dkv-spojujeme

České dráhy „vyvenčí“ pendolina, kvůli údržbě pojedou mezi Prahou a Bohumínem

Jednotka pendolino Českých drah v zimě. Pramen: České dráhyJednotka pendolino Českých drah v zimě. Pramen: České dráhy

Pendolina jsou v posledních měsících na českých kolejích vzácný úkaz

České dráhy v následujících dvou týdnech celkem čtyřikrát nahradí klasické soupravy na vlacích EC 145/144 v úseku Praha – Bohumín jednotkami pendolino. Důvodem je přeprava těchto vozidel mezi místem jejich pravidelné údržby, která se provádí na odstavném nádraží Praha Jih, a místem jejich částečného odstavení v Bohumíně.

„Jednotky budou přepraveny na pravidelných vlacích, neboť se jedná o nákladově úspornější variantu oproti jejich samostatnému přesunu bez cestujících,“ uvedl mluvčí drah Robert Pagan.

Plánované mimořádné nasazování Pendolin bude probíhat v těchto termínech a na níže uvedených spojích EuroCity:

– EC 145 dne 6. ledna 2021 (jednotka 680.007)
– EC 144 dne 7. ledna 2021 (jednotka 680.002)
– EC 145 dne 13. ledna 2021 (jednotka 680.004)
– EC 144 dne 14. ledna 2021 (jednotka 680.005)

Pendolina jsou v posledních měsících na českých kolejích vzácný úkaz. Z velké většiny z tratí zmizela 28. října, kdy dráhy ukončily jejich provoz na relaci Praha – Bohumín. Zůstaly jim pouze výkony do západních Čech, kde jednotky jezdí v závazku veřejné služby, a také Košičan. Na vlacích EC mezi Prahou a Bohumínem se pendolina naposledy „protáhla“ v polovině listopadu.

České dráhy mají sedm jednotek pendolino. Jejich interiér prošel v letech 2017 a 2018 modernizací. Pendolino drží český rychlostní rekord, když v roce 2004 vyvinulo na koridoru u Břeclavi mezi Vranovicemi a Podivínem při testech rychlost 237 km/h.

Podrobnosti k provozu dálkových vlaků v době covidové nákazy jsou na stránkách Českých drah.

Tagy České dráhy pendolino
42 komentářů