České dráhy v pátek obnoví rychlíky z Prahy na jih a sever Čech i Valašské expresy
Lokomotiva řady 162 v čele rychlíku z Děčína po příjezdu na pražské hlavní nádraží. Foto: Jan Sůra
K další velké vlně posilování dálkové dopravy má dojít 20. května, kdy budou plně obnovené i railjety do Vídně.
Tak ještě sehnat do ČB nějaké spolehlivé brejlovce, tradice s častou neschopností HV by po přestávce pokračovat nemusela.
Ok, tak se na lince R20 zase těšíme na špinavé koženky vytažené z kopřiv. Zatímco na jiných linkách jezdí moderní vozy s levnějším jízdným.
Jen tak dál ČD…jak dlouho ještě?
Děčín nemá v současné době ani jedno koženkové B249 nebo BDs449. Béčka se můžou objevit, ale aby se tahaly přímo koženky z Brna, to asi ne.
až si MD udělá smlouvu na lepší vlaky, budou tam jezdit lepší.
zrovna protekční Děčín lepší vozy nepodařilo nepotřebuje, narozdil od R11, R12
bud rad ze se necim svezes
ale kdyz ti vadi klasicke kozenky
ve vlacich cd tak chod radsi pesky
Jiné linky nedovedu posoudit, ale na Ex5 a Ex6 nejezdí (a dál jezdit nebudou) ty nejpraktičtější a velmi slušně vytížené spoje. Jestli je to tak i jinde tak je 50% průměru malý zázrak..
A co Ex7? Už mě nebaví jezdit v dobytčácích.
Když vydržíte do 1.1.2042, dočkáte se!
Akorát to už nebude Ex7…
Jste opilý nebo zhulený … vozy pro přepravu dobytka byly označeny písmenem M ….
Jak to vypadá s obnovením linky Brno – Bohumín? Stále jezdí na 50%.
Tohle nejezdí CD, zeptej se jinde.
to je přece ta nejlepší linka co může být a jezdí často 🙂
sleduj a brzy se vse vcas dozvis
Ještě by to chtělo obnovit vlak z Ostravy v 4.15 na Prahu a když stále nejezdí sběrný Ex v 6.30 tak by nebylo na škodu kdyby nějaký ranní vlak zastavoval v České Třebové nebo v Zábřehu.
Jaký vlak ve 4.15 (číslo) z Ostravy (HLN, Svinova???) máte na mysli ? V JŘ 2020/2021 takový není uveden …
Moc hezké že ČD vytíženost bedlivě sleduje. Ale stálo by za to začít přidávat na R10 posilové vozy. Včerejší R924 by jen v základní sestavě a to bylo s ohledem na počet lidí nedostatečné. Dobrá polovina vlaku vymístenkována.
U R10 se mi často i stává, že v appce Můj vlak vidím třeba 7 vozů, a reálně tam stojí jen 5. O mimořádném řazení žádná zmínka.
Tak to se stává skoro u všech vlaků ČD, že řazení neodpovídá. Není to nic jiného než neschopnost.
Jiný kraj, jiný mrav. Na R 1126 a 1133 jezdívaly a jezdí 843+Btn+Bftn bez jediné výjimky…
A po rozkliknutí jdou do těch vozů koupit místenky? Většinou se u těch chybějících vozů objevuje hláška, že neumožňují rezervaci. Upřímně sám nevím proč se nezobrazí raději verze s mimořádným řazením.
Na R18 se mi opakovaně stalo, že v aplikaci i na v e-shopu byl vlak ve standardním řazení, ale 1 nebo 2 vozy vypadaly jako plně obsazené (nešlo vybrat ani jedno sedadlo). Reálně pak ve vlaku řazeny vůbec nebyly, ale mimořádné řazení se v aplikaci objevilo až krátce před přistavením vlaku ve výchozí stanici.
Tak ty Valašské expresy je potřeba obnovit, protože třeba Pardubice přišly o EC směr Brno, takže v trase Praha – Kolín – Pardubice – česká Třebová jezdí o jeden vlak za hodinu méně, plus nejezdí všechny EC a EX směr Olomouc, pak vzniká třeba to, že ČD jedou z Kolína do Pardubic po 1 hodině a 20 minutách, primárně tedy v dopoledních hodinách.
Nejen v dopoledních hodinách, ale z Prahy do Pardubic a dál i ve špičce: 17.42 – 18.52. Přičemž vlak v 17.42 je navíc povinně místenkový a jen čtyřvozový.
Spíš kdyby místo těch odkloněných vlaku jely ve špičce rychlíky Pardubice-Kolín-Praha a zpět. Ono není úplně ideální,když polovinu povinně místenkového Ostravanu obsadí pendleři z Pardubic a pro cestující do Olomouce a Ostravy pak na poslední chvíli už není volné místo.
A bude hůř, teď jezdí cca 50% lidí, nechci to vidět v létě a pak po pandemii, asi by to chtělo udělat nějaké špičkové rychlíky nebo spesnaky Praha – Kolín – Pardubice, nechci vidět hlavně patky a neděle.
neboj po pandemii jen tak nebude
Tak přemýšlím, jestli je to rozumné obnovovat provoz na 100 % původního rozsahu, pokud i po rozvolnění jezdí jen 50 % cestujících. Ty peníze stát jen tak ve skříni nenachází.
Zdroj, že jezdí 50% nebo jste to vytáhl z ponožky?
V článku je to uvedeno…
Přímo v článku to tvrdí mluvčí drah. Předpokládám, že ten si to nevycucal z prstu. Já sám nevím, jestli někde jezdí vlaky přecpané, tak je posílení určitě na místě. Tam kde jezdím já tomu tak není.
Ne…z kalkulačky…😂
Ono osekání provozu např o 50% ale rozhodně o stejný díl nesnižuje náklady. Pokud tedy povede rozšíření nabídky k navýšení počtu cestujících, kterým staronové spoje chyběly, ekonomický dopad může být i pozitivní.
Upřímně nevím, jak moc se snižují náklady a které položky jsou nejnákladnější. Ale máte pravdu. Já se jen bojím, aby to pak kvůli nedostatku financí nedopadlo tak, že se bude trvale omezovat v době pocovidové.
A co byste navrhoval? Jako že Ex2 bude místo po 2 hodinách jezdit po 4 hodinách a ty mezi tím tak jako dosud? Jako šlo by to ale už slyším lidi jak nadávají že je to strašně nepřehledné…
Třeba že by Ex2 byly jenom křídlem nebo přípojem R18 zastavivších navíc v Zábřehu.
Tak z expresu přestupovat na rychlík a ještě k tomu v Zábřehu. To je teda nápad.
Jestli něco, tak přestup v Olomouci a od Prahy střídavě směr Vsetín/Otrokovice přímo.
Zaprvé nepíšu nic o přestupu v Zábřehu, a zadruhé Ex2 má označení expres jenom z historických důvodů, ale staví u každé vrby – mezi Prahou a Olomoucí mají Ex2 a i R18 shodně 7 zastávek.
Ne, že se Ex2 a R18 rovnou škrtnou, stejně jako Ex6.
R19 a Krušnohory Praha – Cheb se zkrátí o překrývání s jinými linkami…☺
Ach jo. Teď aktuálně jezdí 50 % cestujících. Ten provoz se obnovuje za týden, resp. za měsíc, a pořád to rozhodně není 100 % původního rozsahu. K tomu dojde možná v červnu, a kdoví jestli.
Druhá věc je ta, že pokud budu nabízet 70 % spojů, nemůžu čekat, že budu mít 100 % původních cestujících.
V článku mluví o tom, že tento týden. V dlouhodobém horizontu je to samozřejmě jiná otázka a jakmile se covidová situace zlepší (včetně úplného otevření škol např.), tak samozřejmě hned posílit na původní rozsah. Já se jen bojím, aby pak kvůli moc brzkému návratu byly peníze na pozdější plný rozsah.
nevím jestli má smysl na pár týdnů to obnovovat, když se vše zase zavře nejpozději na podzim
Z mého pohledu cestujících v posledních dnech velmi rychle přibývá. Jednak začínají jezdit VŠ studenti, kteří navíc nemají koleje, takže jezdí na otočku. A taky se začínají objevovat turisté, kteří využívají toho, že Praha, Krumlov a další známá turistická místa jsou pořád poloprázdná a člověk si zatím může užít třeba Karlův most nebo Petřín bez davů návštěvníků z ciziny. I když bohužel s tím, že dovnitř památek se zatím dostat nedá. Takže z 50 % minulý týden může být za 14 dní klidně třeba 65 %.
Díky za info, co já teď někam jezdím, vždy mi vlaky připadají dost prázdné, ale zase nejezdím ve špičkách. Jestli cestujících skutečně přibývá, tak samozřejmě postupné posilování dává smysl.
Bude zajímavé sledovat, jaký bude na podzim zájem o VŠ koleje. Dokud budou ve VHD současné studentské slevy, tak bude denní dojíždění výrazně levnější než měsíční náklady na kolej nebo pronájem bytu, a to i při dost dlouhých vzdálenostech. A současná doba uzavřených kolejí studentům dost jasně ukazuje, kolik ušetří, pokud si neplatí ubytování v místě studia. Každý měsíc úspora v řádu tisíců, a to i kdyby museli dojíždět každý pracovní den.
Časté dojíždění na dlouhé vzdálenosti (například čistá cesta vlakem jedním směrem hodinu a půl či víc) nikoho ze studentů dlouho bavit nebude, i když bude laciná a umožní třeba cestou pracovat (studovat) – a navíc jim bude chybět „kolejní život“: myslím, že mnohým se bydlení jen doma docela „zajídá“ už teď.
Někdo ve škole není učíme se online asi rok a půl a to jsi úplně zapomněl studenti jsou již absolutně absolutně nepodstatný
Doufám, že na R17 se už nebude muset při jízdě do Českých Velenic přestupovat ve Veselí n. Luž. do regíny, která je posledních 14 dní příšerně nacpaná.
E-shop ČD na tento pátek už přímé rychlíky ukazuje 🙂 (do čtvrtka jsou ještě s přestupem)
já jezdím asi jiným vlakem, ale příšerně nacpaná znamená, že na čtyřsedačce sedí jeden člověk?