České dráhy soutěží firmu, která opraví CityElefant poškozený při modernizaci koridoru
Srážka nákladního auta s jednotkou CityElefant v Poříčanech. Foto: Drážní inspekce
České dráhy odhadují náklady na opravu na 21 milionů korun.
Škoda, kdo jiný.
Ten kdo vyhraje soutěž..
Osobně nechápu, proč toto vůbec musí řešit dopravce. Viník je znám. Škodu nejspíš platí pojišťovna. Čekal bych, že opravu vlaku do předchozího stavu zajistí viník/pojišťovna bez keců a na své náklady. A dokud nebude oprava hotova zajistí buďto náhradu nákladů za chybějící soupravu nebo náhradu soupravy samotné.
Nechápete, proč to řeší majitel? Když vám někdo nabourá auto, taky mu tam necháte klíčky s tím, ať to přiveze, až to bude hotový? Já osobně si tedy nechám vyplatit peníze od pojišťovny a pak si řeším servis (už jen proto, že částka vyplacená pojišťovnou může převyšovat náklady opravy a v případě, že bych to nechal opravit „v cizí režii“, by tento rozdíl skončil v kapse někomu jinému).
Bohužel, když mi někdo nabourá auto nemusím řešit administraivní omezení typu zákona o veřejných zakázkách, výběrové řízení apod. Jinak, když vám v tomto případě vyplatí pojišťovna více, tak se jedná o neoprávněné obohacení a pojšťovna Vás pak může dobře vláčet po soudech. To že se to nedělá, protože by se mohlo po pojišťovně požadovat uvedení do původního stavu (nebourané auto) je druhá věc. Ale zpět k vlaku. Vzhledem k tomu, že jako státní akciovka se musíte řídit zákonem o veřejných zakákách, tak pojišťovna veškeré škody spojené s dlouhým čekáním hodí na Vás, protože to, že musíte udělat výběrové řízení, někdo… Číst vice »
No…. to, co říkáte o tom neoprávněném obohacení je nesmysl, dostanete na ruku tabulkově vypočítaný prachy a co a za kolik si zařídíte, je zcela vaše věc. Klidně si to můžete opravit i za dvojnásobek (nebo za půlku, do toho už pak pojišťovně věru nic není. Můžete se samozřejmě rozhodnout i pro cestu „ať to řeší pojišťovna“, kdy s penězi vy vůbec nepřijdete do styku, ale stejně s tím máte dost papírování a povídání si s milými lidmi v pojišťovně. Nicméně, to opravdu jen tak na okraj. K tomu co píšete dále – ano, svým způsobem to dává smysl, ale… Číst vice »
Prosím? Jaké neoprávněné obohacení, když výši škody určuje likvidátor pojišťovny.
Jedná se o tuto nehodu:
https://www.koridory.cz/mimoradna-udalost-v-poricanech/
Hele, podle popisu škody, vizuální z místa nehody je na těch vozech „hlubší rýha na boku“ vymlácený nějaký okna, zničený jedny vrata a orvaný nějaký madla a tak… Chápu, že skříň je hliníková a bude se to muset asi nějak vyříznout a zavařit ale to to fakt bude stát 21mega?
Není mi jasné, proč pro takový případ není předem zasmluvněn nějaký „opravce“, nebo proč to není v rovině procesu ošetřeno jakkoli jinak tak, aby se dalo začit opravovat okamžitě. Chápu, ža vlak je o poněkud jiné ceně, ale pricipielně je to úplně to samé, jako by se muselo vypisovat výběrové řízení na nabouraný autobus. Protože pokud to pak v praxi vypadá tak, že výběr dodavatele trvá půl roku, znamená to, že celá jednotka celých těch půl roku někde stojí, místo aby vydělávala, tedy k samotné ceně opravy je třeba připočíst i tuto ztrátu.
To by Dráhy musely mít uzavřenou nějakou rámcovou smlouvu na opravy. Na uzavření smlouvy potřebujete výběrové řízení. Zkuste vymyslet zadání pro takové výběrové řízení, které bude z právního hlediska čisté. Obávám se, že je to nadliský úkol. A k příladnému soudu se nikomu z managementu nechce….
Netuším, co by mělo být na výběrku na opraváře tak strašně složitého. Rámcová smlouva je zcela běžný institut, který je zejména u kritické infastruktury běžně užíván právě proto, aby se případný průser dal řešit hned. Řešit i vcelku lehká poškození pokaždé ad-hoc a tak, že tři měsíce po události ještě není vybrán dodavatel, je prostě logický i ekonomický nosens (pod který se však nikdo „podepsat“ nebojí). Ono ani na tom podpisu případné rámcové smlouvy by nebylo nic moc nadlidského, kdyby příslušné instituce nesoužily spíše než svému účelu jako zaopatřovací ústav pro zasloužilé straníky (plus je tu samozřejmě ten nejzásadnější důvod,… Číst vice »
A podléhá vůbec oprava zákonu o veřejných zakázkách? Tipoval bych, že škodu nebude platit veřejnost, ale viník nehody (velmi pravděpodobně prostřednicvtím pojišťovny). A pojišťovny vesměs mají mírnější podmínky, stačí „cena obvyklá.“
Ten den jsem si to zpoždění odsmrděl ns nádraží v Kolíně.🤪😛
Bez této informace jsem nemohl být
Jak soutěží kdo to dodával by to mněl i pozáručně opravit snad by to nechtěly po jiném volu.
Takový to, když ve větě na půl řádky nasekáš 7 hrubých chyb, ale cítíš se povolán vyjadřovat se ke komplexní problematice.
To je zde ostatně takový klasický a letitý nešvar, že…
A co tie CityElefanty, co mali problem so nadavanim sypkeho snehu pred par dnami?
* nasavanim*
Ty nebyly poškozené NA takže se jich to netýká.
Modernizanizace, to je něco jako „víc než modernizace“?
Vsak proč nepoužijí vloženy z té soupravy co vezli na hřbitov?
Chudák ta Praha s malým p.
Nezvládla by to opravit dcera DPOV, bez zbytečného zdržování? Nehoda se stala v listopadu, výběr dodavatele se očekává v dubnu, to dráhy ty Elefanta nepotřebují, že od nehody po vypsání soutěže uplynou 3 měsíce?
Teoreticky zvládla. Ale to by někdo psychicky nevydržel a podal námitku na antimonopolní úřad.
Námitku by antimonopolní úřad musel odmítnout jako nepřípustnou, ale mohl by vzniknout spor s pojišťovnou o proplacení škody. Když si havarované auto opravíte svépomocí, tak pojišťovna nezaplatí zdaleka tolik, jako když auto dáte do jí schváleného autoservisu. Tohle je obdobné.
Jak je správně uvedeno – klíčové je slovo „dcera“ = není to oprava svépomocí, ani vnitřní dodavatel. Proto i to co dělá DPOV se musí soutěžit. to by si to muselo opravit depo samo.
Určitě zvládla. Ale to by se na tom nemohl nikdo nabagrovat. Nešlo by tu zakázku příhrát někomu známému apod.
Firem neni az tolik ..takze pocity, ze vzdy se nekdo musi nabagrovat bez dukazu ……….bych urcite nedaval na forum a zvlaste takeho stupne….. pokud nejses mentalne mimo vis kam nar.. nezapominej, ze i na foru kdyz mas po 18 a nejses pravne omezeny mas odpovednost za to co pises … ale to je na kazdem a jeho chovani
Žejo, přihrajte to tamtomu známému, aby se žádný známý nemohl napakovat.
DPOV disponuje technologií pro svařování hliníku?
Nevím, proto to píšu s otazníkem. Jinak tam asi nebude práce za 20 mega pouze svařování skříně, teoreticky mohla většinu opravit DPOV a ostatní práce popřípadě poptat.
Ikdyby ne, snad není tak složité tuhle technologii pořídít, není to raketoplán.
DPOV ma sama nestihacky terminov netajili sa tym CD u jednotek pro OL kraj ( aktual to dela myslim ZOS Zvolen?)…. aktualne pres pandemii to az tak nehori at to radeji udelaji poradne..