České dráhy začaly nabízet ve vlacích jedlý hmyz, křupavé červíky a cvrčky
Nabídka občerstvení ve vlaku. Pramen: České dráhy
Druhou novinkou je pivní speciál Matylda. Výtěžek z prodeje půjde na opravu stejnojmenné parní lokomotivy.
„Von vždycky říkal, pokud se týká štěnice, že má kořennou příchuť po hořkých mandlích, které se dávají do bábovek, ale švábi že smrdějí jako stará bible prolezlá plísní.“
Fuj…
No hlavne at pred pripravou neutecou, neni nic horsiho nez cvrkot v tichem oddile…
Úžasné o čem všem někdo dokáže napsat „seriózní“ zprávu 🤣🤣🤣.
Myslím, že by server Zdopravy měl udělat i rubriku blesk 🤣🤣🤣
Hmyz? No fuj! Tady se ujme skutečně každá blbost.
Kafe z termosky za kilo a k tomu červy? (Plus platba v hotovosti) Asi by mi chvíli trvalo, jestli jsem se nepreslechl.
Kafe z termosky nestojí kilo, ale 15 Kč obyčejná káva a 25 Kč káva Manuel. 115 Kč stojí jen ti červíci, kteří ale s kávou a její cenou nemají nic společného.
Kafe z termosky jsem měl vždy za směšných 15 nebo 20 Kč.
Jak kde. V EC z Prahy do Bohumína 49,-
Na červy kašlu, dal bych si tu zrzku ;).
Ještě že ne ten vozejk s písmeny ČD….. jako někteří šotouši tady…. Logo národního dopravce, modrá a 810 je to jediné, co je vzruší…..
😀
Ano, ano… Mínuska pod mým příspěvkem značí, že Vaše logika nemá chybu :D.
Super! A ta zrzka taky.
😀
Dědečku, přinesl jsem ti ty červy.
Nechci červy! Chci hrát šachy!!!
Bomba článek, aspoň je nad čím diskutovat. 😀
Červíci jsou hit jen na začátku, Když s nima začal Leoš, každej to musel vyzkušet, vyfotit na instagram, dokázat si že to dá. Uplynuli dva měsíce a už se to prodávalo sporadicky, že to občas někdo zkusil. Tady to dopadne asi podobně.
UplynulY.
Naše děti křupavé červíky milují, je to rozhodně lepší než se ládovat smaženými čipsy apod.
Leošem myslíte Novotného a vlaky LE nebo Leoše Mareše? S LE jsem ještě neměl tu čest jet, tak se když tak omlouvám za stupidní otázku.
Leo Express, proboha
Hlavně aby se na tu nabídku jídla dalo spolehnout. Posledně cesta z Linze, jídelní vůz nezařazen, minibar vyprodaný, prý nebyl čas ho doplnit. Naštěstí jsem na nádraží ještě narychlo něco malého koupil, protože se mi to nestalo zdaleka poprvé, ale i tak jsem měl po té 5hodinové štrece (tradiční zpoždění) hlad, že bych jedl i ty cvrčky.
Ano. Loni k nám na divoký sever jezdil na jednom páru Krušnohorů jídelní vůz. Z asi 10 pokusů jsem měl štěstí jen jednou 🙁
Teď v Interjetech jezdí pravidelně minibar, ale už se také stalo, že neměli ani vodu. Navíc občas vystoupí nebo nastoupí až někde po trase.
A chtělo by to dát do hlášení, že hospoda / minibar mimořádně nejede. Stejně tak by to mohl zvládnout i IDOS, když zvládne ukazovat aktuální zpoždění i nástupiště.
Když jsem jel Interjetem poprvé, krátce po jejich zařazení do servisu, tak jsem vyslechl od stewardky velmi nelichotivé hodnocní těchto nových vlaků – detaily si přesně nevybavuji, ale mělo to co dělat s možnostmi naskladňování zásob pro minibar, což prý bylo výrazně snažší u starších vagonů.
Co je „pestré škály mikroživin,“ ?
Jakože mikronutrienty, čili vitamíny, minerály a stopové prvky.
Vítám a kvituju, skoro to vypadá, že teď předběhli dobu. Tak snad to nevzdají. Pojídat hmyzí proteiny bude normální tak za 10 let. Mimochodem, neporadíte, kde je koupit v Česku normálně v obchodě?
Koupil jsem to normálně ve zdravé výživě 😉
A nevíte kde koupit takové kravské vemeno na obalování případně salát jikry a mlíčí? To jsem už neměl ani nepamatuji i když bych si to s chutí dal.
https://www.diana-ryby.cz/hostavicka-smes—jikry–mlici_56
Díííky!
…a co takhle Babské ucho?
To je prej občas k mání v nemocnici…
https://www.youtube.com/watch?v=B5v08S3f54s
Všechno pochytané z vlastních zdrojů (osobních vagónů)…
Když jsem jezdil v 90. letech EC z Domažlic do Plzně, dal jsem si v jídelním voze punčový řez, kávu, nebo dokonce oběd.
Dneska dostanu na téhle trase v lepším případě nic, v horším červy a megahnusné kafe (přitom na některých tratích se i z minibaru dá získat pitelná káva?)
Holt, pokrok a šetření. Zima, tma, brambory a politbyro. 🙂
V jídeláku (ne minibaru) je k dispozici slušné jídlo na úrovni lepších českých hospod. V Evropě docela unikát. JLV má své mouchy, ale buďme za něj rádi. Že nejezdí jídeláky na této trase, možná souvisí s celkovým úpadkem této linky, která je asi spíš použitelná pro regionální cestující v krátkých trasách, PRG-MUC by s tím jel jen blázen. Na druhou stranu, aspoň to jezdí v dvouhodinovém taktu.
Jak jsem psal v diskuzi o lince Praha-MNichov, paradoxně s tím dost lidí i celou trasu jezdí. K tomu davy Němců vnitro. Jsem přesvědčený, že hospoda (nebo alespoň bufet) by se tady uživila stejně dobře jako na Berlinerech.
Celkem pravidelně jezdím do Brna a hlavně na lince Metropolitan už jsem mnohokrát zažil, že nějaká parta strávila v hospodě prakticky celou cestu a vypila většinu zásob chlastu. Myslím, že JLV celkem dobře balancuje kvalitu a cenu a málokdy mají prázdno.
Taky jezdím autem. 🙂
A absence jídelního vozu a často i slušných vagónů (Bpee, Bmpz, Apee, Ampz) byl podstatný faktor. Sorry jako.
Těch 3/4 hodiny cesty se nedá vydržet bez jídeláku, to celkem chápu.
A proč právě třeba těchto 45 minut nevyužít dle vlastní libosti a najíst se za jízdy a neztrácet tím čas po vystoupení z vlaku?
Podle téhle logiky by se musela tahat hospoda na všech regionálních vlacích.
Můžete prosím objasnit, proč by jakýkoliv cestující ve vlaku mezi Domažlicemi a Plzní nemohl využít služeb jídelního vozu, pokud ten je ve vlaku zařazen?
To, že „by se musela tahat hospoda na všech regionálních vlacích“ je pouze výsledek vašeho poněkud specifického uvažování.
Ani ne. Zase nechápu, proč si to někdo (soumar) nárokuje, když je to pro provozovatele poměrně drahá sranda. Navíc je tento vlak tak trochu vymodleným propojením dvou regionálních spojů různých dopravců, většinou stejně zůstane souprava někde odstavená – Schwandorf přestup, do Mnichova sice nějak souprava dojede přivěšená k následujícímu spoji, ale lidi už jsou v čudu. Samá komplikace. Němci to neřeší, vezmou na cestu pivko a bratwurst, já třeba řízek, bistra ve stanicích v Německu nabízí čerstvé potraviny za rozumný peníz, takže fakt nevidím důvod.
Zřejmě si každý z nás dvou vysvětluje základní soumarův příspěvek úplně jinak.
Já jsem to pochopil tak, že pokud soumar navštěvoval jídelní vůz v 90. letech (káva + punčový řez), byl s nabídkou spokojen a srovnával to s aktuální nabídkou (káva z termosky, pražený hmyz).
Kromě toho by dnes z Prahy do Mnichova jel vlakem buď někdo omylem, nebo pokud by to měl zadarmo a nezáleželo by mu na čase a pohodlí (440 km, 5,5 h., 80 km/h., přestup).
Nerad cestuju (a vůbec žiju) způsobem „muset to vydržet“. I dráhy by od tototo zadání mohly a měly upustit, chtějí-li získat platící cestující.
Tak červíci a cvrčci jsou přesně to, co člověk od dominantní státní dopravní společnosti očekává. 🙂
Dobrou věc rád podpořím, ale cvrčky a jinou havěť na louce nachytanou fakt jíst nebudu a myslím si, že nejen já a proto Matylda bude na opravu čekat asi déle než by bylo nutné.
Co takhle nějaký kousek uhlí ? Ten by nebyl?
Nejsou nachytaní na louce, to by byli plní pesticidů. Chovají se na hmyzí farmě.
To byl samozřejmě jen takový obrat, který odkazoval na klasiku Zdeňka Trošky ;- ) a „potvory z moře vytažený“
https://www.youtube.com/watch?v=vzBgFgCJSoM
Ale samozřejmě rozumím tomu, že každý jsme jiný a i ty chutě máme každý jiné. Proto hovořím sám za sebe ;- )
Tak je to členovec, jako krevety třeba
Ani to jsem nikdy nejedl. Ale třeba takový šnek dobrý je, to zase jo ;- )
Šneci jsou na můj vkus moc slizcí…taková saranče je mnohem lepší.
A je ta farma certifikovaná?
Mají tam červi alespoň minimální životní pohodlí, nebo se tam tísní jeden na druhým?
0 – ekologický chov
1 – chov ve volném výběhu
2 – halový chov
3 – platový chov
4 – separovaný sběr
+++
Na Matyldu jde výtěžek z prodeje piva, ne hmyzu. Stačí číst. 🙂
Však já čtu:
„České dráhy dnes ohlásily novinku v nabídce minibarů, které v dálkových vlacích nabízejí cestujícím občerstvení. Sortiment rozšířily o jedlý hmyz“ a dále v textu
„Druhou novinkou je pivní speciál Matylda z plzeňského pivovaru Proud. Jde o limitovanou sérii piva v plechovkách; výtěžek z prodeje v minibarech půjde na opravu parní lokomotivy 313.432, která má přezdívku Matylda.“
Výtěžek z prodeje v minibarech je tedy jak z piva tak z hmyzáků. ;- )
Stojí 79 0,5 l a ochotně ji přinesou:-)
Kdysi jsem nějakou takovou smaženou věc ochutnával a moc se to nelišilo od všelijakých jiných křupek, čipsů a podobně. Jen je to navíc „s příběhem“.
Jo, chce to prý jen překonat ten prvotní pocit, že člověk jí červa.
Ano. Je to s příběhem a hlavně o dost zdravější, červíci a hmyz mají obecně hodně bílkovin (na rozdíl od brambor…).
Škoda že takový servis není i v ostatních rychlících a lokálkách.
Ale je. Takové dlouho nečištěné Béčko či zasmrádlá 810 nabízí vela hmyzáků. Stačí jen vhodně klepnout a servírovat čerstvé 🕷🦗😆
Jojo, raw strawa je w módě.
Nechci být za kolenovrta, ale jednou jedinkrát cca před patnácti lety jsem si v EC dal kávu, kterou mi nalili z konvice což nebyl až tak velký problém, ale chtěli za něj 75,- Kč a od té doby si ve vlaku radši nic nedávám ….
To je, jako byste si v roce 1989 přečetl, že padá Berlínská zeď a měl za to, že se to stále ještě odehrává. Doporučuji vyzkoušet jídelní vůz na EC, budete příjemně překvapen.
To fakt není totéž. Do hospody, kde to bylo drahý a hnusný, se člověk prostě nechce vracet, i když to bylo před patnácti lety.
Je to totéž.
Ale pozor, ať to není polský jídelák, to zase taková sláva není 🙂 Na ferdinandce máme s jídeláky smůlu 🙂
A maďarsky taky není výhrou..
Souhlasím, že polský a maďarský, ale dokonce ani rakouský a německý, se stávajícímu českému nemohou rovnat.
Maďaři to mají vcelku dobré, ale ceny i pro nadprůměrně placeného našince poněkud vysoké.
Jinak souhlasím, JLV je špička a vyzkoušel jsem na kolejích hospod už hafo.
u ceskeho jlv stoji kafe aktualne 59,-
ale lepsi hodnotu ma tocene pivo a jidla v jidelanku.
Nejdražší je u JLV Starbucks za 49. Jinak základní je za 20:
https://www.jidelnivozy.cz/menu/doc/bistropendolino.pdf
Pardon, špatný odkaz:
https://www.jidelnivozy.cz/menu/doc/minibarpendolino.pdf
Mimochodem, tyhle cvrcky asi budou mít jen v cd voziku, ne jlv vozíku. A rozdíly v sortimentu ale hlavně cenách tam jsou veeeelike
Takže na rychlících obsluhují minibar ČD a na EC/IC/rj/SC JLV?
Tam kde je jídelak či bistrovuz, je JLV, kde není tento vůz, je CD minibar. Poznáte tknj tím, co je na vozíku napsané a jak vypadá.
Vždycky jsem míval dojem, že z těch vlakových vozíků – podobně jako v těch nádražních řetězcích – se prodávají jen nehorázně předražené věci pro snoby a pro lidi, kteří neznají hodnotu peněz, ale v poslední době už mi ty ceny přišly normálnější. Tak nevím, jestli oni zlevnili nebo jestli já jsem tolik zbohatnul.
ČD pro zmatení nepřítele mají ve vlacích 2 druhy minibarů. Ve vlacích bez jídelního vozu jezdí minibar ČD s velice nízkými cenami. Ve vlacích s jídelním vozem jezdí minibar JLV, kde jsou ceny vysoké. Pro příležitostné cestující je to loterie, který minibar zrovna chytnou a zda vůbec k nim přijede, pokud je třeba zrovna vlak přeplněný.
To byl minibar od JLV, ten je dražší, minibar od ČD má kávu za 15 Kč
Poznám. Tak 8 rokov zpet manželka vo vlaku Praha drazdany v jedálenskom voze kúpila synovi 2 Decovu škatuľku džúsu za 50 Kč. Dotaz na to spomína
Základní kafe z minibaru teď myslim zdražili z 12 na 15 korun;)
Z menu nebo ze sedaček? o)
Tak ono jde jen o obnovení nabídky z před několika roků.
Je pravda, že tenkrát to nebylo balené a člověk si to musel nachytat sám.
https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/373101-at-te-blechy-kousou-celou-noc-ve-vagonech-cd-se-objevily-stenice
Myslím, že je měl i žluták, takže nic co by bylo výjimečně. Jakkoliv to naštve pořádně
Vy jste zažil u zluťáka blechy, nebo si to jenom myslíte? Já je u ČD zažil osobně ve voze ‚A‘, ale už je to fakt dávno.
Ale jistě. Stačí jedna zablešená věc od cestujících a vypráskat to pak zabere dost cíleného úsilí.
Párek, pivo, limo rovnou do okýnka, jako kdysi. Musel to být pěkný kolorit…
Nabídka křupavých červíků a sušených cvrčků – a mohlo by to být podpořeno i jarmarečním halekáním po vlaku – bude dobrej bizár, ale proti gustu…
Aha, Matylda nebude ten jogurt. Škoda. Přesto v Západním expresu koupí speciálu a ochutnáním rád podpořím dobrou věc.
Alfa a omega všech nabídek minibarů ovšem je čitelnost cen v různých typech vlaků (příp. viditelná informace o cenách) a aby zakoupená káva byla fakt kafe, které si chcete dát i příště. (Není.)
„České dráhy začaly nabízet ve vlacích jedlý hmyz, křupavé červíky a cvrčky“
Jedlý hmyz, křupavé červíky a cvrčky. Ti červíci a cvrčci jsou také jedlí? Navíc i všechyn khouby jsou jedlé, ale některé jen jednou :- )
A co se týče toho halekání
https://www.youtube.com/watch?v=8uXB6b-1DzQ
„Prosím Vás máte berušky? Nemáme, berušky teď letí do Ostravy. Co dělaj berušky v Ostravě? Labutě. Labutě berušky hadi, dostanu já někdy pořádnej řízek?
https://www.youtube.com/watch?v=FBGQW6-Bes0
Tak je pravda, že v tomto případě je k rozlišení trojnásobného předmětu od jednoduchého předmětu s dvojnásobným vysvětlujícím přístavkem nutná jistá interpretační dovednost včetně základních biologických znalostí.
Ty ceny jsou dobrý postřeh. ČD by mohly dát ceník (nebo odkaz na něj) do aplikace Můj vlak. Snížila by se spotřeba letáčků, které ČD minibary rozmisťují po vlaku.
Balíček pro přežití v nouzových podmínkách. Např. v Ústí nad Orlicí.
Škoda, že nevíme, za jaké balení ta cena je. Mohlo by to být fajn, a nebo taky extra předražené.
0,02 kg
Není lepší to uvádět jako 0,000 020 tuny?
Cena na minibaru je nižší, než za kolik to „výrobce“ nabízí na svém webu nebo kolik to stojí jinde.
Pak je to paráda.
Tak to jste mi nasadil brouka do hlavy.
Treba po tom opravdu volaji jejich staly zakaznici … kteri preziji nefunkcni klimu (a doporeceni o vode), skoro zadny signal, omezeni na zachodech … jestli i pak nekdo jezdi, tak proc by nemohl jist brouky.
Jezdím teda víceméně jen Valašským expresem, a pak konkurenci (Regio, Arriva). Za poslední rok každý týden 2x (všichni tři) a nefunkční klima byla několikanásobně-krát v Regiu (už přestali posílat i SMSky, protože to je asi u nich už standard mít dva tři vagóny z pěti bez klimy), Arriva se na Zlínsku zlepšila, ale i tak tam v létě klima funguje jen tak v půlce spojů. Co se týče signálu, tak za to ČD nemůžou. Poděkujte operátorům, že kašlou na infrastrukturu. Projel jsem Lotyšskem, Rakouskem i Francii a mohl jsem sledovat FHD youtube videa nějakých 90% času. U nás mám problém… Číst vice »
Minibar mi vadí jen tím že nepozorná obsluha demoluje vozíkem odpadkové koše pod sedačkou, viz ilustrační snímek.
V této poloze by koše měly být nárazuvzdorné.
Videl jsem na vlastni oci, kdyz obsluha roztrhla hranou stolu nove kozene polstrovani loketni operky
Předpokládám, že ty červíky si nasbírali na palubách svých vlaků 😂
Než červíky a cvrčky….nebylo by lepší jednou za čas ty vozy uklidit…? 🙂
Tak to by dnes sedělo spíše tak na RegioJet, kdyby je nabízel 😄
Tarzan by měl radost. Ještě že jezdím autem a zastavím si u KFC.
Nechápu ty mínusy. Ale v aute mi aspoň funguje clima… Ale ono je zas nekomu hnus KFC, jinemu Mekáč.
Na kuřecí pařátky?
Super, furt se k tomu odhodlávám, tak v neděli to prubnu.. 🙂
Někdy si tak říkám, jaký materiál hulí na nábřeží ..
ČD minibar je sympatická věc. Chybí zde již zmíněná platba kartou, chybí určitá garance, že minibar přijede a bude mít nějaké zboží (lepší zásobování/dozásobování i cestou) a že např. nápoje budou vychlazené (lednička ve vlaku).
pro mne je problém i nevyzpytatelnost cen. někdy to je totální pohoda a nakoupím hromadu věcí pro sebe i pro děti, jindy si to dvakrát rozmyslím. podle mne je to tím, jak jsou právě cenový politiky. a to je i důvod, proč řada lidí minibar automaticky odmítá, prostě se bojí, že je to drahý.
No ony jsou 2 typy minibaru. Levnější (malý vozík) ve vlacích bez jídelního vozu. A pak o hodně dražší (velký vozík)ve vlacích s jídelními vozy JLV, které také pendlují po vlaku. Ty drahé mají větší sortiment zboží a hlavně lepší kávu, kterou ty malé mají jen instantní rozpustnou ze sáčku zalévanou vodou. Takto jsem to aspoň já při svých častých cestách odpozoroval.
Drahy to neni ani v té dražší variantě
Bohužel ČD minibar mám spojen s jedním naprosto otřesným zážitkem špinavé vlažné vody vydávané za kávu za pouhých Kč 49, ale v cenách roku 2005, čili dneska by to bylo asi za sto. Jeden příklad toho, jak jedna fakt blbá zkušenost zablokuje ochotu službu příště zkusit znova na hodně dlouho.
Jiná liga jsou jídelní vozy, tam si třeba na jídlo vždycky rád zajdu.
Tak to nebyl ČD minbar, ale JVL .
A ta špinavá vlažná voda byla ta prémiová káva co tenhle předražený parazit na Státní dráze vydává za kafe.
Ale je to ze Západu, takže to se dnešnímu totálně vymletemu substrátu pod 40 bude líbit .
ČD minibar má normální kafe za 15, ale není to proslulá západní značka…
Nějakou dobu jsem kafe v ČD minibaru nekupoval, ale předtím tam vždy měli porcovanou Nescafé classic. Takže Nescafé není „proslulá západní značka“?
Naposled mi nabídli Starbacks blend.
Starbucks
Ano, proslula znacka muze byt i nechvalne proslusla.
Asi máte Starbucks spojený jen s těmi nehorázně obřími vanilla latté apod., že? Tak tímto Vás informuji, že si u nich můžete dát i normální a dobré espresso.
Zdražili tuším na 25kc.
Mám 39. A můžu odpovědní prohlásit, že debilové nad 40 jsou vůbec nejhorší. …
Kde Vám to mohu podepsat? 👍
No jó, za to ti “chytří” nad 40 se zmůžou maximálně tak na nazývání cestujících “vymletým substrátem”…výborně, elita národa…
Tak to nebyl ČD minibar.
To na nechuti to riskovat znova moc nemění.
ČD minibar má kávu za 15 Kč
Tak ona je lednička pokud vím jen v Bmz 229, jinak jsou všechny ČD Minibary (ty od Tess Promotion) umístěny buď v normálním kupé, případně v Bmz 224, kde jsou jen police a nebo jako v InterJetu jen v přihrádce na zavazadla. Takže chladných nápojů asi není realistické dosáhnout, i když jsou nápoje v polystyrenových krabicích.
On by na to někdo totiž musel myslet už při návrhu interiéru…
Je to přesně tak, kromě Bmz 224/229 ledničky nejsou, takže studené nápoje jsou jen v bednách. A když jsou na tom vozíku a delší dobu je nikdo nekupuje, tak prostě chlazené vydržet nemůžou.
Garance, že minibar přijede záleží především na tom, kolik vozů souprava má, jak je obsazena a jak moc lidí něco chtějí. Ono někdy trvá obsloužit celý vagon i třeba 20 minut, pokud se zastavujete u každého člověka a pak se prostě stává, že někdo vystoupí dříve, než k němu minibar dojede.
A pokud jde o zboží, tam je to podobné. Občas se najde někdo, kdo ho prostě vykupuje ve velkém a každý, kdo sedí dále za ním, má zkrátka smůlu a nic se k němu dovézt nedá. Doplňování zásob jde jen v několika stanicích v ČR.
To je novinka, červíky a cvrčky nabízí ČD minibar už nějakou dobu. Akorát to nikdo nekupuje.
Posbírali z podlahy?
Jezdím pravidelně Západním expresem Praha – Cheb – Praha a občerstvení využívám pokaždé, hlavně sendviče z Libeřských lahůdek jsou výborné. Obsluha je milá. Jen škoda, že směrem do Prahy mají už nabídku velmi omezenou. A ta hotovostní platba je omezující faktor, jinak bych se i „rozšoupnul“ víc. Zkusím i červíky.
Platbu kartou by měli ještě letos rozjezdit 🙂
viz https://zdopravy.cz/ceske-drahy-rozsiri-placeni-kartou-do-vsech-minibaru-114026/
ČD, vítejte ve 21. století
Kdo se někdy pokoušel o platbu kartou ve vlaku třeba mezi Blanskem a Brnem, tuší, že o ČD a 21. století to ve vlacích úplně není.
Na trati mezi Blanskem a Brnem není vpodstatě signál, tak proto to nejede. Také ale připouštím, že platba kartou u průvodčího na jakékoliv trati je boj 😄
Ono to asi nebude tím, že by nechtěli, ale na části trati prakticky není internetový signál, žádná data, wifi taky spíše nefunguje, museli by mít offline terminály.
Vše souvisí se vším. Zavedením jednoho můžeme tlačit na vylepšení druhého 🤦
To je pěkné, ale podle mě už banky vůbec off-line terminály nenabízí a to i v případě kdy tyto umožňují tzv. offline platby (transakci bez ověřování). Prostě se s internetem počítá a operátoři by se měli trochu snažit s pokrytím tratí.
Takže to jde, když se chce. Můžou mít offline terminál nebo aspoň napojení na vlakovou wifi, která bude mít lepší signál než malinká anténka v samotném terminálu. Není nic lepšího než si zajít v Pendolinu na oběd a pár minut strávit tím, jestli mi to tu kartu konečně vezme nebo ne, protože zrovna jedeme nějakou pustinou nebo protože některé vagony umí dobře tlumit mobilní signál.
Napojení na vlakovou WiFi banky nedovolí. Vždy musí mít terminál jejich šifrovanou SIM.
A není jednoduší si tu peněženku prostě vzít?
Peněženku mam vždy u sebe. A v ni jen karty. Hotovost nemam důvod tahat…
Aby jste se z těch platebních karet nepo… 🙄 to je takový problém mít u sebe hotovost???
Když jsem jedl cvrčky na teambuildingu, některým slabším kusům se z toho docela navalovalo (ono to nejedli, jen byli u toho, když jsem to jedl já), tak jsem zvědavý, jeslti někdo ohodí kupéčko, nebo se půjde radši vydýchat do uličky 😀
Jedl jsem smažené nymfy bource morušového . U vietnamské rodiny. Docela to šlo ..:-)
Já jsem ochotný zkusit skoro všechno, pokud se to nehýbe. Ale u hmysu si myslím, ež se spíš prosadí ta cvrčí mouka, že se to bude přidávat do jídel, jako čistý protein.
Jedl jsme hmyz už několikrát a tam je vždycky dobré to okolo,a ten hmyz má chuť minimální.
Tak je aspoň vyzkouším, až si budu krátit dlouhou chvíli, ale na pravidelné jezeni misto bramburku to nevidím.
Eeech, toto nebude zrovna můj šálek kávy, ale konzumenti nechť si svůj hmyz samozřejmě vychutná. 🙂 Já na tohle odvahu zatím nesebral. Ale jinak dobrý marketingový nápad.
Jsou kupodivu fakt dobří. Doporučuji se někdy hecnout a aspoň ochutnat 🙂
(Mně to trvalo asi 4 roky…)
tak cervy si muzou nechat, ale za matyldu samozrejme diky. 🙂
Jinak doporučuji exkurzi pivovaru Proud v Plzni 🙂
dik za tip, ravena uz mam, tak vim kam priste 🙂
Jedlí červi, ty jo, tak čím to trumfne Regiojet? 🙂
U něho jste rádi, že vůbec nějaký servis probíhá…
Je to tak v poslední době bohužel spíše neprobíhá než probíhá a to i když si člověk připlatit za Relax tarif.
Platba kartou
Mě to spíš přijde vtipné třeba na rychlíku z Plzně do Budějovic – a kdyby se vám koženkové kupé zdálo málo špinavé, mohu nabídnout k zakousnutí červy ! 😀 Ale v pohodě, jinak minibar taky oceňuju, je to za normálních okolností dobrá služba… Na posílenější vlaky by to možná chtělo dva, akorát…
na tom rychliku jezdi minibar? tam bych byl rad, ze to vubec jede… 🙂
To víte, za 6 hodin cesty vyhládne. 😀