Dopravci Infrastruktura Stavebnictví Železnice Zprávy

České dráhy vybraly projektanta velké modernizace depa v pražské Michli

Zaplněné odstavné nádraží v Praze během omezení provozu. Foto: ČD
Zaplněné odstavné nádraží v Praze během omezení provozu. Foto: ČD
Z projektových prací vzejde také cena samotné stavby, odhadovat se dá na stovky milionů

České dráhy chystají velkou modernizaci depa v pražské Michli, které je známé jako Odstavné nádraží Jih. Projekt přitom pořídí levněji, než čekaly. V soutěži zvítězilo konsorcium české společnosti AFRY CZ a švédské AF-Infrastructure s cenou 50 milionů korun. Předpokládaná cena byla 85 milionů. Dalšími účastníky tendru byly Moravia Consult Olomouc, Sagasta a Metroprojekt.

Projekt nese název „Zdvoukolejnění odjezdu z SÚ (Středisko údržby) Jih a vybavení sanitárních kolejí“. Vítěz tendru vytvoří dokumentaci pro územní a stavební řízení, zajistí vydání stavebního povolení, zpracování projektové dokumentace pro provádění stavby a autorský dozor. Z projektových prací vzejde také cena samotné stavby, odhadovat se dá na stovky milionů.

Zahrnovat budou především zdvoukolejnění odjezdu z SÚ Jih, výstavbu nových sanitárních kolejí v odjezdové části SÚ Jih včetně dodání technologií a vybudování nového zhlaví kolejí skupiny 600. Ty jsou nyní kusé. Fakticky se jedná o výstavbu propojovací koleje k hale a odstavným kolejím ve střední skupině. Vznikne také čistička.

„Při současném rozvoji dálkové i příměstské železniční, požadavky na kulturu cestování a hygienu a vlivu na životní prostřední, je nutné rozšířit stávající infrastrukturu SÚ Jih. Nyní jsou sanitární koleje pouze v kolejišti mezi halami a jsou kapacitně už za hranou stávajících potřeb dopravy. Propojí SÚ Jih s nádražím Vršovice, to umožní zvýšit propustnost celého SÚ Praha a zároveň celého železničního uzlu v případě poruchy, nebo v případě mimořádné události,“ uvedla nedávno mluvčí drah Gabriela Novotná.

Stavba má trvat 18 měsíců.

Odebírat
Upozornit na
guest
33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
BoBo

Kolik by se ušetřilo peněz postavit jednu výhybku z Libně sturcu na hlavak pár metrů kolejí a vyřešilo by se věčné šibovaní objíždění ve stanici za rok by byla investice zpet

Robert Šalda

Škoda, že se nebude řešit i přímé spojení z ONJ na Zahradní město.

Alibaba

A kudy by jste to chtěl trasovat, tam toho hodně překáží?
A kolik vlaků toho by toho využilo, teď navrhují konečně (dávno plánovanou) dodělat druhou kolej k Edenu, takže kapacita a spolehlivost se o něco zvýší.

Robert Šalda

Je fakt, že když už se to nepodařilo předpřipravit za bolševika se všemi „výkupy“, tak už by to bylo asi dost složité, Je tam mj. autoservis a ještě nějaká hala https://mapy.cz/s/jajacurega a bylo by to prokopání zářezu asi s dost velkými zemními pracemi. Pozemky budou asi již vyhlídnuté pro zajímavější využití.

Vašek

Využilo by se to hlavně, když se něco semele dole v Nuslích. Pak je celé ONJ v háji. Sice to jde úvratí přes Eden, pokud je napětí, ale to je tak jen pro hliníky.

Kalina

Nový výjezd z Michle směrem k vršovickému depu už je hotový, vč. elektrifikace nové spojky. Dokončeno bylo koncem prosince 2020. https://mapy.cz/s/capufogoba

Dejv

Zdvoukolejnění…

moot

to je vjezd

PEPA

Odjezd

moot

já měl za to, že vjezd od ONJ je od Vršovic a odjezd z ONJ je k Edenu (a o tom je akce popisovaná v článku).

Kalina

Takhle to asi rozdělené není. Podle pozorování od Vršovic vlaky do ONJ zajíždějí i výjíždějí. Přes Eden vídám hlavně elefanty a také vjezd i výjezd.

PetrV

Ono jde fakticky o označení kolejových skupin, nikoli o to odkud se odjíždí. Pokud by se jezdilo dokola, tak se nedodrží řazení, takže do přijede do vjezdu (z Vršovic), tak tudy zase odjede.

PEPA

Alejen pro Hv, přez točnu, pro soupravy chybí trolej na koleji mezi stavědlem U a Krčandou.

Alibaba

Tam došlo (na vámi odkazovaném bodě) k překopání výtažné koleje (ONJ) a zapojení na vlečku do plynáren?

Gouďas

Doufejme, že odhadované doba stavby se nestane fikcí. Přeci jen jsme pořád v ČR

David

To jsou kecy bez obsahu. Jsme v ČR a žije se nám tady fajn.

Gouďas

Žije se tu fajn, to ano. Předmětem mého komentáře ani nebylo hodnocení životní úrovně v ČR, pouze poukázání na to, že v ČR se stavební projekty dost často prodlouží daleko za hranici předpokladů. Obsahem jste si představoval, že Vám vyjmenuji zde všechny železniční stavby co byly/jsou opožděné?

Kubrt

Spíš by bylo zajímavé provést nějaký výzkum, jestli někde na světě je země, v níž stavební projekty běží podle časového plánu.

Havel

Stačí si dohledat nějaký statistiky jak tristně jsme na tom ve srovnání se světem ,,,

Kubrt

Asi na to mentálně nestačím, ale žádnou statistiku řešící předpokládanou a reálnou délku stavebních projektů jsem nenašel.

Ketchup1970

Ještě že je to berlínské letiště. 😀

medical_examiner

Zkusil bych Japonsko. Tam by to pravda být mohla.

Ketchup1970

Pokud vím tak Švýcarsko postavilo ten tunel včas a za plánované peníze.

XB-1

Tak rozhodně nejsem přesvědčen o tom, že čím blahobytnější země, tím jednodušší a rychlejší je příprava a realizace velkých infrastrukturních staveb.

Ondřej

Ano, proces trval jen 30 let.

Vašek

Prodlouží a hlavně prodraží nad vysoutěžené částky.

Jaaa

Tam by nemělo být moc komplikací, co se územního řízení či výkupu pozemků týče – v podstatě žádné.

Speciálním stavebním úřadem je tady Drážní úřad, takže jedině že by se to seklo tam.

Václav Horáček

Tak vzhledem na to, že místo na tu druhou kolej tam už je X let i zářez dostatečně široký, tak to nebude taková tragédie. Co je problém je komplet překopání zhlaví včetně zabezpečovačky v odj. skupině. Ale jo, bylo to v plánu, a narůstající provoz v Pze si vyžaduje další koleje, směle do toho!

Gouďas

Díky za reakci, snad to tedy půjde tedy hladce.

XXXD

Samotná realizace ještě v ČR není takový problém. Netvrdím, že co se týče dodržování termínů je ČR nejlepší, ale zcela určitě porovnatelná s ostatními vyspělými zeměmi. Znatelně horší už je to u věcí, které samotné realizaci předchází.

XXXD

Co se týče ještě pak projekce, tak by v tomto případě také neměla být problematická, neboť koleje už tam jsou a k žádné změně, která by měla zásadně negativní vliv nedojde.

Jiří Kocurek

Ještě se nazačalo, ale všichni už vědí, že to bude špatně. Tak proč se snažit, aby to bylo dobře? Stejně si vymyslí něco jiného, aby mohli nadávat.

Ondřej

To máte pravdu.