České dráhy si pronajmou třináct vectronů, nasadí je na rychlíky na Slovácko a vlaky do Polska. Po roce je mohou koupit
Lokomotiva Vectron v čele dálkového vlaku ČD. Pramen: České dráhy
Dopravce nasadí Vectrony na vlaky z Prahy do Vsetína a Luhačovic a na chystanou novou linku z Prahy do Gdyně.
Trochu škoda, že na R18 nebudou zrovna hybridní Vectrony, aby dojely bez přepřahání až do Luhačovic.
Nemyslím, že by Siemens uměl DualMode s MS.
MS prozatím jen u Stadlera.
Ono celkově držet linku do Luhačovic jen z postsocialistických rekreačních důvodů je nesmysl. Bohužel na ministerstvu sedí banda ignorantů. Místo protažení alespoň do TT, kde by se obsloužily Bojkovice, Slavičín, Bylnice (s návazným přestupem na Lideč), se přepřahá aby to od UB vezlo vzduch. Není 5 vagonů pro 4,5 člověka už trochu luxus? Ano, v tomto případě by se musela sestavit minimálně souprava navíc. Takže opět nic. Ještě že kraj zavedl nějaké Sp vlaky jako přípoj od R13 a lidi tím jezdí. Je to rychlé, pohodlné.
Koukám, že ten vectron je jednosystémový (podle označení 193). Proč si nepronajmou alespo´ dvousystémového?
Je to dle německého označení takže je normálně vícesystémová
Tak proč u ČD jezdí s německým označením? I taková Arriva svá vozidla přeznačila podle zdejších zvyklostí. Označením na „1“ se dělá v našem systému jen binec.
Protože je registrovaná v Německu jako ř.193 a ČD nejsou vlastníkem loko(narozdíl od carga ř.383)
Ale Jančura je vlastníkem řady 845 a tato jezdí pod označení vícesystémové elektrické jednotky (628).
Ale je registrovaná v Německu
Registrovat vozidlo u českého drážného úřadu není jen přelepit cedulky.Vyžaduje komplikovaný schvalovací proces. Až budete někdy u vozidel se zahraničním označením stát, třeba u těch 845 nebo 628, tak se podívejt jestli má před mezinárodním dvanáctimístným označením CZ, nebo D.
Tak to koukáte špatně.
Bude třísystémový, pane Králi.
Honem se ani pes nevysere!
Přichází krize jako KRÁVA, útlum, potřeba úspor, potřeba rozumných řešení a ČD místo aby optimalizovalY (ROZUMĚJ REDUKOVALY) počty zbytečných vlaků jezdících v tramvajovém syStému – prázdné á 15 minut, místo aby propouštěly darmožrouty, kteří sedí na home-office za plnou palbu, tak – PRONAJÍMAJÍ MAŠINKY, trt trt trt … klap klap klap … Potlesk!!!
Ty seš taky trt trt trt….. Cililink. Ale v hlavě.
To zase přijde pravděpodobnější mně.
To podle Vás mají začít porušovat uzavřené smlouvy a platit velké penále. To pokud vím už zkusili u lok ř. 380 a stálo je to 1 mld. Ta kráva krize asi podle Vás tedy nebude tak velká.
Proč na tu linku z Prahy do Polska nenasadí 151? Úsek Praha – Ústí n. Orl. – Lichkov budou 3kV ještě v době, kdy celá morava bude 25KV AC a pro stále velmi dobře použitelné 151 tak nebude využití. 4-systémový Vectron je na lince do Polska overkill.
Protože se nevyplatí do 151 instalovat polský vlakový zabezpečovač. Teď jsou do řad 150/151 instalované liniové vlakové zabezpečovače Mirel a LS 90. A ještě do nich cpát bodový vlakový zabezpečovač SHP používaný v Polsku? Nebo dokonce ETCS, které má být instalováno i na tratě mezi Lichkovem-Wroclaví a Gdaňskem?
To mě taky napadlo, ale v případě lokomotiv 130 to evidentně problém není. Navíc 150/151 by se dala v polsku použít právě i pro cargo.
Pro nákladní vlaky je výhodnější 130,navíc ji Cargo vlastní a v Polsku je schválená.
Jsou vůbec 151/150.2 schváleny v Polsku?
Určitě nemají polský zabezpečovač SHP!
Řada 150, 151 je pro náklady naprosto nevhodná, kdysi za komoušů byl dokonce zákaz ji do nákladu zapřáhnout.
Nicméně podle fotografií náklady občas tahá
Možná nějaké lehké rychloběžky, rozhodně ne Wapky s uhlím, 2400 tun.
ČD a nákladní doprava se 150-151?!!??
S nástupem 25kV nebo ETCS aktuální 150/151 skončí. Může se buď odepsat za cenu šrotu mínus náklady nebo „upravit“ a zpeněžit jako lokomotiva. Jakkoli by to jistě bylo zajímavé, upgrade na 350 pro české koleje už nikdo dělat nebude. Takže zbyde jen prodej do polska pro osobní opravy, nebo předat polské ČD cargo.
Nakolik je tato úvaha reálná se ukáže na dalším provozu sesterských 350 na slovensku.
150/151 mají Mirel?
A ETCS Ti asi nic neříká co??? Máš 2021 a 2025 je tu cobi dup.
Montovat ho budou i do starších a méně výkonných lokomotiv (130)
Ale je rozdíl vlastní a pronájem ne???
Hele,oni Slováci taky dokázali naroubovat ETCS do ř.350(150/151 jsou vlastně jejich klony),ale zaplatí to někdo?Navíc to můžou odvozit EP09 ty jsou totiž u nás schváleny…ale mají v plánu škopek z Mnichova,tak tam bude škopek z Mnichova,tečka. 🙂
Podívejme se na ZSSK a na ČD, to aspoň dělá vyběrka u ZSSK máme jen pár nových Mašín…
Slováci to do 350 instalovali před skoro 10 lety, mimo jiné proto, že žádnou jinou mašinu na 160 km/h tenkrát neměli.
Dneska by se na to taky vykašlali.
Myslím že dle Českých tradic se u nás přepne na 25 Hz…??? třeba se dožiju.??
kdyby radši něčím nahradily šukafony.
Až potom, hezky jedno po druhém.
proč až potom? šukafony se mají odstranit nejprve, pak je řada na cokoliv ostatního
Proč začínat tím, co přepravuje nejméně osob?
Protože to odpuzuje nejvíce cestujících?
Takže byste chtěl x roků nakupovat railjety, pantery, žraloky a až se to kompletně vymění, tak pak teprve chcete něco dělat s šukafony? Ještě že na dráze nesedí lidé jako Vy.
A kdo tam tedy sedí, když, dle Vás, se nepostupuje nejdřív od šukafonů? Ono je to také o penězích, které jsou schopní jednotliví objednavatelé na to dát. Čím ty 810 chcete nahradit, aby se enormně nezvýšily náklady? Plno lokálek, ať se Vám to líbí, nebo ne, je na hranici toho, aby tam vůbec něco jezdilo.
Autobus je přesně to , co na lokálky hledáte .
Celí žhaví…
My tak maximálně nějakého hybridního pavouka…
Pokud jde o šukafony, důležitější je spíš to, kdo sedí na krajích, než kdo sedí na dráze.
To ano. Například pan Netolický je striktně proti nim, ale Jermanová a Unucka je chtěla. Proto je taky Středočeský a Moravskoslezský kraj je železniční skanzen a Pardubický a Jihočeský kraj mají dopravu na úrovni 21 století
Proto taky ve Středočeském kraji je na spoustě elektrických linkách takt 15-30-60, fungují přestupy vlak-bus, funguje nákup jízdenek a informace o zpoždění (pidlitacka), v době předcovidové fungoval noční rozjezd,… zatímco v Jihočeském kraji jsou nenávaznosti, bus odjíždí z nádraží před příjezdem vlaku, není vyloučen náskok, jízdenka se kupuje u řidiče za drobné (nelze kartou), zpoždění autobusu se dá vyčíst z logru, jet někam je sázka do loterie (na kterém přestupním bodě zůstanu).
A za šukafony do Tábora může být Jihočeský kraj rád, sám by neobjednal nic.
Jako s tou dopravou na úrovni 21. století v pardubickém kraji, to se Vám povedl dobrý vtip. Co tam jezdí? Krom pár 844 na Hlinsko a Štadlery kolem Třebové, tu jinak převládají 814 (což je snad horší, jak 810), tratě 015, 016 plně 810, trať 017 tam to je půl na půl 810/814, trať 018 převládají 814, trať 261 ze Žďárce směr Skuteč 814. V elektrické trakci pár Panterů na Hradec a ostatní na koridoru 163 + Bdmtee + 961, u modernizace Bdmtee nebyl kraj ochoten zaplatit za klimatizaci, tak se spokojil s levnější verzí bez, důležitější je, že to… Číst vice »
Má to něco do sebe, začít od toho nejhoršího.
Jistě, ani na stavbě domu nelze přece pokrývat střechu a zároveň pokládat podlahy v přízemí. Dokonce ani v kuchyni se nemohou vařit dvě jídla naráz.
Vařit dvě jídla naráz…co by to nešlo, když máte dostatečně velký sporák anebo troubu…
Povídají si dvě ženský o vaření.
A jak ti peče trouba?
Ale jo, peče. Ale těch keců, než ho k tomu dokopu.
🙂
Doporučte ČD takové vozidlo, kterým je možné vozy řady 810 adekvátně nahradit, aby měli podobné provozní náklady, splňovali aktuální TSI, a zároveň aby byly dostupné cenově.
Odpověď autobus neberu jako adekvátní náhradu kolejového vozidla kolejovým.
Doporučte krajům takové vozidlo, kterým je možné vozy řady 810 adekvátně nahradit.
To je aktuálně ten problém. Takové vozidlo momentálně na trhu není.
Řada 832 🙂
Nebo jednovozova pesa
Všechno bude. 810 člověk vydrží tu chvilku, ale staré rychlíkové vozy je třeba vyměnit.
Hmm, jezdit z Prahy do:
Hradce Králové Bmz234 – 2xBdmpee233 – Bmz245 – Amz138
Plzně a Č.Budějovic Bmz234 – 2xBdmpee233 – Bmz241 – Ampz146
…by se dalo považovat za vítanou výměnu…
Stejně jako např. ABmz346 – Bbdgmee236 – 2xBdpee231 na R11 a R12, nebo Bpee237, Bee238, a Apee139 na R8 a Praha-Děčín…
A oni jezdí na koridoru , takže je musí přednostně nahradit kvůli ETCS?
Ano jezdí
No dobré ,konečně myslí ČD dopředu a nejprve pronajmu s veškerým servisem a až si udělám zázemí ,tak odkoupím ,jen se nenechat napálit a kupovat to dle skutečného stavu a opotřebení.Jinak přepne se Nedakonice-Říkovice ,tak na R do Staromáku se to hodí a budou se přepínat časem další tratě a do Púchova už musím také na střídavku Investovat do ř 371 ,což je odporovka a dávat tam ETCS ,je asi blbost a řada 151 je také na hraně ,snad ten Peršan ješte pár let (to není odporovka)A i to Polsko je dobré,lepší klasická souprava ,případně i lůžkové vozy a restaurák… Číst vice »
Pořád nechápu, co je tady za problém s „regionální tramvají od Leoše“.
1. nikdo nikoho nenutí tím jezdit
2. ČD na dálkové spoje také nasazují RegioPantery
3. tahle „tramvaj“ (kromě dveří mezi oddíly) nabízí víc než InterPanter
A ano občas s ní jezdím. Vybírám totiž vlak hlavně podle času, kdy potřebuji jet, kam potřebuji jet a ne podle barvy. A ano, občas na Moravě přestupoji z Pantera na „tramvaj“.
Že výpravčí raději pouští Flirt, protože se rozjede a je volno, zatímco Pendolino rádo drží oddíl než dosáhne 160.
A neplatí tam režimka.
K tomu Lichkovu:
Úsek Ústí nad Orlicí – Lichkov je součástí nákladního koridoru RFC 5 (Baltsko-jadranský) a SŽ, s.o. aktuálně soutěží instalaci ETCS L2, protože dle Evropského prováděcího plánu (EDP) musí být úsek vybaven do roku 2030. Pokud se ETCS spustí v roce cca. 2022, tak výhradní provoz zde bude od 2027. Tím chci říct, že ETCS na Vectronu je rozhodně ta správná volba:-))
„A tahat vícesystémovku jen po jedné soustavě?“ To vykládejte někomu, kdo si udělal vlajkovou loď z třísystémové jednotky na jedné soustavě. (Pro šťouraly: na Plzeň začla pendolina jezdit až poté, co se stala vlajkovou lodí na Ex1).
Nepatří to sem, ale Pendolina jezdila už od začátku i na 3 systémech do Vídně. Tedy téměř od začátku, trochu se to zpozdilo.
Pendolina jsou od počátku blbě.
Modrogumáci sice chtěli jezdit do Hamburku, ale nechtěli se ani domluvit s DB Fernverkehr, ani jezdit komerčně na vlastní triko.
To je špatné. Zase lokomotivy z dovozu. Snad jen na pár let, než se objednají stroje domácí výroby.
A který domácí výrobce by je měl vyrobit? Jediný který toho byl kdysi schopný, už lokomotivy prostě nedělá protože na to nemá kapacity a hlavně lidi ve vývoji.
Ne že je škoda nevyrábí .. ona je momentálně nevyrábí ..proč to si můžeme rozebrat příště.
Z mediálních vystoupení Škody je jasné že nemá ani zájem vyrábět lokomotivy.
Ať jezdí do Wroclawi Panter, speciálně pro pana Krále.
Národní dopravce by měl podporovat domácí průmysl. Tak tomu bylo od r. 1918 vždy, kromě některých speciálních vozidel, nebo vozidel, která jsme museli odebírat z politických důvodů či z důvodů specializace států v rámciu RVHP (lokomotivy 781, osobní vagony z NDR).
Ten Váš domácí průmysl má sídlo v Nizozemí.
Vzhledem k masivním dodávkám a objednávkách Panterů je tento „domácí“ průmysl podporován ažaž.
Při pohledu na přepravy nových KISSů z Polska do Maďarska jen tiše závidím.
Žádné elektrické loko nevyrabime
Bohužel náš Král to nechápe
Pan Král je zřejmě troll.
Udělejme kvóty na domácí lokomotivy, stejně jako to dělá JZD-lobby v potravinách 😀
Škoda se neosvědčila. Objedná se v ČKD, je Studénce nebo v Královopolské.
Ještě jste zapoměl strojírny v Adamově a Kopřivnici
A Breitfield ve Slaném!
Fuj fuj. Zlé dráhy. Radši si pronajmou spolehlivý stroj, který strojvedoucí znají, může do celé Evropy, v celé Evropě ho opraví. Za rozumný peníz.
Kdyby radši koupili dalších dvacet nespolehlivých, zbastlených prototypů za nesmyslné peníze, kterých se jejich největší provozovatel chce zbavit.
Je super, že naštěstí na to Vy nemáte žádný vliv 🤗
A to vyhlásíte stávku a nebudou jetzdit vlaky, dokud Škodovka nevyrobí lokomotivu?
S ohledem na poptávku v Česku a v Evropě se skupina Škoda přeorientovala na vývoj a výrobu elektrických jednotek, tak jako se v 50. letech přeorientovala na elektrické lokomotivy z lokomotiv parních. Nebo by jste chtěl jezdit do Gdyně modernizovaným dieselem z CZ Loko jen proto že je český?
Jako CZ loko nabízí i El. Loko, akorát je určena pro náklady a má VMax 120
Už nenabízí. Zdroje došly.
Reknete nam jakou loko škoda vyrábí?
V rozhovoru říkala že vyrábět nebude už žádnou loko
Ale vy jste evidentně de..l a nepochopíte to
Nová linka Praha – Lichkov? A na koridoru se zaříznou soukromníci koncesema? To jako vážně?
A jak je vidět, ČD už dopředu vědí, že jim to bude nabagrováno, když do toho cpou takový prachy. Doufá, že tu budou brzo pohoršené komentáře, že toto se nedělá, jako loni v létě v případě R14.
Jo, a na Ostravu se teda možná vyhubí dvě trasy do hodiny a cestující půjdou do těch dlouhých patrových vlaků asi, když se má navýšit kapacita zároveň.
A uvolněné trasy nedostane nákladka, ale další dotovaná osobka – prostě snůška lží a manipulací z MD jako obvykle, s cílem mít pod kontrolou veškerou mobilitu, a ideálně ještě vše bagrovat ČD.
A hlavně místo vlaků na Ostravsko obsluhujících taky Olomouc pojede vzduchovozič do veledůležitého uzlu Lichkov, to je teda výhra.
Spojení s více jak půlmilionovou Vratislaví chybí, navíc bude 4h takt, takže 4 páry za den zase tolik kapacity nezaberou. Stejně už dnes jezdí z Prahy do Lichkova paštikář, ale to evidentně vůbec nevadí nebo se mýlím?
No s mnohem více půlmilionovými městy nemáme přímý vlak, to má MD ještě rezervy. A 4h takt bude pro začátek, pak se hned objeví že „systémovost“ je ve 2h taktu, možná ve špičkách častěji.
Paštikář nevadí, vadí alibismus koncesí, kdy je hlavním cílem zaříznout open access, jedno že to zhorší cestování… A maskovat to kapacitou a plánovat celé nové linky je rozpor dost jednoznačný.
Jezdí tam dva vlaky, které kapacitně plně postačují, takže narvat tam třikrát tolik vlaků je naprosto zbytečné.
Tak by místo 2 jezdily 4. Třeba by si poté našly víc cestujících, protože ty 2 úplně použitelné nejsou.
Jako rychlík pojede ve složení: 193+AB+BDs. Ty dva vozy v Lichkově budou úplně stačit.
Tak ty mašiny se dají upotřebit snad i jinde, ne? Ale chápu, že v ČR jsme si zvykli na podpis smlouvy den, dva dny, před začátkem GVD…
Vaše prognózy ala agentura jpp
A že tu loni v létě bylo tolik modrého kvikotu, jak to Arr ví dopředu a proto si pořizuje vozidla, tak to asi ČD taky vědí nějakým, záhadným pochybným způsobem dopředu.
A myslíš že je normální rozjet linku a pak teprve shánět lokomotivy a vozy.
Uvědom si že tak, jak to dělají České dráhy je úplně normální a dokonce budou mít ještě zálohu. To se tak často u jiných nevidí.
Vysoutěžit linku a nemít vozidla, viz Landerbahn v Ul kraji, nebo Regiojet v Ul kraji, který nahrazuje vlaky autobusy mně nepřipadá úplně normální. Je to takové amatérské, a ne moc důvěryhodné. A proto svěř se do rukou profesionálů od ČD a budeš spokojen.
Od kdy Landerbahn nemá vozidla?
Má 7 turnusovych a 2 zalozní
Jak víte že ..art je taky modrá.ono se hlavně proslichalo že nabírají lidí a že dostanou linky ..no dostali je.i kdyby si pořídili ČD lokomotivy na linku a pak ji dostane někdo jiný ,mašiny použijí někde jinde. On celý ten systém vyberek je .. volaky cudný.
Kdyby o tu linku jiný dopravce stál, tak už by se ozval
To je normální podnikatelskej záměr. Nevím co se čílíš.
Vím že modrý nenávidíš, ale budeš to muset překousnout.
ČD tento podnikatelský záměr budou jezdit na vlastní triko?
To bude nejspíš jeden pár nočních rychlíků. Neračte se pohoršovat.
Lichkov a rychlíky, to je úlet. Buď Praha – Wroclaw komplet busy, nebo kombinace Praha – HK (potažmo Náchod) vlak, do Kladska busem a dál vlakem. Mezi Kladskem a Letohradem je akorát pustina, kde se vlak nevyplatí. Ono se to podle mě nevyplatí ani jako Ústí n/O – Králíky, ale jezdí tam soukromník za levno se zánovní technikou, tak co.
A kam teda bude jezdit Gottlieb?
Těžko říct. Napadá mě Praha -> Lužná (jednosměrně).
Já navrhuji cestu ONJ – Libeň – Praha-střed, kde by se stal součástí expozice historických vozidel…i s béčky(v pravidelném provozu by zůstalo cca. 60), áčky (v pravidelném provozu 0), a dalšími přežitky(třeba Tornády nebo 151)…
Gottlieb, Pepin & spol.😀😀😀
Se ještě uživí třeba u carga. Třeba pendlovat z Děčína do Badu nebo do Drážďan. …třeba…
Cargo čekají (konečně) světlé zítřky s 383 a 388.
Bastardi na 160 km/h mají kvůli odlišnému převodovému poměru mizernou tažnou sílu, takže pro Cargo nic moc.
Převodový poměr se ale dá změnit.
Výměnou převodovky? 👿
Nebo se prodá do Polska.
Pořád převládá názor, že Polsko vstřebá kdejaký šrot. Vzpomeňme na Brennerky 002 a 005. Mašiny mladší a modernější než Bastard, byť s diskutabilní spolehlivostí. Taky už jsou na onom světě.
Mno jen tak na odlehčenou.Bastík by v Polsku ješte hitparádu udělal už jenom proto,že je schválený v Raichu a taky ten komfort je oproti EU07,EP09 někde jinde.Ale samozřejmě jejich čas se chýlý ke konci,už jenom kvůi ETCS.A Poláci jdou teď do těch Griffinů nebo Gam či jak se to jmenuje a privátnici zase do jednotek.
Jančura by taky určitě využil, ale tomu je ČD neprodá
Arcelor Mittal Ostrava Kunčice. Jen tam.
Kovošrot už na něj čeká, stejně tak jako na další řady 150.2, 151, atd.
Tak kde budou nasazeny? V nadpisu je Vsetín v článku to jsou slovácké expresy. 371 jezdí na slováckých expresech a těch se týká přepínání. Na vsetínských vlacích dnes jezdí 380 a 361.
Třeba se pletu a rád se nechám poučit, ale nejezdí „na Vsetínech“ řada 350 ZSSK?
Část vlaků 350, část 361 (na náhradách opět 350).
Občas 163
To je síla. A spolehlivé 162 na R do Děčína nahradí líné a poruchové 371. To bude ostudy. Když ta linka má nejhorší vozy, dostane i nejhorší lokomotivy. To jediné co má ní bylo dobré byla spolehlivost.
Spolehlivé stroje 162 odejdou z Děčína, kde je umí a odejdou do Prahy a tím z nich uděláme vraky a líné staré 371 dáme na často se rozjíždějící R do Děčína, kde je neumí aby se ještě vice rozsypaly. Ti bude zase ostudy. Ale asi to tak bude dobře. Přesouváním vozidel se zvyšuje jejích počet (neschopností)
Kde jste přišla na to, že v Děčíně s 371 neumí? Běžte to říct tamním správkařům a strojvedoucím, když je v tamním depu měli 18 let. 😀 Umí tam s nimi téměř všichni a mají roky zkušeností. Ať se vám to líbí nebo ne, děčínské R jsou pro 371 v současné situaci nejvhodnější nasazení. Změna soustavy tam ještě v daleké budoucnosti neproběhne, 371 to tam dojezdí a jejich nižší výkon zas tak nevadí, soupravy tam nejezdí tak dlouhé jako na Moravu. Že si moc neužijí rychlosti 160, za to může spíše rychlostní profil dané trati, kde kloudné úseky na 160… Číst vice »
A těch zbývajících 10 let je kde? Staří dědkové, co s tím uměli, už jsou v důchodu, sem tam se ještě někdo najde. I dílenští prošli obměnou. Nevím, nevím….
To bohužel není pravda. Zase tolik těch „dědků“, co mezitím odešli do důchodu, v Děčíně není, anebo jich většina přešla ke cargu. Řekl bych, že doškolení se bude týkat nanejvýš nějakých cca dvaceti, třiceti lidí.
A když už, větší opravy může klidně smluvně dělat SOKV Ústí, stejně jako dělá opravy jiných řad pro matku i jiné dopravce.
Nevím, jak u Vás, ale u nás mi znalost vozidla propadá po 2 letech, co jsem na něm nejezdil.
Tak to máte blbý. Jinde propadá jen autorizace ale znalosti si klidně můžete nechat 😁
Děčínské R jsou dnes i 9-ti vozové, byť ne všechny a to je COVID. Kolik 9-ti vozových jezdí na Slováckých Ex…
Můžou i na Krušnohor. Ten z Prahy do Ústí nestaví a má 5 vozů.
Plus na trati 090 není žádné významné stoupání, které by vyžadovalo vyšší výkon.
A proč by mnely jít 162ky do Prahy?
A to se v článku píše kde? Já tenhle přesun z toho absolutně nevyčetl. Jako ano, pochopil bych to, vzhledem k možnosti s nimi jezdit přes hranice, ale na Kometu, pokud zrovna jezdí a bude-li
vůbec jezdit, stačí jedna, dvě mašiny.
Kometu může vozit záložní Vectron.
Jasně, i ty 371 najíždějí turnusově z Prahy. Já jen hledal nějaký, byť jen sebemenší důvod, přesunu Bastardů, do DC.
Z každého depa vždy odchází ty nejlepší nejspolehlivější vozidla a cestou do nového depa se z nich stanou ty nejhorší vraky. Tak ještě tu o sněhurce.
2. Po třech letech tam nikdy nezbyde jediný člověk, který by to uměl
3. Noví lidé se to nikdy nedokážou naučit, protože nemají tu praxi
Bee 272 a nejhorší vozy a co potom jezdí na R9 R11 R12 R17
Proč se nevyplatí předělávat v 371 napájení dosazovat etcs, když u prešingu to možné je
Tipuju protože odporová regulace?
Technicky by to zas tak komplikované být nemuselo, protože 371 už umí na střídavý proud jezdit (akorát Německých 15 kV, místo českých 25 kV, takže jiné trafo). Peršing má výhodu, že verze na 25 kV existuje (362/363) a je schválená, jenže u bastardů taková verze není. Předělaná 371 by určitě musela projít schvalovacím procesem, například co se týče elektromagnetické kompatibility. Zaplatit drahé schvalovací procesy se u málo početné a technicky zastaralé (odpory) řady nevyplatí.
Ty mašiny už mají svoje nejlepší léta dávno za sebou. Bohužel se u nich sešlo, že jsou zastaralé a nespolehlivé. Nemá vůbec smysl o nějaké rekonstrukci uvažovat…
Ono by to v podstatě nebyla ani rekonstrukce, ale skoro komplet nová mašina.
Jakože vestavět do staré skříně nový vnitřek?
To by bylo divení, když by strojvedoucí usedl za současný hluboký pult a koukal na ty zabudované monitory…
Mě by spíš potěšilo, když by se vyjeveně koukal na rychloměr do 300 km/h a výkon 6,4 MW schopný si poradit i s mnohavozovými expresy…
Protože 371 jsou koncepčně o generaci starší. Nenechte se mýlit tím, že ta lokomotiva vypadá zvenku podobně.
Pidisérie ne zrovna spolehlivé mašiny. Peršink ani eso pidisérie nejsou. Jsou to stále nosné řady (bohužel) lokomotiv.
No pidiserie to úplně není 35 kusů , to je více jak zatopek
Jenže ČD jich nemají všech 35, a to je pořád výrazně méně než peršinků.
2 kusy BR 180 už jsou na vĕčnosti. 372.009 již k tomu není daleko. Budou následovat další.
Do deseti let přejedou zbývající 180 z Hulína do Tlumačova. Je to jen 1 stanici.
Přesně
A zapomněl jsem na 180.014 v muzeu.
Kežby jen 2 ,těch 16 co vlastní TSS už 5 let nevyjeli a hnijou v jejich areálu, protože je neumí prodat za přijatelnou cenu
Řada 371 je nevyhovující, vzhledem k použité regulaci výkonu a nízké tažné síle.
Ano, ale na nějaké rychlíky kolem 5 vagónů by to stačilo
Zajímaly by mě podrobnosti k té nové lince do Polska
Snad dostanou nějaké jiné zbarvení ať se to neplete s těmi pronajmutymi
A prw koho by to malo význam?
Pro fotouše.
Tak jsem to nemyslel , ale za pár let tu bude jezdit jen pár typů loko, a bude to takové nudné
hlavně když tu nebudou šukafony
Budou. Ale pouze v tehdy existujícím DHV Praha-střed.
Protože v provozu budou nahrazeny mladším ztvárněním…malým, ale čtyřnápravovým…
Takže pro šotouše.
Spíš už tedy pro šotouše.
Prelepí sa tam Praha-Dresden-Berlin-Hamburg, napríklad na Hamburg-Berlin-Praha-Bratislava-Budapest? Skôr to vidím na vynechanie popisu v modrom poli. Ale pokojne môže prísť aj nejaké prekvapenie.
Nechápu, proč by musel Vectron ČD jezdit na druhý konec Polska, když by mohl využívat ETCS a pendlovat Praha-Ostrava místo 151? Nebo na Praha-Plzeň nebo Praha-České Budějovice? Proč ČD nenasadí do Gdyně 163 nebo 380? Nebo proč ne s Vectronem rovnou na Praha-Budapešť (Kolín-Břeclav s ETCS)?
Dále nechápu, proč mají být vysoutěžené koupené lokomotivy až v roce 2024? Zase se chystá storno VŘ?
Třeba bude Gdynia vydělávat víc než open access do Ostravy.
Mám za to, že mašina, aby vydělala, musí „lítat“. Regiojet to umí: za 24h proběh 1800 km. Na pomalé jednokolejce toho moc do Wroclavi toho moc nedá. Praha-Gdynia je kolik? 600-700 km za den? Nebo s tím Polák ještě otočí (dvakrát) Varšavu místo EU7?
Mně z toho ani přímo nevyplývá, že ten vlak na lince Praha – Gdynia bude mít Vectrona v čele celou dobu. Ale taky proč ne. Tahle linka by mě zajímala, předpokládám že by to jelo přes Poznaň a Bydhošť. Dneska kromě nějakých Flixbusů není z Poznaně a Vratislavi do Čech moc použitelné spojení, přičemž i těmi osobáky s několika přestupy to časově oproti autu nevycházelo nijak tragicky ani dosud, takže přímý expres by někoho oslovit mohl.
Použitelné spojení do Wroclawi nastane za pár let po dostavbě D11.
To je taky pravda, ale nevím jestli tohle stačí – nějakou konzistentní autobusovou nabídku po té dálnici neočekávám, a když budu chtít jet autem někam dál za Vratislav, je to přece jen už docela daleko. Hodila by se i železniční rychlá linka, která bude obsluhovat i sídla po trase, z Poznaně do Vratislavi je to teď na 160 a dál přes Lichkov do Ústí n.O. ta trať zase není tak strašná, aby to zabilo celé spojení.
Takze stroje 150.2, 151, 371 uz to maji spocitane. Za par let v kovosrotu. Snad 1-2ks se dostanou do muzea
1 kus NTM, 1 kus Lužná/Olomouc, 1 kus Kotas, 1 kus mladý Paroubek, 1kus Arriva, 2 kusy IDSC atd….
Nakonec ve šrotě neskončí nic….
Proč mladý Paroubek?))
Taky sbírá staré šroty. Viz 110 pūvodně pro RJ.
Na vytápění to špatně nebylo
A pak budou řvát, že chtějí při přepnutí na AC kompenzaci.
Osobně si myslím že 371 půjde ke Cargu na náklady do Německa
Vzhledem k faktu, že se vyprznili nekovovým špalkem, což dramaticky zhoršilo adhezi, tak utáhnou leda velký kulový. O převodu do rychla nemluvě. Ten vehikl za mokra prokluzuje i na „čistou sérii“ s pěti vagóny… Tak možná 3 mašiny na jeden desetivozovej náklad, to jo.
Nepůjdou ..ty střepy Cargo odstavuje
Zazvonil zvonec a pohádky byl konec.
Já vidím že jsou všechny provozní, navíc proč by je odstavování když jim Mašíny, chybí
Protože jsou to staré líný kraksny .. takže místo nich budou 388 a 383
Ty budou místo laminátek
Laminátky bastardy přežijou.
Etcs do nich nepůjdou
Třeba se novému majiteli vyplatí do 151 nacpat ETCS (s EU dotací samozřejmě) a zpřevodování na Vmax 110 km/h.
A nemaje protiprokluz, bude se liskat jak galuska na mokré trávě.
Po předrahé zkušenosti volí příjemnější postup, sázka na jistotu . Ale, že jim to trvalo.
„Že jim to trvalo“
Ty Vectrony od ELL mají ČD už 3 roky..
Pět 😉
Rok výroby 2017.
Vyrobeny byly v létě 2017 a do prosince jezdily u různých dopravců, ponejvíce v Rakousku.
Před 2 roky zrušili VŘ na pronájem 15 Vectronů. Času dost.
Ale ty jim nezustanou
Jsou na 10 let. Do té doby se může změnit nebo vylepšit smlouva ELL 10x. Navíc budou za tu dobu pěkně olítané s proběhem přes 4 miliony km a mezi námi – bral bych raději nové kusy.
Smlouva se změnit může, ale když se nezmění, tak už nebudou
To byla replika na medvěduv postreh…
Takže už je tedy jisté, že rychlíky přes Lichkov budou provozovat ČD, to je skvělá zpráva.
Tak na to snad bude výběrové řízení, žádné v zákulisí domluvené bagrování. Pak by se tu psalo to samé co o R14, ale na adresu jiného dopravce.
Ona už byla soutěž?
Přímé zadání ještě stále možné je.
Před necelým rokem se tady o tom psalo, že by to mělo být přímým zadáním…tuším, čtyři páry…Já poslední dobou zaslechl mezi kolegama o dvou párecg ( Varšava a Gdyňa ) , takže jenom má spekulace…Až bude černý na bílým, uvěřím
Nedávno tu zastánci ČD proti přímým zadáním bouřlivě protestovali. No,vítr zase chvíli fouká jinam….
Však mohou alternativní dopravci podat výhodnější nabídku.
Přímé zadání je v pořádku, pokud jde Národnímu dopravci, platí v tom režimka a polorežimka a nejsou v tom povinné místenky.
Co je „polorežimka“? 😀
Docela by mne zajímali podmínky odkupu, protiže jsem někdě četl, že doba leasingu je 12 – 60 měsíců s opcí dalších 60 měsíců a možností následného odkupu. Takže předpokládám, že může nastat období (napříkld po provedení vyvozovacích oprav, kdy se lokomotiva může vyplatit odkoupit) a nikoliv třeba po roce, kdy je relativně nová a cena bude vysoká,
Na to se myslelo a proto zájemce o zakázku pro každý konkrétní kus mašiny a konkrétní rok odkupu vyplňoval do tabulky extra cenu – a) sloupec řada HV a b) sloupec rok odkupu (cena Kč).
Pro každý KUS lokomotivy vyplňoval redundantně ŘADU a pak do jednoho sloupce rok odkupu i s cenou? Takhle ten vlak nezabrzdíte.
Rychlíky do Vsetína nejezdí .. expresy myslíte ,které pokračují do Púchova.
Většině lidí je jedno jestli se to jmenuje R, Ex, EC, IC.
Tyhle h…a řeší jenom šotouši.
Tak používáme snad přesně pojmenování. Mne to není jedno.. a je to dost rozdíl jestli rychlík nebo ic,ex nebo SC.
Rudolf ti už odpověděl: Tyhle h…a řeší jenom šotouši.
Ti ostatní je začnou řešit nejpozději tehdy, až budou chtít do Kolína, sednou na vysokorychlostní expres s lokomotivou a panoramatickými vozy, a ten je vysadí nejdříve v Hradci Králové…za cca. 45 minut…
Jaký je rozdíl mezi IC a eX?
Zhruba jedno století a pár světelných let. 🙂