České dráhy si pronajmou třináct vectronů, nasadí je na rychlíky na Slovácko a vlaky do Polska. Po roce je mohou koupit

Lokomotiva Vectron v čele dálkového vlaku ČD. Pramen: České dráhyLokomotiva Vectron v čele dálkového vlaku ČD. Pramen: České dráhy

Dopravce nasadí Vectrony na vlaky z Prahy do Vsetína a Luhačovic a na chystanou novou linku z Prahy do Gdyně.

České dráhy na deset let rozšíří svoji flotilu o třináct lokomotiv Siemens Vectron, které mohou už po roce odkoupit do svého vlastnictví. Firma finalizuje veřejnou soutěž na jejich dodávku.

„České dráhy potřebují nahradit starší lokomotivy, které není ekonomické vybavovat ETCS a přestavovat na jinou napěťovou soustavu kvůli probíhající konverzi napěťové trakční soustavy,“ vysvětlila mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.

V lokomotivních zakázkách Českých drah nastal za uplynulý rok menší zmatek: dopravce některé soutěže zrušil. Aktuálně soutěží dodávku až 90 lokomotiv na 200 km/h a až 50 lokomotiv na 230 km/h. „Protože první nové lokomotivy vzešlé z výše uvedených zakázek reálně dostaneme nejdříve v roce 2024, vypsali jsme ještě zakázku na nájem lokomotiv. Nové lokomotivy tak budeme mít k dispozici včas a můžeme je následně odkoupit,“ uvedla Rajnochová.

Podle Rajnochové do soutěže přišlo šest nabídek. „S vítězným subjektem po dodržení všech formálních náležitostí podepíšeme smlouvu. Předpoklad je do konce února,“ dodala Rajnochová. I když byla zakázka až na 50 lokomotiv, zatím České dráhy počítají se třinácti lokomotivami. „Lokomotivy můžeme odkoupit dle potřeby, nejdříve po roce. Nájem je včetně jejich údržby formou full-service,“ dodala Rajnochová. Podle Železničního magazínu zakázku získala společnost Rolling Stock Lease, což je nový název bratislavské společnosti S Rail Lease, která pronajímá Vectrony dopravcům ZSSK a ZSSK Cargo.

Prvních šest lokomotiv mají České dráhy získat letos do konce března, nasadí je na linku R18 z Prahy do Starého Města u Uherského Hradiště.  Důvodem je náhrada lokomotiv řady 371, které nebudou kvůli chystané změně trakčního napětí jezdit na Střední Moravě.

Dalších sedm lokomotiv dostanou České dráhy do konce října 2022. Nasadí je na nové lince Praha –Lichkov –Vratislav – Gdyně.

Tagy České dráhy Siemens Vectron Top
221 komentářů