České dráhy slibují v Královéhradeckém kraji 40 nových vlaků
Regionova u Teplic nad Metují. Foto: České dráhy
Nově mají jezdit přímé vlaky z Pardubic a Hradce Králové do Svobody nad Úpou nebo Broumova.
Nově mají jezdit přímé vlaky z Pardubic a Hradce Králové do Svobody nad Úpou nebo Broumova.
Místo 810 Regioznova. Tomu říkám pokrok. Ten prostě nezastavíš.
V první řadě by jste měli pořádnými vlaky obsadit trasu mezi HK a Prahou. Někdy ty dobytčáky jsou záživné. Standardem by měla být fungující Wi-Fi ve všech vagonech. Vagony by měli být stejné a né většina kupé a jeden vagon kde jsou sedadla po dvou nebo po čtyřech…..-)
Jen pro vaši informaci, tyto vlaky s HK nemají nic společného, ty objednává MD. A jejich úroveň je poměrně vysoká. Rozhodně zde nejezdí žádné dobytčáky.
No, ty BDs to je humus celkově a v poslední době snad i čím dál větší. ABpee je v pohodě, ty Bpee by potřebovaly alespoň nějakou obnovu interiéru, potahy vyčistit, vyměnit, opravit nátěr interiéru.
ABpee v pohodě?! WTF nejhorší vagón na rychlíkových spojích, BDs je starej šrot, ale aspoň si tam natáhnu nohy. O tom co v ABpee vydávají za jedničku radši pomlčet…
Objednává to MD, to je pravda, ale „vysoká úroveň“ je trochu přehnané označení. Béčka navzdory oficiálnímu řazení stále často kralují, první třída v podání ABpee taky žádná sláva.
ABtee je nejhorší jednička na rychlíkových linkách a fakt se mi příčí označovat ten vagón za jedničku, arriva na R14 má totéž jen s jinými potahy a lepším místem na nohy a je to dvojka. Snad s příchodem mini railjetů na R15 a Ex6 přijdou ABmz…
Rychlíky objednává ministerstvo.
Nicméně proč by vagony měly být stejné, kdo něco(kupé/velkoprostor) chce ať si vybere při volbě místenky. Jenom pokud je vůz označen jako první třída, ať je lepší než zbytek soupravy..
Nevím jestli jezdíme stejnými vlaky, ale co se rychlíků Praha – Hradec – Trutnov týká, tak tam je prasenčák typu ABtee, pak starý BDs což je jediných 5 kupat v kmenové soupravě a 2x Bpee. Pak se k tomu v pro HK-Praha někdy připojují Bmz jako posily a to jsou jedny z nejlepších kupé vozů Osobně jezdím jedničkou, ale ten prasenčák ABtee co tam jezdí jako první třída mne naučil jezdit do Prahy přes Pardubice.
Jo to jsou podmínky v květnu vyjednávat co bude jezdit v prosinci. Kdo má šanci něco sehnat a připravit? Proč je neskutečný problém udělat normální výběrové řízení s jasnými parametry, chceme takovou a takovou kvalitu vozidel,tolik a tolik km, dopravce se zaváže že slíbená vozidla má aspoň smluvně zajištěná. jeden rok vypíšu, druhý rok vyhodnotím a za tři roky dopravce nastoupí s novými vozidly, když budou stačit ojetiny tak umažu dva roky. Takové výběrové řízení u nás ještě neproběhlo a nejspíš s různými vymluvami nikdy neproběhne, protože by bylo moc jasné čisté a průhledné.
Nejpozději od 28.září 2042 už nebude důvod vypisovat výběrová řízení…😈
Všechno odjezdí Státní dráhy…👺😂
Na trať 047 je 810 v zimě dostačující, pro těch 5 domorodců, kteří jsou spokojení. Vzhledem k profilu trati a v případě pořádné zimy pro regionovu problém. A komu může vadit 810 po rekonstrukci (vzor liberecký kraj)? Co se týče počtu žraloků, ve většině případů bude stačit 1 do Svobody, 1 do Broumova. V pátek navíc posila do Trutnova, v sobotu dopoledne do Teplic, v neděli posily směrem zpět k Pardubicím.
810 není bezbariérově přístupné vozidlo, a tudíž pro ni ve veřejné dopravě subvencované z veřejných rozpočtů není místo. Veřejná doprava je služba pro všechny občany bez diskriminace osob se sníženou schopností pohybu.
A poptávka nehraje roli? Ona ta regionova bude dražší než 810 a navíc vím, že do cílové stanice dojede…
Vážně? A v UK toto neplatí?
Tam toho neplatí…
Fakt bezbariérovost asi neřešte… Že tady ještě jezdí vlak je malý zázrak.
810 sice není bezbarierová, ale to valná většina stanic mezi Trutnovem a Teplicema také ne… v Teplicích se kupříkladu nastupuje z úrovně kolejiště.
I v takové stanici se lépe nastupuje do 914 než do 810/854/954…
Sliby se slibujou a blázni se radujou.
Jak takovej blabol souvisi s tematem?
Drahý toho slíbily, třeba nové motoráky na Kladno, nebo stadlery do Olomouce..
Oni slibují a neplní i ostatní dopravci, ne jen ČD. Třeba i ten tvůj RJ. Ten už asi nemá ani na to slibování, že se sem ani nepřihlásil.
On fakt nebyl mezi těmi 31 zájemci?
Čti pořádně článek. HK oslovil 31 dopravců. Reagovali jen někteří a podle článku, který tu o tom před časem byl mezi nimi RJ nebyl.
Jo aha. Takže tentokrát je špatně, že nic neslibuje, protože ho nejde seřvat za to, že něco slibuje. Inu taky „logika“.
Nejsi trochu paranoidní ? Já nikoho nechtěl seřvat a ani neseřval. Jen jsem odpovídal na narážku od avlaky na ČD .
A kdo jiný neslibuje? Z hlavy mě napadá RJ s Pesama v Ústeckém kraji. Arriva, ta neslibuje, ta otevřeně přiznává, že jezdit chce prakticky jen s tím, co vyřadí DB a jde to ještě pomocí nějaké menší modernizace použít. Na objednavatelích pak je, co jim vyhovuje líp.
Tudle jsem někde čet, že ten, kdo jen slibuje, je méně důvěryhodný, no tak já už se v tom fakt nevyznám, ale pomluva to prej nebyla.
Desira, jaká svět neviděl 😀
Přímé vlaky PCE – Svoboda n/U nebo Broumov hodnotím jako velmi pozitivní krok jako alternativu pro silniční dopravu pro tyto turistické destinace. Tam každé zkrácení jízdní doby a odstranění přestupů hraje významnou roli + samozřejmě nasazení moderních komfortních souprav.
Ještě by to mohlo jet rovnou třeba z Jihlavy. 🙂 No jo, ale chybí kapacita, ta je naopak přidávána na silnice… O druhé koleji z Velkého Oseka do Hradce a úlevě přetíženým Pardubicím nemluvě.
Jo, vazba v Jihlavě z ‚Rožmberků‘ na motorové rychlíky do Pardubic a dál (blahé paměti ze Znojma) bývala super. Bejvávalo…
Druhá kolej z Oseká by měla smysl jen tehdy, byl-li by traťový soubor 231-020 napřímený a bezodbočný což by si vyžádalo přeuspořádání kolejového rozvětvení v Lysé nad Labem (odb.ÚnL 100km/h, zvýšení průjezdné rychlosti Nymburkem na >120km/h,stavbu Libické spojky (odb.Kolín 100km/h) a nové mimoúrovňové vyřešení problematiky Královéhradeckého hlavního nádraží (podzemní patro pro 020 + VRT) a to tak, aby se cestovní rychlost v celém úseku Vysočany-HK-Chocen pohybovala v rozmezí 120-140km/h, v polabské nížině až 200km/h. Pak se můžeme bavit o nějaké konkurenceschopnosti
Takže chcete VRT nebo reko stávající trati přes Lysou? Velmi reálně to zatím dopadne jako VRT Polabí a dál zdvoukolejněná trať včetně té Libické spojky, Lysá bude mimo trasu expresů. Konkurenceschopné to bude dost.
OK, jak dlouho bude trvat, než to 🚛, 🚌, a 🚗 zaplatí?
Tedy formálně – kolik by to tak stálo?
Předpokládám, že z těch 40 nových vlaků bude většina motorových jednotek neb moc výkonu pro elektrické mě nenapadá. Jo, možná něco na Chlumec, Týniště, Choceň misto 163 s Bymaky, ale to bych viděl na 5 – 10 jednotek. No, kdyžtak mě někdo opravte. 🙂
Panteři by měli jezdit až do Rychnova, příští rok by se mělo začít stavět. Jinak samozřejmě jiná trať než Osek – Choceň zadratovana není. Škoda že není článku napsáno kam ty nové vlaky půjdou, ale předpokládám že především na SP ( Letohrad, Trutnov, Chlumec a Broumov)
aha, o tom Rychnově jsem nevěděl. Ale i tak ta potreba nebude taková.
Jinak bych to viděl taky tak + ještě možná něco na HK – Turnov.
Já myslel,že dráty měly bejt až do Solnice..kvůli Škodovce.Dyžtak mne opravte.
Samozřejmě.
Mohl bych se optat odkud máte informaci o zajizdeni Regiopanteru do Rychnova ( po eletrifikaci ).
Od objednatele dopravy v HK kraji. Kvůli nim se budou i prodlužovat perony v Rychnově.
Pantery bych spekuloval Pce-Jar/Ty..a Chlumec -Ty….Do Chocně z Ty už dnes 814..tam ta frekvence fakt neni na pantera…navíc proloženo sp…pro ty, co jezdí mezi Let a Hk..od 13týho je R936/7 výchozí a končící v HK. Z Let do Hk a zpět motorama.Uvedeno na doprava KHK….A mrzí mne, že jak pro kraj, tak i pro ČĎ už trať 030 z Jar na Horka už neni v KHK. Ze dvou zdrojů..jeden politický a druhý naše vedení od prosince Arr výměnou za Lomnici.
Jsou nějaké linky v HK kraji, kde by bylo nutné žraloky zdvojovat?
Úsek HK-Starkoč. Ideálně s rozpojením, kdy jedna do Svobody a druhá do Broumova…
A podobně i z HK směrem na Letohrad by aspoň do Častolovic druhá jednotka přišla vhod. Druhá by pak mohla dojet třeba do RK.
Tady je škoda, že neni připravena Vysokovská spojka.
Ze 180 miliard co přijdou z EU na podporu rozjezdu ekonomiky po Covidu musí vetšina jit na ekologické projekty. Elektrizace a stavba spojky plus nasazeni elektrických vlaků Chrudim – PCE – HK -Jaromeř – Náchod by bylo rychle ekologické a pohdlne spojeni a bylo by krásně videt kam dotace šla.
Jenže jako ekologické paradoxně není bráno konečné zlepšování potenciálně šetrnější železnice (po desetiletích rozšiřování silnic, které jeho význam bohužel značně snižují, pokud by bylo tedy skutečným zájmem celkové snižování spotřeby), nýbrž mimo jiné namaskování konzumu na jakoby-zeleno – tedy veškerou současnou nadměrnou spotřebu převést na jakkoli vyráběnou a rozváděnou elektřinu (třeba přes vodík z Afriky…) a – hlavně – ji dále zvyšovat…
Ale mimo sezónu….Z vlastní zkušenosti vím, že v léťě ten žralok na Tv v určitých dnech týdne nebude stačit…A když budete chtít dát motor a dva vozy, tak za to vzhledem k spřáhlu toho žraloka nedáte.Sám jsem zvědav, jak to vyšmoulej.
Tak můžou jezdit žraloci tři, dva do Trutnova, jeden do Broumova. Anebo čtyři, dva do Trutnova a dva do Broumova.
Tak jasně, to nasazení a oběhů těch motorů je bezedný..co pak třeba povezou zpátky?…to jsou věci, který se pak zákonitě projeví v ceně..Nebo je necháte stát v Trutnově dva dny?..Jen tak, aby nevydělávaly?..Nebo nalajnujete tisíce km sv jízd?..To se taky prodraží….Ale bylo by to fakt šoto…4 žraloky za sebou….Jen kvůli tomu, že pan hejtman je z Náchoda a nechce si kvůli přestupu rozházet místní….Co by za to dali třeba Jičíňáci na 041.
Já teď ty návrhy nemám před sebou, takže to nemohu zhodnotit podrobně.
Jičín by potřeboval Sp. Má to však jeden velký zádrhel, a tím je nedostatečná kapacita tratě. Je třeba zřídit množství výhyben.
Z textu: „Uspěli jsme v konkurenci 31 oslovených dopravců…“
Dotaz: …a všech 31 oslovených dopravců bylo železničních?
Ano, ale byli mezi nimi i ti, kteří o tom rozhodně nikdy nepřemýšleli.
KPT, KŽC? 🙂
KPT o vozbě vlaků v Královehradeckém kraji přemýšlel a údajně měl připraveny i nové jednotky.
to je blbý, co s nima teď budou dělat?
Samozřejmě ne fyzicky připravené, ale předdomluvenou výrobní kapacitu s výrobcem.
EN57?
Logiku by mi dávalo uvést počet zájemců, kteří podali nabídku. Tak, jak to formuloval tiskový mluvka ČD to na můj vkus nepůsobí příliš seriózně.
Opatrně s takovými soudy, nebo Vás tu ještě někdo obviní z šíření pomluvy…. 🙂
No a?
Nejvyšší sazba jsou 2 roky…
Kontroloval jsem Wikipedii, a v Česku je celkem 35 dopravců s licencí na osobní dopravu.
Takže HK kraj MUSEL oslovit i někoho z následujících:
JHMD
ČD Cargo
Výzkumný Ústav železniční,
PKP Cargo
AŽD Praha
Kladesnká Dopravní a Strojní
Metrans
Slezské zemské dráhy (snad mají jako JHMD dost podvalníků)
ZABABA sro, Rabbit rail, Gepard express, MBM sro … ať už je to cokoliv
A co třeba dopravci že zahraničí, minimálně Polsko a Německo
40, WIKIPEDIE není oficiální zdroj…..
Ano, ještě jsou tam 3 další zahraniční dopravci, kteří mají licenci na osobní dopravu v ČR.
Takže jich je na Wiki celkem 38. Pokud dva chybí, nic to neměni na mém příspěvku. Že HK kraj MUSEL někoho z nich oslovit.
Na koho sázíte? Na JHMD nebo spíš Cargo?
Překvapivě, Správa železnic má licenci taky. Ale to už je passé.
Kraj oslovil všechny subjekty s licencí pro osobní dopravu (včetně těch, kteří se na ZDO nezaměřují). Zájem projevili: ČD, GWTR, Arriva, LE, JMHD, KPT Rail.
Trutnov – Teplice: Regionovy místo Šukafonů, to je pokrok jak sviňa. Jestli to Kraj akceptuje tak jsou mantáci.
Jinak OK, zmáčněte ČD teď při vyjednávání. Smluvní pokuta pokud ČD závazek nasazení nových vozidel nesplní, bo se nových vozidel nedočkáte.
Jako Ústecký kraj od Regiojet UK, není-liž pravda?
Také Ústecký kraj od prosince 2021 bude účtovat Regiojetu pokutu, kterou zaplatí Pesa na základě smlouvy s Regiojetem. Takže nové vlaky budou později, což se stává, ale objednatel škodný nebude.
„Regionovy místo Šukafonů“
„Ten pokrok, kde se to zastaví?“
Však regionova je mnohem horší, než 813! Hlavně díky použitému barevnému schématu.
Některá vagónka dodáním jakési parafráze na DB 672.9, která obdrží řadu 818…
Až 40 nových vlaků.. Tak snad si to KHK ve smlouvě definuje konkrétně.
třeba budou na vlastní riziko 🙂
To je stejná nezávazná fráze, jako u nové škodovky: „Cena již od….“
Jedná věc je dát do smlouvy nové vlaky a penále za nenasazení jednotek, druhou věci je, zda-li kraj bude akceptovat nabízenou cenu za dopravu.
Však píšu, ve smlouvě, tu podepisují dvě strany.
Slibem nezarmoutíš..
Smlouvou ano.
až kraj uvidí cenu 🙂