České dráhy si chtějí pořídit další tři Taurusy, budou alternativou pro Hamburk
Lokomotiva 1216.903 Taurus Českých drah. Pramen: ČD
Cílem je vybudovat flotilu devíti rychlých lokomotiv, což je počet potřebný pro pokrytí linky z Prahy do Hamburku.
Tak si to shrňme – Firma ČD v minulosti koupila 2 ks (zhruba za 140 milionů Kč) a 4 použité lokomotivy (zhruba za 280 milionů Kč)… A nyní zvažuje dokoupení dalších několika kusů Vectronů… Přičemž důvodem mají být tržby za jízdné v Německu… Hm… a nebylo by lepší, aby riziko podnikání firmy ČD nesli ti, kdo do té firmy dali peníze nebo lidé kteří spolupracují s firmou ČD? Protože já jako daňový poplatník nechápu proč by firma ČD měla dostat z našich kapes v průměru 500 Kč/m2 za pozemky pod kolejemi… Včetně 500 Kč/m2 za pozemky v nevyužitých/neperspektivních lokálkách Prostě… Číst vice »
Dal jsem Vám palec dolů. Vůbec netuším co jste tím chtěl říci.
Namísto několika miliard z našich kapes pro firmu ČD (za pozemky firmy ČD pod části kolejí, které jsou neperspektivní) by radši firma ČD měla aspoň 3x obrátit korunu, než ji vydá
… Tj. v případě těchto 3 lokomotiv jde o stovky milionů kupní ceny plus desítky milionů za údržbu/opravy během zbývající životnosti…
Prostě tento zvažovaný nákup zčásti bude placen z kapes nás všech, daňových poplatníků … Tak ať ten nákup je velmi, vemi dobře promyšlen… Anebo ať si firma nechá tu část pozemků , které jsou pod neperspektivními kolejemi… koleje ať SŽDC odmontuje a prodá do šrotu.
Věděl by někdo jaké lokomotivy budou nahrazeny těmi 380… A na které lince by uvolněné (staré) lokomotivy byly nejlíp využity? Budějovice-Praha?
Předpokládám, že lokomotivy 380 nakonec ČD neprodá a předpokládám, že tyto 380 budou jezdit někde v ČR popř. na Slovensku (pokud firma ČD bude jezdit nějaké linky na Slovensku)
Třísystémové 380 by údajně měly nahradit lokomotivy 151, které se s postupným přepínáním na 25kV nedostanou do Žiliny a následně ani na Severní Moravu, kde mají momentálně depo.
Co bude se 151 je otázka, ETCS se do toho už dávat nebude, teoreticky by mohly skončit v Polsku, protože tam mají lokomotiv nedostatek a proti EP09 je to pořád ještě upgrade 🙂
Díky… pro info: konkrétní vlaky s lokomotivou 151
http://sledovani.55p.cz/bohumin_121_2021/
Ale pochybuji, že by firma ČD používala „drahé“ lokomotivy 380 jako náhradu za lokomitivy 150 – viz vlaky s loko 150: http://sledovani.55p.cz/praha_111_2021/
P.S. Lokomotiv 151 je ve firmě ČD 13 ks, lokomotiv 150 je 12 kusů… a lokomotiv 380 je 20 ks (plus 2ks u firmy ŽSSK na Slovensku)
Kromě Bohumínských 151 budou ČD ještě vyřazovat Bastardy, které spolu se 151 dojezdily také přes Horní Lideč a Púchov, a kde ČD nyní používají slovenské 350 a 361.
Pokud tedy Škoda nějakým omylem nevyhraje tendr s další dodávkou 90ks 380 :), dá se předpokládat, že těch 20 lokomotiv nasadí na severní trasy směr slovensko přes Bohumín nebo Horní Lideč, které původně ty 150/151 (371) vozily.
Troufnete si tipnout vliv výměny lokomotivy 151 (popř. loko 150) za loko 380?
Z pohledu cestujícího, který sedí v sedačce a čte z papíru či z mobilu či z noťasu… Abstrahujme od drncání vlivem kolejí nebo vlivem kol vagonu…
Díky.
Z pohledu cestujícího si jistě všimnete nesrovnatelně lepších akcelerací, protože messerschmitt má 60 % vyšší výkon a mnohem modernější regulaci.
Lepší odpich chápu… Díky.
371 vozily Opavu a teď snad nějaké Staré město. Do Púchova nejezdily.
Podle fotografií jezdily
https://trainweb.cz/foto/lokomotiva-371-005-0-bezpravi-27988
Samozřejmě jen do přepnutí Puchova na 25kV.
Není vám na té fotce něco divné? (asi ne, když jste ji sem nalinkoval 🙂 ).
Fotka je z 30.10.2018, zatímco 25 kV je v Púchově už od 1. 8. 2015, v té době se 371 ještě proháněly do Drážďan.
Jinak v roce 2018 Valašské expresy ještě nejezdily, Ex221 se jmenoval Súľov a odjížděl z Prahy ve 13.24 – tak těžko mohl být za necelou hodinu dvacet v Bezpráví. Velmi pravděpodobně se jedná o Rx891 Slovácký expres Praha – Luhačovice, který z Prahy odjížděl ve 12.58.
Nemůžete věřit všemu, co někdo plácne na web 🙂 .
Fotograf se prostě spletl…
380 již drahé nejsou, jsou zaplaceny, za obdobnou cenu jsou neprodejné, takže teď už je lepší je nasadit na „podřadný“ výkon, než je nechat stát
úvahy o drahé měli smysl před podpisem smlouvy
Myslíte, že po přepočtu na počet platících cestujících se vyplatí (servisně náročná) lokomotiva 380 na 5-ti vagonovém vlaku po rovinatém Polabí?
A navíc jde o vlaky, kdy většinu trasy vlak jede téměř souběžně s trasou dálnice resp. s trasou silnice 1. třídy
https://www.zelpage.cz/razeni/21/vlaky/cd-1527
Jo byla to jiná, jestli se firmě ČD povede radikálně zlepšit služby, tak aby nalákala do vlaků solventní cestující, kteří nyní jezdí a sami si řídí…
těmi „podřadnými“ spoji, jsem myslel spíš slovácký expres, Ex Praha-Žilina, což v porovnání s Hamburgy je druhořadý výkon, pokud vím tak tam dříve 150/151 jezdily, poté Bastardi a slovenské loko
Podívejte, já jsem jenom laický cestující. Zkusil google. A dopátral se zcela jiných údajů o využití lokomotiv 150, než jaké uvádíte Vy….
http://sledovani.55p.cz/praha_111_2021/?disp=9-2021
Lokomotivy 150 aktuálně jsou využity zejména na trase Praha-Kolín-Kutná Hora… Nyní, v září 2021 je využito průměrně 4 až 5 lokomotiv 150 z cekových 12 kusů těchto lokomotiv 150…
no nechápu ten mínus, co jste dostal, ale k věci,
jsem také jen laický cestující, a pávě dlouhá léta byl mnou uvedený směr doménou 150 a spol. , proto mi to přišlo na mysl a připadalo mi to jako vcelku rozumné řešení, o Vámi uváděných servisních nákladech jsem neuvažoval, o tom bohužel nemám přehled, pokud jsou nějaké „maximalistické“, pak samozřejmě to řadu 380 diskvalifikuje,
to, že loko 150 skončily na osobácích (hodně je tam Chlumec-HK-Týniště), je smutné, ale taky jsou v těch obězích R Praha-HK
Přece, když dlouhodobě chodím na chleba do obchodu za roh, tak by mne zarazilo, když pekař svůj chleba do prodejny (za roh) přestane vozit fiatem doblo, a nově chleba dováží v nissan qashqai
371 do nejezdily ani do Žiliny, ani do Hamburgu.
netvrdím, že jezdily do Žiliny, 371 jezdily na slováckém expresu SM u UH-Praha a zpět https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CD&kategorie=R&cislo=882&rok=2020
A jak jste teda myslel větu „… Ex Praha-Žilina, …, pokud vím tak tam dříve 150/151 jezdily, poté Bastardi a slovenské loko“ ?
Podřadné Slovácké expresy teď vozí Taurusy a musím říct, že mi jako pasažárovi přijde, že je to obrovská změna. Pokud vlak nabere na Bezpráví nějaké minuty zpoždění, je schopný to za Zábřehem stáhnout dolů. Asi máte pravdu, že an takovéto výkony by stačilo něco slabšího, ale čistě z pohledu zákazníka jsem rád, že se ČD rozhodly takto. Pokud by 380ka udělala něco podobného pro vlaky na Vsetín/Slovensko, bylo by to za mě super. (dovedu si představit, že lidé na depu a strojvůdci, kteří na nich budou jezdit to vidí ale úplně jinak. Osobně bych je ale mnohem raděj viděl na… Číst vice »
Oprava: Když jsem psal Taurusy, myslel jsem samozřejmě Vectrony.
tak jasně, že Vectron je proti 371 velký skok
Co to je za dabelsky spesnak s honeckery?
Jaký je důvod nasazovar 380 na podřadný výkon?
položme si otázku jinak, je lepší je vyřadit, nebo nasadit na vnitro spoje, případně na Slovensko??
Vyřadit???!!!
A nechtěli by je koupit Slováci? Už mají dvě, tak by jich měli 22..
To je starost lidí ve firmě ČD. Nikoliv nás veřejnosti
A stejně jim to moc nejezdí.
Když pominu, že Slováci mají jinou verzi (na 160 km/h s větší tažnou silou a především ETCS L1), tak přesto nechápu, k čemu by jim byl nákup zánovních třísystémových strojů v takovém množství, když se chystají masivně přepínat celou síť na 25 kV. Na ty dvě spojky do Polska jim stačí pár zpolonizovaných peršanů s pomalým převodem.
Masivně přepínat 😀 Do deseti let maximálně úsek Púchov – Žilina a pri troše štěstí žilinský uzel.
Tam nenadělají tolik škody…
Jaký je momentálně stav nákupu nových lokomotiv u ČD? Tendr na těch 90 kusů byl zrušen? Podání nabídek mělo skončit v březnu a nikde žádné info. Místo toho se rozšiřuje pronájem Vectronů s možností odkupu, a přikupují Taurusy.
Rozhodnutí má padnout do konce roku.
A ví se alespoň jací výrobci (lokomotivy) se přihlásili?
Nebo to bude Vectron a jen jde o to, kdo ho dodá?
Výrobců se prý přihlásilo víc. Bombardier, Siemens, Škoda prý taky a snad i CRRC a pár dalších, ale to jsou info „jedna paní povídala“. Nic ověřeného, takže spekulace.
Tak Škoda by byla překvapením, a CRRC by měli v EU ze všech tendrů vyloučit. Minimálně do doby, než si najdou evropského partnera, kterému „dobrovolně“ v společném podniku přenechají 51% podíl.
zkuste google … asi budete překvapen, kolik dodávek už v rámci Evropy (zejména mimo EU/EEA) domuvil konglomerát CRRC…. ovšem pravdou je, že od CRRC početně nic moc (s výjimkou Běloruska)
No, německé spolkové dráhy donutily Škodovku k věci, na kterou ty české neměly dostatečně dlouhou páku: Dotáhnout ten stroj do stavu, kdy může na německé koleje (nakolik to bylo technickou inovací plzeňských a na kolik ústupky ze strany správce německých kolejí, je věc druhá) Škodovka každopádně musela do toho projektu nainvestovat nějaké peníze. Pokud je tomu tak, určitě pro ně není od věci nepodat nabídku. Jediné, nad čím přemýšlím je, jaké normy TSI ta lokomotiva splňuje? Ty stejné jako Taurus, nebo ty stejné jako Vectron? (případně nějaké mezi tím? fakt nejsem na tohle odborník) stran vašeho názoru na CRRC pak… Číst vice »
Neříkejte mi ani ze srandy, že se přihlásila Škoda..
Pokud mají být lokomotivy včetně full servisu (tuším že ano), tak je problém kde?
Třeba v tom, že Škoda nedávno oficiálně prohlásila, že s lokomotivami končí? A neměla by je de facto ani kde vyrobit?
No, ale to se týká vývoje lokomotiv ze ŠT. Nebo i výroby? Loni v lednu ze Škoda Transportation: Vraťme se ještě k vašemu výrobnímu portfoliu. Zmínil jste odsun lokomotiv na „vedlejší kolej“. Jaká je tedy budoucnost výroby elektrických lokomotiv v Plzni? V tuto chvíli to není vývojová priorita Škodovky. Proč? Máme limitované kapacity na vývoj stávajících zakázek a nových produktů, kde je větší velikost trhu a máme potenciál si vzít větší kus koláče. Je to dané velikostí trhu, který v Evropě představuje asi 220 lokomotiv ročně a náročností vývoje. Lokomotivy jsou poptávány zpravidla interoperabilní, což znamená například více napěťových systémů,… Číst vice »
Nakonec se řeklo 200kmh, takže nechápu, co se ještě řeší, nejlepší loko je jasná:
“Siemens už prodal více než 950 vectronů celkem 47 zákazníkům. Lokomotivy jsou certifikovány pro provoz v Rakousku, Bulharsku, Chorvatsku, České republice, Finsku, Německu, Maďarsku, Itálii, Nizozemsku, Norsku, Polsku, Rumunsku, Srbsku, Slovensku, Slovinsku, Švédsku, Švýcarsku a Turecku.”
Viz https://zdopravy.cz/pocet-prodanych-vectronu-se-blizi-tisicovce-dalsich-25-objednalo-svycarske-bls-cargo-36229/
Že by cena?
Traxx MS3 pořídil RJ levněji. A pokud Skoda podala nabídku na 109E levneji, jen tezko je z tendry vyřadíte, pokud splní všechny podmínky. Schválení v Německu už snad dávno mají ne?
pokud vím tak s omezenou rychlostí, nebo to už padlo??
protože ta omezená rychlost v Německu Škodu dost diskvalifikuje
Pokud uchazeč nesplní podmínky, měl by být vyřazen (pokud se vůbec přihlásí). V opačném případě není důvod Škodu diskvalifikovat. A pokud se bojíte, že ČD neumí vypsat tendr, hubu si můžou nabít i s dodávkou na Vectrony.
Pokud jsem to pochopil správně, tak omezení je dáno Push/pull souprvaou a nikoliv lokomotivou.
To je dva roky starý článek. K dnešku je to mezi 1100 – 1200 vyrobených a podepsaných a pár desítek ještě víc.
Dík za info, jenom to potvrzuje kvalitu vectrona. Pan Bednarik to doufám vidí podobně.
Vectron není, při vší úctě, ani zdaleka dokonalý. Největší problém je, kromě principiálně dané horší adheze a problémů s přechodností, hlavně nastavení palubních systémů, až příliš na míru šité jiným drahám, než jsou ty české. Konstruktéři například příliš nepočítali s přepínáním trakčních systémů za jízdy a to tak trvá několikanásobně dlouho, než na moderních či zmodernizovaných lokomotivách Škoda. Rovněž brzdy mají velmi specifické ovládání. Atd.
Taková otázka, nevyplatila by se na takový záměr už jednotka? Těch je pro 230 km/h habakuk.
Snad. Ale to se ma zas koupit ±5 ks nejaky jednotky na pokryti tohodle jednoho ramene?
Predevsim by to mely CD jezdit cely na vlastni triko a na nejaky DB se vybodnout.
Dneska už to je jedno. Stejně se jde po full service a zásoby ND se nedrží, Pendolina i LEOšovy Flirty jsou nakonec malé série, ale spolehlivé, když zrovna něco nesejmou na přejezdu. Pochopitelně příbuznost s něčím by byla výhodou.
Leošovi Renfe se zatím neukázaly v ČR ani slibované leošinkanzeny. A tak to asi zůstane. Taurusy jsou zatímní jistotou.
Si to představujete jak Hurvínek válku. Co tu už měly Renfe ukázat? Si myslíte, že Renfe zvednou telefon a zavolají na SŽ: „Ahoj, stojíme s Talgem v Bad Schandau a chceme sofort trasu do Prahy a pak přes Brno do Bratislavy“? Nebo jak?
Nebo obráceně…DB se vybodnout na ČD…
Samozrejme. Jestli si myslej, ze tady se svejma mzdovejma nakladama a tarifem udelaj diru do sveta, tak klidne.
Tak mělo se koupit víc railjetu, to se bohužel neudělalo, tak teď se to kupuje po částech.. ale zase budou ty jednotky alespoň delší, tuším 9+loko, railjet má jen 7+loko
Občas jezdí doprava typu RailJet + klasický vůz + lokomotiva.
Z pohledu dopravce možná bohužel, z pohledu cestujícího rozhodně naštěstí. Jde o velice nepohodlné jednotky s mizerným dílenským zpracováním a nekomfortně řešeným interiérem.
Nedej bože, že by mohla být i naklápěcí. Pak by se daly plně využít parametry tratí. To co se pořizuje, je jen kompromis bez vize.
Naklápěcí soupravy jsou slepá ulička. Za ty náklady to nestojí.
A proto SprŽel všude dává klopící rychlostníky.
To víte – SprŽel je holt Spržel…
No ono to číslo na papíře vypadá a propaguje snáze..
Naklápěcí soupravy mají užší skříň aby se vešly do profilu i při naklopení, tak mají na stejnou délku méně sedaček a interiér je takový stísněný.
Když může být méně sedaček, dá se interiér navrhnout i bez stísněnosti.
Je vidět, že Taurus v době svého vzniku extrémně předběhl dobu a bude velmi těžké jej překonat. Ani bych se nedivil, kdyby se vyrobila úplně nová mašina s karosérií Vectrona a s podvozky Tauruse a s maximální rychlostí 230 km/h a s tažnou silou kolem 300 kN a s možná aspoň o 4 tuny nižší hmotností, než je 88 tun kvůli účinkům na trať. Vectron je podle mě téměř dokonalá mašina, ale nevýhodou je „pouze rychlost 200 km/h“. Ale co si budeme povídat, kdyby u nás na současných koridorech byla traťová rychlost 180 až 200 km/h, tak si myslím, že… Číst vice »
To by ještě chybělo, když už by se po dlouhý době začalo stavět na zelený louce za strašný peníze a nakonec by to byla trať na 230 km/h
Jinak nic proti trati na 230 km/h, ale jen v případě rekonstrukce nějakého současného koridoru. Dodávám, že nevím, jestli je možné mít osobní + nákladní dopravu na trati, kde se jezdí více než 200 🙂
Samozrejme že je. Pozri trať medzi Linzom a Viedňou. Jazdia po nej RJ/Westbahn v rýchlostiach 230/200 km/h a rovnako aj náklady v rýchlostiach 100km/h
Nejezdí ty náklady především po staré štrece, kterou si z kapacitních důvodů ponechali?
Jazdia aj nejazdia. Niekedy kvôli sklonovým pomerom a váhe vlaku ide po hlavnej štreke. Výpravčí sa tam neboja na tú trať pustiť aj náklady. Jazdia tam pomerne bežne.
Hannover – Würzburg, Hannover – Berlin,
Norimberk – Ingolstadt aj. Náklady jezdí se po staré trati i nové VRT. Záleží na kapacitě.
Ono to bude někde v rozmezí 160-280 km/h, protože to nebude VRT, ale obyčejná trať jak pro osobní, tak i nákladní provoz…
Akorát budou v jistých úsecích 4 koleje…
Vrt na 250 nebrat. Je potřeba 320, to je prostě nutnost, jinak se nikam neposuneme. Ta trať tu bude na dalších 100 let nejméně
Rakušané se vydali touto cestou: Upgade stávajících tratí na 200-230 a k tomu konvenčí (ale velmi dobře udělaný) vlak na tuto rychlost. Je to proto, že narozdíl od nás nedostáhnou na štědré dotační tituly z EU. Těch je naopak v našem případě potřeba v nejvyšší možné míře využít a stavět proto, i s ohledem na budoucnost, skutčně nové vysokorychlostní tratě.
Ne, to není žádný upgrade. To je nová paralelní trať.
Tady to máte nakreslené: https://de.wikipedia.org/wiki/Westbahn_(%C3%96sterreich)
Máte samozřejmě „recht“ a rozhodně tomu rozumíte lépe než já, ale co jsem chtěl svým příspěvkem říct je, že se rozhodli pro řešení, které je multimodální a jde na hranici fyzicky možného s v podstatě konvenčním (skoro) rychlovlakem, ve kterém se pak soustředí na maximální komfort cestujícího. Výhodou je, že pak tuto trať mohou použít i na ty v diskuzi výše zmíněné rychlé náklady. Pro přepravu na velké vzdálenosti mimo rakousko pak budují ty nejrychlejší vlaky – spací. Předpokládám, že si spočítali, že se jim toto řešení spíše vyplatí, a zatím se zdá, že mají pravdu. Osobně se trochu obávám,… Číst vice »
Nějaký vztah mezi (adhezní) hmotností lokomotivy a maximální tažnou silou vám znám asi nění, že? 🙁
Taurus je skvělá mašina a čím víc jich pan Bednarik nakoupí, tím lip. Nicméně tady Siemens zaspal, pokud totiž zařízli výrobu Taurusu, měli mít plnohodnotnou náhradu. Je to takový paradox, že modernější Vectron jezdí pomaleji než Taurus. Bylo by samozřejmě naprosto ideální, kdyby ČD kupovali už jenom Vectrony, ale to by holt museli mít povolení na 230.. tak snad to bude co nejdříve.
Rozdíl není ve výzbroji, ale v podvozcích.
Jde tedy pouze o zkoušky nových podvozků, nebo se u současných vectronů jedná o typ podvozku, který proste víc než 200 nezvládne?
Z pohledu dynamických účinků na trať víc jak 200 nezvládne.
Takže strategie kupování taurusu je zcela na místě.
Ano, protože – jak píše níže Tonda Sehnal – dneska Vám nikdo nezaručí, že ten Vectron s jinými podvozky na těch V = 230 km/h nakonec SIEMENS úspěšně dotáhne na trh. Druhá možná mašina je TRAVCA, ale ta je aktuálně ve vývoji a platí pro ni to samé, co pro Vectrona na V = 230 km/h.
Podvozky jsou ok. Jde jen o změnu převodového poměru + asi i aktivní tlumiče. Ale i tak je to velký zásah a změna, která se musí nechat znova schválit. Jinak Taurus má rekord 357km/h. To Vectron nikdy mít nebude, protože ty podvozky jsou koncepčně úplně jiné.
357.. Proč se to přestalo tedy vyrábět? To zní úplně jako mimozemská mašina
Nové bezpečnostní normy TSI.
Ten rekord byl bez vagonů a se zvýšeným napětím v troleji.
Pro běžný provoz je to hodnota k ničemu.
357 je zcela irelevantní údaj pro nějaké běžné porovnání provozních vlastností lokomotivy.
Přesně, jenže takové už Vám nikdo nevyrobí bo je to moc složité za málo peněz a dneska se hledá nejjednodušší řešení, které je málokdy „kolej-friendly“.
Podobně je na tom už snad jenom řada 101 DB, která umí sice sice teoreticky V = 220 km/h, ale dneska jsou už na 220 jenom 4 ks, u toho zbytku se rychlost snížila na V = 200 km/h, čili stejně jako mají Vectrony – viz níže link:
https://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_101
Kolik má auto na tachometru jako maximální rychlost jsme obdivovali tak ve 3. třídě. Nad 200 km/h už nemá být konvenční souprava, ale lehká jednotka.
Je ironií, že musí sahat pro starší lokomotivy, aby dosáhly vyšší rychlosti. Nicméně pro ČD je každý Taurus za rozumnou cenu požehnáním, takže jen ať berou vše, co se naskytne. 👍
No… ironie… Prostě se vývoj ubral směrem, že rychlosti > 200 km/h zůstaly doménou ucelených jednotek. Spíš je výjimkou myšlení, že dálková doprava musí být tvořena soupravou lokomotiva + vagony.
Spíše se rychlá doprava upnula k jednotkám, které navíc mají příznivější účinky na trať a leckde tak nižší platby za infra. Loko zůstávají pro náklady a některé pomalé vlaky.
Ale notak. Podívejte se na řadu 350 a 362. Ta starší je rychlejší.
To známe i od nás: po mašinách na 140/160 km/h (150+350) přišly mašiny na 120 km/h (163, 263, 363, 372).
Jak je na tom vůbec Vectron s certifikací na 230? Pracuje se na tom nebo ne?
Stroj 780 byl upraven a probíhají zkoušky. Již dříve jsem zde o tom psal.
Info třeba zde https://eurailpress-archiv.de/SingleView.aspx?show=1872165
Pracuje a bude. Zkoušky už probíhají.
A tam tedy musí jiné podvozky nebo jen modifikace stávajících?
Modifikace.
A je jistota, že DB chtějí s ČD i nadále spolupracovat? Pokud ano, pak je zbytečné, aby stát tuto linku v úseku Praha – Děčín objednával a platil. To mohou České dráhy jezdit na vlastní podnikatelské riziko. Já Českým drahám v tomto fandím, ale nemyslím si, že by to byla základní dopravní obslužnost.
I kdyby ne, tak s 9 kusama už nahradí značnou část 380. . Možná i všechny nasazený..
Proč chcete 380 odepsat úplně?
Je to krám…
Máte k tomu nějaké podklady? Zaměstnanci a fanoušci ČD tvrdí že je to krám, zaměstnanci Škody tvrdí, že pokud nějaké problémy jsou, můžou si za to ČD sami a zmiňují, že údržba ze strany ČD není zrovna top. Neříkám že je to tak nebo tak, ale zajímala by mě pravda nebo alespoň vyjádření někoho nezaujatého.
Na téma nespolehlivost bylo i tady napsáno mnoho. Do pece s nima.
380 do Německa nejezdí ….
Základní dopravní obslužnost již drahnou dobu neexistuje.
A kdo by podle vás byl alternativním partnerem DB ? Třeba dopravce, jehož vozidla s odlišují nápaditou žlutou barvou ?
Pokud mají DB zájem o Prahu, nechť si to vyjezdí samy…
Ale hlavně se svými vozidly.
Pro luxusní vozy máme lepší kšefty – R9, R17…
Oproti R9 a R17 je luxus téměř vše.
Od prosince bude R17 v pohodě.
Ne že bych s vámi souhlasil, ale taková představa ICE-T v relaci Frankfurt-Leipzig-Dresden-Praha by se mi zamlouvala.
A to ICE-T by ze Žlebu do Prahy táhnul Peršing,nebo umí i 3 000 V= ?
Navíc, jestli mí i českou VZ, jelikož pochybuju, že v celém úseku je ETCS
Zatím není, vypadá to, že rok 2025 se bude tak tak stíhat.
Tak já předpokládám, že ten Hamburg drahám vydělává tvrdou měnu, což je jeden z důvodů, proč o tu linku stojí a investují do ní další peníze.
…a proč je zbytečné, aby ji stát objednával.
Tak já předpokládám, že tu tvrdou měnu generuje primárně na německém území a proto mi přijde fajn, že když už našinec vyrazí s řízkem do Rajchu (bo naco platit 170 za kytu těm vydřiduchum v jidelaku, že) tak to má hezky bez přestupu.
Však s nimi už jednak, ale v tu dobu jancurovi nepůjčili, nicméně teď může ještě za 2 miliardy vydat dluhopisy, takže by to mohl jezdit
tak Jančura je tehdy dost vypekl. pochybuju, že si to chtějí zopakovat.
Krom toho…9 mašin na 230 + obdobně 9 vozových souprav, to jste tam na 5mld v pořizovačce.
a tohle by RJ půjčil max někdo, kdo na poslední chvíli zdrhnul z Arca
Spíš bych tipnul, že někdo, kdo zdrhnul z Arca poradí Jančurovi jak vydávat ty dluhopisy… (Omlouvám se za flame, nemohl jsem si pomoci a jsem si jist že ve skutečnosti se jistě bude jednat o úspěšnou emisi. Mimochodem, jaký má regiojet rating?)
Na otevřeném dopravním trhu kdokoli.
R9 je ostuda. Jezdím občas do Brodu a je to odkladiště dosluhující techniky. Přitom by stačilo (stejně jako na koridoru 1) pustit sem konkurenci.
Souhlasím. Nicméně na R9 se s výběrem dopravce tuším počítá, takže šance tu je.
To mi přijde jako blbost, proč zůstat jen u 9? Byt panem Bednaříkem, tak bych nakupoval všechny co přijdou pod ruku (za rozumnou cenu) , ta lokomotiva se nikdy neztratí a čím více jich bude tím více bude flotila unifikovanější
Už radši vectrony..
Jenže vectrony jezdí jen 200
…což není s výjimkou zde řešeného obskurního (klasická souprava ve vysokorychlostních parametrech) výkonu žádná nevýhoda.
A u nás se využije větší rychlost než 160km/h? A do zahraničí těch Mašín je dost
Ona ta lokomotiva tady asi bude jezdit delší dobu. Byly časy kdy se stavěly mašinky na 160 a maximální povolená rychlost byla 120.
A pak přišly plecháče. Musí se to brát s rozumem, tratí, kde se víc jak 160 nevyužije bude v ČR stále fůra a mít na nich vhodnou mašinu nezaškodí, takže i mašiny s Vmax 200 km/h budou mít fůru práce.
Určitě. Proto také asi schánějí jen ty stroje na zajíždění do Něměcka a Rakouska a pro ten velký tendr požadují maximálku jen 200.
Co s tím má společného Mašín? 😲
Děkuji pane Bednárik. 😉
Takže Němci si ubránili svoji domovinu před konkurencí. Inu obchodní politika. Děsím se toho, že nám Němci budou dodávat zboží a my na oplátku jen lacinou elektriku (dotace přes ČEZ) ! Nechtěli jsme RVHP – máme EU. Stejná věc, jiný název, praktiky stejný.
Ty máš dobře vymleto…
Je fakt, že neschválení 380 bylo trochu Škodovce najust. Ale Škoda mohla reagovat líp, dodržovat termíny a nechtít od ČD pokutu za pozdní dodání.
Asi to opravdu souviselo s firmou Škoda Transportation Plzeň, nikoliv s nějakým zákazem importu na německý trh.
… Např. letos Tatrovka prodá několik desítek hasičských speciálů německým státním hasičům: https://blaulicht-magazin.net/bundeswehrfeuerwehr-bestellt-76-tatra-tlf/ (těch několik desítek Tatrovek do Německa reprezentuje pár % z celkové roční produce vozidel fy Tatra Kopřivnice)
A těch každoročních 90.000 prodaných Škodovek v Německu ignorujte. Mluví totiž v neprospěch vašeho přesvědčení.
PS: Nejezdíte náhodou Mercedesem, že ne?
Fakt? A co je FlixTrain? Nebo Locomore?
Bohužel, místo toho, aby oslovili domácího výrobce, chtějí nakoupit lokomotivy v cizině.
A jaký domací výrobce? Jestli myslíte Škodovku, tak už radši ne, stačí, že máme od nich nejdražší lokomotivu na světě. Ale kvalitou jsou hodně pozadu.
Když na 380 byla blbá smlouva mnel za to již dotyčný sedět?
Myslíte toho, co ČD dodal asi nejdražší lokomotivy na světě? Navíc dost poruchové?
Tak zrovna tři taurusy lze koupit v tuzemsku, netřeba se obracet do ciziny.
Jenže to by předchůdci pana Bednárika museli mít poněkud jiný rozhled do budoucnosti (nákup mnohem většího počtu lokomotiv) a jinak formulované smluvní podmínky – např. nejen schválení příslušným „drážním“ úřadem země, do níž bychom „rádi“ jezdili, ale také provozovateli tamní infrastruktury ….
Bude to jednak v zadání soutěže, jednak ve smlouvě – převzetí a zaplacení vozidel bude provedeno až budou existovat kladná vyjádření a štemply všech úřadů …. zajistí výrobce na vlastní náklady …
Proč vlastně provozovatel infrastruktury musí schvalovat mašinu, která splňuje TSI a je schválená místním úřadem?
Jaký domácí výrobce vyrábí lokomotivy na 230 kmh
To ne, ale za 230 milionů kus, to jo 🤣🤣
CZ Loko?
cože?
Cz loko dělá dieslove mašiny pro ČD..škodovka elektrické..dělala.
Jasně, EC potáhne rekonstruovaná Bangle. Hlavně, že je česká. Co třeba létat přes Atlantik s L410, to je taky české letadlo.
Adrenalin. Good. 🙂
Nevím proč sem přispívají lidé s tak nízkou znalostí poměrů u jediného výrobce (již minulého ) lokomotiv v ČR . Pokud by chtěl aby to byl ryze česky výrobek , tak nevím jak by tam dostával výzbroj od již neexistujících výrobců. Dnes již nic není ryze národní , domácí . Koneckonců Bonatrans , Dako vyrábí i pro zahraniční značky . Takže “české “ výrobky jsou po celém světě ve francouzských a německých vozidlech .
jeden průšvih jako 380 stačil.
a mimochodem…u koho?
pokud nemluvite o TT, tam by alternativa byla.
Průser ..ČD si to zmastily samy
Především tím, že je vůbec koupily
Asi ne kamo
pozadí tohoto kšeftu je tak hnusné, že raději nedomýšlet. to ke smlouvě i následným akcím.
ale za konstrukční řešení…ČD fakt nemůže. stejně tak nemůže za to, co si Škodovka tehdy udělala s Bombardierem
takže…hezky odvádíte pozornost, ale dost u toho ohýbáte realitu
Hele, vy jste ale frajer na ty články kde ČD říká že se chce škodovek zbavit neragujete a tady mele takové blbosti
Oni je potřebují funkční.
Mašiny budou mit etcs?
Jestli má být od roku 2025 výhradní provoz na koridorech pod ETCS, tak ano.
Nic se o tom nepíše..
Tak když ještě ani neví od koho je koupí, resp kdo by je prodal, tak těžko soudit jakou budou mít výbavu.
Oni to vedia, len verejnosti to ešte neprezradili. Reálne moc Taurusov schopných prevádzky na 3kV, 15kV/25kV v ponuke nie je. Buď to budú tie od PKP CI čo dokladá fakt, že u Siemensu beží výroba 3 ks Vectronov práve pre túto spoločnosť alebo ešte do úvahy pripadá Adria Transport, ktorá tiež disponuje 3 kusmi a mohli by chcieť prejsť na Vectrony. Vo WLC ostali už len 2, ktoré sa zatiaľ zjavne predávať nebudú, ostatné spoločnosti majú buď po 1-2 ks alebo stroje ktoré sú len 15/25kV. Od Talianov nepredpokladám že by ich brali.
Brání něco tomu, aby tři mašiny nabídly 2 firmy spolu?
To samozrejme nie, avšak pri pohľade na rušňový park týchto spoločností tomu zatiaľ nič nenasvedčuje. Ja si skôr myslím, že PKP CI bude tá spoločnosť, nakoľko nasadenie ich Taurusov je pomerne limitujúce a nahradia ich tými 3 kusmi Vectronov čo sú vo výrobe. Čas nám ukáže ako to bude.