České dráhy staví na Vysočině novou myčku pro motoráky i RegioPantery
Stavba myčky vlaků ČD v Havlíčkově Brodě. Pramen: České dráhy
Na léta 2023 a 2024 se chystá modernizace vozového parku v havlíčkobrodském středisku údržby vozidel.
Konečně budou vlaky hezky čisté….ještě by to chtělo uklízet a čistit i zevnitř. Nechápu proč např. první ranní spoj regionovou vypadá tak, že ve vlaku jsou plné koše, bordel poházený pod sedadly i na sedadlech. A co se týče čistoty Stadlerů, tak ta šla rapidně dolů potom co se začaly používat na spěšnáky Havlíčkův Brod – Slavonice….. Kolikrát aby se člověk štitil si tam sednout…. I šprcka zachycená za stolečkem tam několik dní jezdila….
Já to chápu naprosto přesně. Protože někteří lidé jsou čuňata. Včera jsem prošel vozem 1. třídy , co přijel ze ,,západu“ a vůz připomínal ležení bezdomovců. Jen ohniště chybělo.
Tak budou muset ČD (pokud nestíhají s úklidem) obejdy a bordeláře vyhazovat z vlaku anebo pokutovat. Průvodčí s tím obvykle nechce mít nic společného v té Regionově si zaleze na stanoviště a dělá, že o ničem neví…. To jsem viděl i to, jak paní průvodčí na po nástupišti motajícího se obejdu křičela, ať rychle nastoupí, že jedeme…..to jí za to potom celý vlak opravdu poděkoval, že ho ještě donutila nastoupit….smrad, bordel, řvaní…paní hned potom zalezla a cestují v tom „nechala“….. U ČD je bohužel tak trochu zvykem, že průvodčí ukazují ramena na normální a slušné lidi, kteří třeba jenom mají… Číst vice »
Já se na jednu stranu ani nedivím. Jednak když je nějaký spor, cestující má vždy pravdu a v několika případech vytáhl cestující na průvodčího nůž, zpacifikovala ho až policie. A spolucestující se do toho nemíchají, ani to po nich nikdo nemůže chtít. Zkrátka, každá mince má dvě strany. A nesouhlasím, že průvodčí někoho tepe pro špatně zakoupenou jízdenku. Naopak, začne mu vysvětlovat odkud kam jsou pásma, na jakou slevu má nárok apod. Ještě jsem nezažil, aby někdo dostal ve vlaku pokutu. To v MHD se revizor s nikým nepáře.
Bez urážky, mně už se to párkrát stalo, že mě průvodčí ČD jak říkáte „tepal“…. A s těmi slevami, třeba VDV (veřejná doprava Vysočiny) podle jejích slov prý ani sami nesmějí nabízet. Jako extrém jsem viděl průvodčího před několika týdny při výluce jak na nějakou starou paní při nastupování do autobusu řval: „ku.va nemačkejte na to tlačítko, nejsme městská do p.če, z toho vypustíte vzduch a neodjedeme“…ta paní až plakala…to ani ten řidič toho křápu se nevztekal tolik jako ten průvodčí….
Tak hulváti jsou ve všech povoláních a omlouvám se za ně, jako zaměstnanec ČD. Ale zeptám se, když Vás ,,tepal“, průvodčí, zaplatil jste pokutu? Protože já jsem pokuty nebyl svědkem za 40 let, co jezdím vlakem, na rozdíl od MHD, kde jsem to viděl hned několikrát.
Vašku, zrovna Vy se omlouvat určitě nemusíte, je fajn vědět, že je v ČD i hodně slušných lidí jako jste Vy. K té pokutě, asi se budete divit, ale pokutu (myslím si že jedinou v životě) jsem zaplatil zrovna nedávno, kdy mi o jeden den propadla červnová In karta…prostě jsem si v tom shonu neuvědomil, že už není 22.6 ale 23.6….. vlakem jezdím celkem rád, před pár lety do školy, teď do práce, ale i na chalupu a někdy i na výlety…vlaky jsem měl od mala hodně rád…. i po technické stránce, ale šotouš rozhodně nejsem. A proto mi ani… Číst vice »
Lidi, nějak se mi zvedá kufr z takových názorů, jako že by dopravce neměl vlastnit myčku a že by ji měla vlastnit SŽ, a ta vlastně také ne, ale někdo třetí a pod. Tady si dopravce něco buduje, aby byly vlaky čisté a v pořádku a zase je to špatně.
Proti čistotě nic. Jenom není jasné, kdo to zaplatí? Vzhledem k relativně nízkému využití této 100 milionové investice je zjevné, že odpisy investice budou citelně zdražovat jedno umytí.
A myslíte, že když myčku postaví nějaký Abdul Azís Ramuláh z Tramtárie, že nebude chtít investici zpět, což se promítne do ceny mytí? A nebude chtít, lumpík, ještě nějaký zisk?
Dnešní doba ukazuje, že je nejlepší nebýt pokud možno na nikom závislý.
Umývat zvenku mnohem méně často. A to ručně. Mnohem důležitější je úklid uvnitř vagonu.
Jo. Tak se to dělalo dřív. Myla se jen okna, cementem. A vše teklo do štěrku. To by se dnes asi nelíbilo ekologům. Moderní vozidla musejí mít moderní servis a lidé solidní pracovní podmínky.
Kdo tu myčku zaplatí? Cestující v ceně jízdného?
Nejspíš stát, protože je to státní podnik a kdyby se všechny náklady promítly do jízdného, nikdo by vlakem nejezdil. Kdo koupí mycí linku na autobusy MHD? Zaplatí ji cestující?
Na to zaberou jen Regíny. Ty jsou samoomyvatelné. Resp. je nikdo nesmí hanit, natož pošpinit.
Jak probíhá proces mytí elektrické jednotky/lokomotivy, Vozidlo je při mytí taženo zařízením, nebo mycí zařízení se hýbe?
Je tažen
Jak kde, jak u čeho. U krátkých vozidel se hýbe mycí zařízení, delší jsou tažena.
Např. Flirty od LE v bohumínské myčce stojí. Na ONJ v Praze je třeba ale 845 od Arrivy tažena.
Třetí odstavec od konce.
ČR posílá svou vodu zdarma sousedům, a ještě před tím ji velmi draze čistí na náklady obyčejných nyní už nepokrytě chudnoucích občanů.
A to jako chcete zahradit Labe v Hřensku, aby hladina nastoupala na 340 metrů nadmořem, zatopila celé polabí a u Třebové začala přetékat do Moravy?
To by bylo nejlepší. Vyřešilo by se tím mnoho problémů, od závislosti na fosilních palivech po pragocentrismus… 😀
https://necyklopedie.org/wiki/%C4%8Cesk%C3%A1_p%C5%99ehrada
Moc nechápu proč tyto služby (mytí, odstavení, depo, fekální kolej atd.) nenabízí nebo nepronajímá Správa Železnic, ale nechává to na dopravcích. Chápu, že mají mít dopravci možnost si tyto služby zajistit sami, ale nějakou základní síť by podle mě měla provozovat SŽ.
SŽ vlastní myčku v Brně. Provozovatel ji má v pronájmu.
Pretože spoločná umývačka SŽ by ďalej vyrovnávala podmienky medzi dopravcami. Keď bude táto umývačka patriť ČD a nebudú ju chcieť dať k dispozícii inému dopravcovi až vyhrá súťaž napríklad na vlaky HavlBrod–Pelhřimov, tak potom čo? Vyrastie hneď vedľa nej druhá umývačka „42. Železničnej a.s.“? Takže áno, dopravci by mali prevádzkovať vozidlá, ale potrebnú infraštruktúru (napr. fekálne a odstavné koľaje, tankovacie stojany, umývačky) by im mala za rovné podmienky poskytovať SŽ. Prípadne tento „handling“ oddeliť ešte do samostatnej spoločnosti podobne, ako je to v letectve. Tam tiež lietadlo neobskakujú zamestnanci letiska, ale zamestnanci zmluvnej handlingovej firmy, ktorá si od letiska zase… Číst vice »
Když bude všechno vlastnit SŽ, tak pak nemělo smysl rozdělovat ČD. Pokladny, půjčovny vozů takových nápadů už tu bylo.
Na co pokladny?
Automaty na lístky by měly být v rámci IDS, na přestupním bodě vlak-bus-mhd „společné.“
Kdo prodá lístky (trafika u nádraží, obecní infolancelář,…) tak ať si nechá provizi.
Je to zařízení služeb podle zákona o drahách. Není možné jen tak zakázat přístup jinému dopravci.
A prodat budějcký pivovar a podobné velmi ,slušně řečeno ,kraviny. A to byste chtěl dopravci stavbu té myčky zakázat?
Já souhlasím. Je to věcí dopravce. A zatímco ČD investují do nových ekologických myček, s využitím recyklované vody, kanalizací apod., tak jiní dopravci (neříkám všichni) to řeší tak, že naženou pár bab s košťaty, hadry, kýbly a hadicí někde do kolejiště a všechen odpad, špína a chemie se vsakuje do země. Potom není divu, že takový dopravce je o 5 Kč levnější, protože těchto 80 mil. Kč (nebo kolik) za myčku prostě v té ceně za vlkm nemusí odepisovat. A takových věcí je spousta :-/
Ekologie je hobby bohatých. Připadá vám většina obyvatel ČR bohatá?
Nepřipadá. Ale stejně tak mi nepřipadá ekologie jako hobby bohatých ale jako nutnost pro nějakou dlouhodobou udržitelnost života.
Tak holt se vlaky budou umývat méně často. Kapacita 25 umytych vlaku denně je totiž silne predimenzovaná.
To je teoretická technická kapacita. Realita bude denní 12 hodinová směna, či spíše Po – Pá osmičky ….
Pak je otázkou využití této 100milionove investice
To by bylo praktické. V noci a o víkendu, kdy většina vozidel stojí, bude stát i myčka.
V tom článku se nepíše o 25 vlacích, ale o 25 vozidlech. To taky může být třeba jen 25 vagónů…
o 5 kc? neni tam chyba v radu?
Tak ono v praxi ani žádný jiný dopravce než ČD myčku v blízkosti nádraží postavit nemůže neboť mu nepatří pozemky. Musí nejprve pozemky vykoupit, jenže ty patří obvykle SŽ nebo ČD. Se SŽ je domluva na odkupu nepotřebného majetku strašná (viz: raději něco zbourají než aby to prodali) a u ČD víme (z uniklých emailů OEBB) jaký mají přístup k prodávání majetku konkurenci.
Myslím že už nejsme v té době, o které mluvíme. Dneska už by si něco takového asi někdo těžko dovolil. (U SŽ teda je doposud možné úplně vše, v tom souhlas…)
Doporučoval bych se podívat na šrotiště ČD v České Třebové a potom psát o jejích ekologii 😉 Ale zase nutné ocenit i dílčí kroky.
Byl jsem svědkem, jak se z jistého černého vlaku vycucávají toalety přímo na hlavním nádraží v Praze u nástupiště.
Proč? Třeba že by na tom Dobrá správa vydělávala? Ba ne, to nemá zapotřebí.
Nejhorší správce majetku je stát. SŽ je stát a proto je dobře, že to nechávají na dopravci.
Jenže prakticky všechnu železniční infrastrukturu v okolí tratí vlastní ČD (čistě proto, že se to tak při rozdělení na SŽ a ČD rozhodlo) a ČD je taky stát.
Ať je SŽ sebehorši, tak nechápu proč by měla českým drahám ještě uklízet a čistit jejich vlaky?
Netvrdím, že jim má uklízet vlaky, ale přišlo by mi správné, kdyby nabízela infrastrukturu pro běžnou údržbu vlaků všem dopravcům. Ať už formou pronájmu té infrastruktury a nebo jako službu.