České dráhy na květen zruší přímý vůz mezi Prahou a Curychem kvůli výluce

Lůžkový vůz ČD. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářLůžkový vůz ČD. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Do Curychu mohou cestující jako alternativu využít noční vlak EN 40458/40459 Canopus z Prahy přes Lipsko.

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zdeněk

Nechápu někoho co jede tímhle spojem tak dlouho do Curychu, když Swissairem tam je za 80 minut….

Jan Sůra

Swissair zkrachoval v roce 2002. Tak pěkný let.

David

To je slovíčkaření, komentující zcela jistě myslel Swiss International Airlines.

Zbyněk

První letadlo Swissu je v Curychu až v 11, takže případné jednání můžete plánovat až v poledne a později. Takhle se do Curychu dostanete už ráno.
Další argument může být i cena. Teď koukám na ČD na náhodné datum a jednosměrná jízdenka stojí 1 815 Kč (22.3.), koukám na Swiss a cena za ten ranní let za jeden směr klesne málokdy pod 3 000 Kč.

Pavel

On opravdu nekdo pojede na jednani do Zurichu celou noc vlakem?

Ale no tak, tohle je opravdu šotosen 🙂

Do té ceny (vlakem) by bylo záhodno počítat i časovou cenu, ktera ten vlak znatelně přibližije letadlu.

Zbyněk

Fajn, tak speciálně pro vás – potřebujete být z jakéhokoliv důvodu v Curychu co nejdřív, tak vlak je tam první (fajn, první je tam nějaký bus, ale co se týče pohodlí vlak v lůžku vede) a vychází nejlevněji. Když poletíte letadlem den předem a spíte v hotelu, zaplatíte 2-3x více. A do té ceny fakt čas započítávat nemůžete. Spánek není produktivní čas, za který byste si mohl něco účtovat 😀 to je zas podnikatelský sen 😀

Pavel

Ano, pokud budu potrebovat byt v curychu co nejdrive rano, tak poletím letadlem den predem, a na praci budu odpocaty a vyspany. Coz mi ani ten vlak nezajisti.

Twix

A zaměstnavatel zaplatí letadlo i hotel, to je v pořádku. A to že předchozí skoro půlden strávíte cestou a moc nepracujete, taky pochopí. V tom vlaku cestují spíš turisti nebo lidi co navštěvují rodinu a přátele, pro ně je tohle efektivnější. Já kdybych jel na pár dní do Alp, vůbec bych neuvažoval že začnu tím že poletím do Curychu a tam přespím v hotelu, když se tam pod dvě tisícovky dostanu přes noc. Pořád se to nedá pochopit že se ten jeden lůžkový vůz zaplní jak nic?

Pavel

Však turisti ať si to používají – pro ně je to ideální. To ale nikdo nerozporuje 🙂

Ale představa, že tím někdo jede na meeting do zurichu je opravdu malinko mimo.

Y.K.

Já teda vlaky pracovně jezdím normálně, nechápu co je na tom divného (a to mám létání rád).

Pavel

ano, pokud pojedu pracovne treba do Brna, Vidne apod, tak neni co resit.

Ale jet (byť třeba na půldenní) schůzku do Zurichu přes noc tam a další noc zpátky – to je úlet.

Ale proti gustu 🙂

Vojtech

A to letadlem stihnes ? A vstávám ve 4 ráno, mazatna letiste, první odlet, pak transfer ještě do města a zase totéž zpět… no ten vlak je s posteli fakt pohodlnější, v single se vysprchujes, vystoupit v centru, nejsi za Burana z Ruskovychodu, kterému ekologie nic neříká… ze zpět letos, chápu, mohl by ten odjezd být dříve. Ale to často resim cestou na Mnichov

Vojtech

Byl jsem tam opakovaně i pracovně, ono nemusíš jet ráno jen do Zurychu, je tím fajn přestup kromě Davosu i na Mořích atd. Severní cestou jsi v Basileji v 7 ráno, Zermatt cca 11 dopoledne, jen tou severní cesto je to o dost dražší. Ale vzpomínám si před cca 10 lety, když jsem v Curychu přestupovat na letisti nějaké exoty zjevně na služební cestě, co mývalí kartičkama OK plus, sbírali mile a měli “business” v tom vrtulaku…. Nebyl jsi to doufám. Já se s černou kartou chováme jako socka, i když mužu zadarmo do salónku, protože to proste nepotrebuju.

Vojtech

A to je to, na co nemám čas. V pátek je dítě do 12 ve škole, v 13.30 doma, v 16.50 vyrazíte na nadrazi, před 18 nastoupila s lyzema na vlak a ráno v Davosu. Letadlem bych to nestihnul, lyže mi nevezmnou, doplatek je za nešíření a ráno být hodinu v půjčoven pro lyže je naprd. Jezdíme na 1-2 dny max. Jen mi vadí, ze lůžko přes Lipsko je o dost dražší, spodek platim do Davosu cca 2600-3100 za oba a to mám i se sprchou. Zjevně jsi s tím nikdy nejel

ABC

Když poletíte letadlem den předem a spíte v hotelu, zaplatíte 2-3x víc

Švýcarsko není pro chudý

Pavel

Zas to tolik nedramatizujte 🙂 Hotely (kvalitní, žádné špeluňky) na letisti v Zurichu jsou za 2-3 tisíce.

David

Kdyz jezdime na sluzebku do zahranici (Varsava, Rim), tak vzdy den dopredu s hotelem. At jsme na miste odpocati a nemusime planovat termin az nekdy po obede. Do Varsavy jsme posledni 2 cesty ale jeli nocnim vlakem a asi v tom budem pokracovat. Vecer se nalodime, dame slofika, ve vlaku je sranda a stihame pak po jednani i v klido vlaky odpoledne zpet.

Vojtech

Varšavu jediné vlakem, letadlo jsem odbourat a když fakt brzy, tak holt výletu v 6 ráno v Katovicich a presednu na polské Pendolino a jsem tam o půl hodiny dříve a působí to trosku více repre.

Antony

Z Prahy léta LOT 5-6x denně do Varšavy, doba letu cca hodinu. Vlakem ani zadarmo na pracovní jednání. Letadlem to stihnu tam i zpět za jeden den a když ne, tak dám bazén na 42. patře v InterContinentalu a poletím druhý den. Ale nech si každý cestuje dle svého uvážení, možností, a to co má rád. Nenechám se prrsvedvocat na něco co vím že u mě fungovat nebude. Vlakem max 3-4 hod, pak jedině letadlo

Adam Scheinherr

Já jsem s ním jel na jednání několikrat.

Vojtech

Hele nejsem socka a x krát už jse: jel s tímto spacim z Prahy do Davosu si zalyžovat stejně jako když jedu do Spindlu. Odjezd večer OK, snídaně Polívka OK, přestup a v Davosu v 10 na sjezdovce. Cena za Lux včetně sprchy, lyží a synka do 10 let k tomu je cca 2700-3100. Bus stojí 1800 do Zurychu, letadlo lyže nebere a letadlem jsi na sjezdovce odpoledne a když jedu večer zpět ? Poměr cena/ vykon milionový. Když to srovname s busem na otocku na Kaprun, tak to vyjde dražby 1000 Kč, vyšším se a natáhnou se. Co chceš… Číst vice »

Martas

To ale počítáte s tím, že kupé sdílíte. Koukal jsem nedávno, kdybych chtěl opravdu sám a vyšlo to na stejno jako letenka za ty 3 tisíce.

Twix

Jeden den doma v práci, další den v 9 ráno na horách třeba někde u Churu. Nevyspím se jak v hotelu, ale zkusil jsem třeba 25. dubna a bez jakékoliv slevy to nabízí 1331 Kč v lůžku (do Curychu, do Churu o 350 Kč víc). Na 27. dubna vyprodáno. Ten vůz má kapacitu 27 lůžek, to je zlomek kapacity jednoho letadla, to opravdu není problém vyprodat.

krystof.bohm1

Je pravda že ještě před Canopusem jeden lůžkáč byla ostuda, teď dvě lůžka, lehátko a sedačky něco jsou, ale pořád málo.

NightmareFreddy

Já zase nechápu, proč má někdo potřebu vyjadřovat „své opovržení“, které na diskusi o železnici nikoho nezajímá 🙂 A pokud by s ním nikdo nejezdil (a je úplně jedno, jestli je to manažer, turista či šotouš), tak by to spojení zjevně nebylo.

Ondra L.

Asi tak. Ono totiz zde v diskusi se vyskytuje rada lidi, ktery si nejspis mysli, ze zeleznici ovladaji sotousi, ktery rozhoduji o tom, kam poslat prostredky v hodnote desitek a stovek milionu podle toho, kam by se jim libilo jet vlakem. Ve vysledku se pak casto ukaze, ze jsou to jen ve skutecnosti jen „sotousi“ pres letadla nebo auta.

Pavel

A bude v té době už na 458/9 jezdit alespoň i to lehátko, které stále nejezdí, nebo už se na něj úplně rezignovalo?

Lkprak

To je šílený, další výluka na rameni Praha-Linec.

Jan

Lůžkem do Curychu jsem jel minulý týden. Odjezd i příjezd na minutu přesně, všechno fungovalo, snídaně ok. Jediná vada na kráse je na můj vkus moc brzký odjezd z Prahy. Ale chápu, že to je dané infrastrukturou a jízdním řádem vlaku dál z Lince.

David

To není infrastrukturou, ale tím, že je to jen jízdním řádem, resp. používají se existující spojení a tak jede vagón posledním pravidelným spojem do Linze, kde pak čeká 3h na přípoj. Infrastruktura by zvládla odjezd i o 2h později.

Petr

Cestující mohou sice využít vlak Canopus, ale Praha – Curych lůžkem EN/Nj Canopus je téměř dvojnásobná v porovnání se spojem přes Linz.

Tuaer

Vzdálenost možná dvojnásobná je, ale časový rozdíl je jen nepatrný. Cenově je to jak kdy. Tak v čem je problém?

David

Jenže cena je také dvojnásobná a už se málokdy vyplatí vůči letadlu.

Vojtech

Cena je fakt na lůžko o dost více. Na sedačku to umím rozdělit, na postel je to problém. A lyzovacka v Davosu je daleko, to chce tu jižní cestu. Severní cestou lyžování Zermatt, Lenk, Interlaken

bakiy

Titulek jak na Novinkách… Žádné rušení se nekoná. Jen kvůli výluce nebude dočasně jezdit. A to je docela rozdíl. Po přečtení titulku jsem se „zhrozil“, že končí a ono se v podstatě nic dramatickýho neděje…

Džamel

To by nešlo na ten měsíc domluvit jeho tahání za Raijetem?

Georg

neslo by nic, loni nejezdil nekolik mesicu.

Twix

Několik měsíců? V létě byla výluka v Rakousku, to nejezdil, ale předtím během výluk u nás jezdil, akorát jen z Chotovin.

M19

Jak byste si to představoval. Vyjíždělby uzve dvě? A z Vídně by do Linze by jej tlačili cestující?

David

Prostě by se ten vůz namísto za Jižní Expres odjíždějící v 18:21 zapřáhl za rj375 odjíždějící 18:24. Ve Vídni by se přepojil na stejný vlak na který se jinak připojuje v Linzi. I když je pravda, že by se to přepojování muselo zvládnout za 6minut. Škoda, že nemají noční vagóny DAC, spousta lidí by si ušetřila noční směny.