egoe-plus
Dopravci Mimořádné události Železnice

Dráhy vydaly varování kvůli větru, chystají zásoby občerstvení. Letiště využije obě ranveje

Praha hlavní nádraží. Foto: Jan Sůra
Praha hlavní nádraží. Foto: Jan Sůra

České dráhy upozornily na možné komplikace v cestování vlakem v příštích dvou dnech. Důvodem je vyhlášení vysokého stupně nebezpečí z důvodu silného větru Českým hydrometeorologickým ústavem od nedělního večera až do úterý. Před možnými komplikace varovala i Správa železnic.

V depech budou připraveny pohotovostní lokomotivy a ve vybraných stanicích zásoby vody a občerstvení pro cestující, kteří by byli v důsledku nepříznivých povětrnostních podmínek nuceni na delší dobu přerušit svou cestu,“ uvedly České dráhy na svých stránkách.

Podle Českých drah budou pohotovost budou držet desítky strojvedoucích, vlakvedoucích, průvodčích, komandujících a dalších zaměstnanců Českých drah.

České dráhy vyzvaly cestující, aby se na možné komplikace připravili a vybavili se na cestu tekutinami, jídlem, případně léky, které pravidelně užívají, a to i v případě cesty na kratší vzdálenost. „Zároveň apelujeme na všechny, kteří nemusejí v době platnosti výstrahy meteorologů cestovat, aby své cesty zvážili, případně odložili, zvláště pak pokud cestují například s dětmi,“ uvedl dopravce.

České dráhy podle svého vyhlášení umožní vrácení jízdenky na období od 9. do 11. února bez poplatku. Pokud během již nastoupené cesty nastanou komplikace, můžou cestující jízdní doklady s vazbou na vlak použít v uvedeném období i v jiném vlaku, než který je na jízdence uveden.

Na velký vítr se chystá i Řízení letového provozu, v případě přeletových služeb nečeká žádné zásadní komplikace. „V případě Letiště Praha může docházet podle aktuální síly a směru větru ke změnám v použití přistávacích a vzletových drah,“ uvedl mluvčí ŘLP Richard Klíma. Ruzyně má dvě ranveje, ta vedlejší je k hlavní kolmá. Jak ale Klíma dodal, rozhodnutí o provedení letu s ohledem na počasí přísluší leteckým dopravcům, cestující by tak měli získat informace především od nich.

POZOR! Vážení cestující, Českou republiku zasáhne v noci z neděle na pondělí silná bouře, která může významně ovlivnit…

Gepostet von Správa železnic, státní organizace am Sonntag, 9. Februar 2020

81 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nezávislý

Sice jsem z NJ maturoval, ale proč sem pořád hážete FB v NJ mutaci? 🙂

Dieser Facebook-Beitrag ist nicht mehr verfügbar. Er wurde schon entfernt oder die Privatsphäre-Einstellungen des Beitrags wurden geändert.
Hilfebereich

Vlastik

Hlavně nezapomeňte, až nějaký problém nastane začít nadávat na Arrivu, která podle zdejších diskutujících může prostě za všechno.

Jan Macháček

Nebreč.

Jiří Kocurek

Spadlý strom? No ještě aby na sobě měl neměcké nápisy! Neubuz →

Erik

A on to někdo říká? Netrpíte nějakým problémem. Jinak Arriva si svoji pověst vybudovala sama. Jak by se vám líbilo, kdyby vás po 5 kilometrech vysadili v zastávce v 5 ráno ve 2 stupních a dešti. Moc ne co.?

Vlastik

Zatím ne ale, jak znám zdejší diskutující, tak když bude nějaký problém, budou všichni jen nadávat na jen zpoždění Arrivy i když vůbec za to nebude moct. Ale přece oni si na rozdíl od ČD, žádné zpoždění dovolit nemůžou, že?

Ex 120

A proto dnes Arriva zachraňovala cestující z Ex 120 ČD z Horní Lidče do Vsetína, který se ČD vůbec neobtěžovali vypravit a nebýt Arrivy, tak by lidi nocovali v čekárně v Horní Lidči.

Adam H

A nebylo to tím, že mu hořel podvozek v (myslím) Jablůnce?

Jiří G

V Německu správce infra zastaví vlak.dopravu. Co udělá naše Správa železnic? Vydá nám foukací rozkazy.

Modré zábradlí

To je jedno. Když zastaví dopravu, tak zas bude někdo psát stesky, že se nejezdí. Tipuji, že první bude Jiří G.

Jiří G

Jelikož jsem strojvedoucí, tak stesky určitě psát nebudu.

Erik

Tak v Německu již vítr je. V ČR je zatím klid. Není důvod něco zastavovat.

Pezos

Ani se jim nedivím. DB už poněkolikáté zastaví dopravu i v oblastech, kde se v podstatě nic neděje. Proto to Německu krouží aforismus „z důvodu vichřice na pobřeží Severního moře DB zastavuje dopravu mezi Mnichovem a Stuttgartem“.

Jiří G

Jj, zastaví to plošně, i přesto, že v některých oblastech je klid, jak uvádíte.

Hajnej

Ono je taky dobré nezapomínat na to, že takové ICE řidičákem napřed je zatraceně citlivé na vítr.

Leinad

Víc než jiné vysokorychlostní jednotky, víc než ICE motorákem napřed?
Co takhle zakázat ICE/snížit rychlost?

Jiří Kocurek

Allemagne… plánují zastavit atomové elektrárny v Bavorsku, aby je nesmetla cunami, jako Fukušimu. A nahradí je decentralizovanou výrobou… mimo Bavorsko. A tím pádem nebude potřeba přenosová soustava, když se bude elektřina vyrábět decentralizovaně, to dá rozum, ne? 🙁

Pezos

Použijí přece přenosovou soustavu Polska, Česka a Slovenska. To dá rozum, když za to nemusí platit 😛

Dominik

Nezapomínejte na to, že klidně můžete odmítnout pokračovat v cestě, vzhledem k povětrnostním vlivům.

Premek

A to je kritika nebo pochvala ???

Leinad

Tak je nepodepisuj.

Oskarák
libor

zeptám se, co dělá ten „komandující zaměstnanec“? to zní jako zajímavá funkce takový Herr Kommandant…

Zabakovec

Rozdává směny 🙂

Soukromý kůň

Tak lidi, držme palce soukromníků, ať aspoň ti to zvládnou bez ztráty kytičky, u Času Dost je to, že se předvedou ve své přezdívce doslovně, v podstatě jistota. Ale zase u nich platí režijka, no.

Ne Hanakovi

Jak říkáš, platí rezijka-lepsi cestovat o pár hodin déle a ještě dostanu vodu,která je urcite lepší než káva u nejmenovaneho,ale nejlepšího dopravce…
Jsem trouba píšící z této adresy. stehla.jiri@seznam.cz
37.188.175.116. Napište mi do klubu idiotů.

Jiří Kocurek

Jojo, režijka. Tu má většina cestujících.
A jen tak mě napadá, že jestli v údolí Orlice sletí strom, tak budou stát všichni bez ohledu na to, kdo do něj vrazí jako první. A to platí i pro MUVku Správy ženeznic, ZZ.

Franta Jouda

„Podle Českých drah budou pohotovost budou držet desítky strojvedoucích, vlakvedoucích, průvodčích, komandujících a dalších zaměstnanců Českých drah.“ – nesmysl, nejsou lidi…

Zabakovec

Od zmeny gvd ma exDKV Praha – 10lidi a 54 zacvikaru takze celkem již okay, i dovoleny v lete celkem jdou 🙂

wxdf

„Podle Českých drah budou pohotovost budou držet desítky strojvedoucích, vlakvedoucích, průvodčích, komandujících a dalších zaměstnanců Českých drah.“
Zase jste si text před zveřejněním nepřečetli. To druhé „budou“ je tam na co ?

Hajnej

To je tam na to, že ty desítky lidí budou tu pohotovost držet prostřednictvím tzv. budy.

Generální mandatář

Nenašel jsem zprávu o tom, že 14. 2. se koná ples našeho DP. Co s tím uděláte?

Jen tak

ta zprava o tom, ze se muzou pouzit obe drahy, je takova… komicka 🙂

noerf

Jen tak: nutno říct, že záložní drahá je kratší, takže při silnějším větru by to mohlo být na hraně.

Jen tak

to, ze podle vetru se pouziva jedna, nebo druha rwy je naprosto bezne.

kratsi delka (o cca 500 m) nema nejaky vliv na pristani s vetrem …

DPH

při silnějším větru je naopak potřeba kratší vdálenost pro start i přistání… hlavně je limitní složka bočního větru

Leinad

Kdybych dostal nečekaný poryv do zad, hodí se delší dráha nebo aspoň dostat poryv v čase kdy se dá ještě přidat plyn a nepřistát.
Ale je fakt, že střídavý vítr o 180° vesměs bývá vánek, pokud vůbec.

IGCT

A co na hrozby říkají ekologové? Nechtějí kácení, no tak teď stromy spadnou samy. Na škody, které ten větr udělá, by jim Správa železnic a všichni dopravci vystavit fakturu.

Rtep

Velé škody ten větříček udělal už teď v hlavách některých diskutujících, že?

Jmfjv

Máte nějaké konkrétní argumenty pro své obvinění a pro svůj návrh? Jinak působíte dojmem, že jste obětí informačního smogu a oblíbené dojmologie.

Hajnej

A co když tu poněkud obecnou formulaci upřesníme: pokud bylo požádáno o skácení nějakého stromu, ale žádost nebyla povolena s odůvodněním v „zeleném“ smyslu, pak je ta faktura zcela na místě.

Jmfjv

Co je to „zdůvodnění v zeleném smyslu“? Pokud byla nějaká žádost zamítnuta dle platné legislativy, jistě bude v rámci této legislativy možnost odvolání, případně si bude muset odmítnutý žadatel najít, opět v rámci legislativy, jinou cestu, kterou se dobrat svého legitimního cíle. Za sjízdnost tratě zodpovídá Správa železnic a (můj laický, ovšem dlouhodobě ověřovaný poznatek) jejím základním problémem nejsou zákony na ochranu přírody. Spíše bych ho hledal v pojmech jako: atomizace řízení, ztráta zpětné vazby, neschopnost provádět průběžnou údržbu.

Hajnej

A to „podle platné legislativy“ je nějak výrazně konkrétnější…? 😉
Co je „zelenej“ smysl? Prostě zamítnutí z nějakého důvodu typu „je veřejným zájmem, aby tam ty stromy byly“, nikoliv zamítnutí z důvodu nesprávně podané žádosti (tam bych se náhrady škod opravdu nedožadoval) – aneb chytrému napověz, hloupého trkni…

Jmfjv

Čemu nerozumíte na pojmu „platná legislativa“? Uvažoval jste někdy o významu a podstatě psaných norem? Více Vám napovídat nebudu.

KarelF

Ono se stačí podívat jak vypadá například Malešice-Běchovice v úseku u Českobrodské ulice od ulice Travná k zastávce Dolní Počernice. Vysoké stromy které nikdo 30 let nepokácel nebo neprořezal. Takový krásný zelený tunel. Stromy rostou de facto, až k kolejím. Jak jsem psal už dříve divím se, že SŽ si kácení nezdůvodní například ohrožením kabeláže zakopané v zemi na svahu kde rostou stromy. Shodou okolností jsem něco takového viděl předloni pár set metrů u mostu přes Labe v Čelákovicích kde se vyvrátil strom na svahu pod kolejemi a vytrhal kabely od zab. zař. nepřerušil je a kabely byli venku několik… Číst vice »

Jmfjv

Souhlasím s Vámi, že stromy v blízkosti tratí jsou citelný problém, který by zasluhoval důkladnější řešení. Čemu oponuji, jsou silácké řeči o „zasílání faktur“.

Lukáš F.

Co bude LVHP v takových případech dělat, až bude hotová paralelní dráha a rwy 12/30 se zruší?

Tony

Buď přistanou nebo divertují. Tak jako se to dneska děje třeba v Anglii

Jen tak

to same co vetsina svetovych letist.

ono to takove drama byt nema, foukat ma prevazne v ose drahy

Lukáš F.

Převážně, ale ne vždy. Přistání s bočním větrem je vždy náročnější než přistání v bezvětří nebo proti větru, ale my zase musíme být světoví a zrušit si jinak orientovanou runway.

Jen tak

a k cemu si vydrzovat dalsi runway, kdyz bude pouzita par dnu v roce?

udrzba neco stoji, vybaveni neco stoji, certifikace neco stoji… a navic se tam nevejde.

Jiří Kocurek

Budějovice?

Martynick

Bych chtěl vidět ty desítky pohotovostních zaměstnanců 😀

JarynJarin

Neznám zatím žádného kolegu, co by o tom věděl…

Petr lichý

A co SZ? Přijímá nějaké opatření? Více lidí v terénu?

Dominik

A kde je chcete vzít, lidi se jentak vyčarovat nedají, takže ano posílit se dá, ale v jednotkách. A stejně hlavní práce nastanou až po uklidnění vítru, jen blázen pojede odklízet stromy, když okolo fouká vítr rychlostí 90 km/h.

Leinad

Jaké stromy odklízet? Ty, které se během tohoto týdne pokácely a zabezpečené čekají na odvoz?

Petr lichý

Dobrý den, to je opatření dopravce. Umí zdopravy zjistit jaké opatření dělá SŽDC (SZ)?

Jarda

Opatření jako vždy žádná, ráno rozdají foukací rozkazy a budou jako vždy v pohodě. Proč řešit nějaké posílení lidí a podobně.

Dominik

Jenže Vy jako strojvedoucí můžete odmítnout pokračovat v jízdě vzhledem k nepříznivým povětrnostním vlivům, leda by vás vyslali na zjištění sjízdnosti, ale to se moc neděje.

Premek

Opatření jsou standardní, to vaše ,,posílení,, nebude nikdo ochoten zaplatit. Jinými slovy: všichni protestují proti vykácení porostu v ochranném pásmu, ale jakmile se zpozdí vlak o minutu z důvodu zajištění bezpečnosti a zdraví lidí, hned je oheň na střeše.

3PO

Správce infrastruktury provede opatření,jako vždy.Zaměstnanec řídící drážní dopravu doručí strojvedoucímu V rozkaz s obvyklým textem:Z důvodu zhoršené povětrnostní situace a hrozícímu pádu stromů do kolejiště přizpůsobte rychlost jízdy rozhledovým poměrům. Jinými slovy:Jeď jak umíš,pokud do něčeho vrázíš,je to tvoje vina, protože jsi na to byl upozorněn. A je to vyřešeno.

JarynJarin

Jednoduché řešení – nepodepsat rozkaz. A už je to na výpravčím, zda vlak vypraví nebo ne…

Premek

Každý má svoje předpisy. Výpravčí nemá jinou možnost než případné zpoždění zdůvodnit na vrub zaměstnancům dopravce.

Jmfjv

Zmiňovaný rozkaz má trochu jiné znění, za to Vaše interpretace, je, bohužel, naprosto výstižná.

mára

Super článek je tady . https://www.strojvedouci.com/2019/vichrice/
Diky.

Jerry

A kdyby dobrá správa něco dělala a vyřezala stromy kolem trati tak by bylo o polovinu problemu méně.

Jen tak

ona by chtela … ale nemuze.

soucasna legislativa to sž neumoznuje

https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/nejvyssi-spravni-soud-kaceni-zeleznice_1912181557_pj

Leinad

Nebezpečný strom pokácet lze.
„musí vždy existovat nějaká konkrétnější zjištění, z nichž vyplývá reálné nebezpečí pádu stromu“
Nelze holt udělat mýtinu z celého Klánovického lesa, a podobné nápady, jak by SŽ chtěla, kácet v místě A, zatímco vlaky reálné ohrožuje strom v místě B.

Hajnej

Celý klánovický les nikdo mýtit nechce, kilometr vysoké stromy tam opravdu nerostou.
Ale něčemu podobnému tomu, co je mezi Holoubkovem a Svojkovicemi, bych se rozhodně nebránil…

KarelF

Nebo Malešická spojka Malešice – Běchovice ideálně od zastávky Dolní Počernice k mostu u CocaColy/Laktosu.

Dominik

To ale znamená udělat dendrologický průzkum, který ale stojí pár tisíc, ten vyjde, že strom je zdravý a Vám zakáží kácet. Jsem proto rád, že se do zákona dostala věta o tom, že každý strom, který svým pádem může ohrozit provozování drážní dopravy je potenciálně nebezpečný.

Leinad

Já nejsem rád, že zákon povoluje vykácet stromy v ulici Mariánské Hradby, okolo Planetária,….
jsem pro zavedení objektivní odpovědnosti majitele. Ať si ten platí dendrologické průzkumy ze svého.

Totem

By mě zajímalo, kde ty záložní lokomotivy a strojvedoucí sezenou….

Jiří Kocurek

Kopřivy v České Třebové ukrývají ledacos.

K.S.

Neměly by se ještě nadomlouvat alternativní trasy pro případ že nebude cesty vpřed? Sice po nic moc tratích, ale přece jen by se dojet možná dalo.

Leinad

Odklony se řeší až když se trať zavře.
Je potřeba aby byl na místě fíra se seznáním a mašina s přechodností…ale když cd říkají že strojvedoucích bude víc, tak asi někdo se seznáním bude.
Mimochodem stromy spíše padají na vedlejší neudržované tratě, než na koridory.

Zapa

To sice možná ano, jenomže hlavní tratě jsou zase elektrifikované a stačí jedna blbá větev, která na lokálce nevadí, a bude na problém zaděláno.

Jiří Kocurek

Že by se vyhnuli Bezpráví jízdou z Moravan přes Borohrádek, Týniště, Kostelec a Letohrad do Ústí? Tak o tom pochybuju, propustnost jednokolejky stojí za starou belu.

K.S.

Spíš jsem myslel na situaci kdy to budou muset poslat vrchem a za Brodem spadne trolej.