lot
Dopravci Železnice Zprávy

České dráhy se zajímají o trať Bratislava – Komárno, jednaly se slovenským ministerstvem

Jednotka Siemens Desiro v barvách RegioJetu. Foto: RegioJet
České dráhy pošilhávají po trati Bratislava - Komárno, kde by provozovaly vlaky na objednávku slovenského ministerstva dopravy.

České dráhy jsou jedním z kandidátů na zajištění provozu na vytížené trati Bratislava – Komárno na jižním Slovensku. „Zajímáme se o výkony, na které zahraniční objednatelé hledají dopravce. Aktuálně například o linku Bratislava – Komárno,“ uvedl v drážním měsíčníku Železničář člen představenstva Jiří Ješeta.

Jednání s ČD potvrdilo slovenské ministerstvo dopravy a výstavby, které prý ovšem jednalo i se šesti dalšími dopravci. „Všichni o provoz na této trati projevili vážný zájem,“ sdělilo jeho tiskové oddělení s tím, že úřad je v kontaktu i s pronajímateli vozidel. Zájemci nyní mají čas na předložení nabídek, ministerstvo je chce mít pohromadě začátkem září. „Informace o tom, jestli nabídky podáme nebo ne, v průběhu tendrů, resp. jednání nesdělujeme,“ doplnila mluvčí ČD Vanda Rajnochová.

Ministerstvo se samo vmanévrovalo do časové tísně. Na trati jezdí RegioJet, kterému ale v prosinci končí smlouva. Do loni vypsaného tendru na dalších deset let se ale nikdo nepřihlásil, dopravci mimo jiné kritizovali krátký čas na přípravu. Uzávěrka nabídek byla letos v únoru. Ministerstvo proto nyní vypsalo nový tendr s upravenými podmínkami, které obsahují například přechodné období pro zajištění požadovaných vozidel. Vítěz ale vyjede až v lednu 2023, ministerstvo proto musí nyní akutně zajistit dopravce na dva roky.

RegioJet ale mezitím přijde o motoráky Siemens Desiro, které na trati jezdí. Musí je vrátit půjčovně Alpha Trains, která je obratem pošle Arrivě na sever Čech. „Ministerstvo dopravy vyhlásilo výběrové řízení tak pozdě, že RegioJet nemohl potvrdit pronajímateli souprav další prodloužení nájmu a soupravy v prosinci bude vracet. Na toto riziko jsme ministerstvo dopravy opakovaně během posledních dvou let upozorňovali, bohužel výběrové řízení dopadlo tak, že čtyři měsíce před ukončením platnosti smlouvy s RegioJetem stále není jasné, jak bude zajištěna přeprava cestujících na nejvytíženější jednokolejné trati na Slovensku,“ uvedl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Podle něj je dopravce schopný zajistit spoje jednotkami 628, které ovšem nemají plnohodnotnou klimatizaci. „Na informace ohledně dalšího postupu ze strany ministerstva dopravy čekáme – rozumíme tomu, že vede jednání s dalšími dopravci, protože situace je velmi vážná,“ doplnil Ondrůj.

Donedávna opomíjená trať nabyla v posledních letech na významu a přestává kapacitně stačit. RegioJet převzal provoz na jihoslovenské lince v roce 2012. Rok předtím tam ZSSK přepravila 800 tisíc cestujících, loni už vlaky na trati využilo přes čtyři miliony cestujících. Kapacitní problémy se začaly projevovat předloni, kdy došlo k zaintegrování linky do dopravního systému Bratislavského kraje, takže cestující z předměstských oblastí Bratislavy (kde zároveň bují nová zástavba) mohli začít využívat vlaky na své předplacené jízdenky. Nejvytíženějším úsekem je Kvetoslavov – Bratislava, potažmo Dunajská Streda – Bratislava.

187 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marcel Štancl

Nepochopím proč si to Jančura nechá sebrat? Stačilo by kdyby na vlastní komerční riziko protáhl vlaky Komárno – Komárom s přestupem do svých vlaků Praha – Budapest. Není holt ochoten jezdit ani kilometr bez objednávky tak to radši pustí konkurenci.

-TR-

Kdyby šlo jen o úsek Komárno – Komárom, tak by to možná udělal. Jenže spor se slovenským MD se vede o celou trasu Bratislava – Komárno, není uzavřena smlouva. A takto dlouhý úsek se už nevyplatí provozovat komerčně.

Protažení vlaků do Maďarska by spíš mělo smysl ve směru od Nových Zámků. Od Bratislavy je již zajištěno spojení s přestupem ve stanici Hegyeshalom. Takže kdyby se protáhly vlaky z Nových Zámků, zkvalitnilo by se tím vlakové spojení ze slovenského vnitrozemí a zajistily by se přestupy na maďarské vnitrostátní vlaky.

Alexandr Mikulka

Marceli, ty idiote, co to tady meleš?

JirkaK

RegioJet do Budapešti, ale jezdí přes Vídeň

Zapa

Chápu že je článek především o ČD, ale co nabízí těch dalších pět zájemců? Opravdu všichni rekonstruovaná zahraniční vozidla s těmi nejlepšími službami, když už se tady neustále probírají 810 od ČD?

Jimbo Jones

Mám strašlivé podezření, že ČD by to chtěly objezdit regiohovnama. A na dva roky „překlenovacího“ provozu vám nikdo zázraky nenabídne, to si jen představují na ministerstvu.

Leden

To bude ostuda.

Robert

Licenci pro SR ČD mají, tak proč ne, pokud dají dohromady vozy.

Mýval

Já bych hlavně chtěl vidět jak by na to reagovali slovenští nacionalisté jako třeba Kotleba, který se pokud se nemýlím nechal slyšet, že ty žluté vlaky nesnáší.
Dopravce, který se vyloženě jmenuje ČESKÉ dráhy je zase o lvl víš.

-TR-

Pletete si Danka a Kotlebu. S Jančurou je Kotleba kamarád.

Mýval

Jo to si pletu. Už si vzpomínám. Tuhle věc opravu řekl „kapitán“ Danko.
Děkuji za opravu 🙂

Vlastimil Kocurek

Ten už dokapitánoval, ne ??

Alexandr Mikulka

Jo? A kde na ni jezdí?

Luboš Beneš

No já jsem pro….takže ČD tam nastoupí se super vlaky a svými službami a to by bylo abychom se nevrátili pod 800.000 cestujích do roka a do dne.A problém s kapacitou je vyřešen.

Samo

Proti tomu co tam dnes predvadza Regiojet by boli CD slusny upgrade.

LKB

Obavam se, aby tam spis po pripadne zmene dopravce na CD nenastal downgrade. Treba prodejni ceny jidla a piti v rozvozu u CD povazuji za zcela nerealisticke. Regiojet ma ceny standardni odpovidajici cenam v ekonomice. A podle toho vypada poptavka.

Janko

Jídlo a pítí na trati 131? Pane, prečítajte si pozorne o čo sa jedná

Alexandr Mikulka

Naozaj Samo? Ty vieš, čo by tam predviedli ČD?

Hans

Jen aby!!! Osobně si pamatuji, že právě na té tratí tehdejší ČSD v r.1983 namísto souprav 753Brejlovec * vozy Bai z důvodu úspor nasadily chcipaky 810+010+010+010+810. Jeden z mých známých tam přišel o přítelkyni, když takováto souprava neodvolala nákladnímu autu při nehodě v přejezdu. Zástupci kraje by byli přítomni, kdyby po tímto incidentu ještě ČD věřili!

Tomas

Halooo! Píše se rok 2020, o čem tady točíte?… něco co se stalo před 40ti lety tady dáváte jako příklad neschopnosti ČD?

Miroslav Zikmund

Když už, tak v roce 1972 jsem po této trati jel vlakem taženým parní lokomotivou 475.1 a „osmidveřovými“ Baikami. To se nedá srovnávat. K nárustu počtu cestujících došlo především zvýšením počtu vlaků, zavedením intervalové dopravy. To jsou obecně známé skutečnosti ze zemí za bývalou železnou oponou, které se bolševický režim dlouho bránil. Základem bolševického systému dopravy byl hromadný návoz pracujícího lidu do zaměstnání na 6.00, pak školáků a pracující inteligence na 8.00 – následně celkem nic, možná tak jeden dva spoje za dopoledne ve 14.30 hromadný odvoz pracujícího lidu po skončení obětavé práce pro socialismus, následovala skupina kolem 16.30 pro… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

Technická pozn: Užívá se v taktu, ne intervalová, ale je to zcela jasné.
V průměru za celou ČSSR těch denních spojů bylo ještě méně, je vidět že jste žil v místě s poměrně slušně zajištěnou dopravou.

Růža

Taky vám nevěřím, protože pocházíte z komunistického Československa.

Vlastimil Kocurek

Čo bolo, to bolo, Vlaku RJ tam dvakrát vlítl na přejezdu kamión.

Petr Šimral

To se člověk pobaví 🙂
No nic. Stáhnou 754 z Polska, jednu čtyřdílnou soupravu patráků mají v Lužné, zbytek někde v Praze a na Vysočině a to by bylo, aby to nebylo.

Jerry

A proč, dají k tomu páru .další blb

Gwann

Promluvil inteligent

Avlaky

Motorku je dost, může si pujčit

Radim

Jo to je ta trať co vede podél dálnice t.č. odnikud nikam. Aby to nenabralo směr ten, že dostaví tu dálnici, jízdní řád nebude respektovat potřeby cestujících, občané nasednou do aut a trať bude opět nedaleko zrušení.

Jiří Kocurek

A viníkem bude kdo? No to je přece jasné – přestal jezdit potom, co se ho podařilo vypráskat!

Nezbedny

No to bude nehod 😂 chudáci slováci

Kirak

Jej a včera zase Jančura strhnul sběrač to budou chudáci Slováci ještě že tam ta trať není elektrifikovaná ale to nevadí protože Jančura ten Zkurv**yn káci všude káci troleje. Nikoho nezajímaj okolnosti ani to že ty ČD jezdí na tolika výkonec takže logicky to dá i takhle více nehod. Nehledě na to že ten beznehodový dopravce. mno. Zácvik personálu na Slovensku u ZSSK ZSSK zavolali a že príjdů spraviť zkúšky. Tam dobre ať príjdů otestujem je. Potom nie zle ste pochopil oni príjdů spraviť zkúšky nie oni JE PRÍJDŮ spraviť. Takže bylo jasno prostě je udělaj a hotovo a pak… Číst vice »

švestka

Ludvo kde jsi? Máš tady další nenávistný příspěvek.

Kirak

Švestko toto není nenávistný příspěvek. V tomhle smyslu se tady vyjadřuje spousta lidí tohle je ovšem obrácen.

Alexandr Mikulka

Nepotřebuješ změnit medikaci?

X 1

Nebo změnit dealera. 😉

Jiří 24

Tohle by jim stát měl zatrhnout, přebírat kšefty partnerskému dopravci.

ABC

nebo odbory

švestka

No jo vlastně, copak na to OZŽ, že jim budou ČD vyzobávat rozinky? To se přece nedělá!

Jiří Kocurek

Jojo, odbory jsou od toho, aby určovaly, s kým stát uzavře kontrakt. Nedodržování zákonných přestávek ze strany zaměstnavatele…

Bob

Slováci budou jedině rádi, dostanou šanci zaměstnání u zápaďácké firmy.

Kirak

Režijka tam bude platit.

švestka

Mmch, máme skoro půlku srpna, tak kde je ta stávka za režijky slibovaná na červen? Vždyť už se dávno nemělo hnout kolo!

Jakub

Tak už začínám od místních dobrodruhů taky chytat tu ironii. Úplně náramně se to hodí na 811+010. Veškerý luxus tam je – Wifi, klíma, zásuvky, USB porty, osvětlené dveře… Navíc ty deriváty 810 mají na Slovensku tak rádi… vždyť tam jezdila jedna souprava z 810 i na mezinárodním vlaku na Ukrajinu!

Srandy kopec. Snad se nic z toho nenaplní a budou tam jezdit alespoň ty německé push-pully.

medical_examiner

Německé push-pully tam jezdit budou, ale bezpečně to nebude letos…

Niekto

A pod akou licenciou by chceli jazdiť? Pretože zo všetkých údajných dopravcov, ktorý údajne jednali o vozbe na tejto trati, má licenciu (na osobnú dopravu) len ÖBB (resp. jej dcérska spoločnosť)

Jerry

Může jezdit na licenci zssk

Y.K.

Tak nakonec vidíme, kde jsou ty skutečné rozinky k vyzobání. Žádné dálkové expresy, jak dlouho ČD masírovaly. Rozinky jsou dotace.

michal

To je známo již od začátku.

Od lesa

Nesmíš to ale vykecat odborářům.

Y.K.

Je, ale spousta lidí to dodnes vytasi. 🙂

Leoš Konečný

Bože ty ČD (čekej dlouho) jsou fakt vtipný

Jerry

Ty seš trapný.

švestka

A že ČD chtějí bratrským ŽSSK vyzobat rozinky trapné není?

Kirak

Je třeba si ujasnit že ZSSK nemají moc strojvůdců a kdoví treba vznikla / vznikne mezi ČD a ZSSK nějaká dohoda. Může to být i s OBB dále nevidím důvod proč by nemohli tu trať provozovat. S provozováním veliké příměstské dopravy mají zkušenosti.

Kirak

U Prahy. A další věc je to ZSSK ne ŽSSK 🙂

Alexandr Mikulka

A se spoluprací taky.

Erik

Být vámi nechal bych se vyšetřit. Je to horší než koronavirus.

zdeněk

těžko shánějí vozy na naše koleje, natož na slovensko

medical_examiner

Ono by stačilo, aby kraje trošku zabraly a chtěly novější vozidla…
Přičemž 845 nelze považovat za mladší…

Operator

Klobúk dole pred naším ministerstvom dopravy a výstavby, opäť raz predviedlo svoj povestný amaterizmus a teraz nám tu budú jazdiť supermoderné 628 alebo 810. Popri tom pseudo úseku cesty R7 + D4 sa jedná o ďalšie uber skvalitnenie života pre našich maďarských kamarátov zo žitného ostrova.

Kirak

Tak tam můžeme přihlásit MÁV nebo vy si myslíte že by tam vážně jezdili 810 ? Nebyl tady náhodou někdy v minulých dnech článek že ČD plánují soutěž až na 160 motorových jednotek ? Co chytráku ? Zase tady má spousta debilních lidí jen kecy okolo.

Luboš Beneš

Jo plánů a studií já viděl…a v praxi ty vozy jezdí kde?

Berťa

Tam, kde už se záda nejmenují slušně

Operator

To prechodné obdobie kým sa vysúťaží nový dopravca sa začína v decembri (prosinec), nepredpokladám, že by niekto do vtedy dodal čd tie motoráky keď ešte len teraz pripravujú súťaž a úprimne, neviem si predstaviť že by odniekiaľ zobrali sharky, či 854ky a poslali na slovensko. Najreálnejšie mi pripadajú 810 alebo 814. Na takúto rýchloanalýzu nepotrebuješ byť ani debil ani chytrák (:

Alex

844 nikam asi neposlou. Ale v Olomouci jsou navíc spurnici

Alexandr Mikulka

Takže ty, modrogume, si myslíš, že něco z těch 160 motorů, co se ještě ani nesoutěží, půjde nasadit v prosinci 2020? Nemáš tady debilní kecy spíše ty?

Mirek111

Ten Moloch, se mi začíná, čím dál, tím víc, líbit…Doma, přichází o výkony jak na běžícím pásu, a chce, udělat díru do světa…ha,ha,ha….

Jerry

Jo ČD přišly o necelých 5 procent výkonu a teď se jedná co bude s rychlíky nic víc …

švestka

Rychlíky, Plzeň, JMK – ono toho bude v dohledné době trochu víc…

Jerry

Aha že nevím že už něco podepsali ale vy máte asi ověřený zdroj jpp.

Erik

Tak na jedné straně je blbě, když jezdí vše ČD, na druhé, když přijdou o výkony, je to taky blbě. Možná by jste si měl utříbit myšlenky, než napíšete takovou kravinu.

Petr766

To je zase jenom snaha o to, vyšachovat Jančuru. Protože když to převezmou ČD, automaticky to znamená horší služby. Buď tam přesunou něco „lepšího“ z ČR a tady to bude chybět nebo nebudou schopny nasadit lepší vozidla a Slováci tam budou vozit to nejhorší co lze najít, ale ministr bude spokojený, že „zlý“ RJ je pryč. Na druhou stranu, možná by to Jančurovi uvolnilo trochu ruce pro ČR. Uvidíme.

Kirak

Ty fetuješ ?

Leoš Konečný

Ty fetuješ

Dalibor

kdo nefetuje s námí fetuje proti nám!

Kirak

Hele zrovna se nevyhadřuj.

Kirak

Hele zrovna se ty osobně nevyjadřuj.

X 1

Hmm. Rozdvojená osobnost. Taky dobrý. 😉

Gwann

Ze zlutak asi někomu na Slovaci šlápnul na prstik, to bych bral jako skoro jistě. Proto to pozdní vyjadreni k protazeni smlouvy, to bylo úmyslně.

A teď proč se tak stalo…
Buď nenasypal někomu do zlabu.
Nebo nasypal někdo jiný…a pak něco podelal.

Ale nechat tam jezdit zlutaka, kterého jsme chtěli zariznout, to musí někdo kousat dost těžce a přemýšlet jak z toho ven…

Jerry

Radimem zase kam šel brečet?prostě mu končí smlouva nikdo nikoho nevysachoval .jen příznivci žluté pijavice brečí.

asdfr

Konci zmluva, suhlasim. No len vyberko napisali tak, ze nikto do toho nesiel. Divne.

Na jar nas novy minister dopravy vykrikoval, ze tie vozne ktore ponuka jancura na 2 roky su prenho neprijatelne. On chce, aby tam jazdili moderne nizkopodlazne jednotky.

Tak som zvedavy, co tam bude od noveho GVD jazdit. Mozno zase 810 + 010 co tam jazdilo, kym tam bol ten spravny dopravca.

Jerry

810 navíc nejsou takže to nehrozi

Miloň

Okuliarniky ovšem také ne, když Bagety jezdily na REXu ze Zvolena do Žiliny nebo na R ze Zvolena do Košic…

švestka

Tak proč je vždycky tolik řevu, když někdo skončí smlouva ČD a nemá se jim obnovit?

Erik

Ježíš Jančura, je mu ubližováno. Je to kampaň.!!! Ten pán super podnikatel, nejlepší na světě. Bez něj by nikdy nevyjel ani vagón. No nic, buďte v klidu. To přejde, nechoďte pár dní na slunko. 😄😄😄😄

švestka

Škoda, že jsi nám to nesdělil loni na podzim, když končila spousta smluv ČD. To byla pro změnu zimnice?

noerf

Regiojet od léta jezdí v úseku Vídeň – Budapešť a Bratislava – Rijeka bez dotací.
ČD začnou pendolinem od září za dotace jezdit regionální dopravu Cheb – Karlovy Vary. Doprava bez dotací, žádná novinka.

MlB

Ať si jezdí kde chtějí, hlavně když tam nepošlou těch pár moderních vozů, které nám jezdí v ČR…

Frantisek

Pokud je veřejná správa přestane objednávat, tak na to možná i dojde.

Urban Transport Lover

Poslal bych tam Žabotlam !

Samo

Žiaľ to nie je elektrifikované 🙂

Urban Transport Lover

Istenem.. tak natáhneme prodlužku.. 😀

Gwann

A sám ho tlačil.

Jerry

A napájet ho budeš s prodluzky.

Urban Transport Lover

přesně tak – prodlužka je nejlepší a nejlevněnší řešení.. 😀

Dalibor

PŘIVĚSIL ZA NĚJ DIESELDENERÁTOR?

ABC

Desira půjdou obratem Arrivě na sever Čech…. by mě zajímalo co by se tam dělo kdyby RJ včas kývnul na prodloužení pronájmu….

Ondra

Arriva by si je půjčila jinde. Nic víc, nic míň.

Tomi

Ale kde vzít a nekrást…

ABC

přesně. v tom případě si je RJ může za půl roku půjčit taky ne.

Cyklista

no právě že až za nějaký čas =D

Erik

Vlaků na půjčení je víc než aut. No nic, bacha na ranní mráz.

medical_examiner

Proč, některým ten mozek ráno nefunguje jak má?

Avlaky

Jedno desiro tam zůstane RJ jich má 6 a 5 si má vzít arriva

Milan

Nie ze by to bolo nieco dolezite, ale „slovenskeho statu“ ma v nadpise z rana trochu vyrusilo. Viem, ze to nie je pisane s velkym zaciatocnym pismenom, ale mozno by to slo formulovat aj inak/lepsie.

Juraj

To by som nedramatizoval. Aj vojnový štát v období 1939-1945 sa oficiálne nazýval „Slovenská republika“, takže veľké/malé písmeno nehrá žiadnu rolu.

Jirka

Tak se holt udělá vodovod z 810+010+010+810+010+010+810+010+010+810+810+810 ať to má trochu odpich. To se budou slováci divit Otevřou se všechny výklopný okýnka a bude klima jak víno.

Jerry

Říká se tomu ropovod a tolik 810 a 010 navíc ČD nemá.

Ic540

Mohly by ČD použít těch 19 810/010 na 811/011 nebo jak to je modernizovaných pro Ms kraj co si pochvaluje náměstek pro dopravu Unucka…😀😀😀

No národní dopravci a národní ministerstva stále ještě umí hrát dobře šachy jak je vidět…😰😰😰

Jinak je to na zvracení …
Blijící smajlík nenalezen…

Gwann

Tohle by si myslím asi nešlo, není tenhle ropovod delší než snese konstrukce rámu vozidel? A to má dosažené tolikanasobne řízení?

Jaaa

Samo, 6 fírů. 😉

Gwann

Přesně toho jsem se bál…

Jan Hojsák

Jako, vtip dobrej, pobavil jsem se 😀

Pavel

Nevíte, jestli se reálně připravuje modernizace a zdvoukolejnění této trati?

Ostravák

Nevím o tom, ale ta trať to potřebuje jako sůl. I když na Slovensku by se našlo i pár dalších

Frantisek

Možná ještě i obnovit odbočku do Šamorína. Dle nápadu zavést tam k odlehčení přetížených silnic (pomalou) lodní linku soudím, že by si i to nakonec zátěž našlo…

Romino

To už myslím nejde, je to zastavané domami…

Jiří Kocurek

Ale notak, přece se pro nějakého čehúňa, nedejbože žlutosračku, nebude rekonstruovat trať, aby si užil dvě koleje. Chápete?

Já, kdo jiný

Jenže Metrans tam ve špičce neprocpe Nex.

Rýpal

Mluvilo se o tom. Ale čekal bych to tak pro GVD 2029/2030. I tento odhad bude asi optimistický.

Já, kdo jiný

Nepřipravuje. Stejně jako se nepřipravuje elektrizace DNV – Marchegg. Vítejte v severobalkánsku.

Alexandr Mikulka

Elektrizace DNV – Marchegg se připravuje. Což ovšem ještě nevypovídá nic o termínu realizace.

Švestka

To se dělá takhle lézt do zelí bratrským ŽSSK, které na Slovensku zajišťují síťový efekt? Vždyť by nějakou tu moderní a klimatizovanou 812 nebo 813 našli také. Takhle to dopadne, že jim na oplátku vykopnou pendolino zpod dotačního deštníku a takovej přísun peněz Vary nenahradí.

Lemmy

Možná že bratské ZSSK na to mají ještě větší nulu vozidel než ČD, ale řekli si, že jim účast ČD pomůže znepřehlednit situaci na bojišti.
Jinak slovenské ministerstvo dopravy je opravdu banda idiotů – viz vrácení Desir kvůli pozdnímu potvrzení smlouvy…

julio

Slovenský kindermenežment ZSSK sa opäť vyznamenal. Čo tam po ľuďoch, nech si nadávajú. Hlavne že oni sa namiesto vlakov vozia v limuzínach. Ešte je jedna možnosť, nebolo to urobené z blbosti, ale zámerne s dopredu vybraným „uchádzačom“ a z toho vyplývajúcich benefitov. Pred obecenstvom sa ale budú hrať na chudáčikov a jedného bezvýznamného úradníka za to akože vyhodia z funkcie.

Urban Transport Lover

Istenem… a čím tam ZSSK budou asi jezdit? – Ty Pantery koupený z dotací jim tam zatrhly nasadit, takže je to hra s nulovým koncem… Když Jančura vyklidí pole působnosti jako „persona non grata“ – kdo a čím tam teda bude jezdit???
Zase nějaká „ozaj kvalitná prerábka“ made in Vrútky???
No to potěš koště…

Alexandr Mikulka

Ti Panteři z dotací jsou v elektrice, takže by tam toho moc neodvezli.

medical_examiner

A to ten bezvýznamný úředník šel právě do důchodu…

Urban Transport Lover

Víš Julio – já si dlouhodobě myslím, že celý ZSSK je uplně zbytečná parta – stejně to musí bejt dlouhodobě ztrátový… Já bych to zrušil. Stejně ty důležitý tratě jezdí z drtivý většiny ČD, RJ a LE.. No a tu regionální dopravu bych nechal vysoutěžit mezi GWTR, RJ, LE a ČD případně KŽC nebo AŽD.. Vyšlo by to mnohem levnějc a koridor by si na sebe vyděl (zarobil) v pohodě sám i bez státních slev..¨ Mimochodem proplácení slev jen státnímu dopravci je vůči ostatním dopravcům absolutně dikriminační – nadruhou stranu chápu, že kdyby to platilo provšchny dopravce – tak si… Číst vice »

Jerry

ČD nikomu lest do zelí nemusí ..co když je domluvené na zakázce právě s zssk.

švestka

Jako že by to byla kartelová dohoda? Ale no tak, takový čestný dopravce, by toho vůbec nebyl schopen.

Luboš Beneš

Poslat email do Vídně nebo Blavy… nie je to to isté?😂

Kirak

Švestko ČD jezdí na Slovensku v konsorciu se společností Železničná spoločnosť Slovensko a.s. takže ty prašulky tak o ty spíše přijde ZSSK 🙂

švestka

ČD na Slovensku na svoji licenci vůbec nejezdí. Nejvíc je to patrné při hodnocení cen mezinárodních jízdenek, kdy vždy slyšíme, že Čd za to nemůžou a může za to ten druhý ŽSSK, OBB, atd.

DS0215

Pokud to RegioJet vyhraje, tak RJ někde něco sežene. DB rád RJ prodá 845, prodal mu tolik vozů, tak mu prodá i další 845. A pokud to vyhrají ČD tak někde něco vyštrachají, nebo se poohlédnou na Železničním hřbitově a něco tam šlohnou, nějakou 810, nebo si někde něco půjčí, anebo taky zapadá do úvahy patrové vozy Bmto a jejich derivace, a pokud to není zmodernizované, tak to hodí na DPOV nebo na dílny a je to.

Lemmy

Patrové vozy Bmto už zrekonstruovat nejdou a jejich provozní náklady musí být strašlivé.
Ale třeba by tam mohl vyjet NIM s Herkulesem.

Jerry

U ČD jezdí ještě několik bmto které mají jen přečalouněna sedačky

Gwann

Vždyť to nejsou tak šílené staré vozy, jezdí i starší. Co je na nich drahého k provozu? Ptám se, nevím.

medical_examiner

Asi mytí oken 😉

Já, kdo jiný

Dozvěděl jsem se, že RJ nevyhraje. Každý den se řeší problémy s odřeknutými vlaky, zpožděnými obraty, podudržovanými vozidly s poruchami a nedostatkem strojvedoucích.

Já, kdo jiný

ÖBB, 2016 + lasičky.

vydra

Jeden může jen snít.

Já, kdo jiný

ÖBB je mezi dalšími zájemci o provozování vlaků na cigánské. Mimo jiné. Ale když to Herr Sůra napíše o ČD, vypadá to zajímavějc.

ABC

A proč se rovnou nepřihlásily do soutěže když mohly?

noerf

Zajímalo by mne, s čím by tam ČD jezdili.

Richard P.

2×471,to kapacitne staci. Jenom jeste na kazdy konec soupravy dat nejakeho brejlovce 750.7 🙂

XXXD

A kde by ČD asi ty 471 vzaly?

RomanP

A tahat to budou brejlovcem? Není to elektrifikované.

-TR-

Tipuji motorové vozy 843, 854 a přípojné vozy. ČD jich mají dost. Pokud Arriva získá rychlíky Ústí – Liberec a Liberec – Pardubice, tyto motorové vozy se uvolní a budou moct jezdit právě na trati Bratislava – Komárno.

Gwann

To je asi nejpravděpodobnější odhad. V nizine by ty motoraky měly stačit…

Dusanh

Jestli to není ironie, tak pak by asi byl problém s tou klimou, ne? To by tam mohl zůstat dál Radim i s jinými (neklimatizujícími) soupravami…

Jerry

843 je už teď tak akorát takže na Slovensko nepůjdou a 854 dojezdu na osobních vlacích už mají taky něco za sebou.

Kuba

Právě proto, že mají něco za sebou, je blbost je dojíždět na osobních vlacích, na které nebyly stavěné, přestože se tak zhusta děje.

Erik

Většina doufá, že Arriva ty rychlíky nezíská. Po tom co předvedli začátkem roku.

David

Většina koho/čeho? Já v to teda doufám.

4918

No já teda doufám v to ze zůstanou CD ariva je otřesna jen si představte si R14 s desirem

Já, kdo jiný

A co když je Arriva dalším zájemcem o cigânskou s 845/628?
Co když zase půjde o přechodné období 2 let kdy dopravce dostane bojový úkol sehnat něco lepšího?

Od lesa

Hele a nejsi ty TEN ERIK co ho od Arrivy vykopli?
To by leccos vysvětlovalo…

Ic540

Uvolnit se mohou i s Olomouc Opava Ostrava R27…
V návrhu JŘ je to duálně napsáno. Buď ČD nebo Arriva …

Jerry

Doufám že ne

Ic540

A proč ne…?

ČD už tady nemají co dělat dávno.
Žerou jenom peníze skrz státní a krajské rozpočty…
Stylem za hodně peněz málo muziky.

Pochopil bych Vás ještě jste li u ČD zaměstnán a jde Vám o režijku nebo jiné výhody…

Předem děkuji za odpověď.

medical_examiner

To by prudce vzrostl prodej spacáků (aby ti cestující nenocovali jen tak) a bytelných kufrů (aby nebyli do rána dočista okradeni)

Já, kdo jiný

Taky mě napadl ten šrot. Ale jsou v SK schválené?

svojsin

noerf. 810+010+010+810

Gwann

Kolik regin lze sprahnout za sebe? 🙂

Jerry

Teoreticky sedum co nám říkali v kurzu.

Petr766

No vida, tak i barevně to bude sedět místo RJ 😉 😀

Leoš Konečný

Jenže RJ tam zůstane

XXXD

Tolik se jich tam k nástupišti stejně asi nevejde.

Jiří Kocurek

No tak popojedou a zastaví podruhé. Furt rychlejší, než plavba po Dunaji, jak kdosi vymýšlel.

Já, kdo jiný

Katamaran, který pluje mezi Vídní a Bratislavou, je fičák.

Od lesa

Prakticky 3, tedy chceme-li je řídit z jedné boudy.

Matěj Klimeš

A s čím by tam jezdili ostatní dopravci? Co vím, tak MDVSR jednalo dále kromě RGJ také s Arrivou, LE, ÖBB a ZSSK. Co mají na skladě oni? Asi to stejné co ČD. Obávám se, že nikdo nemá jen tak XY souprav v záloze. Zvláště ne patrových.

Lemmy

V záloze je sice nemají, ale narozdíl od ČD je umí obstarat… 🙂

Jerry

Dobrý fór ..Arriva neumí objednat ani koňské spřežení..

Od lesa

Takže personál nosí lidi na zádech?
Kurňa, já chtěl s nima jet…

medical_examiner

…ale rozmyslel jsem si to, když pragotron v okénku zpoždění ukázal „Pokračování příště“…

Gwann

Jak to má CD s patry Bmto? Deset by jich mohly postrádat? Vidím 28 provozních modernizovaných, 2 provozní staré, 2 neprovozni staré. Tohle asi nepůjde…

Tak už akorát reginy, 843 a 854…nebo Y tazena brejlema. Nějaké navíc by se našla…snad…

Nebo…inovativne…ty neprevzate NIM expresy, akorát k tomu sehnat vhodnou mašinu 😉

𝓐𝓷𝓸𝓷𝔂𝓶𝓷𝓲 𝓪𝓵𝓴𝓸𝓱𝓸𝓵𝓲𝓴

V článku se píše, že vítěz by měl vyjet v lednu 2023, což znamená, že v tu dobu už místo min. 10 pater budou jezdit pantery (viz. Pantery pro českobudějovicko a Vysočinu), takže je budou moci postrádat pravděpodobně.

Jiří Kocurek

Vytáhnout z Lužné jednotku Bpjo. Sice je z roku 1965, nemá klimu, do nízké podlahy se musí sestoupit po schodech, je jenom jedna. ALE! Aspoň je česká, je to léty ověřený kvalitní vůz, takže musí být mnohem spolehlivější než nějaký 15 roků starý něměcký šrot, který se za jízdy rozpadá a nevyjede kopec. No dobře tak na Žitném ostrově kopce nejsou, ale cokdyby tam byly.

Jerry

Pane kocourku nedělejte nám z toho ještě větší Kocourkov a pryč ze slunce nedělá vám dobře

Gwann

PS: myslím že rady 628/845 a 646 by měl být relativní dostatek…jen tohle si asi v Blave nepředstavují, stejně jako 843 s přívěsaky

ABC

vypsali přece velkou soutěž 🙂

Já, kdo jiný

Kterou na podzim zruší. Času dost.

Od lesa

Dost se prosím píše s velkým D.

Jerry

No jediné že by nějakého brejlovec mneli navíc a bdt vozy..navíc toho moc není.