České dráhy ukázaly prvního modernizovaného honeckera, ubyly v něm sedačky
Zmodernizovaný vůz řady Bdmtee, zvaný honecker. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Prototyp modernizovaného vozu Bdmtee ukázaly v Ostravě na veletrhu Czech Raildays České dráhy. Aktuálně jeden z nejméně pohodlných vozů státního
A ta ukázka v Ostravě byla co? Opravdova ukázka, jak by se ten komunistický šmejd mohl vylepšit a nic víc!!! Kolikrát to tu už bylo! A nedělo se nic kromě přečalouněni těch odporné stísněných sedaček!!! Za ty roky už měl být ve šrotu! Plánovaná životnost stroje je 20 let! Kdy už konečně pro své zákazníky začne ten státní moloch něco dělat a ne se jen ukazovat !
Panebože přečtěte si příště než se k něčemu budete vyjadřovat aspoň článek.
Pardon,nečetl jsem příspěvky celé,už to dole kdosi zmiňuje
A dojdeto aji na Jižní Moravu ta přeměna???
Už „zčásti“modernizované Bdmtee jezdí na Sp Brno-Veselí n.Mor.-Staré Město.Nemají sice ještě audiovizuální systém,nové stolky,vakuové WC-ale mají už nové sedačky.Posezení nesrovnatelné,už zde jezdí cca 2 roky….Víceméně v současném GVD na Sp 1731(Veselí odj.17.02) s brejlákem v čele.Jinak-tato modernizace se mi líbí,není to sice nový vůz,ale pro méně náročné výkony bohatě postačí.
První modernizované Honeckery mají už více než deset let, ještě z doby před Najbrtem, ty už s modrými potahy sedadel jsou z roku 2011.
O honeckerově pomstě jsem v životě neslyšel, u nás na Plzeňsku se jim hezky česky říkalo namlouváky. Od toho, že při sezení drnkají spolucestující kolenama o sebe..Jinak to nadšení do klimy nechápu, z praxe si moc nepamatuji případ, že by klima prostě a bezproblémově fungovala. V drtivě většině případů se ukazuje klima jako nedostatečná nebo nevyčištěná a vzduch je v takovém voze na padnutí, brr. Okno si člověk otevřít nemůže, protože ho kvůli té „báječné“ klimatizaci zadělali napevno. Obdobně v pražských klimatizovaných tramvajích, tam se úplně těším, až se otevřou dveře na zastávce. Ale lidi jsou ovce..
Já zase znám spíše přezdívku „nohavice“ …
A s tou klimatizací máte pravdu – ale pro vyšší rychlosti (= „koridorové“) už asi její instalace nakonec lepší přece bude, pokud ji ČD objednají.
A jen ještě něco k „nepostradatelné“ klimatizaci:
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/ve-vlacich-kvuli-vedru-selhava-klimatizace-na-jakou-kompenza/r~14e0817a8d9111e9a305ac1f6b220ee8/
– co je lepší: jet s otevřenými ventilačkami, nebo v horkovzdušné pečicí troubě? Nebo snad ve voze se sice fungující klimatizací, ale vstoje, protože všechna místa v něm jsou už obsazena?
Je celkem jedno,jak se těmto vagonům kde říká…V původním záměru byly vyráběny v době „studené války“ jako lazaretní vozy s možností sestavení na lazaretní vlak pro případ,že by nastala válka horká.Proto ty široké chodbičky , přechodové můstky a úzká sedadla.V případě nutnosti se sedačky dají rychle odmontovat a umístit lůžka,představky upravit jako pracoviště pro lékaře,napojení WC ve stanicích ad.Nad okny je „schováno“ zatemňovací zařízení…a další v centrálním skladu ČD.Ale moderní podvozek GP 200 pro rychlost 160 km/h. a kotoučová brzda k zahození nejsou…..
Znovu opakuji, cestující nezajímá, kolik vojenských lehátek se tam vejde a nebo jestli mají podvozky GP200 nebo kotoučové brzdy či podobné vymoženosti. To všechno je nanic, pokud doprava nenabídne za to přemrštěné jízdné opravdu odpovídající kvalitu!!! To znamená v prvním případě pohodlná sedadla, dobře větratelny interiér a ve druhém dobrý přístup do vozu!
Požadujete Švýcarskou kvalitu musíte mít i švýcarské jízdné a ne to naše socanské.
měli to dát někam do Mauretánie a ne to předělávat
To si nejsem tak jistá, je to na 160, 1990, automatické dveře…
A je zachovana i moznost hlavního a puvodiho ucelu techto vozu? Totiz prestavba na lazaretni vlak? Docela me prekvapuje ze to nikdo nezminil. To je duvod celkem nesmyslneho usporadani a sirky dveri aby se tam dalo dostatvs nositky.
Určitě ne. Taky k čemu.
„A je zachovana i moznost hlavního a puvodiho ucelu techto vozu?“
Tyto vozy byly vyvinuty mj. pro rychlou přestavbu na sanitní vozy v případě války. Možnost přestavět vůz na sanitární rozhodně nebyl původní a hlavní účel. Zkrátka jen dobová poptávka po nových vozech zohledňovala i tento požadavek zadavatele.
„Docela me prekvapuje ze to nikdo nezminil“
Není co zmiňovat, někdo to možná zmínil před jedenácti lety. V roce 2008 byly vozy vyjmuty ze seznamu Hmotných civilních statků a rezerv Armády ČR.
Nikdo to nezmínil, protože už to je asi od r. 1998 passé. Formální vyřazení z tohoto úkolu proběhlo v r. 2008. Pokud je mi známo, tak ty existující prvky pro přestavbu byly odsunuty (rozuměj zlikvidovány).
Což je celkem škoda, pokud by se nezachovala ani jedna sada pro muzejní účely.
A víte o zachované sadě do autobusů Karosa?
Nevím, v autobusech se neorientuji, ale vzhledem k tomu, že tyhle sady byly ve skladech CO v řadě ČSAD podniků, které se privatizovaly, tak by bylo celkem zvláštní, když by se ale žádný nezachoval, tady je to trochu jiný případ.
Spíš by mě zajímalo, zda modernizují i CZE, kde je doposud z tyristorovými střídači.
Klimatizace je škoda, ale jinak proč né, v regine a 810 taky není klim a jezdí se.. Za jizdy s otevrenejma okynkama tam je celkem slušně, stání je pařák.. Když kraj přítlačí tak může jezdit něco lepšího, nepriplatil nejezdí…
Dveře jsou celkem spolehlivé, narozdil od Syslovejch, za ne moc peněz celkem dost muziky..
Dle ČD je možnost dosazení klimatizace kraje jí ale nechtějí.
Logicky – protože by to zvýšilo sazby za vlakový kilometr objednaných vlaků …
Tak kdyby některé vozy byly s klimou, některé ne, byl by to asi ideál.. Někdo ji nechce..
Především to někde skutečně vůbec není potřeba, a ani efektivní, pokud nějaký vlak zastavuje a otevírá dveře třeba každé 3 minuty …
To je taky pravda, klimatizace v místnosti, kde se pořád otevírá je nesmysl, neboť tak klimatizuje veškerý vzduch z venku tak dlouho, až se zničí. V zastávkových vlacích jsou spouštěcí okna prostě nutností.
No jasně, při otevření dveří se spustí hotovej tajfun jak všechen studenej vzduch zevnitř chce ven a všechen teplej zvenku chce dovnitř. Babičky o holi to strhává na zem, malý děti to naopak vezme a vynese do vejšky… A to že je třeba v takových ešusech při fungující klimě velice příjemně a tohle tam nenastává tak to nikdo na světě nechápe, to je kouzlo.
Kraje je nechtějí apriori, protože vědí, jak to se službami ČD je. Objednané klimatizace se z nějakých důvodu přednostně strčí jinam a kraji za drahé peníze zase zbydou jen komunističtí kozenkovi Honeckeri.
Z článku: U vozů typu Bdmtee předpokládáme, že mohou v dostatečné kvalitě sloužit na osobních a spěšných vlacích ještě dalších 10 až 15 let.
Čerte, bude se portrétovat! Tohle už tady bylo, vozidlo zkonstruované na 15 let provozu. Žabotlamy. A drhly koleje přes 40 let. To je všeobecně známá přibližná hodnota dočasnosti – jeden furt.
No vlastně ty tlamy daly ve výsledku zhruba dva furty.
Vítej 21. století….
V Praze, středočeském a Pardubivkém kraji… A na Moravu se zase kašle…
Ale prosimtě, až se bude psát o Moravě, tak ti to taky bude připadat tak strašně nefér? Dej si pudink ňuňu
Stěžujte si na hejtmanství. Speciálně pokud jste z JHMK.
Na Moravu se kašle záměrně, protože volíte Zemana 🙂
Co si na Moravě objednáte a jste ochotni zaplatit to máte.
Priplatte si za ZDO a budete mít taky lepší vozy
Jihomoravský kraj se rozhodl pořídit si vlastní vozidla
Tak za státní peníze se věnují něčemu, co není schopno poskytnout komfortní nastupování a vystupování starým a nebo jiným lidem s problémy vyjít pár schodů.
Skvělý, i ty dvojsedadla nevypadají moc moderně
U těhlech vozů nízkopodlažnost nevykouzlíte ani kdybyste skákal po hlavě. To byste musel dělat úpravy na rámu a to už není rekonstrukce ale v podstatě novostavba.
A to už by bylo hned lepší koupit vozy zcela nové, které ovšem budou za úplně jiné peníze.
Mimochodem které klasické železniční vozy ( tedy ne ucelené jednotky) jsou nízkopodlažní? Dá se vůbec něco takového koupit? Ani pár let starý RailJet není pokud vím nízkopodlažní
Tady nejde o nizko podlažnost, ale o to že hloubka schodu je cca 10cm. Já třeba mám botu 43, což je 26cm na délku. Suma sumarum schod má hloubku 10cm, vyšku skoro 20cm, takže na něj date spíš pouze spíčku boty.
Stavební norma definuje nimiální šířku schodišťového stupně (hloubku, chcete-li) 250 mm. Dále definuje vztah mezi šířkou stupně a výškou stupně. Jelikož je vagon výrobek strojní, nikoliv stavební, tak pro něj platí jiné normy.
Bohužel lidské nohy to nechápou, že se změnil obor normem, a tak šmajdaj furt stejně. Norma nenorma, stehenní kost i bota furt stejně dlouhá. Ty schody říkají nelez sem a když si sem vlezl, dobře ti tak. Jakoby schody do Honeckeru navrhoval někdo, kdo nenávidí cestující.
Ty strojní normy vycházejí ze stejných ergonomických požádavku. Měli by být obdobné. Teda pokud nejsou nějaké pro nastupní prostory u kolejových vozidel.
Noha 43 je vnitřní délka boty 29 centimetrů..
Souhlas. Jen doplním, ze nízkopodlažní vozy „klasické“ stavby existují, většinou to jsou patra. Moje oblíbené Bmto, nebo ten rakouský svišť co jezdí kolem Vídně.
Tahle věc jezdí jako spěšňák z Brna do Chocně. Do Svitav se jedná o velmi pohodlnou a tichou jízdu. Běda však, když se to okolo Svitav rozjede na 120 a více. To ten vagon absolutně nedává, jakoby tam chyběly tlumiče příčných kmitů.
VHD soupeří s IAD, je tedy nutné poskytovat v ní srovnatelný komfort. Přál bych těm „moudrým“ objednatelům, kteří rozhodli, že klimatizace není třeba (koho se ptali?), co by cestující na tyto vozy říkali v současném počasí. Souprava dorazí na výkon rozpálená ze stání na slunci, za celou dobu pak v provozu nemá šanci vyvětrat, navíc na lidi bude dál pražit. Auta bez klimatizace se dnes už ani nevyrábějí. Že by proto, že by je nikdo nekupoval? Veliká škoda promrhané příležitosti… 🙁
Ptali se sebe, protože ty vozy budou mít docela malé proběhy.
Třeba Dacia a některá užitková auta klimu nemají. A za mne klkmu nee, radši stahovací okna, klimu dá každý vohnout do režimu mrazák a pak je venku +35°C a uvnitř 18°C…
Ale to je chyba obsluhy, ne klimatizace jako takové. Navíc je skvělé mít ve 140 otevřené okno s tím rachotem a prachem zvenčí…
Ten vůz nemá CZE takže klima je technologicky neřešitelná a nebo za nesmyslné peníze.
To jako původní CZE odebrali a nahradili za nápravový generátor? A nechali ee v označení? To asi ne…
jak víte že ten vůz CZE nemá ?
U těch vozů je výhoda širokých dveří, proto asi to nasazení na Os a Sp.
A ten prudký žebřík do nich urychlí vystupování/nastupování jak? 😉
Nijak – jenže s tím se asi mnoho dělat nedalo: minimálně by to asi byl významný zásah do konstrukce vozidla.
Lidi rychle spadnou a nebo sklouznou, 😀
Vizuálně velmi povedené, kontrast s původem s originálem v kožence až neuvěřitelný. Ani bych se taky nedivil, když by se tahle modernizace zalíbila i jiným objednavatelům a dočkali bysme se i verze s klimatizací.
Spíš se divím, že prototypová rekonstrukce se neudělala v plné palbě.
Já asi nedokážu pochopit, že se ve 21. století představí rekonstruovaný vůz bez klimatizace… To mi vážně hlava nebere. To se na tu rekonstrukci mohli rovnou vykašlat. Modrý buranství nejvyšší úrovně…
Jste pologramotný, že z toho nejste schopen vyčíst, že tu klimatizaci nechtěli objednavatelé? Ty vozy toho najezdí docela málo 4 vlaky ve všední dny.
Tohle by s klidem mohlo jezdit i jako posila na EX 1 ci EX 2 v patek a v nedeli… Ostatne nerekostruovane se tam tyhle vozy z nouze v nejvetsich spickach objevuji uz ted a po rekonstrukci to je urcite lepsi, nez Bcka, navic to ma Wifi, zasuvky, takze proc jen na Os a Sp?
Osobně si myslím, že takového modernizovaného vozu je škoda, aby jednou za týden jel v pátek z Prahy a v neděli do Prahy.
Nebojte sed, tak to v případě nasazení u ČD určitě nebude – v provozu je stále dost horších vozů, které lze odstavit do zálohy (na posily) a nahradit těmito modernizovanými – třeba mezi Prahou a Děčínem ještě všechny soupravy příliš dokonalé nejsou, a o tom, co jezdí třeba mezi Prahou a jihem Čech, se toho tady napsalo také už velmi mnoho.
No ale které z těchto horších vozů mají Vmax 160.
Bdmtee běžně jezdí jako posilové právě kvůli své rychlosti. A tato modernizace způsobí to, že se za tyto posilové vagony nebudou už muset stydět ani na Ex.
Bdmtee jezdí na posilách kvůli své rychlosti v soupravách s Béčkem. Na posilách jezdí, protože prostě jsou po ruce, rozdíl v rychlosti 140/160, ještě když se 160 jezdí jen na některých úsecích, je minimální.
Přesně tak – na posilách jezdí , protože prostě „jsou po ruce“ = například vozy ze souprav „kladivových spěšňáků“, které jinak přes víkend stojí = třeba v sobotu dopoledne „tam“ a v neděli večer „zpět“. Ta velká konstrukční rychlost je jen podpůrným bonusem, ale nikoli podmínkou: kdyby nebyla, jely by ty vozy stejně.
Ne, tyto vagony zcela jistě nejsou lepší než vagony řady B s klasickými kupé.
Osobně si myslím, že zrovna s honeckerami by se dalo krasne „vyhrát“. Má 3 oddíly (jeden by mohl být dětský, druhý třeba kuřák 🤣😂😁
a ten velký pro ostatní) Jeden prototyp svého času rok 98? jezdil na tehdejším R 440/441 Beskyd. Pokud dobře vzpomínám tak měl oplysovane sedačky hnědé barvy a byl v Brně. V odkaze je něco podobného… akorát ty dveře těhle vozů jsou za trest. V zimě je třeba před otevřením dveří okopat led z vodících tyčí, kočárek se vleze jen do jedné poloviny dveří. Ale lepší než původní uspořádání sedacek.
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bdmtee263.php
„V roce 1992 nechaly Československé státní dráhy pokusně zmodernizovat pět různých vozů. Mezi vybrané patřil i jeden vůz tehdejší řady Bymee později Bdmtee281. Modernizaci provedl přímo výrobce v rámci garanční prohlídky. Do vozu byly dosazeny nové sedačky a příčné zavazadlové police byly vyměněny za podélné.“
https://www.zelpage.cz/story/wp_20150101_005_upr.jpg
Jo, těm říkáme „letadla“. díky servoklapkám ve stropě a jinému systému řízení teploty tam bývá v horku příjemněji. Dvě takový podobný jezdí na štrece Brno-Okřížky kolem 15-té hodiny ve všední dny
Dokonce se sedačkami trefili i tak nějak k oknům.. 👍
Myslím, že se ta klimatizace bude s velkou slávou za pár let doplňovat.
Taky si myslím, jelikož si na to budou za pár let nejspíš skoro všichni stěžovat, ale kupovat úplně nové vlaky se asi nikomu chtít nebude.
To je spis otazka na zivotnost vozu, zda se vbec vyplati, i vzhledem k pozadavkum objednatelu na nove vozy…
Ale je to povedene, u techto vozu se mi libilo, ze maji siroke dvere a tak nejak stejne vzdalene od sebe…
Včera bylo pozdě :-). Nasadit na S3 u Brna,prosím.
A taky na osobáky Břeclav-Přerov a na Vláru. Nerekonstruované Bdmtee jsou snad nejnepohodlnější vozy, se kterými se může u nás cestující setkat.
Osobně tipuji, že tyto rekonstruované vozy budou složit ještě dlouho jako posilové na expresech, kde nahradí díky své max. rychlosti 160 km/hod béčka a jejich deriváty.
Budete mít jiné si myslím..
Za mě dobrý. Klidně ať to jezdí i na Ex3 (viz monitor na jednom ze snímků). Jenom nechápu tu potřebu vymýšlet stále nový a nový design potahu sedaček. Před časem se i tady psalo, že se ČD snaží o sjednocení, pak daly do Pendolina něco jiného a tady vidím taky, že je něco jiného. Takže znovu musím připomenout můj velice oblíbený výrok guru mezi řediteli ČD Petra Žaludy: TO JE CIRKUS NA KOLEJÍCH.
Tak zrovna vlajková loď by neměla mít stejný materiál potahů, jako v 810..
U pendolina se mi libi i barevna kombinace nateru, …
Jestli myslíte interiér, tak ano. U exteriéru bych preferoval nové barevné zbarvení ČD.
Myslim i exterier, je to povedene… samozrejme lide maji ruzne preference, ale sede az cerne pozadi oken, modra soumerne po cele souprave a zluty pruh zalomeny v miste dveri, tak nejak splyva v krajine, libi se mi…
Me se zas nelibi najbrt, kde jsou barvy vozu dle typu, jednou cely modry, jednou jen modry pruh, ruzne barvy pak soupravu rozbijeji do nejednotnosti…
Co je to vlajková loď? To je loď na přepravu vlajek? A jak to souvisí se železnicí? 🙂
Jestli tohle měl být vtip, tak jsem se nějak zapomněl smát…
I interiér prochází vizuálním zdokonalováním od doby, kdy byl Najbrt představen.
Zlatej sysel. Sice do něj člověk pokaždé musí lézt z vedlejšího vagonu, pač nemá funkční dveře, ale jak říkám, lidi jsou líní to udělat, takže je v Syslovi vždycky menší nátřesk a chladnej vzduch.
Spíš vzduch jak v pračce. Nebo už to snad nějak vyladili?
Tam vážně není klimatizace? Pokud tohle pojede např. na linku S3 v okolí Brna, bude podle mě spíš úbytek cestující. Ocení sice Wi-Fi a zásuvky, ale pohodlí je pro cestujícího prvním přínosem.
Na linku S3 pujdou nové vlaky co si vysoutěží kraj. Modernizace v této podobě probíhá na požadavku objednatele dopravy.
Můžete si tam připojit větrák 😀
Přesně tak, v duchu poslední hitovky t. zv. výběrových řízení – „zařízní pro snižování teploty“. A to tam je, jen to dráhy neprodali, jako jiní.
A co přesně takové zařízení je? Viděl jsem to u vozidel na Švestkovou dráhu, kde se ještě nedá pořádně otevřít okno.
Ventilace.
Pozdě, ale přece. Jenže s tíhle bylo potřeba přijít před 10 lety, a udělat vozy všech typů (Bdmtee, Admtee, Bfdmtee), aby se z toho daly složit kompletní vatné soupravy.
První pokus o jakousi „modernizaci“ v podobě úpravy interiéru proběhl, pokud si správně vzpomínám, někdy před možná už minimálně 20 roky – tehdy na jediném vozu …
Jen doplním: https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bdmpee.php
Výborně = díky za doplnění !!!
Tahle modernizace má už 27 let.
No, vždyť jsem také napsal, že proběhla „někdy před možná už minimálně 20 roky “ – přesněji to už pochopitelně zařadit neumím, protože jsem to nikdy detailně nesledoval.
Ovšem „jedna vlaštovka jaro nedělá“, i když je 27 let stará. 🙂
Samozřejmě – to bylo jen připomenutí, že vlastně „nihil novi sub sole“ …
Velice slušná modernizace, ovšem velká škoda té klimatizace. To by měl být základ všech vozů.
Odpověď máte níže. Na požádání objednatelů ČD mohou zajistit i klimatizaci, nebo více míst na kola či první třídu, jednalo se o to. Toto je mimochodem prototyp, veškerá výbava navíc může být požádována ale nestalo se. Toto je nejlevnější verze rekonstrukce.
Podobně je to i s modernizací řady 810, komerčně Regiomouse, klimatizace či Wi-fi nebo USB zasuvky mohou být přidáný na požadavek objednatele dopravy.
Kdo je tedy konkrétně v tomto případě objednavatelem?
Praha, středočeský a pardubický kraj.
Díky. No, pokud byla skutečně varianta s klimatizací na stole, tak zjevně tyto kraje moc rozumu nemají.
Já bych jen poprosil „mínusovače“ o vyjádření, s čím konkrétně nesouhlasí. Skutečně by mě zajímalo, zda si myslíte, že „klimatizace je blbost“, nebo co jiného vás k tomu vede.
Já jsem Vám jedno „mínus“ dal – právě proto, že si myslím, že v tomto případě klimatizace je skutečně zbytečné vyhazování peněz, protože „ventilačky“ podle mě větrají za jízdy docela dobře. Takže mi to teď klidně můžete vrátit.
Děkuji. Když někdo vyjádří nesouhlas „větou“, můžeme o tom diskutovat 🙂 … Víte, já jsem třeba alergik a pokud mi fouká při jízdě vlakem vítr do tváře, tak v létě z toho celkem dobře obsypu. Ale myslím, že průvan je obecně poměrně nebezpečný na nějakou rýmečku, proto si myslím, že i u takových vozů stojí za to investovat do klimatizace. Ale chápu argument finanční, protože dosadit zásuvky a wifi je poněkud levnější, než celou klimatizaci.
BoH: no ono je opravdu zdravé, když venku je 30 a uvnitř jak v mrazáku. Mě z toho začne bolet hlava, to už je zdravější stahovací okno, ten teplotní šok aspoň nenastane.
Ale to už je otázka nastavení, nikoliv systému 🙂 Samozřejmě, pokud někdo nastaví mrazák, tak je to blbý, ale určitě to jde řešit 🙂
Průvan i klimatizace sebou přináší zdravotní rizika a to i při správném nastavení teploty (což při 30 stupních venku znamená nastavit klimatizaci na maximálně 25 stupňů, takže už vidím, jak cestující budou nadávat, že i ve voze je vedro).
To je možné, ale vždy se to dá svést na „zdravotní normy“ 🙂
BoH: Dobře, ať je tedy po Vašem – souhlasím, že pro vlaky se stanovenou rychlostí 140 km/h a vyšší by asi klimatizace měla být už standardem, především kvůli prachu a hluku. Ale pro mě pouhá absence klimatizace rozhodně není tím, kvůli čemu by ta modernizace zasloužila tak tvrdě dehonestující komentáře, jaké tady mnozí předvádějí: jsem zatím stále přesvědčen, že bych se bez ní dokázal obejít i v těch současných vedrech.
Jako vydržet se to určitě dá, ale třeba nám na lince jezdí R12 jezdí zásadně jen B či Bdtee a hlavně u velkoprostoru, když někdo otevře okno, tak se mohu „upčíkat“. Na druhou stranu je pravda, že od dob, co již nejsou pravidlem koženkové sedačky, tak se v těch vedrech už nelepí zadek k těmto sedačkám 🙂
A jak velké vzdálenosti v jakých teplotách jste s nimi konkrétně cestoval, že si to myslíte? Já třeba cesty +- 200 km při 40c a moc si to nemyslím..
Přínos klimatizace není jen ve snižování teploty, ale i ve filtraci vzduchu. Uzavřená okna kromě toho významně omezují přenos hluku do interiéru a také jistě přispívají ke snížení aerodynamického odporu při vyšších rychlostech. Klimatizace je prostě v dnešní době základ pro jakýkoli dopravní prostředek, snad kromě vagonů metra.
Nemohu plně souhlasit. Ono není moc zdravé, když venku je 30 a vevnitř jak v mrazáku, třeba mě z toho začne bolet hlava, nehledě nato, že klimatizace se musí čistit. Zažil jsem jednu nečištěnou a během několika minut mě začaly slzet oči.
A třeba ani v autě nemám klimatizaci a kupodivu taky žiju.
Doporučuji si v létě vyzkoušet odpolední Sp 190x Vrchlice. Tedy pokud je budou odstavovat jako posledních pár let. A nebo radši ne, nechci mít nikoho na svědomí.
Dialektika železničářů: u ČD je klimatizace vyhazování peněz, zatímco u Arrivy nebo GWTR nezbytná nutnost.
Hloupá řeč: já ji za nezbytnou nutnost nepovažuji ani třeba u ARRIVY, kde se třeba na „ML-S49“ jednotky řady 845/945 stejně větrají otevřenými ventilačkami a nevšiml jsem si, že by to někomu nestačilo.
Nebo naopak, ten kdo kritizuje ČD, že ji nenasadí do vozů určených na pár vlaků ve špičce všedních dnů, vedle toho že u stěžejních vozů pro 24/7/365 nebude ještě s menšími okny bez nějaké povšimnutí…
Nemyslete si – ony budou jezdit i o víkendech …
Já vím že budou, ale na tyhle sezónní turisťáky už tak na komfortu tolik nezáleží, navíc ty lokálky jedou významnou část lesem ve stínu, takže ty vagony tam ani nemusí být tolik rozpálené.
To ten ojetý šrot typu pojízdná sauna, do které se leze po žebříku hodlají provozovat i nadále?
Klimatizaci ČD by tam samozřejmě dali přes to že by se jednalo o nejdražší zásah, ale po dohodě s objednateli vzešlo že není potřeba, nebo lépe, nebyla požadovaná a podle toho ČD jednají. Je to ale škoda, je to velmi povedená rekonstrukce.
Toho, kdo si myslí, že klimatizace není potřeba, bych tam jednoho horkého letního dne zavřel a celý den bych ho v tom vozil. Možná by prozřel.
To byste mnoho nedokázal – za jízdy ty ventilačky větrají docela dobře, problém je jen při delším stání, to je třeba větrat i otevřenými dveřmi.
Tak aspoň, že víme, že za jízdy ventilačky větrají dobře a že záchvaty okolo žatecké byly zbytečné.
OK, takže klimatizace v tom není. Sice odstraníme jeden problém těchto vozů (prostor), ale druhý dokonale zachováme (nevyvětratelnost) … chtěl jsem říct, že se jedná o velice povedenou a pohlednou modernizaci, ale vzhledem k absenci klimatizace a zachování systému otevírání dveří dávám maximálně 5 bodů z 10.
Dal bych 6 za snahu… 🙂
Chcete li klimu, musíte na Šumavu 😉
To nevypadá úplně marně, rozhodně lepší než jak vypadají dnes (holt se na jejich rozložení podepsaly zelené mozky). Jen bych se také přimluvil za tu klimu (dneska už standard).
Každopádně jich snad takhle překopají co nejvíc, protože ty v originálním rozložení jsou fakt bída, zvlášť při větším obsazení (a to mám jen 1,8 m).
Nezdá se mi úplně logické, že většina sedadel je orientována jedním směrem: osobně bych jako rozumnější viděl ty „dvojky“ na pravé straně ve směru jízdy orientovat vždy čelem ke směru jízdy, takže zády by byly vždy jen ty na protější straně uličky – debatovat přes uličku se dá i tak (a možná ještě lépe) a při polovině jízd by nemusela „couvat“ většina cestujících …
Rozložení vozu a oken ale moc velkou manévrovatelnost v tomhle ale zrovna nenabízí.
Nevím – půdorys toho modernizovaného uspořádání jsem neviděl, odhaduji to jen podle těch obrázků u textu. Ale bude-li i v tom „velkém“ oddílu jen jedna „čtyřka“, pak by (podle mě) bylo nejlepší, aby byla aspoň uprostřed a „dvojky“ byly z obou stran otočeny čelem k ní – podle obrázků je ale to „letecké“ uspořádání provedeno jinak = z mého pohledu hůře.
Něco podobného tomu uspořádání, jaké jsem měl na mysli, je na obrázcích vozidla pro Chrdleho „Švestkovou dráhu“ (u jiného zdejšího textu) …
Jupí. Kdyby se takováhle akce realizovala před 20 lety, mělo to mnohem větší efekt, než dnes kdy se pomalu chystají do výslužby, resp. jejich „akční rádius“ je po zásluze úkrajován pantery a Bdmtee se budou vyskytovat hlavně na špičkových posilách.
Nechte na hlavě… tohle je slušné i pro náhradu béček, kterých jezdí stovky…
Jenže před dvaceti lety si ČD mysleli, že na ně nikdo nemůže a prachy se prostě sypat budou.
No před 20 lety to byly zánovní vozy.To asi rekonstrukce nedává smysl.
Interiér asi celkem OK (vzhledem k určení vozu), ale škoda že nedošlo i na dveře (tlačítka) a především schody vzor žebřík.
S nástupem do vozu toho moc neuděláte.
Taky se obávám. Výkres vozu jsem neviděl, ale zmírnění schodů může znamenat zásah do rámu a to už nedává u tohoto vozu smysl…
Jo ono to nemá klimatizaci – tak to „celkem OK“ beru zpět. 🙂
Vyklápěcí okýnka? Bez klimatizace? No to budou mít cestující radost!
Občas raději vyklápěcí okna, než přemrzlý vůz díky klimatizaci.
Klimatizace je standart v rámci ČD, ale jedná se jen o modernizaci pro objednatele kteří klimatizaci nepožadují vzhledem k vyšším nákladům její realizace.
Také mám raději normálně otvírací okna, nejlépe úplně na kliku nebo řemen … ale vzhledem k bezohlednosti a nebezpečnému chování znatelné části cestujících za jízdy asi lepší vyklápěcí. při stání v letních hicech to ovšem bude husté.
Jsou to ty sesle, co jsou v Syslech? To totiž neni uplně hitparáda. Z fotek nepoznam…
Jsou podobné ale nejsou stejné. A jsou tu i nové potahy sedadel.
Zkuste rychle 5x za sebou říct: Sesle v syslech – sesle v syslech – sesle v syslech – sesle v syslech – sesle v syslech
Když už to celé překopali, tak mohli dosadit i tu klimatizaci.
Ano, rozsah rekonstrukce je překvapivě velkorysý a absence klimy je v tom dost nelogická.
Alternativně spouštěcí okna, což ale trochu jde proti použití vozu na rychlosti 160 km/h.
Nebo alespoň pořádná okna, pořádné topení a izolaci. V létě je tam jak v pekle a v zimě na hubertus.
Nastupování jak po žebříku.
A tuhle hrůzu nasazují i na rychlíky.
Nebo alespoň polospouštěcí okna.
Vzhledove jsou vozy pekne. Ale jen k nasazeni na Os/Sp max R. Ale bohuzel maji byt tyto vozy nasazovany na EC, jelikoz jsou na 160km/h.
Nasazovány jen v pár nejsilnějších dnech, kde jezdí buď B, které poustupně uhnívají, nebo originální Bdmtee, případně tam taky nemusí jet nic, když nebude žádná jiná alternativa, držet vozy jen pro deset nejsilnějších dnů v roce se prostě nikdy nemůže zaplatit.
Nebojte se – zatím jezdí v běžném provozu pořád ještě mnoho toho, co lze odstavit do zálohy a úspěšně nahradit touto modernizací: tyto vozy rozhodně nikde zbytečně stát nebudou.