České dráhy vylepší interiér šestice bistrovozů s oddílem 1. třídy
Bistrovůz. Pramen: České dráhy
Vozy dnešního typu ARmpee832 byly vyrobeny v roce 1984 ve východoněmecké vagonce v Budyšíně pro ČSD.
Vozy dnešního typu ARmpee832 byly vyrobeny v roce 1984 ve východoněmecké vagonce v Budyšíně pro ČSD.
Pokud chci cestovat 1.třídou a připlatím si za to, očekávám ve voze odpovídající komfort, tzn. vyšší komfort, než je ve 2.třídě. Ve kombinovaných vozech 1.třídy a bistra tento komfort nedostanu. Neustále kolem mně pochodují cestující ze 2.třídy, jdoucí si pro občerstvení, následně se trousící na WC a malý oddíl 1. třídy je leckdy víc obsazený, než vozy 2.třídy. Sedačky v některých typech vozů, ve snaze konstruktérů nacpat do malého prostotu co nejvíc sedadel, nekorespondují s polohou oken, takže na některých místech koukám „do zdi“. Radši pojedu v klidu v kupé v Bmz, než v tomto paskvilu, který co do komfortu… Číst vice »
Na jednom z těchto vozu jezdim s tim, ze jeste se starym interierem. Souhlasim s tim, ze je potreba renovace, pac je opravdu znat, ze uz nejaky ten rok jezdi. 1 vuz po renovaci jsem videl a z pohledu cestujiciho vypada fajn.. Akorat jedine co se trochu pozapomelo je kuchyn. Nechapu, proc se nemohla opravit i ona a prizpusobit trochu roku 2023. Na zadnem z techto vozu nefunguje mycka. Vari se tu na 2 plotynkovem indukcnim varici, ktery ve vlaku nema co delat a rozhodne by to tu zaslouzilo zabudovany o kavovaru, který je priserny ani nemluvim a lednicich jsou… Číst vice »
ČD měly ještě pár let zpátky parádní JV, které jsem zažil na Ex2.
Byly vzdušné, barevně vkusné, se stolečky imitující tmavého dřevo a světle béžové sedačky. Byla radost v tom posedět, dát si pivo a oběd. Pak to kdosi z těch soudruhů celé zmrvil, než si na to cestují mohly vůbec zvyknout a naučit navštěvovat. Výsledkem tohoto „počinu“ jsou ony příšerné a stísněné bistrovozy s 1.třídou…
Bohužel hlavně to jedno místo za sklem, kde není ani stolek…a tam se má prý člověk najíst. Už jsem to viděl zaskládané bednami, protože si tam stejně nikdo nesedá, ale je to škoda, kdyby tam byly aspoň dvě dvojky proti sobě..
Na druhou stranu buďme rádi jak funguje v expresní vrstvě catering ČD, to co u nás máme jako samozřejmost, na západ od nás, často není ani v rychlovlaku.
Tyto vozy by měly být přeznačeny minimálně na 3. třídu. V žádném případě toto není první třída. Smrad a ruch z bisto části celou cestu, a nejlepší je, když je ta jedničková část otočená opačně. Od 1. třídy očekávám vyšší standard a klid při cestování, tyto vozy toto nenabízejí. Bohužel z tohoto důvodu má Ex2 jednu z nejhorších prvních tříd.
o vše je hloupost.nevylepšujte interiér,snižte ceny.pak si to budou moci obyčejní lidé dovolit!!!!!
Vraťte se prosím zpět na novinky…
Cca 20 minut zpátky jsem dojedl v jídelním voze ČD svíčkovou za 179,- Kč, jako je mi vás líto, ale dneska k večeři v restauraci velmi levné. Samozřejmě vždycky je jistota v podobě vlašáčku a petky Braníka z Alberta…
Přesně tak. Ceny v jídelních vozech snesou srovnání s cenami v běžných restauracích, občas jsou i levnější. Jen tady se ale během hodinového oběda posunete o 160 km/h.
(o 160 km, pardon)
15 milionu je za 1 vagon nebo za 6 vagonu ? A za kolik kupovali zlutozlo z Rakouska vozy ASm či WRRmz ? 50 tis EUR ? Nejdražší to kupovali CD za nějakých 300 tis EUR… dává Vám smysl reko za 610 tis EUR vedle nákupu dalších vozu ? Minimálně jako rezerva by se hodily další vozy a toto nechat dojezdit. Do Luhačovicích by to udělalo parády hromadu a CD by měly nějaké vozy navíc . Moc to ekonomicky nedává smysl a divím se, ze nás redaktor na toto neupozornil
Souhlas, na Slováckých expresech hospoda chybí.
Škoda, že takhle nevypadají ARmpee⁸²⁹
Mluvčí ČD zapomněl doplnit, že ta změna restauračních vozů na bistrovozy kombinované s první třídou byla tak dokonale promyšlená, že ČD musely hned po začátku provozu zase půl vozu přeznačit zpět z první třídy na sezení pro bistrovůz. protože žádný cestující nepochopil, že nabídka občerstvení je jen „nastojáka“ uprostřed vozu první třídy. No a nyní tak cestující co běžně cestují první třídou a chtějí klid raději jedou druhou třídou a ti co naopak klid nepotřebují a ocení obřerstvení jedou také druhou třídou, sedí v přeznačené části stejného vozu (která je stejná jako ta nepřeznačená) a namísto příplatku do 1. třídy… Číst vice »
No a leckdy se taky stane, že jsou v bistrovozu vymístenkované obě části až do poslední sedačky, protože ve vlaku chybí sousední vůz 1. třídy, takže se místenky z něj (co se vejde) přenesou do bistro části. Z čehož musí být obsluha bistra velmi nadšená, protože to znamená, že ti z bistročásti si v tom nejlepším případě koupí kafe nebo pivo, čili tržba bude hodně nízká.
A to ještě na úkor vozů WRmee⁸¹⁶ s moderním designem, na který mohly být ČD ještě dlouho právem hrdy. Nezůstal žádný 🙁
Naopak vozy WRmee⁸¹⁴, které by si rekonstrukci interiéru zasloužily, zůstaly v původní podobě.
Bohuže „pokrok“ nezastavíš….
WRmee⁸¹⁴ už snad nikde v Česku nejezdí ne?
Právě že jezdí. Krom „falešných Pendolin“ (IC 5xx s klasickými vozy) i na vlacích do zahraničí
https://www.vagonweb.cz/razeni/razeni.php?rok=2023&jmeno=&vuz=%C4%8CD+WRmee+814&cislo_vozu=&relace=&najit=Hledat
Po dodání k ČSD (JLV) tyto vozy nikdy nesloužily na spojích mezi východem a západem Československa. Především s lehátkovou částí. Jezdily na rychlících Praha -Františkovy Lázně a Praha – Zvolen (myslím, že r540/541) místo WR. Lehátkové oddíly byly uzamčené. Jediná relace, kde se používaly obě části vozu (restaurační a lehátková) bylo na trase Praha-Split. Nejvíce se tyto vozy používaly na výlety pro zaměstnance :-)))))
Asi jste si spletl řadu vozu. Jeden výmysl za druhým.
Já tedy vozů BRcm vidím v turnusech docela dost…
https://www.vagonweb.cz/razeni/razeni.php?rok=1990&vuz=%C4%8CSD+BRcm*&najit=Hledat
Hornad, Vihorlat, Thermal. Legendárne rýchliky medzi východom Slovenska, Prahou a západnými Čechami.
hornad potvrzuju – cca. 95, 96
Jel jsem v něm mnohokráte na Hornádu. Tehdy skvěly, tichy vuz.
To rozložení sedaček u ARmpee se vůbec nepovedlo, chtělo by to míň sedaček a letadlové uspořádání.
*ARmpee 829
Tak snad to dopadne lépe, než to co udělala firma Tratec na těch vozech ARmpee829. Hrozný jsou tam podvozky, který snad ani nejsou stavěný na rychlost 160 km/h. Při té rychlosti cestující v oblouku má pocit, že ten vůz se snad překlopí a taky ten vůz nedokáže odpružit spoustu nerovností při vysoké rychlosti. A taky je tam hrozné rozmístění sedadel. Cestující v 1.třídě by snad měl mít možnost si kam dát nohy. Je tam hrozně málo místa na nohy. A ty poruchy tohoto vozu. Na to, že ten vůz je celkem nově zmodernizován, tak těch poruch je tam celkem dost.… Číst vice »
Naštěstí už ten spolek zkrachoval…
A proto jako pták Fénix vstal z popela
Lemfeld Industry a.s.
https://rejstrik-firem.kurzy.cz/10664939/lemfeld-industry-as/zivnosti/
Smrad z hospody mi nevadí, nebývá to tak hrozné, wifi (a USB) tam na rozdíl od slovenské první třídy funguje dobře a místa na nohy mám dost, protože většina lidí sedí v tom slovenském voze (v pátek/neděli). A přes týden si člověk v pohodě sedne dopředu, kde může jet s jízdenkou do dvojky, když si dá něco k jídlu nebo pití, což bych si stejně dal a nebo rovnou ve dvojce. Vůz je to sice dost na nic, ale když si tam člověk ty pozitiva najde, tak je to „jakž takž“
Podvozky, skříň, dveře, izolace, klimatizace, tažné ústrojí, jsou často slabá místa „interiérových“ modernizací (nárožné na projekci – nové do starého a velmi drahé). Zde slabá místa: Podvozky Görlitz V sice modernizace Bombardier, ale krom kotoučové brzdy a dalších úprav, pořád historický podvozek např. bez torzního stabilizátoru, primárních a vrtivých tlumičů atd. Všeobecně: po letech vyžilé vnitžní izolace skříní, staré nástupní dveře, klimatizace (není zajištěn správně dimenzovaný a tichý oběh vzduchu a jeho odsávání + přetlak), tažné ústrojí staré konstrukce. Pokud se chce vše, rapidně se zvedá cena + náklady na homologaci…
Tratec dodal to, co si zákazník objednal a převzal…
Vyděl bych to tak za 8let na další reko a sjednocení na jedny ARmpee, změnu rozložení interiéru a jasné rozlišení kde je první třída a restaurační vůz jiným tipem sedadel.
Taky,bych to tak vYděl
🤫
Podle vagonwebu už minimálně jeden kus prošel modernizací v roce 2020-2021
Dokonce se o tom psalo i tady: https://zdopravy.cz/ceske-drahy-maji-prvni-novy-typ-bistrovozu-ustoupily-kritice-kuchyn-uz-neni-ve-stredu-vagoni-60465/
Situace kolem těchto vozů teď začíná být trochu zmatená…
Super nápad, koupím si jízdenku do 1 třídy a doufám, že budu mít celou cestu klid a pohodlí jako to bývalo v dávných dobách. Místo toho si teď v těchto vozech připadám jako v hospodě, bez chvilky klidu a za neustálého chození cestujících do baru a zpět. Z kanceláří ČD se to asi jeví jinak.
Přesně tak, buď je to hospoda a nebo je to první třída, ne oboje. Abych čichal v 1. třídě smrad z kuchyně, to fakt nemám zapotřebí.
Pokud už musím jedním z vyjmenovaných vlaků, který tento výkvět techniky má, jdu zásadně do druhé třídy do kupéčka.
> Ty řadíme například do spojů Silesia a Cracovia na linkách z Prahy přes Ostravu do Krakova a Varšavy,
no spíš neřadíme, že…
Náhrada v podobě Bmz nebo A149 se vám nelíbí ? 😀 🤔
Opravovat 40 let stare vozy?