České dráhy se rozdělí na tři divize, počty manažerů se sníží o 30 %. Depa otevřou konkurenci
Motorový vůz Stadler RS1. Foto: České dráhy
Opravy vozidel pro konkurenci není pomoc, ale zajímavá obchodní příležitost, říká šéf Českých drah.
Panu Bednárikovi docela fandím . Není to tím že letos odcházím do neprovozní personální zálohy tedy do důchodu ale je to tím že že dle mého historicky poprvé bylo jasně ukázáno kde je chyba. Mění strukturu, odstraní duplicitu zefektivněním digitalizace tak jako to udělal v CARGU. Stačí si spočítat kolik osob se podílí dnes na výpočtu výplaty jednoho strojvedoucího. Tady je potřeba porovnat počet kliknutí od započetí uzávěrky skutečně odjetých vlaků dle směnáře do posledního kliknutí pro povel odeslání příslušné částky na příslušný účet zaměstnance. A to je se vším tak: tvorba JŘ, tvorba výlukové činnosti, tvorba změn do předpisů… Číst vice »
A co třeba servis v podobě BOZP, požární ochrany? Bude dodavatelsky nebo se sloučí? Tyto obory jdou ruku v ruce. Obchodní centra lze chápat z pohledu NUTS II.
Sem myslel ze opravny vozidel uz jednou oddelili – do DPOV, a.s. ?
Reálně se akorát apoštolové na orloji pootočí o jednu pozici.
Vzhledem k tomu, že pana Bednárika do ČD opět dosadil politik bez nějakých mantinelú a požadavků /tedy bez výběrového řízení/ nečekejte,že se stav ČD zlepší. Efektivita, produktivita, slušná vozidla v této zemi politika nezajímá, když jsou státní. Sféry vlivu a soukromé zájmy, tedy malá domů a pod. Není to zas tak dlouho kdy se tady psalo o výběrovém řízení na šéfa švýcarských SBB. Spousta zaměstnanců tiše záviděla. Místo toho máme různé Kupce, Nebeský, Bednáriky, ale také rúzné Faltýnky, Havlíčky, Kolovratníky… Všechno je jen zájmová komedie, žádný z ředitelů ČD neměl a nemá povinnost vést a směřovat firmu k prosperitě. Ano,… Číst vice »
srovnavat bednarika s kupcem a nebeskym je teda celkem silna kava.
a cd do kopru rozhodne nejdou, v nejdulezitejsim segmentu se snazej a urcite tam maji silnou strategickou vyhodu.
No já si taky myslím, že ČD jdou to kopru. Člověk to vidí zezdola. Myslim, že nebýt lidí dole co to ten nahoře kazí , už to dávno stojí. A až odejdou ty srdcaři , nebo už je to přestane bavit , tak se to pánům nahoře podaří. A nebo ty srdcaře vyhodí, i když žádný se necítí managerem jak avizuje generální. Dole jsou lidí placení za to aby to fungovalo, nahoře bohužel dostali úkol , zlikvidovat , takto to mnoho lidí dole vidí. No tak asi tedy.
možná se budu mýlit, ale bednarik na mne z ředitelů CD, co pamatuju, působí nejlépe.
zda ten zápal k reformě je jen mimikry k obohacení se, nevím, a doufám že ne.
Aaaaa to jim to došlo brzo. Nabízet svoje služby a vyházet darmožrouty. 😂😂😂😂
Tak ještě MD a SŽ.
Pravda, na SŽ je taky dost velká přebujelost.
To bude u vyznavačů ČSD sebevražd…
Začni u sebe. Pokud chceš , mohu ti asistovat.
Spíš za 20 let budou sebevraždy na straně soukromníků, kteří budou muset ze dne na den řešit servis…
A o rok později jak vůbec přežít. Trvalý jízdní řád 2043 s nimi totiž už počítat nebude…
prášky rychle!
A proč?
Protože stále se najdou jedinci, kteří by ta depa raději zbourali než aby ČD/ ČDC nabídly takto své kapacity konkurenci.
Nj, tak oni se najdou i jedinci, kteří by rádi zpět bratrské objetí SSSR, a dokud tomu tak není, tak čím hůř pro národ, tím líp pro ně.
Ale že by kvůli tomu páchali sebevraždu? To určitě ne. Oni budou raději otravovat vzduch všem ostatním.
Rozthat aby nebyl přehled už v ničem…. Bednarika nám byl čert dlužný…
Jo, jo, my chceme „klid na práci“ a ne nějaké změny, jak k tomu člověk přijde, aby se pořád musel něco učit nebo se něčemu přizpůsobovat. Dělalo se to tak za císaře, za Masaryka, protektorátu, za Gottwalda i Husáka, tak proč to tak nemůže být i nadále?
Buďte rád, že nejste varhaník.
To by jste do rána hrůzou zešedivěl při vidině, že se budete učit ovládat 7 pevných kombinací…
Ty nějaké změny se táhnou už skoro 30 let a nikam moc nevedou. A vy nepotřebujete klid na práci? Já jo!
Hele, ČD už byly roztrhány tolikrát, že další trhání vůbec nevadí.
Ja to ale nechápu jako trhání. A pokud budou poskytovat kvalitni servis tak proč ne. Bude to jen divize a za LOVE v praze dům a nebo opravená mašina ne někde na koleni.
Tři členové představenstva je, pokud jde o kvalifikované osoby, až dost. Nabídka nevyužitých kapacit je zcela normální způsob, jak si kapacity zachovat a neprodělávat na nich. Divizi správy majetku bych zredukoval na minimum nebo zrušil, protože část se kryje s kapacitami pro opravy a údržbu (technicko zázemí) a pouze část může být využita komerčně s důrazem na právní aspekty smluv. Podnikoví právníci by měli být univerzální, byť je to na právnických fakultách moc neučí.
Se složitostí dnešního práva? Jistá profesní sebevražda.
Tady se pozná, když někdo kecá o tom, o čem neví vůbec nic. Právníci se učí všechna odvětví, specializovat se už člověk musí sám.
zjevně toho o právu víte hodně…
jeden univerzální typ právníka…mno…
To bude zrejme pravnik z vysoke skoly zivota.
Vy jste tam studoval, že máte takové znalosti ….
Třetí divize pro „správu a údržbu majetku“ by mohla být vhodným kandidátem na vyčlenění z ČD, resp. prodej a outsourcing služeb nesouvisejících s dopravním businessem.
A čemu by to prospělo?!
Bude dosyp.
Většinou je efektivnější mít zaměstnance na „core business“ a ostatní outsourcovat, není to nic nového ani pro ČD, př. občerstvení také už nezajišťují vlastními zaměstnanci. Znamenalo by to i konec režijních výhod.
Správa vlastního majetku je snad něco jiného než občerstvení.
To asi ano, já to spíše chápu, tak, že by se dalo prozkoumat zda je ten majetek skutečně potřebný.
třeba depa, ty potřeba nejsou!
„Konec režijních výhod“ není problém dělení na divize. Je úplně otázkou, zda a jak zasahovat do hodnocení zaměstnanců, jestli si myslíš že by bylo lepší zvednout plat o 20 tisíc čistého ročně (in100).
Outsourcing se vyplatí zejména pokud je na činnost potřeba míň než jednoho člověka (uklízečka kanceláře malé firmy, hodina denně).
*je ÚPLNĚ jinou
To už by bylo logičtější , kdyby byla z ČD vyčleněna do dceřinky ta divize co má řešit opravárenství.
To může přijít taky, ale stále to má blíž k hlavní činnosti ČD, nežli je správa majetku, což je pro ČD vyloženě podpůrná činnost, která se běžně svěřuje specializovaným dodavatelům.
Správa majetku předaná specializovaným dodavatelům… no, nemám s tím příliš dobré zkušenosti. Obvykle to funguje tak, že to nefunguje. Anebo si externí dodavatel vymyslí cestu, jak svého zákazníka totálně dojit.
To opravárenství- pokud to má být služba, která se má nabízet i mimo ČD přímo volá po nějaké dceřiné společnosti. Po nějakém schopném jednateli dceřiné společnosti, který bude budovat novou firmu (který nebude pocházet z ČD) a který bude mít přiměřenou svobodu….
Zato RSM to je vzor dokonalosti :-)))
mít externistu na výměnu vypínače, namazani veksle v depu, vymeteni okapu, to se vyplatí…
Ano to je cíl, že.. A čd nechat chcípnout.
Jako fénixe…
31.12.2042 nás navěky opustí České dráhy a.s., aby se 1.1.2043 zrodily Státní dráhy (s.o.)…
třeba správa a udrzba depa, vč. kolejí.
to by byla panečku sranda…prodat, depo pronajmout na deset let a pak smlouvu neprodlouzit.
vy jste asi nemocen, že?
Jasně rozdělit jako to kdysi udělalo SŽDC a telematika teď se zase slouči.
A pak zase rozdělí a pak zase sloučí…
Podle toho, jaký světonázor je zrovna u moci. Takový koloběh života.
Tak nebyly by to České dráhy, kdyby se tam čas od času nereorganizovalo. :-). Toto je forma vertikální integrace, kdy se Servis a Správa majetku staví na roveň obchodní činnosti pro zákazníky, tj. dopravě. To může mít negativní prvek v tom, že tyto dvě vlastně obslužné složky budou chtít mít stejné slovo jako vnitřní dopravce a budou se snažit ho omezovat. Na druhé straně to může firmě usnadnit služby pro jiné dopravce. Mám-li se vrátit k reformě z 90. let, volili jsme jinou cestu – obchodní segmenty pod uzavřením s vozidly a základní obsluhou k dispozici. Tj. dálkový a regionální… Číst vice »
Spíše model rakouský – osobka, Cargo, trakce, technický servis.
Trakce poskytuje hnací vozidla osobce i Cargu = efektivní oběhy HV, včetně zajíždění vozidel do zahraniční nebo naopak zajíždění HV jiných dopravců na území OeBB nebo do Česka (H-Start do Českých Velenic), má strojvedoucí, klasický karierní postup od základních výkonů typu posun „depo“, přes jednoduché traťové výkonu ….
Technický servis se věnuje vozům pro přepravu cestujících ….
Tady už ale staničních posunů moc nezbylo a školící střediska nadále chrlí nové strojvedoucí v přípravě. Bez traťových výkonů se to na začátek pro případný kariérní postup neobejde. V depech jakjo České Budějovice už chodí nově příchozí strojvedoucí ČD rovnou na E trakci. Vždy někdo vytáhne že dřív v lepším případě byla 2 roky dílna, 2 roky pomocník, 2-4 roky posun.
V situaci, kdy na lok nemáte co mechanicky zásadně opravit nebo elektricky vykrátit, pak je možné dílenský zácvik zkrátit na minimum toho, co se reálně dá na té lokomotivě řešit. Takže „lok“ první generace bobinového typu (nouzové provoz dle příručky Hála – Kratochvíl), laminátkovo / plecháčovo, lok 15x, 350, v motorové trakci to, co má základní elektromechanickou regulaci ČKD. Tam kde je elektronika s jedinou možností restart PC nebo odpojit baterky = vynulovat všechny poruchové hlášky v paměti a nahodit znovu, tak tam toho moc na dílnu není … spíše zámečnická větev – poznat závadu na pojezdu …. Pomocník –… Číst vice »
– poznat závadu na pojezdu- a já k tomu dodám, ne jen na pojezdu, ale třeba i na spalovacím motoru. Hlavně správně identifikovat 1 a třeba 6 válec. Tam hodně řidiči chybují.
Pořád mi to není jasný – pan Bednarik je člen představenstva celé skupiny ČD?
Takže pod něj spadá i ČD Cargo ? Takže mluví o depech „osobní“ ČD, nebo celé skupiny ČD, takže i depa ČD Cargo?
Je člen představenstva (osobní) ČD.
V depech už se dávno opravují vozidla jiných dopravců, to není žádná převratná novinka.
Rozdělení na divize je jen příprava na rozprodej.
Za 10-15 let přijde někdo s převratnou novinkou – spojování do větších celků.
Nejeden podnik si tím už prošel…
To je samozřejmé. Spojením se dost ušetří 😉 A nemusí to trvat tak dlouho 😀 Pořád se musí něco reorganizovat, dělat organizační změny, slučovat, rozdělovat, vyčleňovat… To je všude stejný.
Až se SŽ, ČD (včetně dceřinek) a MD přetvoří v Ministerstvo železnic, přímo ovládající Státní dráhy, tak se ušetří mnoho miliard.
Neexistující management totiž nemůže brát plat a odměny…
ukažte nám Ministerstvo, kde se ušetří několik miliard. FÁčko a jemu podobní tam dosadí každé 4 roky nové šíbry, kteří to zorají jako pomyslná červená myš….
Když mi prozradíte, co to je to „FÁčko“, tak budu rád…
Jinak i podobný vývoj nelze vyloučit. Jen ty roky nebudou 4, ale 5.
Esli vám někdo v roce 2021 musí vysvětlovat, kdo je to ten F, co má všude prsty, pak se obávám, že asi nebudete příliš důvtipný…
Že vy jste četl jenom nadpis? Ano, tento návrh počítá se spojením mnoha samostatných divizí ve 3 regionální 🙂
Rozdělení do regionálních skupin už také existuje. Jediné, co se možná stane, že místo dvou vedoucích bude jeden. Druhý se přejmenuje, zařadí do „neTHP“ a tím se ušetří jeden posunovač.
Zbylí budou muset víc běhat.
Osvědčený postup k vidění ve většině podniků v ČR.
Přišli s tím tedy docela pozdě.
Lepší pozdě nežli vůbec. Titus Livius.
Vítám ČD (i jejich zaměstnance) ve 21. století a těším se až je uvidím jako zdravou, silnou a hlavně výdělečnou společnost.
Taky nějaké dividendy by mohlo konečně toto nepostradatelné rodinné stříbro poslat do státního rozpočtu.
Nestraš je . Tolik změn naráz nepoberou ani na Nábřeží .
To moc nečekám. Technicky jako samostnatná firma by zisk generovat měly, ale prakticky by měl být minimální, protože drtivá většina jejich zakázek plyne přímo ze státního/krajského/obecního rozpočtu. Nejlépe tedy bude, když budou efektivní a moderní s konkurenceschopnou cenou.
klient dodává do makra a nemocnicím. makro s marži 1% a do nemocnice s 25% marži.
asi by to predrecnika potěšilo, jak hezky se na eraru vydělává…
A do vesnicke vecerky s 30% marzi. Ono to Makro totiz dela radove jinej obrat, nez ta nemocnice s vecerkou dohromary.
Počkejte si 21 let…
Tehdy to bude tak zdravá a silná společnost, jak je to jen možné.
Všechno velmi rozumné kroky. Kdysi dávno jsme si při nějaké diskusi říkali, že ČD by se nemusely zastavit jen u poskytování servisu, ale klidně mohly jít do pronájmu vozidel skrze vlastní pool. To samozřejmě bylo v době, kdy byla konkurence slabší a rozpočty štědřejší, dneska už by to nebylo tak snadné.
Šukapool!
tak někteří dopravci by pak měli možnost provozovat všechny spoje…a ne jich část z důvodu nedostatku vozidel přenést do autobusu…
Uměl bych si představit pronájmy vozidel výhodné oboustranně. Podmínkou by bylo, aby se vozidla nevracela ve stavu vyžadujícím opravy.
Zní to zajímavě. Ale záleží o kolik víc si soukromím príplatí
Cenu za údržbu a opravy určí trh. Pokud ČD nabídnou konkurenceschopnou cenu bude opravovat u nich.
No to není hloupej nápad .Jen ještě vyházet další darmožrouty (dozorčí,revizory)a ne platit každého blba co v provoze nic neuměl,tak se naučil ZP a kolektivku a je velkej odborář(uvolněná funkce).Dále pokud nechci přicházet o výkony musím jednat rychle a ne jako dnes rok něco řešit .No a něco k těm depům a správkárnám pan ředitel asi objevil Ameriku ,ano pokud přijdu o výkon a mám např. v Liberci depo udělám tohle ,budu opravovat pro jiné dopravce,ale to už zde bylo a je Leoš zajíždí do depa Bohumín a Jančura svého času využíval zázemí ONJ-Jih Praha jenomže se mu nějak nechtělo… Číst vice »
Radim a jeho platby za faktury jsou na dlouhou knížku. Takhle „občas podrží“ nějakou fakturu a dnes je pro menší dodavatele jako partner nedůvěryhodný. Zrovna u něj bych nejprve vyžadoval splacení všech faktur a platby za další opravy předem.
Mluvil jsem s jedním, co spravoval pro Radima vozy a nenadával až tak, jak jsem mu vzpomenul našeho národního dopravce.
Realita modrou uderku nezajima.
Jako že u oprav vozů má platební morálku lepší? Tak to neříkejte moc nahlas, nebo ty faktury taky podrží 😉
Když nebudou dozorčí a revizoři, mohou to ihned zabalit. On totiž nikoliv každý člověk pracuje tak, jak pracovat má.
Zde souhlasím s frází: V něm také část lidí zkritizoval, že ne všichni zdaleka věnují pracovní dobu práci. Kdo dělal na ONj tak ví, že když se tam zaměstnanci nudili tak ve vagonu v lepším případě hráli football, nebo v horším podpalovali skříňky.
Železnice je specifickou oblastí. Když se stane průšvih, jde o životy a obrovské materiální škody. Tím se práce na železnici vymyká jiným oblastem. Takže disciplína je nutná. Nevím, jak to u železnice funguje nyní. Provozním zaměstnancem železnice jsem byl naposledy nějakých 25 let zpátky. A tehdy byli právě ti revizoři a kontroloři jedinými lidmi , ze kterých měli provozáci respekt. Když zjistil nějakou chybu (která neměla za následek nějakou škodu či nehodu) v práci výpravčího jeho bezprostřední nadřízený, zpravidla se nedělo nic. Protože ti dva spolu pracovali často i desítky let a byli v podstatě kámoši. Kdežto ten kontrolor ,… Číst vice »
V zivote sem nepotkal revizora. Mozna by meli najmout i nejake draby na ty revizory, jestli jen nechrapou ve sluzebaku.
Potkávám je hlavně na koridorech. Asi se jim nechce na vedlejších tratích čekat, než něco pojede.
Z valne vetsiny jezdim na koridorech.
Ten dozorčí je šéfem směny, něco jako mistr ve fabrice … revizor > pomiňme kontrolu průvodčích, ale jsou potřeba tam, kde jezdí „strojvedoucí“ s kasičkou ….
Dělení na geografické celky je v pořádku, bylo by však dobré, aby ty celky ve výsledku vytvářely nějakou smysluplnou jednotu a nestávaly se případy známé z dopravního vlastního písečku krajů.
Těmi písečku myslíš, když Středočeši objednání os Praha – Kolín, Pardubičáci objednají Kolín – Mun a modrogumy najust musí v Kolíně obracet?
OCP Západ má třeba nově od OCP Střed vzít Děčín a Rumburk.
Což nedává naprosto žádnou logiku, aneb Rumburk a Lípa byli odjakživa jedno propojené depo, ale dneska je násilně roztrhneme od sebe. Takový rumburský strojvedoucí to bude mít do Plzně na vedení opravdu kousek. A co teprve stejnosměrné mašiny. To je logika, když Peršingy žádné nemají, možná jim do Děčína pošlou na výstavu Plecháče. Aneb proč to nenechat tak jak to je, když můžeme půlku lidí přeházet.
Pozdě, ale přece. Na poskytování servisních služeb pro údržbu a opravy vozidel ostatním dopravcům mohly ČD vydělávat už roky.
Jenže tam byl hluboký ideologický problém. Musela přijít opravdu velká rána, aby zvítězil pragmatický postoj.
Ideologický problém nastal především v okamžiku, kdy se vytvořilo Cargo a „muselo“ dostat lokomotivy a personál + tři SOKV (depa), takže na mnohé opravy se jezdilo přes půl republiky, protože bylo FUJ dělat to v matčině DKV ….
Ono se to už někde praktikuje, jen se o tom, z ohledu ke zdraví některých modrých zaměstnanců, moc nemluví.
Myslíte z ohledu k duševnímu zdraví?
Nebudu tady psát podrobnosti, ale v menší míře už to probíhá.
Děkuji zde diskutujícím zaměstnancům ČD za opravdu hlubokou sondu do jejich mentálního světa. A opravdu nezávidím managementu této firmy, s jakým materiálem musej pracovat.
Ti zaměstnanci ČD to vidí pěkně v praxi a naživo, drahý pane. A když tak prosím
“ musí pracovat“ se píše. Váš „materiál“
Musí (od varianty musit) nebo musejí (od varianty muset). 🙂
Případně „musej“, použiji-li argot. Aneb tady si někdo plete hovorový tvar s chybou, že…
No nevím, co viděj v praxi, ale každopádně se tu projevujou jak parta zapšklejch bolševiků, co sála nenávist a netahavost s mateřským mlékem.
á , pan neomylnej s jediným spravnym demokratickým nazorem
Já vám snad zakazuju plácat si, co libo?
Ještě za staré doby jsem pracoval v depu. Za mě, se dráha měla probudit a něco dělat. V dílnách nejsou mladí,nechce se jim za těch podmínek pracovat. Dřív byla dráha něco. Proč nesvazi nákladní rychloběžky nákladní vozy přes republiku…… Je tu tolik možností. Prodej zbytné ho majetku…….
I já tehdy pracoval v depu. Dnes není zájem veřejnosti a není volná infrastruktura na svážení vozových zásilek. Po zrušení nákladišť, vleček i některých tratí už ani není, kde to naložit do vozu. V momentě, kdy náklad naloží někdo do auta už v tom autě bohužel často zůstane. je to i mentální problém. Naše děti se mně občas ptají, proč jede tolik kamionů, když vedle vedou koleje. Nechápe to ani puberťák, malému to vůbec nedokážu vysvětlit. Děti nás proklejí za zničenou planetu závislou na ropě. Je to smutné stydět se před nimi.
Tak zkus někdy jednat s dráhou o přepravě. Nepřijede ti v termínu ani vagón. Navíc to tam musíš dovést a po vyložení odvést a trvá ti to s vyřizováním měsíc , nulová flexibilitě , neodpovídající cena , absolutní nechuť pracovat a vymýšlení provozních problémů které mě ani nenapadli . Kamion přijede na termín a druhý den v termínu vykládá kdekoli v horách i centru města. Moje děti tomu rozumí od pěti let , stydět by se měli borci z drah , ne ja . S to nemluvím o poškozeném nebo stráveném zboží Nebo nečistý vagón . U silničního dopravce není… Číst vice »
Tohle já přece vím. Jenže z jejich pohledu to je špatná organizace dopravy jako celku. Já si prošel i prací na železniční vlečce. Tudíž se tak úplně zákazníkům nedivím.
No bodejť by byla volná infrastruktura, když jí mermomocí musí blokovat SC, EC, IC, rj…RGJ, LE…se svýma 4-5 vozovýma vláčkama…
Když Sebevražda Železnic všude vytváří bizarní kolejová uspořádání bez nákladišť…
Jistý pán z Plzeňska řešil úspory tím, že rušil tzv. výpravní oprávnění nákladních zásilek, čímž se „ušetřilo“ protože s jedním vozem nebo pro jeden vůz se do stanice nebo na „nákladiště“ nemuselo jezdit ….
Takových pánů bylo více…. Např. jeden výpravčí z Liberce, co si hrál u Carga v Nymburce na ředitele.
A měl čas vymejšlet kraviny typu přímý rychlík Liberec – Nymburk – Praha. Jeden celý pár. Jj, tenhle pán už nadělal škody pro ČD. Měl by letět mezi prvními.
Dřív byla dráha něco
…. deputátní uhlí? 🙂
Hlavně to byla velká organizace mající možnosti. Například zálohy hnacích vozidel pro mimořádnosti, vozidla nezávislé trakce pro napěťovky atd. Dnes než se domluví ČD se SŽ(DC), kdo za to může, než začnou pátrat po volné mašině s fírou a seženou třeba u Cargo… Pak vznikají prostoje. Velmi drahé prostoje. Zkuste si představit alespoň teoreticky, že vlastníte drahý Taurus/Větroň, Bombardér, cokoliv/ a namísto aby to vydělávalo na sebe, tak to stojí v místě bez proudu. Je to stejné, jako třeba kamion stojící v koloně na dálnici, akorát dražší.
Prostoje jsou drahé – ano. A ty stroje nezávislé trakce čekající na svou šanci v případě mimořádnosti, nebudou mít taky dost dlouhé a drahé prostoje?
Záložní stroje nezávislé trakce pro případy mimořádností nemusí být zrovna nové dieselové Vectrony. Obstarožních Brejlovců a Bardotek je stále poměrně mnoho.
Však to se dělá, pro stroje na dožití je to dobré využití. Ale není reálné, aby těchto strojů bylo tolik, aby v případě mimořádnosti spasily provoz v čase výrazně kratším, než potrvá odstranění této mimořádnosti. To by znamenalo 10 pohotových motorových lokomotiv v každém velkém uzlu, s personálem na telefonu připraveným nastoupit rychle do akce. To nebylo ani za ČSD, jak se tu snaží někteří evokovat. Co bylo tehdy na rozdíl od dneška – možnost stáhnout diesel z nákladu a odvézt uvízlý vlak osobní. Pak ale zase stál ten náklad. Což tehdy (kdy nákladní vlaky vís stály než jely) nevadilo,… Číst vice »
Vadilo to i tehdy. Jenže v takovém případě pro ten náklad někdy vyrazil jiný stroj. Takovou chcíplou M262 na Znojmo klidně zachraňoval Pielstick, stejně tak při výpadku proudu vystrkaly osobní vlaky ze stanice na širou trať. Břeclav úplně malá stanička není – a zvládlo se to.
Ty prostoje nezávislé trakce jsou často takové, že není čím jezdit. Ale jasně, fuj fuj nafta 😀
Tak ona je fuj. Já ty nádhery opravoval a startování po opravě v hale si pamatuju doteď. A to jsem celkem fanda.
Copak, ucpaný zanesený výfuk u lokomotivy ve spojení s absencí ventilace v hale?
Ty saze jste trefil, odsávání bylo často jinde, než „komín“. Člověk to dá, ale louka nebo les voní líp.
Na zálohy stačí mašiny, které už si na sebe vydělaly. Ti strojvedoucí budou větší problém.
Ti mladí tam jsou, ale ne všichni tam dýl jak v průměru tři roky vydrží. A pak není nikdo zkušený kdo by ty neustále nově příchozí zaučoval.
trošku ten prodej zbytného majetku kazí globální trh se šrotem. Nikdo to nechce (za draho). Vozit do vzdálených hutí je to dražší než vykupovat. Chce to nějakou daňovou napařovačku na nové materiály/suroviny ve prospěch recyklace (to se týká i nedostatku chipů v IT a drahých kovů)
To bych chtěl vidět těch 30%… Hlavně to prý má být škatulata hejbejte se a úspora téměř nulová…..
Nabízet servis konkurenci když nejsou schopni udržet ani vlastní vozy v provozuschopném stavu… 🤔🤔🤔
Naprostý souhlas. Navíc pokud budou nově manažeři lidé z vlakových čet, bude o lokomotivy dobře a odborně postaráno…
Jen se propustí pár odborníků do důchodu, aby se neřeklo a ti, co jsou znamí, vždy nějakou trafiku dostanou.
A o vozidlech škoda hovořit. Vy to máte rozbitý? Ale to je problém ČD, takže si počkejte ve frontě za RJ, Metransem apod…A že nemáte čím jezdít? Jo to nás nezajímá.
Jen bych se chtěl zeptat zda je v plánu ušetřit 30% nákladů nebo vyhodit 30% vedoucího personálu. To je velký rozdíl
Rozdělování velkých podniků na divize probíhalo v 90 letech a vedlo to jen k jednomu a to nakonec k totálnímu úpadku.
To je naprostá kravina.
Patrně jste tuhle situaci nezažil osobně. Jinak byste tohle nikdy nenapsal.
Znám „divizní“ firmy, co krachly, i takové, co prosperují až běda. Čili v tom to logicky opravdu není, a stejně tak je zcela irelevantní váš jeden konkrétní zážitek.
Pokud by ten můj zážitek byl pouze jeden z jedné firmy, ani bych nešpitl, opravdu.
Což je nespíš cíl.
I to mně napadlo. Těžko říct, co bude dál následovat. Faktem je, že ČD jsou ve ztrátě a přicházejí o výkony, mají často zastaralá vozidla, na druhou stranu pan Bednárik je jen manažer. Zvládne krizové řízení jakékoliv firmy, nemá ČD jako doživotní poslání. Těžko říct, co bude dál.
Po tom co Bednárik zničil Cargo, tak jde ničit i ČD…
To jsou mi názory
Co zničil na Cargu? Takový to přijít si to na 8 hodin odsedět do kanclu? To mě mrzí, to máte blbý.
počítám, že pan Baraba asi kroutí hlavou nad tím samým, co vy.
Přesně… Nemakčenka na ČD, kteří ani neví, co dělal Bednárik na Cargu budou teď vykřikovat nesmysly…
Je mi líto, že není moc slyšet poctivé a pracovité zaměstnance ČD, kteří chtějí aby firma dál fungovala a nezajímají se pouze o své pohodlí….
Zažil jsem osobně, mohu potvrdit. Rozprodej dopravního oddělení jednoho kdysi velkého podniku byl něco, co nikdy nechci znova zažít.
No, hlavně, že to před tím fungovalo úsporně a efektivně pod správným vedením státu.
Nemít na těle nekroptické tkáně (političní pracovníci, odbory), tak podnik fungovat musí. Hlavně pokud by ten podnik byl přímo (tedy bez vlastního vedení) ovládán Ministerstvem železnic.
Silnice by řešila Sekce finanční, odbor výběru mýt a poplatků.
SŽ by byla nahrazena Sekcí stavební.
Já pracuji v dílnách v Praze, a pokud se pro mně nic nezmění, tak je mi to jedno. Pokud by ale došlo po převedení k osekání benefitů a pod., tak bych se začal ohlížet jinde, kde bych pravděpodobně za stejnou práci dostal více peněz. Měl jsem tady kolegu, který utekl z metro depa DPP po tom, co opravy převzala Škodovka včetně zaměstnanců, a seškrtala jim úplně všechno co šlo.
Uvědomte si ale, že jinde se většinou musí makat….
Znám několik lidí, kteří z různých částí ČD odešli za větším výdělkem jinam a do roka byli zpět a byli rádi za klidnou práci, kde je nikdo nehoní…..
Státní úředníci (poslanci , kraje , MD) oholili ČD na kost a nyní nasadili človíčka, aby to zachránil. Smutné . Opravdu mizerní hospodáři . ČD paběrkují, když jim jiní vyfoukli kšeft.
Poslanec není státní úředník, ty Ajnčtajne. Zadruhý, Český dráhy jsou dle obratu stabilně v první třicítce největších českých firem, obrat se pohybuje okolo 35 lilieard. Druhej největší železniční dopravce, Regiojet, nemá ani miliardy dvě. Prej „paběrkování“, tyvole…
Je to prosté, milý Watsone – šotoušci prostě neumí počítat.
Kdyby jen to.
No a? Autíčkáři taky ne…
Myslím že by bylo rozumnější spíš spojovat, než delit. Třeba spojit SŽ, ČD,ČD Cargo a je po problému. Ale pokud budou mít mašiny ČD přednost při opravách, dobře, ale všichni víme že za menší úplatek to bude přesně naopak. Povede to akorát k tomu, že žalostný stav některých vozidel bude ještě žalostnější. Ale hlavně že budou koruny.
Oddělení SŽ od ČD bylo dobré, protože kdyby se to nestalo tak by si imrvére pořád někdo stěžovat že jeho vlaky jedou až za vlaky ČD.
Taky vás to napadlo?
To by se spasitel chudých gumokolů Jančura nedoplatil, když by do Ostravy přijel nejméně se 40 minutovým zpožděním…
A vyplýtval takových tonerů jen než by vypsal ta 5 ciferná čísla, která by dostal…
veskere ,,deleni,, cehokoli je kratkozrake . mnoho firem vytvorilo ,,divize ,, soutezici mezi sebou , preprodavaji si vlastní produkty v ramci firmy ( divize office prodava preklad manualu kopirky divizi mtz aby zpětně odkoupila zprovoznenou kopirku . proteklo 42t v účetnictví , ale hodnota prace je nula . prazdny nepodlozeny penize = devalvace ) . dokonce čez ma distribuci , esko , prodej a ja nevim co všechno. tak proč ne čd deleno třemi . Protože jen velka firma je silna , misto dvaceti statecku je silnejsi jedna EU , protože vzyvana modla p.Baťa ač provozoval i lodni dopravu byla… Číst vice »
Na druhé straně příliš velký kolos ztrácí pružnost a stává se neohrabaným. Chce to najít alespoň přibližně ideální poměr a hlavně – neztratit původní účel existence…
Tak zrovna u toho Bati si účtovaly každá dílna svoji práci. Běžně i v jedné budově přeúčtovávalo jedno oddělení svoji práci dalšímu. A KAŽDÁ dílna (provoz) musela být v zisku sama o sobě. Dokonce i elektrárna, Dopravní společnost, OZVD a další subjekty účtovaly. Neustále měl srovnání s konkurencí. Rozdíl – a to zásadní – je ten, že on byl majitel a měl tudíž extrémní zájem na úspěšnosti jakéhokoliv kroku i z dlouhodobého hlediska.
U baru měli předáci dílen i vlastní finanční odpovědnost a než vyrobil botu tak každý krok se účtoval zvlášť . Na jedné hale měl i patnáct jednotek a porady každý den . Podobné fungovali i Slušovice. Zda to klapne u ČD bych moc nesázeli , musíme věřit .
Zda to klapne se teprve uvidí. Já reagoval na hospodaření u Bati. On už tehdy zápasil s nepružností tehdejšího Ministerstva železnic a neochotou stavět tratě podle potřeby. Pro svoji potřebu začal se stavbou sám za svoje.
Slušovice byla ekonomika firmy Baťa oblečená do socialistického kabátu s tichým souhlasem vysokých funkcionářů ÚV KSČ – absolventů baťovy školy práce – Milouš Jakeš, Jozef Lenárt a výpravčího v žst. Gottwaldov Zlín – Aloise Indry …. rozeného Alojz Indra na východním Slovensku …
Tohle ale někteří lidé tehdy slyšet nechtěli. Zato jezdit do Slušovic na dostihy za nákupy jim nevadilo. 😉
Z tohohle už by asi odborník dokázal určit přesnou diagnózu.
schotoretardius
Kravina…kde by se v latině vzalo ch…
Tohle je jen chronická forma paralysis cerebri europensis“
proč tvrdíte, že každý pitomec či nedouk musí být zároveň sotous?
tak zrovna baťa vyhodnocoval práci i jednotlivých dílen…
A pak by jednotná matka dráha zabránila zlým soukromníkům ve vjezdu na své koleje a zavládl by opět socík, teda mír.
Ony ty tratě ale opravdu patřily dráze. I ty původně soukromé. Neznám silničního dopravce, který by si vybudoval za svoje peníze síť silnic a dálnic, udržoval ji sjizdnou celoročně a ještě tam za poplatek pouštěl kdejaké s.r.o. a doufal, že se na jeho silnici nepřevrátí a nezablokuje ji a pak celou svoji síť nechá státu a jen požádá o přidělení volné kapacity.
„tratě ale opravdu patřily dráze….svoji síť nechá státu “
ČSD, resp jejich „komponenty“ (ČSD byly spíš jednotící „marketingová značka“) byly v podstatě organizační složky státu, které spravovaly svěřený majetek.
Tak jsem to myslel. Špatná formulace, omlouvám se.
Takže nepatřili matce dráze, ale státu, stejně jako mu patří silnice nebo letiště. Nebo snad po silnicích smělo jezdit jen ČSAD a na letišti létat jen ČSA?
Plus eště kamióny Budvaru :).
Tak zrovna infrastrukturu musely udržovat dráhy za svoje, kdežto u ČSAD a kamionů Budvaru to opravdu řešit nemuseli. Netvrdím, že to je správně, jen dovedu pochopit počáteční nechuť pouštět na koleje „cizí“ dopravce. Dnes už je situace jiná.
Jako dráha za své nepostavila ani zaměstnance do latě ne tak aby postavila metr kolejí . Byla to firma státu a jako tako vše dostala a čím víc dostávala tím víc chtěla. Rozdělení na SŽ a ČD bylo jediné správné a pokud Bednárik nedá moloch do trochu provozní podoby tak nechat zkrachovat . Provozní a šikovné zaměstnance vstřebají jiní a rozpočet ušetří prachy i nervy
A pak to bude fungovat jako v Británii? To asi taky není ideální stav,
tak prrr, s těmi nesmysly. podstatná část železnic u nás je postavena že soukromých peněz. další pak že spolupráce země či rakouského státu a soukromníků. jen malá část je komplet státní investice. za republiky či bolševika se komplet nových tratí už postavilo minimum. spis se vylepsovalo, budovala nákladní nádraží, průtahy a spojky, eletrizace, zdvojkolejneni aj. kkStB vznikly v 70. letech 19.stoleti a postupně znarodnovaly (za úhradu) soukromé železniční společnosti. pro menší lokální dráhy mnohdy provozovali dopravu na trati, ale trať nevlastnili. republika pak znarodnila poslední velké společnosti – BEB, ATE, KBD. ale některé lokalky zůstaly formálně soukromé až do roku… Číst vice »
Protože než by na ně přišla řada, tak by dočista zkrachovali?
Tak hlavně doufám , že už nikdy se SŽ a ČD nesloučí do jedné firmy . To by problém na kolejích dospěl ještě do nových rozměrů
Tak to aby jste se 28.9.2042 začal poohlížet po plánu B. 😀 😀 😀
„Rád bych touto cestou i pochválil velkou část lidí, kteří rád rychle pochopili vážnost situace a začali makat,“
Tomu říkám sebereflexe.
Politické zadání jak státní firmu rozdrobit, fakticky pomoci v rozjezdu soukromému sektoru a potom pěkné rozkrást. Zlodějina v přímém přenosu s posvěcením vládní garnitury je zřejmá. Vše zakryto za líbivými slovy o využití kapacit.
Hodně často je tu zmiňováno, jak se ČD přisávají ke státnímu cecíku a bagrují si ze státního, ale ono to je trochu jinak. ČD posloužily jen jako nástroj jen jako prostředník přes který si bagrují ti správní lidé do svých kapes a ČD jsou při tom jen tunelovány.
Vy by jste ty depa v Liberci a podobně asi rovnou zrušil?
Podľa môjho názoru, štát sa má starať o legislatívu, vymožiteľnosť práva, štátnu správu, obranu a bezpečnosť obyvateľov, strategickú infraštruktúru a všetko ostatné má riešiť podnikateľské prostredie. Takže štátne železnice len dopravná cesta a železničné vojsko pre prípad strategickej potreby. Môj názor ale nemusí byť pre Vás ten správny, a nemusíte s ním súhlasiť, máme predsa slobodu voľby, aspoň zatiaľ.
A když to nejde dopředu tak to posuneme o sto let zpět a jak bylo dobře za císaře pána . První pokus už se zkouší na Komárno .
Asi tak, v Komárne zvíťazili obštrukcie štátu a štátne železnice na to nemali prostriedky, aby dopravu zabezpečili. Tu sa prejavila skostnatelosť štátnej moci a za akúkoľvek cenu likvidovať neštátnych dopravcov. A to nie som nejaký zástanca žltých. Je mi jedno, kto ma dopraví, len nech to je načas a nie na drevených laviciach. Štátna objednávka na výkony v doprave predsa nie je problém, len to treba urobiť včas a za jasných podmienok aby sa prípadný výherca súťaže mohol zabezpečiť s niekoľkoročným predstihom vozidlami a personálom.
Jak se to vezme. Já bych chápal obecně železniční dopravu jako strategickou infrastrukturu.
Právě proto by některé autobusové linky (spojující přestupní uzly mezi sebou) byly provozovány Státními drahami rovněž jako strategická infrastruktura, ale všechny ostatní linky soukromými dopravci na jejich riziko.
Co to je za nesmysl. To jako udělají další 3 a.s. nebo s.r.o? Jaký to má význam. K ničemu to není. Rozdělení na CARGO taky bylo naprosto na nic. Protože jinak by tam byly lepší synergie.
Je to politické zadání? Je to zadání EU? Je to zadání konkurence?
Oddělení ČDC je dle nařízení z Bruselu.
Ano. Pro poškození..
Pro zprůhlednění. Ovšem, jak si to kdo udělá… ČD navíc neovlivňují tak jako tak značně prosilniční dopravní politiku zejména naši, ale vázanou i na tu v okolí. A to na začátku byl ze západu zájem propojovat koleje, my chtěli (jen) dálnice.
Jako že zlej Brusel chce poškodit ČD? A dochází vám takovej detail, že to platí po celý Evropě? Nebo tu rovnou tvrdíte, že „Brusel“ chce poškodit železniční dopravu jako takovou?
Ano. Brusel dlouhodobě CHCE poškodit státní dopravce. A dělal pro to hodně věcí. Například balíček.
V překladu oni nezadají privatizaci jako takovou. Na to nemají politické koule. Ale vnitřně zcela jistě počítají s úpadkem. Jen to neříkají europoslanci nahlas.
Bože.
Kdo je to „oni“?
Jaká je jejich motivace?
Že si vozí své pr***e auty, a tak potřebují dálnice…
Vymýšlet nesmysly. Aby jako byli k něčemu. Tak vymýšlejí redukci CO u aut. A mění to tam, zpátky… Jak u blbých. Jednou výrobci dělají auta lehké. Pak změní metodiku.. A málem aby do nich ještě přidávali závaží.
to je zajímavé. bolševici řvou, že je brusel hnízdem reakce a nominalne pravice typu kaceri a orban obviňují ten stejný brusel z neomarxismu.
není problém spíš v těch stezujicich si? vlastní dvorek s vlastními pravidly aka farma zvířat vs. mezistatni/mezinarodni spolupráce?
Ale účetně, nikde není napsáno, že nesmí být společní strojvedoucí nebo mašiny, např. něco podobného mají Rakušáci.
Jakého nařízení přesně?
Při rozdělení mateřského holdingu na dceřiné společnosti je mnohem lépe vidět, kde utíkají peníze, která část produkuje zisky a která ztráty a lépe se dá na ty ztrátové části zacílit.
stejně vše rozhoduje transfer pricing.
A proč by divize měla být samostatné s.r.o?
Jde hlavně o vnitrofiremní oddělení organizační a ekonomické struktury. Nemusí jít rovnou o samostatnou společnost.
Současná situace organizace vedení a oblastní působnosti je naprosto neudržitelná a vede pouze k tomu, že nikdo nemá správné informace, nikdo za nic neručí a nikdo za nic nenese zodpovědnost.
Řekněte mi upřímně, znáte všechny své nadřízené aměrem ke GŘ? Viděl jste je někdy osobně? Ví Váš nadřízený alespoň okrajově, co se děje ve „vedlejší“ oblasti?
Otázka je, jestli nespojit ČD Servis s DPOV.
Návrat Severozápadní, Jihozápadní s Střední dráhy?
Proč myslíte? Chystané změny jsou o něčem úplně jiném, než o územním členění.
Čtu tady, že každá divize bude rozdělena na tři geografické celky.
Přesně, jak píše pan Kubrt. Geografické celky je to samé, jako územní členění. Já to pochopil také tak.
Skoro to tak vypadá 🙂 . Že by snad konečně někomu došlo, že čím víc se to rozdrobí, na co nejmenší díly, tím víc bude třeba vedoucích pracovníků a úředníků a bude to dražší? Ale ono se to pak lépe tuneluje. Určitě se časem zjistí i to, že byla chyba oddělit nákladní dopravu.
Až na to že počet řídících pracovníků se zmenší, máte to prosím jak pro blbý i v nadpisu.
Nepochopil jste mě dobře. To drobení a rozdělování probíhalo v minulosti a to jsem myslel. Psal jsem přeci, že snad někoho konečně napadlo, že to je špatně.
ale to je samozřejmě omyl
Tak moc do minula nepůjdeme…jen přechodné období, a pak opět matka dráha…
Je nekde k dispozici schema navrhovane organizacni struktury? Samozrejme beze jmen, jen funkci.
Změny mají určitou logiku. Fakt, že díky ztrátě některých výkonů přicházejí depa o výkony je zřejmý, ale je zde také otázka, zda-li budou mít ČD oprávnění, technologie a náhradní díly pro opravy jiných dopravců. Mimochodem část dep nebo jejich kapacit by mohlo využívat ČD Cargo.
Hypoteticky by se sráva budov mohla sloučit s budovami ČD Cargo a tím by vznikla také úspora nákladů.
Ta reorganizace bude levnější než současné platy manažerů?
Tady bude dnes veselo!
Přesně….už to začalo….
A mohlo být ještě veseleji. Ale článek o tom, že RJ včera odpoledne strhl sběrač na výluce v Brandýse tu jaksi není. Tam se tedy daří a to to teprve začíná. Na štěstí zřejmě dobře zaúčinkovala hákovnice.
Článek o tom, jak na Masaryčce proti sobě vyjely dva vlaky taky ne…
mú ? nemate vice info? ď
už pár dní staré
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/vlak-praha-masarykovo-nadrazi-jizda-protismeru-brzdeni-setreni.A210514_102526_praha-zpravy_pmk
👍
Jak souvisí stržení sběrače s textem?
Souvisí tak, že tento web staví národního dopravce proti soukromníkům a není nestranný, jak by se na férovou novinařinu patřilo.
Takže proto jsme nepsali o nedávné MU na Masarykově nádraží, kde jely proti sobě dva vlaky ČD?:)
RJ je taky národní dopravce.
Od kdy?
A dokonce i LE:
https://zdopravy.cz/cesi-uz-maji-tri-narodni-dopravce-nove-se-jim-stal-i-regiojet-48475/
Ti jsou i mezinárodní dopravce . Jinak od vzniku a soud jim to potvrdil .
To snad. Otázka ale je, o kterém národě je řeč. Nejspíš o německém, když má velký kšeft na transportu ožralých germánů…
To, čemu říkáte „férová novinařina“ si můžete číst v Obzoru, na to je škoda to prznit tady.
Reagoval jsem na pana gramofona, který odhadoval, že tu bude veselo a bude hodně příspěvků. Dle mého názoru by tu pod článkem o této události bylo ještě veseleji. Jinak to spolu samozřejmě nesouvisí.
A ještě by to nebylo nic proti veselí pod příspěvkem o MÚ na Masaryčce.
Třeba jak je možné, že nějaká „masa-ryčka“ ještě existuje…
Jo místo odizolování druhé skupiny kolejí dělením tam raději dáme hakovnice. To je úžasné řešení. Zkáza železnic prostě opět nezklamala.
No ono to taky mohlo dopadnout, tak jako nedávno. Takto to odnesl jen ten sběrač.
Když se pak mění výluka sudá – lichá a máte na to hodinu, tak bohužel na dávání a sundávání ÚD jaksi není čas. Hákovnice je rychlejší řešení, navíc předpisy ji stále znají, jako jeden ze způsobů zajištění pracoviště, jen se po dohodě neumisťovala, ale když přibylo projetých stahovaček, tak holt nezbylo, než ji zase dávat.
Mimochodem, není to nic světoborného, v různých koutech republiky se umisťovala už před 3 lety.
Hmm…jak tyto trampoty řeší v Zemi kojenců?
DB taky používá hákovnice?
To jsem čekal, že se někdo ozve, že v Německu to nedělají, ale tam také jsou schopni zrušit vlak než řešit, kde při zpoždění vykřižují, zastavují provoz když začne trošku foukat, neznají jízdu za nemožného dorozumění, neznají práci pod napětím (dobře nemají stejnosměr), apod….
A opravdu nevím, jak to Němci dělají, nikdy jsem tam na výluce nebyl. Nevím kolik lidí tam je na výluku, jak často tam je běžné, že se během dne překlápí výluka sudá – lichá, apod…
Srovnáváte rozdílné věci, jaktože jinde v republice se hákovnice umísťují a nevadí to, a zde to je problém?
Jsem rád, že ani v této diskusi nebyli opomenuti mlácení černoši.
Leošek?
Ludvíček
ajaj to je nepříjemné. narušení toho že MU páchá jen odborářský povl od modrých. to určitě nějaký modrogum schoval navestidlo zlutemu naschvál.
Fungujou oni? Že bychom si něco hezkého pustili…