Dopravci Železnice

České dráhy začaly posílat railjet do Německa, zatím bez cestujících

Railjet mezi Brnem a Adamovem u bílovických tunelů. Foto: České dráhy
Railjet mezi Brnem a Adamovem u bílovických tunelů. Foto: České dráhy

České dráhy včera poprvé vypravily do Německa netrakční jednotku railjet společně s lokomotivou 1216 rakouských drah ÖBB. Důvodem je zahájení výcviku německých strojvedoucích. Od 4. května by se měly vlaky objevit poprvé na trase Berlín – Praha – Vídeň – Štýrský Hradec.

Podle mluvčí Českých drah Vandy Rajnochové bude souprava zajíždět do Německa kvůli výcviku personálu každý den od pondělí do pátku. Výcvik potrvá až do 3. dubna.

Nový spoj rj256/257 vyrazí poprvé ze Štýrského Hradce 4. května. Bude po letech znamenat obnovení přímého spojení Vídně a Berlína přes Prahu. Jízdenky na nový spoj jsou již v prodeji. Nasazením railjetu dojde k rozšíření počtu spojů mezi Prahou a Berlínem o jeden pár vlaků. Dosud poslední vlak odjíždí z Prahy do Berlína v 16:32.

Vlak začíná ve Štýrském Hradci v 10:26, v Berlíně bude v 21:54. Zpět se vrací v 6:17 z Berlína.

47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

To nemůžou jezdit čeští fírové až do Berlína ?

Vbb

Když jim ty zahraniční diety budete platit, tak proč ne.
A jaký je rozdíl mezi českým strojvedoucím v Německu a bulharským v Česku? Jo ahááá, Bulhaři jezdí u Arrivy…

Radek Janata

Platit diety českému strojvedoucímu vyjde stále o dost levněji, než zaměstnat Němce.
A nejde jen o mzdu, ale o efektivitu. Delší souvislá jízda znamená menší prostoje zaměstnance.

Za tím spíš bude snaha ochránit pracovní příležitosti v Německu.

dopravak

No nevím, jestli diety plus ubytování v Berlíně vyjdou levněji. V těchto provozních věcech snad ČD ví, co dělají.

Apollo17

Německé strojvedoucí zaměstnávají DB a na jejich území je to jejich vlak.Jinak ten německý strojvedoucí ten vlak poveze už z Prahy a ráno nějaký německý strojvedoucí doveze Railjet do Drážďan a tam ho vystřídá do Prahy český strojvedoucí.Takže o prostoje a delší jízdu nemějte obavy.Strojvedoucí se sřídají na více vlacích tak,aby jejich pracovní doba byla využitá.

Vbb

Jenže ČD ty Němce nezaměstnávají, víte?

Odpadlik

Tak jestli příští rok zavřou trasu do Brna přes Trebovou, tak to moc dlouho jezdit nebude. Ledaže by našim německým sousedům chtěli ukázat krásy Vysočiny

Zirecek

Proč se na tom nezkouší lokomotiva 380? 🙂

Petr

Protože chtějí jezdit denně

Hajnej

380 má WTB-ČD, které Railjet nemá, a 380 naopak není schváleno s „holým“ WTB, které Railjet má (ale které neobsahuje bezpečnostní prvky, které má WTB-ČD), a WTB-ÖBB nemá 380 pokud vím vůbec.
Něco z toho by se tedy muselo upravit nebo přeschválit nebo obojí, a to by stálo čas a peníze.

jouda

A co kapacita, nebude to poněkud málo? Když se jezdilo skrz Prahu, tak obsazenost byla stabilně velká. A pro vnitrostátní dojížděče nic atraktivního.

Radek Janata

On je to vlak navíc, který dnes nejezdí.

jouda

Tak to by mohlo být v pohodě.

Démon

No jestli má začít v květnu stavba Velim – Poříčany BC, tak to si cestující užijou 🙂
do toho Uzel Pardubice a pak uzel Česká Třebová, Choceň – Uhersko, BC atd …

Honza

Pokud budou Rakušáci trvat na „systémovém“ čase v Břeclavi a Němci budou chtít převzít vlak v „očekávaný“ čas v Bad Schandau, tak od poloviny roku stejně žádné přímé vlaky skrz ČR nepojedou – vše se bude muset roztrhnout v Praze s dvacetiminutovým „nepřípojem“…

Dominik

No, na druhou stranu Rakušák dokáže zpozdit vlak jen proto, že se mu zdá, že topení na stanovišti u řídícího vozu hůř topí a tedy se musí přesunout mašina do čela.

malej-jarda

Ale zase je tam výhoda, že když pojedu třeba z Brna do Děčína, nemusím přestupovat. A mít strach, že bude do Prahy větší zpoždění a přestup nestihnu.

Vladimír Bílý

Projede se v aspoň v tom Německu už 200?

zao

Zatím ne, protože z Drážďan do Berlína ještě není aktivní ETCS. Tj. aktuální omezení krásně zrekonstruované trati je 160 km/h kvůli PZB. Takže 200 snad od prosince 2020.

Martin 2

No já nevím, ale není náhodou rychlejší spojení z Rakouska do Říše rovnou?

Georg

ano, letadlem.

Slow

aktuálně wien-berlin přímý spoj 7h43m, budoucí rj 8h44m
i aktuální spoje s přestupem jsou na lepších časech než budoucí rj

libor

pokrok nejde zastavit, i cesta může být cíl…tak proč spěchat 🙂

Radek Janata

Tento ale zastavuje i v Drážďanech či Brně, nemluvě o tom, že na něm lze očekávat o něco nižší jízdné a také levnější jídelák. Když už je někdo ochoten jet vlakem 7h44, 8h44m ho nerozhází. Obojí je „celý den“.

Dominik

Levnější? No chtít za Plzeň 94,- mi nepřijde zrovna levné.

kakov

co je na tom drahého??

Dominik

Za půllitr piva 94,- vám nepřijde drahé?

Radek Janata

Ceny JLV na území Německa jsou cca německé, což je logické.

Ale na území ČR platí happy-hours (sleva cca 55%) a to u tohoto vlaku trvá 5 hodin a je to právě v době oběda.

Dominik

Právěže ta cena 94,- byla v Happy-Hours, problém je, že na JLV nemají moc páky, jak je donutit snížit ceny v ČR. I když můžeme být rádi, že je alespoň Happy-Hours, pamatuji doby, kdy Coca Cola stála v jídeláku s českou posádkou 45 Kč a v jideláku s cizí posádkou (mám dojem že to tehdá byly Maďaři), stála 85 Kč, protože akorát udělali převod EURO-Kč.

Vladimír Bílý

V jízdním řádu jí tedy vidím 8h32. A tolik je to hlavně kvůli tomu, že vlak jede takovou Tour de Praha. Zastaví v Holešovicích, pak pokračuje na Hlavní, zde si postojí a pak teprve dál resp. spíše zpět. To máme téměř půlhodinku navíc. K tomu nějakých 15 minut na zastávky v menších městech, které by nemusely být. Čili bez toho by to rj257 přes Prahu dal za srovnatelný čas, jako ICE 93 přes Nurnberg.

Vbb

Zastávky v menších městech, třeba Brno :-), by být nemusely. Otázkou je, kdo by tím vlakem pak jezdil.
EC z Prahy do Hamburgu stojí v Berlíně hbf. asi 20 minut.

Jiří Kocurek

Záleží kam. Jedete-li na Octoberfest či z jiných důvodů do Mnichova, tak zcela jistě bude lepší jet z Rakouska přímo.

David Brzeźniak

Je hezké, že se začínají věci otáček a Němci už se začínají učit od nás 😀

Georg

no spis bych to nazval ze se ceskym draham povedlo prodat db dalsi rotaci vlaku a mit za to zajimave chechtaky…

Pan Václav z Prahy

Kolik z toho cca bude? 😀

Georg

to je obchodni tajemstvi cd a.s. a tato castka se nikdy v tisku neobjevila 🙂

na jednu stranu me tesi, ze ty jelita jsou schopni na necem i vydelavat, na druhou stranu spousta kvalitnich vozu koupenych na dluh garantovany statem stravi vetsinu casu nekde v nemecku – a my tady mame becka a interpantery…

Jiří Kocurek

Inetrpantery? Neblněte odporově řízené stroje jsou stále v kurzu! A to přesto, že už při výrobě se plánovala přestavba na pulzní řízení.

Vbb

A co se od nás Němci učí???

czhunter

Že i v Rakousku se vyrábí kvalitní vagony:D

Vbb

Chtěl jste říct, že „i Siemens vyrábí kvalitní vagony“, že? 🙂

noerf

To budou ČD provozovat na Komerční riziko nebo v objednávce ministerstva dopravy?

Georg

provozuji to db na komercni riziko a vlak od cd si k tomu pronajimaji. cesky usek samozrejme v objednavce md…

Sotous

A bude jezdit červený nebo modrý?

55p

Modrý, teda alespoň dle plánů z listopadu: http://sledovani.55p.cz/obb_2020/?datum=4.5.2020&disp=vykony

Sotous

děkuju – mimochodem výborná stránka.

Georg

no kdyby jezdil cerveny, tak z toho maji cd kulove…