České dráhy spouštějí novou traťovou jízdenku, první měsíc bude se slevou
RegioPanter na trati Pardubice - Hradec Králové. Foto: České dráhy
České dráhy novou jízdenkou reagují na častější práci z domova.
České dráhy novou jízdenkou reagují na častější práci z domova.
Odzkoušeno , funguje 😀 vyplatise na usek Tábor-České Budějovice , jakmile pokračuji na jedné z tras do Prahy , což často , vyplastí se jednotlivé vázané jizdenky , ( nechápu jak je možné že Čb-Praha stoji 44 kč a Ta-Ph 37 kč , neb Čb-Ta stoji 24 kč , s novou traťovkou 21,4 kč na jeden směr) , mám slevu ( 18-26 ISIC)
Zkusil jsem tu jízdenku v Můj vlak najít a nepovedlo se. Buďto je to tam velmi dobře schované anebo se čeká na půlnoc. Obojí je imho špatně.
Je po půlnoci a mám stejný problém
Tak už – nutná aktualizace aplikace v google play.
Jsem toho názoru, že nové cestující ČD získají jen v zanedbatelném počtu. Tohle není breaking change pro lidi, co jezdí autem. Jen se převedou postupně cestující z jiných typů jízdenek.
Bez IN 25 či IN 50 je to poměrně dost drahé, o možnosti mít to za polovic se běžný řidič auta nedozví a zas se vrátí k autu.
Lidi volí auto především v situacích, kdy to mají na nebo od vlaku vlak daleko. Prostě to vlakem nesmí trvat 2x tak dlouho. Totéž platí i pro autobus. Neboť z Luhačovc do Zlína vlakem?
A nebo jen prostě z lenosti, to taky bývá důvod, občas.
Je to pro lidi na HO nebo když mají možnost spolujízdy nebo když berou dovolenou.V čem je problém?
Po dvou letech, když už to zřejmě skončí. Tak to je úžasné.
Lidí na homeoffice, kteří dojíždějí méně než 5x týdně bude přibývat.
Trochu problém je, pokud nevíte, kolikrát do měsíce pojedete. To pak radši na jednotlivé jízdenky. Těch předplacených 10 dnů by se pak mohlo prodražit. 🙂
Chápu:
§10 Stejně to bude na hovno
Nechápete. Dám svůj příklad. Jsem na HO a např. dnes jedu do práce. Ale já nevím, kolikrát tam v dalších 30 dnech znovu pojedu. Může to být 2x, 5x, 10x nebo i 15x. Já to prostě nevím, zaměstnavatel mne povolá podle potřeby a situace. Takže je pro mne automaticky nejvýhodnější 10denní traťovka?
Když nevíte, kdy a kam pojedete, tak to je problém s každou jízdenkou, ne?
Já vím kam pojedu (do práce a zpět), ale nevím kolikrát to bude v dalších 30 dnech, pokud si tuto traťovku pořídím. Proto raději volím jednotlivé jízdenky. Pokud vezmu modelový příklad tento únor, tak jsem jel 4x, tzn. 8 jízd. Cenově bych pak za jednu jízdu s novou traťovkou dal 112 Kč, ale při použití jednorázové jízdenky 64 Kč. To je to, co se tu snažím ukázat.
Bude jich míň, než v těch 2 letech. Určitě to hodně lidí použije , ale proč to vymýšleli/zaváděli 2 roky?
Jako že měli reagovat někdy v květnu 2020?
V květnu asi ne, ale už na podzim 2020 bylo jasné, že se to protáhne.
No já nevím co bylo na podzim 2020 jasné, spíš to že to směřuje k další pořádné vlně s nejasnými dopady, nakonec to vyústilo v uzávěru obcí v březnu.
U nás byl víceméně celý po celý covid kancelářským profesím nařízen nebo silně doporučen home office, a teprve teď se to mění v „nový normál“ s nějakými 2-3 dny týdně v kanceláři. Takže teoreticky přichází tato jízdenka akorát v čas.
Zní to sice hezky. Problém je, že moc dobře víme, jak tyhle traťové jízdenky fungují. Ukázkovým příkladem je Brno. Jet z Veselí do Brna je dražší než jet ze Starého Města do Brna, což je naprosto absurdní.
V čem je problém?
Jestli busem vlakem nebo autem z veselí bych spíše řekl rozhoduje parkování/poslední milé. Např ve 3 do popuvek na západě Brna na nepravidelně jízdy se jezdí autem.
Do centra Brna nebo na cernovickou terasu je to vlak a mhd
V čem je problém? Jako člověka, který potřebuje jet na otočku do Brna s IN25 a bez potřeby jezdit v Brně MHD, mě vyjde levněji si koupit celodenní lístek IDS JMK za 190,- Kč. To je ten problém.