České dráhy vybírají nové jednotné jméno pro noční vlaky
Lůžkové vozy Českých drah. Foto: České dráhy
Jednotný název souvisí s rozsáhlou modernizací vozů pro noční vlaky.
Jednotný název souvisí s rozsáhlou modernizací vozů pro noční vlaky.
Všechno se to zdupalo, není nad dobu kdy jezdily prostě noční rychlíky, nebo také noční expresy, na západě vznikl název pro tyto vlaky EuroNight a myslím si, že tento název krásně vystihuje název pro noční vlak k denní alternativě vlaků EC, IC, možná v rámci ČR a SR bych vymyslel značku InterNigt a že těch nočních vlaků dneska máme…
Hajaja…
,,Medvídek,, – jelikož medvědí často spí .
Nejsem zastáncem jednotného názvu když jsme se domluvili počkej u Haška tak kolegovi bylo jasné kdy tam má být teď když čeká u metropolitanu tak tam může drepet celý den
Tak jestli v těch vozech chtějí provozovat i bordel, tak je BlueDreams ta pravá volba. Zkusil jsem to zadat do Googlu a zjistil jsem, že Blue Dream je nějaká odrůda marihuany, takže inspirace možná plyne odtud nejen pro názvy nočních vlaků.
Co třeba Strachy nezamhouřís.
Excelsior!
to byl vlak…
Noční zpožděnec….
Tradice nočního cestování vlakem za posledních několik desetiletí hodně upadla. Otázka je, jestli si v dnešní uspěchané době, své zákazníky najde. Oficiální název bych hledal, až se pravidelná doprava zavede…aby ČD ještě někdo nepředběhl.
Upadla, protože ODPORNÍCI nočního cestování sedící v kanclících tvrdili, že o cestování není zájem, na „nábřeží“ se razila teorie o nebezpečí číhající na cestující …Proto skončil EXCELSIOR … Ti (mimo jiná i já) vyráželi „Excelem“ na ranní výlet do Beskyd nebo k Čadci, Žilině apod. s návratem ze soboty na neděli nebo z neděle na pondělí o nevyužívání přesvědčení nebyli … navíc Excel tvořila dvě křídla do Chebu – přes Plzeň a Ústí …. O naplněnosti nočního Metropolu z Berlína do Budapešti s vozy do Vídně netřeba psát … v Praze jsme jezdili do Holešovic „bojovat“ o volná místa po… Číst vice »
To se týká celé Evropy, ne jen nás. Na západ od nás ale hodně ovlivnilo cestování na větší vzdálenosti výrazné zkrácení časů, takže nutnost jízdy přes noc prakticky, až na výjimky které uvádíte, odpadla. Já osobně dříve využíval noční spoje v minulosti velmi často, ne jen na Slovensko, ale i sezónní spoje na Balkán. Myslím tedy lůžka nebo lehátka, ne nacpaná kupéčka. A ta se musela objednávat pro velký zájem s předstihem. Ostatně, většina vlaků např z Prahy do Košic, jezdila přes noc, a to vám potom bylo jedno, jestli jste jel10 nebo 12 hodin. Důležité bylo, jestli byla další… Číst vice »
Schrupnisin nebo Šlofíkan
To jsou názvy léků na spaní, jež užíval Homer Simpson.
Kdyby kupovali nové soupravy tak bych pochopil, že hledají jméno, ale když je renovují pár vozů… To mi přijde zbytečné. Kupte soupravy Nightjet jako má OBB a mužeme vybírat jméno. Takto je to fakt pitomost.
Na nightjetoch jazdia tiez len rozne rekontrukcie starych vagonov.
Nočník
nebo
Noční můra
Nic jinýho to nemůže být…
Navrhuji Prázdný expres
https://www.youtube.com/watch?v=GZuYrYErTzs
Proč nemůže zůstat u EN, beztak jezdí jen mezistátní noční vlaky, tudíž změna názvu mě příjde jen jako zástupný důvod proč navyšovat výdaje na marketing??
Co takhle Excelsior?
„BlueDreams“ mi zní dobře :).
Lepšie by znelo „modrý sen“.
Pro noční spoje se přímo nabízí přiléhavý název Nočník 😁
Ano, tak je to správně. Jen tak dál. Čím více názvů, tím lépe, byť provozují odhadem asi jen přibližně pět nočních vlaků, což, na druhé straně, znamená, že šance dočkat se má ještě i mé oblíbené RegioTornado.
Už se těším např. na IC 575/EN 477 Metropol ČD NJ Blue Dreams.
CD Nighter CD Sleeper Euro Night (už máme) Blue Night Czech Sleeper SleepJet Train Sleeper Spousta lidí si spojí obyčejné hotýlky Inn s přespání, zbývá k tomu napasovat vlak) Train Inn (nebo tak něco) Comfort Inn Move Inn Travel Inn … K tomu označení CD v názvu – pokud by vlak jel přes několik zemí, a dávalo smysl se na spaní svézt i jen mimo ČR (např. Německo-sever Evropy, Německo-Anglie), pak asi každému bude fuk, zda je to vlak CD, tzn víc by mělo jít o ten název. Počítám, že nejspíš asi převezmou název NightJet jinak CD Night taky OK… Číst vice »
Inn implikuje aj ponuku jedla, ktorá na nočných vlakoch ČD nie je, takže to mi nepríde vhodné.
Noční děs 😱
Nightshit
Blue dreams je to celý, s tímhle blue teamem.
Co takhle Midnight evil?
Mladej navrhnul Šustibudka Express, puberťák jeden. Aspoň vidíte, na co myslí. Já se rád vyspím i během jízdy, mládež během jízdy….
NightJet Excelsior…😀😀😀🚂🚂🚂
ČD Chrupík
Blbost!
Proč si to myslíte? 🙂
No jestli to bude spolehlivý, jak hromada dalších spojů, tak navrhuju Polední express
Černý šíp,to je dobrý název.
Czechnight
Výstižný název je důležitý, OBB se svým NightJet je perfektní. Ať už ČD vymyslí/vybere cokoliv, nejdůležitější bude dobře sestavený JŘ nočních linek. Nikde se nezmiňuje, jestli bude možné vozit bicykl, takže asi ne, což může být nevyužitý potenciál vlaku. A Kubrtovo přirovnání NightLines k White Lines byla trefa, taky mě to napadlo, když jsem na FB narazil na příspěvek k výběru názvu nočních vlaků, hned jsem viděl Ganz, Salabu z Textilany Liberec, novináře a majora, jak sedí u stolu v jídelňáku a za oknem se míhají sloupy TV cerhenického okruhu VÚŽ.
Dobře sestavený JŘ nočních linek říkáte a já plně souhlasím…
Základem pro území Československa by se tedy měl stát vlak který jezdil v čase Excelsiora…😀🚂😀🚂😀🚂😀🚂
CD Pride
ČD Staŕlight/Bohemian Nightstar
Tak třeba Hajaja
Není tam “ ř „, tak by to mohlo u česky nemluvících projít.
Nočník jet.
To je ono! 😃👍
Kdysi za soudruhů jezdily zvláštní vlaky ROH, nádražáky zvané „oplodňováky“. Takový název by dnes asi neprošel. Český název s diakritikou by ostatně byl pro prkenné germánské a anglosaské huby nevyslovitelný, takže to nejspíše bude něco s přídomkem Night. Night Ghost, Night Shadow,, popř. Moonlight Express.
Rail impregnation
…nebo penetration 😀
záleží kolik lehátek/lůžek bude v kupé…potom double/triple penetration
Možná někde, obvyklejší přezdívka byla ÚRO, která ty vlaky u FMD / ČSD objednávala …
To je jasné…Sleeping expres, zkratka v JŘ bude SEx. Víte kolik to naláká nových cestujících? A když tam budou i vlakušky:))
SExpres? Nebo SExExpres 😉
Jsem z toho vybírání názvu poněkud v rozpacích…
Taky máte pocit, že se řeší koniny?
Bohužel, cestující musí mít pocit, že o něčem rozhodl. 🙁
Zase šaškárna jako byly Rexy?
Teoreticky má jet Interpanter, prakticky kvílí brzdy béček a Andula vyhlašuje rychlík vyšší kvality.
Rx už zas nejsou a všechno je R. Rx existovaly pouze krátkou chvíli, když Pantery začínaly.
U béček jen kvílí brzdy, zatímco u interpanteru výrazně více kvílí klimatizace/topení i u stojícího vozu.
To je přece jasné. RegioOwl
CzNightJet
By se hodilo InterSleeper nebo RailSleeper.
Jakože cestující budou spát ve vagoně a ne pod širákem?
RailSleeper? Jako železniční pražec?
Nočník.
Čenočník, nebo národní nočník, když ho poskytuje národní dopravce.
Chodíš na nočník? 😃
Už to mám – Rychlá Postel, Rychlý Pelech nebo Prchající Pelech
Nebo PelíškyRail
A komu tim prospějete co?
😀 👍
Zase jsme o kousek před nimi
ČD BlueDreams? Nějak jsem si vzpomněl na policejní akademii. Tak proč to nepojmenoval ČD Blue Lagoon.😁
To byla Blue Oyster…
Blue Oyster
Jo samozřejmě Oyster, spletl jsem se. Dík za opravu
BlueLagoon to bylo zas jiný porno 🙂
Tak to by na CD sedelno ne? 😀
Tak mě napadá, jestli vůbec ČD mají nebo chystají nějaké SVÉ noční vlaky … co pamatuji, tak jsem viděl vždy jen společnou směsku několika železnic z několika států, a momentálně deklarované množství spacích vozů na to také nevypadá.
Souhlas, na ty cca 4 vlaky, co jsou „jejich“ (z toho Curych i Budapešť jsou vlastně jen vozy přivěšované za něco jiného, na našem území to jede na taktových denních vlacích) nevím jaký má efekt vymýšlet nějaký souhrnný název. Leda že by chtěli nějak růst, ale to zatím nenaznačili.
Hmm.
V oblasti lůžkových vozů je mnoho prostoru k rozvoji…
…třeba ve formě vozů WLAmz, případně Acmz… 😀
Napadlo ma, ze by mohli vymysliet nejaky zvieraci nazov ako maju CityElefant a InterPanter, pouzili by nejake nocne zviera, mozno skombinovali s tym Night- alebo Blue- a teda logo a polep vagonov by na to zviera nejako odkazovali
NightRoach
InterOwl?
NightBär
Činčila?
Krtek
ČDBat
Tak netopýr, anglicky bát.
Nightmare?
Díky 😀
Po pravdě řečeno nevím, jestli je zač. 😀
LOL 😀 😀 😀
Night Lines, to mi připomnělo západoberlínský bar White Lines, kam cestoval major Zeman Vindobonou v podání jednotky Ganz (ovšem natočené na ŽZO).
Jsi si jistý tím geografickým umístěním? Nebylo to v Hamburku? Samozřejmě se můžu mýlit, bylo mi tenkrát cca 15, když to vysílali. A nemáš prosím nějaký link na stažení? Kvůli Ganz i kvůli metru, kde dostal přes hubu. Rád bych si to po těch letech prohlédl. Děkuji!!!
Určitě je to v Berlíně -to je klíčový bod toho dílu (odehrává se těsně před výstavbou Zdi) – snadný průnik soudruhů z StB (kterým VB-Zeman přátelsky pomáhá, když už jede do Berlína na kriminalistický kongres) na Západ, kam zacházejí i podvratní živlové Salaba a Holan, aby kuli pikle s partičkou ztroskotanců kolem Hackla. Proto taky bylo potřeba tu zeď postavit, hranice není korzo. V Berlíně se to i částečně natáčelo:
https://www.filmovamista.cz/219-30-pripadu-majora-Zemana—18–Bile-linky
Je to zvláštní, viděl jsem to jako starší dítě. A i když mi do návštěvy Západního Berlína trvalo mnoho let, tak vím, že to nebylo v Západním Berlíně. Že bych nějakým osmým, devátým smyslem věděl. že v Berlíně není stanice Nelkenstrasse? :-)))
Taky jsem onehdá hledal Nelkenstrasse na schématu berlínského metra 🙂
Nebyla to stanice Neuköllnstrasse ?
https://www.youtube.com/watch?v=h7YDMzaEjFI&t=410s
Díky! Chudáci estébáci, takhle je na Západě šikanovali! 🙂
A je to nádhera, ten starej Berlín.
https://www.youtube.com/watch?v=h7YDMzaEjFI&t=2948s
Na Vindoboně Ganze M 298.0 (původně M 498.0) skutečně jezdily … to je OK, jinak těch drážních nesmyslů je ve filmech plno … Film Černí baroni končí na Masaryčce – v té době ovšem Praha střed, nicméně motorové lok – brejlovec – tam nebyly … V Ostře sledovaných vlacích jsou Wapky a vozy se znakem MC …. V seriálu Babylon Berlín přejíždí hranici – asi polsko / německou ve 20. letech minulého století čtyřnápravové cisterny jedoucí ze SSSR (Ruska) naložené otravným plynem (chemikálií), v jedné cisterně je uloženo zlato … v té době se podvozky na rusko / polské hranici… Číst vice »
Na takovéto jednotce Ganz M495 tragicky zahynul v bývalé NDR v obci Doberlug-Kirchhain dne 15.2.1963 můj dědeček strojvedoucí ČSD Jaromír Vokřál při železničním neštěstí které zavinil dispečer tím, že navedl Ex Hungaria v plné rychlosti na kolej na které v mlze stála odstavená parní lokomotiva…
Díky za vzpomínku. Jen si dovolím upřesnit, že v majorovi Zemanovi je zachycená novější verze jednotek M 298.0, která se vyráběla po M 295.0. Je to vidět i při záběru na podvozek – M 295 měly hnací podvozek třínápravový, M 298 už dvounápravový. V díle situovaném do roku 1961 by M 298 být neměla, vyráběly se až později, ale v 70. letech už žádná pojízdná starší verze nebyla. Každopádně je skvělé, že v seriálu byla zachycena aspoň novější verze, moc jiných filmových záběrů na tyto vlaky asi nebude.
To se ještě filmaři celkem snažili. V takovém seriálu Povstalecká historia přijíždí na hlavní v Blavě uprostřed druhé světové Zelený Anton s BDs a dalšími vozy ze sedmdesátých let
Najbrt dreams? :-)))
Najbrt wet dreams? :-)))
Vymýšlejí jen ptákoviny. Prostě Euronight. Je to vžité.
Že jo.
Případně Nachtschnellzug“
Spíš EuroShit! 😃
NightRail ….. NR prostě noční vlak, no a s tím zahraničím bych byl opatrný, na Slovensku je čeština tak nějak srozumitelná, do Polska to stejně věší na vlak OBB a maďarovy se nezavděčíme ničím. Jediné stád ten jeden vůz co se táhne do Zurichu ale ten je stejně na jižním expresu a dál to je zas OBB. Jinam už to stejné nejezdí. Nebo jsem na něco zapomněl?
Night train?
vzhledem k tomu, že ČD Blue Dreams je nejblbější .. je mi jasné, že vyhrajou 🙂
(ach jo .. kde jsou ty časy.. kdy člověk jezdil Hornádem … Excelsiorem .. Thermalem … Metropolem .. Pannonii .. apod ..
…a celé to kouzlo bylo v tom, že i takové Maďarsko nebo NDR voněly exotikou, dobrodružstvím, nedostupnosti, jakou dnes nenabidne ani cesta na druhý konec zeměkoule…
kdyby madarsko … ono exoticke uz byly ty nazvy vlaku …
me fakt stacilo jen v mezinarodni casti kjr videt ty nazvy … romulus, remus, nord-sud, balt-orient, csardas a spousty dalsich … a videl tam stanice jako instanbul sirkeci … atd atd
to si clovek vystacil s mapou … a bylo mu bozsky 🙂
Jj, měl jsem to podobně, díky za vzpomínku 🙂
Zrovna před chvílí jsem neteři objednávala jízdenky z Valmezu do Prahy. Puboši pinďali cože 3 hodiny 46 ve Vlašáku. Tak jsem vygooglila JŘ rok 1981-2 a hned tam bylo o hodinu déle. Když jsem jim pak říkala časy Pha-Ol tak jim málem vypadli oči. A jinak ty názvy mne také zaujali myslím, že v té době opravdu stačil ten JŘ a mapa. mne třebas zaujalo trasování objevila jsem například rychlík Lipsko-Praha-Valmez-Púchov-Bratislava-Fonyod zajímavé trasování. Nebo trasování v noci do Bratislavy z Brna přes Hodonínsko. Nebo rychlíky z Lipska přes Starou Boleslav. Kolik vlaků jezdilo do bývalé Jugoslavie a ještě dál do… Číst vice »
Noční vlak z Prahy do Bratislavy (Děvín) jezdil přes Myjavu, aby nebyl v cíli moc brzo 🙂 Do Bulharska směřovalo víc rekreačních vlaků než přes Jugoslávii přes Rumunsko. Jugoslávie naopak měla ze zemí východního bloku nejintenzivnější železniční spojení se západními zeměmi, což samozřejmě zapadá do tehdejšího geopolitického rozvržení Evropy.
Původně přes HB, měl formálně JD pro Pn – rychlost 65, ale stanovenou 100, tudíž do Krpole se jezdilo -120, což bylo fajn na oraz v kritickou dobu. Z Bratislavy byly „dopravní pobyty“ ve Veľkých Levároch a Hrušovanech u Brna, tak se TO prosedělo a prokecelo v závodce / kantýně v Břeclavi zvané „chudobinec“ …
Pak se jezdilo přes Myjavu a nakonec přes Púchov ….
Já jako dítě/puboš pamatuju tuším Istropolitan spojující Bratislavu a Lipsko. Jezdil přes Otrokovice, tudíž jsme jeli bez přestupu ke známým. Nebo přes Brno Balt Orient. Ty názvy voněly dálkami, miloval jsem je….
Btw. NDR vonělo jednotně. Používal se v celé zemi stejný přípravek na profi mytí podlah.
A před pár lety jsem vlezl někde v Americe na záchod a vonělo to tam jako v Západním Berlíně na začátku devadesátek.
A zplodiny z benzínu v Budapešti 🙂
A jako dědeček budete jezdit MV „Notre Dame“ do Paříže…
V roce 1993 byla zavedena kategorie vlaků UBYS … ubytovací spoj.
V praxi 128 / 129 „Hornád“ Košice – Praha – Košice, 178 / 179 „Devín / Děvín“ Bratislava – Praha – Bratislava.
ČD UBYS
BlueDreams 😀 😀 😀 to budu používat místo „modrý gumy“
MV – mezistátní vlaky?
ČD nightprague
České Dráhy nejsou jen Praha!
Chtějí přilákat zákazníky, nebo zákazníkům říct pravdu o tom co ČD jsou?
A co jsou?
Tak si to přečtěte https://www.denik.cz/ekonomika/ceske-drahy-ivan-bednarik-20201206.html
Český sen!
neboli Czech Dream by CD
Nejlepší by mi přišlo používat Nightjet, samozřejmě pokud by s tím Rakušani neměli problém. Je to už celkem známý název a navíc by se i doplňoval s označením Railjet, které taktéž používají a též je v Evropě známé.
Speciálně ČD BlueDreams za mě teda rozhodně ne, to zní jak nějaký přípravek na lepší spaní.
To je otazka ci sa ma nightjet uchytit ako genericka znacka pre nocny vlak (ako EN), alebo ma odlisovat tie sluzby v podobe ako ich teraz v nj ponuka ÖBB. V prvom pripade bude potrebne odlisit sluzby jednotlivych poskytovatelov medzi nightjetmi (Staci ČD/ÖBB aby bolo jasne ze sa jedna o odlisne veci, hlavne do buducnosti, keby bolo vela roznych nightjetov?), v tom druhom pripade by ČD museli ponukat rovnake sluzby ako ponukaju ÖBB, co nemusi nutne davat zmysel (rakuske sladkosti a vina v ponuke). Osobne si myslim, ze CD by mali vytvorit vlastnu znacku, s ktorou budu mat sancu marketingovo… Číst vice »
Souhlasím, dnes je módní všechny dopravní prostředky a společnosti pojmenovat na „Jet“!
Regio, Night, Rail už jsou zabrané. Takže vybírat slova, která ještě nikdo nepoužil. Variantu bez „džet“ nebrat, nebyla by dost železniční a free/cool/in/fpoho 😁
Když už, jestlipak někdo vymyslí název v našem krásném českém jazyce? Třeba „noční rychlík“? Nebo prostě „nočník“?
Protože noční vlaky jezdí snad výhradně do zahraničí a lze asi očekávat, že tam budou interagovat s cizinci a je tak vhodné použít nějaké trochu univerzálně srozumitelné jméno.
To cizince určitě naláká… podobně jako je pro Čecha srozumitelné MÁV-Start Éjszakai vonat. 🙂
Perkele!
Erőmű!
Zase ta elektrarna!
Azapad istenem baszoma teremtete
Co vlastně má ten Start za smysl nebo význam?
Něco jako ČD Rychlý Nočník ČD RN – nebo Noční Rychlík? Teď honem nevím …..
Pod pojmem Rychlý Nočník si tedy představuji jinou věc.😂
To je jedno 😀
Díky! Konečně návrh, který zaujne a reflektuje kvalitu nabizených služeb (y)
Chodíš na nočník? 😃
ČD Nightmare. 😁
To už má zaregistrovaný žlutý kolega.
RGJ Nightmare.
ČD je přeci jenom s těmi nočními vlaky tak o úroveň či dvě výše.
Rozhodně nechci tady začínat tu klasickou hádku „žlutý x modrý“. Ale po pravdě zrovna noční vlaky vnímám jako silnou stránku ČD, takže mi to nedalo.
Tak či tak musím konstatovat: VTIPNÉ! 🙂 🙂
Zasmál jsem se. Opravdu. 🙂
ČD mají zřejmě kvalitnější spací vagony, nicmeně Regiojet má již v segmentu spacích vozů větší flotilu a významně větší obsazenost a na rozdíl od ČD plánuje jejich rozvoj.
ČD si bohužel netuší jestli je pro ni zákazník MD nebo cestující a ač mají významně kvalitnější část flotily (pendolina, railjety, atd.) tak toho neumí využít.
I když v naší rodině preferujeme žlutého před modrým, tak v rámci objektivity bych rád napsal, že žlutý pokud se nemýlím, nemá žádné spací vozy, jen lehátkové.
V nouzi je spací každý vůz , Miloš Kopecký v jednom dílu Hřísních lidí města pražského spal na podvozku mezinárodního rychlíku
Jasně, spát můžu i vsedě v autě, ale jsme ve Střední Evropě, kde se většinově používají názvy „Schlafwagen“ a „Liegewagen“, takže když někdo použije název „spací vůz“ pro lehátko, tak je to zavádějící.
Cenově bezpochyby.