České dráhy uvažují o výstavbě nové lanovky na Ještěd, navázala by na tramvaj
Lanová dráha Horní Hanychov - Ještěd před nehodou. Foto: České dráhy
České dráhy zároveň počítají se změnou systému kabin na oběžný, podobně jako je to na Sněžce. Nově by měl celý úsek až 20 kabin až pro deset cestujících.
Aha… tak to je pokrok postaviť obežnú lanovku 🙁 takže pri lanovke obežného systému už k podobnej nehode nedôjde, kabínky budú zavesené na lane a pre istotu tam už teda žiadna brzda v kabíne nebude, keďže by ani nemala zmysel, ak sa roztrhne lano, pôjdu všetky kabínky k zemi.
Nebylo by jednodušší (levnější) přivést tramvaj k lanovce než lanovku k tramvaji?
Tžké rozhodování. Zatímco výstavba tram. tratě by asi byla finančně pouze na bedrech Liberce, na financích pro výstavbu lanovky ke konečné tramvaje se budou, kromě ČD, podílet všechny zainteteresované subjekty.
Ne, nebylo by to levnější. Otázkou zůstává, co je v územním plánu…
Není žádný důvod, aby do toho TMR vstupoval.
Pokud lanovka jezdila 50 let spolehlivě. Tak spolehlivá je. Někdo něco musel ..
Musel se spoléhat na průvodčího, že určitě v té rychlosti dokáže vstát a zatáhnout za brzdu. 🙂 Protože brzdit automaticky při překročení rychlosti, to by dávalo moc velký smysl.
Vypadá to, že zas bude v republice jen jedna visutá lanová dráha….na Větruši. To je škoda. Nač provozovat intervalově paternoster, když můžete mít dvojici kabin, které jsou rychlejší a operativnější.
A je poptávka na zaplnění nonstop oběhu? Nebo by se to pouštělo a vypínalo každou půlhodinu?
I oběžné lanovky mají jízdní řád a nejezdí se nonstop, kromě zimního provozu pro lyžaře.
A jakou to pak má výhodu proti dvoukabinové lanovce?
Jednodušší, standardizovanější a tím pádem zřejmě i levnější řešení.
Právě naopak. Více mechaniky, více závěsů, brzd, pojezdových kladek, čidel…. Oběžná lanovka má význam tam, kde je spíše nepřetržitá poptávka jízdy.
Zase tak jednoduché to není. Jarek má pravdu, u oběžných lanovek je vše standardizované a díky tomu jsou levnější. Navíc pokud by se měla prodlužovat trasa až ke konečné tramvaje, tak kyvadlová lanovka by musela mít větší kabiny než doposud, aby se zachovala kapacita a profil trasy by vyžadoval ve spodní části další podpěry – kyvadlovka v této konfiguraci absolutně ztrácí smysl, jak ekonomicky tak provozně.
No tak oběžná lanovka bude vyžadovat podpěr na trase o řád víc.
Z čeho to zaplatí?
TMR prachy má, proto o něm Ivan Bednárik mluví…
Proč ten úvěr si může vzít ČD. A za 40 let životnosti se to určitě zaplatí.
Možnosti jsou i v kyvadlovém systému, inspiroval mě dodavatel zde zmiňované oběžné kabinkové lanovky, firma Dallmayer.
https://www.doppelmayr.com/cz/produkty/kyvadlove-lanove-drahy/
Co s tím ČD. Jedině společný podnik s krajem, městem a hoteliery.. Není důvod to dotovat z provozu vlaků.
Tak pokud TMR budou zapojeny, tak nikdo jezdit nebude, když pak bude cena tak jak u všech lanovek TMR. Např. lístek na Chopok a zpět 26€.
A na Chopok jste teda jel za celý den sám, když tím nikdo nejezdil? 🙂 Není nad to si protiřečit, že…
Mimochodem, zpáteční sedačka na Skalku hnedle vedle (= zlé TMR) stojí 250 Kč (eshop 220 Kč). ČD jezdily zpáteční za 170 Kč.
No. A nebylo to tím, že tam měly ty levné ČD? A že si konkurují? A přesto jsou levnější?
Prodloužení nevadí, ale ať se proboha vyprdnou na oběžný způsob kabinek a nechají kyvadlový provoz dvou kabin.
1. Je to turisticky atraktivnější.
2. Není tam takový potenciál přepravy cestujících a kyvadlový způsob je plně dostačující.
3. Malá kabinková lanovka je daleko náchylnější na poryvy větru. Zejména v horní části lanovky je často velmi silný vítr.
4. Historicky tam tento způsob přepravy patří, jedná se o doprovázenou službu průvodčím, má to svůj jízdní řád a k Ještědu prostě kyvadlovka patří.
Taky mě napadlo, že se oběžný typ nemůže vyplatit, beztak by to skončilo u provozu každou půlhodinu. To už rovnou může zůstat koncept tak jak to bylo.
Kabinové lanovky vedou v mnohem divočejších místech a na poryvy větru jsou stavěné. Ostatní žblepty nestojí za komentář.
Možná je to o tom, že kabinkové lanovky se vyrábějí hojněji, takže by se snáze našel někdo, kdo je na to zavedený a je schopen to dodat za rozumnou cenu.
Někdo jiný než Doppelmayr a Leitner což jsou západní firmy, které si nechají patřičně zaplatit mě nenapadá.
Jak jako západní? A co jsme my, dálný východ? Vy přemejšlíte jak v roce 1985, chlape.
Rakousko a Itálie odkud jsou dva největší výrobci lanovek snad není západ? Jinak dobrý podsuv.
Itálie je především jih. Ale ano, máte pravdu, jak Jižní Tyrolsko, tak Voralrlbersko leží víc na západ, než je střed ČR. Kdyby ale měly ty firmy sídlo ve Vídni, tak budete stále tvrdit, že se jedná o západní firmy? 🙂
Máte snad pocit, že srovnatelné tramvaje od Stadleru jsou mnohem dražší, než tramvaje od Škodovky? A že firmy z ČR jsou východní firmy? S takovýmhle myšlením se z toho postkomunistického marasmu fakt nevyhrabeme.
Nová lanovka s prodlouženou trasou by vytvořila nové dopravní možnosti i turistické produkty. Napadá mě třeba: 1. Zákaz vjezdu motorových vozidel kromě zásobování od Výpřeže nahoru (návštěvníci Ještědu by mohli parkovat na záchytném parkovišti u lanovky). 2. Při vydatnější sněhové nadílce by se silnice na Ještěd mohla úplně uzavírat pro automobily (zásobování by probíhalo lanovkou a rolbami / skůtry) a z Výpřeže na Ještěd by mohla být upravená trasa pro běžkaře. 3. Mezistanice pod silnicí na Ještěd pro přepravu sjezdařů (mírné prodloužení sjezdovky Pod lany) 4. V návaznosti na to časem třeba uzavření některé ze zbývajících lanovek (Skalka, nebo Černý… Číst vice »
Ad 1) vsadím se, že s tím nebudou souhlasit hotely hlavně Ještědka (znáte to tam vůbec?¨)
Ad 2) Zase ta Ještědka, navíc proč by se někdo plahočil na běžkách do toho krpálu, na běžky se jezdí na druhou stranu města
Ad 3) moc tomu neodpovídá terenní profil, navíc mám pocit, že se provozovatel při schvalování nové sjezdovky zavázal, že sjezdovku pod lany zruší
Ad 4) bude to právě naopak
Ad 5) možná
Ad 6) ano
1) Máte pravdu, na Ještědku jsem zapomněl. Tak alespoň ten výjezd od Ještědky nahoru. Hotel na Ještědu snad stále patří státu, tak by mohl jít stát příkladem. Nemyslím si, že je z hlediska návštěvnosti opravdu nutné, aby všichni návštěvníci mohli všude dojet svým autem, když mají možnost alternativního a pohodlného způsobu přepravy. A proč by na Ještědu (kopci jako celku) nemohl být v zimně model ski-in / ski-out (pokud tam tedy bude dostatek sněhu)? 2) Nahoru můžete z Výpřeže přes Dělanou cestu a Pláně. Dolu by to byl pro nás zdatné běžkaře pěkný zážitek. Aktuálně chybí legální sjízdná trasa pro… Číst vice »
Hotel na Ještědu patří Českým radiokomunikacím, nikoliv českému státu. Ještěd bohužel svoji krásou přitahuje vysoké množství tupohlavů, kteří i od Ještědky musí jet autem, udělat selfie a jet zase pryč.
OK, myslel jsem, že ČRA jsou státní, a ono ne. Moje chyba…
https://www.lupa.cz/aktuality/ceske-radiokomunikace-meni-majitele/
Překvapuje mě, že veřejnosti je od Ještědky nahoru vůbec povolený vjezd. Já bych ho dokonce omezil už z Výpřeže, ale jen můj názor.
Ad 1. Souhlasím, že vjezd IAD od Výpřeže na Ještědku, natož pak z Ještědky na Ještěd by měl být regulován, akorát v těch úzkých a málo přehledných úsecích omezuje chodce a cyklisty, dost to kazí zážitek z výšlapu. Ad 4. Pod lanovkou na Skalku je od loňska rozšířená a částečně přeložená sjezdovka, to Beranově cestě určitě odlehčilo. Moc často ale nelyžuji, frekventované sjezdovky nevyhledávám už vůbec, spíš si tedy pamatuji, že mi to přišlo obecně takové slabší pod kabinovou lanovkou, mnohem příjemněji a bezpečněji jsem si připadal na lesních úsecích blíže ke Skalce. Ad 5. V létě jsem po Beranově… Číst vice »
Silnice přes Výřež slouží v první řadě jako spojnice Liberce s Českým Dubem či Světlou pod Ještědem a dalšími obcemi.
Jezdí tudy i regionální autobusy.
Obyvatelé těchto obcí by vás za návrh uzavřít tuto silnici přes zimu ve prospěch běžkařů, asi nepochválili. 🙂
Mluví o cestě od Výpřeže na Ještěd.
Je otázka jestli je navýšení turistického potenciálu vlastně žádoucí. Pokud by navýšení přepravní kapacity bylo výměnou za zákaz vjezdu IAD na kopec, pak souhlas.
A teď mi jen došlo, tady nepatří dopravní cesta SŽ? 🙂
No asi ne, jen jsem čekal, koho to napadne jako prvního.
Asi bezesporu vítaná varianta, akorát to zřejmě bude trvat roky, protože půjde o novostavbu a bude s tím hodně administrativy a plánování.
Tohle by aktivistům vadit nemuselo. Obzvlášť, když se to udělá tak, že na horní části nebudou podstatné změny.
Ikdyž to předpokládá, že aktivisté použijí rozum, což je možná až moc optimistické.
Ta stanice nahoře, se bude muset docela dost předělat, vzhledem k tomu, že tam budou obíhat kabiny (teď tam jen najely). Doufejme však, že se nebudou muset bourat vnější stěny.
Ona ta lanovka se umí otáčet i pod širým nebem, když na to přijde. S využitím čehokoliv ze současného provozu bych moc nepočítal.
On ten proces zabere sám o sobě poměrně dlouho. I kdyby se nikdo neodvolal, tak na tomto projektu se předpokládám nic ještě neudělalo a musí se tak začít od od počátku a to není na měsíce. Možná mě tady ale někdo vyvede z omylu.
Podle mého názoru by jakýkoli termín zprovoznění novostavby lanovky v nové trase před rokem 2030 byl úspěch (a opravdu ne kvůli tzv. aktivistům, kteří jsou sice oblíbeným fackovacím panákem, ale realita je obvykle někde jinde).
Pohádka o opravě lanovky se mění na pohádku o jejím prodloužení do Hanychova k tramvaji.
Reálně – v rukách ČD už nikdy nevyjede. Nejlepší by bylo, kdyby se ji rychle podařilo (za ukrutného kvílení šotoušů, socialistů a nacionalistů) prodat/předat TMR…
Jojo, dojná kráva to už není, tak co by s tím dělali… Radši ať tu energii věnujou lobování za 5. koridor…
Nikdy.
Ano vše co ČD vydělává rozdejte soukromníkům. A potom řvěte že musíte CD za osobku platit víc než když to byly unitární dráhy
Opravdu ta lanovka ČD vydělává? Proto ji nechávají chátrat, X měsíců od nehody to ani nezačali uvádět do původního stavu.
Jinak cena za kilometr v nějakém jiném kraji vůbec nesouvisí s tím, jestli ČD nese nějaká vlastní komerce.
Já jsem pro, stávající stav lanovky i kabinek byl tristní už desítky let. Na druhou stranu, procházka k lanovce je tam teď hezká, třeba by šlo stávající objekt dolni stanice upravit na mezistanici? Třeba v Alpách běžná věc.
Výstavba nové lanovky dává největší smysl. Ta současná je, co si budem, už (minimálně) morálně zastaralá, o kapacitě ani nemluvě. Pro celý Liberec by to měl být jeden z hlavních zájmů, aby Ještěd, atrakce věru věhlasná, byla obsluhována na úrovní 21. století, všechna nostalgie a kverulanství stranou.
Lanovku s tramvaji propojit dokazou, ale letiste s rychlodrahou, to ne 🙁
Ony sou České Dráhy stavitelem nebo projektantem nějaké rychlodráhy na letiště?
A kdože jsou to ti „oni“, kteří to mají stavět?
Pražáci se ozývají. Ještěd je součástí Libereckého kraje a tak vám to vadí?
Liberec není Praha 😉😂😂😂😂
Naštěstí 😃😉
Ale PID už zasahuje i do Libereckého kraje. 🙂
Tak mě napadá, neměla by lanovku stavět správa železnic a České dráhy být pouze majitel a provozovatel kabinek. Jen humor. 🙂 🙂
To by se mohlo taky stát, že by kraj po vypršení smlouvy vysoutěžil jiného provozovatele, který by tam dovezl modernější kabinky 🙂
Dokázat se to nedá, ale nemá pád lanovky souvislost se současným politickým zřízením a jeho (někdy až drastickým) ořezáváním nákladů?
ne. nema.
je neskutecne, co jsou nekteri schopni vymyslet 😀
Myslíte, že když se ořezávají náklady tak nekdo ořízne i lano lanovky? Tak to pravdu nefunguje.
Nevim jak u lanovky, ale u mašin se běžně překračují kilometry do periodických oprav, rekord o kterém vím je zhruba 2,7x.
Řekl bych, že pevnost lana je dána při výrobě, nikoliv následnou změnou ve vládě. A že by výsledek voleb ovlivnil prasknutí lana měsíc před samotnými volbami? To popírá princip kauzality…
Lanovku bez automatické brzdy vymysleli už v 70. letech. Dále už jen klasický, politicky nezávislý §1.
Za kterého politického zřízení ta lanovka bez rychlobrzdy asi vznikla, ty osle?
Dalších přes 30 let nebyla vůbec možnost automatickou brzdu instalovat třeba dodatečnou rekonstrukcí? To jako vážně?
A to má řešit vláda? Vždyť je to záležitost provozovatele. Dělat zákon pro každou lanovku zvlášť je nesmysl.
Pravděpodobně ano, a myslíte, že tam nebyla po revoluci dosazena z důvodu úspory nákladů?
Nemá. Spadla za jiné vlády.
Se současným? Když už, tak ne spíš s tím předchozím? Hm, tak to je asi taky slušný matroš. 🙂
Jojo, za komunistů bylo vše ideální. Žádný šlendrián. V té rozvojové zemi, kterou udělali z jedné z nejvyspělejších zemí světa, vše šlapalo jako Omegy.
Jako navýšit kapacitu proč ne i když osobně zastávam nazor že by si to lidi měli vyšlápnout a pro ty co nemohou ta kapacita zas tak nízká není . Ale prodlužovat to až k tramvaji ? To jako aby lidi nemuseli ujít ani ten necelý km. Šílený jak se z lidí dělají věští a věští lenoši.
ono žu soucasne dolni stanice lanovky zrovna nejake parkoviste neni. je to dost neprakticke.
nikdo ti nebrani si to vybehnout pesky, ale bude fajn, kdyz nebudes mit peci o ostatni
„a pro ty co nemohou“
„Šílený jak se z lidí dělají věští a věští lenoši.“
Jak na 4 řádcích popřít sám sebe.
Pro ty co nemohou je kapacita dostatečná. A srovnávat výšlap až na vrchol po té skoro rovince od parkoviště k lanovce ? Takže nikdo sám sebe nepoprel jen vy vytrhujete slova z kontextu věty
Může a nemůže není záležitost žárovka svítí/nesvítí. Mezi může a nemůže je velice široká škála těch, co můžou méně či více.
Máte uvažování některých osob Jablonce. Proč prodlužovat tramvajovou trať z Liberce do středu města Jablonce, tedy k dopravnímu teminálu, když těch pár stovek metrů lze v pohodě doběhnout.
ideální by bylo zrušit všechny dopravní prostředky..dyť se lidi můžou projít vždycky ne..samozřejmě prodloužení lanovky, když už se tam neprodloužila tramvaj při rekonstrukci, je to nejrozumnější řešení..stejně tak to prodloužení v Jablonci..
Územní plán Liberce z roku 2002 s prodloužením tramvajové tratě počítal, a to k hornímu parkovišti. Podmínkou ale bylo provozování obousměrných tramvají – zakončení úvratí, a bohužel demolicí několika domů. Proto byla i takto navržena smyčka Horní Hanychov. Nový územní plán s touto variantou již nepočítá, tudíž prodloužení lanovky by bylo nanejvýš vhodné (v koridoru Beranovy cesty) a bez jakýchkoliv demolic. Snad se to uskuteční a nedopadne to jako s prodloužením v Jablonci.
Tramvaj do centra JBc bych třeba prodloužil jelikož na tramvaj v současné době ani nenavazují autobusy . Ale lanovka na Ještěd jako výletní místo určitě nemusí vést až někomu do kuchyně
Vaše argumentace je lichá. Lanovka na Ještěd je dopravní zařízení a nikoli zážitková lochneska. Speciálně horní stanice je téměř v sousedství hotelové kuchyně. Proč asi…
A to se nebavím o tom, že i v Jablonci by šel tramvajový provoz rozšířit, kdyby se chtělo…
to jer pravda, že jsou líný ale psát to tady nedává smysl….hned se 50 dalších na Vás sesype…
A neměla se v minulosti protahovat právě tramvaj k lanovce?
Měla. Ale prodloužení lanovky bude určitě levnější než prodloužení tramvaje 🙂
jo, zvlášť novostavba….
Řekněme, že existovala taková myšlenka. Osobně mám velké pochybnosti o tom, nakolik reálně byla rozpracovaná. Už ta současná smyčka přerozchodovaná a rozšířená roku 2005 se dost zařezává do terénu. Beranova cesta rozhodně nestoupá rovnoměrně, přičemž převýšení 70 metrů udělá už na té délce osmi set metrů. Velký sklon na tramvaj a malý sklon na lanovku. Tak to za prvé. Za druhé z hlediska lyžařského areálu narostl s vybudováním nové sjezdovky význam LD Skalka. A ta má dolní stanici u tramvaje. Za třetí územní plán (dosluhující i nový) počítá akorát s vybudováním zázemí pro tu nedávno zřízenou sjezdovku. Z toho mi… Číst vice »
Nic z toho nebude a do vedení ČD se člověk nedostává pro svou odvahu a odhodlání něco měnit.
Prodloužení tramvajové tratě bylo ověřeno formou územní studie vč. podélného profilu s kopírováním souběžné silnice III. třídy s délkou takovou, aby sklon nepřesáhl povolenou mez. Studie měla tuším 2 varianty a z nich byla ta lepší vybrána do Územního plánu Liberce v roce 2002.
Díky za doplnění. V současném výkresu ÚP ani v ÚS lokalit kolem letos zbouraného Berlína jsem koridor již nenašel. Čistě z hlediska sklonu tato varianta (míněno u silnice a ne po Beranově cestě) samozřejmě dává smysl. Jestli je 70 metrů převýšení od dnešní konečné k dolní stanici dnešní lanovky, tak pak to musí být délkově logicky přes kilometr a sklonově docela konstantně. Akorát pak tam postrádám ten dopravní přínos. Horní Hanychov už dávno nemá podhorský charakter, ani nevyužívá potenciálu tramvaje a zamýšlené západní tangenty, je to taková suburbánní kaše bez pořádných ulic. Většina z těch pár místních odkázaná na auta.… Číst vice »
Pokud by se podařilo protáhnout lanovku k tramvaji, bylo by to naprosto super. Jen se bojím zeleného křiku, že se kácí stromy. A hlavně neochoty města prodat/pronajmout pozemky.
A poměrně velké stavební práce na vrcholu Ještědu. Navíc novou konečnou oběžné lanovky vhodně zakomponovat do památkově chráněného vysílače bude výzva. Nová lanovka je myslím dobrý nápad, ale viděl bych to minimálně na 5 let povolovacího procesu, možná i víc.
Do té doby budeme na Ještěd chodit pěšky.
ono teoreticky by mělo jít asi pustit současnou lanovku..jí chybí jen tažné lano, třetí kabina je k dispozici, takže se dá nasadit místo té spadlé..akorát nevím jestli je to žádoucí pouštět v tomhle stavu
Zase tak jednoduché to bohužel není, náhradní kabina sice je k dispozici, ale ne běhoun a závěs. Navíc dokud se neurčí příčina destrukce téměř nového tažného lana a nedoplní se automatická brzda, tak si nikdo nedovolí tu lanovku zprovoznit.
Tak přinejhorším by se holt místo oběžné lanovky udělala nová bez oběhu kabin. Akorát by mohly mít větší kapacitu, než ty stávající. Při protažení až ke konečné tramvaje by tam byly stále dost zásadní přínosy a alespoň by omezená kapacita zajistila přiměřené počty návštěvníků na Ještědu.
Přesně tak. Jen bych byl ještě méně optimistický co do data obnovení provozu. Původní lanovka byla otevřena roku 1933, komplexní modernizace proběhla v první polovině 70. let, včetně přípravy to trvalo několik let. Přestože se stavba hotelu a vysílače také dost vlekla, tato dnes národní kulturní památka funguje již od roku 1973. Snažit se obnovit lanovku nevalné pověsti s pár vylepšeními (na základě stále probíhajícího vyšetřování) do stavu před nehodou s tím, že má být za pár let znovu přestavěna, nedává ekonomicky smysl. Takže odhaduji minimálně pět let na modernizaci ve stávající stopě a deset let v případě zvažovaného prodloužení.… Číst vice »
Tady bych viděl vypsání architektonické soutěže na alespoň horní stanici lanové dráhy, aby korespondovala s Hubáčkovým Ještědem – nadčasové pojetí.
Tak hlavne kdysi město melo zajem na prevzeti lanovky, ale drahy si to zase rozmyslely, takze veskera majetkova a organizacni priprava sla vnivec. Pokud by město ziskalo v lanovce urcity vliv aby mohlo mluvit do provozu, tak by smysluplny rozvoj naopak privitalo a ne ze by to blokovalo. Tady se spis ukazuje ze ponechani draham nebylo spravne rozhodnuti. Automaticka zachrana brzda mela byt samozrejmosti uz nekolik desetileti, a ne se drzet paragrafu 1. Neznam presny rozsah pamatkove ochrany Hotelu a vysilace Jested, ale konecna lanovky je ve zcela samostatne budove. Co vidim jako problem ve schvalovani muze byt vyssi kapacita… Číst vice »
A proč si myslíte, že tam mají být velké práce? To, co tam má vzniknout, je koncepčně mnohem blíž sedačkovým lanovkám než lanovka původní a nároky na technologii ve vrcholové stanici jsou taky výrazně nižší.
Potřebujete betonovej plac a do něj ukotvit horní kolo. Jestli nad to postavíte nějaký lehký přístřešek pro větší komfort cestujících, bude to plus.
Také máme obavy z humbuku, který jistě proti nové lanovce spustí záškodnická skupina Změna pro Liberec….
Opravit původní lanovku.
Souhlasím.
Tak možná by stálo za to zvážit, zda je to pro ČD vůbec perspektivní předmět podnikání.
A proč by nebyl. Když je pro jiné.
Už s tím několik měsíců můžou hýbat (vyšetřovatelé pádu původní kabiny vzali všechny důkazy) a stále ČD neví co s tím, tak to nechávají chátrat.
Chovala by se takhle akciovka k něčemu co jí vydělává?
Fakt mi tenhle web připadá jako hnízdo SŽ a ČD. Každý racionální a ekonomický názor je hned opatřen extra porcí mínusů. Taky je dostávám. Pak jsou soutěže na vše jen o ceně a sytémová kvalita jde do… Takhle Německo nedoženeme nikdy :o).
posilame klicenku a dekujeme za nazor
To jste si dovolil moc. Copak TMR uznává režijky?
A nešlo by to protáhnout až do Prahy?
Nevím, jak to bylo myšleno, zda narážíte na nekonkurenceschopné kolejové spojení Liberce a Prahy (to je ale věc SŽ), nebo jen nesouhlasíte s prodloužením lanovky, každopádně podle mě je to myšlenka správná a bylo by to jednoznačně žádoucí.
Šlo, ale tím budeme na stávající průměrné rychlosti 40km/hod….takže nestavět-:)
Postavit novou lanovku ke konečné tramvaje a železniční trať na Prahu nemodernizovat, naopak zanechat v současné podobě a vyhlásit za národní technickou památku…?
Já chodím vždycky na Ještěd pěšky, tak je mi to jedno.
A Věra Pohlová sleduje televizi při svíčkách, k čemu elektrárny.
Věra Pohlová už dávno prdí do hlíny.
Nám je zase jedno, zda chodíte na Ještěd po dvou nebo po čtyrech.
Jsem jednoznačně pro, současná kapacita je hodně nízká
Současná kapacita je dostatečná. Nebo snad i vysílač uděláme nafukovací a ze všech stran navezeme na Ještěd hlínu aby se tam vešlo více lidí a budeme se snažit o to, aby to nahoře vypadalo jak na Václaváku?
To lze regulovat cenou jízdenky poměrně efektivně.
Ovšem pokud snížíme cenou jízdenky počty cestujících tak je pak otázkou zda dává smysl zvyšovat kapacitu abych ji zreguloval…. Aby to nebylo něco takového: motor má po rekonstrukci vyšší výkon o 20% jenže jezdit může jen na 85%, stroj také díky tomu o 3000kg ztěžknul… Jednou za 18 a podruhé bez dvou za 20…