Dráhy vydaly varování kvůli větru, chystají zásoby občerstvení. Letiště využije obě ranveje
Praha hlavní nádraží. Foto: Jan Sůra
České dráhy upozornily na možné komplikace v cestování vlakem v příštích dvou dnech. Důvodem je vyhlášení vysokého stupně nebezpečí z
Sice jsem z NJ maturoval, ale proč sem pořád hážete FB v NJ mutaci? 🙂
Dieser Facebook-Beitrag ist nicht mehr verfügbar. Er wurde schon entfernt oder die Privatsphäre-Einstellungen des Beitrags wurden geändert.
Hilfebereich
Hlavně nezapomeňte, až nějaký problém nastane začít nadávat na Arrivu, která podle zdejších diskutujících může prostě za všechno.
Nebreč.
Spadlý strom? No ještě aby na sobě měl neměcké nápisy! Neubuz →
A on to někdo říká? Netrpíte nějakým problémem. Jinak Arriva si svoji pověst vybudovala sama. Jak by se vám líbilo, kdyby vás po 5 kilometrech vysadili v zastávce v 5 ráno ve 2 stupních a dešti. Moc ne co.?
Zatím ne ale, jak znám zdejší diskutující, tak když bude nějaký problém, budou všichni jen nadávat na jen zpoždění Arrivy i když vůbec za to nebude moct. Ale přece oni si na rozdíl od ČD, žádné zpoždění dovolit nemůžou, že?
A proto dnes Arriva zachraňovala cestující z Ex 120 ČD z Horní Lidče do Vsetína, který se ČD vůbec neobtěžovali vypravit a nebýt Arrivy, tak by lidi nocovali v čekárně v Horní Lidči.
A nebylo to tím, že mu hořel podvozek v (myslím) Jablůnce?
V Německu správce infra zastaví vlak.dopravu. Co udělá naše Správa železnic? Vydá nám foukací rozkazy.
To je jedno. Když zastaví dopravu, tak zas bude někdo psát stesky, že se nejezdí. Tipuji, že první bude Jiří G.
Jelikož jsem strojvedoucí, tak stesky určitě psát nebudu.
Tak v Německu již vítr je. V ČR je zatím klid. Není důvod něco zastavovat.
Ani se jim nedivím. DB už poněkolikáté zastaví dopravu i v oblastech, kde se v podstatě nic neděje. Proto to Německu krouží aforismus „z důvodu vichřice na pobřeží Severního moře DB zastavuje dopravu mezi Mnichovem a Stuttgartem“.
Jj, zastaví to plošně, i přesto, že v některých oblastech je klid, jak uvádíte.
Ono je taky dobré nezapomínat na to, že takové ICE řidičákem napřed je zatraceně citlivé na vítr.
Víc než jiné vysokorychlostní jednotky, víc než ICE motorákem napřed?
Co takhle zakázat ICE/snížit rychlost?
Allemagne… plánují zastavit atomové elektrárny v Bavorsku, aby je nesmetla cunami, jako Fukušimu. A nahradí je decentralizovanou výrobou… mimo Bavorsko. A tím pádem nebude potřeba přenosová soustava, když se bude elektřina vyrábět decentralizovaně, to dá rozum, ne? 🙁
Použijí přece přenosovou soustavu Polska, Česka a Slovenska. To dá rozum, když za to nemusí platit 😛
Nezapomínejte na to, že klidně můžete odmítnout pokračovat v cestě, vzhledem k povětrnostním vlivům.
A to je kritika nebo pochvala ???
Tak je nepodepisuj.
V Německu už se chystá úplné zastavení dálkové železniční dopravy cca od 18 h:
https://www.welt.de/vermischtes/live205702947/Orkan-Sabine-Baugeruest-in-Berlin-kippt-um-Bahn-stellt-Fernverkehr-ein.html#live-ticker-entry-27401
zeptám se, co dělá ten „komandující zaměstnanec“? to zní jako zajímavá funkce takový Herr Kommandant…
Rozdává směny 🙂
Tak lidi, držme palce soukromníků, ať aspoň ti to zvládnou bez ztráty kytičky, u Času Dost je to, že se předvedou ve své přezdívce doslovně, v podstatě jistota. Ale zase u nich platí režijka, no.
Jak říkáš, platí rezijka-lepsi cestovat o pár hodin déle a ještě dostanu vodu,která je urcite lepší než káva u nejmenovaneho,ale nejlepšího dopravce…
Jsem trouba píšící z této adresy. stehla.jiri@seznam.cz
37.188.175.116. Napište mi do klubu idiotů.
Jojo, režijka. Tu má většina cestujících.
A jen tak mě napadá, že jestli v údolí Orlice sletí strom, tak budou stát všichni bez ohledu na to, kdo do něj vrazí jako první. A to platí i pro MUVku Správy ženeznic, ZZ.
https://www.recepty.cz/recept/tvarohove-kynute-buchty-151806
„Podle Českých drah budou pohotovost budou držet desítky strojvedoucích, vlakvedoucích, průvodčích, komandujících a dalších zaměstnanců Českých drah.“ – nesmysl, nejsou lidi…
Od zmeny gvd ma exDKV Praha – 10lidi a 54 zacvikaru takze celkem již okay, i dovoleny v lete celkem jdou 🙂
„Podle Českých drah budou pohotovost budou držet desítky strojvedoucích, vlakvedoucích, průvodčích, komandujících a dalších zaměstnanců Českých drah.“
Zase jste si text před zveřejněním nepřečetli. To druhé „budou“ je tam na co ?
To je tam na to, že ty desítky lidí budou tu pohotovost držet prostřednictvím tzv. budy.
Nenašel jsem zprávu o tom, že 14. 2. se koná ples našeho DP. Co s tím uděláte?
ta zprava o tom, ze se muzou pouzit obe drahy, je takova… komicka 🙂
Jen tak: nutno říct, že záložní drahá je kratší, takže při silnějším větru by to mohlo být na hraně.
to, ze podle vetru se pouziva jedna, nebo druha rwy je naprosto bezne.
kratsi delka (o cca 500 m) nema nejaky vliv na pristani s vetrem …
při silnějším větru je naopak potřeba kratší vdálenost pro start i přistání… hlavně je limitní složka bočního větru
Kdybych dostal nečekaný poryv do zad, hodí se delší dráha nebo aspoň dostat poryv v čase kdy se dá ještě přidat plyn a nepřistát.
Ale je fakt, že střídavý vítr o 180° vesměs bývá vánek, pokud vůbec.
A co na hrozby říkají ekologové? Nechtějí kácení, no tak teď stromy spadnou samy. Na škody, které ten větr udělá, by jim Správa železnic a všichni dopravci vystavit fakturu.
Velé škody ten větříček udělal už teď v hlavách některých diskutujících, že?
Máte nějaké konkrétní argumenty pro své obvinění a pro svůj návrh? Jinak působíte dojmem, že jste obětí informačního smogu a oblíbené dojmologie.
A co když tu poněkud obecnou formulaci upřesníme: pokud bylo požádáno o skácení nějakého stromu, ale žádost nebyla povolena s odůvodněním v „zeleném“ smyslu, pak je ta faktura zcela na místě.
Co je to „zdůvodnění v zeleném smyslu“? Pokud byla nějaká žádost zamítnuta dle platné legislativy, jistě bude v rámci této legislativy možnost odvolání, případně si bude muset odmítnutý žadatel najít, opět v rámci legislativy, jinou cestu, kterou se dobrat svého legitimního cíle. Za sjízdnost tratě zodpovídá Správa železnic a (můj laický, ovšem dlouhodobě ověřovaný poznatek) jejím základním problémem nejsou zákony na ochranu přírody. Spíše bych ho hledal v pojmech jako: atomizace řízení, ztráta zpětné vazby, neschopnost provádět průběžnou údržbu.
A to „podle platné legislativy“ je nějak výrazně konkrétnější…? 😉
Co je „zelenej“ smysl? Prostě zamítnutí z nějakého důvodu typu „je veřejným zájmem, aby tam ty stromy byly“, nikoliv zamítnutí z důvodu nesprávně podané žádosti (tam bych se náhrady škod opravdu nedožadoval) – aneb chytrému napověz, hloupého trkni…
Čemu nerozumíte na pojmu „platná legislativa“? Uvažoval jste někdy o významu a podstatě psaných norem? Více Vám napovídat nebudu.
Ono se stačí podívat jak vypadá například Malešice-Běchovice v úseku u Českobrodské ulice od ulice Travná k zastávce Dolní Počernice. Vysoké stromy které nikdo 30 let nepokácel nebo neprořezal. Takový krásný zelený tunel. Stromy rostou de facto, až k kolejím. Jak jsem psal už dříve divím se, že SŽ si kácení nezdůvodní například ohrožením kabeláže zakopané v zemi na svahu kde rostou stromy. Shodou okolností jsem něco takového viděl předloni pár set metrů u mostu přes Labe v Čelákovicích kde se vyvrátil strom na svahu pod kolejemi a vytrhal kabely od zab. zař. nepřerušil je a kabely byli venku několik… Číst vice »
Souhlasím s Vámi, že stromy v blízkosti tratí jsou citelný problém, který by zasluhoval důkladnější řešení. Čemu oponuji, jsou silácké řeči o „zasílání faktur“.
Co bude LVHP v takových případech dělat, až bude hotová paralelní dráha a rwy 12/30 se zruší?
Buď přistanou nebo divertují. Tak jako se to dneska děje třeba v Anglii
to same co vetsina svetovych letist.
ono to takove drama byt nema, foukat ma prevazne v ose drahy
Převážně, ale ne vždy. Přistání s bočním větrem je vždy náročnější než přistání v bezvětří nebo proti větru, ale my zase musíme být světoví a zrušit si jinak orientovanou runway.
a k cemu si vydrzovat dalsi runway, kdyz bude pouzita par dnu v roce?
udrzba neco stoji, vybaveni neco stoji, certifikace neco stoji… a navic se tam nevejde.
Budějovice?
Bych chtěl vidět ty desítky pohotovostních zaměstnanců 😀
Neznám zatím žádného kolegu, co by o tom věděl…
A co SZ? Přijímá nějaké opatření? Více lidí v terénu?
A kde je chcete vzít, lidi se jentak vyčarovat nedají, takže ano posílit se dá, ale v jednotkách. A stejně hlavní práce nastanou až po uklidnění vítru, jen blázen pojede odklízet stromy, když okolo fouká vítr rychlostí 90 km/h.
Jaké stromy odklízet? Ty, které se během tohoto týdne pokácely a zabezpečené čekají na odvoz?
Dobrý den, to je opatření dopravce. Umí zdopravy zjistit jaké opatření dělá SŽDC (SZ)?
Opatření jako vždy žádná, ráno rozdají foukací rozkazy a budou jako vždy v pohodě. Proč řešit nějaké posílení lidí a podobně.
Jenže Vy jako strojvedoucí můžete odmítnout pokračovat v jízdě vzhledem k nepříznivým povětrnostním vlivům, leda by vás vyslali na zjištění sjízdnosti, ale to se moc neděje.
Opatření jsou standardní, to vaše ,,posílení,, nebude nikdo ochoten zaplatit. Jinými slovy: všichni protestují proti vykácení porostu v ochranném pásmu, ale jakmile se zpozdí vlak o minutu z důvodu zajištění bezpečnosti a zdraví lidí, hned je oheň na střeše.
Správce infrastruktury provede opatření,jako vždy.Zaměstnanec řídící drážní dopravu doručí strojvedoucímu V rozkaz s obvyklým textem:Z důvodu zhoršené povětrnostní situace a hrozícímu pádu stromů do kolejiště přizpůsobte rychlost jízdy rozhledovým poměrům. Jinými slovy:Jeď jak umíš,pokud do něčeho vrázíš,je to tvoje vina, protože jsi na to byl upozorněn. A je to vyřešeno.
Jednoduché řešení – nepodepsat rozkaz. A už je to na výpravčím, zda vlak vypraví nebo ne…
Každý má svoje předpisy. Výpravčí nemá jinou možnost než případné zpoždění zdůvodnit na vrub zaměstnancům dopravce.
Zmiňovaný rozkaz má trochu jiné znění, za to Vaše interpretace, je, bohužel, naprosto výstižná.
Super článek je tady . https://www.strojvedouci.com/2019/vichrice/
Diky.
A kdyby dobrá správa něco dělala a vyřezala stromy kolem trati tak by bylo o polovinu problemu méně.
ona by chtela … ale nemuze.
soucasna legislativa to sž neumoznuje
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/nejvyssi-spravni-soud-kaceni-zeleznice_1912181557_pj
Nebezpečný strom pokácet lze.
„musí vždy existovat nějaká konkrétnější zjištění, z nichž vyplývá reálné nebezpečí pádu stromu“
Nelze holt udělat mýtinu z celého Klánovického lesa, a podobné nápady, jak by SŽ chtěla, kácet v místě A, zatímco vlaky reálné ohrožuje strom v místě B.
Celý klánovický les nikdo mýtit nechce, kilometr vysoké stromy tam opravdu nerostou.
Ale něčemu podobnému tomu, co je mezi Holoubkovem a Svojkovicemi, bych se rozhodně nebránil…
Nebo Malešická spojka Malešice – Běchovice ideálně od zastávky Dolní Počernice k mostu u CocaColy/Laktosu.
To ale znamená udělat dendrologický průzkum, který ale stojí pár tisíc, ten vyjde, že strom je zdravý a Vám zakáží kácet. Jsem proto rád, že se do zákona dostala věta o tom, že každý strom, který svým pádem může ohrozit provozování drážní dopravy je potenciálně nebezpečný.
Já nejsem rád, že zákon povoluje vykácet stromy v ulici Mariánské Hradby, okolo Planetária,….
jsem pro zavedení objektivní odpovědnosti majitele. Ať si ten platí dendrologické průzkumy ze svého.
By mě zajímalo, kde ty záložní lokomotivy a strojvedoucí sezenou….
Kopřivy v České Třebové ukrývají ledacos.
Neměly by se ještě nadomlouvat alternativní trasy pro případ že nebude cesty vpřed? Sice po nic moc tratích, ale přece jen by se dojet možná dalo.
Odklony se řeší až když se trať zavře.
Je potřeba aby byl na místě fíra se seznáním a mašina s přechodností…ale když cd říkají že strojvedoucích bude víc, tak asi někdo se seznáním bude.
Mimochodem stromy spíše padají na vedlejší neudržované tratě, než na koridory.
To sice možná ano, jenomže hlavní tratě jsou zase elektrifikované a stačí jedna blbá větev, která na lokálce nevadí, a bude na problém zaděláno.
Že by se vyhnuli Bezpráví jízdou z Moravan přes Borohrádek, Týniště, Kostelec a Letohrad do Ústí? Tak o tom pochybuju, propustnost jednokolejky stojí za starou belu.
Spíš jsem myslel na situaci kdy to budou muset poslat vrchem a za Brodem spadne trolej.