, že topení na stanovišti u řídícího vozu hůř topí a tedy se musí přesunout mašina do čela.
Ale zase je tam výhoda, že když pojedu třeba z Brna do Děčína, nemusím přestupovat. A mít strach, že bude do Prahy větší zpoždění a přestup nestihnu.
Projede se v aspoň v tom Německu už 200?
Zatím ne, protože z Drážďan do Berlína ještě není aktivní ETCS. Tj. aktuální omezení krásně zrekonstruované trati je 160 km/h kvůli PZB. Takže 200 snad od prosince 2020.
No já nevím, ale není náhodou rychlejší spojení z Rakouska do Říše rovnou?
ano, letadlem.
aktuálně wien-berlin přímý spoj 7h43m, budoucí rj 8h44m
i aktuální spoje s přestupem jsou na lepších časech než budoucí rj
pokrok nejde zastavit, i cesta může být cíl…tak proč spěchat 🙂
Tento ale zastavuje i v Drážďanech či Brně, nemluvě o tom, že na něm lze očekávat o něco nižší jízdné a také levnější jídelák. Když už je někdo ochoten jet vlakem 7h44, 8h44m ho nerozhází. Obojí je „celý den“.
Levnější? No chtít za Plzeň 94,- mi nepřijde zrovna levné.
co je na tom drahého??
Za půllitr piva 94,- vám nepřijde drahé?
Ceny JLV na území Německa jsou cca německé, což je logické.
Ale na území ČR platí happy-hours (sleva cca 55%) a to u tohoto vlaku trvá 5 hodin a je to právě v době oběda.
Právěže ta cena 94,- byla v Happy-Hours, problém je, že na JLV nemají moc páky, jak je donutit snížit ceny v ČR. I když můžeme být rádi, že je alespoň Happy-Hours, pamatuji doby, kdy Coca Cola stála v jídeláku s českou posádkou 45 Kč a v jideláku s cizí posádkou (mám dojem že to tehdá byly Maďaři), stála 85 Kč, protože akorát udělali převod EURO-Kč.
V jízdním řádu jí tedy vidím 8h32. A tolik je to hlavně kvůli tomu, že vlak jede takovou Tour de Praha. Zastaví v Holešovicích, pak pokračuje na Hlavní, zde si postojí a pak teprve dál resp. spíše zpět. To máme téměř půlhodinku navíc. K tomu nějakých 15 minut na zastávky v menších městech, které by nemusely být. Čili bez toho by to rj257 přes Prahu dal za srovnatelný čas, jako ICE 93 přes Nurnberg.
Zastávky v menších městech, třeba Brno :-), by být nemusely. Otázkou je, kdo by tím vlakem pak jezdil.
EC z Prahy do Hamburgu stojí v Berlíně hbf. asi 20 minut.
Záleží kam. Jedete-li na Octoberfest či z jiných důvodů do Mnichova, tak zcela jistě bude lepší jet z Rakouska přímo.
Je hezké, že se začínají věci otáček a Němci už se začínají učit od nás 😀
no spis bych to nazval ze se ceskym draham povedlo prodat db dalsi rotaci vlaku a mit za to zajimave chechtaky…
Kolik z toho cca bude? 😀
to je obchodni tajemstvi cd a.s. a tato castka se nikdy v tisku neobjevila 🙂
na jednu stranu me tesi, ze ty jelita jsou schopni na necem i vydelavat, na druhou stranu spousta kvalitnich vozu koupenych na dluh garantovany statem stravi vetsinu casu nekde v nemecku – a my tady mame becka a interpantery…
Inetrpantery? Neblněte odporově řízené stroje jsou stále v kurzu! A to přesto, že už při výrobě se plánovala přestavba na pulzní řízení.
A co se od nás Němci učí???
Že i v Rakousku se vyrábí kvalitní vagony:D
Chtěl jste říct, že „i Siemens vyrábí kvalitní vagony“, že? 🙂
To budou ČD provozovat na Komerční riziko nebo v objednávce ministerstva dopravy?
provozuji to db na komercni riziko a vlak od cd si k tomu pronajimaji. cesky usek samozrejme v objednavce md…
Na českém území v objednávce.
A bude jezdit červený nebo modrý?
Modrý, teda alespoň dle plánů z listopadu: http://sledovani.55p.cz/obb_2020/?datum=4.5.2020&disp=vykony
děkuju – mimochodem výborná stránka.
no kdyby jezdil cerveny, tak z toho maji cd kulove…