České dráhy skončily s rozdáváním novin ve vlacích
Jednotka řady 680 Pendolino u České Třebové. Foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Po necelých 15 letech končí rozdávání denního tisku ve vlacích Českých drah. Státní dopravce službu, která začínala kdysi jen v
Prostě si České dráhy zase myslí, že mají „své jisté“ a vymlouvají se přitom na koronavirus a ekologii. Potřebovali by nějaký konkurenční impuls (i když je cestující očividně netrápí, kdyžtak natáhnou ruku do státní kapsy).
Zajímavé, že se často stávalo, že noviny nebyly, protože již byly rozebrané. To nějak nejde dohromady s tím zdůvodněním.
Za co ten mínus? Vždyť je to tak. Prostě to bylo rozebrané a průvodčí se omlouvali, že noviny již nejsou.
Já bych místo neekologické minerální vody kterou nabízejí zdarma, radši v 1.třídě nabízel nikoliv zdarma ale za peníze třeba kvalitní ekologickou vodu od firmy King of Roayl waters. V e-shopu 0,5 litrů stojí 299,- Kč navíc je ta voda zdravější a má 4 pH tudíž je i člověku zdravá. Obyčejná neekologická minerální voda podávaná ve vlacích má až 8 pH tedy má v sobě více kyselosti než zásadovitosti.
Když noviny zrušili ve vlaku, tak doufám, že konečně zruší i tu neekologickou minerální vodu, kterou nabízejí zdarma, plýtvání a místo toho aby železnice ušetřili tak neekologicky plýtvají.
No jo, treba u mezinarodnich vlaku si clovek mohl vzit i rakouske nebo nemecke noviny, i ceske deniky byly fajn,… povazoval jsem to za bonus, stejne jako kafe… proste pohoda…
Treba jini dopravci budou vstricnejsi…
Pokud někdo chce stranický noviny na linkách ČD, ať to zaplatí ze svého. Tečka
Ano ty nejkvalitnější noviny dneska stojí min. 5 €uro. To co nabízejí je šunt.
Je to škoda. Tečka.
Těm, kdo noviny čtou, to bude chybět. Ti, kteří používají noviny jen jako alternativu toaletního papíru, to těch pár hodin ve vlaku přežijou. Nejvíc mě pobavil člověk, který tady tvrdí, že noviny jsou neekologické. Učit se číst je ekologické?? Kolik energie se přitom vyplýtvá…
S pobavením sleduju, jak je zapotřebí sebevětší kravinu, jakou je zrušení novin ve vlaku, do hloubky prokomentovat. 😀
Když si platím první třídu, tak očekávám v tom příplatku něco navíc – více místa, klimatizaci, možnost dobít mobil, wifi, drobný servis-třeba tu vodu a noviny a nějaké malé občerstvení by také neškodilo. A ne nejstarší a nejhorší vůz soupravy (kromě repasu B-ten je ještě horší, např. na R Plzeň-Brno). A tvrdit, že novinami se přenáší coronavirus může tvrdit jen debil nebo tiskový mluvčí českých drah. A píšu když si to platím….pro ty co za první třídu nikdy neplatili.
To neni o coronaviru, nedavno se jeden poslanec citil diskriminovan, ze nerozdavaji Halo noviny,…. Stejne tak dalsi si ztezovali na vyber tiskovin, ze CD uprednostnuji nektera media…
Po Blesku se mi opravdu stýskat nebude… i když jiné noviny už jsou na tom skoro stejně… nejlepší je asi reklama přes obě strany na sekačky a zahradní nůžky nebo akční nabídky.
Rozdávání novin ve vlacích (zdarma) mi nechybí a chybět nebude – za daleko větší chybu posledních 30 let považuji postupnou úplnou likvidaci nejen všech peronních kiosků s občerstvením, ale i (a především) všech možností načerpat si na peronech (včetně toho u staniční budovy) zdarma pitnou vodu …
Ona železnice už nehce být dopravním módem santusáků (a max. nouzovka těch, co mají auto v servisu).
Na druhou stránku, nabízet v pinďoj a v business na kočkometu světová, čerstvá periodika v určitém, nepřehnaném množství pro zákazníky možná byla i prospěšná věc….Beru jen podle toho, co slyším. Já to nepotřebuju.
Vloni na obratu 882-957 mi tam Přerovák nechával pravidelně 2 až 4 baliky těchto novin z poloviny zaplněných reklamou…….Zbytečný luxus, hodící se možná na komerční vlaky, když už,… a když chci, těch pár kaček mne nezabije u trafiky a nemusím mít všechno pod nos. Zas tak lenivej nejsem, abych si pro to ve stanici skočil.
Tak dnes si můžu vzít na jakékoli stanici do vlaku zdarma knihu, tak proč se rozčilovat nad novinami.
Přesně tak.
Já ty noviny četl a nebyl jsem sám. A když jsem jel vlakem odpo tak většina titulů už nebyla.
Takže se asi četli.
Poprvé v životě tleskam RJ.
To není o tom, jestli se četli nebo ne, ale byli zdarma, tak si je každý vzal, ikdyž je v podstatě nepotřeboval.
Asi tak, když se nabízely zdarma tak proč to nevzít. Ale kolik lidí to pročetlo a kolik lidí si přečetlo jednu stránku nebo to jen položili na stůl a pak rovnou do tašky nebo do koše? Jak je v článku psáno v době Wi-Fi si radši přečtu aktuální články z různých serverů než vybírat předtištěné včerejší zprávy z jednoho media.
Asi tak, jak, když před barákem najdu haldu nějakejch blábolů o tom, jaký jsou kde slevy. a pak se musím postarat, abych to hodil do koše , a furt na tom někdo totálně zbytečnej vydělává.. Když něco chci, tak si to vyhledám a prověřím sám. A ty noviny jsou toho plný…….a už to ani nikdo nechce číst. Když už něco, tak prospěšnýho, co nebude přemlouvat zákazníka k nesmyslnému utrácení, ale co mu přinese potřebné informace…přece stačí, že s náma jede a má důvěru. Když budu někomu něco vnucovat, tak za čas ho na sto procent odradím a už se mnou… Číst vice »
V dobe wi-fi mi ale nektere internetove deniky blokuji pristup pokud nezaplatim, nehlede na to, ze ta wi-fi ne vzdy ve vlaku funguje (stale)…
A pokud jedu 1 tr. platim o dost vice nez zakaznik 2tr., takze ocekavam, ze za to dostanu treba i ty noviny…
Lepsi jsou samozrejme zahranicni deniky, je tam podstatne vice informaci nez v ceskych, kde je opravdu jen hodne reklam…
No přesně tak. Noviny čtu vždy jen když jsou zdarma, ať u ČD nebo RJ… 🤣🤣🤣🤣🤣. Za poslednich 10 let mě nenapadlo si je koupit…
No přesně tak. Noviny čtu vždy jen když jsou zdarma, ať u ČD nebo RJ… 🤣🤣🤣🤣🤣. Za poslednich 10 let mě nenapadlo si je koupit…
Jinde než v Pendolinu mi nikdy noviny nenabídli.
Zkuste i jiné vlaky ČD než jen Pendolino. RegioJetem se sice dostanete do Rijeky, ale ne třeba do Plzně.
No, v dnešní době, kdy většina rozumného čtiva na netu je za paywallem, to je škoda.
Kolik z rozumného čtiva v tištěné formě se ve vlaku rozdávalo? To už je lepší si číst z placeného obsahu na webu z palubní WiFi. Anebo může dopravce jít s dobou a na lokální síti nabízet odemčené články populárních zpravodajství. Ještě se ušetří za papír který už se stejně nedá ani recyklovat.
Tak pořád máte např. v Hospodářkách a občas i třeba Lidovkách pár kvalitních článků, které odemčené na netu neseženete. Ale s šetřením papíru máte pravdu, i odemčené články je dobrý nápad.
No, když jim za ty paywally někdo platí, nelze se divit. Kdyby si každý ze zásady řekl „nebudu platit za něco, za co jsem doteď platit nemusel“, mohli by se s paywallem jít leda vyfotografovat.
Rozumný krok, vstřícný vůči přírodě.
Oni někdy rozdávali noviny?? 🤣🤣🤣
Mě to vždycky přišlo jako naprostý nesmysl. V době internetu v každém mobilu hltat novinky včerejšího dne z papíru? Vždyť to byl nesmysl. Člověk se dočetl vcelku jen to, co už dávno věděl.
No a proč by teda vůbec měly jezdit vlaky, když má každý auto? 🙂
Každý auto nemá a vlak je ekologičtější než auto. 🙂
Aby RegiJet nevyužil každou příležitost k „vychloubání se“ nad konkurencí. On denní tisk ponechá a ani neuvažuje o jeho rozdávání zdarma. Alespoň to vyznívá z vyjádření jeho tiskového mluvčího. Jsem zvědav, za jak dlouho taky tuto službu zruší. Jen to bude zdůvodňovat například ekologií, že šetří papír . Je to jen otázka času ……(-:(-:(-:
Ondrůj zapomněl dodat, že RJ poskytuje lepší služby 😀
Stejně ty noviny nikdo nečte
Stejně se tam nepíše nic.
Už jen proto, že ten rudý nok měl potřebu kecat do sortimentu, je dobře tuto vymoženost zrušit. To by tam za chvili byly plátky všech partají, všech hejtmanů a v Těšíně by doplnili i Głos Ludu 😀 ponechal bych je k dispozici v bistru a stačí. Kromě toho čety mají spoustu jiné a užitečnější práce a jen dvě ruce a nohy.
Mě teda přišlo fajn, když se vracím třeba z pracovní cesty z Brna do Prahy, že potom, co jsem celý den koukal do počítače, jsem mohl sáhnout po něčem papírovém.
Myslím, že hajzlák jentak rušit nebudou 😂
Přesně to mne napadlo také. Přece jen Rudé právo, nebo tedy vlastně Haló noviny nejsou tak pohodlné…
A on byl a je problém si ty noviny/časopis koupit v trafice?
To problém pro leckoho určitě je. Prostě proto, že úroveň mnohých novin a časopisů je taková, že i za 50 haléřů by to bylo drahé.
Tak si představte, že si kupujete jen ten papír. 🙂
Tak to už je lepší ten v ruličkách, za ten klidně dám víc. A jsem ochoten použít i ruličku plnou třešniček a rudých hvězd…
Jasne, takze misto kdyz mam zaplacenu 1tr. tak v cene nebudu mit nic navic, tak si koupil levnejsi 2tr. a noviny v trafice…
Ja bych i zrusil prvni tridu, tak nejak nevim proc bych si ji mel platit, kdyz se budou postupne rusit vyhody,… ono je vubec nespravedlive, kdyz nekdo jezdi druhou a nekdo prvni…
Hmm, zejména takové luxusní vozy rady A, tam to připojení k internetu je přímo luxusní :3…Docela jsem se tím pobavil, a nejen já, když nám nedávno vlak vedoucí oznámil, že na palubě našeho vlaku není z důvodu koronaviru poskytována služba novin v první třídě, a o 10 sekund později oznámil začátek minibaroveho prodeje… Protože noviny virus šíří, ale minibar ne 😀
A vozy A jezdí na expresech či vlacích vyšší kvality pravidelně kde?
Nepochybně správný krok, ušetří se tuny papíru, energie, ušetří se pracovní síly na distribuci i následný úklid, zrychlí se odbavení. Od počátku jsem rozdávání novin nepovažoval za „benefit“, spíš obtěžování. Dalším by mohlo být zavedení samoobslužného vyzvedávání nápoje a nikoli roznášení až k cestujícím – ať i si každý vezme až když potřebuje.
To zavani socialni fobii milej pane
Správný krok, následovat by mohl i Regiojet (ten ale nemůže hned, bo potřebuje jiné zdůvodnění, než to, že následuje ČD) a zejména pak řetězce hypermarketů s těmi tisíci tun papíru, který končí po zběžné prohlídce v lepším případě v modré popelnici.
Markety těžko něco udělají s tím že zákon nařizuje tisknout paragon. (A nestačilo by, aby FIK poslali na mail).
Myslím že pan Radim měl u marketů na mysli spíše reklamní letáky rozdávané do schránek, než účtenky.
A nestačilo by, aby FIK poslali na mail
—–
Proč by to nestačilo? Některé e-shopy to tak dělají, v papírové podobě nedostanete nic. Minimálně lidem, co mají zákaznickou kartu (tj. jsou registrování a obchod má na ně kontakty), by supermarket doklady posílat eletronicky mohl.
Já souhlasím, stejně to nabízení novin bylo přo řadu cestujích až obtěžující a pak byl všude akorát bordel. Ještě bych skončil s tou nabízenou obyčejnou vodou. To je taky ubohé.
Tu vodu beru jako takovou „pozornost“. Možná by nebylo zrovna u nápoje špatné mít na výběr perlivá nebo neperlivá, případně ochucená.
S tiskem souhlas.
Výběr perlivá/neperlivá zpočátku byl.
To si už ani nepamatuju. 😀 Je to dlouho.
minimálně před koronou na EX7 v 1 třídě na výběr bylo taky
Tak si tu vodu neber na mašinu, když je to ubohé.
Taky si ji neberu.
Ubohé je, když chce cateringová služba najatá vašim zaměstnavatelem za třetinku matonky 29 Kč 😉 Nebo když vaše odbory vyhrožují stávkou, když nedostanou režimku…Voda pro cestující vlaky vyšší kvality je milá pozornost, kterou ČD donutila poskytovat až konkurence, do té doby jste si v neklimatizované první tříde mohli koupit budto předraženou zteplalou vodu od JLV, a nebo třeba zdechnou vedrem.To je za mě ubohé a trapné, respektive bylo, naštěstí
Ta režimka je prosím co? Režimová léčba?
V podstatě, Režimová léčba večně nasraných, fnukajících a stávkujících osob, jež si mezi sebou říkají „fírové, lidově řečeno ajzenboňáci. Dejte režimku a stávka nebude 🙂 Voda zdarma je dle nich ubohá, ale jejich cesty zdarma po republice v první třídě, placené, jak jinak, z daní, ty jsou v pohodě 🙂 A ted do mě s mínusy…Ale poprosím každého rozumného, dk otu ten mínus dal, aby přihodil i argument, díky 🙂
Snížené jízdné vydávané na nátlak politickoodborářských bodů.
Rozdíly režijky a režimky jsou:
1) Režijku dává zaměstnanci jeho zaměstnavatel. Režimku chce odborář od někoho jiného (zaměstnanci SŽ nedávno chtěli od JMK. Vztah byl trochu tranzitivní, JMK objednává služby od ČD, ČD jezdí po kolejích SŽ. Někomu přišlo normální chtít plat od zákazníka jednoho ze zákazníků)
2) Režimku řeší ministerstvo (už byla memoranda. Řeší se i v SJT, jako by nestačilo že SJT bude umět roční síťovou jízdenku, kterou můžou zaměstnavatelé kupovat ve velkém.)
3) Režimka je důvod ke stávce. (Nevydávání benefitů nebo nízký plat důvod ke změně zaměstnavatele)
Politickoodborářských BOSSŮ, autokorekce.
Tak noviny mě nevadí a je i docela škoda ,že už tato služba není,protože né každý si chce neustále hrát s tou plackou v kapse a najdou se lidé ,co ještě normálně myslí a rádi si při cestě přečtou noviny ,nebo časopis.Co mě ,ale vadí na službách ČD je jejich způsob občerstvení na vlacích s restauračním vozem.V 1 třídě se servírují jídla,lidé je jedí u sklopných stolečků,každej druhej vyleje pivo ,co 5 minut mě vyruší číšník a restaurační vůz má co stůl to jeden idiot s počítačem o jedné sodovce a další si tam nesednou,nebo ty nové bistra ,hrůza .Já… Číst vice »
Tak ne každý si s tou plackou „hraje“, někdo si na ní třeba čte nějaké ty noviny či časopisy…
No jo, ale ne kazdej pracuje u pasu nebo bez pocitace, aby si pak mohl dalsi volne chvile koukat do displaye, nekdo proste v kanclu pracuje s PC a rad by alespon nechal odpocinout ocim, pri te ceste vlakem me osobne to prislo mnohem lepsi na papire… Je to proste zruseni benefitu, ais bych souhlasil s ekologii apod., ale zrovna noviny ve vlaku zdarma nejsou tim nejhorsim, tipnu si, ze na papir se dava zbytecne mnoho u reklamnich letaku super/hyper marketu, tuny toho spotrebuji prave urady, i ty volby mame v tistene podobe na rozdil od estoncu… Moc by ma… Číst vice »
Sociopat Standa Fanta promluvil…
Myslím si, že je to krok vpřed. Stejně všichni čumí do mobilu. Stejně 90% lidi si jen objednalo blesk kvůli trháku a dívce blesku, podívali se na obrázky a nazdar bazar.
Zajímavá sonda do duše čtenáře Blesku.
Nemohly by České dráhy skončit úplně?
Celý podnik ne. Stačilo by jenom vyměnit vedení a ty příšerný manažery který to vedou k zániku v poslední době.
Koho si tam tak představujete, protože tohle slýchávám už od dob vzniku ČD. Těch výměn totiž už proběhlo víc než dost. Pořád se do toho budou montovat politici….
Do vedení patří pracující lid.
Zrovna ten se tam nějak moc nehrne.
Zajímavé, že ti „neschopní“ manažeři, když odešli od ČD se pak uchytli u soukromníků. Asi tak špatní zase nebyli. I ten Ondrůj byl ve vedení ČD, Štěpán už je taky tuším RegioJetu ( nebo u LeoExpresu ?) a mnoho dalších.
Štěpán je u Arrivy za čtrnáct dní týden, uvidíme jak dlouho mu to vydrží… A třeba Kupec (to byl vůbec manták) vyfičel od Regiojetu ve zkušební době.
To právě nejde – stávající i každý minulý manadement je obrazem té firmy a jejího vlastníka, takže nikoho lepšího tam nedostanete.
Nejlepší by byla nějaká decentralizace (tak jak dneska v podstatě je – dálkovka a nějaké dvoj, trojkrajské regio např. Plzeňský+Karlovarský, Liberecký+Královéhradecký apod.) a to už se dá uřídit. Ale omezí to moc centrálních politiků a vydírací potenciál odborových blbossů, tak to nejde.
Jak ubohý komentář.
Pokud je v Německu ještě dost ojetých motoráků, tak klidně. Bude to LEVNÉ! Jízda Bílina – Úpořiny – Ústí nad Labem ušmudlaným motorákem Regiojet UK. je životní zážitek.
Jizda vozem Bdt je taky velký zážitek a to se narozdíl od UK nechystá jeho náhrada elektrickou jednotkou.
Vydržte, už se chystá, Pesa Link 2
O ušmudlanosti vlaků by se v této zemi dal napsat román a v prvních čtyřech dílech trilogie by to rozhodně nebylo o Regiojetu :).
Nemohly.
V pohodě, v rychlíku Bouzov jsem stejně nikdy žádný tisk nedostal 😛 (bohužel jsem ale nemohl, nemůžu a předpokládám, že minimálně tak 5 let nebudu moci využít ani tu jejich digitalizovanou wifi :D).
U nás taky nic nebylo a rozdíl 1. vs. 2. třída je jen v barvě potahu. (Taky jezdí jednička téměř prázdná).
Rozdíl jste napsal sám. Jezdí tam méně lidí. Což je taky vlastnost 1. třídy. V takových německých příměských vlacích se 1. třída liší taky jen barvou. A tím, že si tam sednete a nejsou tam puberťáci.
A proč si to platit? Na to abych si sednul, mají být místenky.
První třída má nabídnout pohodlí (rozteč sedaček), může nabídnout služby na palubě.
Co pamatuju, tak první třída byla vždycky jen pro snoby, kteří hlavně nemají rádi lidi. Ale jestli se ČD vyplácí vypravovat vagón navíc kvůli dvěma nebo třem cestujícím v celém voze…
Za chvíli zruší i sedačky a budeme všichni jezdit u masné tyče :-).
Masné? To si pletete s dopravní průmyslovkou.
A komunisti zase budou plkat o diskriminaci toho nejlepšího tisku…
Co si to dovolujete na demokraticky zvoleneho pana poslance Luzra, ktery zadal sve pravo na stranicky tisk? Jak k tomu prijde ted? 😀
Už aby ta rudá sběř odtáhla do věčných (politických) lovišť. Troufám si tvrdit, že nikomu nebude chybět. Snad jen milovníkům bizáru.
Hloupý Honza se ozval.
Mě tento krok netíží, ale je úsměvné jak vše teď hází na koronavir. 😁
Tohle se na koronavirus nehází.
Koronavir jen zčeřil místy zatuchlou hladinu a urychlil změny, ke kterým by do budoucna stejně došlo.
No tak to zrušili aby jim nikdo nevyčítal že nakupují u Mafry. A že tím dělají kšeft Babišovi.
To je ten hlavní důvod.
Plně souhlasím, že tištěné noviny jsou v době mobilů, tabletů a notebooků absolutní přežitek.. = zbytečný vícenáklad
– z pohledu ekologa je to nadbytečná uhlíková stopa
A nejsi náhodou taky nadbytečná uhlíková stopa? Ty ekologu?
Martin 2 – řáká ti něco porozumění textu – křikloume???
evidentně jsi můj komment nepochopil – jednalo se o 2 různé pohledy:
– první pohled majitele/managemenetu – zbytečný vícenáklad = každý má alespoň mobil (noťas, tablet) a ve vlaku je Wifina – takže si noviny může přečíst on-line = tištěná verze je a vždycky bude jen zbytečný vícenáklad
– druhý pohled je pohled ekologicky smýšljícího člověka – proč vyrábět papír, tisknout to, rozvážet a zbytečně platit armádu dělníků – když ve laku je wifina a každej si to může přečíst online.. = zbytečná uhlíková stopa
Ale ta Wi-fi také není zdarma, ale hlavně zrovna to vše neprospívá zdraví. Papír vám ho neničí.
vyrobit mobil či tablet je tisícinásobně uhlíkově náročnější než pár listů papíru
Ten mobil nebo tablet ovšem majitel nemá pouze pro čtení novin (nehledě na jeho diametrálně odlišnou trvanlivost: roky vs. minuty), měl by jej stejně ať se noviny tisknou či nikoliv. Proto platí, že tisk novin a časopisů, jejich distribuce a vzápětí likvidace přináší zbytečnou uhlíkovou stopu.
No tak s tou trvanlivostí úplně nevím. Když měla před patnácti lety výročí moje průmyslovka, rozdávali ročenku na dývídý, papírová knížka byla za příplatek. Zaplatil jsem tenkrát ten priplatek, a ročenku mám stále na poličce. Mmch kdo z vás má doma ještě počítač s DVD mechanikou, kdybych si býval vzal tenkrát ten disk?
Kdo z vás má ještě noviny či jinou denní tiskovinu z minulého týdne, natož měsíce či roku?
Copak mechanika, větší otázka je, zda ten disk ještě vůbec půjde přečíst. Některé reklamní agentury v té době využívaly neznalosti klientů a do smlouvy nepsaly technologii výroby disku. Klient naivně zaplatil cenu za lisované CD/DVD a ve skutečnosti dostal disk vypálený brigádníkem, který strávil víkend před baterií vypalovaček. A protože šel na disk polep, tak proč platit za Verbatim nebo TDK, když stačí ty nejlevnější no-name disky, stejně to je jednorázovka. Po 15 letech je šance na úspěšné načtení takového disku zcela mizivá.
Ročenka je upomínkový předmět mající pro držitele velkou citovou hodnotu – není to bezvýznamný denní tisk…
nevím jak před 10 lety a více lety „v technologickém pravěku“ – co jsem náhodně zaznamenal tak posledních cca 5 let a více let hodně maturantů/absolventů VŠ natáčí videa a „hází“ to na Youtube…
Já, notebook r.v. 2015…
Mobily jsou na balení zeleniny malé! Okna s nimi také nevyleštíte.
A boty mobilem nevysušíte a v kamnech na podpal taky mobil nepomůže.
S tím podpalem nemáte tak úplně pravdu, některé typy mobilů uměly podpalovat velmi dobře. Bohužel přesný čas vzplanutí nebylo možné ovlivnit, a proto se novinka neujala. 😀
Skoč ještě dnes večer ze skály, ekologu, ať dál neděláš nadbytečnou uhlíkovou stopu. Ale nějak šikovně, aby tvé uhlíkové zbytky roztahala lesní zvěř a nemusel pro tebe jet funebrák s dalšíuhlíkovou stopou. A běda, kdyby ohledák vyplňovali obyčejnou tužkou – ta zanechává uhlíkovou stopu úplně viditelnou 🙂