České dráhy vybraly projektanta velké modernizace depa v pražské Michli
Zaplněné odstavné nádraží v Praze během omezení provozu. Foto: ČD
Z projektových prací vzejde také cena samotné stavby, odhadovat se dá na stovky milionů
Kolik by se ušetřilo peněz postavit jednu výhybku z Libně sturcu na hlavak pár metrů kolejí a vyřešilo by se věčné šibovaní objíždění ve stanici za rok by byla investice zpet
Škoda, že se nebude řešit i přímé spojení z ONJ na Zahradní město.
A kudy by jste to chtěl trasovat, tam toho hodně překáží?
A kolik vlaků toho by toho využilo, teď navrhují konečně (dávno plánovanou) dodělat druhou kolej k Edenu, takže kapacita a spolehlivost se o něco zvýší.
Je fakt, že když už se to nepodařilo předpřipravit za bolševika se všemi „výkupy“, tak už by to bylo asi dost složité, Je tam mj. autoservis a ještě nějaká hala https://mapy.cz/s/jajacurega a bylo by to prokopání zářezu asi s dost velkými zemními pracemi. Pozemky budou asi již vyhlídnuté pro zajímavější využití.
Využilo by se to hlavně, když se něco semele dole v Nuslích. Pak je celé ONJ v háji. Sice to jde úvratí přes Eden, pokud je napětí, ale to je tak jen pro hliníky.
Nový výjezd z Michle směrem k vršovickému depu už je hotový, vč. elektrifikace nové spojky. Dokončeno bylo koncem prosince 2020. https://mapy.cz/s/capufogoba
Zdvoukolejnění…
to je vjezd
Odjezd
já měl za to, že vjezd od ONJ je od Vršovic a odjezd z ONJ je k Edenu (a o tom je akce popisovaná v článku).
Takhle to asi rozdělené není. Podle pozorování od Vršovic vlaky do ONJ zajíždějí i výjíždějí. Přes Eden vídám hlavně elefanty a také vjezd i výjezd.
Ono jde fakticky o označení kolejových skupin, nikoli o to odkud se odjíždí. Pokud by se jezdilo dokola, tak se nedodrží řazení, takže do přijede do vjezdu (z Vršovic), tak tudy zase odjede.
Alejen pro Hv, přez točnu, pro soupravy chybí trolej na koleji mezi stavědlem U a Krčandou.
Tam došlo (na vámi odkazovaném bodě) k překopání výtažné koleje (ONJ) a zapojení na vlečku do plynáren?
Doufejme, že odhadované doba stavby se nestane fikcí. Přeci jen jsme pořád v ČR
To jsou kecy bez obsahu. Jsme v ČR a žije se nám tady fajn.
Žije se tu fajn, to ano. Předmětem mého komentáře ani nebylo hodnocení životní úrovně v ČR, pouze poukázání na to, že v ČR se stavební projekty dost často prodlouží daleko za hranici předpokladů. Obsahem jste si představoval, že Vám vyjmenuji zde všechny železniční stavby co byly/jsou opožděné?
Spíš by bylo zajímavé provést nějaký výzkum, jestli někde na světě je země, v níž stavební projekty běží podle časového plánu.
Stačí si dohledat nějaký statistiky jak tristně jsme na tom ve srovnání se světem ,,,
Asi na to mentálně nestačím, ale žádnou statistiku řešící předpokládanou a reálnou délku stavebních projektů jsem nenašel.
Ještě že je to berlínské letiště. 😀
Zkusil bych Japonsko. Tam by to pravda být mohla.
Pokud vím tak Švýcarsko postavilo ten tunel včas a za plánované peníze.
Tak rozhodně nejsem přesvědčen o tom, že čím blahobytnější země, tím jednodušší a rychlejší je příprava a realizace velkých infrastrukturních staveb.
Ano, proces trval jen 30 let.
Prodlouží a hlavně prodraží nad vysoutěžené částky.
Tam by nemělo být moc komplikací, co se územního řízení či výkupu pozemků týče – v podstatě žádné.
Speciálním stavebním úřadem je tady Drážní úřad, takže jedině že by se to seklo tam.
Tak vzhledem na to, že místo na tu druhou kolej tam už je X let i zářez dostatečně široký, tak to nebude taková tragédie. Co je problém je komplet překopání zhlaví včetně zabezpečovačky v odj. skupině. Ale jo, bylo to v plánu, a narůstající provoz v Pze si vyžaduje další koleje, směle do toho!
Díky za reakci, snad to tedy půjde tedy hladce.
Samotná realizace ještě v ČR není takový problém. Netvrdím, že co se týče dodržování termínů je ČR nejlepší, ale zcela určitě porovnatelná s ostatními vyspělými zeměmi. Znatelně horší už je to u věcí, které samotné realizaci předchází.
Co se týče ještě pak projekce, tak by v tomto případě také neměla být problematická, neboť koleje už tam jsou a k žádné změně, která by měla zásadně negativní vliv nedojde.
Ještě se nazačalo, ale všichni už vědí, že to bude špatně. Tak proč se snažit, aby to bylo dobře? Stejně si vymyslí něco jiného, aby mohli nadávat.
To máte pravdu.