České dráhy spustily prodej jízdenek do nočních vlaků k polskému pobřeží Baltu

Železniční stanice Hel. By Travelarz - Own work, CC BY-SA 3.0 pl, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=44535151Železniční stanice Hel. By Travelarz - Own work, CC BY-SA 3.0 pl, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=44535151

Směrem k polskému pobřeží Baltu lze využít také pravidelný denní spoj EuroCity Sobieski.

61 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kajman

Pro mě bohužel nepoužitelné. Pro pětičlennou rodinu se v lůžku dostáváme tam a zpět někam ke 12 000, a to nepočítám cestu do Bohumína. Amsterdam z Pasova mě vyšel asi na 9 a půl, pravda v lehátku, ale zase jsme měli samostatný oddíl pro sebe. Za ty prachy už fakt do toho Gdaňska radši doletím.
A to jsem šotouš, podotýkám. Jenom ekonomika tohohle podniku je silně mimo, a to si zrovna myslím, že rodiny by mohla být cílovka.

Elb

Já si myslím, že jsou tady cílovka dětské tábory, tam jsou vždycky davy harantů na kolech i na cestách. Takhle celý turnus strčí do Béčka a dětska z toho mají ještě zážitek.

Facepalm

Jedete na tejden k moři a řešíte, že hodina na přestup je moc? Když někam letíte, taky přicházíte na flugháfen 20 minut před odletem?
A očekáváte taky, že z těch vašich zakopanejch Otrokovic pojede ke každýmu letadlu spoj tak, yby vám to přesně vyšlo?

Roman Svačina

Minulý rok v srpnu jsem s dětmi (4 a 6 let) TLK „Wydmy“ vyzkoušel. Bohumín-Leba v humanizovaném béčku. Ve stanici Mszyna (píšu to správně?) jeden cestující ve vlaku umřel. Čekal jsem peklo během cesty. Ale kupodivu to i s dětmi šlo. Žádný luxus, ale i žádná pohroma. Takže „u mě dobrý“. Obsazenost vlaku mohla být tak cca 80 procent.Cesta zpět úplně na pohodu, díky menší obsazenosti. Takže jo, jde to.

Redneck

Off-topic: Dostava me, ze se deni kolem UPDI zabyva (velmi solidne musim rict) SeznamZpravy, a ne tento specializovany web. Asi ta vladni sarada neni dost zabavna?
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-je-to-nezakonne-napsal-do-bruselu-ministr-mu-zrusil-urad-231391

Jan Sůra

Není. O zrušení UPDI se mluvilo před samotným výběrkem a o neschopnosti MD zahájit včas výběrko jsme psali xkrát.

Laborec425

Protože se asi počítá s čekáním na Moravii 😀
Vtip.

Martina

Je škoda, že neexistuje spojení na Štětín a dál nahoru k moři. To by bylo ještě lepší…

Miropiro

Stačí dojet do Katowic a z tama jede noční vlak do Štětína.

Anonymus

Ceske drahy urcite ne. Zpozdeni, ignorace, drahota, neochota, neprakticnost a neziskovost. Nechci

Dodo

Škoda, že to ČD provozují jen těch pár km na státní hranici 😀

Anonymus

Aha, to jsem si nevsiml. Za me je to spis lepsi info, pac CD dokazou zvorat vsechno

Jenisej

Nic proti nočním vlakům, ale Bohumín – Balt v humanizované Béčku, již nikdy více. A proto letos letadlem z Mošnova za 14 stovek a za hodinu a půl s přestupem ve Waršavě jsme u Baltu.

Petr

Tak ho dojedete v Katowicich kde ten vlak stoji dlouho nebo v Gliwicich

Laborec425

O půlnoci, místo toho abyste už od půl desátý spal.. Takže blbost. Prostě jet o vlak dřív a nejet Moravií.

Staňa Míček

Loni jsme byli u Baltu. Tím vlakem Sobieski. Cesta v poho. Fascinovalo mě, že celý ten koridor (mimo skanzeny Chalupki-Katowice a uzel Warszawa), jsme jeli permanentně 160. Vůbec jsem netušil, že mají trať už tak hezky opravenou. Ale nelíbil se nám čas příjezdu 17:08, když check-in jsme měli do 18:00. Nicméně riskli jsme to a vlak do Sopot přijel včas (!!!), takže jsme to bez problému stihli. V Helu jsme byli na jednom z výletů a naprostá spokojenost. Prostředí, ceny, čisté moře a hlavně málo lidí. Pokud někomu nevadí studený Balt, tak směle do toho. Jenom teda tyto noční vlaky… Číst vice »

Facepalm

Jo, to je normální, že je Čech překvapenej, když poprvý dorazí do Polska. Zatímco se na ně ze smradu naší kotliny blahosklonně díváme jako na venkovany a šmelináře s falešnejma hadrama, oni za 20 postavili téměř komplet dálniční síť a do železnic šlapou taky slušně. Krom toho nejsou montovnou závislou na automotive, ale stávají se slušnou technologickou velmocí.
A HDP? My máme za poslední 4 roky „růst“ cca -1 %, Poláci + 11,2…

Jinak, Balt není v létě studený, ale má osvěžující teplotu :).

Granja

Jeli jsme tu trasu do Gdańska před rekonstrukcí trati. Většinou okolo 50, přes vexle pomaleji. Použít nyní toho „sovětského“ přes den nelze než doporučit. A stojí za to navštívit i Malbork, který stojí těsně vedle kolejí.

Jaroušek

Mají tam rovinu tudíž ta 160 je tam namístě.

kody

Nejezdily loni lůžka i do Kolobřehu?

Twix

Letos taky… je to tam hned na začátku i v mapce.

kody

Noční vlak neznamená automaticky lůžkový vlak. Tady v článku se píše, že do Kolobřehu letos jen 2./1. třída na sezení.

Rezte

K tomu vlaku Pirat do Kolobřehu připojují v Katovicích druhou část vlaku, která začíná v Bielsko-Bialej a v té je lůžkový vůz.

Twix

Aha, toho jsem si nevšiml. Škoda.

Jan

Někteří Češi už pochopili že je to poloviční vzdálenost, výhradně písečné pláže a jen nepatrně studenější moře než v Chorvatsku…

Kubrt

Nepatrně studenější 🙂 Osobně to mám na Baltu velmi rád, mnohem radši než v Chorvatsku, ale ten klimatický rozdíl určitě není „nepatrný“. Pokud někdo chce za teplem, tak ho Balt neuspokojí.

Vitapb

Pro mě je v Chorvatsku a dál, obzvláště v sezoně nedýchatelno. V Polsku když je hezky, je pro mě ideálně. Blbý je spíš to, že netrefit to hezké počasí je tam víc pravděpodobné. Když jsem byl u Baltu poprvé (asi červenec 2020), nechápal jsem že sem neproudí davy turistů namísto Chorvatska. Levno, moře čisté a písek tak jemný že se mi rozsýpal pod nohama. Nicméně pak jsem viděl totálně chybějící turistickou infrastrukturu (wyspa Sobieszewska) pochopil jsem částečně proč sem ty davy nejezdí. Pochopitelně předpokládám že po délce toho pobřeží nějaké rezorty budou.

Jan

Globální změna způsobuje, že se v Baltu ochladím v horkém létě tak akorát…

Jan T.

To nastane až když bude u nás týden 40 stupňů.

Slosor

Nejdůležitější dle mého je dovolenou u Baltu neplánovat s dlouhým předstihem, ale týden, max. dva předem, kdy už se dá jakž takž spolehnout na předpověď počasí. Praktikujeme už dlouhá léta a ještě nikdy jsem tam nezažil vyloženě špatné počasí. Bude to sice dražší, pro někoho i problematičtější v práci s dovolenou, ale pořád daleko lepší, než kdyby mělo celou dovolenou propršet.

Jan

Asi záleží, jak je kdo otužilý…

Samo

Osobne práve tú teplotu považujem za hlavnú výhodu Baltu. Je tam tak akurát príjemné teplo že človek si to vonku užije v tričku a kraťasoch a more je tak akurát príjemné. Na rozdiel od južnej Európy kde v zásade človek nemá inú možnosť ako byť v tom mori celý deň, lebo mimo neho je teplo na zdochnutie.

Facepalm

Přesněji řečeno „pokud chce někdo 45 ve stínu a teplotu moře 32, tak ho Balt neuspokojí“ 🙂

Přijde mi, že na Baltu bejvá (minimálně poslední léta) zhruba stejný vedro jako u nás (což mě osobně přijde až až) a ani to moře už neni tak studený, co bejvalo. Poslední dva roky v srpnu pokaždý 24 – 25 stupňů, a třeba ve Viselským zálivu ještě o stupeň dva víc.

Granja

Prostě se musíte trefit do počasí. On ten jantar se také nedá sbírat všude.

Daniel Jablonecký

Výbornej název souboru: ulitba.jpg 😄

Petr

Od EC 100 je na prestup na Pirata v Katowicich asi 45 minut.

Kubrt

To je otázka, jak moc má smysl takovéhle sezóní vlaky zabudovávat do české „celoroční sítě“, respektive jestli to vůbec jde. Důležitější je, aby se ty soupravy nějak poskládaly (alespoň teoreticky) do provozu na lokálkách do Helu a Leby, zatímco zájezd do Bohumína je spíš zveřejněné soupravová jízda, než aby stál za nějaké sofistikované přípoje.

Jakub

První třída bude jistě pro všechny zážitek, když se jedná o vozy AB 349

Libcha

Když pomineme absenci klimatizace, která by pro noční cestu nemusela být nutná, jedná se stále o docela slušné vozy, obzvlášť pokud budou z těch sérií pronajímaných PKP, které mi přišly subjektivně nejzachovalejší a nejudržovanější. Největší nevýhodou je asi klasický záchod hnojič.

Lord Pitzbudka

Nelze se zavděčit všem.

Samo

Škoda tých časov. Zvyknem chodiť v lete na pár dní do Gdansku a toto by som určite rád využil, ale tie príchodov sú nepoužiteľné, je to bez šance aby sa človek vyspal.

Lord Pitzbudka

Jako, že vstávání v sedm je tak brzo, že se člověk nevyspí?

Jan

Tam moc není kde spát. Lůžka jsou téměř okamžitě vyprodané, protože se řadí jen jeden vagón do každé destinace. Jinak se mačkáte s 7 dalšími poláky v kupéčku s vydýchaným vzduchem a kolem sebe hromadou kufrů. V tom se dá spát akorát ve zlámané pozici možná když to chvilku někde stojí.

Kubrt

Ale kdyby v tomto Samo jel o hodinu déle, tak se taky nevyspí. Naštěstí jízda těmito vlaky je dobrovolná, nikdo nikoho nenutí takto cestovat.

Samo

O siedmej to má príchod do cieľovej stanice. Osobne zvyknem vstávať tak hodinu pred príchodom, nech sa stihnem umyť, naraňajkovať atď. Čiže sa bavíme o šiestej. Ale len ak človek ide na koniec sveta. Cez mestá ako Gdansk alebo Sopot to ide ešte skôr. Takže kľudne vstávanie o štvrtej alebo piatej. A áno, to je moc skoro, pre mňa to znamená 4-5 hodín spánku.

Vzhľadom na to sú to letné sezónne vlaky, očividne mieria na dovolenkárov, takže by som očakával nejaký normálny čas príchodu aby si človek už po ceste oddýchol a nevstával so sliepkami.

lii

Nechápu, proč není možné dovést ty vlaky o pár kilometrů dál na Ostrava hl.n.

Kubrt

Jedná se primárně o aktivitu PKP-IC, realizovanou pomocí vozů domovské stanice Bohumín. Výchozí stanice Ostrava by znamenala soupravové jízdy do Bohumína a zpět, na podnikatelské riziko ČD. Tak nevím, no, jestli by se jim to vyplatilo.

nekdo

ano, my víme.

§2 Nedá se to
§4 Nikdy se to tak nedělalo
§7 Lidé by to zneužili
§11 Není na to předpis

zapomněl jsem na něco?

bkv

Zapomněl: nevyplatilo by se to…

Twix

No prostě by všechny ty operace (úvrať v Bohumíně, jízda do Ostravy – asi Svinova aby někdo neřekl že hl.n. pořád nestačí – tam zase objet soupravu, Sv jízda zpět do Bohumína, totéž pak večer zpět) asi nestály za ty přínosy. Navíc ty vlaky jsou 3 a ráno klidně můžou přijet všechny naráz, to by se to tam do té Ostravy mohlo všechno pěkně motat.

Twix

Pardon jen dva, předtím býval ještě TLK Wolin do Štětína a Svinoústí.

Petr

Timhle zpusobem ale muzete zkritizovat neexistenci spojeni kamkoliv. U nas proste neni polsky pobrezi zdaleka tak popularni dovolenkova destinace jako pro Polaky. Proto asi ten vlak nejezdi z Ostravy, ale ani z Olomouce nebo Prahy.

Kubrt

Kolik % klientely těchto vlaků tvoří obyvatelé ČR?

Josef Švejk

Asi tak jedno procento. Většina obyvatel ČR jede na jih Evropy, a ne na sever, kde se nedá v moři koupat ani uprostřed léta.

PetrzOlomouce

…ostatně Poláků taky.

Twix

To bych neřekl že 1 %, z Bohumína to prázdné nejezdí. Samozřejmě že na delší koupání je Balt studený, ale ne každý jezdí k moři primárně aby se v něm pořád koupal. Balt začíná být opět celkem populární, dá se to tam kombinovat s cyklistikou, občas skočit i do moře a nemuset se hned sprchovat jako u Jadranu. Tam taky člověk potká lidi co jedou k moři ale většinu času se válí u hotelového bazénu.

Laborec425

Já osobně na svojí nej dovolenou vzpomínám, když jsme byli u Baltu. A když jedu někam na jih a objevím se u moře, zvedá se mi žaludek z toho, co jsem tam spatřil.

Facepalm

TIpnu si – nikdy jste tam nebyl, žejo?

Antonín

Jinak, kolik % jsou plně platící cestující a kolik FIPkařů?

Karel

Ano zapomněl se. Je to aktivita Poláků, kteří to platí a je na nich, odkud kam ty vlaky pojedou.

JGR

je na to předpis