České dráhy vybraly firmy na opravy Regionov, většina zamíří do Zvolena
Část soutěže České dráhy zrušily, nabídky byly příliš drahé.
České dráhy na druhý pokus vybraly dvě firmy, které se budou v příštích letech starat o větší opravy jednotek řady 814 Regionova. Největší část zakázky míří na Slovensko.
Jedna z největších opravárenských soutěží Českých drah za poslední rok končí zrušením dvou částí zakázky, celkem na 74 jednotek. Celkem dráhy soutěžily rámcové smlouvy na 184 jednotek, soutěž byla rozdělena do čtyřech částí.
Největší část zakázky získala společnost Železničné opravovne a strojárne Zvolen, která opraví celkem 97 jednotek 814.0, v tendru porazila DPOV. Půjde o opravy v rozsahu R1. Dceřiná firma Českých drah DPOV uspěla v druhé části soutěže na opravu ve stupni R2. Rámcová smlouva počítá s 13 kusy v hodnotě 88,4 milionů korun. Vyplývá to z informací na profilu zadavatele. Celková odhadovaná hodnota zakázky byla 1,2 miliardy korun.
Další dvě části zakázky České dráhy zrušily, protože byly příliš drahé. „Zadavatel po obdržení konečných nabídek v zadávacím řízení a posouzení a hodnocení nabídek došel k závěru, že celková nabídková cena u ekonomicky nejvýhodnější nabídky je pro zadavatele ekonomicky nevýhodná,“ uvedly České dráhy na profilu zadavatele. Zrušená část má být nakonec provedena v DPOV bez soutěže, uvedla mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.
České dráhy loni změnily označení stupňů jednotlivých oprav. R1 představuje vyvazovací obnovu celků, která je zaměřena na bezpečnostní prvky vozidel. Stupeň obnovy R2 (vyvazovací obnova vozidla) z hlediska rozsahu odpovídá bývalé vyvazovací opravě, stupeň obnovy R3 (hlavní obnova vozidla) odpovídá bývalé opravě hlavní.
Jednotky 814 se postupně staly základem regionální dopravy Českých drah, aktuálně jich mají ČD v provozu 210 ve dvouvozové verzi.