České dráhy vyměnily SIM karty ve všech vlacích, slibují stabilnější internet
Wifi připojení ve voze Českých drah. Ilustrační foto: České dráhy
Počet vozů a jednotek s wi-fi připojením přesáhl už tisícovku.
Počet vozů a jednotek s wi-fi připojením přesáhl už tisícovku.
To budu muset nastudovat, ale odhadem,kvalita připojení na tom plíšku zvané SIM nezáleží.Ví to někdo?
Není to plíšek, většina matriálu sim je plast. Jinak záleží, co tam mají, jestli nějaký prales, tak to má na funkci (rostlináře) vliv.
ta aktivní část, která „něco“ dělá, je převážně křemík a měď.
Ano, je to tak. SIM obsahuje pouze informace o poskytovateli připojení (trochu zjednodušeně). Kvalita a propustnost sítě se tím neovlivní. (Jedině, pokud to bude SIM od toho, kdo má slabou infrastrukturu.)
Tak ještě vykopat přebytečné systémové specialisty, manažery a jiné darmožrouty a možná bude stabilnější celá firma.
V životě jsem internet ve vlaku k ničemu nepotřeboval a ve skutečnosti ho nepotřebuje tak 90% cestujících.
Ve vyspělých zemích je a a zejména v blízké budoucnosti bude kladným bonusem, pokud ve vlaku signál, ani jakékoli připojení není.
90% cestujících artep to nepotřebuje=zakázat!
Nic takového nepíšu, milé zábradlí. Jen být vždy připojen a na signálu je v podstatě jen móda, která už naštěstí přechází.
To, že signál nepotřebujete Vy, není rozhodující. Někteří ve vlaku dokonce pracují a to zhusta znamená přihlásit se do firemní sítě.
Ale můžete touto logikou vyhodit strojvedoucího. Jako jediný vidí před sebe, narozdíl od většiny lidí ve vlaku. To by tak hrálo. Když nic, tak pro všechny.
Já jsem si říkal teď v Neděli že ten intoš a Youtube nějak dobře běží
Do trabanta dali jen nový zapalování a jedou dál. Fyzikální zákony platí pořád = stíněná konstrukce vlaku dovnitř toho signálu moc nepustí. A co když operátor nemá pokrytou oblast signálem?
Hodinky s vodotryskem byste nechtěl?
A co třeba vůz s okny (= vůz ve kterém není signál horší, než v ostatních na stejné trati)
Clovece, tusis vubec jak to funguje?
V casech ekonomicke krize je investovani do Internetu ve vlacich mrhani penez. Navic, zanedlouho to udelaji znovu, bo 5G.
5G má něco společného s kontraktem na data?
Pro zajímavost – našel jsem, že na připojení vozidel se používají třeba takovéhle routery. Dokáže to sosat LTE z více SIM najednou, takže sice celý vlak nemůže být na YouTube, ale všichni si můžou číst třeba zdopravy.cz 😉
https://papouch.com/lr77-v2-bezdratovy-router-lte-libratum-p4717/
To by měl udělat i RJ, jelikož ty rychlost wifi v jejich busech a vlacích je doslova tragická.
Mě to jde v pohodě , nesleduji moc video . Oproti ČD to má RJ o dvě třídy jinde . V busech je to horší – když nemáš signál není wifi.
Tak zrovna u ČD mi taktéž jela wifi v plném vlaku teď v neděli a šli i videa na mobilu na 720p. Pravda že když jsem jel Regiojet naposled asi tak 1 rok z5 tak mi to taky šlo v pohodě a i video. Naopak luxusně asi záleží na počtu lidí ve vlaku nebo už to byla ta nová wifi
Wifi využívají obě moje děti a vyloženě preferují RJ , spíše relax ,astry moc ne . Pokud to nyní předělali tak nevím ale Wifi a dortík u Jančury je bez chyby. Jako bonus čistý záchod i s papírem. Vyzvedávám i ČD , dost se to zlepšilo ale výlety , pokud to jde , jezdíme nejraději s RJ , stabilní klasika . Jinak jezdím s kdekým , nejvíce samozřejmě s ČD
Jestliže tam je složitý terén a oblast kvůli tomu není pokrytá signálem, tak nová SIMka nepomůže. Je úplně jedno jestli modrý nebo žlutý, v lese mezi Kojetínem a Přerovem signál není. Ten les je tak hluboký, že se v něm ztrácí i EDGE.
Tohle je přesně ten případ, kdy by měli pomoct 5G sítě s jejich větší propustností. Přeci jenom když se na Wi-Fi napojí celý vagon tak přestává stačit i LTE.
Jenze ve spouste vagonu mas problem chytit i GSM, natoz LTE a s 5G se obavam, ze to nebude lepsi. Zejmena ve starsich vagonech se mobilni signal (ale nejen ten, treba i GPS) chyta mnohem lepe. Zase tam ale neni wifi
Mluvíš z cesty. Wifi ve vlacích je právě mimojiné o tom, že se cestující k internetu nemusí připojovat přes vlastní mobil, který trpí útlumem signálu ve vozové skříni. Ta krabička, která zajišťuje internet pro wifinu je zřejmě někde na střeše a signál má relativně o dost lepší.
Tomu co je mimo vůz se říká anténa. Ta krabička může být klidně uvnitř. Mezi anténou a krabičkou pak obvykle bývá kabel. Jedna krabička může mít i více konektorů (na více antén).
Například obyčejný LTE USB Stick E3372 (Huawei) pro jednu sim má dva konektrory pro externí antény.
Jaká výměna, neříkalo se kdysi že Pendolino to mělo později než RegioJet, protože ČD použily víceSIM/víceoperátorové řešení?
To byla jen modrougumní výmluva proč byli druzí a proč to do pendolina tolik let travalo.
Zrovna jako vygumovanec mi připadáte více vy…
Vyměněné SIM karty že zlepší internet? Já měl vždy za to, že dostupné parametry připojení pro uživatele ovlivňuje to, jaký je využíván operátor, dále použitý HW ve vozidle, řešení antén, řešení tunelované konektivity (vlaky „vyšší kvality“) nebo samostatná konektivita (motoráky a elektrické jednotky) a v neposlední řadě HW klienta. Např. využití více kmitočtových pásem (800, 1800, 2100, 2600, 3700) opravdu není vlastnost SIM, ale přímo použitého HW ve voze a samozřejmě samotné sítě operátora.
Ovlivnit to může, je otázka, co tam bylo dříve za SIMky. Novější SIM -> rychlejší krypto na té kartě, rychlejší responsy z karty pro modem atd.
Nepodporou LTE to také není, protože LTE umí už od doby, co se používají.
Rychlejší, stabilnější, maximální, zvýšena, posílila… Nebyly by konkrétní parametry?
Rychlejší… To snad ani operátoři nevědí, nebo tají. Nebo jste si někdy všiml u mobilního internetu, že by někde byla inzerována konkrétní rychlost?
Např. T-Mobile nabízí „neomezený“ mobilní internet podle dat, po jejiž vyčerpání dojde k poklesu na zvolenou rychlost.
Marketingový blábol v magentě.
Rychlost je jasná, vlna se pohybuje rychlosti světla.
Datová propustnost je horší. Vesměs ji operátoři neuvádí, závisí na hodně faktorech.
pro maximální rychlost po vyčerpání dat před rokem či dvěma (hrozně to letí) platilo toto: SAZKAmobil – po vyčerpání dat dojde ke snížení rychlosti na 32 kbps Tesco mobile – datový balíček bez datového limitu s rychlostí 16/16 kbps Fayn – po vyčerpání dat dojde ke snížení rychlosti na 20 kbps Kaktus – po vyčerpání dat dojde ke zpomalení rychlosti připojení na 64 / 32 kbps (odesílání 32 kbit/s) Odorik.cz – po vyčerpání dat dojde ke snížení rychlosti na 16 kbps MOBIL.CZ – po vyčerpání je neomezeně dat rychlostí 32/16 kbps O2 PředplaDENka – připojení s velmi nízkou rychlostí 32… Číst vice »
Pokud se nepletu, tak Český telekomunikační úřad (ČTÚ) rozhodl letos v září, že od příštího roku budou mít poskytovatelé internetového připojení povinnost zveřejňovat přesnou rychlost internetového připojení. Dle zjištění ČTU jsou reálné rychlosti značně nižší než ty inzerované. Nově budou závazné rychlostní parametry povinně odvozovány od inzerované rychlosti. https://www.ctu.cz/sites/default/files/obsah/stranky/36864/soubory/vos1final.pdf
Zda a jak to poskytovatelé obejdou či zrealizují uvidíme.