České dráhy se spojily s Liftagem při řešení mimořádností
Popadané stromy na trati u Hlinska. Ilustrační foto: Drážní inspekce
Vyúčtování mezi dopravcem a Liftagem proběhne automaticky.
Vyúčtování mezi dopravcem a Liftagem proběhne automaticky.
A jak to mají ve veřejné dopravě, včetně autobusové, ostatní dopravci ?
Tak teď už jen doufat, aby se nám na 80 % území najednou výrazně nerozmohl nešvar v pohodě různých poruch ZZ apod. 🙂
Jak to budou řešit na těch 20% území, které Liftago nepokrývá?
Vy jste nečetl článek? Vždyť to tam je napsáno.
Asi nedočetl, zavolám a vyčkám instrukcí…
On je apríl nebo silvestr?
předejte jim na sebe kontakt a vyčkejte dalších instrukcí.
a pokud neumřeli čekají tam dodnes
Dobrý prozákaznický počin.
Nevíte někdo, jestli má něco podobného i Regiojet?
Nemá.. minulou zimu zdechl vlak z Prahy do Brna odj v 16 u Havlbrodu. hodiny čekeni na šire trati, nebyli schopni zajistit přestup do naslaedných vlaku . pak ve 23h odtah do Havlbrodu čekaní na nahr lokomotivu příjezd do Brna ve 4:00
Osloveno asi 15 průvodčích, o ničem nevědí. To je zase kachna toto.
Oficiální tisková zpráva ČD.
ujel vám poslední přípoj nebo byla mú, že jste chtěl taxíka? byl vám zajištěn? volal jste nebo průvodčí na czs?? ….přečetl jste článek do konce nebo jenom titulek?? ……taxi bylo zajištováno vždy a průvodčímu je úplně jedno od jaké společnosti
Z mé zkušenosti před těmi 3,5 lety: průvodčí ČD taxi NEZAJISTIL, pouze mi oznámil, že si ho budu muset zajistit (pokud chci do noci dojet do cíle). Některým dalším cestujícím z toho vlaku ani neoznámil, že se do cíle do noci nedostanou.
Tzn. ne vždy je vámi uvedené pravda.
Pravda to je – pokud je průvodčí líný/lempl/lže, holt je potřeba to řešit přes centrální servis, kde si to s ohledem na nahrávanost hovorů nedovolí.
Stěžovat si na četu smysl moc nemá – bude lhát i svým nadřízeným, protože většinou obvykle moc dobře ví, co by měl správně dělat (a je to pak akorát tvrzení proti tvrzení).
Shodou okolností se uvedené stalo ve vlaku jedoucí mj. přes vaše domovské (resp. přinejmenším rodné) jihočeské město.
Ano, právě na tom zákaznickém servisu mi o té další dvojici dotčených lidí řekli, že „ti nejsou nahlášeni“ (= průvodčí je nenahlásil).
Spíš by to chtělo udělat limit v ceně na km a nastavit jí rozumně. Nikoliv nastavovat cenu maximální.
Počítám, že to mají interně s liftagem nastaveno, cestujícího to zajímat nemusí.
No aspoň částečná změna. Bylo až neuvěřitelné, že byť při zavinění z drážní strany (porucha zab. zař., porucha na vlaku) byl cestující povinen platit to celé ze svého a pak žádat o proplacení. Nicméně nadále žel zjevně bude platit, že: – limit 1500 (viz článek), a to pozor – vztahující se na vozidlo taxislužby, nikoliv na jednotlivého cestujícího (aspoň to takto platilo před 3,5 lety, jestli tedy mezitím nedošlo ke změně) – limit tedy nadále jen 1500 (což platilo i před těmi 3,5 lety), kdy mezitím taxíky docela podražily – uvedené se vztahuje nejen na ujetí přípoje (tzn. stav, že… Číst vice »
V tom európskom predpise žiaden limit nie je, dopravca je skrátka povinný zabezpečiť náhradnú dopravu do cieľovej stanice. Jedine že by nad 1500 Kč ČD preverovali platiť hotel, ale to mi nevychadza, keďže hotel bude normálne stáť oveľa viac.
Tak hlavně jsem v té (naštěstí jediné tohoto druhu) tehdejší situaci nechápal, jak je možné, že ten limit se vztahuje na vozidlo, když jde o „právo plnění z přepravní smlouvy“ a tu s dopravcem uzavírá cestující, nikoliv vozidlo taxislužby.
Taky by mě zajímalo, pokud by jedním taxíkem jela 150 km dvojice lidí (manželé/partneři), zato třetí osoba by ve stejném taxi jela ještě o dalších 50 km dále, tak jak by ČD těch 1500 Kč rozpočítaly mezi ty lidi. Každému 500? Nebo poměrná část „1500 děleno celková částka za taxi krát co každý z nich zaplatil“?
Namísto mínusů bych se raději dozvěděl odpověď na tu otázku – jak by to teda ČD rozpočítávaly?
Doklad od taxikáře by musel ukázat jak ten pár, tak i ten (pro ně úplně cizí) samostatný cestující? (tzn. taxikář by musel vydat doklad oběma)
Pokud by jedni z nich nakonec o vratku té části nákladů nezažádali, tak by nakonec (Kdy?) dostal plných 1500 Kč ten druhý?
V článku je 1500,- na auto.
Auto ale není živá bytost, které by se daly proplatit peníze.
Proto se ptám na to rozpočítávání (a to v návaznosti na moji vlastní zkušenost z před 3,5 let, resp. ona nakonec nenastala, protože jsem odmítl – když šlo o zavinění drážní strany + situaci, kdy jsem nikde přestupovat nepotřeboval; to „ujetí přípoje“ bylo roztržením přímého spojení) mezi lidi, kteří pojedou stejným taxíkem, ale navzájem se neznají.
tak aby něco platil ten pár, když vystupuje po cestě, je docela hloupost, podle mě je logické, že to zaplatí ten, co jede nejdelší trasu a žádá o proplacení on
Tem by sám o sobě jel kratší cestu. (Z města A do města C. Vezmu město B přímo po okruhu nebo zajedu k adrese kde spolucestující vystupuje)
Zajimalo by mne, kde se CD inspirovaly
Že by ? 🙂
Trumway před věma dny:
„A proč bych měl někoho volat? Co mi to pomůže? Pokud bych opravdu spěchal první co udělám bude, že se budu si snažit zařídit odvoz a ne, že se budu shánět po někom kdo mi stejně nepomůže.“
Vy si jako vážně myslíte, že někdo z vedení ČD čte tuto diskuzi, a během víkendu předloží a nechá schválit takovouto dohodu?
No, tak myslet si to můžete. Nic víc.. 🙂
Hala D to určitě nebyl. Ten by k nehodě nepustil ani HZS a nechal tam lidi uhořet.
Už to nepijte.
Konečně opravdu proklientské řešení. Tohle je cesta. Jedna z mnoha cest.🙂 Ale správným směrem.
V podstatě souhlasím.
Počkáme si, jak to bude fungovat/nefungovat.
To je fajn, oceňuju prozákaznický přístup ohledně placení, že cestující už nebude nucen sám uhradit a následně vymáhat.
Každopádně moje zatím jediná zkušenost s tímto druhem náhradní přepravy je hodně špatná: Místo vlaku byla zavedena NAD a autobus na zastávku vůbec nedorazil. Takto nám ujel poslední spoj dne (cca 23h večer). Pracovník zákaznického servisu byl otrávený, arogantní a neustále opakoval, že řidič hlásí že na zastávce byl a že nemáme na nic nárok. Pokud je takové chování častější, tak Liftago moc nepomůže…
Pamatuji výluky Pečky – Kolín. Autobusy, hlavně ty poslední, jezdili i -10 minut (projížděli zastávky kde nebyli lidi a nebyla dopravní špička se kterou se asi v JŘ počítalo). Dovolal jsem se na zákaznickou linku ještě před pravidelným odjezdem toho autobusu, že je fuč. Na telefonu mi operátorka řekla, že s tím nic neudělá a po zpětné stížnosti prý jel autobus tak jak měl. Mimochodem v Kolíně je velice nepříjemná securita k lidem, kteří musí čekat přes noc na vlak (což částečně chápu).
Jak přesně ostraha na nádraží v Kolíně souvisí s tématem článku?
Ostraha na nádraží v Kolíně se o mě zajímala, když jsem přes noc čekal na nádraží na ranní vlak po tom co ČD nevyřešila mimořádnou událost typu co popisuje článek. Není za co.
A teď jde o to, kde je pravda. To asi někdo u telefonu v kanclu nezjistí, jestli jste opravdu čekal na zastávce, nebo jste byl někde mimo. Takových už bylo..
co takhle prosté pravidlo náš zákazník náš pán ….
Náš zákazník, náš pán není pravidlo, ale heslo. To je rozdíl. Zavedl ho Tomáš Baťa v jiné době, v jiné kultuře.
Lze porovnat záznam proběhlého hlášení (kde měli cestující čekat) se záznamem trasy (GPS) busu.
Pokud se staniční ani vlakový rozhlas neukládal, tak aspoň najít jiné info (štíplístek v buse načetl jízdenku někoho jiného, kdo taky přestupoval => asi přestopit šlo). Pokud záznamy z busu nejsou úplné (projížděl kolem zastávky, nejde prokázat jestli zastavil a otevřel dveře) tak příště lépe tlačit na dopravce (DPP uměl už u Citibusů kolem tisíciletí zaznamenat čas posledního zavření dveří v dané zastávce, a porovnávat ho s časem pravidelného odjezdu).