České dráhy „vyvenčí“ pendolina, kvůli údržbě pojedou mezi Prahou a Bohumínem
Jednotka pendolino Českých drah v zimě. Pramen: České dráhy
Pendolina jsou v posledních měsících na českých kolejích vzácný úkaz
Pendolina jsou v posledních měsících na českých kolejích vzácný úkaz
12. 12. v 0:00 to bude přesně 15 let od 1. výjezdu 681/682 001 na trasu Praha hlavní nádraží – Ostrava hlavní nádraží – Bohumín.
Takže místo jen pro 3 jízdní kola? Paráda…
A v tuto roční dobu a počasí určitě jezdí desítky cyklistů, že ano?
Pokud jezdí cyklistů minimum, tak proč ČD nedovolí jejich přepravu ve vlaku 112 mezi Ostravou a Prahou v neděli bez rezervace? Ne tento vlak totiž nejdou koupit místenky z nějakého důvodu na straně PKP. Obecně si myslím, že vhodnost přepravy kola by si měl vyhodnotit každý zákazník sám. Omezování, regulace, zákazů a rozhodování za druhé je teď příliš.
„České dráhy mají sedm jednotek pendolino. Jejich interiér prošel v letech 2017 a 2018 modernizací“
To už bylo ale druhé vylepšení, první překopávka byla na podzim 2011… Nevím, co všechno přibylo, ale vím, že mezi tím byly zásuvky ve dvojce…
Je to šaškárna v ČR skovidem. Šašci tak dlouho kverulovali, až jsme v 3 měsíčním lockdownu a ještě dlouho budem.
A nikdo vlaky nechce jezdit. Měli se vyhradit prostory povinně s e rouškou.. Pro zodpovědné. A promořovače nechat bokem.
Nebojte, vrchní promořovači, tedy ANOfert cumpany vlakem opravdu nejezdí.
Jo? Co třeba takhle při nástupu do vlaku ukazovat povinně očkovací průkaz, že mám v sobě antiCovid vakcínu a nebo papír s negativním testem, ne starším jak 15 minut? 😀
Nechtělo by to taky IQ test? Co když si někdo za jízdy otevře dveře a vypadne.
A co test prokazující znalosti z Tr10, aby nebyly důležití zaměstnanci dopravce obtěžováni všetečnými dotazy zákazníků.
IQ test?
Je hodnota 137 bodů dostačující pro cestování v 1.třídě?
No fakt je, že někteří zaměstnanci ČD opravdu těžce nesou, když mají odpovědět na dotaz cestující veřejnosti, což patří k jejich pracovním povinnostem. Pokladní na Praze Vršovicích mně například vyndala, že otravuji když jsem poprosil o informaci o zpoždění vlaku v době tři kumulovanych výluk na trati 221, kdy v podstatě nejelo nic! Pak se ještě můžou vztekat, že vítězí Arriva, když mnozí zaměstnanci mají totožný nebo podobný přístup k železniční přepravě! A ti opravdu poctiví pak samozřejmě mají smůlu! Stejně jako my, cestující veřejnost!
No vy ste opravdu beznadějný
Vždyť v tom ČD nikdo nebrání, pendolina jsou přeci těžce ziskové komerční spoje, mohou si tedy dát do podmínek, že každý kdo nastupuje do tohoto vlaku bude mít žlutou h..tedy pardon e-roušku a jede se, kdo má zájem.
Jenže co dělat, když babičce její Lenovo A1000 řekne „aplikace není pro vaše zařízení k dispozici“?
Přece si kvůli tomu nebude kupovat nový mobil…
Promořovači jezdí vládními limuzínami, ty ve vlaku nepotkáte.
Ale pro jízdní dobu to nebude nic znamenat, protože se stejně pojede max. podle toho, co je v sešiťáku? Nevím, ptám se.
Tak dřívější dojezd do cílových stanic samozřejmě je možný, ale vzhledem k tomu, že Kolína do Prahy je ten cestovní rozdíl mezi klasickou a tímhle dost malý…
RegioJet má u 140km/h vlaků vedených 163 v sešiťáku poznámku „když jede Vectron, platí vmax 160km/h.“ Nevím jak ČD, jestli je to průchozí přes §1, §5, §10 zvlášť při stejné vmax a navíc jenom klopení.
Prakticky kdyby dojel napřed, musí čekat na čas pravidelného odjezdu.
Plán na výměnu převodovek u x6x přece nebyl dosud realizován. Nebo byl?
163 nejezdí 140 km/h…
162 ano.
Regiojet má 162.
To v praxi znamená že na nádraží dojede o 5 minut dříve, ale odjede ve stejnou dobu
Tak Vectron se tam teď nějakou dobu neukáže , když jich mají málo
To se bude půlka cestujících bát do toho vlézt, že nemají místenku. 😆
To nevadí, aspoň tam ti ostatní budou moci dodržovat rozestupy…
By je mohli protáhnout (nebo spíše MD) i za Bohumín. Protože se v dnešní době dostat do Karviné atd. je nadlidský výkon. Jeden jediný přímý spoj a zbytek s 50minutovym čekáním v Bohumíně jak při cestě tam, tak i zpět.
Ale hlavně ty Fatrany, které díky restrikcím na hranicích jezdí odnikud nikam těsně v jízdním čase osobních vlaků veselé jezdí dál. Cca 5 lidí na jeden vagón…
Myslím, že na ministerstvu jsou úplně mimo jaká je ve skutečnosti realita života.
Hlavně ta koordinace s kraji nebude to pravé ořechové.
Nejen na tom jednom. Spíše obecně ve velké části státní správy.
Nepsalo se včera náhodou v jiném článku o obdobných soupravách SBB-CFF-FSS, že pro firmu znamenaly 4x dražší údržbu než jiné soupravy? Není třeba náhodou pendolíno pro ČD tím, čím jsou pro aerolinky A380?
Dobrá otázka, v čem je rozdíl, že ČD si Pendolina v médiích víceméně chválí, zatímco švýcarské odbory požadovaly jejich stažení z provozu po opakovaných požárech a poruchách naklápění.
V Česku jsem jako cestující zaznamenal problém jenom asi jednou, když se souprava nějak odmítala „chytnout“ na 25kV soustavě po průjezdu Berounem. Při větším výkonu zřejmě vypadávalo napájení.
P.R. se nemusí potkávat s realitou.
Možná to trochu souviselo s tím, že dokud ETR470 patřily Cisalpinu, tedy společnému podniku SBB a FS, údržba se dělala jen v Itálii…
A tam asi opraváři čekali, než jim vychladne ranní kafe…
Proč je nenasazují na nějakém oběhu dočasně každý den než aby byla odstavena?
Záleží, co se v aktuální situaci vyplatí finančně. Přece jen se jedná o 7 vozovou jednotku.
Zvast kdyz na spouste relaci stale jezdi pekne sroty…
Nejspíš se dělá údržba, doposud byly jednotky honěné jak nadmutá koza.
Protože každý kilometr provozu znamená ztrátu. Pro dotovanou dopravu nepoužitelné z důvodu konkurence. A bez objednávky u tratí Praha – Ostrava nikdo 1000 Kč platit nebude, aby byl v cíli o dvacet minut rychleji.
Zajímavé by bylo, zda by se chytl model Ostrava Praha nonstop , jako Manažer, to byla úspora času ještě větší, pokud by do toho naházel vidle dispečer, tak by bylo možné jet o dalších deset minut rychleji. Předpokládám i vatu v JŘ. A slušná věna jízdenky, případně sleva na časté jízdy by tomu pomohla, renomé už by bylo v rukou dopravce.
Jako manažer Vám ve vlaku stačí wifi a můžete tři hodiny vyřizovat emaily, navíc je dnes spousta věcí přes webově aplikace, takže můžete nerušeně pracovat a dát k tomu dobrou kávu či něco k jídlu. Tím pádem se pak o něco více můžete věnovat rodině. Pokud je trasa Praha – Ostrava 325 km a nebude zde traťová rychlost 230 km/hod bez přerušení, tak aby to vlaky SC zajeli do 90 minut a cestující jim rádi zaplatili příslušnou přirážku za rychlost, tak teprve začne vydělávat.Když bude konkurovat jednotkám a soupravám s maximálkou 160, respektive 140 km/hod s podobnými dojezdovými časy, tak… Číst vice »
Při rychlosti 250 km/h a zastávkách v Hradci Králové a Olomouci by jízdní doba byla 1 h 51 minut.
(počítáno pro normální soupravy)
.