České dráhy vyjely s modernizovanými jednotkami Stadler GTW, mají téměř dva roky zpoždění
První jednotka Stadler GTW pro modernizaci pro České dráhy. Foto: Olomoucký kraj
Všech dvanáct jednotek bude jezdit během příštího roku.
České dráhy neplánují nasazení Břeclav Znojmo
2 roky? Na hromadě tratích mají zpoždění minimálně 20 let a stále nic.
Něco podobného ale s el. pohonem by se hodilo na Bechyňku
tak dyť je chtěl původně koupit Regiojet s tím, že ten článek s pohonem se dá vyměnit za elektrický….
Dovolím si pripomenúť, že jednotka má diesel-elektrický prenos výkonu. Má 2 asynchronne trakčné motory. Takže to má elektrický “ pohon “ 🙂
Měl sem na mysli čistě elektrické jednotky. Něco jako jezdí v tatrách, ale na standardní rozchod. Pokud se nepletu tak ten prostřední díl dodávají v různých verzích.
Anebo donce obojaké (diesel nebo elektro)… Na Bechyňce je SS ne? To by mělo jít dopáchat, akorát měnič napětí a holt pantograf…
Chlapi nevíte plánuje se nějaká obnova i na R linkách Brno Prostějov Olomouc Šumperk či Os Nezamyslice Prostějov Olomouc.
Os v Ol kraji v elektrické trakci budou jezdit výhradně RegioPantery, začátek dodávek se plánuje v GVD 2023. R12 by taktéž měla dostat v GVD 2023 asi 35 kusů Bmz 232 (případně jako reko na Bdmz) + ABpee co by měly dojít tento rok. Což ovšem těžko říci kdy, jelikož už jednou byly v RS ČD, ale teď to opět stáhli na AB.
R12 Brno-Šumperk – minimální standard vagonků ve vláčku ČD viz zejm. článek 12 smlouvy ČD s Min. Dopravy (plus zejména Příloha č. 7)
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/14233280/00%20-%20smlouva%20VS%202020-2029.pdf
Smlouva na R12 je do 2027 … Čili mají-li být nějaké změny, např. navýšení kapacity, na R12, tak spíše než Bmz232 (na maximálku 200 km/h) bych si tipnul ty vagonky které nyní ČD používá z Kolína do Ústí nad Labem (např. B249 či přidat další Bdtee276 – oboje typy vagonků jsou na maximálku 140 km/h)
Neboť vagonky s maximálkou 140 km/h jsou smluveny ve smlouvě na R12.
Slovo vagonek se ve slovníku spisovné češtiny nenachází …
Přestaňte prznit web svojí axelovštinou ….
A proti jiné zdrobnělině – „lokálka“ – také protestujete? Já bych u vagonků zůstal, je to lepší než cca 15 variant názvu pro totéž – pro místo kde je sedačka, po které „touží“ pasažér, když platí za jízdenku, aby někam dojel. Pasažéry vůbec nezajímá proč pasažérští nádražáci předstírají, že v elektrovagoncích není motor, neboť motor je jen v dieslvagoncích … A už vůbec nechápou,. proč by měl být rozdíl mezi „elektrickou jednotkou“ a „elektrickou soupravou“. Pasažér nehledá vojáky organizované do jednotky a ani soupravu něčeho různého (např. soupravu nářadí), nýbrž hledá vagonek ve kterých není zcela RŮZNÝ interiér, ale hledá… Číst vice »
Zajímavý optický klam na té fotce záchodu. To madlo končí uprostřed mísy 🙂
Na Západě se toho zbaví, protože to prostě dosloužilo, a nám to tady budou prezentovat jako (skoro) nový vlak. Pěkně děkuju teda! Jinak řečeno Němci to vyřadí jako zastaralá vozidla a ještě za ně dostanou dobře zaplaceno.
Jasně, budem se vozit v suepmoderní 810, které je o 20 roků staší. Jen proto, že byla kupovaná jako nová, takže to není starý šrot ani po 40 letech.
Nedosloužilo. To by šly prodat maximálně do šrotu. Můžou si dovolit novější a maj dost důvodů to udělat. Třeba budou ještě pohodlnější, ale taky třeba jen potřebujou na těch tratích větší nebo je elektrifikovali, tak potřebujou elektrický.
Taky si kupuju z druhé ruky věci, které jsou kvalitní, jsou ještě ve slušném stavu a mají pro mě lepší poměr cena/výkon než ty, na které bych měl jako na nové. Nevidím důvod, proč to nedělat. Jiné zase pouštím dál někomu, komu ještě mohou slušně posloužit, když já už pro ně využití nemám.
A většina diskutujících se tady z Vašeho pravdivého komentáře může zbláznil vzteky. Mate naprostou pravdu. Němec to vyhodí a čecháček hýká blahem.
Zakázat autobazary! Automobil po dvou letech užívání musí do šrotu! Nesmí se prodat dál, jinak přiletí národovec a kupujícího i s prodávajícím za trest zastřelí. Aby bylo líp!
Robile, sami Češi kupují vše ve slevách, honí se po letácích na slevy a oblékají se jako socky v Lidlu. To je v pořádku. Proč je pak v nepořádku koupit fajn vlak z druhé ruky? Jezdíme jinými takto koupenými vlaky již dnes a je to lepší než ty kodrcálky 810.
Pic.
Pane „p.ondrash“… dovolím si opravit Váš názor: neboť naprostá většina národa odmítá jezdit vláčky, např.vagonek B249 není příliš lákavý, tj. např. u dominantního dopravce víc než 70% sedaček vozilo vzduch, nikoliv cestující (jde o čísla před čínským virem, nyní jsou vagonky ČD ještě liduprázdnější) … A to přestože pasažérské vláčky jsou masivně dotovány, takže cestující platí velmi nízké jízdné… ve srovnání s cestováním v autíčku, ve kterém jede jeden člověk… Reálná částka jízdného v průměru za firmu ČD za rok 2019 byla víc než ĆTYŘNÁSOBEK částky průměrného jízdného…. rozdíl je dorovnán z kapes nás všech, tj. zejména z kapes lidí,… Číst vice »
Byl jste v poslední době na trati Praha Beroun dále Plzeň? Já jsem tam velmi často, sice jsem tam za ty dva roky, které tam pracují, neviděl lokotky ani vagonky, ale vlaků, obsazených odhadem na 70% jsem tam viděl hodně. Jak příměstských, tak dálkových.
Cituji z výroční zprávy ČD a.s. 2019 (str. 7) a to pasáž „Obsazenost nabízené kapacity“
v 2018: 29,9%
v 2019: 31,2%
vzhledem k tomu, že řada cestujících si nesedne (např. v ranních vláčcích z Pardubic do Prahy se leckdy stojí až do Prahy) si stojím za tím co jsem napsal.
Nicméně souhlasím, že regionálně jsou velké rozdíly zájmu SOLVENTNÍCH cestujících, což se projevuje i do ekonomiky dopravce Viz 5x násobný rozdíl v ekonomickém ukazateli (provozní dotace do Min. dopravy)) mezi dálkovými vláčky na Ex 4 (Bohumín-Břeclav = téměř nepotřebuje dotaci) a linkou R11B (Č. Budějice-Brno=velmi prodělečná)
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/12/cdmd1.jpg
Sežeňte si podobné výroční zprávy od zahraničních železničních podniků po jejichž „kvalitě“ služeb se slintá … možná budete překvapen ….
Dopravci v zahraničí mě příliš nezajímají.
Např.proto, že obvykle nejsou dotováni z kapes obyvatel ČR
Njn, nevíte o čem plácáte , ale budete plácat nesmysly dál.
Možná, ale tohle tvrzení to moc nedokázalo…
Obecně, vyzývat někoho aby si našel argumenty proti své řeči, a opublikoval je tu pro ostatní, je takové… no nepravěpodobné z mnoha důvodů. Přišlo by mi vhodnější je rovnou uvést, pokud jsou.
Dotovány nejsou, nevíte co to je DOTACE …
jj, „penězovod“ ze společné kasy do chřtánu“ je výstižnější, ovšem někdo by se mohl urazit, možná. Přestože v tomto smyslu se píše dost často:
https://www.e15.cz/zahranicni/cesku-hrozi-vyschnuti-penezovodu-z-eu-musime-si-najit-spojence-i-mimo-region-tvrdi-pospisil-1345990
Proto radši zůstanu u neutrálního pojmu „dotace“.
když si koupím ojetého rollse tak si taky budu hykat blahem.
Firma Stadler vozy teto koncepce stále nabízí a vyrábí, takže tyto vozy nepovažuji za zastaralé ale jen fyzicky staré.
Jediný problém je že jsou stavěny pro vyšší nástupiště.
motoraky z druhe ruky se normalne prodavaji, kdyby je nekoupily ceske drahy, tak je koupi nekdo jiny.
vite o veci velke kulove, hlavne ze to stavite jako otazku narodni hrdosti. jedte se svezt sukafonem a doma si pak pustte majora zemana, vy osle.
Georg – ano, viz letošní nákup ojetých dieslvagonků Alstom Lint41 z Holandska pro linku ve Švédsku
https://kurier-kolejowy.pl/aktualnosci/38037/alstom-lint-41-zakupiony-przez-szwedzkiego-operatora-inlandsbanan-ab-trafil-na-testy-do-zmigrodu.html
Na „Západě“ se toho zbaví, protože trať, kde TO jezdilo byla zadrátizována a nemají pro TO uplatnění ….
Zásuvka místo koše.
raději bych nevyhazoval hřebíky 🙂
no byt rok 2001, tak jim zatleskam, ale takhle jako fakt nevim…
(mimochodem, a ani bez tlaku arrivy by nebylo ani tohle)
Jen pro upřesnění jednotka už má česká značení 848.016, resp. 948.016 její řídící vůz.
Označení 848 má střední díl, krajní mají 948.0 a 948.5.
Střední díl – pohonná jednotka – má označení hnacího vozidla, krajní jsou řídící vozy … Zajímavé je převzetí německého číslování x00 + 500
Budiž to Olomoučákům přáno. Já bych takový vlaky na svý trati klidně bral. 😀
U nás jezdí ty „opravdu nízkopodlažní“ s nástupní hranou 550mm a je to lahoda. Oproti 842/814, které jezdily doposud je to posun správným směrem..
Speciálně v Moravském Berouně bude viditelný kontrast, až se tam Stadler potká se šrotem, který po této trati jezdí na Bruntál, Krnov a Opavu (MS kraj).
ale zase to budou fajne fotky, ne?
Není nám moc co závidět. Z Koutů do Nezamyslic jezdí dost často Tornáda bez jakékoliv modernizace interiéru. A R12 ze Šumperka do Brna je až na dva vozy skanzen.
Prý příští rok už tam budou panter, uvidíme. Regio Šrot je fakt masakr.
Jak jsem psal výše, od GVD 2023 by měly na ty Os začít přicházet RegioPanteři a na R12 Bmz 232 (po reko na Bdmz).
… „a na R12 Bmz 232 (po reko na Bdmz)“
zdroj, pls?
Jak je to s těmi podlahami (resp. jak vysoko nad temenem kolejnice jsou nástupní dveře.). Jsou ty vlaky bezbariérové? V článku o tom není ani slovo.
Nejsou. Podlaha je 780mm nas TK. To je jako předposlední schod v osobním voze.
Chtěl jsem se zeptat jestli mají aspoň nějakou rampu pro vozíčkáře, ale teď koukám že žádná ze stanic na trase (kromě Olomouce) stejně bezbariérová není. Pak je to asi jedno. Snad jen doufám že to má aspoň nějaký vysouvací schůdek aby se do toho z těch sypaných nástupišť dalo dostat.
Schůdek tam je, normálně na 550 jako všechno, a rampa na 550 tam snad je taky. Ono z 550 peronu není ten jeden schod tak hroznej, ale z 250/380 je to prostě vysokopodlažní vozidlo.
Hm. Takže i když všude nové peróny časem a vozidlo na 780…
Tak to mi hlava nebere…
Také jsem to hledal v článku…
Pamatuju si, že to překvapilo i lidi z kraje, i když se vědělo od začátku, že to tak bude
A co s tím, perony v cz nikdo na 780 dělat nebude, a vozidla jsou i tak dost dobrá (a za dobrou cenu) takže se je nehodí kvůli takové věci odmítnout… máme tu i „vyšší“ takže i tak je to mírné zlepšení.
780mm nad TK, jak psal kolega. Je to škoda, protože ty od Arrivy jsou na „standardizovaných“ 550mm.
A jak to bude se registrací? Zůstane jim původní německá nebo dostanou českou 8xx?
848/948 bude.
spíše už je.
Sice je na všechny jednotky provedena rezervace registračních čísel, ale vystaveny doklady na 848/948 ještě nejsou na všechny jednotky. Včera šly na DÚ podklady k 007 a další budou v průběhu dalšího roku.
Pravda i tak je 810 o dost lehčí:-) A to nemá tsi.
Vy asi máte hodně rád „rajčatový“ protlak z cestujících a vlakové čety týden zrající v rozpadlé 810, co?
Měli to nechat jezdit tak jak to bylo. Tak staré to přece není.
Bez funkčního IS? Se starými potahy? Určitě dělali ještě něco na pohonech atd. Když vede modernizace k zlepšení stavu vozidla a zvýšení procenta jeho provozuschopnosti, tak je to určitě plus. 😀
Pokud je IS nevím plácnu za 30M tak bez. Z okna vidí snad každý. Nebo se zeptá. IS myslíte informační systém.
Ale objednavatel to vyžaduje,tak to dopravce musí zajistit.
Kraje zrušit, aby si nevyskakovaly. A za prachy na modernizaci uspořádat zájez ROH!
Vlak Družby. 🙂
WTF – to fakt existovalo nebo je to nějaký šotohumor?
Znovu se ptám, k čemu je to dobré. Když původní motorák stál nevím 20. Úprava 30? Já kdybych to měl platit, tak to tam nechci.
12 jednotek vyjde na 270 mega, To je 22 mega na jednotku. A pokud je v ceně i kompletní oprava, tak to tolik není.
pred modernizaci smrdel v salonu diesel, nevim jestli to uz vylepsili…
starý IS nefungoval?
Fungoval, lépe než ten nový.
Tak nám tu bude jezdit 12 atypů. Je tohle vůbec udržitelné? Mít od každé řady pár kusů?
Případně, plánuje se pořízení dalších?
Ono se jich moc nevyrobilo, takze hledat dalsi bude hodne slozity… 🙂
Cca 90, to zas tak málo není.
Tipnu si, že Arriva ČR pokukuje po Stadler GTW NextGen od Arrivy Holandsko
Tak asi to není ideal, ale taky asi lepší než kupovat nový
Vyměnil bych slovo „lepší“ za „levnější“. To chápu, ale je udržitelný pak tuhle exotiku servisovat? Nevyjde levněji přece jen něco nového nebo něco, u čeho je šance toho nakoupit víc. Jako, že třeba 5x víc?
Furt lepší než 13x řada 811, ta je snad taky v jednom depu.
Jojo jako 7 pendolin, 7 railjetu, 20? Zatopku, par vectronu, samy atyp… Ideálně kdyby se pořád vyráběly béčka a esa a orchestriony? Aby to bylo jednotný a šlo spravovat kladivem…
Proč máte potřebu mi sem cpát něco, co jsem neřekl? I tak ve své době tyhle stroje ušetřily něco z rozsahu. Dneska to jsou Elefanty, panteri a vagóny od Siemens / Škoda, kterých tu budou jezdit nižší stovky.