České dráhy udělají z pronajatých vectronů reklamní lokomotivy na své produkty

Lokomotiva Siemens Vectron v reklamním polepu Českých drah. Foto: ČDLokomotiva Siemens Vectron v reklamním polepu Českých drah. Foto: ČD

Dopravce lokomotivy nasazuje na linku z Prahy do Starého Města u Uherského Hradiště.

54 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martingluom

No krásnej vectron teď si kupte traxxe. 🙂😁😄

Joe

Jméno zachováno nebude? Tenhle myslím nosil jméno „Anežka“. Já vím, na polep ani barvu to nejezdí ale je to docela sympatické když má letadlo či lokomotiva pojmenování.

Miroslav Zikmund

Před téměř třemi desítkami let jsem byl na nějaké předváděčce vozů, na níž přednášel někdo z Německa a dodnes si pamatují přeloženou větu – vlak musí být barevně tak hezký, aby člověk dostal chuť takovou hezkou věcí cestovat …. Z hlediska barevné „přitažlivosti“ je lákavější žlutá (veselá, teplá) barva RegioJetu než unylá modrá (studená) barva ČD …. Proč by nemohly být výrazně barevně odlišeny jednotlivé typy vozů – jednička červeným pruhem, jinou barvu bude mít Sysel, jinou „Honeckery“ … nebylo hezčí barevné odlišení vozidel elektrické trakce – zelená trakce 10, modrá trakce 30, žlutočervený Bastard, podobně trakce 20 … Argumentace,… Číst vice »

Karl vB.

Na velmi povedenou ukázku Design-manuálu ČD v praxi můžete narazit na tomto linku:
https://www.vlaky.net/fotoblog/1491/modrobily-pohled-do-stanice-pohled/

MJS

Když pomineme spory o „vědečnost“ psychologie barev, tak modrá barvou navozují u pocit serióznosti a kvality. Žlutá tradičně nese emoce, výraznost nebo upozornění. Navíc je modrá spojována se železnicí. Podle mne je proto to řešení ok. Jednička určitě nemůže být červeným pruhem, když se obecně užívá žlutý. I v zahraničí. Že jsou sedadla uvnitř červená, to je jiná. To je dáno i tím, že červená v kombinaci s černou působí luxusněji. Takový Ferrari efekt.

Já, kdo jiný

Vypadá to, jako by se modrá armáda štítila své modré korporátní barvy.

Miroslav Zikmund

Korporátní (jakákoli ) barva je myšlenkovým produktem jednoho z „množiny vrchních velitelů“ modré armády, která se s jeho nápadem neztotožnila …

Krysa350

Malé písmo a logo, jinak OK.

jan v

Mě se velmi líbi, jak mají rakouské dráhy pojednané některé Taursuy – Prostě jen červená lokomotiva s obrovským logem OBB. Tím, že má ta mašina rovné bočnice bez prolisů nebo vlnovek to vypadá skvěle. Logo českých drah, nebo jen nápis „Inkarta“ s tím qr kódem přes celou bočnici by taky vypadal dobře. (A dal by se přečíst i z několika set metrů od dráhy.) Tohle je sice decentní, což chválím, ale možná až trochu moc nevuýrazné. Každopáddně doufám, že pojede zítra na slováckém expresu, jsem zvědav, kam ten QR kód odkazuje.

Gwann

a kdyby to QR odkazovalo na web českých drah…a ten se otevíral hned po spatření loko s QR telefonem, to by panečku byla vec

Bmo

Tcc, úplný hnus! Kdyby to nechali bílé, bylo by to mnohem lepší.

Solorger z Hradce Králové

Nemohu souhlasit, na tom bílém čumáku se zbytečně chytá špína a ty lokomotivy pak když jsou špinavé vypadají hůře než cokoli jiného co na kolejích potkáte, bílá sice pro vás dobře vypadat může ale v rámci celku se hodí na čumák něco kde ta špína tolik nebude poznat. Dodatkem je pak to, že čistá bílá je taková nevýrazná a nudná.

***** Petr

Pěkný polep , o dost hezčí než standartní Najbrt Jen ta reklama na mašině asi moc cílená pro běžné lidi nebude .

stanik

Ale proč by ne ?? Kolik lidí čte a registruje reklamy na návěsech kamionů.?? Osobně si myslím, že je dobře, že s podobnou reklamou ČD přišly.

medical_examiner

Třeba v zimě lidi koukali spíš na střechu toho kamionu, aby jim nějaký kus ledu nerozbil čelní sklo.
Já jsem naštěstí přikročil k elektronickému svědkovi…

ATWA

Souhlas. A celou zimu jsem nevidel kamion zastaveny hlidkou dopravni policie, kvuli tomuto problemu

ATWA

Najbrt je z meho pohledu nezajimavy a spatny.

David

Jako je to pěkné, ale té bílé bych se tedy bál, bude tam vidět každá špína, takže za chvíli, pokud to nebudou často mýt, bude z toho šedá 🤣

Karl vB.

Třeba tak bezplatně dosáhnou odstínu té šedé z nového PID – Designmanuálu…

medical_examiner

A přivydělají si na úkor DPP…

JirkaK

to není bílá barva, ale odstín šeré

Tukan

Za mě vypadá pěkně. Lepší než obyč bílá 🙂

julio

Pre mňa dokonca krajšia ako tie modré.

Dan

Krásné je, že tu máme 12 let jednotného grafického stylu ČD a stále existuje i v rámci jedné řady / tvaru karoserie spousty různých varianty. Ale aspoň se ty kombinace míchají už jenom ze 3 barev, takže nějaký posun vidět je a člověk v případě našich železnic nesmí chtít moc.

Vašek

Jakýkoli unifikovaný nátěr stál vždy za prd.

Miroslav Zikmund

Zkuste si na www najít, jak vypadají švýcarské lok 460 SBB. Prakticky každá jiná, v nějakém reklamním nátěru.
ČD jsou v tomhle konzervativně stupidní podnik …. Hezké byly nátěry Poštovní spořitelny, ČEZu. Proč nebyla lokomotivní skříň nabídnuta např. pivovarům.
Týká se i vozů – např. ucelená souprava souprava na „plzeňské“ trati „Pilsner Urquel“, Gambrinus, na ČB – Budweiser Budvar ….

Dominik

Mě se nejvíc líbilo barevné rozděleno dle trakce, i když i tam samozřejmě byly vyjímky.

Vašek

Není to omezením reklamy na alkoholické nápoje?

Winchester1873

Moc v té reklamě bez inzerenta, která nevydělává nevidím smysl. Běžné cestující stejnak nějaká lokomotiva nezajímá, tudíž ani nezaregistrují co je na ni za nápisy. Kdo chce tak si to na netu informace o In Kartě najde. Pochopil bych reklamu kterou si zákazník zaplatí.

Gwann

loko musí být opatřena naterem tak jako tak. a jestli to je najmrd nebo fandime hokeji nebo InKarta…je mi celkem burt.

dokud na mne z cela lokomotivy nebude čumět buresuv ksicht nebo logo kosteleckych uzenin, tak nemám problém. furt lepší reklama na CD cosi na jejich loko než reklama na primerose na stejné loko. nebo taky název EC tatranka.

Lesan

A já naivně doufal, že postupně dojezdí ty bílé reklamní 162/362 (cd.cz, eShop, ČDMuzeum..) a pak se na tento designérský omyl postupně zapomene.

Zlámalík

No tak to očekávání nevyšlo.
Ta reklama je tedy vážně dílo. Co to je inKarta, proč to mám použít, jaký to má pro mě výhody? To tam nemají někoho, kdo jim vysvětlí k čemu reklama slouží? A ta nápaditost! Představte si rakouskej Taurus celej v červené s bílým textem W.A.Mozart a houslovým klíčem v rohu, asi jako tady: http://spz.logout.cz/foto_novinky/n868_2006_1.jpg

Lukas

Já se jen modlím, aby na slováckém expresu zůstaly. Od doby, kdy zmizely stroje „made in Skoda“ se tak nějak začalo jezdit na čas +- 5 minut. A za to ČD palec nahoru. Btw. teď už jen na R18 nějaký ten bufetwagen a bude to super cestování.

Jiří 24

Máte tam „bufetwagen“ v podobě Bmz 224. To musí stačit. Jídelák by se tam neuživil 😁

Lukas

nemyslím si, že by se neuživil. Je tristní pohled na prázdný vozík už v Pardubicích a vzhledem k vytíženosti tohoto spoje mi to dává větší smysl, než u vlaku do Púchova.

Graylag

Klíčové zde obávám se není, jestli jsou lokomotivy made in Škoda nebo made in Siemens, ale jestli patří ČD nebo ne. Kdyby byly 380 pronajaté jako Vectrony, pravděpodobně by s nimi takové problémy nebyly. Abychom jednou nebyli překvapení jak náhle klesne kvalita Německých lokomotiv pokud si je ČD koupí do osobního vlastnictví.

Mates

Tak už nejaký piatok jednu má a jazdí spoľahlivo a to má už 10 rokov

Graylag

Ještě to není ani půl roku, takže bych nejásal. Navíc tím, že ji pořizovali primárně pro potřeby VÚŽ je možné, že jí budou věnovat nadstandardní péči proti běžným strojům. Ale uvidíme.

noerf

Nemyslím si, že na to budou mít ČD následující tři roky peníze. A pak bude otázka, jak začnou fungovat výběrová řízení na železniční provoz.

Zrzek

Spíš, aby DB neobjednali od škodovky další ve verzi 109E1 a jezdily by jim bez problémů a větroně u nás věčně nestály někde v polích. Při té naší údržbě bych se ani nedivil.

JirkaK

DB si další 109E1 neobjednají, protože Škoda s jejich výrobou skončila

Zrzek

Teď mají práci na 3 roky dopředu, ale když by přišla za 2 roky poptávka na 10 obdob NIM souprav s tím že na dalších 50 opce byli by dost blbí po tom neskončit, když se naučili dělat pro DB

M H

Otázka je, jestli by stačila 109E3 ve stávající podobě (tj. bez jakéhokoli dalšího vývoje či schvalování). Pokud ne, čekal bych, že by do toho šli dost možná se Siemensem (Škoda vozy, Siemens mašinu)…tedy podobně jako spolupracují se Siemensech na vozech pro ČD.

Lukáš

Vectrony aj 380 se servisujou stejne 😉 jen ty skodovky jsou hur pristupne pro technika – to ale nic nemeni na tom, ze pravidelny servis je podle nalitanych kilometru a ne podle toho, kdo tu loko vyrobil

Ruzian1

Nebude ta eliminace zpoždění spíš tím, že přece jen je Vectron výkonnější a silnější? Když jsem s tím jel naposledy, všude jsme byli s několika minutovým náskokem.

Graylag

Právě že není, obě lokomotivy jsou papírově v podstatě totožné. Řídící systém Škodovky se navíc umí vypořádávat s nečekanými stavy nebo změnou soustavy výrazně rychleji než ten od Siemensu, což by jí mělo dát i malou výhodu. Jenže Škodovky jsou notoricky známé tím, že téměř nikdy nemají funkční všechny čtyři trakční motory, což znamená, že ten výkon téměř nikdy neumí uplatnit. Jak je možné, že jsou Škodovky prakticky trvale chromé zatímco Siemensy ne je na jinou diskuzi. Ale podotýkám, že Škoda celkem běžně dodává své motory a trakční výstroj jiným výrobcům a neslyšel jsem na ni nějaké stížnosti.

Lesan

Otázkou je, jestli je v diskuzi myšleno porovnání 380 x Vectron, nebo 371 x Vectron. Na Slováckých Ex jezdily ve velkém poslední dobou právě 371 a oproti těm je Vectron žihadlo.

Bert

A navíc měly, pokud vím před dvěma či třemi lety, jízdní dobu Česká Třebová – Olomouc 38 minut. To je PRŮMĚRNÁ rychlost 135 km/h, přičemž přes na trati ČT – Zábřeh je několik úseků, kde vlak této rychlosti nemůže dosáhnout a občas jezdila jako posily/náhrady i východoněmecká Béčka.

Jiří Kocurek

To se mi nezdá, udržet s Vmax 140 km/h průměr 135 km/h. Není tam někde skok kilometráže, po všech těch přeložkách? Skoro bych věřil tomu, že skutečná vzdálenost je odhadem o 4-5 km kratší nežli tarifní, uváděná v jízdním řádu.

Jaaa

Tarifní kilometráž nemá se staničením trati vůbec nic společného.

Miroslav Zikmund

A jak víte, že ten vlak i s Béčky na 140 nejel 160 …., v době, kdy měly 15X (ex E 499.2) jen 120 se dalo jet z Moravičan do Štěpánova bezvadně 140, ta trať na to měla a mašina to šuntovaný paralel se 600 tunami na háku vytáhla …
Proužek „udavač“ se moc podrobně nekontroloval …

Lesan

Béčka dokážou 160 jet bez následků, podvozky jsou na takovou rychlost vyrobeny. Jen je rychlost trvale omezena, snad kvůli nadměrnému zahřívání kol při brždění. Některá lehátka Bc měla 160 trvale.

bakiy

Nemají 140 spíš kvůli dynamu, aby se „neukroutilo“…?

Jiří 3

Ono, když 371 s výkonem 3MW, přeci jen sotva té 160 dosáhne i jen s 5 vozy. Oproti 6MW Vectronu.