České dráhy vypsaly soutěž na „bohemizaci“ z Německa dovezených vozů Stadler RS1
Vozy Stadler RS1, které nakoupily České dráhy u německého dopravce SWEG. Foto: České dráhy
Některé motorové vozy se dostanou do provozu nejspíše už letos.
Nikde jsem na fotkách neviděl WC, je v těch motorácích WC?
Sedačky vypadají pohodlně.. Super..
No čím víc by se povedlo tady těch podobných ojetých strojů zkoupit za rozumnou cenu. Tím líp. Jediný brutální nesmyslný strašák je ETCS v uzlových stanicích. Využijme PZB. A cena infrastruktury zaplacena.
Tak snad nevyškubou pzb, pokud to má.
… a chlapi ze Škody Plzeň nebudou mít co žrát….
Pravda pravda, do teď chrlili jeden motorak za druhým a teď budou mít utrum 🙄
🤣🤣🤣🤣
Pars Šumperk patří do skupiny Škoda, jiných alternativ kteří by je mohli zmodernizovat moc neni. Kdyby si to ČD udělali ve svých DPOV tak nemusí vypisovat soutěž.
Na to si ještě nějaký ten pátek počkáme…
To nemají ČD na nákup nových, mohl by někdo vyčíslit rozdíl kolik by stály nový oproti těmto starým a bohemizovaným? A kolik si na tom ještě namastí kapsu organizátor tohoto super kšeftu?
ne, nemají. krom toho se to už nevyrábí. když kdysi nové šly koupit, tak raději prasili reginy….
a jednočlánkové linty či co se skoro nevyrábí, bo jsou dost drahé
vše je jen a jen o penězích. Z počátku byla cena reginy kolem 20 mega, nové Desiro stálo něco mezi 60-80 mega. A jak ČD, tak kraje měli zájem nějak nahradit stávající 810 a to samozzřejmě za mimální zvýšení nákladů spojených s úhradou prokazatelné zráty. No asituace až tak moc nezměnila.
Vyjde výhodněji (nejen finančně) jednočlánkový Lint nebo Pesa Link I?
Ani jeden.Výhodnější je pro 50 lidí autobus.
Zase retard.. tohle už se nevyrábí .. ještě jednou nevyrábí
přesně tak, neřejnu kdyby se to každou chvíli neprobíralo. Hots polovina diskutujících jsou rejpalové.
Pokud čtete pozorně, tak jsem nerejpal , ale normálně jsem dal dotaz, neměl jsem konkrétně ani typ, jen jsem se zeptal na rozdíl ceny nový a bohemizovaný a netušil jsem, že vy i Jerry jste nádražáčtí inteligenti.
Omlouvám se vám ,že nejsem inteligentní koloťuk jako vy a nevím, že se to nevyrábí. Tím hůř, to je jak kdyby si policajti koupili Š 120, zbohemizovali je a tvrdili jaký je to kauf.
Máme takový vynález.. říkají tomu internet. Kolotuk nejsem.. já patřím trošku výš .. vedoucí zasunu
Tady vůbec nejde o to na co mají nebo nemají ČD a i jiní dopravci peníze, ale jde o to, co je ochoten pak financovat zákazník-tedy nejpravděpodobněji kraj.
tak doufám ,že již brzo nastane konec řady 810 na železnici. hutě již čekají!
nejste Luboš?
jinak tohle má asi nahrazovat primárně regionovu, ne šukafon
Spíš 810 za Reginu je náhrada shark
814.2 = 844
814 = 840/841, Lint 27 nebo Link 1
no postupně, tohle nahradí regínu, a regína šukafoun a je to…
To Karviná a Kynšperk taky…
Velká část našich dopravních činitelů tam bude mít do nejdelší smrti střechu nad hlavou…
Sice je to staré, ale lepší nežli regionovy. A pro přežívající lokálky s trvale nejistou budoucností nikdo rozumně uvažující nová vozidla pořizovat nebude.
A tim rozumně uvažujícim máty na mysli koho? … Když si kraj objedná na dva roky něco úplně nového tak tam bude úplně nové. Pokud si objedná starý vergl bude starý vergl…to není o tom jestli to dopravce tiskne a koupi nové vozy pro které případně nebude mít využití, nemluvě o tom že by na tom asi dost prodělal.
kraje zpravidla nechtějí staré křápy ale když už tak novější. Problém je spíš na nadregionálních tratích jako nedávno dopadly tratě z Pa-LBC a Z LBC do Ústí…hrůza děs a bída
Trvá to nějak dlouho, než ten šrot z Německa pustí na koleje. 🙂
státní moloch… ČasuDost…
On taky ..na to má vliv Drážní úřad.. papíry. Pak min. Vybavení je vysílačka schválena na síti SZ(DC). Takže když tomu nerozumím držím hubu že.
tak je jasné, že státní molochy opravdu moc nespěchají… ono celkové fungování státní správy je takové pohodové…
No stejný typ jezdí na Liberecku už léta, tak bych předpokládal, že to půjde rychleji. Ale ono je lepší mínusovat a psát sem vulgarity, než normálně odpovědět.
už jezdí ty modusy co si koupil Radimek? nebo jiné bezva kousky, svého času odložené posprejované vozy ve stanici Kutná Hora hlavní? nebo leošův sršeň?
méně zaslepené nenávisti k ČD. jinak vám praskne žilka či se zalknete žlučí.
PS: kdyby to udělali bez výběrka, to by bylo řevu o korupci a já-na-bráchismu, a tom, ať to je zavřou, zloděje zlodějské, že?
Kdyby se ČD chovaly jako akciovka (v případě že by to nákupčí udělal blbě, tak by ho vyhodili), vůbec by mi to nevadilo.
To kdyby přivezl. Jančura, Arriva, etc to by modří kvičeli. Všichni jsou stejní, bez rozdílu.
Ono je rozdíl dovést motoráky z devadesátých let.. rs1 . S jednotkou r. 845.. 80 léta.. a taky v jakém stavu to je a jestli se na tom udělá modernizace.
Když dovezli desira, tak kvičeli taky.
Kdo zas? Nemůžu dovést vozidla a původním stavu je tady nasadit.. když si doveze auto z Německa tak aspoň vymenite olej , náplně a filtry..oni to nasadili tak jak to bylo ..
modrý či žlutý debil bude řvát vždy a furt. ale neznamená to automaticky, že každý modrý či žlutý fanoušek či kdokoliv, kdo hodnotí jakýkoliv modrý či žlutý počin pozitivně či negativně, je automaticky debil jakékoliv barvy.
používáte totiž dost pochybnou logiku…kdy skupinu fanatiků ztotožňujete se všemi, co mají na cokoliv stejný názor jako alespoň jeden z těchto fanatiků
Kvičí tady leda exoti jako vy. K ničemu jinému nejste schopen se vůbec vyjadřovat.
A když je ta jednotka baujahr:
1992–96 (628.4)
1994–95 (628.9/629.0)
Aby se nám pak nestalo, že tramvaje VarioLF jsou vyrobené v roce 1960
Potom se Google mýlí ale já tam mám 86-89
Pokud se nepletu tyhle verze se k nám nedovezly.. ta 629 je motor- motor.
Spíš kraje a MD rozhodly tak, že toto je jediná možnost…
Pokud by dovezl vozy, které nepamatují invazi sovětských vojsk, tak by nejspíš nikdo nekvičel.
Ani ne..
Maďarsko se s tím neštve. Ti pošlou ne TSI lehký tram2train. Evidentně i na tratě s nákladními vlaky. Žádné tsi nástupiště a modrá zábradlí. A fungují.
Maďarům nikdo nerozumí…
Já rozumím…naprosto…
Já v tomto naprosto.
A pak očkuje Sputnikem. Tak to dopadá když si každej dělá co chce. Nene, kázeň musí být!
Očkují před nástupem do tramvaje, nebo až při výstupu?
Před i po. Rozkaz ten zněl jasně. Dvě dávky!
Jooooo 😀 👍
Ani předtím ani potom, ale místo toho.
No právě. Sputník, taky celkem chytrý krok. A mají naočkováno min 15%. My polovinu.
Vždyť tohle je taky neTSI.
To jo, ale oni jezdí v novém.
A posílají to na tratě v TEN-T?
V čem?
TSI má své výhody, ale není to dogma. 🙂
Vím, že jsou Stadlery z druhé ruky, ale s Regínou to srovnat prostě nejde. Je to živější, otočné podvozky taky dělají svoje. Snad přivedou více cestujících na koleje.
Vlak sám o sobě na lokálkách nikoho nepřivede. Tam jde o rychlost, připoje a nabídku spojů.
Dovolím si nesouhlasit tak úplně. Provázanost je životně důležitá, rychlost má taky váhu, ale motorové vozy s autobusovým soustrojím a neslušnou přezdívkou vyhnaly X lidí do busů. Někteří se vrátili po nasazení Žraloka a někde třeba i po příchodu Arrivy a změně vozidel. Několik takových lidí znám osobně.
Zlatý slova! Jestli je nasadí i do Častolovic, tak zahodím řidičák……
Už se ví, alespoň odhadem, kde budou nasazeny?
To se zase svezeme. Naše železnice bude za chvíli jako skanzen. Ještě, že nepřivezou parní lokomotivy z Rumunska
Jasně, raději hypermoderní Regionovu s 5G připojením. Protože to je asi tak jediná alternativa.
Však si kupte nové auto a vlakem nejezděte, když Vás tohle uráží.
Oproti tomu co sem tahá Arriva je to supermoderní stroj.
to by naopak byl ale pozitivní import, máme málo parovek!
alespoň jedno depo to chce mít v plném parním provozu.
Co je na tom špatného přivést parní lokomotivu ze zahraničí? Například ventilovku z Rakouska, nebo rumunskou Rešicu na osoblažskou úzkokolejku? Sami Rumuni zakazují vývoz svých parních lokomotiv, tak se bohužel parní zubačky jako na Tisovci, nebo Gölsdorfova pětikoláku nedočkáme.
Na pražský S-Bahn S6 nebo S65 místo šukafonů by se hodily 🙂
Na S6 jsou příliš malé
Na S6 jezdí regína.
Ve špičkách ropovod (dvě Reginy)
Stadler vyrobil v roce 1997 RS1. Pars nova dávala dohromady poslední Regionovu v roce 2012, o 15 let později, tisíckrát horší stroj. Naprostá zoufalost.
Tak rs1 je nový stroj . Regionova je rekonstrukce.. z 810a 010.. konstrukce že 70 let.. to je jak hrušky a jabka
On má pravdu v tom, že PR oddělení ČD vydávalo regionovu za kosmickou technologii 21. století…
To bylo před 10 lety .. teď určitě ne
Divil byste se, kolik lajků považuje Regionovu na první pohled za nový vlak. Když vidí relativně moderní čelo a LED světla, vůbec je nenapadne, že je to přestavba 810…
Tak člověk co se v tom nehrabe.. to pomalu nepozná , to je normální.
Na fotce dejme tomu, ale sedět v tom když to dosáhne 80km/v a věřit že to má lepší podvozek než 810 je na Chocholouška. Slyšet v 814 a věřit že to je tišší.
Tvrdili o Regině, že je to „nový moderní vlak evropského standardu“. 😀
Přesně. Šimonovský v televizi. Taky jsem normálně nevěřil, že to dokázali vypustit z úst.
Jaký zabezpečení mají na mysli? Předpokládám, že ETCS asi ne, takže zřejmě barvičkovač.
A na co by tam to etcs bylo? Resp. nedá se vyloučit že tam někdy bude kvůli zajíždění na hlavní tratě ale pro tratě kde se to pravděpodobně bude pohybovat tam nyní bude max. Mirel a i ten bude fungovat max jako KBS.
No tak jako KBS funguje SIFA, která tam určitě je.
Ale i tak se tam dá určitě ten mirel … Naštěstí 😁
Spravne je to KBSE!
A za druhe SIFA neni zabezpecovaci zarizeni a to ani v Nemecku!
Je tam jako kontrola bdělosti Sifa. Nic víc pokud jsou stejně vybavené jako ty na kterých jsem jezdil.
Tak existuje i LS6
Která je na podstatnou část sítě pro tato vozidla drahou zbytečností.
Prostě podle mě ideální kdyby to bylo s PZB koupené. Na ty tratě se namontoval PZB. A ještě by to bylo Cargo interoperabilní. Protože většina těch nových strojů většinou vždy umí PZB číst.
A kecy o nemeckych srotech za 3, 2, 1, … 😉
tady ne, tady platí režijka 😉
Jak jste na to přišel, když se o jejich provoz zajímají kraje? Může záležet i na smlouvě s ČD, za jakých podmínek je ČD nasadí, když teď je ve smlouvě nemají.
Aspoň jsou nízkopodlažní.
Škoda, že se tyhle soupravy už nemohou vyrábět nové. Svou velikostí jsou ideální nástupce 810.
Ale furt jich 500 jezdí .. takže se sehnat teoreticky dají.. jako nástupce nejen 810 ale i Regionov..
To by ty 810 musely jezdit plné, aby se vyplatilo je nahrazovat 841. Spíš je to vhodná náhrada za 814 tam, kde nejezdí plné a trať umožňuje vyšší rychlost.
Ono tak kde to nahradí 810+ 010 .. je to pokrok.. třeba na 325 by to byla bomba
Lepším vozem přilákáte víc cestujících než zoufalou 810. Nastupoval jste někdy do šukafonu s kočárkem nebo kolem? Jel jste s ním někdy třeba hodinu?
Koho by to napadlo, tahat kočár do 810. Leda tak golfáče. Jenže autobus má širší dveře a není to tak vysoko. To už by musela být zoufalost.
Do 810 se kolo dá .. celkem v pohodě. Lepší je 012 vůz kde na to přímo jsou místa.
No jak který. Do Jančorova dálkového střepu jsem mamku sice dostal sám, dolů těmi neširokými dveřmi s vysokými schody jsme ji sundávali 2. Příště to byl vlak. Žralok, Panter i Regínu zvládne sama. A tak Žluťák přišel o 2 klienty.
Spíš buďme rádi…železnici je buď potřeba zatraktivnit (tak, aby jezila vozidla pro cca 100 lidí a více), nebo síť zredukovat (ne nutně zrušit, jen významněji neinvestovat do zbytné infrastruktury). Nikoli udržovat historický jízdní řád na pomalých tratích bez provázanosti s autobusy…
tak hlavně ať to jezdí, co nejdřív, klidně bez wifi a zásuvek. reginy na delších ramenech by bylo dobré poslat k šípku
Nebo někam na Balkán…
Tam by leckde 814 dostačovaly…😀
promiňte, někam k olivě, máte recht 🙂
Obávám se, že by Vás s tím poslali do šrotu i tam. Možná tak v Moldávii nebo v Albánii.
Tak Balkán je všehochuť.. vozidel
Takže přečalounění proprděných sedaček v ojetých šrotech se teď nazývá honosně modernizace.
váš oblíbenec Radim ty vagóny modernizuje jak? např. vozy od SBB tuším ze 70. let ještě s dírou na koleje…nebo ty jeho hypermoderní 628….
takže méně nenávisti k modré.
to nemaj modří vetší ambice než se srovnávat s Radimem? to je smutné.
když Radim je údajně (dle chování mnohých) ten nejlepší dopravce na světě, tak proč by se s ním nesnažili srovnat krok? 🙂
a teď vážně – za danou cenu nekoupí nic srovnatelného. ani zdaleka. kdyby koupili nové…tak je řev, kolik to zase stálo peněz a jak jezdí draho…
A jak jinak?
Kdysi váš miláček modernizoval tak usilovně, že potáhl sedačky ve vagoně látkou ČD…
Zajeďte se podívat do Ústeckého kraje na proprděné sedačky Regiojetu UK. Jančura sliboval do dvou let elektrické soupravy, ale už přiznal, že nebudou.
Přiznal, že se Pesa zpozdí. A taky to že se bude první testovat v létě. Ne, to že se slib rozplynul.
Jenže to věděl už předtím, než to podepsal, že se Pesa spozdí.
ale nepřiznal to nikde…
Takže si můžou podat ruce s Praha – Kladno.
to Kladno je velmi význačná ostuda, vidět soupravu 714 + Bix v Praze byl v roce 2018 slušný šok.
ostuda je ale do jisté míry spoluzpůsobená těmi kecy, jak za 3 roky bude nová trať na Kladno. pak kam s motoráky….že mezitím se ojeydí až na šrot, to nikdo nemohl tušit….
Tam jezdí přece skvělá 845.
Čalounil jsem všechny desira co v Německu jezdila buď nová nebo modernizace, a modernizace spočívá v tom, že vám zůstane rám a vše ostatní je nové.
Stadlery taktéž.
Jak dlouho trvá precalounit celý vůz?
Ve 3 lidech jsme dělali 150 sedaček denně.
i motor?
Motor ne, ten by pak byl moc jemňoučkej. Jen ještě sedačky do pendolina červené a modré.
S Vámi bude každý rozumný člověk kamarád. Tahle profese se neztratí ani mimo kolejová vozidla 👍
Strašné slovo bohemizace.. no doufám že zmizí. Někde sem četl že někdo vymyslel vyměnit motory man za Iveco .. hlavně to ne. Ive co je na dvě věci vyrobeno v Rumunsku.. sit všech situ.
Tak hlavně aby tam dosadili pořádnou klimu (podobnou co je v novějších Spiderech), ne jako v případě RegioSprinterů od GWTR a AŽD, to se nedá nazývat jako klima.
Dosazení klimy je často podstatně větší problém, než se může zdát. Fakt to není sranda…
nemusí to utáhnout motor (buď vůbec – jde to proti výkonu pro pohon – nebo prostě to nemá tak velký alternátor u dieselů, viz ten navíc řazený brejlovec v tom vlaku do rumunska, který myslím akorát vyráběl proud pro vozy), nemusí být na to koncipovaný silnoproud ve vozidle, nemusí na to být místo a nemusí to udržet bez problémů střecha….pokud se do ní bude rýpat nebo se to na ni postaví/zavěsí
U motoráků je většinou poháněn kompresor klimatizace přímo od spalovacího motoru, jak v autě.Takže velikost alternátoru nehraje roli.Problém by to byl ve vlečňácích.
Ano, u motoráků z výroby. Jinak elektricky a to je problém.
jo a zapomněl jsem, kvůli vyšší hmotnosti může být problém s brzdou.
Ty brejle do Rumunska byly řažené protože Belgičanka vůbec nemá napájení pro osobní vozy, je to čistě nákladní lokomotiva, podobně jako 753.7
Tam by to spíš chtělo rozdat vějíře, co?
U 628 dokonce buď běží kompresor nebo jede klima. Ty stroje na to nejsou stavěné.
628 mají klimu? Pokud se nepletu tak jen jedna od GWTR má něco na ten způsob.
Asi 4 mají.
Revitalizace čalounění je rozumná. Chválím, že sedačky nechtěli vyměnit za Borcad.
To rozhodně, protože Borcad Regio jsou na pohled hezké, ale tvrdší než koženkové Bdmtee…