lot
Dopravci Železnice

České dráhy vrací Západní expresy do Mnichova, kompletně obnoví linku do Budapešti

Vlak alex Praha - Mnichov, Regensburg Hbf, foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Vlak alex Praha - Mnichov, Regensburg Hbf, foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Do jízdních řádů Českých drah se v příštích dnech vrací další dálkové mezinárodní vlaky. Jde o spojení, která byla přerušena nejen pandemií COVID-19, ale i opravami trati v zahraničí. V sobotu tak po čtyřměsíční pauze vyjede vlak do Mnichova, v pondělí se vrátí kompletní provoz na trase Praha – Budapešť.

V případě Bavorska nebyl obnoven provoz kvůli plánované opravě jednokolejné tratě v pohraničí, v případě Maďarska pak obnovení provozu zkomplikovaly přívalové deště a nutná oprava dvoukolejné tratě z Budapešti okolo Dunaje do slovenského Štúrova.

Vlaky do Mnichova pojedou podle plánovaných jízdních řádů v celé trase od soboty. „Odpadne tak mimořádný přestup v Plzni, který v současnosti funguje u částečně obnoveného vnitrostátního provozu mezi Prahou a Domažlicemi. Vlaky budou v sobotu vedeny ještě v mimořádném redukovaném řazení a v části trasy nemusí být u některých vlaků zařazen například vůz 1. třídy, minibar nebo vůz pro přepravu osob na vozíku,“ dodala mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.

Během víkendu však dojde k návratu plánovaných typů vozů do těchto vlaků a nabídky všech standardních služeb. Každá ze souprav těchto vlaků je sestavena z poloviny z vozů Českých drah a z poloviny z vozů německé společnosti Die Länderbahn.

Od pondělí se vrátí až do Budapešti i všechny vlaky linky Ex3 Metropolitan a spoj EC130 / 131 Báthory, který jezdí v trase Terespol – Budapešť. Z Prahy pojedou všechny vlaky podle plánovaných jízdních řádů již od pondělního rána. V opačném směru bude provoz linky Metropolitan z Budapešti obnoven prvním vlakem EC 276 s odjezdem v 11:40. V plánované trase z Budapešti přes Štúrovo do Prahy a dále do Německa pojede tento den také vlak EC 172 / 173 Hungaria. V noci ze 13. na 14. července pojedou poprvé i přímé lehátkové a lůžkové vozy Praha – Budapešť na vlacích IC 575 / EN 477. Provoz přímých lůžkových a lehátkových vozů v opačném směru bude obnoven v noci ze 14. na 15. července.

Vlak EC 130 Báthory pojede v celé trase Budapešť – Břeclav – Bohumín – Varšava – Terespol poprvé v pondělí 13. července. Opačným směrem bude obnoven provoz přímého vlaku bez omezení v úterý 14. července. V tomto vlaku však dočasně nebude zařazen restaurační vůz. Zároveň odpadnou současné přestupy mezi náhradními soupravami v Bohumíně.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Voseček

Proč se dvě linky jmenuji stejně? Západní expres je Praha – Cheb i Praha – Mnichov.

Spoje do Chebu by mohly být „Lázeňský svihak“.

kakov

protože největší potenciál a význam má úsek Plzeň-Praha, pro marketingovou podporu je výhodnější, aby ten nejlukrativnější úsek jely vlaky s jedním názvem, než vlaky se dvěma názvy,
to že tam jezdí ZEx a Berounka je zase tím, že každý má jiný význam

David

Vy jste se měl dát na marketing člověče. Ale bacha, je rok 2020, ne 1980.

Jiří Voseček

Navrhovaný název je nadsázka, ale že jedna linka vede na dva směry je matoucí ptákovina.

GaborIC

Metropolitan: mezi Szob a Nagymaros se bude jezdit zatím po jedné koleji, takže bude nějaké zpoždění navíc k tomu permanentnímu půlhodinovému.

Petr Frýdlant

Jo to má smysl, když to Slovák za chvíli zase zavře. 😀

Marťas

Vláda v Maďarsku projedná možné změny na hranicích ještě dnes. Týká se Slovenska i Rakouska.

Kamui

O co jde?

Petr Frýdlant

No jedna se o uzavření hranic kvůli Covidu. Na Slovensku se vedou podobná jednání.

No design

A do Pesti už vozy co umi klimatizovat celou cestu tam i zpet?

Jiří 24

Tak přeci jen už se zvýšil počet Bmz 226 mod, ty by mohli klimatizovat celou cestu.

Urban Transport Lover

už se těším
– do Budapešti modrým na Západní nádraží – po cestě svíčkovou,
– zpátky z Budapešti žlutým z Jižního nádraží nebo z nádraží Kelonfeld – po cestě Sushi…

Urban Transport Lover

Na Jižní jede červené metro M2,
na Kelonfeld jezdí zelené, plně automatizované (bez řidiče) M4

súdružka Kolesárová

Co je to ten Kelonfeld? 😉

Martin

Správně Kelenföld – jedno z nádraží v jihozápadní části Budapešti

DOMČA

Tam to dava „logiku“ na madarsky zpusob.
Zapadni nadrazi – na severovychode mesta
Vychodni nadrazi – na jihovychode mesta
Jizni nadrazi – na severozapade mesta
Nadrazi Kelenföld – na jihozapade mesta..
Proste „lehko odvoditelne“ a „logicke“.. 😀

medical_examiner

Opava východ je taky uprostřed města, a Opava západ na jihu…

David

To je pole starýho Kelona.

Urban Transport Lover

Tak ta neuvěřitelná tragedie jménem Alex se vrací…. Strašně staré a špinavé vozy, nijak nemodernizované, v létě neuvěřitelnej SMRAD z WC po celých vagonech, no katastrofa!!!
Zajímavé bylo pozorovat cestující na německé straně – všichni nastupovali POUZE do vagonů od ČD..

Viktor

To do myslím že není hlavní problém…. hlavním problémem je že když se něco malého stane stačí 10-15min zpoždění tak ve Schwandorfu nečeká osobní vlak a cestující musí jet vlakem že Schwandorfu do Regensburgu a pak dalším vlakem do Mnichova

Haha

Tenhle koncept naštěstí od 12/21 končí…

michal

Až 12/21?

DOMČA

No hurá!!!!! Uz aby to bylo.

Kirak

Je to jak s Arrivou. Němci si myslí že k nám mohou poslat všechno.

Kubrt

Němci mají dost problémů s „Alexem“ i u sebe, žádné nacionalisticke pozadí v tom není.

David

Co je to vagón „od ČD“?

Haha

Obvykle 2* Bdmpee233. 😉

medical_examiner

Co jsem viděl, to české „obvykle“ je mnohem častější než to německé…
Já vím ale muset jet – ABmz je jistota…

kakov

obecně vagon, v majetku a provozu ČD, který je řazen v soupravě