České dráhy uvažují o výstavbě nové lanovky na Ještěd, navázala by na tramvaj

Lanová dráha Horní Hanychov - Ještěd před nehodou. Foto: České dráhyLanová dráha Horní Hanychov - Ještěd před nehodou. Foto: České dráhy

České dráhy zároveň počítají se změnou systému kabin na oběžný, podobně jako je to na Sněžce. Nově by měl celý úsek až 20 kabin až pro deset cestujících.

Zpět na článek
127 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marek

Aha… tak to je pokrok postaviť obežnú lanovku 🙁 takže pri lanovke obežného systému už k podobnej nehode nedôjde, kabínky budú zavesené na lane a pre istotu tam už teda žiadna brzda v kabíne nebude, keďže by ani nemala zmysel, ak sa roztrhne lano, pôjdu všetky kabínky k zemi.

Gogo

Nebylo by jednodušší (levnější) přivést tramvaj k lanovce než lanovku k tramvaji?

Jindra

Tžké rozhodování. Zatímco výstavba tram. tratě by asi byla finančně pouze na bedrech Liberce, na financích pro výstavbu lanovky ke konečné tramvaje se budou, kromě ČD, podílet všechny zainteteresované subjekty.

Ondrys

Ne, nebylo by to levnější. Otázkou zůstává, co je v územním plánu…

zdenek

Není žádný důvod, aby do toho TMR vstupoval.

zdenek

Pokud lanovka jezdila 50 let spolehlivě. Tak spolehlivá je. Někdo něco musel ..

Leinad

Musel se spoléhat na průvodčího, že určitě v té rychlosti dokáže vstát a zatáhnout za brzdu. 🙂 Protože brzdit automaticky při překročení rychlosti, to by dávalo moc velký smysl.

Radepur

Vypadá to, že zas bude v republice jen jedna visutá lanová dráha….na Větruši. To je škoda. Nač provozovat intervalově paternoster, když můžete mít dvojici kabin, které jsou rychlejší a operativnější.

Leinad

A je poptávka na zaplnění nonstop oběhu? Nebo by se to pouštělo a vypínalo každou půlhodinu?

Ondrys

I oběžné lanovky mají jízdní řád a nejezdí se nonstop, kromě zimního provozu pro lyžaře.

Leinad

A jakou to pak má výhodu proti dvoukabinové lanovce?

Jarek

Jednodušší, standardizovanější a tím pádem zřejmě i levnější řešení.

Radepur

Právě naopak. Více mechaniky, více závěsů, brzd, pojezdových kladek, čidel…. Oběžná lanovka má význam tam, kde je spíše nepřetržitá poptávka jízdy.

Ondrys

Zase tak jednoduché to není. Jarek má pravdu, u oběžných lanovek je vše standardizované a díky tomu jsou levnější. Navíc pokud by se měla prodlužovat trasa až ke konečné tramvaje, tak kyvadlová lanovka by musela mít větší kabiny než doposud, aby se zachovala kapacita a profil trasy by vyžadoval ve spodní části další podpěry – kyvadlovka v této konfiguraci absolutně ztrácí smysl, jak ekonomicky tak provozně.

Horst

No tak oběžná lanovka bude vyžadovat podpěr na trase o řád víc.

Petr

Z čeho to zaplatí?

Jarek

TMR prachy má, proto o něm Ivan Bednárik mluví…

zdenek

Proč ten úvěr si může vzít ČD. A za 40 let životnosti se to určitě zaplatí.

simeon

Možnosti jsou i v kyvadlovém systému, inspiroval mě dodavatel zde zmiňované oběžné kabinkové lanovky, firma Dallmayer.
https://www.doppelmayr.com/cz/produkty/kyvadlove-lanove-drahy/

Kosmik

Co s tím ČD. Jedině společný podnik s krajem, městem a hoteliery.. Není důvod to dotovat z provozu vlaků.

Petr

Tak pokud TMR budou zapojeny, tak nikdo jezdit nebude, když pak bude cena tak jak u všech lanovek TMR. Např. lístek na Chopok a zpět 26€.

Jarek

A na Chopok jste teda jel za celý den sám, když tím nikdo nejezdil? 🙂 Není nad to si protiřečit, že…

Mimochodem, zpáteční sedačka na Skalku hnedle vedle (= zlé TMR) stojí 250 Kč (eshop 220 Kč). ČD jezdily zpáteční za 170 Kč.

zdenek

No. A nebylo to tím, že tam měly ty levné ČD? A že si konkurují? A přesto jsou levnější?

František Adolf

Prodloužení nevadí, ale ať se proboha vyprdnou na oběžný způsob kabinek a nechají kyvadlový provoz dvou kabin.
1. Je to turisticky atraktivnější.
2. Není tam takový potenciál přepravy cestujících a kyvadlový způsob je plně dostačující.
3. Malá kabinková lanovka je daleko náchylnější na poryvy větru. Zejména v horní části lanovky je často velmi silný vítr.
4. Historicky tam tento způsob přepravy patří, jedná se o doprovázenou službu průvodčím, má to svůj jízdní řád a k Ještědu prostě kyvadlovka patří.

Yellowhammer

Taky mě napadlo, že se oběžný typ nemůže vyplatit, beztak by to skončilo u provozu každou půlhodinu. To už rovnou může zůstat koncept tak jak to bylo.

Jarek

Kabinové lanovky vedou v mnohem divočejších místech a na poryvy větru jsou stavěné. Ostatní žblepty nestojí za komentář.

Pavel Q

Možná je to o tom, že kabinkové lanovky se vyrábějí hojněji, takže by se snáze našel někdo, kdo je na to zavedený a je schopen to dodat za rozumnou cenu.

Tadeáš

Někdo jiný než Doppelmayr a Leitner což jsou západní firmy, které si nechají patřičně zaplatit mě nenapadá.

Jarek

Jak jako západní? A co jsme my, dálný východ? Vy přemejšlíte jak v roce 1985, chlape.

Tadeáš

Rakousko a Itálie odkud jsou dva největší výrobci lanovek snad není západ? Jinak dobrý podsuv.

Aleš

Itálie je především jih. Ale ano, máte pravdu, jak Jižní Tyrolsko, tak Voralrlbersko leží víc na západ, než je střed ČR. Kdyby ale měly ty firmy sídlo ve Vídni, tak budete stále tvrdit, že se jedná o západní firmy? 🙂
Máte snad pocit, že srovnatelné tramvaje od Stadleru jsou mnohem dražší, než tramvaje od Škodovky? A že firmy z ČR jsou východní firmy? S takovýmhle myšlením se z toho postkomunistického marasmu fakt nevyhrabeme.

Gejza

Nová lanovka s prodlouženou trasou by vytvořila nové dopravní možnosti i turistické produkty. Napadá mě třeba: 1. Zákaz vjezdu motorových vozidel kromě zásobování od Výpřeže nahoru (návštěvníci Ještědu by mohli parkovat na záchytném parkovišti u lanovky). 2. Při vydatnější sněhové nadílce by se silnice na Ještěd mohla úplně uzavírat pro automobily (zásobování by probíhalo lanovkou a rolbami / skůtry) a z Výpřeže na Ještěd by mohla být upravená trasa pro běžkaře. 3. Mezistanice pod silnicí na Ještěd pro přepravu sjezdařů (mírné prodloužení sjezdovky Pod lany) 4. V návaznosti na to časem třeba uzavření některé ze zbývajících lanovek (Skalka, nebo Černý… Číst vice »

Petr

Ad 1) vsadím se, že s tím nebudou souhlasit hotely hlavně Ještědka (znáte to tam vůbec?¨)
Ad 2) Zase ta Ještědka, navíc proč by se někdo plahočil na běžkách do toho krpálu, na běžky se jezdí na druhou stranu města
Ad 3) moc tomu neodpovídá terenní profil, navíc mám pocit, že se provozovatel při schvalování nové sjezdovky zavázal, že sjezdovku pod lany zruší
Ad 4) bude to právě naopak
Ad 5) možná
Ad 6) ano

Gejza

1) Máte pravdu, na Ještědku jsem zapomněl. Tak alespoň ten výjezd od Ještědky nahoru. Hotel na Ještědu snad stále patří státu, tak by mohl jít stát příkladem. Nemyslím si, že je z hlediska návštěvnosti opravdu nutné, aby všichni návštěvníci mohli všude dojet svým autem, když mají možnost alternativního a pohodlného způsobu přepravy. A proč by na Ještědu (kopci jako celku) nemohl být v zimně model ski-in / ski-out (pokud tam tedy bude dostatek sněhu)? 2) Nahoru můžete z Výpřeže přes Dělanou cestu a Pláně. Dolu by to byl pro nás zdatné běžkaře pěkný zážitek. Aktuálně chybí legální sjízdná trasa pro… Číst vice »

Jan Sůra

Hotel na Ještědu patří Českým radiokomunikacím, nikoliv českému státu. Ještěd bohužel svoji krásou přitahuje vysoké množství tupohlavů, kteří i od Ještědky musí jet autem, udělat selfie a jet zase pryč.

Gejza

OK, myslel jsem, že ČRA jsou státní, a ono ne. Moje chyba…

Tadeáš

Překvapuje mě, že veřejnosti je od Ještědky nahoru vůbec povolený vjezd. Já bych ho dokonce omezil už z Výpřeže, ale jen můj názor.

Rochličák

Ad 1. Souhlasím, že vjezd IAD od Výpřeže na Ještědku, natož pak z Ještědky na Ještěd by měl být regulován, akorát v těch úzkých a málo přehledných úsecích omezuje chodce a cyklisty, dost to kazí zážitek z výšlapu. Ad 4. Pod lanovkou na Skalku je od loňska rozšířená a částečně přeložená sjezdovka, to Beranově cestě určitě odlehčilo. Moc často ale nelyžuji, frekventované sjezdovky nevyhledávám už vůbec, spíš si tedy pamatuji, že mi to přišlo obecně takové slabší pod kabinovou lanovkou, mnohem příjemněji a bezpečněji jsem si připadal na lesních úsecích blíže ke Skalce. Ad 5. V létě jsem po Beranově… Číst vice »

Marek

Silnice přes Výřež slouží v první řadě jako spojnice Liberce s Českým Dubem či Světlou pod Ještědem a dalšími obcemi.
Jezdí tudy i regionální autobusy.
Obyvatelé těchto obcí by vás za návrh uzavřít tuto silnici přes zimu ve prospěch běžkařů, asi nepochválili. 🙂

Petr

Mluví o cestě od Výpřeže na Ještěd.

Tadeáš

Je otázka jestli je navýšení turistického potenciálu vlastně žádoucí. Pokud by navýšení přepravní kapacity bylo výměnou za zákaz vjezdu IAD na kopec, pak souhlas.

Turnovak

A teď mi jen došlo, tady nepatří dopravní cesta SŽ? 🙂
No asi ne, jen jsem čekal, koho to napadne jako prvního.

Daniel

Asi bezesporu vítaná varianta, akorát to zřejmě bude trvat roky, protože půjde o novostavbu a bude s tím hodně administrativy a plánování.

Jiří Kocurek

Tohle by aktivistům vadit nemuselo. Obzvlášť, když se to udělá tak, že na horní části nebudou podstatné změny.
Ikdyž to předpokládá, že aktivisté použijí rozum, což je možná až moc optimistické.

Petr

Ta stanice nahoře, se bude muset docela dost předělat, vzhledem k tomu, že tam budou obíhat kabiny (teď tam jen najely). Doufejme však, že se nebudou muset bourat vnější stěny.

Jarek

Ona ta lanovka se umí otáčet i pod širým nebem, když na to přijde. S využitím čehokoliv ze současného provozu bych moc nepočítal.

Daniel

On ten proces zabere sám o sobě poměrně dlouho. I kdyby se nikdo neodvolal, tak na tomto projektu se předpokládám nic ještě neudělalo a musí se tak začít od od počátku a to není na měsíce. Možná mě tady ale někdo vyvede z omylu.

qwz

Podle mého názoru by jakýkoli termín zprovoznění novostavby lanovky v nové trase před rokem 2030 byl úspěch (a opravdu ne kvůli tzv. aktivistům, kteří jsou sice oblíbeným fackovacím panákem, ale realita je obvykle někde jinde).

Arnošt

Pohádka o opravě lanovky se mění na pohádku o jejím prodloužení do Hanychova k tramvaji.
Reálně – v rukách ČD už nikdy nevyjede. Nejlepší by bylo, kdyby se ji rychle podařilo (za ukrutného kvílení šotoušů, socialistů a nacionalistů) prodat/předat TMR…

Jarek

Jojo, dojná kráva to už není, tak co by s tím dělali… Radši ať tu energii věnujou lobování za 5. koridor…

zdenek

Nikdy.

Výpravčí ze Severozápadní dráhy

Ano vše co ČD vydělává rozdejte soukromníkům. A potom řvěte že musíte CD za osobku platit víc než když to byly unitární dráhy

Opravdu ta lanovka ČD vydělává? Proto ji nechávají chátrat, X měsíců od nehody to ani nezačali uvádět do původního stavu.
Jinak cena za kilometr v nějakém jiném kraji vůbec nesouvisí s tím, jestli ČD nese nějaká vlastní komerce.

Gryf

Já jsem pro, stávající stav lanovky i kabinek byl tristní už desítky let. Na druhou stranu, procházka k lanovce je tam teď hezká, třeba by šlo stávající objekt dolni stanice upravit na mezistanici? Třeba v Alpách běžná věc.

OndraZeSudet

Výstavba nové lanovky dává největší smysl. Ta současná je, co si budem, už (minimálně) morálně zastaralá, o kapacitě ani nemluvě. Pro celý Liberec by to měl být jeden z hlavních zájmů, aby Ještěd, atrakce věru věhlasná, byla obsluhována na úrovní 21. století, všechna nostalgie a kverulanství stranou.

Honza84

Lanovku s tramvaji propojit dokazou, ale letiste s rychlodrahou, to ne 🙁

Azkaban

Ony sou České Dráhy stavitelem nebo projektantem nějaké rychlodráhy na letiště?

Jiří Kocurek

A kdože jsou to ti „oni“, kteří to mají stavět?

Jindra

Pražáci se ozývají. Ještěd je součástí Libereckého kraje a tak vám to vadí?

Milda

Liberec není Praha 😉😂😂😂😂

Pája

Naštěstí 😃😉

MaT

Ale PID už zasahuje i do Libereckého kraje. 🙂

Marek

Tak mě napadá, neměla by lanovku stavět správa železnic a České dráhy být pouze majitel a provozovatel kabinek. Jen humor. 🙂 🙂

P_V

To by se mohlo taky stát, že by kraj po vypršení smlouvy vysoutěžil jiného provozovatele, který by tam dovezl modernější kabinky 🙂

Stan

Dokázat se to nedá, ale nemá pád lanovky souvislost se současným politickým zřízením a jeho (někdy až drastickým) ořezáváním nákladů?

Air Traveller

ne. nema.

je neskutecne, co jsou nekteri schopni vymyslet 😀

michal82

Myslíte, že když se ořezávají náklady tak nekdo ořízne i lano lanovky? Tak to pravdu nefunguje.

M152

Nevim jak u lanovky, ale u mašin se běžně překračují kilometry do periodických oprav, rekord o kterém vím je zhruba 2,7x.

Jiří Kocurek

Řekl bych, že pevnost lana je dána při výrobě, nikoliv následnou změnou ve vládě. A že by výsledek voleb ovlivnil prasknutí lana měsíc před samotnými volbami? To popírá princip kauzality…

P_V

Lanovku bez automatické brzdy vymysleli už v 70. letech. Dále už jen klasický, politicky nezávislý §1.

Jarek

Za kterého politického zřízení ta lanovka bez rychlobrzdy asi vznikla, ty osle?

Pája

Dalších přes 30 let nebyla vůbec možnost automatickou brzdu instalovat třeba dodatečnou rekonstrukcí? To jako vážně?

Jiří Kocurek

A to má řešit vláda? Vždyť je to záležitost provozovatele. Dělat zákon pro každou lanovku zvlášť je nesmysl.

Jarek

Pravděpodobně ano, a myslíte, že tam nebyla po revoluci dosazena z důvodu úspory nákladů?

Tommy

Nemá. Spadla za jiné vlády.

MaT

Se současným? Když už, tak ne spíš s tím předchozím? Hm, tak to je asi taky slušný matroš. 🙂

Aleš

Jojo, za komunistů bylo vše ideální. Žádný šlendrián. V té rozvojové zemi, kterou udělali z jedné z nejvyspělejších zemí světa, vše šlapalo jako Omegy.

Nepry

Jako navýšit kapacitu proč ne i když osobně zastávam nazor že by si to lidi měli vyšlápnout a pro ty co nemohou ta kapacita zas tak nízká není . Ale prodlužovat to až k tramvaji ? To jako aby lidi nemuseli ujít ani ten necelý km. Šílený jak se z lidí dělají věští a věští lenoši.

Air Traveller

ono žu soucasne dolni stanice lanovky zrovna nejake parkoviste neni. je to dost neprakticke.

nikdo ti nebrani si to vybehnout pesky, ale bude fajn, kdyz nebudes mit peci o ostatni

Jiří Kocurek

„a pro ty co nemohou“
„Šílený jak se z lidí dělají věští a věští lenoši.“

Jak na 4 řádcích popřít sám sebe.

Nepry

Pro ty co nemohou je kapacita dostatečná. A srovnávat výšlap až na vrchol po té skoro rovince od parkoviště k lanovce ? Takže nikdo sám sebe nepoprel jen vy vytrhujete slova z kontextu věty

Jiří Kocurek

Může a nemůže není záležitost žárovka svítí/nesvítí. Mezi může a nemůže je velice široká škála těch, co můžou méně či více.

Jindra

Máte uvažování některých osob Jablonce. Proč prodlužovat tramvajovou trať z Liberce do středu města Jablonce, tedy k dopravnímu teminálu, když těch pár stovek metrů lze v pohodě doběhnout.

kix

ideální by bylo zrušit všechny dopravní prostředky..dyť se lidi můžou projít vždycky ne..samozřejmě prodloužení lanovky, když už se tam neprodloužila tramvaj při rekonstrukci, je to nejrozumnější řešení..stejně tak to prodloužení v Jablonci..

V. P.

Územní plán Liberce z roku 2002 s prodloužením tramvajové tratě počítal, a to k hornímu parkovišti. Podmínkou ale bylo provozování obousměrných tramvají – zakončení úvratí, a bohužel demolicí několika domů. Proto byla i takto navržena smyčka Horní Hanychov. Nový územní plán s touto variantou již nepočítá, tudíž prodloužení lanovky by bylo nanejvýš vhodné (v koridoru Beranovy cesty) a bez jakýchkoliv demolic. Snad se to uskuteční a nedopadne to jako s prodloužením v Jablonci.

Nepry

Tramvaj do centra JBc bych třeba prodloužil jelikož na tramvaj v současné době ani nenavazují autobusy . Ale lanovka na Ještěd jako výletní místo určitě nemusí vést až někomu do kuchyně

Radepur

Vaše argumentace je lichá. Lanovka na Ještěd je dopravní zařízení a nikoli zážitková lochneska. Speciálně horní stanice je téměř v sousedství hotelové kuchyně. Proč asi…

pedro74

A to se nebavím o tom, že i v Jablonci by šel tramvajový provoz rozšířit, kdyby se chtělo…

Jarda

to jer pravda, že jsou líný ale psát to tady nedává smysl….hned se 50 dalších na Vás sesype…

PetrB

A neměla se v minulosti protahovat právě tramvaj k lanovce?

Pavel Vlček

Měla. Ale prodloužení lanovky bude určitě levnější než prodloužení tramvaje 🙂

ABC

jo, zvlášť novostavba….

Rochličák

Řekněme, že existovala taková myšlenka. Osobně mám velké pochybnosti o tom, nakolik reálně byla rozpracovaná. Už ta současná smyčka přerozchodovaná a rozšířená roku 2005 se dost zařezává do terénu. Beranova cesta rozhodně nestoupá rovnoměrně, přičemž převýšení 70 metrů udělá už na té délce osmi set metrů. Velký sklon na tramvaj a malý sklon na lanovku. Tak to za prvé. Za druhé z hlediska lyžařského areálu narostl s vybudováním nové sjezdovky význam LD Skalka. A ta má dolní stanici u tramvaje. Za třetí územní plán (dosluhující i nový) počítá akorát s vybudováním zázemí pro tu nedávno zřízenou sjezdovku. Z toho mi… Číst vice »

Arnošt

Nic z toho nebude a do vedení ČD se člověk nedostává pro svou odvahu a odhodlání něco měnit.

V. P.

Prodloužení tramvajové tratě bylo ověřeno formou územní studie vč. podélného profilu s kopírováním souběžné silnice III. třídy s délkou takovou, aby sklon nepřesáhl povolenou mez. Studie měla tuším 2 varianty a z nich byla ta lepší vybrána do Územního plánu Liberce v roce 2002.

Rochličák

Díky za doplnění. V současném výkresu ÚP ani v ÚS lokalit kolem letos zbouraného Berlína jsem koridor již nenašel. Čistě z hlediska sklonu tato varianta (míněno u silnice a ne po Beranově cestě) samozřejmě dává smysl. Jestli je 70 metrů převýšení od dnešní konečné k dolní stanici dnešní lanovky, tak pak to musí být délkově logicky přes kilometr a sklonově docela konstantně. Akorát pak tam postrádám ten dopravní přínos. Horní Hanychov už dávno nemá podhorský charakter, ani nevyužívá potenciálu tramvaje a zamýšlené západní tangenty, je to taková suburbánní kaše bez pořádných ulic. Většina z těch pár místních odkázaná na auta.… Číst vice »

Jindra

Pokud by se podařilo protáhnout lanovku k tramvaji, bylo by to naprosto super. Jen se bojím zeleného křiku, že se kácí stromy. A hlavně neochoty města prodat/pronajmout pozemky.

Sch

A poměrně velké stavební práce na vrcholu Ještědu. Navíc novou konečnou oběžné lanovky vhodně zakomponovat do památkově chráněného vysílače bude výzva. Nová lanovka je myslím dobrý nápad, ale viděl bych to minimálně na 5 let povolovacího procesu, možná i víc.
Do té doby budeme na Ještěd chodit pěšky.

kix

ono teoreticky by mělo jít asi pustit současnou lanovku..jí chybí jen tažné lano, třetí kabina je k dispozici, takže se dá nasadit místo té spadlé..akorát nevím jestli je to žádoucí pouštět v tomhle stavu

Ondrys

Zase tak jednoduché to bohužel není, náhradní kabina sice je k dispozici, ale ne běhoun a závěs. Navíc dokud se neurčí příčina destrukce téměř nového tažného lana a nedoplní se automatická brzda, tak si nikdo nedovolí tu lanovku zprovoznit.

Gejza

Tak přinejhorším by se holt místo oběžné lanovky udělala nová bez oběhu kabin. Akorát by mohly mít větší kapacitu, než ty stávající. Při protažení až ke konečné tramvaje by tam byly stále dost zásadní přínosy a alespoň by omezená kapacita zajistila přiměřené počty návštěvníků na Ještědu.

Rochličák

Přesně tak. Jen bych byl ještě méně optimistický co do data obnovení provozu. Původní lanovka byla otevřena roku 1933, komplexní modernizace proběhla v první polovině 70. let, včetně přípravy to trvalo několik let. Přestože se stavba hotelu a vysílače také dost vlekla, tato dnes národní kulturní památka funguje již od roku 1973. Snažit se obnovit lanovku nevalné pověsti s pár vylepšeními (na základě stále probíhajícího vyšetřování) do stavu před nehodou s tím, že má být za pár let znovu přestavěna, nedává ekonomicky smysl. Takže odhaduji minimálně pět let na modernizaci ve stávající stopě a deset let v případě zvažovaného prodloužení.… Číst vice »

V. P.

Tady bych viděl vypsání architektonické soutěže na alespoň horní stanici lanové dráhy, aby korespondovala s Hubáčkovým Ještědem – nadčasové pojetí.

Zyx

Tak hlavne kdysi město melo zajem na prevzeti lanovky, ale drahy si to zase rozmyslely, takze veskera majetkova a organizacni priprava sla vnivec. Pokud by město ziskalo v lanovce urcity vliv aby mohlo mluvit do provozu, tak by smysluplny rozvoj naopak privitalo a ne ze by to blokovalo. Tady se spis ukazuje ze ponechani draham nebylo spravne rozhodnuti. Automaticka zachrana brzda mela byt samozrejmosti uz nekolik desetileti, a ne se drzet paragrafu 1. Neznam presny rozsah pamatkove ochrany Hotelu a vysilace Jested, ale konecna lanovky je ve zcela samostatne budove. Co vidim jako problem ve schvalovani muze byt vyssi kapacita… Číst vice »

Jarek

A proč si myslíte, že tam mají být velké práce? To, co tam má vzniknout, je koncepčně mnohem blíž sedačkovým lanovkám než lanovka původní a nároky na technologii ve vrcholové stanici jsou taky výrazně nižší.
Potřebujete betonovej plac a do něj ukotvit horní kolo. Jestli nad to postavíte nějaký lehký přístřešek pro větší komfort cestujících, bude to plus.

Jindra

Také máme obavy z humbuku, který jistě proti nové lanovce spustí záškodnická skupina Změna pro Liberec….

zdenek

Opravit původní lanovku.

Tomáš679.2

Souhlasím.

neznamy jarek

Tak možná by stálo za to zvážit, zda je to pro ČD vůbec perspektivní předmět podnikání.

zdenek

A proč by nebyl. Když je pro jiné.

Leinad

Už s tím několik měsíců můžou hýbat (vyšetřovatelé pádu původní kabiny vzali všechny důkazy) a stále ČD neví co s tím, tak to nechávají chátrat.
Chovala by se takhle akciovka k něčemu co jí vydělává?

pedro74

Fakt mi tenhle web připadá jako hnízdo SŽ a ČD. Každý racionální a ekonomický názor je hned opatřen extra porcí mínusů. Taky je dostávám. Pak jsou soutěže na vše jen o ceně a sytémová kvalita jde do… Takhle Německo nedoženeme nikdy :o).

Air Traveller

posilame klicenku a dekujeme za nazor

Jarek

To jste si dovolil moc. Copak TMR uznává režijky?

None

A nešlo by to protáhnout až do Prahy?

Ondros

Nevím, jak to bylo myšleno, zda narážíte na nekonkurenceschopné kolejové spojení Liberce a Prahy (to je ale věc SŽ), nebo jen nesouhlasíte s prodloužením lanovky, každopádně podle mě je to myšlenka správná a bylo by to jednoznačně žádoucí.

Luboš Beneš

Šlo, ale tím budeme na stávající průměrné rychlosti 40km/hod….takže nestavět-:)

Jindra

Postavit novou lanovku ke konečné tramvaje a železniční trať na Prahu nemodernizovat, naopak zanechat v současné podobě a vyhlásit za národní technickou památku…?

Ask

Já chodím vždycky na Ještěd pěšky, tak je mi to jedno.

Jiří Kocurek

A Věra Pohlová sleduje televizi při svíčkách, k čemu elektrárny.

Jarek

Věra Pohlová už dávno prdí do hlíny.

Jindra

Nám je zase jedno, zda chodíte na Ještěd po dvou nebo po čtyrech.

Kernteriér

Jsem jednoznačně pro, současná kapacita je hodně nízká

Tomáš679.2

Současná kapacita je dostatečná. Nebo snad i vysílač uděláme nafukovací a ze všech stran navezeme na Ještěd hlínu aby se tam vešlo více lidí a budeme se snažit o to, aby to nahoře vypadalo jak na Václaváku?

Jiří Kocurek

To lze regulovat cenou jízdenky poměrně efektivně.

Honnzok

Ovšem pokud snížíme cenou jízdenky počty cestujících tak je pak otázkou zda dává smysl zvyšovat kapacitu abych ji zreguloval…. Aby to nebylo něco takového: motor má po rekonstrukci vyšší výkon o 20% jenže jezdit může jen na 85%, stroj také díky tomu o 3000kg ztěžknul… Jednou za 18 a podruhé bez dvou za 20…