České dráhy vypravily už třetí humanitární soupravu. Vlak pojede do Čopu

Příjezd ukrajinských uprchlíků do Česka. Foto: České dráhyPříjezd ukrajinských uprchlíků do Česka. Foto: České dráhy

Lidé mohou do odjezdu vlaku přinést na nádraží humanitární pomoc.

47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
lsp

Jen tak zcela mimochodem na okraj: Vzpomínáte, jak pro morálně nadřazené Čechy byli Ukrajinci kdysi „úkáčka“?

lsp

Ale už opravdu na úplný okraj: Ještě si vybavuju nadřazené pojmenování „rákosníci“.

libor

stejně jako nedávno mnoho lidí (např. Tomio a mnoho dalších lidí) bojovalo proti „uprchlíkům, přistěhovalcům, běžencům“ z řady zemí.. Aspoň ,že teď s tím nemají takový problém jak posledních několik let… a taky hlavně, že skončil covid, ten prostě s konfliktem na UA zmizel…

libor

jinak mi uprchlíci/ běženci nevadí, ať už jsou z ukrajiny nebo jiných zemí.. mám pro to pochopení..

tarten

Nezmizel, ale poslední vlna už oslabuje a není na dohled další.

Miroslav Zikmund

Možná tak pro vás – já jsem podobné označení neslyšel … Mimo jiné UK > úkáčko > je logicky označení pro Brity …

tarten

Když nám tehdy Ukrajinec betonoval, úkáčko jsme mu neříkali, to jen soused co byl zřejmě estébák. Ukrajinec to dělal rád a pečlivě, Čech nebyl k nalezení.

Hytlák

Právě na Smíchově . Zpoždění 7h.7min.

Petr

Teď je ve Svinově, cca 9 hodin zpoždění. Bude na kameře v Ústí.

kakov

ta kamera v ústí už zase funguje?

Hytlák

Kamera v Ústí n. Orlicí funguje stále. Zřejmě máte na mysli Choceň. Tak ne.

kakov

Děkuji za vysvětlení, měl jsem na mysli právě Choceň, omlouvám se

Danny

Teď maj číslo R 11980.

Danny

Měl by to být R 49782, aktuálně +552 min., už jsou u nás, snad v 7:30 na Smíchově (přes Malešice).

Danny

Arriva právě veze bobinou odtamtud taky vlak, jsou aktuálně už na Slovensku, vezou údajně cca 300 lidí, má to akorát nějaké úřední komplikace, ale to tam asi teď všechno.

Michal

Chtělo by to víc vlaků do Čopu, každý den alespoň 3 páry, udělat z tamního nádraží předsunuté území ČR a zavést železniční most mezi UA a ČR bez zastavení na SK s veškerou pásovou kontrolou až během jízdy, aby se urychlily oběhy souprav.

Miroslav Zikmund

Pán zapomíná, že Slovensko je suverenní subjekt mezinárodního práva a nikoli pragocentristickým podřízeným, jako v době „bolševika“ …

Slovensko je součástí EU a schengenského prostoru a platí pravidla pro vstup do tohoto prostoru …

Na území UA může pouze lokomotivní personál znalý příslušných předpisů, včetně znalosti místních poměrů.

Vzhledem k existenci čtyř přechodů SK / UA nedispozuje slovenská pasová kontrole nějakým nadbytkem příslušníků, jimiž by mohla být posílena pasová služba … Tím spíše, že by se ubralo na ostatních třech přechodech …

tarten

„Na území UA může pouze lokomotivní personál znalý příslušných předpisů, včetně znalosti místních poměrů.“ To bude nějaký nesmysl, že? Jistě stačí ukrajinský „lodivod“ na sesli.

tarten

Co vlastně máte se suverénním subjektem a pragocentrismem? Tváříte se, jako by ty vlaky nejezdily i po slovenských kolejích?

Miloš

Co se to vůbec děje??21 století,jak to někdo může schvalovat,takové zlo,bombardovat nemocnice proč?zastavte tu válku Rusové

R2R2

Bombardovani nemocnic je beznou zalezitosti vsech nedavnych valek (a pravdepodobne i mnoha davnejsich). Ma to nekolik duvodu. Domnivam se, ze tim nejmene castym je umysl bombardovat nemocnici, aby se zvysilo utrpeni nepritele a jeho civilistu (samozrreejme se smutnou vyjimkou valek, ve kterych je cilem vyhladit nepratelsky narod). Casteji to je kvuli tomu, ze nepritel nemocnici zneuzije k vojenske cinnosti, cimz se z ni stava legitimni cil, dale jde casto o omyly nebo nepresnost a bohuzel mnohdy jde o propagandu, kdy je bombardovani nemocnice smyslene nebo zvelicene, aby byl nepritel vylicen v horsim svetle. Tim samozrejme nechci rict, ze si Rusko… Číst vice »

Miroslav Zikmund

Sama o sobě je ta válka divná … cílem nejsou komunikační uzly, televize vysílá, dá se mobilovat, vlaky jezdí na hranice …
Obvykle výše uvedené objekty jsou mezi prvními cíly …

Zcela vážně se obávám, že veřejně publikovaný export zbraní na pomoc UA – veřejná publikace je nezodpovědné šílenství, místo toho, aby se to utajilo – bude mít za následek ničení železnicční tratí, ba dokonce přímo uzlu Čop …

tarten

Divná nedivná – Rusové si věří, že zemi dobydou i tak. Takže proč si ničit infrastrukturu v zemi, kterou budou chtít ovládat? Potřebují hlavně svrhnout vládu a demoralizovat obyvatelstvo.

Pezos

Kromě toho: prodat obyvatelstvu propagandu ve stylu „přišli jsme vás osvobodit od nacistů a proto jsme vám rozbombardovali celou zemi, radujte se“ by asi úplně neprošlo.

tarten

Jj, a to slavné vítězství jim musí cpát do hlav televizí, takže ty vysílače potřebují, pokud možno s celými studii „jako by se vcelku nic nestalo“. Koneckonců bombardování Kijeva je „americká lež“.

Cestující

Je to od národního dopravce pěkné gesto. Myslím že by mohlo být upuštěno od poplatku za dopravní cestu.

Miloš

Jízdné platit nemají

Leinad

Poplatek za cestu platí dopravce infrastrukturníkovi (ČD/Leoexpress SprŽeli, podobně na Slovensku ŽSR,…) jako se na silnici platí mýto.
A pokud na to není předpis, pochybuju že by úřední cestou prošel nápad neplatit.

tarten

Předpokládám, že by stačilo rozhodnutí ministra.

Miroslav Zikmund

Všechny vlaky elektrické trakce by měly být zproštěny poplatku za použití ŽDC, tak jako jsou od daně silniční osvobozena elektrická vozidla …

tarten

To samozřejmě nejde, protože už je jich dávno většina. Dosavadní sleva musí stačit.

Tom

V kolik hodin to z Bohumína odjíždí?

Petr

Prý v 22:00

Miloš

České dráhy velmi mile překvapují,vysláním evakuačních vlaků,až do Čopu na Zakarpatí

Pezos

Zato nepříjemně překvapila ZSSK. Ve chvíli, kdy ostatní země drží a případně posilují mezinárodní vlaky, oni to zarazili hned ve čtvrtek ráno.
Přitom z Čopu do Čierné se nedá dostat přes hranici nijak jinak, ani pěšky.

tarten

No, člověk to nemůže brát jako samozřejmost.

Miroslav Zikmund

Jeden Honecker 2x denně nic neřeší ….

tarten

Kde jste vzal jeden Honecker?

Tomáš

Velký obdiv a poděkování všem, kteří se na této akci podílí a hlavně ji vymysleli.
A vymysleli ji dobře a včas.

Miloš

České dráhy

kakov

České dráhy zaslouží velký dík za takovou pomoc obyvatelům Ukrajiny!

Horal

Zřejmě mínus vám dali schavalovači války. Smutné.

tarten

Rezignoval jsem na nějaké jednoznačné interpretace, co tady mohou znamenat mínusy. Nemusí to být schvalovači války, třeba jen zaťatí nepřátelé přistěhovalců bez rozdílu a nebo ještě někdo úplně jiný. Třeba i někdo, kdo dává rád mínus, když je hodně plusů. Podle mě o tom nemá velký smysl o tom přemýšlet.

Gwann

jo, i takoví jsou…jedná kolegyně se štítí i ukrajinských uprchlíků před válkou, aby nám neujidali chlebíček. radost z takových lidí…když nám zoufale chybí pracovníci všude…

Jiří Kocurek

Tak té kolegyni zkuste vysvětlit, že v pekárnách těch ukrajinek pracuje ne zrovna málo, že bez nich by si … musela napéct sama.

tarten

Jak by se asi zpomalily liniové stavby, kdybychom tu neměli Ukrajince, na polovinu?