České dráhy vrací Západní expresy do Mnichova, kompletně obnoví linku do Budapešti

Vlak alex Praha - Mnichov, Regensburg Hbf, foto: Zdopravy.cz/Jan SůraVlak alex Praha - Mnichov, Regensburg Hbf, foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Do jízdních řádů Českých drah se v příštích dnech vrací další dálkové mezinárodní vlaky. Jde o spojení, která byla přerušena

Zpět na článek
31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Voseček

Proč se dvě linky jmenuji stejně? Západní expres je Praha – Cheb i Praha – Mnichov.

Spoje do Chebu by mohly být „Lázeňský svihak“.

kakov

protože největší potenciál a význam má úsek Plzeň-Praha, pro marketingovou podporu je výhodnější, aby ten nejlukrativnější úsek jely vlaky s jedním názvem, než vlaky se dvěma názvy,
to že tam jezdí ZEx a Berounka je zase tím, že každý má jiný význam

David

Vy jste se měl dát na marketing člověče. Ale bacha, je rok 2020, ne 1980.

Jiří Voseček

Navrhovaný název je nadsázka, ale že jedna linka vede na dva směry je matoucí ptákovina.

GaborIC

Metropolitan: mezi Szob a Nagymaros se bude jezdit zatím po jedné koleji, takže bude nějaké zpoždění navíc k tomu permanentnímu půlhodinovému.

Petr Frýdlant

Jo to má smysl, když to Slovák za chvíli zase zavře. 😀

Marťas

Vláda v Maďarsku projedná možné změny na hranicích ještě dnes. Týká se Slovenska i Rakouska.

Kamui

O co jde?

Petr Frýdlant

No jedna se o uzavření hranic kvůli Covidu. Na Slovensku se vedou podobná jednání.

No design

A do Pesti už vozy co umi klimatizovat celou cestu tam i zpet?

Jiří 24

Tak přeci jen už se zvýšil počet Bmz 226 mod, ty by mohli klimatizovat celou cestu.

Urban Transport Lover

už se těším
– do Budapešti modrým na Západní nádraží – po cestě svíčkovou,
– zpátky z Budapešti žlutým z Jižního nádraží nebo z nádraží Kelonfeld – po cestě Sushi…

Urban Transport Lover

Na Jižní jede červené metro M2,
na Kelonfeld jezdí zelené, plně automatizované (bez řidiče) M4

súdružka Kolesárová

Co je to ten Kelonfeld? 😉

Martin

Správně Kelenföld – jedno z nádraží v jihozápadní části Budapešti

DOMČA

Tam to dava „logiku“ na madarsky zpusob.
Zapadni nadrazi – na severovychode mesta
Vychodni nadrazi – na jihovychode mesta
Jizni nadrazi – na severozapade mesta
Nadrazi Kelenföld – na jihozapade mesta..
Proste „lehko odvoditelne“ a „logicke“.. 😀

medical_examiner

Opava východ je taky uprostřed města, a Opava západ na jihu…

David

To je pole starýho Kelona.

Urban Transport Lover

Tak ta neuvěřitelná tragedie jménem Alex se vrací…. Strašně staré a špinavé vozy, nijak nemodernizované, v létě neuvěřitelnej SMRAD z WC po celých vagonech, no katastrofa!!!
Zajímavé bylo pozorovat cestující na německé straně – všichni nastupovali POUZE do vagonů od ČD..

Viktor

To do myslím že není hlavní problém…. hlavním problémem je že když se něco malého stane stačí 10-15min zpoždění tak ve Schwandorfu nečeká osobní vlak a cestující musí jet vlakem že Schwandorfu do Regensburgu a pak dalším vlakem do Mnichova

Haha

Tenhle koncept naštěstí od 12/21 končí…

michal

Až 12/21?

DOMČA

No hurá!!!!! Uz aby to bylo.

Kirak

Je to jak s Arrivou. Němci si myslí že k nám mohou poslat všechno.

Kubrt

Němci mají dost problémů s „Alexem“ i u sebe, žádné nacionalisticke pozadí v tom není.

David

Co je to vagón „od ČD“?

Haha

Obvykle 2* Bdmpee233. 😉

medical_examiner

Co jsem viděl, to české „obvykle“ je mnohem častější než to německé…
Já vím ale muset jet – ABmz je jistota…

kakov

obecně vagon, v majetku a provozu ČD, který je řazen v soupravě