České dráhy shání dvacet ojetých vagónů pro dálkovou dopravu
Vůz Českých drah Bmz 226. Foto: České dráhy
Má jít o vozy, které byly vyrobeny nejdříve v roce 1980 a prošly již modernizací.
Má jít o vozy, které byly vyrobeny nejdříve v roce 1980 a prošly již modernizací.
Kolik? 200? Nechybí tam „0“? Tak totiž aktuálně vypadá potřeba alespoň zánovních vozů u ČD….viz článek o Jižních expresech (tragédie, opravdu tragédie….to je ostuda a někdo se to v roce 2023 ještě stále snaží omlouvat) a návratu již tolikrát „odepsaných“ (dle slov ČD na začátku každého grafikonu) prasečáků B249, A149 a teď perly!!!! B209. To, co předvádějí ČD ať s jakoukoliv omluvou poslední cca třičtvrtě roku je trapné a nedůstojně země v EU. Dle mého názoru by třeba lehká reko „Honneckerů“ (klima, sedačky, WC, zásuvky) potřebu běžných rychlíků s jízdní dobou do 3 hodin vyřešila….jde o čistotu, klidný chod a… Číst vice »
Tak je hezké si nadiktovat podmínky.. otázkou je aby se vozy, a zejména za konkrétních požadavků, také na trhu skutečně našly.
Ano, co je ihned odkoupí RegioJet, má výhodu, že jako soukromá firma nemusí procházet schvalováním a výběrkem….takže bez šance. Jinak zmiňuje li tu někdo Coraily (SNCF) fakt perfektní, trochu divně barevné, ale jízda klidná, klima super, pohodlné….
Neměli je prodávat Regiojetu a a teď by je neshaneli.To s čím teď jezdí RegioJet jsou totiž bývalé vozy a lokomotivy Českých drah.
ČD regiojetu žádné lokomotivy neprodali ..to je blábol.
RegioJet všechny ojeté vozy a lokomotivy nakoupil v zahraničí a nikoliv v ČR – od ČD, a to včetně lokomotiv vyrobených v ČR, ale kdysi svým výrobcem dodaných do Itálie!
Prešiel som celú diskusiu a nikde som nenašiel Axelovo stanovisko. Neviete čo s ním je?
Asi zpracovává ekonomickou rozvahu nákupu :o)))
Bežne to ale netrvá tak dlho 🙂
To není zase tak špatně…
Ojetiny mu nevadí, ale takový ComfortJet, to sůl v jeho očích.
Téoz Corail SNCF 👌
Corail SNCF nejpohodnejší vozy co jsem kdy jel. Klidny a tichý chod. Velmi pohodlné sedačky, dobře fungující klima.
Pro mě to byly nejdivnější rychlíkové vozy, kterými jsem kdy jel. Hlavně barevnost a plnost interiéru na mě působila jak z nějaké alternativní reality. Kdybych měl na výběr Corail versus Einheitswagen IV, asi bych zvolil spíš nudnější Einheitswagen.
Koupil jsem si popcorn a počkám na komentare mých oblíbených fanoušků cd, kteří vždycky kritizují a plivou na RegioJet, že kupují ojeté vozy 🙂
Ono je jedna věc vozy koupit a druhá je udržovat..což u zlutaka nemají ve slovníku.
Jj Regiojet je pro mě synonymum ke slovu špína a smrad. A rozhodně nejsem fanoušek ČD, ale z výběru dopravců na našich tratích mě vždy vyjdou nejlépe.
Já ještě špínu i regiojetu nezažil, smrad už vůbec ne. Naopak u cd docela často, např v legendárních vyšívaných vozech Bdt 😀 …A ono když je nějaký nedostatek, když už teda je, člověk ho daleko lépe přehledně s kávou zdarma a superlevný občerstvením, než s instantním kafem za 70 a nechutným sandwichem za 89 z „minibaru jeeee el veeee“ …
Se projedte rychlíkem na lince r8 .. hnus. Sandwich nestojí 89 Kč to kecate.
A instantní kafe jlv sice má, ale je za 20 Kč a ne za 70. 🙂
Petr nemluvil o kafi z JLV, ale o „nechutným sandwichi“
Cena kávy v minibaru (někdy ČD, někdy JLV) se liší podle trati, někdy i opodle spoje, někde je za 20, někde za 50 někde i za víc…
Opakuji: Instantní kafe stojí v ČD minibaru 15, u JLV 20.
Tak zkuste občas navštívit WC v Astře. To je echt kekel u dosti kusů. Smrad připomínající záchody v 810 před 15 a více lety. Pak třeba flekaté koberce, zašlé sedačky v emzetech a ojetinách z Německa,… Sorry, neni to jako dřív. Teď ty vozy Jančura točí a točí a točí, a není čas je uklízet nebo celkově udržovat. 😀 Každopádně s druhou částí souhlasím. To opravdové kafe, a ještě zadarmo, na lidskou psychiku zapůsobí dost. A ty koláče a cheesecaky… to se zrovna hanit nedá. 🙂
Srovnavejte srovnatelné, tedy v tomto případě vozy na dálkových linkách, ne regionální z/do Prahy což jsou objektivne nejhnusnější, nejšpinavější a cestujícími nejznicenejsi vozy i CD
Kafe stojí u ČD minibaru 15 korun, teď po zdražení možná 20.
Takový Os na Valmez – Hranice jsou taky odporný mnohem víc, než hodně.
Valmez – hranice takovou linku neznám. A bavíme se o dálkové dopravě .
To sice opravdu není linka, jen úsek,ať se ví o co jde. Dáno jako odstrašující příklad, i když nejde o dálkovku.
Takže Vsetín – Přerov ano staré pantaky ..už tam dávno mohli být něco jiného. Naštěstí už se to řadě 460 krátí.. Třebová už volá
Ze to neznáte to neznamená že tam nejezdí vlaky.
Máš recht, ti mě taky nikdy nezklamou, Časem Dojedem…
Víš kulové..90 procent problému je na straně dobré správy.
A to ešte nevedia, že OBB tiež zháňajú ojeté dvojpatrové vozy a ojete regionálne jednotky 🙂
Dneska mi volá sestra jestli je normální aby ten RegioJet rychlík do Brna byl tak špinavý a zablešený..říkám stěžují si.
Třeba jim něco nabídne Regiojet 😀
Tak to by ti kovaní přemalovali i nebe na rudo 🙂
Proč je tam podmínka výroba nejpozději v roce 1980?
Životnost ? I tak by to byly 40letý vozy.
Nejpozději v roce 80 jsou minimálně 42leté, spíš starší.
To bude chyba v textu. Titulek odporuje dalšímu textu. V titulku se píše „…Má jít o vozy, které byly vyrobeny nejpozději v roce 1980 …“., zatímco v článku pak je uvedeno „… Má jít o vozy, které nebyly vyrobeny dříve než v roce 1980 …“
ano, chyba, díky za upozornění. Nesmí být vyrobeny dříve než 1980.
Technická životnost železničního vozu je 60 let.
Takže asi kompatibilita s Bardotkama…
Nejpozději v roce 1980? Takže Rybáky?
Proč zrovna 20?
Kamkoliv.
Béčka jsou pořád standard na R16, R17, R20, ale často i na EC.
Pardon, nesprávné vlákno, odpověď byla míněna příspěvku níže.
Poslední dobou taky i na R10
Na R12 samozřejmě taky
Z Brna R9,R11, již zmíněná R12 a IDSJMK S2 🙂
Tu R9 beru asi zpět, ale určitě tam jezdí pravidelně Bee273 a BDs. Na R12 jezdí (ověřeno letos osobně) Bd, ale to je vlastně normální „béčko“ bez jednoho záchodu a kupé kde je místo pro kola, Bee273 jsem tam viděl taky.
a kam je maji nasadit?
Vůz nabízející 2 místa pro vozíčkáře je třeba řada Bbmvz..těch má OBB cirka 12 ks po upgradu a splňující podmínky, výroba:1982, upgrade:2007-2010.
Ty nesplňují požadavek na alespoň 60 míst k sezení u PRM vozů.
To máte samozřejmě pravdu, ale dle odkazované dokumentace co jsem četl je ten požadavek na počet míst k diskusi.Dá se o něm jednat.
EDIT: Co je minimální parametr o kterém nelze diskutovat – viz níže: Jediná přípustná délka vozu: 26,4 m Maximální rychlost: 200 km/h WC: uzavřený systém Centrální zdroj energie: 4 jmenovitá napětí RIC Dveře: Předsuvné Blokování dveří: TB5, TB0 Klimatizace Ano Co je k diskusi: Rok výroby nejdříve: 1980 Rok modernizace nejdříve: 1995 Brzdící procenta R + Mg: ano Počet míst k sezení/Počet míst k sezení ve voze PRM min. 66/PRM min. 60 Uspořádání sedadel: kombinace za sebou a proti sobě Rozteč sedadel v řadě: min. 930 mm Rozteč sedadel proti sobě: min. 1 950 mm Počet vakuových WC: 2 standardní… Číst vice »
Nemají TB0/TB5. Ale jinak by s 21-90.5 byly fajn.
To sice ano, ale osobně si nemyslím, že by ČD přistoupily až na takové snížení (z 60 na 36). Ale to je jen můj názor.
Mně napadly spíš německé řady Bpmmbdz284, Bpmmbz284, Bpmmbz285 nebo Bpmbz294, ale ty netuším jak jsou/nejsou k dispozici na prodej.
Ano, ty by asi určitě splňovaly to minimální zadání – viz odkaz níže s parametry:
https://www.deutsche-reisezugwagen.de/wagendaten/284-bpmmbdz/
Z těch volitelných požadavků má řada Bpmmbdz 284.1 jen 57 míst a ne 60, ale to je požadavek k diskusi.
Vcelku by mne zajímalo, jestli mají ČD konkrétní nabídku od DB, apod. nebo je to výstřel do tmy.
Pokud by stačili 70. léta a rychlost 160 km/hod, tak by si mohli koupit od Regiojetu vozy po SNCF a udělat rekonstrukci interiéru ve vlastních dílnách. Měli by to rychlejší, protože interiéru jsou zdemontované. Mimochodem několik těchto vozů v lůžkové verzi provozuje Wagon service v barvách ZSSK.
nema to kdo opravit, vsechny zosky jsou v haji.
Myslíte ty vozy co jsou jen na 160
RJ je nedává dokupy protože ty podvozky tech 160 ani nedají, jsou v kritickém stavu
Sen v depu , pardon oblastním centru údržby , čtyřicet různých druhu vagonu a milion rekonstrukci , kde se v každé z nich nachází součástka nebo řidici jednotka jinde. Kdyby bylo jen par typu vozu a v přiměřenému počtu ne jednotek nebo desítek ale třeba od stovky, ušetřili bychom za mnoho prostoju, nemusím snad říkat jak ta jednot ost vozového parku pomáhá .
Vagon není lokomotiva ani vesmírná loď. Snad ty předpotopní potvory zvládnou oprášit 🙂
To souhlasím už i RJ má tento problem, do budoucna by mohlo pomoci nové CZE pro všechny vozy
(Ano stejných dílu bude jen cca 15%, ale i tak)
Vozy z Německa jsou celkem nespolehlivé (viz R23, která je složena jen z těchto vozu)
Nema být v nadpisu náhodou nejdříve, nebo po roce 1980?
DB má dost odstavených IC vagónů které jsou z roku 1983 a byli modernizované 1995. Dál DB má odstavené vagony „Modus“ které jsou v dobrém stavu, docela nové, ale dosáhnou 140 km/h. Máj i řídící vůz. Akorát by se to muselo předělat na české požadavky. Ještě DB má odstavené 2 docela nové jednotky Metronom, které jezdily jako ICE. Je to princip Railjetu, Vmax 220 km/h. Akorát by se musela předělat technika aby to fungovalo a předělat vnitřek, Metronom byl původně myšlen jako luxusní vlak. Proto mezi sedačkama je zbytečně moc místa. Dalo by se zvýšit kapacita cestující a využít ten… Číst vice »
Ty Metropolitany bych spíš viděl jako doplněk a zálohu pendolin na trase Praha – Ostrava, aby tam nemusely jezdit klasiky. Navíc by více zapadaly do prémiového produktu než ty klasiky, co pendolina suplují teď. Ale je to sci-fi, protože přizpůsobit je provozu v Čechách by asi byla drahá sranda. 🙂
To se nevyplatí kupovat, myslim si ze to DB nikdy neprodá
Důvod jsou jen 2 soupravy takže ND někde sehnavat nereálné
Jsou to vysoce krasné soupravy, ale kez by jich bylo aspon 20
https://www.db-gebrauchtzug.de/f?p=222:211:5423682151537::::P211_BABRGRUPPE_ID,G_SF_LISTE_ID,G_BABRGRUPPE_ID,G_APP_UNTERNEHMEN_ID:264,37,264,3
Kdo by udržoval 2 naprosté atypy, to je ekonomická sebevražda a to víme všichni i bez Axela
To není Metronom ale Metropolitan 🤦♂️
A jakou techniku byste potřeboval prosím předělávat ??
CZE umí jen 1kV~, řízení dveří (má jen TB-0 a pro nás nekompatibilní SSTF), úprava info/rezervačního systému. A desítky dalších detailů.
Plus aby nám neodpadla výhoda vratné soupravy, tak by taky potřeboval upravit řidičák (ETCS, plus technologie potřebné k tomu, aby si rozuměl alespoň s vectrony,…).
ETCS k režimu „řidičák“ vůbec není potřeba.
Naopak mít to zdroj na UIC napětí (topení), tak lokomotiv, které s tím umí jezdit, (s ZMS, ZWS, ZDS) u nás jezdí už dneska opravdu hodně.
Kdo prodává teď vozy krom DB
A já už se té touhy po Corailech u ČD pomalu vzdával 😉
180? 1995? si dělaj jakože kozy nebo co? to objednavají u popelářů popelnice ne?
Snad ať vezmou vše co nejde pod rok 2000 a hotovo, i tak by to byli 22 let starý vozy. Ale z 80 nějakej předělanej paskvil fakt nebrat.
Tak se podívejte co za klasické vozy jezdí po Evropě a zjistíte, že vozy vyrobené po roce 2000 téměř nejsou. A ten, kdo je má tak je určitě neprodá. DB, ÖBB, FS, SBB a jiné společnosti mají běžně i starší vozy.
A kdo prodává vozy vyrobené po roce 2000?
Od dob rakouských Xmz z 80. let jde komfort spíš dolů ve prospěch nahňácanosti. A posuvný sedačky ve dvojce taky mizí. Ještě tak EW IV SBB jsou dobré, ale ty nevím, zda jsou na prodej (a popř. kompatibilní s námi skrz topení). A navíc jsou snad původně ještě starší.
Otázka, jestli to po nástupu ComfortJetů najde využití. Ale asi ještě jo.
Namísto posilových B249?
To nejsou posilové B249. Na mezinárodních EC standardní řazení. Například včera EC 140…
Tím húř
Samozrejmě že ne. Nějaký úředník v ČD jen tak bez rozmyslu vypíše zakázku na vagóny, které vůbec nebudou potřeba, a nebýt joudy v diskuzi, nikdo by na to nepřišel. Děkujeme!
Jenom vozů B249 je v provozu ještě něco přes 200, celkově nevyhovujících vozů pro dálkovou dopravu je v provozu okolo 600, takže ani po dodání ComfortJetů (180 vozů) tyto vozy z provozu nezmizí.
Třeba je přestanou zařazovat do EC/IC aspoň. Takže 200 B249 a „nevyhovujících“ pro dálkovou dopravu je 600, podle vás. Co jsou zač těch 400, co nevyhovují, kromě B? Vážně to nevím, proto se ptám.
Většina neklimatizovaných vozů s maximální rychlostí do 140km/h. Tedy např. 7xBee243, 22xB209, 38xBd264, 30xBee273, 20xA149, 6xAee152, 34xAB349, 43xBDs449, 10xBDs450, 12xBDsee454, a pak vozy, co jsou provozovány na spěšných vlacích jako 26xBdt279 a 74xBdt280, 3xBtee285, 12xBdtee286, 7xBdtee287, 6xBtee289
Mám za to, že do Aee152 se klima montovala. Pokud se mýlím, tak mne opravte.
S klimatizací jsou označeny Aee145, Aee152 ji nemají.
Taky ještě Bdtee276
Asi to neda 400, ale klidne bych tam zaradil Bpee, vsechny ty Bee a uprimne taky Bdmpee a Bbdgmee.
Vzhledem k tomu, jak jsou mnohé vlaky přeplněné, tak 100 (a ne 20) ojetých vozů by se ještě i po nástupu ComfortJetů na posily uživilo (a do jejich nástupu už je to úplně bez diskuse, viz kde všude jsou ještě koženky).
Počítejte se mnou nakoupené ojetiny:
Bmz234:30
Bmz234: 2
Bmz232: 6
Bmz235:25
Bcmz:9
ABmz:12
Bmz235:17
Bmz229:12
Bmz232: 7
Bmz225:14
Bmz226:20
Amz138:4
Bmz232:35
Bmz225: 6
Celkem 199 ks osobních vozů s kupéčky koupeno mezi lety 2011-2018. To Vám nestačí ?
K tomu vozy pro přepravu aut, jídelní vozy = s nimi celkem 210 ks, celkem profinancováno za všechny vozy ex-OBB 58 100 000,- EUR (v dnešním kurzu by to bylo 1,394 mld. Kč)
A proč teda třeba na R12 jsou dle řazení 2x Bd, 2x Bdtee a Abpee. Přičemž potkat vlak v plánovaném řazení je zázrak a není nic neobvyklého potkat soupravu 5x B.
Tento čtvrtek v 13:21 z Brna jela souprava 4x béčko a 1 Bdtee, tedy dokonce bez 1.třídy
Pořád si myslíte, že ty vozy nejsou potřeba?
Myslím, protože to není o jejich absolutní počtu v kusech, ale o a) navržených obězích a pak za b) disponibilní údržbě – i kdyby těch ojetin bylo 3 x tolik, tak furt bude jezdit 2x Bd, 2x Bdtee a B-čko.
Protože při těch 199 ks by toto muselo být být dávno vyřazeno a není – dál to jezdí.
No a evidentně je to pořád málo.
Nemáte někdo v garáži? 🙂
Možná má někdo na bazoši🤷♀️
Nebo modelbazar 🙂
V dobrym stavu po 1. Majiteli. Čerstvá generálka 😂. Za stav ručím.
AAA auto by mělo zájem.
Dvacet vozu je nic. Od Rakušanů vozy bmz by nebyly špatně jsou pohodlné a po modernizaci.. a ideálně kupé…ale nenutím
Kdybych před vás postavil 2 rakouské vozy téže série se stejným proběhem a o jednom z nich prohlásil, že je to starý šrot, poznáte kupujícího?
😃😃 když se člověk podívá na bmz regiojetu a bmz ČD .. ano
Ano ČD do nich narvali dalších 25 mega
RJ místo toho koupil za 25 mega nový vuz
Potom ty vozy taky tak vypadají… RegioJet už nikdy více..i v Bulharsku mají udržovanejsi vozy. Teď sem musel přetrpět vlak na lince r8… Co to znamenalo ? Hnus hnus a hnus
občas jezdim linkou z Kolina do Mělníka s RJ. Bohužel je nutno přiznat , že komfort cestování s touto společností nepřišel . A z hlediska čistoty , a to uvnitř i z venku jsou vagony kategorie ,, s ramínky bez štěnic,, . ( alespoň doufám že bez) . S láskou vzpomínám na Sysly , sice jim občas roztomile nefungovaly dveře , ale vlak byl světlý , čistý ( v rámci možností) a personál profesionální. Nyní potemnělé vozy s prosezenými sedačkami , umatlané , nevytřené , místo pruvodciho dve figury v teplakach a oranzove veste kouřící u dveri vagonu pri kazdem… Číst vice »
Prostě hnus velebností.
A ještě je potom zajímavé pozorovat v Ústí nad Labem, jak TO, co mělo být vlak, couvá ze západního nádraží na hlavák a strojvedoucímu ukazuje a mluví do vysílačky ta postavička v teplákách 😀
I nový vůz potřebuje jednou za čas prodělat periodickou a ne zrovna levnou opravu. Že na ně RJ kašle je jiná…
Samozřejěm před přebarvením a před předáním kupuícímu.