České dráhy uhájily i přes hrozící miliardové pokuty rating na stejném stupni

Lokomotiva Siemens Vectron v čele Slováckého expresu u Hoštejna. Foto: České dráhyLokomotiva Siemens Vectron v čele Slováckého expresu u Hoštejna. Foto: České dráhy

Obhajoba ratingu přichází krátce před vydáním nových zelených dluhopisů.

České dráhy udržely rating na stupni Baa2. Pro dopravce jde o klíčovou zprávu vzhledem k chystané emisi nových zelených bondů. Obdrželi ho od mezinárodní ratingové agentury Moody’s. Analytici ve zprávě, která byla zveřejněna dnes, zmiňují silnou pozici Českých drah na trhu, dobrou předvídatelnost tržeb díky uzavřeným dlouhodobým smlouvám s objednateli veřejné dopravy i nastavená opatření firmy, která mají za cíl snížit dopady pandemie koronaviru.

Ratingové hodnocení zjednodušeně řečeno znamená, jak rizikové je půjčit prostředky Českým drahám. Čím je rating lepší, tím nižší úroky musí dopravce platit. Zpráva je dostupná online na webu Českých drah. Hodnocení Baa2 je dva stupně od spekulativního pásma. České dráhy se na stupeň Baa2 dostaly v roce 2016, v letech 2014 a 2015 byly na okraji spekulativního pásma s ratingem Baa3.

Je to pro nás, pro naše zákazníky a také pro investory dobrá zpráva ve chvíli, kdy se chystáme vydat naše první zelené bondy a zajišťujeme financování největší obnovy vlaků v České republice za uplynulých 30 let. Je to ocenění naší společnosti za zvládnutí dvou covidových roků i současného dění během války na Ukrajině. Obhájení ratingu nás zavazuje také k pokračování implementace změn, které zefektivní  fungování  a posílí konkurenceschopnost Českých drah, říká předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec. Emise dluhopisů má dosáhnout hodnoty 13,5 miliardy korun.

Obhajoba ratingu přichází v době, kdy Českým drahám reálně hrozí miliardové pokuty od Evropské komise za jejich kroky v minulosti a náhrada škod soukromým dopravcům. Dráhy riziko pokut vyčíslily na 1,7 miliardy korun.

Tagy České dráhy Moody´s rating
27 komentářů